مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیمشاوره صوتیمقالات

شروع صفر پایه دوازدهم از آخر اسفند ماه

شروع از صفر

 

تعداد زیادی از دانش آموزان پایه دوازدهم هنوز مطالعه ی جدی،باکیفیت و مداوم برا کنکور سال 98 نداشته اند.

اگرچه در حالت کلی می توان سهل انگاری و کم کاری را دلایل اصلی این مساله دانست اما محدودیت زمانی و رفتن به مدرسه، تداخل ساعات کلاس ها و آشنا نبودن با فضای کنکور را نیز نمی توان بی تاثیر دانست.

اما نکته ی حائز اهمیت این است که برخی از دانش آموزان با سبک تر شدن و کم رنگ شدن نقش مدرسه و کلاس ها از عید به مسیر حرکت و پیشرفت مناسب کنکور برگشته اند و به نتایج قابل توجه ای نیز دست یافته اند.

جالب است بدانید که در حالت کلی دانش آموزان بهتر از فارغ التحصیلان نتیجه می گیرند و با بررسی های صورت گرفته مشاهده میشود که معمولا رشد سعودی دانش آموزان از اواخر اسفند ماه شروع می شود.

اما با وجود تمام این موارد خیلی از دانش آموزان در این ایام با مشاوره های غلط و هدف خود راه تنها امتحانات نهایی قرار می دهند و برای کنکور سال آینده برنامه ریزی می کنند.شاید در ظاهر این موضوع قابل قبول و پذیرش برای بسیاری از افراد باشد اما در واقعیت امتحانات نهایی به 4 ماه وقت نیاز ندارد و با زمان کمتر نیز میتوان نتیجه ی مطلوب را کسب کرد.

پیشنهاد به دانش آموزان سال دوازدهم که به کنکور سال بعد فکر می کنند

برای شروع پرقدرت از صفر تا اخر فرودین ماه وقت خود را برای مطالب پر اهمیت پایه اختصاص دهید،اگر در درسی به مطالب پایه مسلط هستید میتوانید برای آن درس سال دوازدهم را مطالعه کنید.

مطالب پر اهمیت پایه خود دو دسته می شوند.اگر از لحاظ پایه ای صفر هستید میتوانید با مشورت مشاور یا اساتید خود مباحث پر اهمیت را پیدا کنید اما اگر نقاط ضعف و قوت خود را می شناسید به سراغ مباحث کم تسلط بروید.

اما با پایان فروردین ماه در اردیبهشت و خرداد به سراغ سال دوازدهم می رویم که هم برای امتحانات خرداد اهمیت دارد هم کنکور و میتوان با یک تیر دو نشان را هدف گرفت.

همچنین میتوانید از زمان امتحانات خرداد ماه هوشمندانه استفاده کنید و برخی از مباحث را با تست جمع بندی کنید برای مثال برای درس شیمی دو فصل اول که سخت تر است را تشریحی می خوانیم و دو فصل انتهایی که روان تر است را با تست جمع می کنیم.

حتی دانش آموزان قوی تر میتوانند شیمی پایه را نیز در زمان امتحانات با تست جمع بندی کنند اما به دانش آموزان متوسط و ضعیف پیشنهاد نمی شود.

اجرای این موارد مستلزم آزاد کردن ذهن است نباید به از دست رفتن زمان گذشته، تلف کردن وقت و اشتباهات فکر کرد و هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید.

نکته ی مهم دیگر پیشرفت قابل مشاهده و بسیار عالی در روش انتخابی خواندن و گلچین مباحث مهم است که این پیرفت برای افراد قوی به این سرعت رخ نمیدهد چون باید تسلط کافی روی تمامی مباحث داشته باشند.

نتیجه گیری

4 ماه زمان دارید که در این زمان هم می توان نتایج مناسبی گرفت.حتی اگر با تلاش چهار ماهه و شبانه روزی به رتبه ی دلخواه خود نرسیدید تنها در صورت تلاش تا لحظه ی اخر انگیزه و شخصیت ادامه ی مسیر برای کنکور سال بعد با کیفیت عالی و بدون اتلاف وقت را پیدا می کنید.

همچنین مطلب جمع بندی کنکور نیز میتواند بسیار برای شما مفید باشد.

فایل صوتی استاد علیرضا افشار برای شروع از صفر پایه ی دوازدهم

مباحث منتخب کنکور انسانی ۹۹ از سطح صفر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا