مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

زمان ثبت نام و برگزاری آزمونهای سراسری و کنکور سال 1402

کنکور ۱۴۰۲ در چه تاریخی برگزار میگردد؟

مانند سال های پیشین سازمان سنجش در اطلاعیه ای زمان برگزاری و ثبت نام آزمون های سراسری و کنکور 1402 را اعلام کرد در این اطلاعیه تاریخ دقیق آزمون های سرسری آمده است. برای اطلاع از باقی اطلاعیه های سازمان سنجش میتوانید به صفحه اخبار آموزشی مراجعه کنید.

زمان ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری 1402

تاریخ ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ (تیرماه) از روز سه شنبه 1402/01/15 تا دوشنبه 1402/01/21 میباشد که سازمان سنجش هر ساله چند روز قبل تر از آن دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را منتشر میکند تا سوالی برای داوطلبان باقی نماند.

همچنین در مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار نیز آموزش ها و اخبار ثبت نام کنکور سراسری 1402 پوشش داده می شود تا به طور کامل به سوالات داوطلبان پاسخ داده شود.

همان طور که می دانید سازمان سنجش و آموزش کشور موظف به انجام تمامی مراحل آزمون سراسری، از جمله ثبت نام و برگزاری آزمون، انتخاب رشته، اعلام نتایج نهایی کنکور و … را بر عهده دارد.

همچنین سازمان سنجش و آموزش کشور با هدف آگاهی داوطلبان، پیش از انجام ثبت نام با صدور بخشنامه ای؛ تاریخ دقیق ثبت نام، شرایط و ضوابط، منابع، مدارک لازم و هزینه ثبت نام آزمون سراسری را در سایت خود اعلام می کند. بنابراین واجدین شرایط باید با توجه به زمان دقیق اعلام شده توسط این سازمان اقدام به تکمیل فرم اینترنتی کنند.

با توجه به اهمیتِ اطلاع از تاریخ دقیق ثبت نام برای داوطلبانی که خواستار شرکت در آزمون سراسری می باشند تا بتوانند در مهلت مقرر با مدارک مورد نیاز اقدام به نام نویسی در سایت سازمان سنجش نمایند، در ادامه مطلب سعی شده به بررسی کامل تاریخ ثبت نام کنکور سراسری پرداخته شود.

تاریخ دقیق ثبت نام آزمون سراسری نوبت دوم تیر ماه 1402

همانگونه که پیش تر اشاره شد، سازمان سنجش و آموزش کشور موظف به اجرای مراحل کنکور سراسری از جمله ثبت نام و برگزاری و اعلام نتایج کنکور می باشد .

بنابراین سازمان سنجش با تنظیم و انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری، تمامی قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی ، همچنین مقررات نظام وظیفه، تعهد به خدمت و موارد محرومیت از آزمون را اعلام می کند.

سازمان سنجش بعد از برنامه ریزی در مورد ثبت نام و برگزاری همه آزمون های سراسری ، یک جدول زمان بندی منتشر می کند که در آن تاریخ دقیق و مهلت نام نویسی کنکور سراسری و همچنین زمان انتشار دفترچه ثبت نام و تاریخ برگزاری آزمون سراسری را به اطلاع متقاضیان این ازمون می رساند.

سازمان سنجش در پاسخ به پرسش (ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ تا کی وقت دارد ؟) اعلام کرد، ثبت نام نوبت دوم ازمون سراسری ۱۴۰۲ از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ فروردین صورت می گیرد.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

طبق عادت هر ساله ، سازمان سنجش در ساعات پایانی ثبت نام ، مهلت ثبت نام را دو تا سه روز تمدید می نماید تا اشخاصی که بدلیل نداشتن آگاهی از مهلت ثبت نام و یا عدم آماده بودن مدارک خود قادر به نام نویسی و تکمیل فرم اینترنتی نبودند، در مدت زمان تمدید شده بتوانند فرم اینترنتی ثبت نام در سایت سازمان سنجش را تکمیل کنند.

حتی ممکن است پس از پایان مهلت تمدید شده نیز شاهد در نظر گرفتن مهلت مجدد برای نام نویسی کنکور سراسری باشیم.

مشاوره و آموزش ثبت نام کنکور سراسری

در صورتی که در روند ثبت نام کنکور سراسری مشکل دارید میتوانید به مطلب آموزش قدم به قدم ثبت نام کنکور 1402 مراجعه کنید و آموزش ثبت نام را به صورت گام به گام مشاهده کنید.

داوطلبان آزمون سراسری که به دلیلی نتوانستند فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل نمایند، در صورت تمدید مهلت ثبت نام کنکور توسط سازمان سنجش، می توانند در فرصت در نظر گرفته شده اقدام به ثبت نام کنند.

طبق روال سال های پیشین، زمان ثبت نام آزمون سراسری در سال ۱۴۰۲ نیز در ساعات پایانی مهلت قانونی نام نویسی به مدت چند روز تمدید می شود.

دقت داشته باشید که سازمان سنجش هر سال هم زمان با شروع نام نویسی ازمون سراسری، تمدید مهلت ثبت نام و همچنین امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور را در اختیار کلیه داوطلبان قرار می دهد .

لذا در صورت مشاهده پرینت ثبت نام متوجه اشتباه در اطلاعات شخصی خود شدید، می توانید با استفاده از شماره پرونده و شماره پیگیری، دوباره وارد فرم ثبت نام خود شده و اطلاعات اشتباه را درست نمایید.

زمان برگزاری کنکور سراسری 1402

برگزاری نوبت دوم کنکور 1402 نیز در تاریخ چهارشنبه چهاردهم و پنجشنبه پانزدهم تیر ماه سال ۱۴۰۲ است لازم به ذکر است ک چند روز قبل از کنکور نیز کارت ورود به جلسه داوطلبان در دسترس قرار میگیرد.

لذا کلیه متقاضیانی که قصد پذیرفته شدن در دانشگاه های سراسری و آزاد را دارند ، باید در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش به سایت این سازمان به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند .

زمان برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ برای رشته های اصلی و شناور متفاوت است، بنابراین داوطلبان می توانند بدون نگرانی در مورد تداخل زمانی آزمون ها با هم، علاوه بر شرکت در رشته اصلی خود در یک یا دو آزمون رشته های شناور (هنر و زبان) نیز ثبت نام و شرکت کنند.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار مانند سالهای گذشته در وبینار شب کنکور به بررسی مهم ترین مواردی که باید در روز های قبل کنکور به آن توجه داشته باشید میپردازد.

همچنین برا اطلاع کامل از مواردی که سر جلسه آزمون بهتر است همراه خود داشته باشید میتوانید به مطلب وسایل مورد نیاز و ضروری و ممنوعه جلسه کنکور مراجعه کنید.

جدول سازمان سنجش در مورد آزمون های سال ۱۴۰۲

در جدول زیر سازمان سنجش به طور کامل جدول زمانی ثبت نام و برگزاری آزمون را اعلام کرده است که میتوانید مشاهده کنید:

عنوان سراسری دکتری کارشناسی ارشد کاردانی به کارشناسی کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای
زمان ثبت‌نام نوبت اول:

8 تا 1401/8/14

نوبت دوم:

15 تا 1402/1/21

22 تا 1401/8/29 16 تا 1401/9/22 1402/3/28تا

1402/4/4

 1402/4/18تا

1402/4/25

اجرای

آزمون

نوبت اول:

پنجشنبه و جمعه

29 و 1401/10/30

نوبت دوم:

چهارشنبه وپنجشنبه

14 و 1402/4/15

صبح پنجشنبه

1401/12/11

عصر پنجشنبه و

صبح و عصر جمعه

از 1401/12/11تا

1401/12/12

جمعه 1402/6/3 جمعه 1402/6/3

زمان ثبت نام و برگزاری کنکور 1403

سازمان سنجش علاوه بر اعلام تاریخ های کنکور 1402 تاریخ برگزاری و ثبت نام کنکور 1403 را نیز اعلام کرده که میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید:

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳
نوبت اول نوبت دوم
روز های 6 و 7  اردیبهشت 1403 روز های 7 و 8 تیر 1403

این پست و اطلاعات آن مداوم بروز خواهد شد و تمامی اطلاعات جدید در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

27 دیدگاه

  1. سلام استاد
    توی یکی از ویس هاتون شنیدم گفتین که می تونین، نیم سال اول درس هایی که واستون مشکل تره رو جمع کنین و ادامه سال برید سراغ درس های دیگر
    درس های من به این صورته:شیمی محاسبات ک+واژگان زبان کنکور+ترجمه عربی کنکور+املاء و لغت ادبیات به همراه قرابت +فیزیک حرکت شناسی با فصل 2 یازدهم +ریاضی تابع نامعادله و دنباله ها
    حالا نظرتون رو می خوام در این مورد بدونم آیا می شه این جوری جلو رفت یا باید همراه آزمون این درس ها رو با گذاشتن زمان بیش تر و گذاشتن زمان کمتر بر روی درس های دیگر پیش برد
    من پشت کنکوری ام

    1. سلام
      با آزمون برو جلو تا خبیالت راحت تر باشه
      برای زوج کتاب های دهم و یازدهم هم اونی که برات سخت تر هست بردار
      اگر دیدی در آزمون ها خوب بودی و گل کاشتی برو سراغ کار اساسی روی اشکالاتی که گفتی به عنوان کار اضافه

  2. سلام استاد ، میخوام برای بار سوم کنکور بدم . برای رفع مشکل نظام وظیفه ، روانشناسی پیام نور رو توی انتخاب رشته سراسری و اقتصاد کشاورزی رو توی انتخاب رشته سوایق تحصیلی انتخاب کردم . الان سوالم اینه که هر دو ترم رو مرخصی میدن بهم ؟؟؟

    1. شاید دادند . طبق قانون ترم اول اگر ۱۲ واحد پاس کنی و مشروط نشی برای ترم دوم مرخصی خواهند داد .
      کلاس های این روزهای کرونایی کشور هم غیرحضوری هست و بدون دغدغه اتلاف وقت

  3. سلام . میدونم سوالم مرتبط نیست اما واقعا با جوابش نیاز دارم. من یک کانال پبدا کردم که سوالات گزینه ی دو رو رایگان قرار می ده . به نظرتون حلاله؟

      1. سلاماستاد
        من روزانه باکس های 15 تا 20دقیقه ای برای درسهام می ریزم خب این کیفیت و تعداد تست بالا تر میاد ولی نمی تونم تمام تستهای هر بخش رو بتونم توی دو هفته تموم کنم؟

        1. عمومی بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه و تخصصی بین ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه بذار
          تمام تست های یک بخش هم نیاز نیست کار کنی و صرفا بیای روی تست زنی مروری و پوششی بهتره و تسلط هم برات کم کم بدست خواهد آمد

  4. سلام. دوتا سوال داشتم. یکی اینکه بخش کتاب نامه که در آخر کتاب فارسی قرار داده شده در کنکور میاد؟ و اینکه اگه بخوایم بریم دانشگاه غیرانتفاعی و یا آزاد می تونیم ترم اول و دوم رو با هم مرخصی بگیریم و برای کنکور مطالعه کنیم؟ممنون از وقتی که می گذارید🙏

    1. سلام
      بله احتمال طرح سوال را دارد
      ترم اول قانونی به کسی مرخصی نمی دهند و باید حداقل ۱۲ واحد پاس کنی
      در اینصورت برای ترم دوم مرخصی بگیر و چون دانشگاه پولی هستی هم نیازی به انصراف از دانشگاه ندارید برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۰

  5. استاد من توی اسفند ماه تونستم توی 7 روز از 170 تا تست در روز به 480 تا برسم و می اومدم درسها و رو در باکس‌های 10تا15دقیقه خرد می کردم و این باعث شد که هم تعداد تست و هم کیفیت بالا بیاد و خستگیم کمتر بشه آیا این روش برای این ماه هم مناسبه؟

    1. تست پوششی از قبلی ها زیاد بزن و تعداد تنوع درس هات بیار بالا و هر درسی خستت کرد عوضش کن و برو سراغ تنوع درس بعدی

      1. ممنون
        ببخشید که دوبار سوالمو تکرار کردم
        آیا می شه جیمیلتون این جا بنویسین
        می خوام گزارشکارامو همین طوری براتون ارسال کنم
        ممنون می شم

  6. سلام وقت بخیر من میخام برم خدمت آیا احتمال داره بعد دوسال کنکور حذف شه(نظام جدید)؟ بعدشم خبر جدید اومده اینه جایگزن کنکور اینه که بر اساس نمرات سه سال دوره دوم متوسطه باشه خب تکلیف کسانی که فارغ تحصیل شدن چیه اونها بر اساس نمرات سه ساله؟
    ممنون متشکر

    1. در حال حاضر اراده ای برای حذف کنکور و جایگزین مناسبی برای آن نمی بینم

  7. با سلام
    استاد من کنکور ۱۴۰۱ تجربی هستم با دوستانم تو قلمچی رقابت خیلی نزدیکی دارم و مجبورم زمین شناسی را هم بخوانم ولی در کنکور اصلا قصد ندارم که زمین رو بزنم. به نظر شما الان زمین بخونم یا نه؟

  8. سلام استاد …
    من امسال کنکور 99 در رشته دولتی قبول شدم ! ولی به دلایلی میخواهم سال 1400 کنکور بدم ! از طرف سنجش اعلامیه زده بود اگه در انتخاب رشته اشتباهی رخ داده درخواست بدیم و من درخواست مجوز شرکت در کنکور 1400 را دادم و همین هفته جوابش اومد که با درخواستم موافقت شده ! حالا باید از رشته دولتی که قبول شدم انصراف بدم دیگه درسته؟
    و اینکه در موقعه ثبت نام کنکور 1400 کار خاصی لازم نیست انجام بدم ؟

    ممنون میشم پاسخ بدین

  9. سلام استاد من دو بار کنکور دادم واین بار سوم هست ولی تا الان که بهمن شده به دلایلی نمیشد درس بخونم اگه از الان شروع کنم میتونم پزشکی قبول بشم؟

  10. باسلام وقت بخیر استاد من کنکور 1400 سومین کنکورم محسوب میشه به دلایلی نشد بخونم میخام از همین الان شروع کنم به نظرتون میشه پزشکی تهران قبول شد؟بهمن ماه هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا