مشاوره خصوصی علیرضا افشار
منابع و آزمونمنابع و آزمونویدیو

مقایسه آزمون های آزمایشی کنکور 1401 ( قلم چی، گزینه دو، گاج، سنجش)

بهترین آزمون آزمایشی غیرحضوری کنکور

انتخاب بهترین آزمون آزمایشی کنکور با توجه به کرونا

سوالات متداول همه ی داوطلبان در موضوع مقایسه آزمون های آزمایشی کنکور ۱۴۰۱ این است: استاد کدام آزمون آزمایشی بهتر است؟چه فاکتور و ملاک هایی را برای انتخاب درست باید در نظر گرفـت؟

در ابتدا باید این نکته را یادآوری کنم که آزمون های آزمایشی امسال (سال 1401)،به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام می شود. این مسئله درست است که برگزاری آزمون ها به این صورت، مشابه با کنکور نیست، چرا که هم شرایط مکانی با کنکور متمایز است و هم امکان تقلب و موارد دیگر نیز در آزمون آزمایشی آنلاین وجود دارد. اما پیشنهاد بنده مخصوصا به داوطلبانی که در طول تابستان کنکور امسال 1401 کمتر در آزمون ها شرکت کرده اند،این است که حتما در  همین آزمون های آزمایشی غیر حضوری نیز شرکت کرده تا هم خود را بسنجید و هم با برنامه و با انگیزه شوند.

پنج فاکتور اصلی مقایسه آزمون های آزمایشی

بنده ( 5 فاکتور) برای آزمون های آزمایشی امسال آماده کرده ام که در ادامه به شما معرفی می کنم.

مورد اول) میزان کیفیت و تشابه سوال های آزمون آزمایشی با آزمون کنکور

در همه ی آزمون های آزمایشی ممکن است تعدادی سوال مشابه با سوالات کنکور وجود داشته باشد و قطعا هر داوطلبی با این تبلیغات که سوالات آزمون های ما بیشترین شباهت به سوالات آزمون سراسری کنکور را دارد، مواجه شده است.

بررسی کلی بین سطح سوالات موسسات : از نظر کیفیت سوال، آزمون های گاج و قلم چی گاهی سوالات شان بسیار سخت و گاهی برعکس بسیار آسان است.در آزمون های سنجش، سوالات عمومی مشابه به آزمون کنکور است اما سوالات تخصصی آن ، متاسفانه شباهتی به کنکور ندارد.

مورد دوم) جامعه آماری موسسات آزمون

مقایسه آزمون ها از نظر جامعه آماری: به طور قطع، آزمون هایی با قدمت بیشتر از جامعه آماری بالاتر نیز برخوردارند. آزمون های گاج (در طول سال از جامعه آماری بیشتری برخوردار است) و آزمون های گزینه 2 (در فصل اول که دارای طرح گام اول است، جامعه آماری بیشتری دارد.) از این نظر، پشت سر هم قرار می گیرند ولی هر دوی آن ها از جامعه ی آماری پایین تری نسبت به آزمون کانون برخوردارند. آزمون سنجش به طور کل جامعه ی آماری بالایی ندارد و فقط در بحث آزمون جامع، دارای جامعه آماری است.

مورد سوم) فواصل و زمان بندی میان آزمون های آزمایشی

هر چه برگزاری تعداد آزمون بیشتر باشد در نتیجه بودجه بندی خردتر ، و در نتیجه برای داوطلب مطالعه و برنامه ریزی کنکور کردن نیز راحت تر می شود،در عین حال داوطلب زود به زود خودش را مورد سنجش قرار می دهد،هم چنین مرور و عیب یابی نیز برای داوطلب آسان تر می گردد.

مقایسه کنکور های آزمایشی از نظر تعداد آزمون: گاج (با 19 عدد آزمون) و قلم چی (با 20 عدد آزمون) که تقریبا برابر هستند دارای بیشترین تعداد آزمون هستند که  با فاصله ی 2 هفته آزمون ها را برگزار می کنند. آزمون های سنجش و گزینه 2  با فواصل بیشتری بین 3 تا 4 هفته برگزار می گردند و به همین ترتیب از تعداد آزمون کمتری نیز برخوردار هستند.

مورد چهارم) برنامه راهبردی ازمون ازمایشی کنکور

ما مشاور ها روی فاکتور برنامه ی راهبردی حساس تر هستیم که داوطلب نحوه ی مطالعه ، برنامه ای که با آن پیش می رود ، برنامه ی مرور مباحث و عیب یابی او ، هم پوشانی دروس در مطالعه ی او…به چه صورت است؟ آیا درست است؟ آیا موضاعات پیش نیاز و پس نیاز را رعایت می کند؟

مقایسه آزمون ها از نظر برنامه راهبردی: به طور کل همه ی آزمون ها از برنامه ی راهبردی برخوردارند اما به طور قطع آزمون هایی که از تعداد آزمون بالاتری برخوردارند ، به همان نسبت از برنامه ی راهبردی بهتری نیز بهره مند هستند.که در این صورت آزمون گاج و قلم چی را توصیه می کنم.

مورد پنجم)خدمات ، پشتیبانی و بحث هزینه های آزمون

از نظر هزینه ، آزمون سنجش بهتر است (هزینه کمتری دارد) اما از خدمات آن چنانی،کلاس های جانبی،بحث پشتیبان و مشاور و پکیج خاصی برخوردار نیست!

اگر بخواهیم از لحاظ کارآمدی بهترین منابع کنکور و پشتیبان خوب بررسی کنیم، آزمون قلم چی در ردیف آخر قرار می گیرد زیرا که از انتشارات قوی مانند گاج برخوردار نیست و تبلیغات بیزنسی آن بسیار زیاد است.

اهداف آموزش قلم چی بر این پایه است که بچه های داوطلب را برای آزمون جذب کند سپس بقیه ی خدمات خود را نیز برای آن ها ارائه دهد.از این نظر گاج بهتر است و دارای اپلیکیشن های قوی ای مانند گاجینو یا گاج مارکت ، سایت و منابع معتبر (فیلم های آموزشی) و نیز انتشارات قوی است.

گزینه 2 از نظر بنده ، جزوه های عالی، خدمات ، مشاوره و پشتیبانی خوبی دارد.هم چنین آزمون های گزینه 2 بسیار با نظم و منسجم برگزار می شود . به طور مثال در آزمون های قلم چی و گاج این مسئله اتفاق می افتد که دفترچه ی اشتباهی جلوی داوطلب قرار دهند یا سوالات داوطلب ریاضی با انسانی اشتباه شود، اما در گزینه 2 هرگز این اتفاق نمی افتد.

جمع بندی بهترین موسسه آزمون آزمایشی کنکور

آزمون قلم چی ایرادات و اشکالات هر داوطلب را پکیج می کند اما نمره ی منفی آزمون قلم چی این است که بیزنس پلن درست ندارد به طور مثال هزینه ی آزمون های قلم چی در شهر های مختلف با یکدیگر برابر نیستند یا برخی از آن ها از خدمات اجباری برخوردارند و برخی دیگر نه!

اما آزمون های گزینه 2 قیمت کاملا یکسانی در همه ی نقاط دارد و هم چنین دارای تعداد بالایی کارنامه برای توصیف وضعیت داوطلب است که خیلی مفید است.آزمون گاج نیز با نوسان کمتری از قیمت در مناظق مختلف برخوردار است.از نظر بنده اگر داوطلبی در شهری است که مشاور کنکور و معلم خوب دارد نیازی نیست حتما در قلم چی شرکت کند ، با گاج و گزینه ی 2 نیز می تواند کار خود را راه اندازد.اما قطعا این آزمون ها نیز معایبی دارند که قلم چی ندارد…

به طور کل از نظر بنده با وجود این که سوالات گزینه 2 را می پسندم ، ولی قلم چی و بعد از آن گاج را که از تعداد آزمون های بالاتری برخوردارند،توصیه می کنم.

آزمون آزمایشی متفاوت چقدر در موفقیت کنکور تاثیر دارد؟

اما در نهایت خیلی فرقی ندارد که داوطلب در کدام یک از این آزمون ها شرکت کند. اگر داوطلب خوب و با برنامه درس بخواند در هر مکانی (A B C) که باشد ، نتیجه ی مورد نظر خود را دریافت خواهد کرد.

به طور مثال فاطمه شب خیز که رتبه ی یک در کنکور را کسب کرد و از دانش آموزان بنده نیز بود ، در آزمون های گاج شرکت می کرد، اما با توجه به درس خواندن و پشتکار او، اگر  در هر آزمون دیگری نیز شرکت می کرد؛ باز می توانست نزدیک به همین رتبه را به دست می آورد.

این که تبلیغات می کنند که با شرکت در آزمون های ما رتبه ی بالاتری می آورید، صرفا تبلیغ و جذب داوطلب است.به طور مثال گاج و قلم چی که برای جذب داوطلبان قوی به معدل های بالا بورسیه می دهند.

نتیجه گیری : اگر برنامه کلاس ها و مدرسه تون مطابق برنامه آزمون بخصوصی هست شما هم با برنامه همان آزمون پیش بروید. اما اگر براتون فرقی نداره با برنامه و سوالات قلمچی هماهنگ باشید. بخاطر غیرحضوری بودن آزمون ها نیازی هم به ثبت نام هم نیست و میشه با برنامه اش هم پیش رفت .

مشاوره پیشنهادی : نقد و برسی گزارشکار روزانه

ویدیو استاد علیرضا افشار در مورد مقایسه آزمون های آزمایشی

دانلود ویدیو آموزشی

نوشته های مشابه

130 دیدگاه

  1. سلام استاد
    به نظر شما کارنامه های گاج بهتره یا قلم چی کدوم تحلیلی تر هست ؟؟

      1. سلام. با توجه به اینکه آزمون های امسال قلمچی غیرحضوری و آزمون های گزبنه دو حضوریه.به نظر شما شرکت در کدوم آزمون مناسب تره؟

        1. عزیزم اصلا فرقی نداره تو اوایل اصلا نباید به تراز فکر کنی تو سعی کن بیشتر به این آزمونا از دید افزایش مهارت تست زنی نگاه کنی بیشتر به درصدا توجه کن فقط تا تراز چون درصدا معلوم میکنن چقدر مهارت پیدا کردی یا چقدر. پسرفت و پیشرفت داری مثلا اگه ادبیاتتو تو اولین آزمون ۴۰ زدی و تو آزمون دوم ۵۰یعنی ۱۰درصد پیشرفت داشتی خب بنظرم تو‌ برو قلمچی درسته که سطحش بالاست ولی بالاخره تو هر آزمون که تحلیل میکنی یه چیز جدید یاد میگیره و تو آزمون بعدی پیادش میکنی و خودت هی تست حل کن ‌درصد بگیر با کرنومتر درس بخون خلاصه نویسی کن اینجا دوربرد مهمه یکی افزایش کیفیت مطالعه یکی افزایش مهارت تست زدن

    1. سلام خسته نباشید
      من کلاس دهم هستم با توجه به اینکه میگن سوالای تخصصی کنکور ۱۴۰۲ یه بعد عمیق تر میشه به نظرتون اینجا قلمچی میتونه گزینه مناسبی باشه چون سوالاش سخت تره یا گزینه دو سوالای دهمشو همسان با کنکور دو سال دیگه هماهنگ میکنه؟ این از لحاظ کنکور و اینکه قراره تاثیر نهایی 60 درصد بشه و بنظر شما قلمچی بابت دوره های بیشتر و طرح سوال از همه جای کتاب میتونه تسلطمونو برای امتحان نهایی بیشتر کنه.
      ممنون میشم کمکم کنید

      1. سلام
        با برنامه یک آزمون جلو برید و تست های سایر موسسات بزنید
        این بهترین روش هست

  2. سلام آقای افشار درباره ازمونهای دیگه مثل سنجش آموزش مدارس برتر نظرتون چیه کیفیتشون به اندازه گاج وقلمچی هست واینکه برنامه راهبردیش چطوره؟
    ممنونم

      1. یعنی آزمون های کاملش که شامل همه درساس مناسب نیستن؟؟؟
        الان که همه آزمونا آنلاین شدن نمیشه ازشون استفاده کرد؟؟

        1. برای برنامه روی آزمون گاج یا قلمچی حساب کنید
          چون هفته ای ۲بار هستند مسلما برنامه خرد تر و دوره های بیشتری دارند

          1. واقعا ممنونم که وقت میذارید و پاسخ میدید
            خدا خیرتون بده

  3. سلام استاد خسته نباشید
    استاد ب نظرتون کنککر ۱۴۰۰ ممکنه ب سختی ۹۹ باشه؟؟؟

  4. سلام استاد خسته نباشید
    ب نظرتون ممکنه کنکور ۱۴۰۰ ب سختی کنکور ۹۹ باشه؟؟

      1. ۱.استاد بعضی جاها میگن چون ۹۹ خیلی سخت بوده و اعتراض کردن امکان داره ۱۴۰۰ راسون تر از ۹۹ باشه سطح سوالا.استاد ب نظرتون تحلیلشون درسته؟؟
        ۲.استاد ب نظرتون امکان داره ۱۴۰۰ کنکور قدیم باشه؟؟من هیچ جوره نمیتونم منابع جدیدو تهیه کنم. چقد احتمال داره قدیم برگزار بشه؟؟

        1. نمیشه از الان تحلیلی درباره کنکور ۱۴۰۰ ارائه داد
          چیزی که واضح هست اینه که باید زیاد درس بخوانید و همیشه آماده باشید برای کنکور

      2. سلام خسته نباشید من کنکور تجربی ۱۴۰۱ هستم نمیدونم آزمون قلم چی یا گاج یا گزینه دو ثبت نام کنم میشه راهنمایی کنید

        1. قلمچی برنامه بهتری داره
          گزینه دو سوالاتش
          قلمچی برو ولی سوالات گزینه دو کار کن

          1. سلام وقتتون بخیر.من ۱۴۰۲ کنکور دارم رشتم تجربیه.بین قلم چی و گاج موندم که کدومو برم.برامم خیلی مهمه که ترازم بالابره چون اعتماد ب نفس پیدا میکنم.و البته کنکور برام مهمتره که رتبم عالی بشه
            بعضی جاها هم دیدم کع میگن قلم چی سوالاتش مناسب نیست مخصوصا در دروس تخصصی.اما من دودلم که گاج برم یا قلم چی .ممنون میشم راهنماییم کنید.

          2. سلام

            هیچ فرقی ندارند
            برنامه مهم هست که در هر دو مشترک هستند
            میمونه کیفیت تست که هر دو خوب نیست و باید با تست های کمک درسی ها خودت بالا بشکی و تقویت کنی

      3. ولی کنکور ۱۴۰۰ سخت تر از ۹۹ بود مخصوصا ریاضی که وزنه سنگین بود

  5. سلام وقت بخیر استاد
    واسه فارغ التحصیل ها گزینه دو بهتره یا قلم چی؟
    گزینه دو سوالات خوبی داره و قلم چی برنامه راهبردی بهتری وتعداد آزموناش بیشتره ؟؟

    1. کیفیت سوال و خدمات مفید و غیر تبلیغاتی : گزینه دو
      مرور ها و برنامه ریزی و تعداد شرکت کننده ؛ قلمچی

    2. سلام استاد خسته نباشید
      من بین آزمون قلمچی و گزینه دو موندم کدومو انتخاب کنم؟
      خیلییی سردرگمم

  6. sاستاد وقتتون بخیر خسته نباشید.استاد وقتی ازمون جمع بندی داریم ک از کل کتاب هستش تست ها رو چن تا درمیون بزنیم؟اصلا چیکار کنیم بای ازمون های جمع بندیمون؟و این ک بای ازمون جمع بندی هم ایا تست پوششی از مباحث قبلمون لازمه؟مثلا من دیروز کل فصل دستگاه حرکتی یازدهم رو خوندم و امروز هم کل فصل ایمنی یازدهم ایا نیاز هست از مباحث دیروزم تست پوششی بزنم ینی همون فصل حرکت؟یا نیاز نیست؟ممنونم به خاطر راهنمایی هاتون

    1. تست های پوششی از منابع قبلی و حتی تست های تکراری گذشته میتونه باشه
      اگر خیلی روی مباحث گذشته مسلط شدی تست پوششی ها از منابع جدید یعنی تست های باقی مانده آن تیپ سوال بزنید و حتی میشه از منبع دوم بزنید
      همه چیزدرباره تست زنی پوششی

  7. سلام خسته نباشید من کنکوری 1400 تجربی هستم تا الان میرفتم قلمچی ولی میخوام عوض کنم و برم گزینه دو بنظرتون کارم درسته؟ چون بنظر خودم میتونم تو گزینه دو بهتر پیشرفت کنم

  8. سلام استاد
    لطفا راهنمایی ام کنید رشته انسانی هستم
    1400 بیت آزمون گاج و گزینه 2 موندم کدوم رو برم بنظرتون کدوم بهتره ممنون میشم راهنمایی بفرمائید خیلی سردرگم هستم

      1. سلام استاد.کنکوری۱۴۰۰ ریاضی هستم.باتوجه به اینکه نظرم رو دوهفته یکبار ازمون دادن هست بنظرشما برای رشته ریاضی گاج بهتر هست یا قلم چی در مجموع؟

      2. سلام استاد…به نظرم گزینه دو بهتره من خودم دوسال رفتم گاج…دیگه به دلایلی درکنکور انسانی قبول نشدم…برای کنکور۱۴۰۰ اومدم ازمون گزینه دو ثبت نام کردم…الان که نگاه میکنم خیلی از گاج بهتره..1:جامعه اماریش از گاج بیشتره در گزینه تقریبا۱۳هزار نفر ازمون میدادن در هر مرحله از ازمون ها تقریبا همینقدربود..2خدمات رایگانی که گزینه دو ارائه میده به داوطلبان و این خدماتش هم خیلییی با کیفیت بالا هستن درحالی که گاج چنین خدمات رایگان و با کیفیتی ارائه نمیده..3: سطح سوالات گزینه دو خیلییییی از گاج بهتره باورکنید استاد خیلی بهتره اینی که من میگم بهتره به این خاطر هستش که من دوسال ازمون گاج دادم و الان که گزینه دو میدم متوجه شدم گه خیلی بهتره و چقدررر باهم فرق دارن…

        به نظرم استاد اشتباه میکنید بچه ها رو میفرستید ازمون های گاج…این نظر من بود..

        1. سلام
          گزینه دو خوبه ولی برای دوره های طول سال مرحله بازگشت به عقب کنم داره و پیشنهادم برنامه گام اول تابستانش هست فقط

  9. سلام من رشته تجربی هستم فارع التحصیل بین گزینه دو و گاج مرددم نطر شما چیه ؟

    1. سلام استاد رشته انسانی هستم بین گاج و قلم چی و گزینه 2 موندم بنظر شما کدوم بهتره برا انسانی؟

    2. سلام استاد
      استاد بنظرتون اگر مهمترین ملاک برامون مشابه ترین نمونه سوال ها کنکور باشه که خیلی پرت و سخت تر و … نباشه،بین ماز و گاج و کانون و گزینه ۲ کدومش بهتریم؟

    1. برنامه کانون بهتره
      کیفیت سوال گزینه دو
      بچه های خودم که نتیجه گرفتند کانون آزمون دادند و برای سوال و تست رفتند سراغ گزینه دو

  10. سلام من رشنه تجربی هستم میخواستم بدونم بین گاج و گزینه دو کدوم بهتره؟

  11. سلام استاد ممنون از تحلیل مفیدتون
    میخواستم بپرسم توی کلاس مشاوره پاییز سوالات آزمون های موساسات مختلف رو قرار میدین؟

  12. سلام من شیرازم… کدوم موسسه تو شیراز آزمونهاش حضوری برگزار میشه؟؟؟

    1. گزینه دو منطقی تر سوال میده و بیشترین شباهت به کنکور در بین دیگر آزمون ها داشته
      بدون جنبه تبلیغاتی عرض کردم بهتون که سوالاتش گیر بیارید لااقل و در منزل حل بفرمایید

      1. استفاده از سوالات موسسات بدون رضایت انها غیراخلاقی و حرام است.

      2. سلام خسته نباشید.
        استاد به نظر شما از همه جوانب، قلم چی بهتره یا گزینه 2 ؟؟!

        1. برنامه گزینه دو خوب نیست و کم دوره داره ولی سوالاتش قابل قبوله

  13. سلام استاد خسته نباشید اگر به خوایم کنار قلمچی از آزمون های ماز استفاده بکنیم پیشنهاد شما فقط زیست اش هست یا همه دروس اش؟؟

  14. سلام استاد.دوازدهم ریاضی هستم .توی هیچ آزمونی شرکت نمیکنم و خودم با بودجه بندی قلمچی پیش میرم و سوالات رو روز آزمون از سایت بر میدارم و جواب میدم.الان مردد هستم که با قلمچی ادامه بدم یا بعد این با گزینه دو پیش برم.با توجه به حرفاتون کیفیت گزینه ۲ بهتره و برنامه راه بردی قلمچی بهتره…اما خب کدوم رو انتخاب کنم؟؟

    1. برنامه ریزی و دوره های قلمچی از گزینه دو بهتره
      اگر فرصت کردی تست های آزمون گزینه ۲ در منزل در خودت امتحان بگیر

  15. سلام استاد من امسال یازدهم تجربیم و میرم قلمچی و واقعا اعتماد به نفسم اومده پایین.
    بنظرتون واسه سال دوازدهم چه آزمونی شرکت کنم؟ بیشترین ضعفم هم در ریاضی و فیزیکه

    1. دروس یازدهم کامل کن و برسون و از تابستان دوازدهم برو کانون
      تا جایی که میشه مباحث تستی جمع کن
      این همایش پایه دبیرستان هم جایی منتشر نکردم ولی به شما میدم که گوش بدی . برای هفته قبل هست (همایش آنلاین یکی از مدارس)

      1. سلام استاد
        وقت بخیر
        برای آزمون جامع ها کدوم موسسه بهتر هست؟‌ با توجه به این که من هیچ آزمونی شرکت نکردم و از اول اسفند شروع به مطالعه برای کنکور کردم

    1. سلام
      ترتیب فصل هاش درسته ولی فشردگی زمانی داره . شما در وقت بیشتری بخوانید

      1. برای برنامه ۷هقته ای که میگین ترتیب فصل هاش درسته ولی فشردگیش زیاده به نظرتون برنامه هرهفته رو خوبه توی چند روز جمع کنم باوجود این که تابستونه و تعطیلات هست و چندتاتست بزنم برای برنامه یعنی قابل قبول هست ومیتونم برم سربرنامه هفته بعدیش واین که من دانشجو هستم میخوام کارهای اصلیم توی تابستون باشه ودرطی سال فقط مرور کنم نظام قدیمم و تازه میخوام نظام جدید رابخونم از ۲۱تیر بعد امتحان ها وبه نظرتون ترم تابستونه ۸واحد بردارم مشکل ساز میشه ؟

        1. مهم زنجیره مطالعاتی برنامه هست نه لزوما سرعت پیشروی
          روزانه حداقل ۱۲۰ تست بزن ؛ این خیلی مهم هست که تعداد تست و تمرین های بالایی داشته باشی
          واحد هم کم بردار

  16. سلام استاد چند بار میشه درمقطع لیسانس دانشگاه روزانه شرکت کرد الان من روزانه لیسانس معاری خوانده ام میتونم دوباره دررشته ای درمقطع لیسانس دردانشگاه روزانه شرکت کنم ؟

    1. سلام
      بله
      قبل از پایان بهمن ۱۴۰۰ انصراف بدی برای کنکور ۱۴۰۱ مشکلی نداری

      1. سلام من مدرک معماری ام ازدانشگاه روزانه شیراز گرفتم میتونم دوباره کنکور سراسری انسانی بدهم ودانشگاه روزانه دوباره برم ؟یاباید پول پرداخت کنم چون درمقطع لیسانس ازروزانه استفاده کردم ؟

  17. سلام استاد ، استاد رشته ام بی ای رشته خوبیه واسه ارشد؟
    راستش من نفهمیدم چیه ؟ کجا میشه باهاش استخدام شد؟

    1. سلام
      اطلاع ندارم
      فقط میدونم اسمش قشنگ تر از ودش هست و خیلی ها رفتن سمتش

  18. سلام وقتتون به خیر
    من مهر ترم ۸ پرستاری سراسری رو میگذرونم
    فکرمیکنم ۱۴۰۱ بتونم کنکور بدم درسته؟
    واینکه اگه پزشکی قبول بشم باید هزینه بدم؟
    و خبر دارید که طرح پرستاری و پزشکی چطور میشه؟
    باهم گذرونده میشن درسته؟و میدونید چند سال میشه طرحش؟

    1. سلام
      اگر تا اخر بهمن فارغ بشی برای کنکور ۱۴۰۱ هیچ مشکلی نداری
      نیاز به پرداخت شهریه هم نداری

  19. سلام خسته نباشید من دوازدهم تجربی هستم و از صفر میخوام شروع کنم واسه کنکور بخونم کدوم آزمون رو پیشنهاد میکنید که شرکت کنم؟

    1. فعلا آزمون نرو
      الان هفته دوم شهریور هست
      شروع کن به آزمون دادن از ماه مهر

  20. سلام من دوازدهم تجربی هستم و از صفر میخوام واسه کنکور بخونم کدوم آزمون رو پیشنهاد میکتید؟

    1. سلام
      از ۲۳ مهر کانون
      از امروز هم تخصصی هات رو براه کن تا ۹ مهر که برای استارت صفر مهر آزمون ها آماده باشی

  21. سلام آستانه خسته نباشید.من پشت کنکوری ریاضی هستم.بین آزمون های گزینه دو و گاج موندم. به دلیل قیمت بالای قلمچی نمیتونم کانون شرکت کنم.به نظر شما گاج بهتره یا گزینه دو؟

  22. سلام .خسته نباشید. من پشت کنکوری ریاضی هستم، و بین گزینه دو و قلم چی موندم. قلم چی از لحاظ این که آزمون های بیشتر و برنامه راهبردی خوبی داره برام خوبه و گزینه دو به خاطر سوالای خوبش و بانک سؤالش. من پایه درسیم معمولیه ولی شنیدم قلم چی باعث میشه روحیه آدم گرفته بشه چون سوالاش سخته و همین طور تقلبم توش زیاده. ولی گزینه دو هم تقلبش کمتره و هم سوالاش بیشتر نزدیک به کنکور.
    ولی چون من از حال و هوای مدرسه دورم آزمون زیاد برام بهتره که از این لحاظ قلم چی خوبه.نظر شما چیه؟

    1. برنامه ثلمچی بخاطر آزمون های دو هفته ای منظم تر و دارای دوره و مرورها یبیشتری خواهد بود

  23. سلام استاد یازدهم ریاضی هستم
    پارسال ازمون های گاج ثبت نام کردم بد نبود
    من هدفم فقط تسته کاری به کارنامه و مشاوره و اینا ندارم
    امسال همین گاج ادامه بدم یا گزینه دو یا قلمچی
    مشکل هزینه هم ندارم!

  24. سلام استاد،من پشت کنکوری هستم و سه سال با استرس و آخرشم ناامیدی قلمچی دادم امسال هم که سوالاش وحشتناک سخت شده ،الانم بین قلمچی و گزینه دو موندم،بنظرتون جامعه آماری قلمچی خیلی پایین تره؟؟البته با برنامه قلمچی من پیش میرم.

    1. با برنامه قلمچی باش که پوره هاش از گزینه دو بیشتره
      تست های ساده تر سراسری بزن تا دستت راه بیفته

  25. سلام
    اقای افشار ازمون های کل دروس ماز چطورن؟امسال بودجه بندیش با قلمچی هم یکیه

  26. سلام ما سنندج هستیم پسرم پایه یازدهم انسانی هستن میشه بفرمایید برای آزمون گزینه دو شرکت کنن بهتره یا سازمان سنجش؟

  27. سلام استاد بنده از نیمه ی بهمن شروع کردم، برای ازمون های جامع بعد عید میخوام شرکت کنم، گزینه دو یا سنجش؟ رشتع ریاضی کنکوری۱۴٠۱

  28. سلام استاد افشار خسته نباشید ببخشید بنده کمی شک دارم در انتخاب آزمون در امسال راستش استاد بنده درحال حاضر سال یازدهم هستم و سال 1402 کنکور دارم و از سال دهم در گزینه دو شرکت میکنم آزمون های گزینه دو تا به حال بسیار خوب بوده اند برنامه منظم و خوبی دارند و کارگاه های مشاوره ای و پشتیبانشان بد نیستند و بانک سوال هم تست های مناسبی دارند که هزینه های مارا کم کرده اند در کل تا به حال خوب بوده واقعا اما استاد همه دوستان و مشاوران میگویند سال آخر باید قلم چی را شرکت کرد چون جامعه آماری بالایی دارد و رتبه های مناسب از این آزمون ها در می آیند ولی راستش استاد آزمون های گزینه دو در سال آخر قرار است 26 آزمون همراه با کارنامه کنکور سراسری باشد که بنده تا قبل برایشان اشتیاق داشته ام و این موضوع بنده را بسیار دو دل کرده است در حالی که ثبت نام آزمون ها نیز شروع شده است خواستم بدانم از نظر شما چکار میتوان کرد؟

    1. سلام
      با آزمونی هماهنگ باش که بیشتر به برنامه های مدرسه و کلاس و شرایط علمی خودت میخوره
      مثلا تابستان برخی پیشروی به دوازدهم دارند و برخی فقط دوره پایه ها

      سوالات گزینه دو خوبه و برنامه قلمچی برای نیمسال اول بهتره
      به نظر من برنامه مهمتره

      1. دقیقا درست میفرمایید استاد بنده در پایه بشیار خوب عمل میکنم تراز های بالای 9000 دارم و درصد هام رو به پیشرفت و راضی کننده هستند ولی راستش استاد بنده معمولا از برنامه آزمون ها جلو تر هستم و از این برنامه ها برای دوره آن دروس که آزمون دارم استفاده میکنم به همین دلیل احساس میکنیم سطح سوالات و استاندارد بودن آنها با کنکور های گذشته در سال آخر کمک خوبی به ما میکند و همین مارا به شک انداخته است که کدام موسسه در سال آخر سوالات بهتری ارائه میدهند

        1. با برنامه کانون بیا جلو
          سوالات گزینه دو و ماز برای تمرین بیشتر کار کن

  29. سلام استاد آیا کیفیت سوالات و جامعه آماری گزینه دو از گاج بالاتره
    کدوم بهترن؟

    1. گزینه دو کیفیت تست خیلی خوبی داره ولی جامعه آماری کانون و گاج بیشتره

  30. سلام وقت بخیر ، از نطرتون شرکت تو ازمون های ازمایشی که اکثر الان مجازی هستن منطقیه ؟
    چون شنیدم از چند نفر که مجازی خوب نیست و توی حضوری مهارت کنترل و درک شرایط ازمون بهتره
    منطقیه ازمون مجازی بدیم ؟

      1. گفتید که گزینه دو سطح سوالاتش بهتره اما گزینه دو ازمون های تابستان و بخش بیشتر از دوازدهم رو در امسال غیرحضوری برگزار میکنه

  31. سلام ،شما خودتون کدوم رو پیشنهاد میکنین از بین ازمون های ازمایشی؟

  32. سلام استاد استاد بنظرتون اگر مهمترین ملاک برامون مشابه ترین نمونه سوال ها کنکور باشه که خیلی پرت و سخت تر و … نباشه،بین ماز و گاج و کانون و گزینه ۲ کدومش بهتریم؟

  33. سلام استاد وقت بخیر.کنکوری 402 تجربی هستم. ازمون های کانونو که قصد دارم شرک کنم.زیست رو خیلی خوب کار میکنم و نقطه قوت من محسوب میشه .ازمون های ماز رو فقد بخاطر زیست شرکت کنم خوبه یا کانون کفایت میکنه؟یا کلاس های زیست ماز رو شرکت کنم؟

  34. سلام من پایه دهم رشته تجربی
    هستم بنظرتون خوب هست که برم قلم چی
    چون همه رتبه های برتر عضوش بودن و آزمون دادن قبول دارم که میان تبلیغات هم میکنن
    چه جوری درس بخونم که بتونم برای کنکور آماده باشم…یه مشاور خوب خیلی تاثیر گذاره

  35. سلام من هدفم رتبه ۲۵۰۰ تجربی هست
    بنظرتون چه ازمونی برای من مناسبه؟
    میخوام ازمونی با سوالات مشابه کنکور و کارنامه ای خوبی داشته باشه که باهاش بتونم کنکورم رو تخمین بزنم

    1. سلام
      برنامه آزمونی با دوره زیاد مثل کانون/ماز
      حل نمونه سوالات مختلف تالیفی از نردبان و آیکیو و گزینه دو

  36. سلام من یازدهم تجربی هستم . از برنامه قلم چی استفاده میکنم ولی هم آزمون قلم چی رو میدم و هم گزینه دو که سوالاتش بهتره
    یعنی سوالات : گزینه دو
    برنامه ریزی : قلم چی
    بررسی سوالات : هردو بیشتر قلم چی چون نکات بهتری داره
    بنظرتون کار درستی میکنم و نتیجه خوبی میشه از این کار کسب کرد ؟؟؟

    1. سوالات گزینه دو کیفیت خوبی دارند
      استفاده کنید بهتره

      برنامه ریزی آزمون های دو هفته یکبار بیشتر میشه بهشون اعتماد کرد

  37. سلام استاد کسی که آزمون قلم چی شرکت کرده واسه پیش آزمون آزمون پارسال قلم چی رو بزنه بهتره یا ماز رو کدوم واسه پیش آزمون بهتره وفقط میتونم یکیشو بزنم به نظرتو ماز امسال رو واسه پیش آزمون بزنم یا قلم چی پارسال خواهشا جواب بدید

  38. سلام
    مطلبو خوندم ولی به طور کلی برای من با شرایط زیر کدوم بهتره؟
    الآن دهم تجربی ام و تا حالا موسسه نرفتم.
    تو فیزیک و زیست عقبم، بقیه ی دروس اختصاصی نسبتا خوبم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا