مشاوره خصوصی علیرضا افشار
مقالاتمنابع و آزمونمنابع و آزمونمنابع و آزمونویدیو

زود جمع کردن درس های کنکور

جلو زدن از برنامه

جلو زدن از برنامه آزمون کار درستی است؟

برای پاسخ به این سوال باید شرایط هر شخص بررسی شود.آزمون برای همه یک برنامه ی مشترک می دهد اما ممکن است شرایط مدارس و پیشروی برای هر شخص متفاوت باشد. یا برای فارغ التحصیلان قطعا تسلط بر روی دروس کسی که رتبه 500 شده است با کسی که رتبه ی 50000 شده است یکسان نیست.

بهترین پیشنهاد این است که یک آزمون را با برنامه و بودجه بندی آزمون پیش برویم،اگر نتیجه مجموع درس ها خوب بود و تراز بالا آوردیم، می توانیم از برنامه آزمون جلو بزنیم.

این پیش روی خود دو حالت دارد:
  • پیشروی موازی: مثلاً اگر برنامه آزمون برای فارغ التحصیلان در درس زیست سال سوم و پیش یک است موازی با آن سال دوم یا پیش دو را بخوانند. برای پیش روی می توانید ساعاتی از هر روز و یا حتی چند روز در هفته را به پیش روی اختصاص دهید. اگر نتیجه آزمون بعدی باز هم خوب بود به این روند ادامه دهید. اگر افت تراز داشتید، دیگر اجازه این کار را ندارید. کار دانش آموزان برای موازی کاری سخت تر است، چون بعضی از مباحث هنوز به آن ها درس داده نشده. پس باید پیش روی همگام با آزمون داشته باشند.
  • پیشروی همگام با آزمون: در هر مرحله علاوه بر مطالعه بودجه بندی آزمون، بخشی از بودجه بندی آزمون بعد را هم مطالعه کنند و مانند مورد قبلی اگر این پیشروی باعث افت تراز شد باید آن را متوقف کرد.

پس در حالت کلی جلو زدن از برنامه ی آزمون را نفی نمی کنیم اما به همه هم پیشنهاد نمی کنیم و بستگی به حود شخص و شرایطش دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا