مشاوره خصوصی علیرضا افشار
انتخاب رشتهویدیو

کلاهبرداری در انتخاب رشته کنکور سراسری

آیا تکنیک و معجزه ای برای قبولی در رشته های خوب وجود دارد؟

کلاهبرداری در انتخاب رشته موضوع داغ این روز های بعد از اعلام نتایج است. داوطلبان کنکوری سال تحصیلی 1400 می بایست بسیار مراقب باشند زیرا در این میان افراد سودجویی هستند که با ساختن کارنامه های جعلی و درصد های غیر قابل قبول ادعای قبولی شما را در فلان رشته و دانشگاه مذکور می کنند.

چه کسانی بیشتر در معرض کلاهبرداری انتخاب رشته هستند؟

علت این امر این است که داوطلبان رتبه برتر خود به بازه و طیف قبولی رشته و دانشگاه مورد نظر خود تا حدودی آگاهی و آشنایی داشته اما داوطلبی که رتبه ی نامناسب دارد با این که حتی شک دارد با رتبه بد کنکور انتخاب رشته کنیم یا نه؟ گاهی اوقات طمع کرده و تصور می کند که شاید در این مرحله یکسری تکنیک ها و ظرفیت های پنهانی وجود داشته تا بتوان با استفاده از آن قوانین رشته ی خوبی را بدست بیاورد.

اینگونه اشخاص با تفکر اینکه یکسری مهارت ها وجود داشته که برخی مانند جادوگر بتوانند آن ها را به خواسته اشان برسانند که دیگران از پس آن برنمی آیند اغلب فریب خورده و به سمت و سوی آن ها کشیده می شوند.

مصاحبه های جعلی در فضای انتخاب رشته برای کنکور سراسری

هستند عده ای که با ساختن مصاحبه های جعلی افرادی را در پس دوربین های تبلیغاتی خود آورده که با داشتن رتبه های بد مانند 100 هزار و از این دست توانسته اند با ترفند های آن ها به رشته و دانشگاه مناسب دست یابند.

برای مثال چند نمونه از این موارد را نام می بریم:

مثلاً با نوشتن جمله هایی مانند چگونه با رتبه های نامناسب در دانشگاه و رشته های عالی قبول شویم بر روی بنرهای تبلیغاتی، داوطلب را فریب داده و یا مثلاً هستند عده ای که ادعا می کنند با رتبه های 16 و 17 هزار رشته هایی مانند مکاترونیک، برق و حتی مکانیک را در دانشگاه های شریف و امیرکبیر و از این دست قبول کرده اند. پس تا دلتان بخواهد از این صحبت ها و داستان های جعلی فراوان است.

حتی گاهی اوقات در سایت های بسیار معتبر اعداد و ارقامی وجود دارند که با هیچ مورد واضح و دقیقی سنخیت نداشته. به طور مثال برای رشته ی پرستاری در دانشگاه روزانه های خوب رتبه های غیرقابل قبول و غلط انداز را در میان دیگر رتبه ها ی مورد نیاز آن رشته و دانشگاه مورد نظر می آورند. این مورد گاهی به علت داشتن مزایای ایثارگری و از این دست برای داوطلب اتفاق افتاده و برخی اوقات حتی می تواند یک اشتباه تایپی در سایت مذکور باشد که همین سبب خطا برای داوطلب شده که با خواندن آنها دچار ذهنیت غلط از رتبه و شرایط قبولی خود شود.

قبولی با رتبه های فضایی در رشته های بدون آزمون در دانشگاه های روزانه

برخی رشته ها هستند که در دانشگاه های روزانه بدون آزمون بوده و فرد داوطلب می تواند با رتبه های بد نیز در آنها پذیرش شود اما این رشته ها شامل شیمی محض، زیست جانوری و از این قبیل است که خواهان کمتری دارد به خصوص که ظرفیت رشته های بدون آزمون نیز در چند سال اخیر روز به روز بیشتر شده که در نهایت فرد مشاور با شیطنت ادعای قبولی روزانه با رتبه های فضایی را می کند درحالی که در رشته های صرفا با سوابق تحصیلی برای انتخاب آن رشته در دانشگاه مذکور رتبه ملاک قبولی نبوده.

قبولی در پردیس های دانشگاه های معتبر با رتبه های نه چندان خوب

به طور مثال هستند عده ایی که ادعا می کنند توانسته اند یک رتبه ی نه چندان خوب را در دانشگاه امیرکبیر با انتخاب رشته ی خوب خود پذیرش کنند. اما اسمی از پردیس آن و شعبه ی دانشگاه قبول شده نمی آورند انواع دوره های آموزشی ( روزانه ، شبانه و…) و انواع دانشگاه (سراسری ، آزاد و…) پس حتما از آگاهی کامل داشته باشید.

ترفند پذیرش داوطلبان با رتبه های به ظاهر بد بدون درج نام رتبه ی کشوری

هستند عده ایی از مشاوران تحصیلی انتخاب رشته که بدون درج نام رتبه ی کشوری ادعای قبولی شخص را در دانشگاه خوب داشته درصورتی که رتبه ی منطقه ی داوطلب را ذکر نکرده اند زیرا با رتبه ی کشوری انتخاب رشته انجام نمی شود و بلکه با رتبه ی سهمیه ی مناطق مختلف و یا ایثارگری انتخاب می شود.

چه کنیم که فریب افراد سودجو در فرآیند انتخاب رشته را نخوریم؟

اگر داوطلب می خواهد که فریب این دست افراد را نخورد و بتواند با حواس جمع در بحث انتخاب رشته عمل کند. کاری که می بایست انجام دهد این است که با کارنامه های مختلف سعی کند محدوده ی قبولی رشته ها را چک کند که این توضیحات در طرح آموزش انتخاب رشته کنکور سراسری به طور کامل تر بررسی شده است.

توجه: سایت های گزینه ی 2، کانون و گاج نسبت به سایر سایت ها برای بحث کارنامه های انتخاب رشته و مشاهده ی طیف قبولی رشته ها و رتبه ها دارای اعتبار بیشتری هستند. همچنین تخمین رتبه سایت سنجش نیز اطلاعات خوبی را می تواند به داوطلب بدهد.

نکته مهم: انتخاب رشته هیچ ترفند و مهارتی که بعضی از مشاوران تحصیلی ادعا می کنند ندارد و فقط به رتبه و کارنامه ی شخص داوطلب بستگی دارد. زیرا سنجش برای انتخاب رشته قوانین خاص خود را دارد و انتخاب رشته ی خصوصی کنکور سراسری هیچ ترفند ویژه و مخفی ای ندارد.

ویدیو توضیحات استاد علیرضا افشار در مورد کلاهبرداری در انتخاب رشته

دانلود ویدیو



نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. سلام استاد با ۵۷۴ زیر گروه۱ منطقه۱ احتمال قبولی مشهد نیم سال دوم پزشکی وجود داره؟

    1. در ایام انتخاب رشته فرصت پاسخگویی به سوالات شما دوستان عزیز را ندارم
      در صورت تمایل به انتخاب رشته خصوصی با من (علیرضا افشار) طی ۳ جلسه تماس تلفنی
      با واتساپ منشی در ارتباط باشید
      ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  2. سلام استاد با ۵۷۴ زیر گروه۱ منطقه۱ احتمال قبولی پزشکی مشهد نیم سال دوم هست؟

    1. در ایام انتخاب رشته فرصت پاسخگویی به سوالات شما دوستان عزیز را ندارم
      در صورت تمایل به انتخاب رشته خصوصی با من (علیرضا افشار) طی ۳ جلسه تماس تلفنی
      با واتساپ منشی در ارتباط باشید
      ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  3. سلام استاد خسته نباشید با رتبه ۱۶ هزار منطقه یک میشه دانشگاه های دولتی تهران رشته های مهندسی قبول شد؟
    راستش من خودم اصلا احتمال نمیدم ولی یک از دوستان میگه مشاورشون گفتن.الان واقعا گیجم. البته منظورم رشته های تاپ هم هست

    1. در ایام انتخاب رشته فرصت پاسخگویی به سوالات شما دوستان عزیز را ندارم
      در صورت تمایل به انتخاب رشته خصوصی با من (علیرضا افشار) طی ۳ جلسه تماس تلفنی
      با واتساپ منشی در ارتباط باشید
      ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  4. سلام آقا افشار و خسته نباشید.
    ببخشید ما بچه هایی که میخواهیم پشت کنکور بمونیم واقعا سردر گمیم😔
    ممکن است لطف کنید و بعد از پایان انتخاب رشته
    یک پادکست آموزشی در مورد این بگذرید که کسانی پشت کنکور میمانند
    باید برای عمومی و اختصاصی و ترمیم معدل و… چطوری درس بخوانند؟
    و همینطور در مورد تغییرات کتاب های درسی و بهترین منابع؟
    ممنون از وقتی که میگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا