مشاوره خصوصی علیرضا افشار
تست زنی و دورهتست زنی و دورهویدیو

انواع تکنیک تست زنی داوطلبان کنکور 1402

تست زدن کنکور چه تکنیک ها و روش هایی دارد؟

سوال این است که چطور یک دانش آموز داوطلب کنکوری (سال 1402)،برای خواندن و تست زدن شروع کند؟ تست زنی کنکور چه تکنیک ها و روش هایی دارد؟

بعد از تهیه بهترین منابع کنکور 1402 نکته ی بسیار مهم برای داوطلبان کنکور این است که بلافاصله بعد از خواندن شروع به تست زدن بکنند.با مثال توضیح بدم : اگر آشپز، آشپزی نکند و فقط اصول آن را بلد باشد ولی آن ها را عملی نکند هرگز آشپز نخواهد شد. پس تا زمانی که دانش آموز داوطلب تست کار نکند ، تئوری خواندن تنها بی فایده خواهد بود. تعادل بین مطالعه دروس کنکور هم از جمله مباحث مهمی است که باید در نظر داشته باشید . تعادل در مطالعه یعنی برای هر درس چند ساعت در هفته زمان بگذاریم ؟

برای تست زنی کنکور نیاز به تسلط نیست!

داوطلبان هرگر نباید نگران این مسئله باشند که کم مطالعه کرده اند و تسلط کافی برای تست زدن ندارند.با همین میزان مطالعه نیز میشود تست کار کرد و بعد ها با برنامه ریزی کنکور نیز میتوان این نواقض رو پوشاند،زیرا که سه گروه بندی برای هر تست وجود دارد:

دسته اول) تست زنی آموزشی برای کنکور

این گونه تست ها با حداقل مطالعه نیز محقق می شوند.به طور مثال دانش آموزی داوطلب درس نامه را خوانده است اما قدرت تست زدن در آن را ندارد؛ پس تا مقدار کمی مثل سه یا چهارتا از تست های اول را نمیتواند جواب دهد و پاسخ نامه ی آن ها را نگاه و می خواند تا به تست های بعدی می رسد و دیگر خودش می تواند آن ها را حل کرده و جواب دهد.

داوطلب تست های آموزشی را  تا زمانی ادامه می دهد که در تکرار تست ها تسلط کافی پیدا کند و به اصطلاح دستش گرم شود و دیگر سوال ها برایش تکراری به نظر برسد،در این حالت باید به سراغ درس دیگری برود؛ زیرا تنوع درس بسیار مهم است.

گاهی حتی در تست زنی آموزشی باید علاوه بر پاسخ نامه، به درس نامه اش برگشت و مطالعه کرد؛در اصل به این گونه از تست ها، تست زنی به صورت (Open Book) نیز میشه نگاه کرد.

نکته تست زنی آموزشی: در تست آموزشی، هرگز تستی را مارک دار(علامت زدن) نباید کرد، زیرا این دسته از تست ها آموزشی هستند و هر کدام به چشم داوطلب جدید و جذاب است؛و باید برای تک تک تست ها وقت بگذارد و درس نامه ی مربوط به آن را مطالعه کند.

دسته دوم) تست زنی پوششی برای کنکور

تست زنی پوششی در واقع تکراری از تست آموزشی است.یعنی به طور مثال داوطلب در تست آموزشی، درس اول را کار کرده و حالا می خواهد به سراغ درس دوم برود، در تست پوششی باید دوباره درس اول را خوانده و مرور کند و سپس به سراغ درس دوم برود.

حالا درس دوم را نیز تکمیل کرده و باید دوباره درس اول و دوم را مرور کند و بعد سراغ درس سوم برود،همینطوری ادامه دهد تا مثلا به درس پنجم که رسید اگر مطمئن شده که دیگر در درس اول تسلط کافی پیدا کرده، از دایره ی مرور حذفش کند و فقط درس دوم، سوم و چهارم  را مرور کند و به همین روند ادامه دهد.

نکته تست زنی پوششی: تست پوششی،یعنی هم مرور بر مفاهیم و تست های کار کرده و هم تست زنی در مفاهیم جدید!

در واقع در تست پوششی تند و سریع خواندن اولویت ندارد بلکه خوب ودقیق خواندن مهم تر است.

روش کار به این شکل است که تست های قبلا کار کرده را مرور کنید، اگر مشکل داشتید پاسخ نامه ی آن را بخوانید اگر با پاسخ نامه متوجه نشدید،یعنی خواندنتان از قبل مشکل داشته پس به درس نامه برگردید و دوباره مبحث مربوطه را مطالعه کنید و در آخر زمانی که مطئن شدید به درس و مبحث جدید رجوع کنید.

نکته: تست پوششی هم وسواس مطالعه را کم کرده و هم در وقت صرفه جویی می کند، زیرا داوطلب مشکل و ایراد خود را متوجه شده و زمانش را مستقیم روی همان مبحثی که مشکل دارد می گذارد.

دسته سوم) تست زنی سنجشی برای کنکور

زمانی که هم با تست آموزشی درس را آموختید و هم، با تست پوششی مرور آن درس را کاملا انجام داده اید و از تسلط خود روی مبحث مطمئن شده اید، (فصل و مبحث را قسمت به قسمت آموزش و تست زده اید) به انتهای فصل مربوطه رسیده اید و حالا نوبت تست سنجشی و آزمونی می رسد.

روش کار به این صورت است که مباحث را ترکیبی (تجمع فصل ها)، بدون کمک از درس نامه و پاسخ نامه، تست زمان دار بزنید.در واقع از خودتان کوییز بگیرید و بهتر است زمان این کوییز چهارشنبه یا پنج شنبه (به علت نزدیک بودن آزمون آخر هفته ی داوطلبان) باشد.

در فصل پاییز و زمستان برنامه کمی تغییر می کند و داوطلبان باید این کوییز ها و تست های آموزشی و سنجشی را از قسمت های دورتر نیز بزنند.(در غالب کوییز در سایت قرار می دهیم.)

در بخش آزمون های تالیفی کنکور و همچنین اپلیکیشن مشاوریار میتوانید از کوییز ها و آزمون های اختصاصی به رایگان استفاده کنید همین در طرح کلاس مشاوره نیز هر سه روز یکبار کوییز قرار میگیرد.

نتیجه گیری نهایی تست زنی کنکور

مهم ترین موضوع برای داوطلبان، بیشتر و بیشتر تست زدن است.با تست آموزشی با نحوه ی سوالات تستی آشنا شوید و مطالعه و یادگیری خود را بالا ببرید و بعد با تست پوششی تست های قبلی خود را مرور، و ایرادات خود را پیدا کرده و مطالعه نمایید و با کمک آن در زمان خود صرفه جویی کنید.

از تست های آسان شروع کرده و همینطور به سمت تست های سخت تر حرکت کنید. در آخر با تست سنجشی و آزمونی خود را محک بزنید.(تست های تألیفی سخت را، در تست پوششی و سنجشی بزنید.)

مشاوره پیشنهادی : هر درس را چند ساعت در هفته بخوانیم ؟

ویدیو استاد افشار در مورد تست زنی کنکور

دانلود ویدیو آموزشی

نوشته های مشابه

80 دیدگاه

  1. بسیار بسیار عالی بود
    خداقوت
    الان متوجه شدم منظور از تست پوششی و سنجشی چیه!

    استاد یه سوال…
    باید برای پوششی درصد هم بگیریم؟

  2. سلام استاد
    بنده لیسانس شیمی دارم و امسال کنکور تجربی نظام جدید میدم ولی چون سالها از کنکور دور بودم خوب نخوندم تا حالا…کم کاری از خودم بوده البته
    میخوام انشالا فردای کنکور دوباره شروع کنم به خوندن واسه ۱۴۰۰
    ایا بجز ریاضی و فیزیک لازمه که واسه شیمی و زیست هم کلاس انلاین ثبت نام کنم؟ یعنی شیمی و زیست رو میشه تنهایی خوند و درصد خوبی اورد؟
    و اینکه شما کلاسای مجازی کدوم موسسه رو پیشنهادمیدین؟

    1. سلام
      کلاسینو یا تاملند بهترین ها هستند
      اما پیشنهاد می کنم قبل از هزینه برای کلاس کنکور آنلاین بیای از منابع کمک درسی ساده تر دروس را آغاز کنی و بعد از مرداد برای هر درسی که ارتباط برقرار نکردید از کلاس ها استفاده کن

    2. سلام دکتر افشار، خسته نباشید. مقدوره براتون که یه وقت مشاوره تلفنی بدید؟

      1. بصورت پیامکی یا در واتساپ به منشی پیام بدید بهتون شرایط مشاوره ها توضیح می دهند . خواستید وقت بگیرید
        09358960503

  3. استاد یه سوال دیگه
    میخواستم با شما مشاوره بردارم امسال
    ایا یک ماه کافیه واسه اینکه کلیات و روش برنامه شخصی ریختن دستم بیاد؟
    و اینکه از کی با شما شروع کنم ؟
    آزمون هم قلمچی میخوام شرکت کنم
    باتشکر

    1. با دو ماه مشاوره نهایت قلق کار دستت میاد و از اونجا به بعد میتونی مشاور خودت باشی
      تا قبل از هفته اول مرداد ثبت نام کنید تعرفه مان همان پارسالی است و بعد از ۷ مرداد ۲۰٪ افزایش قیمت خواهیم داشت

      1. سلام مجدد
        بنده اگه تا قبل ۷ مرداد و قبل از افزایش نرخ هزینه مشاوره ، واسه مشاوره شما ثبت نام کنم میتونم بعد از اینکه کنکور ۹۹ رو دادم از شما برنامه بگیرم؟
        یعنی از اول شهریور؟
        چون الان خودم دارم دست و پا شکسته واسه کنکور ۹۹ میخونم …

        1. تا قبل از ۷ مرداد هزینه مشاوره ماهانه تا پایان سال هر ماه ۵۰۰ هزار تومان هست (مشابه سال ۹۸ )
          اما بعد از این تاریخ هزینه ها هر ماه ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود

          بعد از کنکور هم می تونید مشاوره بگیرید

  4. سلام و خسته نباشید خدمت شما…بنده 99چهارمین کنکورمه…ولی تازه تصمیم به خواندن گرفتم و پایه درسیم به شدت ضعیفه…رشتم تجربی بوده و سه سال کنکور تجربی شرکت کردم و امسال اومدم انسانی نظام جدید…من میخوام بعداز اعلام نتایج کنکور از شما مشاوره بگیرم ولی الآن میخوام درمورد تصمیمی که گرفتم راهنماییم کنید…من به جز درس ریاضی بقیه درسام صفره…تصمیم گرفتم این یک ماهو خوب بخونم….ولی امسال قصد انتخاب رشته ندارم…میخوام اگر این یک ماهو عالی و درجه یک بودم برای کنکور1400تجربی نظام جدید شرکت کنم…چون اصلا دلم نمیخواد بعدها حسرت به دلم بمونه…این یک ماهیو میخوام عادت های بدم مثل اهمال کاری و خواب زیاد و عواملی که باعث شده من از درس دور بشم رو از بین ببرم…ولی مشکل اینجاست من کلا با رشته هایی که با بیمارستان سر و کار داره مخالفم…من به فرهنگیان علاقه داشتم ولی دیگه فرصتی برای رسیدن بهش رو ندارم…فقط یک ماه فرصت دارم که خیلیییی کمه….حالا از شما خواهشمندم لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید…ممنونم از زحماتتون

    1. فقط همین ۱ ماه به خودت فرصت بده
      اهل تغییر باشی می تونی خوده قبلی عوض کنی و به هدف فرهنگیان هم برسی
      فقط عمل گرا باش و مراقب عهد و قول هایی که به خودت و خدای خودت دادی باش
      از الان به کنکور ۱۴۰۰۰ فکر نکن و مثل ی قهرمان خودت تغییر بده و شرایط عوض کن

  5. سلام استاد الآن داشتم ویساتونو درباره پشت کنکور موندن میخوندم…وسطش گریه ام گرفت…من سه سال کنکور تجربی و امسال کنکور انسانی شرکت میکنم…ولی بازم چیزی نخوندم…استاد همه آرزوم اینه یه دانشگاه خوب و یه رشته خوب درس بخونم…نمیدونم واقعا چکار کنم…آینده شغلی رشته ای که قراره بخونم برای خیلیییی مهمه…استاد اگر من واقعا این یک ماهو خوب و عالی بخونم اگر واقعا تغییر کنم میشه یبار دیگه به خودم فرصت بدم که کنکور1400تجربی شرکت کنم؟؟بقرآن خودمم از این وضعیت خسته شدم..اصلا فکرشم نمیکردم 4سااال کنکور بدم…وقتی به گذشته فکر میکنم فقط به خودم لعنت میفرستم…میترسم امسال انتخاب رشته کنم ولی پشیمون بشم…مطمعنم اگه امسال انتخاب رشته کنم تا آخر عمر حسرت به دل میمونم…وقتی فکر میکنم اگه امسال اخرین سال کنکورم باشه قلبم درد میگیره…

    1. قلب درد ی جووون یعنی آستانه تغییر نردیک هست
      فقط عمل گرا باش و مراقب عهد و قول هایی که به خودت و خدای خودت دادی باش
      انشاله تغییر خواهی کرد و طعم شیرین زحمت تلاش کردن هات خواهی چشید

      1. استاد ببخشید دو سوال داشتم:
        1) میتونیم به جای پوششی از سه بحث قبلی از چهار، پنج ،شش بحث قبلی هم پوششی بزنیم . آخه من هی وه پیشروی میکنم باز هم تمایل دارم از بیش از سه بحث قبلی تست بزنم چون حس میکنم صد درصد مسلط نیستم یا باید تنوع سوالات بیشتری رو ببینم؟
        2)درصد تسلطم چند باشه خوبه که برنامه جلسه قبل باید از گردونه پوشش حزف بشه؟اخه من یه ماه هم تست پوششی از یه بحث بزنم باز هم درصدم به صد نمیرسه

        1. اگر جلوی پیشروی شما را نمیگیره اینکار انجام بدید ولی به نظرم تست پوششی برای دوره کوتاه مدت هست و نیاز به کار شما نیست
          تسلط ۱۰۰٪ در طول چند ماه در خلال دوره های میان مدت با آزمون ها بدست خواهد آمد
          اگر خودت حس کنی کمتر از نیمی از سوالات گذشته را پاسخ درست دادی بهتره پیشروی را متوقف کنی و برگردی سراغ قبلی ها و تست مروری بزنی
          تابستان به نظر من برای حجم زیاد خواندن نیست بلکه بهتره تا میشه در تابستان منطقی پیشروی کرد ( حجم کم ولی با عمق تسلطی زیاد )

  6. استاد این مدت باقیمونده تا کنکور ۹۹ رو چیکار کنیم بهتره؟
    فک کنید که شرایط مطالعاتی بعد عیدم تا حالا اصلا خوب نبوده 😣

    1. سلام
      وقت مشاوره ای ۱۵ دقیقه ای بگیرید
      واتساپ یا پیامک : ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  7. سلام استاد افشار
    کنکوری ۹۹هستم مشاور من میگه که تو زیست مبحث دستگاه عصبی رو تو اولویت قرار بده چون سوالات زیادی رو تو کنکور به خودش اختصاص میده منم نمیدونم که دستگاه عصبی دقیقا شامل کدوم فصل ها میشه ؟
    خواهشا بگین که دستگاه عصبی دقیقا شامل کدوم فصل ها میشه
    ممنون

  8. سلام استاد
    من در دماوند زندگی میکنم که کتابخانه ندارد و سر و صدا در خانه نسبتا بالاست
    لطفا برای مطالعه و تست زنی در جاهای شلوغ به بنده کمک کنید.

  9. سلام استاد من میخواستم طرح بهار و تابستونتونو شرکت کنم میخواستم بدونم اگه تو این طرح شرکت کنم آیا تفاوتی بین مشاوره یک ماهه شما با این طرح وجود داره یعنی اگه تو اون طرح شرکت کنیم با وجود مطالب اموزشی که اونجا یاد میدید ایا نیاز به مشاوره یه ماهتون هست یا خیر ؟
    ضمنا جا داره از زحمات فراوانتون تشکر به عمل بیارم

  10. سلام استاد …فقط میتونم بگم از همه زحماتتون ممنونم…خدا بهتون سلامتی بده

  11. سلام استاد خدا قوت
    من خیلی از کتاب تستامو توی زمان تحصیل تموم کردم الان با توجه و وضعیت حاضر نمیتونم کتابخانه برم از کتابهایی که توی کانال های تلگرامی هست استفاده نمیکنم چون به نظرم درست نیست
    مجبور شدم چند تا از کتاب تستامو دوباره ازش تست بزنم با اینکه زده بودم به نظرتون درسته؟؟؟
    یا اینکه مبحثی که میخوام تست بزنم رو از دوستام بگیرم؟؟؟؟

  12. سلام استاد افشار. خسته نباشید .
    وقتی فصل 1 تموم شد و تمامی تست های اموزشی و پوششی و سنجشی رو زدیم.
    وقتی رفتیم فصل دوم ، روند مطالعه ما برای فصل اول به چه شکل باشه؟
    تست زماندار بزنیم؟
    و اینکه اگر تمامی تست های فصل اول رو زده بودیم میتونیم از منبع دوم استفاده کنیم؟
    ممنونم از پاسخ گویی شما.

    1. وقتی روی مباحث بعدی پیشروی داشتی و خواستی تست پوششی بیشتر از قبلی ها بزنید میتونید تست های بیشتر را در قالب زمان دار و ترکیبی کار کنید

  13. سلام استاد من شروع صفر کنکور انسانی نظام جدیدم و پایه درسی ضعیفی دارم و از5مرداد شروع به مطالعه کردم…تا کی اجازه خوندن دارم؟؟

    1. سلام
      چون انسانی هستید مباحث توصیفی (حفظی) از دروس عمومی و اختصاصی را تا ۲۴ مرداد میتونید بخوانید

  14. سلام آقای افشار خسته نباشید
    من کنکوری 99 هستم« تجربی »ولی چون هیچی نخوندم وو پایه درسیم ضعیفه می خوام بشینم پشت کنکور الان دوسه هفته س شروع کردم ولی هیچی یاد نمی گیرم هیچ کدوم از تست ها رو هم نمی تونم حل کنم یا بلد نیستم یا غلط می زنم هر تست هم کلی وقتم و میگره مثلا هر تست ده دقیقه آخرشم هیچی یادم نمیمونه وکلی هم از تست های هربخش نزده میمونه از نکات تست ها هر چی هم می خونم دوسه روز بعدش یادم رفته الان هر چی تو این دوسه هفته خوندم یادم نیس
    چکار کنم از همین الان برا 1400 ناامید شدم احساس می کنم باید برای 1401 بخونم با این شرایط
    لطفا کمکم کنید

    1. هدف گذاری کن برای هر درس بین ۱۰ الی ۲۰ درصد در کنکور همین امسال پاسخ بدید
      اگر امسال کنکور ۹۹ را در همین ۳ هفته باقی مانده بخوبی و آبرومند پشت سر بگذاری برای کنکور ۱۴۰۰ هم خیز بلندی برداشتی

  15. استاد یه سوال دیگه هم داشتم…ممنون میشم جواب بدید….من شروع صفر کنکور انسانی ام بهم گفتید تا 24مرداد مباحث حفظی رو میتونم بخونم…آزمونای سراسری رو از کی شروع کنم؟؟

    1. آزمون های جامع از همین الان خواهید زد
      قرار نیست اول بخوانید و بعد جامع کار کنید
      حتی اگر همه درصدهات هم ۰ باشه بازم با اختلاف ۷ روزه از مطالعه جامع های کنکور شروع کن

  16. سلام آقای افشار ؛ خداقوت
    انسانی 1400هستم
    من برای درس ریاضی روز های زوج پیشروی میکنم و تست آموزشی میزنم و روز های فرد تست پوششی مباحث قبل .
    اینجوری هم در زمان صرفه جویی میکنم هم بهتر روی آموزش درس جدید میتونم کار کنم . خواستم ببینم نظر شما چیه ؟؟؟با تشکر

    1. سلام
      پیشنهاد می کنم روزهایی که پیشروی داری قدری تست آموزشی داشته باشی چون در غیر اینصورت فردا مجبوری بازم درسنامه فراموش شده را مرور کنی و با اختصاص تست پوششی برای درس زنجیره ای مثل ریاضی هم مخالف هستم که از درسنامه مطلب جدید جداگانه باشه
      پس کلا با این روش مخالف هستم
      تست زنی کنکور۱۴۰۰

  17. سلام استاد ورودی دوازدهم هستم بنده روزی ده ساعت مطالعه دارم ولی تعداد تستام 160 تا اینا بیشتر نیست به نظرتون خیلی کمه؟(و این ک فشرده هم میخونم ینی دیگ از ساعت 7 صب تا قبل غروب 7-8 ساعتمو میخونم)سوال بعدیمم اینه ک وقتی میگین دستتون گرم شد تست ها رو رها کنین من همه ی تست ها رو غلط میزنم به جز یکی دوتا ک درسته(البته تو ریاضی و فیزیک)و نمیدونم کی ول کنم تست زدنو….چیکار کنم؟ممنون از شما

  18. سلام استاد من کنکوری ۱۴۰۰ هستم
    ساعت مطالعم هم زیاد هست
    فقط من تحت تاثیر حرف های دیگران قرار میگیرم
    و میخوام فقط یه هدف داشته باشم
    و اینکه میگن مثلا فلان رشته هم خوبه منو از هدف اصلیم دور میکنه
    و ذهنم درگیر میشه
    میشه بگید من چجوری فقط یک هدف مشخص داشته باشم ؟

    1. اگر منظورت از هدف انتخاب یک رشته و دانشگاه هست ؛ من با اینکار موفق نیستم . یعنی اعتقاد دارم که شکناخت شما محدود تر از اونی هست که الان دقیق بگی میخوای کی بشی و چی بشی . اما الان هدف کپتاه مدت ساختن بهترین کاره . یعنی عالی بودن هر روز
      تحلیل عملکرد درسی کنکوریها

  19. سلام استاد به نظرتون ی کنکوری 1400 رو چ درس هایی از ریاضی کار کنه به نفعشه؟ریاضیم ضعیفه

  20. سلام ؛ خسته نباشید
    انسانی 1400 هستم
    1.به نظر شما خوبه فعلا برای واژگان عربی ،فارسی ، زبان فقط «حفظ» کنیم ؟؟؟ و تست واژگان و لغت نزنیم ؟؟؟
    2. در برنامه 23 خرداد گفتید جامعه شناسی اگه خواستیم 4 درس بریم جلو ، ولی متاسفانه تو لایو 27 تیر نگفتید جامعه شناسی چیکار کنیم ؟؟؟
    خیلی متشکرم

    1. جامعه شناسی دهم جمع کنید برای مرداد
      واژگان ادبیات فارسی هم اهمیت زیادی داره و باید کار بشه حتما

  21. سلام استاد من کنکوری ۱۴۰۱ تجربییم و دهمو اصلا خوب نخوندم
    و الان یه هفته هس ک شروع کردم به درس خوندن با مشاورم اقای میرهلی فقط یه سوال داشتم بنظرتون دهمو با یازدهم بخونم‌؟ یا فقط مباحث مشترک، چه درسایی؟ یا کلا بزارم برا تابستون یازدهم؟!

    1. سلام
      از ایشان کمک بگیرید . ایشان مشاور توامندی هستند
      برای عربی و ریاضی حتما دهم بلد باش و بعد یازدهم شروع کن و بقیه دروس با نظر مشاور

  22. سلام خدا قوت استاد.
    فرمودید که اگر کتاب کمک آموزشی تست های کنکور رو لابه لای تألیفی ها داد حتما برای آموزشی از اول تست ها و ترتیبی بزنید.
    از طرفی بیان داشتید که تست های دهه 70 و 80 برای آموزشی عالیه.
    حالا بنده میتونم به عنوان آموزشی تست های دهه های 70 و 80 رو بزنم بدون اینکه از اول شروع به تست زنی کنم؟؟

    1. شما ترجیحا تست های سراسری زودتر حل بفرمایید
      این براتون خیلی بهتره
      تالیفی های ساده در خلال سراسری هم برای بهتر جا انداختن مطلب است و ارزش داره

  23. سلام بی نهایت از زحماتتون ممنونم
    یه سوال داشتم من از اول مهر دوازدهم تجربی هستم و کتابهای پایه دهم و یازدهمم رو تا الان چند بار خوندم و خیلی از تست ها برام تکراری شدن بنظرتون این کتابهامو با کتابای جدید عوض کنم و اگر عوض کنم سطحشون بالاتر باشه یا در همین سطح کتابای الآنم
    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      با همان کتاب های قبلی و حتی شده تست های تکراری کار کن و بیا جلو
      اگر دیدی خیلی برات پیش و پا افتاده شده برو سراغ تست از منابع جدید

      1. سلام استاد خسته نباشید
        من الان دارم برنامه شروع صفر شما رو با شرایط خودم تغییر می دم و پیش می یام و قتی چند تا تست پشت سر هم غلطت می زنم درس رو ول می کنم حوصله ام می‌ره به نظر شما چی کار کنم

  24. سلام استاد خسته نباشید
    تست های سیر تا پیاز بدرد کنکور میخوره آیا ؟!
    ممنون بخاطر زحماتتون

  25. خسته نباشین استاد واسه کسی که آزمون آزمایشی شرکت نکرده و تازه شروع کرده به خوندن مرور های بلند مدت باید طی چه بازه هایی باشه تست پوششی رو در حین مطالعه یک فصل میزنیم درسته ؟وقتیکه اون فصل تموم شد مرور های بعدیش باید چجوری و چه زمانی باشه
    خیلی ممنون که اینقد زحمت میکشین و به سوالات جواب میدین زنده باشید

    1. تست پوششی برای دوره کوتاه مدت هست
      برای کمتر از ده روز اول سعی کن حداقل ۲ و حداکثر ۳ بار وقت بذاری برای تست بازگشتی یا تکراری از مباحث قبلی

      1. خیلی خیلی ممنونم استاد نمی دونید با سایت عالیتون چقدر به من و همه اونایی که تو مناطق محرومی مثل جایی که من هستن کمک بزرگی میکنید من توی یکی از شهرای واقعا کوچیک سیستان و بلوچستان زندگی میکنم سایت خوبتونم به هر کی که بشناسم معرفی میکنم اجرتون با خدا زنده باشین

        1. سلام
          عزیز دل هستید
          سلام منو به همه دوستانت برسون
          من خیلی اهالی سیستان و بلوچستان دوست دارم . خیلی به من محبت داشتند

  26. سلام استاد وقتتون بخیر
    من در رابطه با تست زنی ابهاماتی دارم
    بافرض اینکه ی بخشی ازفصل مثلا 50تست داره
    بار اول ک اون بخش مطالعه شد، تاهرجا ک دستم گرم شد تست اموزشی اون بخش رومیزنم، مثلا 10تا. بعد باقی تستا مثلا40تای بعدیش رو طی حل تست پوششی بذارم؟! هرسری 15تاش رومثلا! و مشکل اصلیم اینجاست ک توی درسی مث ریاضی هرچی تستا میره جلو ی نکته جدید داره وی جورایی درسنامه رو کامل میکنه اون طوری توی تست اموزشی بایدهمش زده بشه یا ادامه یادگیری باشه طی تستای پوششی؟!

    1. پوششی ها تا جایی بزن که بتونی به تسلط مطلوب اولیه برسید و بعد برو سراغ پیشروی روی مباحث آینده

  27. سلام استاد
    شما با مطالعه فرمول های تستی که برای هر سوال خاص یه فرمول خاص میدن که توی زمان صرفه جویی میشه موافقید یا فکر میکنید بهتره با فرمول کتاب که مشکل گشاتره و برای سوالای بیشتری استفاده میشه اما وقت گیرتره استفاده کنیم؟آخه تو کنکور وقت کمه از طرفی تعداد فرمولای تستی خیلی زیاده….
    ممنون از راهنماییتون

  28. استاد جان سلام وقت بخیر،امیدوارم سلامت باشید.(فارغ از اینکه الان در چه بازه ی زمانی هستیم)،سوالم اینه که با این روندِ مطالعه،(خوندن درسنامه و زدن تست آموزشی و پوششی تا انتهای فصل) وقتی کل فصل تموم شد دقیقا کی به سراغ تست های سنجشی و زماندار برای کل اون فصل بریم؟

  29. سلام استاد .خواهرم رشته ش تجربیه وهنوز از زیست دوازدهم ۲تا فصل روخونده . میتونه بقیه رو حذف کنه . فقط فصل اول ورفتار شناسی رو بلده .
    ممنونم از شما

    1. در حد پاس کردن نهایی خرداد بلد باشه و تا جایی که میتونه با حل تست جمع جورش کنه

  30. سلام استاد دررابطه باترتیب پاسخ به سوالات دفترچه میتونم ازدرس آسون شروع کنم بعد سخت ؟یااول ازدرس مهم مثل زبان شروع کنم؟چون ادبیات یه ذره برام سختره

    1. از درس مسلط تر شروع کن
      از هر درس تعداد تست هایی که خیلی بلدی و تند و صحیح میزنی و جواب بده و برو سراغ درس بعدی

      تعداد تست کمتر در زمان کم یعنی زودتر برسی که انتهای دفترچه

  31. سلام استاد خسته نباشید توجلسه کنکورترتیب پاسخ گویی به سوالات باید چجوری باشه ازدرسی که برامون راحتره شروع کنیم ؟یاباید طبق ترتیب سوالات دفترچه باشه ؟

    1. از درسی که برات ساده تره استارت بزنید
      برای هر درس هم تعداد کمی سوال حل کن در زمان کمتر ـ یعنی مدیریت آزمون کم ریسک داشته باش

  32. استادسلام به نظرتون حداقل رتبه لازم براقبولی دبیری زبان منطقه ۳چقدربایدباشه؟یعنی اگه بخواییم مینیمم درنظربگیریم🤔

  33. سلام خیلی ممنون بابت راهنماییتون من رشتم الکترونیکه و دوازدهمم و میخام برم کنکور ریاضی رو بدم
    میخواستم بدونم تو یکسال میشه با ریاضی یه دانشگاه خوب قبول شد یا ریاضی نیاز به زمان بیشتری داره؟

    1. سلام
      کار سختی هست و به نظر من اگه از الان عالی بخونی و از همه یکسال استفاده کنی میشه

  34. سلام استاد ببخشید، مثلا اگه یه مبحثی رو خوندیم و بعدش رفتیم سراغ تست، تست ها رو دونه دونه بزنیم و بلافاصله تحلیل کنیم یا اینکه زماندار بزنیم مثلا ۲۰ تا بزنیم زماندار بعد دست اخر بریم سراغ تحلیلش؟

    1. در مرحله آموزش دونه دونه تحلیل کن و در مرحله تست مروری و پوششی کلی بزن و بعد اخر همه تحلیل کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا