مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیویدیو

رتبه های برتر در ماه های پایانی کنکور چگونه رفتار میکنند؟

رتبه های یک رقمی و دو رقمی در ماه آخر کنکور

رتبه های برتر کنکور در ماه های پایانی چگونه رفتار میکنند؟ یکی از سوالاتی که هر ساله در این بازه زمانی ذهن بسیاری از داوطلبان را به خود مشغول می کند این است که رتبه های برتر در این زمان چه کارهایی را انجام می دادند و ما چه کارهایی را انجام دهیم که پا جای پای آن ها بگذاریم و به دستاوردهای آن ها برسیم؟

در پاسخ به این سوال، این زمان را به 3 بازه زمانی قبل از امتحانات نهایی، در خلال امتحانات نهایی و جمع بندی کنکور و بعد از امتحانات نهایی تقسیم می کنیم.

رتبه های برتر تایم قبل از امتحانات نهایی ماه آخر

اگر در این تایم قرار دارید باید بدانید که رتبه های برتر سال های قبل، پیش از شروع امتحانات نهایی شروع به زدن آزمون های جامع  با روش جمع بندی شناور می کردند و هر 2-3 روز یکبار یک آزمون جامع می دادند حتی اگر به یک یا چند فصل تسلط کافی نداشتند .

چون می دانستند که زدن آزمون های جامع به این معنی نیست که دوران جمع بندی شروع شده و دیگر حق ندارند مطلب جدیدی بخوانند و باید فقط به تثبیت مطالب قبلی بپردازند.

در واقع جمع بندی شناور نقاط قوت و ضعف شما را مشخص می کند و مانند یک مشاور خصوصی کنکور به راه شما جهت می دهد.

رتبه های سه رقمی در خلال امتحانات نهایی

رتبه های برتر در این زمان شروع به مرور و تست زنی از هر 3 پایه از آن درس می کنند و چون فرصت کافی برای زدن آزمون های جامع نیست ، آزمون جامع تک درس کار می کنند مثلا به بهانه امتحان فلسفه دوازدهم ، فلسفه دهم و منطق یازدهم را در کنار فلسفه دوازدهم مطالعه می کنند.

در این صورت نگران نمره امتحان تشریحی نیستند و فرصت حل آزمون جامع تک درس را هم دارند. در نتیجه بعد از اتمام امتحانات نهایی، در اوج تسلط در آن درس خواهند بود.

دانش آموزان و داوطلبان برتر بعد از امتحانات نهایی و ماه پایانی

افرادی که در 2 بازه قبلی عملکرد خوبی داشتند، در این زمان می توانند یک روز در میان یا حتی هر روز یک آزمون جامع کار کنند چون بخش اصلی ایرادات آن ها قبل از شروع امتحانات نهایی و بخشی دیگر در خلال امتحانات رفع شده است و در این زمان روی سرعت عمل و مدیریت آزمون کار می کنند.

مهمترین ویژگی های رتبه های برتر در ماه های پایانی

1) سرعت مطالعه و تعداد تست و تمرین بالا و پایدار دارند.

2) به حرف اطرافیان اهمیت نمی دهند، حتما به مطلب چگونه در سال کنکور به حرف دیگران توجه نکنیم؟ مراجعه کنید.

3) اتلاف وقت و بازیگوشی ندارند و همواره به فکر افزایش کیفیت مطالعه هستند.

4) ساعت مطالعه بالا دارند.

5) بیهوده و غیرضروری از گوشی استفاده نمی کنند.

6) وقت ندارند به برتر شدن فکر کنند و تمام تلاش خود را می کنند چون می دانند اگر خوب مطالعه کنند بهترین اتفاق ها برای آن ها می افتد.

7) به نقاط ضعف و روزهای نخوانده و ترازهای کم در گذشته فکر نمی کنند.

8) از نرم افزارهای تخمین رتبه استفاده نمی کنند چون می دانند که هر کنکور با کنکورهای قبلی کاملا متفاوت است و این تخمین ها خیلی درست نیستند.

9) بارها و بارها روز کنکور را تجسم می کنند و برای هر اتفاق خود را اماده می کنند مثل سخت بودن سوالات یک درس یا از دست دادن بخشی از تایم خود به هر دلیل فکر کرده اند که مدیریت زمان آزمون داشته باشند

در نتیجه برای مواجه شدن با هر کدام از این ها راه حلی پیدا می کنند مثلا در دروسی که سوالات آنها سخت طرح شده از کجا شروع به پاسخگویی کنند یا چه سوالاتی را رد کنند.

10) روی بودجه بندی سوالات کنکور حساب نمی کنند و می دانند که ممکن است بودجه بندی کاملا تغییر کند پس روی تمامی مباحث به تسلط می رسند.

سخن پایانی با کسانی که میخواهند رتبه برتر شوند

در هر زمانی که این مقاله را می خوانی باید بدانی که دانستن این که الان در چه شرایطی هستی هیچ کمکی به تو نمی کند مگر این که به این وسیله بتوانی برنامه ریزی بهتری برای مطالعه ات بریزی در غیر این صورت اگر بدانی اوضاع درسی ات خوب نیست ممکن است نا امید شوی و تایم باقی مانده را از دست بدهی و اگر هم متوجه اوضاع خوب درسی ات بشوی ممکن است مغرور شوی یا رویا پردازی کنی و این باعث کم کاری ات شود.

هرگز دنبال مثال نباش و سعی کن خودت مثال شوی.

پیک سنجش اطلاعاتی از آزمون های جامع که 4-5 هفته قبل از کنکور برگزار شده است منتشر کرده که در آن پر از مثال هایی از افرادی است که نتیجه کنکورشان زمین تا آسمان با این آزمون ها فرق می کند و علت آن این است که آن ها از زمان باقی مانده نهایت استفاده را کرده اند برای دیدن این آمار به مطلب میانگین درصد رتبه های 3 رقمی کنکور مراجعه کنید.

ویدیو استاد علیرضا افشار در مورد رتبه های برتر در ماه های پایانی کنکور

مشاوره پیشنهادی : جمعبندی به روش رتبه های برتر کنکور

دانلود ویدیو


نوشته های مشابه

29 دیدگاه

  1. عالی بود استاد انشاالله ما هم مثل خانم دکتر بهاره ابراهیمیان بعد نتایج بهتون میگیم که مطالبتون خیلی روی ما تاثیر داشت

  2. سلام استاد خاااهش میکنم جواب بدین
    من تو جامع هایی که میزنم درصد فیزیکم بین ۶_۱۲هستش وتاحالا چهار تا جامع زدن(۹۸و۹۹)وفقط مغناطیس و اندازه گیری و یکم از جریان رو خوندم.حالا پیشنهاد شما برای منی که فیزیکم ضعیفه😣😟 واصلنم باهاش حال نمیکنم😔 چیه؟نوسان رو بخونم با اینکه تا بحال اصلا نحوندمش و صفر صفرم؟یا برم روی ریاضی کار کنم؟که بهش بیشتر علاقه دارم؟

    1. سلام استاد دوکنکور درسال ماجراش چی هست چون من دانشجو آزاد هستم ولی امسال سرم خیلی شلوغش شده فکرش رونمیکردم الان دوکنکور درسال یعنی من میتونم مثلا دردی ماه کنکور بدم و وارد دانشگاه بشم ؟اگر اطلاعی دارید درمورد دوکنکور درسال بهمون بگید ممننون

  3. سلام استاد
    شما فرمودید که به بودجه بندی توجهی نمیکنند چون ممکنه بودجه تغییر کنه اگر داوطلبی از فروردین یا اسفندمباحث تست خیز و پرتکرار را مطالعه کرده باشه
    قطعا این مباحث تست خیز با توجه به سوالات کنکور بوده یعنی با این مباحث به رتبه ی خوبی فکر نکنیم؟

  4. استاد سلام
    آیا کسی ک رشته فنی رفته (گرافیک) می تونه کنکور زبان و هنر رو شرکت کنه؟
    و
    خبر در مورد برگزاری کنکور دو بار درسال چیه صحت داره یا نه؟؟؟

    1. اگر هر دانشگاهی میخواهی بری نه ( بدون آزمونش هست) اگر دانشگاه خوب میخوای باید بری کنکور هنر بدی که کار ساده ای نیست

      1. نه استاد در کل منظورم اینه ک کسایی ک می رن رشته های فنی می تونن کنکور هایی مثله زبان و هنر رو بزنن مثله نظری ها ک می تونن تو کنکور های زبان و هنر شرکت کنن؟؟

      2. نه استاد در کل آیا تحصیل کنندگان در رشته های فنی مثله بچه های نظری می تونن کنکور های هنر و زبان رو بزنن؟؟

  5. سلام.اقای افشار توروخدا راهنماییم کنید،اصلا چن وقته تمرکز ندارم ثواب داره اگر میشه راهنمایم کنید.من کنکور ۹۹با سهمیه۵درصدایثارگران فرزندرزمنده ازاد قبول شدم توی پذیرش ب اساس سوابق تخصیلی مقطع کاردانی ناپیوسته،امسال سهمیه۲۵درصد دارم دارم میتونم از سهمیه م استفاده کنم برای قبولی توی دانشگاه دولتی دوره روزانه، هرجا ی چی میگن بعضی ها میگن فقط ازاد میتونی بعضی ها هم میگن هم ازادمیتونی هم دولتی نظر شما چیه؟؟؟

  6. سلام.اقای افشار توروخدا راهنماییم کنید،اصلا چن وقته تمرکز ندارم ثواب داره اگر میشه راهنمایم کنید.من کنکور ۹۹با سهمیه۵درصدایثارگران فرزندرزمنده ازاد قبول شدم توی پذیرش ب اساس سوابق تحصیلی مقطع کاردانی ناپیوسته اما ثبت مام نکردم.امسال سهمیه۲۵درصد دارم دارم میتونم از سهمیه م استفاده کنم برای قبولی توی دانشگاه دولتی دوره روزانه، هرجا ی چی میگن بعضی ها میگن فقط ازاد میتونی بعضی ها هم میگن هم ازادمیتونی هم دولتی نظر شما چیه؟؟؟

  7. سلام اقای افشار توروخدا راهنماییم کنید،اصلا چن وقته تمرکز ندارم ثواب داره اگر میشه راهنمایم کنید.من کنکور ۹۹با سهمیه۵درصدایثارگران فرزندرزمنده ازاد قبول شدم توی پذیرش ب اساس سوابق تحصیلی مقطع کاردانی ناپیوسته اما ثبت نام نکردم.امسال سهمیه۲۵درصد دارم دارم میتونم از سهمیه م استفاده کنم برای قبولی توی دانشگاه دولتی دوره روزانه، بعضی ها میگن فقط ازاد میتونی بعضی ها هم میگن هم ازادمیتونی هم دولتی نظر شما چیه؟؟؟

  8. سلام
    استاد
    داوطلب پشت کنکوری که مباحث کم تسلط زیاد داره و میانگین درصداهاش ۲۰الی۳۰ هست با جمع بندی شناور به حدود ۵۰الی ۶۰برسونم؟
    میدونم میشه و میتونم فقط حرفهای خانواده خیلی اذیتم میکنه و ذهنم را مشغول میکنه

  9. سلام
    استاد بعضی موقع ها که امتحان نهایی نداریم و صبح خونه هستیم چرا ازمون جامع نزنیم؟

    1. چون بعد از جامع باید متنوع خوانی کنید ولی برای دوران امتحان این زمان رو ندارید

      1. ممنونم
        تو رو خدا جواب بدین مشاور ندارم و منتظر جواب شما هستم
        حالا که وقت کامل زدن رو نداریم از کوییز های شما که در کانال مشاوره بهار قرار دادین و جامع هستند استفاده کنیم و یا ازمون های موسسات پار سال رو ک جامع هستند دو درس دو درس کار کنیم
        این روش خوبیه؟

        1. برای جمع بندی از کنکورهای سال های قبل استفاده کن و بعد جامع های موسسات
          برای کوییز تک درس و تک فصل و تک کتاب از فایل های زیپ که براتون در کلاس مشاوره بهار قرار داده ام

          https://alirezaafshar.org/tarh-bahar/

          1. تشکر
            ولی خودتون گفتین جامع نزنین پس من چی جوری جامع کنکور بزنم توی دوره امتحانات نهایی
            منظورتون بعد امتحاناته؟

          2. بعد از امتحان بیشتر بزن
            داخل امتخان فقط در فرجه بهداشت و اجتماعی و زبان

  10. سلام استاد امیدوارم حالتون خوب باشه
    سوالی نیست.. فقط ویس آخری که توی کانال اصلیتون گذاشته بودید رو گوش دادم (همایش فرهنگسرا ده روز مونده به کنکور)
    از همون اولش که با اون متن قشنگ راجب خدا شروع کردید بغض گلومون رو گرفت تا وقتی ویس به آخرش رسید
    حس معنوی و انگیزشی که ازتون گرفتم واقعا وصف ناپذیره
    ما بچه های هزاروچهارصد سعادت نداشتیم بخاطر کرونا حتی یک بار حضورا شنونده‌ی حرفهای نابتون باشیم ولی من خودم به شخصه با تک تک لایوهای اینستاگرامتون، با تک تک پستهای سایتتون و با تک تک ویسهای کانالهاتون انگار جون دوباره میگرفتم برای ادامه دادن
    خیلی طولانی نوشتم ولی امیدوارم بخونید.. فکر نمیکنم دقیقا بدونید قوت قلب چندتا کنکوری هستید که جز شما و حرفاتون هیچ راهنمای دیگه ای تو کنکور ندارن
    همیشه دعاگوی خودتون و خانوادتون هستم انشالله سلامت باشید

  11. سلام استاد من تا الان 8 ازمون جامع زدم وباید 18 دیگه بزنم استاد تو خونه واقعا شرایط سختی هست شما پیشنهادی دارید که کجا ازمون بزنیم و من دیدم که تو تهران تعدادی دانش اموز با هم ازمون میدن

    1. نه باهم نیستند
      شما هم در منزل بزن
      فقط همه شرایط استاندارد دادن آزمون رو رعایت کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا