مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشیویدیو

خرید و فروش سوالات کنکور سراسری و صندلی دانشگاه

آیا شایعه فروش سوالات آزمون سراسری کنکور وجود دارد؟

در برخی مواقع در خصوص نحوه برگزاری کنکور 1402 برای داوطلبان کنکوری سوالی به وجود می آید که آیا کنکور به درستی برگزار میشود؟

در این مطلب به بررسی مواردی میپردازیم که ممکن است ذهن داوطلبان کنکور را آشفته کند.

آیا شایعاتی که در خصوص فروش سوالات کنکور و یا فروش صندلی دانشگاه مطرح شده است صحت دارد؟

در ابتدا باید بدانید که بیشتر داوطلبان کنکوری که در سال کنکور تلاش زیادی نکردند و در اخر می خواهند سالی که گذشته را به نحوی جبران کنند؛ جذب افراد و موسساتی می شوند که مدعی داشتن سوالات کنکور هستند.

این موسسات با انتشار سوالاتی که اعتبار کمتری دارد مثل آزمون هایی که هر موسسه در آخر هفته برگزار میکند سعی میکنند تا اعتماد داوطلبان کنکوری را بدست آورند و در آخر مدعی داشتن سوالات کنکور هستند.

برای مثال موسسه ای آزمون آزمایشی در روز جمعه برگزار میکند ولی روز پنجشنبه سوالات را به همراه پاسخ نامه در اختیار داوطلبان کنکوری قرار می دهد. داوطلبان در روز جمعه با دیدن همان سوالات به این نتیجه میرسند که موسسه توانایی انتشار سوالات کنکور را دارد بنابراین موسسه می تواند از این طریق مدعی انتشار سوالات کنکور شود و داوطلبان کنکوری هم به راحتی فریب میخورند.

حتما شما نیز کانال هایی در فضای مجازی دیده اید که کلید آزمون های آزمایشی قلم چی و … منتشر میکنند اما مشخص است که برای دسترسی به این کلید آزمون ها کافی است یک آشنا در یکی از ده ها شعب آزمون مورد نظر در سراسر ایران داشته باشید.

فروش صندلی دانشگاه و قبولی تضمینی دانشگاه

برخی از موسسات نیز فراتر میروند و مدعی آن هستند و به گفته خود تضمین میکنند که داوطلب در یکی از دانشگاه های برتر پذیرفته خواهد شد.

برای مثال موسسه ای بیان میکند که صندلی دانشگاه شهید بهشتی در رشته دندان پزشکی را با قیمت 300 میلیون تومان به شما می فروشیم و در ابتدا فقط 10 میلیون تومان از شما میگیریم و 290 میلیون تومان ما بقی را بعد از دانشجو شدن پرداخت کنید داوطلب کنکوری با یک مقایسه سطحی به موسسسه اعتماد میکند درحالیکه موسسه فقط به دنبال 10 میلیون تومان است.

پس نتیجه می گیریم چیزی تحت عنوان فروش سوالات کنکور و یا فروش صندلی وجود ندارد و برای قبولی پزشکی راه میانبری نیست.

ادغام دانشگاه آزاد و سراسری برای شفافیت تکمیل ظرفیت

در کنکور سال جاری سازمان سنجش به دلیل آنکه دانشگاه آزاد در تکمیل ظرفیت شفاف عمل نمیکرد اقدامی انجام داد بدین صورت که  انتخاب رشته ( رشته های: پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، دامپزشکی ) دانشگاه آزاد و سراسری برای مقطع دکترا پیوسته را ادغام نمود.

اگر میخواهید به این رشته ها برسید حتما مطلب چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟ را مطالعه کنید.

کلاس کنکور با طراح سوالات کنکور!

برخی از اساتید ادعا دارند که طراح سوالات کنکور همان سال هستند و به تبلیغ کلاس کنکور میپردازند در حالیکه این غیر ممکن است زیرا طراحان سوالات هر رشته متشکل از هیئتی 10_15 نفر هستند که با مشورت یکدیگر 50 سوال طرح می کنند و به بانک سوال تحویل می دهند.

بانک سوال مکانی است که هرکدام از معلمان 10_30 سوال طرح میکنند و به بانک سوال تحویل میدهند و درآخر بانک سوال از هزاران سوالی که در اختیار دارد سوالات کنکور را استخراج میکند در اینصورت کسی نمی تواند ادعا کند که امسال حتما سوالات او در کنکور می آید.

انتخاب رشته های جذاب اما بدون نتیجه

انتخاب رشته کنکور توسط مشاوران بسیار مهم است برای مثال داوطلب کنکوری با رتبه 10000 تجربی به هیچ وجه پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی قبول نمیشود با این حال مشاوری را در نظر بگیرید که در انتخاب رشته این داوطلب تنها این 3 رشته را در 150 انتخاب او قرار میدهد.

داوطلب نیز با دیدن برگه انتخاب رشته خود خوشحال می شود چرا که تنها این سه رشته پرطرفدار در انتخاب های او قرار گرفته اما آنچه که مهم است و نباید فراموش شود آن است که انتخاب کردن اهمیتی ندارد بلکه آنچه حائز اهمیت است قبول شدن است که این نوع انتخاب رشته نیز قبولی در پی نخواهد داشت.

نتیجه گیری پایانی در مورد فروش سوالات کنکور و فروش صندلی دانشگاه

توجه داشته باشید که فاش شدن سوالات آزمونهای آزمایشی و یا امتحانات نهایی دلیلی مبنی بر فاش شدن سوالات کنکور نیست پس فریب افراد یا موسساتی که مدعی داشتن سوالات کنکور و یا فروش صندلی دانشگاه هستند را هرگز نخورید.

برای موفقتی در کنکور راه مشخصی وجود دارد ابتدا برنامه ریزی کنکور اصولی داشته باشید یک منبع مناسب برای هر درس داشته باشید که میتوانید از بین منابع مطلب بهترین منابع کنکور 1400 باشد،سپس تنهای چیزی که نیاز دارید تلاش مستمر و تست زنی کنکور تا رسیدن به نتیجه ی مطلوب است.

پیشنهاد مشاوره : بررسی عملکرد درسی کنکوری

ویدیو استاد علیرضا افشار در مورد این حواشی کنکور را از دست ندهید

دانلود ویدیو آموزشی

نوشته های مشابه

23 دیدگاه

  1. ما که پرقدرت میخونیم و هرجور شده به حقمون میرسیم ولی عدالتشون رو از همون سهمیه هاشون میشه فهمید

  2. به جای این شایعات در حق جوانات مملکت برای آنها کار وشغل ایجاد کنید تادر پی هفت خان کنکور نباشند من خبردارم چندی نفر از فامیل وهمهشهریان به خاطر رد شدن در کنکور خودکشی کردن از بهترین وبااستعدادترین دانش آمزان در استان ایلام پس خواهشا به وسیله افراد بدخواه نظام مشکل برای بچه های مملکت درست نکنید بایک کلاهبرداری به خاطر پول توسط بیگانگان یک بچه کنکوری که هفده سال هم سن ندارد چی میداند تلگرام واین مساّل را ازکجاتمربه دارد ممکن است بایک پیام یا تلفن که بهش میشه عکس العمل نشون بده این دلیل انجام وخرید سوال نمیشه با این همه هکر وکلاهبرداری سیستمیک

    1. سلام
      شفاف سازی کردیم که چیزی به اسم فروش سوالات کنکور صندلی دانشگاه و … نیست (حداقل سیستماتیک)
      تا بچه ها وسوسه نشوند و طمع نکنند

  3. هست هم سوالات ب فروش میرسن هم صندلی اینم سیاست کثیفی نیس ک بخواین الکی سر یه سریارو کلاه گذاشت همین پارسال حتی اخبار های خارجی اعلام کردن 1000 صندلی فروخته شده و ثابت شدس این حرفا حتی سال 96 در مورد فروش سوالات نهایی سوم دبیرستان اخبار و فروشش تا خود bbcرفت

    1. اخبار خارجی ثابت هم می کنند یا فقط شابعه ؟!!

      دیوان عدالت اداری گزارش بدید و مدارک ثابت شده ارائه کنید اون ۱۰۰۰ نفر بر میگردند خونه

      1. عاره باشه ترکیدن هواپیما هم شایعه بود 😏 خونه های اشرافی شمال تهرانم مال خارجیاس 😒 دزدیا میلیاردی و گم شدن دکل و اینام همه شایعس منم دختر ترامپم😑 مرد مومن اگه اونی ک سوالارو میخره ب همین راحتی میشد مدرک جم کرد علیهش ک الان دست هر کودک ده ساله شهر سوالا کنکور بود اونا از ما بهترونن از همه لحاظ هم ژنی هم مالی هم پارتی خدایای کمالاتن مموتی ۸ ساله هی میخاد بگه روش نمیشه خدا خیرت بده یه ب اصطلاح پدر تو این کشور دختر و دامادشو قصابی میکنه میندازه تو سطل آشغال کسی روحش خبر دار نمیشه تا چن سال …یا زیادی دلت خوشه یا دیگ نمیدونم عاشق سن ایچی ولی مسلمن هرکی میگ سوالارو داره چرت میگ و کلاه برداره

  4. سلام. یکی از بچه ها مدعی شده سوالات 1400رو میتونه بدست بیاره. فروششم میلیاردیه.. پول هم ریختن بحسابش.. یعنی انقد بی درو پیکره؟!
    اگ اینجوریه تا ماهم بریم دنبال فروش سوالا

    1. دروغ و کلاهبرداری هست
      به حسارت سازمان سنجش واقع در استان البرز اطلاع بدید

  5. همین الانش من و کلی کانال فروش سوال کنکور اد کردن و ممبرای بالا هم داره #قدرتمندترین √تیم√ فروش سوالات کنکور
    (پوشش تمام رشته ها)
    •تجربه موفق سال قبل مارا اثبات می‌کند.

    چنل چت های پارسال ✅
    https://t.me/joinchat/

    ادمین:
    @….
    ایدی چنل و ادمینشه تروخدا جلو اینا رو هم بگیرید

    1. تماس بگیرید با ساختمان کرج سازمان سنجش بخش حراست و گزارش بدید

      تلفن‌هاي 36182152-026 و 36182151-026

  6. همه سوالاتو میفروشن خودم با کسی ک سوالاتو میفروخت حرف زدم ۵۰۰ میلیون میفروخت سوالات تجربیه اونم هیچ پیش پولی نمیگرفت اگه قبول شدی پولشو میگرفت کاملنم تضمینیه

    1. سلام اگر میشه لطف کنی شمارشو بدی چون من ۶ ساله دارم میخونم و روزی هم ۱۷ ساعت میخونم رتبه من زیر ده هزار نمیاد انگار سهمیه نداشته باشی و رانت نداشته باشی هیچ فایده ای ندارد خوندنت
      ممنون میشم راهنمایی کنی من چجوری بخرم از ایشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا