مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

شرایط و محدویدت سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

تاریخ تولد و سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم 1403

شرایط سنی جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم (۱۴۰۳)

دانشگاه فرهنگیان هر ساله از میان داوطلبان آزمون سراسری در رشته های فرهنگیان علوم انسانی و فرهنگیان علوم تجربی و فرهنگیان ریاضی و زبان و هنر که علاقمند به شغل معلمی هستند دانشجو می پذیرد.

دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش و استخدام نیروی انسانی مورد نیاز خود دارای شرایط و ضوابط مهمی است که از جمله مهم ترین شرطِ آن ، سن داوطلب می باشد.

سن ورود به فرهنگیان و تربیت معدل 22 سال است یا 24 سال؟

اخرین 11 آذر ماه 1402: به گفته ی رئیس دانشگاه فرهنگیان در مورد سن پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی: سن قانونی پذیرش دانشجو معلم در مقطع کارشناسی مطابق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ۲۲ سال است که یک زمانی به ۲۴ سال افزایش یافته ولی حالا روی ۲۲ بماند یا ۲۴ منوط به تصمیم وزارت آموزش و پرورش است. طبق اطلاعیه امروز این سن به 24 سال افزایش یافته است.

پس مطابق با آخرین اطلاعیه صادر شده از دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۱۴۰۳ و با توجه به درخواست های مکرر داوطلبان برای افزایش سن استخدام دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ، میزان سن در نظر گرفته شده برای پذیرش در این دانشگاه تا این لحظه ۲۴ سال تمام در بدو ورود می باشد.

به دلیل وجود امنیت شغلی در دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه بین داوطلبان آزمون سراسری مورد توجه زیادی قرار گرفته است و علاوه بر این سوال که از کنکور کدام رشته قبولی فرهنگیان و معلم شدن راحت تر است؟ شرایط و قوانین آن نیز از سوالات مهم علاقمندان به این رشته و دانشگاه است.

دانشگاه فرهنگیان به خاطر ظرفیت محدودی که برای پذیرش دانشجو دارد، از بین خیل عظیم داوطلبان؛ افرادی را با شرایط و ضوابط ویژه پذیرش و استخدام می نماید.

لذا تنها افرادی که تمامی این شرایط و ضوابط را دارا می باشند می توانند متقاضی انتخاب دانشگاه فرهنگیان باشند.

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و مصاحبه ی آن در سال 1403

دانشگاه فرهنگیان به این دلیل که به دنبال جذب و آموزش نیروی جوان و کارآمد برای به خدمت گرفتن در نظام آموزشی کشور می باشد ، علاوه بر پذیرش به صورت نیمه متمرکز و انجام مصاحبه علمی و عقیدتی ، همچنین شرایط خاص و ویژه دیگری هم برای پذیرش دانشجو در نظر دارد .

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان طبق قانون بعد از فارغ التحصیلی، موظف به گزراندن طرح تعهد خدمت شغلی به میزان دو برابر مدت زمان تحصیلات خود می باشند، با این تفاصیل دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش دانشجو شرایط سنی در نظر گرفته است تا سن معلمین در هنگام انجام تعهد بالا نباشد.

پس یکی از عوامل سد راه داوطلبان برای قبول شدن در این دانشگاه، وجود قانون حداکثر سن پذیرش می باشد که باعث محدود شدن انتخاب این دانشگاه از طرف داوطلبان گردیده است.

همانطور که پیش از این ذکر شد ، دانشگاه فرهنگیان حداکثر سن پذیرش برای آزمون سراسری ۱۴۰۳ را ۲۴ سال تمام در نظر گرفته است.این بدین معنی است که اگر داوطلبی حتی یک روز بزرگتر از زمان شرط سنی این دانشگاه باشد ، حتی اگر تمام شرایط و ضوابط پذیرش را دارا باشد، اجازه ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان را ندارد و هیچ کدام از شرایط دیگر مورد بررسی قرار نمی گیرند.

با توجه به حداکثر سن ۲۴ سال تمام در بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳

فقط متولدین (۰۱ / ۰۷ / ۱۳۷۹) به بعد می توانند در این دانشگاه متقاضی ثبت نام شوند.

سایر شرایط و ضوابط مورد نیاز برای نام نویسی در دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

همان طور که پیش تر گفته شد ، دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش دانشجو از میان داوطلبان آزمون سراسری علاوه بر شرط حداکثر سن ، شرایط خاص دیگری نیز دارد .

بنابراین داوطلبانی که دارای شرایط سنی مورد نظر دانشگاه فرهنگیان هستند، باید سایر شرایط ذکر شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور را نیز دارا باشند .

در ادامه این مقاله سایر شرایط و ضوابط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ارائه شده است. شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان به شرح ذیل می باشد:

  • دارا بودن حداقل معدل کل لازم در دوره متوسطه دوم ( پایه های تحصیلی دهم و یازدهم و دوازدهم ) که در دفترچه انتخاب رشته اعلام خواهد شد. (شرط معدل در سال گذشته حداقل ۱۴ در نظر گرفته شده بود) تا این لحظه این شرط برداشته شده است
  • ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری اختصاصی فرهنگیان الزامی می باشد
  • داوطلبان باید مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان باشند، طبق کارنامه اولیه آزمون سراسری
  • داشتن حداکثر سن ۲۴ سال تمام در بدو ورود به دانشگاه
  • بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوط، بر طبق ملاک های معین شده
  • موفقیت در مصاحبه رشته های نیمه متمرکز (دانشگاه فرهنگیان و…)
  • موفقیت در معاینات پزشکی
  • تاییدیه هسته گزینش آموزش و پرورش

افزایش و کاهش سن دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری ۱۴۰۳

در سال های اخیر شرط حداکثر سن برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان دچار تغییراتی شده است.

به طور مثال در سال ۱۳۹۲ شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال تمام بود، ولی در سال بعد از آن شرط سنی به ۲۲ سال تقلیل پیدا کرد.

در دو سال گذشته به دلیل درخواست مکرر داوطلبان در خصوص افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ، شرط حداکثر سن به ۲۴ سال تمام افزایش پیدا کرد.

هم اکنون نیز تعداد زیادی از داوطلبان شغل معلمی درخواست افزایش سن تا ۲۶ سال را دارند و در این خصوص کمپین های مختلفی برای افزایش حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان تشکیل شده است.

دانشگاه فرهنگیان تصمیم داشت در سال ۱۳۹۶ شرط سنی را از ۲۲ به ۲۰ تقلیل داد، اما به دلیل اعتراض داوطلبان به تغییر ناگهانی شرط سنی و برنامه ریزی که داوطلبان طبق حداکثر سن ۲۲ سال در نظر گرفته بودند، دوباره مسئولین ذیربط سن پذیرش را از ۲۰ به ۲۲ سال برگرداندند.

داوطلبان می توانند با آگاهی کامل از شرایط و ضوابط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و در صورت دارا بودن تمامی شرایط اقدام به ثبت نام در آزمون سراسری ۱۴۰۳ نمایند.

مشاوره پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری برخی داوطلبان با وجود دارا بودن تمامی شرایط لازم ، اما باز هم به مصاحبه این دانشگاه دعوت نمی شوند.

دلیل این موضوع این است که پذیرش دانشگاه فرهنگیان به صورت متمرکز با شرایط خاصی انجام می گیرد.

داوطلبان علاوه بر دارا بودن شرط سنی و شرط معدل و سایر شروط برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، نیازمند کسب حد نصاب دعوت به مصاحبه این دانشگاه هستند.

در صورتی که داوطلبان کلیه شرایط و ضوابط را دارا هستند ولی به مصاحبه دعوت نمی شوند، می توانند شانس خود را برای پذیرش در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان هم امتحان کنند.

این پست و اطلاعات آن مداوم بروز خواهد شد و تمامی اطلاعات جدید در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

125 دیدگاه

  1. سلام چقدر احتمال داره شرط سنی دانشگاه فرهنگیان به ۲۶ سال افزایش پیدا کنه ؟ آیا همچین چیزی ممکنه؟؟؟

      1. سلام وقت بخیر من یه رشته زیست دانشگاه سراسری میخونم روزانه ام یه رشته هم روانشناسی دانشگاه پیام نور میخونم امکان نداره هیچ جوره برام فرهنگیان زیست ترم پنجم روانشناسی ترم دو

        1. بنده متولد 77 ام و خدمت ام رفتم ، 2 سال خدمت به سن اضافه میشه؟
          یعنی واسه من 26 میشه ؟
          ممنون

          1. خیر
            اینجور که گفتند قرار نیست چیزی اضافه بشه و فرهنگیان پر سن ۲۴ سال میخواد
            دفترچه انتخاب رشته که مرداد میاد جزئیات و تغییرات نهایی میگه
            الانم وقت انتخاب رشته نیست که ذهن تون درگیر کنید

      2. سلام
        کسایی که مثل من رشتشون فنیه وفارغ التحصیل شدن از طریق طرح سه یک نمیتونن وارد اموزش پرورش بشن؟

        1. چرا باید حق التدریس کار کنند و سابقه بسازند و آزمون استخدامی برن و …

      3. سلام استاد میگم شرایط سنی 22 بر میگرده؟؟ خب ۷ ماه گذشته و ما خوب آماده شدیم برا کنکور حالا چیکار کنیم ماییی کی سنمون ۲۳ هستش

    1. سلام نتایج تکمیل ظرفیت که ای میاد الان دیگ والا بهمن هم تموم شد نوشته بود دهه سوم دی ماه میاد ولی الان بهمنیم

    2. سلام من معدل دیپلم نزدیک ب ۱۸ هست
      ولی نهایم خوب نیس ۱۰ گرفتم
      شرایط ترمیم هم ندارم…..
      اگه کنکورم خوب بدم امکان داره فرهنگیان قبول شم؟؟
      معدل دیپلم مهمه یا نهایی؟

      1. سلام
        شرط معدل لازم برای فرهنگیان رو داری
        ولی خب مسلما خیلی خیلی بیشتر از بقیه باید تلاش کنی در کنکور تا جبران بشه برات این معدل نهایی کم

    3. سلام.یه موسسه ای به نام بنیاد سن.. تازگی پیامک داده که استخدام مشاور داره
      و یه پولی رو به عنوان تربیت مشاور میگیره به نظر شما کلاهبرداری هست یا نه

      1. عمده تبلیغ جذب مشاور فقط برای بیزنس فروش محصولات کنکوری و جذب دانش آموز و … هست
        مشاور نیاز دارند از افراد دارای پروانه و مجوز مشاوره استفاده کنند نه کسانی که به اسم مشاور قرار اهداف موسسه پیاده کنند

  2. آخه این آموزش و پرورش چی داره که شماها براش اینقدر خودتون رو اذیت میکنید .. امنیت شغلی کجا؟؟؟ آخه با ۵ میلیون حقوق کی میتونی تو این تورم فضایی زندگی کنه ….

    1. من ۳۱ سالمه اون زمان که ما درس می خوندیم دانشگاه فرهنگیان نبود الانم بخاطر شرط سن نسل ما حق ندارن شرکت کنن پس هم نسل‌های ما چه گناهی کردن ما هیچ دل خوشی تو این زندگی نداریم حق ما رو کی خورد خدا میدونه و خودشون جوونی و آینده و زندگی ما رو تباه کردین با این قانونتون ما فقط داریم مردگی می کنیم تا روزی که بمیریم خدا ازتون نگذره حلالتون نمیکنیم

      1. منم مثل شما..خدا لعنت کنه وزیر آموزش و پرورش دوره مارو آقای….خدا ازش نگذره خیلی برای کنکوریا سال۸۹سخت گرفتن.با رتبه های خودمون اون موقع یه رشته که واقعا حقمون نبود قبول شدیم خدا هزاران بار لعنتتون کنه.حق ما رو خوردن

    2. سلام فکرکنم درجریان افزایش بی سابقه حقوق معلما نیستی
      الان کمترین حقوق معلم بالای ده میلیون تومنه

      1. سلام وقتتون.بخیر.از قوانین دانشگاه پیام نور خبر دارین؟
        این دانشگاه.چرا کلاس برگذار نمیکنه
        قضیشون با برگذاری کلاس حضوری چیه
        چرا اصلا ب دانشجو اهمیت نمیدن.تاکی وضعش اینجوری میمونه..واقعا ما به کی بگیم.هزاران بار اعتراض کردیم.هیج خبری نیس

      2. من خودم معلمم با 7 سال سابقه حقوقم 7 تومن شده تازه از مهرماه امسال که رتبه بندی افزایش و…. کلی بند اضافه مردن بهذحقوق همه کی گفته کمترین سابقه 10 تومنه 😳

      3. من خودم معلم رسمی آ.پ هستم. تو احتمالا ت عمرت فیش حقوقی یه معلم رو هم ندیدی. حقوق بالای ده تومن خیلی انگشت شماره و اونهم در صورتی که طرف بالای ۲۰سال سابقه و مدرک دکترا و ۳ . ۴ هزار ساعت ضمن خدمت و … اگه داشته باشه شاید دریافتیش بالای ده تومن باشه. در حالی که قشر عظیمی از فرهنگیان بین ۵ تا ۸ تومن درآمد دارند.

      4. سلام لطفا بدون مستندات حرف نزنید من معلمم با کارشناسی ارشد و دانشگاه دولتی بهترین رتبه و تراز 7 و خورده ای حقوق دارم این افزایش ها هم همش یک تومن بود الانم از حقوق ها هر ماه مبلغی به عناوین مختلف دارن کسر میکنن

    3. دادا حالا اون خدا پدرشو بیامرزه ۵ تومن رو میده آخه کدوم دانشگاه علوم انسانی ۵ تومن میده؟

  3. سلام من چشمام ضعیفه تو دانشگاه فرهنگیان پارسال تو مصاحبه بخاطر همین ردم کردن امسال میخوام برم چجوری برم قبولم کنن رتبم هم ۷۲۴بود؟

  4. و اینکه فرهنگیان ایا نشد ک میدونم نمیشه ازمون استخدامی سخته بخوام ازمون بدم وارد شغل معلمی بشم ؟؟؟!

  5. واقعا اونی که ۱۶سال غیرانتفاعی کار کرده نباید الان ی امتیازی داشته باشه بدای استخدام؟ سابقه کار و تجربه مهم نیست خدا به مسوولین خیر بده که اینقدر فکر هستند و اصلا ی سری افراد و زحماتشون دیده نمیشه😶

  6. سلام وقت بخیر
    بنده کارشناسیم رو گرفتم در یک رشته دیگه و رشته دبیرستانیم تجربی بوده نظام قدیم هنوز 24سال ندارم ایا متونم کنکور انسانی بدم و فرهنگیان قبول شم؟؟ باید چه کتاب هایی مطالعه کنم نظام قدیم یا جدید؟

  7. سلام وقت بخیر
    بنده کارشناسیم رو گرفتم در یک رشته دیگه و رشته دبیرستانیم تجربی بوده نظام قدیم هنوز 24سال ندارم ایا متونم کنکور انسانی بدم و فرهنگیان قبول شم؟؟ باید چه کتاب هایی مطالعه کنم نظام قدیم یا جدید؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    1. من دوکنکور انسانی. مجاز به فرهنگیان شدم وتعیین رشته نکردم رتبم بالا ۲۰۰۰۰بود.وکنکور سوم مجاز شدم با تراز۶۸۹۵ اما دعوت به مصاحبه نشدم 😐! و باید .فکر هزینه کنکور و اتلاف وقت هم باشی!و تعداد کمی تو مصاحبه میخوان(تعداد بیشتری دعوت میشه اما تعداد کمی واسه هر شهرستان میخوان!)و باید کتاب دنظام جدید بخونی!

  8. من ۳۱ سالمه اون زمان که ما درس می خوندیم دانشگاه فرهنگیان نبود الانم بخاطر شرط سن نسل ما حق ندارن شرکت کنن پس هم نسل‌های ما چه گناهی کردن ما هیچ دل خوشی تو این زندگی نداریم حق ما رو کی خورد خدا میدونه و خودشون جوونی و آینده و زندگی ما رو تباه کردین با این قانونتون ما فقط داریم مردگی می کنیم تا روزی که بمیریم خدا ازتون نگذره حلالتون نمیکنیم

  9. اگر مسئولین سابق با تدبیر عمل می کردند و سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سالهای قبل را افزایش داده بودند و دانش آموزان مستعد با تراز بالا را بیشتر پذیرش کرده بودند، امروز نه آموزش و پرورش با مشکل کمبود معلم مواجه بود و نه این جوانان به خاطر سن شان محروم از پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می شدند. راستی تاوان این کم تدبیرهای گذشته را باید این جوانان پشت کنکور بدهند؟

      1. سلام. با توجه به این تغییرات اخیر ک آموزش و پرورش برای استخدام فقط از فرهنگیان نیرو میگیره.. پس اون افرادی که مثلا دانشگاه دیگه ای غیر فرهنگیان درس میخونن تکلیفشون چیه؟

          1. خب میگفتن ک از آزمون استخدامی دیگه نیرو نمیگیرن فقط افرادی ک فرهنگیان درس بخونن استخدام هستن…یا همین قضیه دو مدرکی چیه استاد؟ آیا میشه از دانشگاه آزاد دعوت به دانشگاه فرهنگیان بشی؟

          2. نیرو کم دارند هم از استخدامی حق التدریس های زحمت کش میگیرند و هم دانشگاه فرهنگیان

          3. خب میگفتن که قراره این آزمون استخدامی برداشته بشه و فقط دانشجوهای فرهنگیان استخدامن.. ینی فقط اون افرادی ک فرهنگیان قبول شدن شانس معلم شدن رو دارند..راه های دیگش چیه استاد؟

      2. استان رو که میدونم تو استان خودمون هست. منظورم اینه سال دیگه بومي استانی میشه یا مثل امثال بومي شهرستانی هست؟چون گفته بومي هر استان🥺 انشالله که بومي استانی باشه🥺

  10. سلام بزرگوار صبح عالی بخیر پسرم اول سال کنکور شرکت کرد رشته تجربی بارتبه۱۳۰۰۰هزار فرهنگی برای گزینش های مربوطه دعوت کردن اما قبول نشد بعدش به سازمان سنجش مراجعه کردم گفتند ازعلمی کم بوده این کرونا خیلی به ما ضربه زد چون پسرم از پیش دبستانی تا دیپلم شاگرد ممتاز مدرسه بود ولی این تهیه گوشی به خانواده ما سخت شدو این بلا سر جوان امد زمستان ثبت نام نکرده گفت سال آینده آقا افشار آیا در تکمیل ظرفیت امیدی هست که برای مشاوره خدمت جنابعالی مزاحم شویم یا اینکه منتظر سال جدید بماند ممنون از راهنمائی خوب حضرتعالی

    1. سلام
      متاسفانه تکمیل ظرفیت ندارند چند ساله
      برای کنکور تیر بخوانند

  11. سلام،شما تا به حال به موردی برنخوردید که چندماه بزرگ تر از شرط سنی باشه و به مصاحبه دعوت شه؟

  12. سلام
    دانشجویانی که لیسانس زبان دارند چگونه میتوانند به حرفه معلمی وارد شوند
    ممنون

      1. سلام
        درسته که تحصیلات عالیه زیاد شده ولی چه جوری با لیسانس زبان و…. میشه وارد وزارت اموزش و پرورش شد
        ممنون

  13. سلام،ببخشید خبر دارید که این خبر که از کنکور ارشد هم فرهنگیان جذب کند،چقدر صحت دارد و آیا جذب مثل کنکور سراسری هست؟

  14. سلام وقت بخیر
    اگر کسی داروی اعصاب و روان مصرف کنه و بیماری دوقطبی داشته باشه در مصاحبه پزشکی دانشگاه فرهنگیان رد میشه؟

      1. ببخشید من شماره چشمام سه هست ولی خب با عینک میبینم به نظرتون بهم گیر میدن؟ (آخه من از یکی از مصاحبه گر ها پرسیدم گفت مشکلی نیست حتی به قد و وزن هم گیر نمیدن اگه کم باشه.) کلا میگن وقتی با عینک ببینی مشکلی نیست ، تازه دانشجو معلم عینکی هم داریم خب مگه الکیه به خاطر یه نمره چشم رد کنن😕

    1. سلام من رشته ام انسانی بوده !سال اول رتبم ۲۹۰۰۰شد!با تراز۶۵۱۱! اینقدر طعنه شنیدم و اینکه می گفتن سال دیگه قبول نمی شی وسایل بعد رایت ۲۰۰۰۰۰میشه!افسردگی گرفتم ونخوندم سال بعد رتبم ۲۸۰۰۰شد با تراز۶۷۷۴ واین دوسال تعیین رشته نکردم !چون می دونستم تعداد کمی رو میگیرن توی مصاحبه!ورتبت هم باید زیر۱۰۰۰باشه!الان نسل جدید انسانی درس خونند و باید به این فکر کنی که هزینه کنکور واتلاف وقت نکنی!کنکور سوم. بهم میگفتن دوسال نشدی سال بعد هم نمی شی!وسوم. حتی سر جلسه نمی خواستم برم !چون هیچی نخوندم!والان دانشجوی دانشگاه الزهرا تهران م.ودولتی .امیدی هم ندارم بیام دوباره واسه کنکور سراسری بخونم! و کتاب نظام جدید باید بخونی!وکنکور سوم ترازم۶۸۹۵شد .بر خلاف دو کنکور قبلی تعیین رشته کردم ودعوت به مصاحبه نشدم😐

  15. سلام استاد
    میخواستم بدونم پیش بینیتون راجع سوالای تیر چیه؟
    اخه کنکور دی خیلی راحت بود وخب جامعه آماریشم نسبت به تیر کمتره بنابراین کسب تراز بالا راحت تربود…وخب چون تراز دوکنکور باهم مقایسه میشه بنظر شما دوکنکور مشابه هم هستن؟

  16. سلام من دانشجوی حسابداری دانشگاه روزانه هستم
    اگه انصراف بدم و بخوام مجدد کنکور شرکت کنم برای فرهنگیان چقد محرومیت دارم ؟؟

  17. سلام من که فوق دیپلم نقشه کشی معماری دارم تو دبیرستان من هم نقشه کشی خواندم می تونم آزمون استخدامی شرکت کنم

    1. اگر استخدامی بذارند خیلی از رشته ها من جمله شنا در بر میگیره
      ولی امتیاز سابقه تدریس براشون خیلی مهمه

  18. سلام متولد ۱۳۷۸/۰۵/۰۹ هستم. نوبت اول کنکور رو شرکت نکردم
    آیا امکانش هست کنکور دوم رو شرکت کنم و برای فرهنگیان بخونم؟؟با افزایش سن قبولی فرهنگیان امکانش هست؟

    1. سلام
      فعلا که قانون میگه ۲۴ سال تمام تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ باید باشی و شما و هم سن تون نمیخوره

  19. سلام باید برای استخدام معلمی بعد از قبولی در آزمون استخدامی و مصاحبه دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان بگذرونیم و چند واحد درسی در فرهنگیان بخونیم میدونید حداقل نمره قبولی فرهنگیان چنده؟
    واینکه شهریش چقدره؟؟
    کارشناسی رشته مشاوره رو هنوز نگرفتم

  20. سلام ببخصید تو مقاله تون نوشتید ۲۴ سال تمام… اما متولدین شهریور ۷۸که میشه تازه شروع ۲۴ سالگی اما نوشتید سنش مجاز نیس

    1. شهریور ۷۸ باشی شما شهریور ۱۴۰۲ سن تون ۲۴ سال تمام میشه و باید مهر ۷۸ باشی که کمتر از ۲۴ سال حساب بشی

  21. بخدا قسم تو این کشور دیگه عدالت معنایی نداره
    وسط سال میان قانون تعیین میکنن !
    خب اینو تیر یا شهریور میگفتی که معدل میخواد بشه ۱۵ تو انسانی تا یکی مثل من بدبخت نزدیک ۱۰ میلیون خرج آزمون و کتاب نکنه !
    گناه من یکی چیه اون موقع معدلم کم شده و الان داشتم جبران میکردم و مطمئن بودم رتبه عالی میارم ؟
    چرا باعث رنج و درد مردم میشید ؟
    مگه دیوان عدالت اداری شرط معدل رو باطل نکرده ؟ اگر تغییری هم باشه باید برای ۱۴۰۳ باشه نه ۱۴۰۲ که نصف سال گذشته !
    کجا بگیم دردامونو آخه…

    1. برای رفتن به فرهنگیان معدل کل ملاک هست و نه کتبی خرداد ۱۴۰۲
      ولی چون معدل کتبی تاثیر مستقیم داره روی نتیجه کنکور پس میشه گفت هرچی بیشتر بهتر

  22. سلام وقتتون بخیر
    من متولد ۱۳۸۰ هستم و دیپلمم رو سال ۹۸ گرفتم معدلم بالای ۱۸ هست میتونم کنکور امسال شرکت کنم ؟فقط هدفم فرهنگیان هست

  23. سلام من متولد ۱۳۸۰ هستم وترم آخر رشته علوم تربیتی هستم معدل دیپلمم هم که برای سال ۹۸ هست بالای ۱۸ هست و من مرحله اول کنکور رو شکرت نکردم مشکلی ایجاد میشه؟میتونم برای تیر شرکت کنم؟
    باید کتاب های جدید رو بخونم درسته؟

  24. سلام.
    دیپلم تجربی اگر بخواد کنکور انسانی بده باید دیپلم انسانی بگیره یا می تونه دروس عمومی رو تطبیق بزنه؟
    فقط باید دروس تخصصی امتحان نهایی بده؟
    به چه صورت هست؟
    خیلی ممنون.

      1. سلام یعنی ما که دیپلم تجربی داریم باید مجدد شرکت کنیم امتحان نهایی دوازدهم انسانی رو بدیم؟

  25. سلام ببخشین میگم سن پذیرش فرهنگیان ۲۲ شد ؟؟ آخه این موقع شرایط سنی عوض میکنن نصف سال گذشته و سه ماه مونده به کنکور ک یکیشو هم دادیم

  26. سلام من معدل کتبی ام ۱۵و معدل دیپلم ۱۷/۱۷است
    کدوم ملاکه؟
    معدل پیش دانشگاهی ام مهمه؟معدلم پیش ۱۱هست
    آیا هرچی معدل بیشتر باشه شانس قبولی هم بیشتره یا نه؟

        1. شرط معدل فعلا ۱۴ کل و شرط سنی هم ۲۴ سال سن است
          شاید تغییرات کنه شاید هم نه
          قوانین فرهنگیان داخلی هست و برای سایر دانشگاه ها و رشته ها صادق نیست و اعمال نظر سلیقه ای هم دارند گاها

  27. سلام برای قبولی دانشگاه فرهنگیان معدل پیش دانشگاهی هم مهمه؟
    آیا راسته میگن کسی که معدل بالاتری داشته باشه شانس قبولی اش برای دعوت به مصاحبه و قبولی بیشتره؟

    1. خیر شانس قبولی با کارنامه بهتر بالا میره و نه با معدل بهتر
      همین که کف معدل ۱۴ و ۱۵ داشته باشی اونم معدل کل و نه کتبی کافیه !!!

  28. سلام برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان معدل پیش دانشگاهی مهمه؟
    من معدل کل ۱۷/۱۷شدم و معدل پیش۱۱ایا شرط معدل دارم؟

  29. سلام. متولد 30/6/1378 هستم. میتونم امسال دانشگاه فرهنگیان بزنم؟

    1. نهایت ۲۴ سال سن تمام تا قبل از اول مهر ۱۴۰۲
      حسابش خودت کن

  30. سلام من دیپلم تجربی دارم و امسال برای رشته علوم انسانی شرکت میکنم و هدفم فرهنگیانه
    معدل کل تجربیم14/5هست و برای ایجاد سوابق شرکت کردم. معدل کل رشته من طبق امتحان های قرار بدم هست؟

  31. سلام استاد دوباره خبر رسیده می خوان سن فرهنگیان از 24 به 22 تغییر بدن همه برنامه های بهم ریخته نمی دونیم بخونم یا نه بی خودی این همه تلاش از هر کجا هم استعلام و جواب می خوام جواب نمی دن چیکار کنیم استاد هر سال دارن وضعیت بدتر می کنم

    1. فرهنگیان قانون خودش داره و برای کنکور ۴۰۳ نمیشه از الان چیزی قطعی گفت
      چند بار سن ورود به فرهنگیان ۲۲ سال اعلام کردند اما مخالفت شد و در نهایت همان ۲۴ سال سن بسته شد

  32. سلام استاد شما ذکر کردید ۲۴سال تمام حداکثر
    ۲۴سال تمام که میشه ۱۳۷۸/۷/۱ به بعد چطور ذکر کردید ۱۳۷۹/۷/۱ ممنون میشم راهنمایی کنید؟

    1. تا قبل از ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ باید زیر ۲۴ سال باشی یعنی متولدین ۳۱ شهریور ۱۳۷۹ و بعد از آن

  33. سلام،استاد.وقتتون بخیر.الان که سن رو گفتن 24،یعنی بچه هایی که الان 24 سالشون هست میتونن شرکت کنن؟متولدین چه سالی مجاز هستن؟یک جمله میگه زیر ۲۴سال سن، یک جمله میگه ۲۴ سال تمام.

  34. سلام من 1379/04/01هستم الان نمیتونم ثبت نام کنم هیچ شانسی برا فرهنگیان ندارم؟؟؟؟؟

  35. وقت بخیر
    من پارسال دانشگاه روزانه ثبت نام کردم و دو ترم مرخصی گرفتم، امسالم کلا نرفتم دانشگاه، و انصرافم ندادم، الان برای ثبت نام فرهنگیان باید گزینه دانشجوی روزانه هستم رو بزنم؟

    1. بله همین رو بزن
      االبته که من نمیدونم این اطلاعات چرا میخوان دقیق چون در عمل فرقی نداره

  36. وقت بخیر
    بنظرتون الان که یکی از دروس ازمون اختصاصی فرهنگیان حذف شده، درس دیگه ای رو جایگزینش میکنن؟ و اگه درسی اضافه نکنن اون ۱٠ درصد ازمون اختصاصی ممکنه کم تر بشه؟؟

  37. استاد من فقط ازمون فرهنگیان ثبت نام کردم و پیامش هم از سنجش اومده فقط متقاضی فرهنگیان.. ولی الان پیام سنجش اومده فقط سراسری ثبت نام کردی و فرهنگیان نمیتونی انتخاب رشته کنی.. الان چیکار باید بکنم؟؟

    1. هم سراسری و هم فرهنگیان ثبت نام کن
      اگر از فیلتر اول دانشگاه فرهنگیان بیرون بیای حق انتخاب داری در کدام مسیر انتخاب رشته کنی
      پس فعلا مشکلی نیست

  38. سلام،استاد.وقتتون بخیر.غیر از دانشگاه امام صادق (ع) برای کدوم یک از دانشگاه های خاص“` قبل از انتخاب رشته“`باید بریم تو سایتشون؟! تو دفترچه نوشته مدارک رو تا بهمن بفرستید به این دانشگاه ها.🤔باتشکر از شما

    1. سلام
      دانشگاه های خاص که زیاد هستند و سال به سال بیشتر هم میشن ولی اطلاعیه های سایت و پیک سنجش سنجش دنبال کنید بعد از کنکور متوجه میشی نامنویسی مجزا دانشگاه های خاص چجوری و کی خواهد بود

  39. سلام استاد اگ امسال فقط عمومی ها رو ترمیم کنم و سال دیگ هم اختصای ها رو و هم یازدهم رو امکانش هست؟برنامه های امتخان یازدهم با دوازدهم تداخلی ندارن؟

    1. سلام
      شاید دوازدهم ۶۰ ٪ تاثیر دهند شاید برای بیزنس دوستان مجبور کنند که برای ۱۰ ٪ یازدهم امتحان نهایی پایه هم بدهید
      تداخلی هم ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا