مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه سراسری | آزاد | فرهنگیان | پیام نور و …

مبلغ قابل پرداخت برای نام نویسی کنکور سراسری 1403 ویژه دولتی، آزاد، فرهنگیان و پیام نور و ..

هزینه ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه توسط دولت اعلام شد در ادامه مقاله به تفکیک کنکور سراسری یا همراه با آزمون عملی یا مصاحبه ارائه شده است.

تعرفه آزمون های کنکور سراسری ۱۴۰۳ به شرح ذیل می باشد:

تعرفه آزمون های کنکور سراسری ۱۴۰۳

نام آزمون  هزینه
کنکور سراسری 208 هزار تومان
علاقه مندی به دانشگاه پیام نور 57/600 تومان
کنکور سراسری خارج از کشور 432 هزار تومان
آزمون عملی کنکور هنر 648 هزار تومان
آزمون عملی تربیت بدنی 304 هزار تومان
آزمون اختصاصی فرهنگیان 208 هزار تومان
مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی 330 هزار تومان
هزینه ثبت نام جاماندگان آزمون 400 هزار تومان
هزینه ثبت نام انتخاب رشته مجازی 1403 128 هزار تومان

 

هزینه ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳

زمانی که تاریخ ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ برسد، داوطلبان باید در قدم نخست اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون سراسری ۱۴۰۳ نمایند. برای سال جدید تعرفه‌های ثبت نام آزمون سراسری توسط سازمان سنجش دچار تغییراتی شده است.

داوطلبان به این نکته دقت کنند که پرداخت هزینه ثبت‌نام فقط به صورت اینترنتی انجام می‌شود، لذا داوطلبان باید با استفاده از كارت‌های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونیكی آن‌ها فعال می‌باشد، به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کنند و مبلغ ۲۰۸ هزار تومان به عنوان هزینه ثبت‌نام در آزمون سراسری پرداخت کنند و اطلاعات كارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) مربوط به ثبت نام خود را دریافت نمایند.

و در صورتی که داوطلبان علاقمند می‌باشند که خبر‌های فرآیند‌های مختلف برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ را به شکل پیامک از طریق سازمان سنجش دریافت کنند، می‌توانند مبلغ ۱۰ هزار تومان بیشتر پرداخت کنند.

مبلغ قابل پرداخت برای ثبت نام در آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، نیاز به هزینه اضافه ندارد، به این دلیل که در چند سال اخیر کنکور سراسری با دانشگاه آزاد به صورت مشترک برگزار می‌شود و داوطلبان با شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانند برای دانشگاه آزاد هم اقدام به انتخاب رشته کنند.

تذکر: داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید هزینه مربوط به انتخاب رشته را پرداخت نمایند و در زمان انتخاب رشته که در مرداد ماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد نسبت به پرداخت هزینه آن اقدام کنند.

هزینه ثبت نام پیام نور و مؤسسات غیردولتی (غیر انتفاعی) ۱۴۰۳

چنانچه داوطلبان تمایل داشته باشند علاوه بر گزینش در دانشگاه‌های سراسری و دولتی برای کنکور ۱۴۰۳، در دانشگاه‌های غیر روزانه نیز مورد سنجش قرار گیرند، چه کاری باید انجام دهند؟

داوطلبانی که تمایل دارند، در زمان انتخاب رشته (یعنی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد ماه)، از رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های پیام نور و مؤسسات غیردولتی (غیر انتفاعی) نیز کد رشته محل‌هایی را انتخاب کنند، باید در سیستم خرید کارت اعتباری، مبلغ ۵۷.۶۰۰ تومان برای اعلام تمایل به دانشگاه پیام نور واریز کنند، همچنین برای مؤسسات غیر انتفاعی نیز به زودی اعلام خواهد شد.

هزینه ثبت نام کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

به اطلاع داوطلبانی که تمایل به رشته‌های دانشگاه‌ فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي تهران دارند می رسانیم که در صورت دریافت مجوزهاي قانوني توسط وزارت آموزش و پرورش از مراجع مربوطه براي پذيرش دانشجو در دانشگاه‌هاي فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، باید داوطلبان مبلغ ۲۰۸ هزار تومان به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان بپردازند و همچنین در صورت کسب نمره حد نصاب اولیه باید برای انجام مصاحبه عملی مبلغ ۳۳۰ هزار تومان نیز پرداخت کنند.

هزینه ثبت نام شرکت در دو گروه آزمایشی جداگانه ۱۴۰۳ چقدر است؟

هزینه ثبت نام برای هر آزمون ۲۰۸ هزار تومان می‌باشد و در صورتی که داوطلبان علاقه دارند علاوه بر رشته‌ی تحصیلی خودشان در رشته دیگری نیز کنکور دهند باید مبلغ جداگانه پرداخت کنند.

توجه: پس از پرداخت مبلغ برای هر گروه آزمایشی، شماره سریال جداگانه دریافت می شود

به طور مثال شما تصمیم دارید در کنکور ریاضی و زبان‌های خارجی شرکت نمایید، پس باید دو کارت اعتباری خریداری کنید.

منظور از ثبت‌نام در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی این است كه داوطلبان می‌توانند علاوه بر انتخاب یكی از گروه‌های آزمایشی (علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی) به عنوان گروه آزمایشی اصلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز ثبت نام کنند.

بنابراین هیچ داوطلبی نمی‌تواند به طور همزمان، در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شركت کند.

هزینه ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ به چه صورت پرداخت می شود؟

داوطلبان توجه داشته باشند که پرداخت هزینه ثبت‌نام فقط به صورت اینترنتی انجام می‌شود، لذا متقاضیان باید با استفاده از كارت‌های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونیكی آن‌ها فعال است، به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کنند و مبلغ ۲۰۸ هزار تومان به عنوان وجه ثبت نام در آزمون سراسری پرداخت کنند و اطلاعات كارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) را دریافت نمایند.

نحوه خرید کارت اعتباری کنکور سراسری ۱۴۰۳

چنانچه گفته شد هزینه ثبت نام در هر گروه آزمایشی ۲۰۸ هزار تومان می‌باشد که پس از پرداخت، شماره سریال اعتباری (کد ۱۲رقمی) برای داوطلبان نمایش داده می‌شود.

داوطلبان توجه داشته باشند که آن شماره را یادداشت نمایند.

و اما آموزش نحوه خرید کارت اعتباری آزمون سراسری:

۱. مرحله نخست خرید کارت اعتباری کنکور سراسری:

ابتدا به لینک خرید کارت اعتباری کنکور سراسری ۱۴۰۳ به نشانی زیر مراجعه کنید.

http://epay.sanjesh.org/Payment

در صورتی که آدرس درج شده در بالا برای شما باز نشد، نشانی اینترنتی سایت سازمان سنجش (sanjesh.org) را در مرورگر خود وارد کنید. سپس در منوی سمت چپ دسترسی سریع گزینه خرید کارت اعتباری را پیدا کنید و روی آن کلیک نمایید.

۲. مرحله دوم برای خرید کارت اعتباری کنکور سراسری:

در مرحله دوم باید کارت اعتباری مد نظر خود را انتخاب نمایید، حتماً به مجموعه آزمون سراسری دقت کنید.

در این مرحله ابتدا سریال ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ به اضافه هزینه پیامک‌های اطلاع‌رسانی را علامت بزنید.

ما به تفاوت گزینه دوم و گزینه سوم، تنها هزینه پیامکی ۱۰ هزار تومانی می‌باشد که برای اطلاع بیشتر از مراحل مختلف کنکور سراسری ۱۴۰۳ پیشنهاد می‌شود این گزینه را علامت بزنید در غیر این صورت گزینه سوم را علامت بزنید.

گزینه اول نیز برای علاقمندی به رشته‌های پیام نور و غیر انتفاعی می‌باشد که می‌توانید بعد از خرید کارت اعتباری سریال ثبت نام کنکور سراسری، این شماره سریال را نیز خریداری کنید.

۳. مرحله سوم برای خرید کارت اعتباری آزمون سراسری:

در مرحله سوم نیز اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و گزینه تأیید و ادامه را کلیک کنیدو دوباره در صفحه باز شده (شماره پیگیری در فیلد مشکی) را در برگه‌ای یادداشت نمایید.

سپس در انتهای صفحه گزینه ادامه روند پرداخت را بزنید.

۴. مرحله چهارم برای خرید کارت اعتباری آزمون سراسری:

در این مرحله به درگاه بانکی هدایت خواهید شد.

باید مشخصات کارت بانکی خود که در دسترس دارید را وارد نمایید تا پرداخت انجام گیرد. (پس از تکمیل مشخصات کارت، گزینه پرداخت را بزنید)

۵. مرحله پنجم برای خرید کارت اعتباری آزمون سراسری:

در صورتی که فرآیند پرداخت هزینه کارت اعتباری، به درستی انجام شد یک شماره سریال به همراه رمز عبور به شما ارائه می‌شود.


مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

17 دیدگاه

  1. سلام اقای افشار
    من میخوام دانشگاه افسری ثبت نام کنم و پشت کنوری هستم آیا میتونم کنکورم رو هم بدم و اگه نتیجه خوبی گرفتم ، انتخاب رشته کنم و افسری نرم ؟

  2. سلام من فقط میخوام کنکور زبان شرکت کنم میشه تجربیو ثبت نام نکنم فقط زبان رو ثبت نام کنم؟ یا باید هردوش رو پول بدم؟

      1. سلام
        برای کنکور انسانی و کنکور اختصاصی فرهنگیان باید هزینه جدا بدیم؟؟

  3. سلام من دانشجوی کارشناسی ام الان یعنی نمیتونم کنکور فرهنگیان ثبت نام کنم ؟

  4. سلام وقت بخیر
    ببخشید، درسته که پارسال تو ترازدهی نمرات، تراز نمره ی ۱۷ و ۱۸ سال ۴۰۲ از تراز ۲۰ سالهای قبلش خیلی زیاد بوده؟
    یعنی امسالم نمره های ۴۰۲ و ۴۰۱ همین بلا سرشون میاد؟!
    به نظرتون از بین دروس عمومی ام:
    سال ۴۰۱:
    عربی و دینی ۲۰/ زبان ۱۹.۵
    سال ۴۰۲:
    ادبیات ۱۹.۵/ سلامت ۱۷.۲۵/ هویت ۱۸.۷۵
    کدومشون رو ترمیم کنم برای امسال.
    میدونم الان تمرکز باید روی مرور و جمع بندی اختصاصیا باشه ولی همش دلشوره میگیرم نکنه با عمومیا رو ثبت نام نکردن خوش خیالی کنم و از این بابت ضربه بخورم و چه بسا با بیشتر تلاش کردن تو این بازه باقی مونده، ۱۷ امسال تراز بهتری داشته باشه و من از فرصتی که به همه مون داده شده بودم استفاده نکنم مثل بقیه.
    این خبر که تراز بالاتر رو لحاظ میکنن نه نمره ی بالاتر رو تازه گفتن وگرنه زودتر به این فکر میفتادم و ازتون میپرسیدم.
    خیلی خیلی ممنون میشم جواب بدید

  5. سلام. من دیپلم کاردانش دارم. تو دیپلمم معدل کتبی نهایی رو نزده چون ما امتحانای دوازدهممون نهایی نبوده. . فقط معدل کل نوشته شده. الان برای ثبت نام کنکور معدل کتبی رو چی وارد کنم

  6. سلام اگه بخای رشته های بدون کنکور رو بری بخونی ترمیم معدلی که کردی رو حساب میکنن یا فقط معدل اولی که گرفتی تو دیپلمت رو حساب میکنن؟

  7. سلام ببخشید اگه بخای رشته های بدون کنکور رو بری بخونی ترمیم معدلی که کردی رو حساب میکنن یا فقط معدل اولی که گرفتی تو دیپلمت رو حساب میکنن؟

  8. سلام و وقت بخیر آقای دکتر،سال نو مبارک ،من دیپلم ریاضی سال 85 و پیش ریاضی 86 هستم، خرداد ماه 1402 دیپلم مجدد تجربی شرکت کردم فیزیک و زیست رو پاس نشدم ، چند روز پیش از مدرسه بزرگسال پرسیدم و میگن که چون درس افتاده داری نمیتونی ترمیم شرکت کنی،میگه بخشنامه برای ایجاد سابقه هست ،نظر شما چیه آقای دکتر ؟ میتونم ترمیم شرکت کنم یا نه؟ مرسی

  9. سلام استاد طاعات و عباداتتون قبول
    سوالم در مورد تاثیر معدل هست.الان کسی که فقط سال دوازدهم دروس نهایی داشته و بخواد ۴۰۴ یا ۴۰۵ کنکور بده باید برای امتحانات نهایی دهم و یازدهم ثبت نام کنه؟
    اصلا این امکان هست فارغ التحصیل رو مجبور کنن این ۲۰ تا کتاب دهم و یازدهم رو نهایی امتحان بده؟

  10. سلام دکتر.خسته نباشید. برای کنکور فرهنگیان، فقط کنکور سراسری اردیبهشت ملاک هست یااینکه اگه هر دو کنکور تیر و اردیبهشت رو شرکت کنیم اونی که بهتر باشه لحاظ میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا