مشاوره خصوصی علیرضا افشار
منابع و آزمونمنابع و آزمونویدیو

حتما باید در آزمون آزمایشی شرکت کنم؟ شرکت نکردن در آزمون

لازمه حتما تو آزمون آزمایشی ثبت نام کنیم؟

آیا در سال کنکور الزامی برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی وجود دارد یا خیر؟ به نظر میرسد که 3 دلیل اصلی وجود دارد که برخی از داوطلبان کنکور ترجیح می‌دهند در آزمون‌های آزمایشی شرکت نکنند.

  • مسائل مالی که به طور مفصل در مطلب کم هزینه ترین راه برای موفقیت در کنکور آن را بررسی کردیم
  • توجه به نظر استادان، معلمین و مدرسین مختلف و…
  • داوطلب از نظر علمی با آزمون ها هماهنگ نیست. برخی از دانش آموزان تغییر رشته داده اند یا در برخی از موارد پایه‌ای ضعیف در یک درس دارند یا خیلی قوی هستند که آزمون های آزمایشی برای آن ها کافی نیست.

بحث سنجش و آزمون یکی از ملزمات پیشرفت در روند کاری هر داوطلب می‌تواند باشد. به این صورت نیست که داوطلب صرفا با خواندن و تست زدن و جلو رفتن با روند خود و از مشاور بدون سنجش برنامه درسی بگیرد. زیرا این سنجش‌ها هستند که مشاورین و داوطلبین متوجه خواهند شد که در راه درستی قرار دارند یا خیر. آیا داوطلب وسواسی است یا می‌تواند خیلی راحت پیشروی کند؟ پس بحث آزمون و سنجش از خود حذف نشدنی است.

هماهنگی بین داوطلب و آزمون آزمایشی

اگر برای داوطلبی مقدور نیست که در آزمون های آزمایشی شرکت کند بهتر است که از خود در بازه های 7 الی 10 روز این سنجش را انجام دهد. یعنی مجموع آموخته ‌های خود را با حل تست و سوالات مختلف و ترجیحا دروس مختلف کنار هم و ترجیحا سوالاتی که تا به حال آنها را ندیده است و در یک زمان به نسبت منطقی باید از خود آزمون بگیرند و وضعیت خود را بررسی کنند.

اگر مدرس یا مشاوری به هر دلیلی تشخیص می دهد که برنامه آزمون مناسب داوطلب نیست و نمی‌تواند با آن هماهنگ باشد و با داوطلب مورد نظری که کار می‌کند فکر می‌کند مناسب وی نیست که فعلا آزمون آزمایشی بدهد، بهتر است خود مشاورین و مدرسین در بازه های 7 روز، 10 روز  از داوطلبین کوییز بگیرند همانطور که در طرح های کلاس مشاوره برای داوطلبان کوییز قرار میدهیم. و اگر نیاز است که تغییری در روند کاری داده شود، این کار انجام شود.

اگر مدرسی بیان می‌کند که طرح درسی که من دارم یا روشی که من دارم این است که ما نمی‌توانیم با آزمون های آزمایشی تعیین شده جلو برویم بهتر است که خود استاد یا معلم آزمون آزمایشی از داوطلبین بگیرد.

مسائل مالی و عدم شرکت در آزمون های آزمایشی

دوستان دارای مساله مالی اما مایل به شرکت در آزمون های آزمایشی هستند، می‌توانند با برنامه و بودجه بندی یک آزمون (ترجیحا آزمون های دو هفته ای) پیش بروند و سوالات آزمون ها را می‌توانند از دوستان خود که در این آزمون ها هستند بگیرند و حل کنند. شاید شرایط محیطی جلسه آزمون به صورت حضوری تجربه بهتری را در اختیار داوطلبین قرار خواهد داد اما آزمون هایی که در خانه از خود می گیرید نیز می تواند بسیار مفید واقع شود.

توصیه های شرکت کردن یا نکردن در آزمون های آزمایشی کنکور

همچنین دوستانی که بنا به نقاط قوت و نقاط ضعف خود فعلا قصد پیش رفتن با آزمون های آزمایشی را ندارند حتما باید در مقاطعی با آزمون آزمایشی هماهنگ شوند که دچار جبران عقب ماندگی از برنامه ی آزمون های آزمایشی نشوند. همچنین داوطلبینی که کارهای بیشتری انجام می دهند و برنامه آزمون ممکن است آنها را محدود کند نیز به آنها پیشنهاد می کنیم که در خانه از خود آزمون بگیرد و کارهای اضافه تر در صورت خوب بودن درصد خود انجام دهد.

حتی اگر داوطلبی سطح بالایی داشت پیشنهادی که برای وی خواهیم داشت این است که آزمون های آزمایشی را بدهد ولی برنامه های بیش از حجم آزمون برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

بزرگ ترین اشتباه سال کنکور تست نزدن است!

دوستانی که فقط درس می‌خوانند و تست زنی کنکور آنها کمرنگ است و منابعی ندارند و بدون توصیه مشاور کنکور در حرکت هستند به امید روزی که یهو آزمون بدهد و نتیجه خوبی هم بگیرند در اشتباه هستند. برآیند کوییز و آزمون دادن بسیار پر اهمیت است و ما باید بررسی کنیم و ببینیم ایرادات و اشکالات کجاست؟!

با اساتید خود یا مشاور برای انتخاب آزمون آزمایشی مشورت کنید

در مورد آزمون های آزمایشی باید با مشاور و معلمین خود مشورت داشته باشید، زیرا آزمون ها مخصوصا در فصل تابستان شرایط مختلفی دارند و برخی از  آزمون ها به تعداد بیشتر و برخی به تعداد کمتر و برخی حجم بالا و برخی حجم کم هستند و آزمونی که با شرایط شما متناسب است باید سعی کنید پیش ببرید ترجیحا در آزمون های دو هفته 1 بار شرکت کنید.

می‌توانید با یک برنامه خود را جلو ببرید و محک بزنید، برای حل تست و سوالات بیشتر می توانید از سوالات سایر موسسات استفاده نمایید.

مشاوره اختصاصی کنکور و ازمون ازمایشی

اتفاقا یکی از بحث هایی که ما نیز بر روی آن تاکید داریم از دانش اموزانی که در سیستم مشاور خصوصی کنکور ما ثبت نام می کنند(در مشاوره های ماهانه). ابتدا به صورت هفتگی چند آزمون می گیریم و این آزمون ها از همین ماه تیر یعنی از ابتدای تابستان کنکور آغاز می شود و تا اسفند ماه ادامه پیدا خواهد کرد. با همین کوییزها و آزمون ها ما سوالات تمامی موسسات را به این دوستان خواهیم داد.

اگر آزمون نرفتیم چگونه از خود آزمن بگیریم؟

بانک تست یا لرنیتو و غیره نیز پیشنهاد خوبی است که می توانید اشتراک آن را داشته باشید. هر کدام نمونه سوالاتی را دارد که هر زمان که قصد کوییز گرفتن از خود را داشتید از آن استفاده کنید. آزمون دادن و بررسی نقاط ضعف و قدرت بسیار اهمیت دارد و دوستانی که آزمون ها را برای زمانی میگذارند که شرایط شون درست شد واقعا ضرر خواهند کرد.

توضیحات کامل استاد علیرضا افشار در مورد شرکت یا عدم شرکت در آزمون های آزمایشی

دانلود ویدیو

نوشته های مشابه

13 دیدگاه

  1. سلام استاد من رتبم شده ۴۰۰۰منطقه ۳باتراز۷۸۰۰فرهنگیان زبان قبول شدم برامصاحبه دعوتم نکردند چکارکنم اعتراض بزنم به کارم میاد؟ یان ؟ واینکه اگراعتراض بزنم برای تکمیل ظرفیت منوتواولویت قرارمیدن چون اعتراض کردم یان؟😭😭

    1. سلام
      طبیعی هست
      نمره کل خیلی ها بالاتر از ۶۵۰۰ هست و دعوت نشدند چون با رتبه و نمره کل های بسیار بالاتر نیز متقاضی فرهنگیان هستند

  2. الان اگه اعتراض بزنم امیدی هست تجدیدنظرکنن؟ اگه اعتراض بنویسم منوتوتکمیل ظرفیت تواولویت قرارمیدن؟ یان

      1. سلام استاد وقتتون بخیر
        خواستم بگم من در کنکور ازمایشی فرهنگیان و انسانی شرکت کردم ولی قصدم کنکور زبانه چند سوال خدمتتون داشتم
        ایا میتونم برای کنکور سراسری زبان شرکت کنم ؟
        حتما باید کنکور ازمایشی رو شرکت کنیم.؟

  3. سلام،استاد.وقتتون بخیر.آیا بعد از تمام شدن دوره کارشناسی و گرفتن مدرک لیسانس،میشه برای دوره کارشناسی فرهنگیان/تربیت دبیر از طریق کنکور سراسری اقدام کرد؟یا تنها راه شرکت در آزمون استخدامیست؟

  4. سلام،استاد.خسته نباشید.من تو گروه ریاضی با تراز هفت هزار و گروه زبان بالاتر از ۸۵۰۰ ،دعوت به مصاحبه نشدم!مشابه این ترازها در سال قبل، منطقه۲، دعوت به مصاحبه شدند.آیا درصورت اعلام تکمیل ظرفیت،اعتراض تاثیری دارد و میتوان امیدوار بود؟باتشکر از شما

    1. سلام
      احتمال قریب به یقین سایر متقاضیان و داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ با نمره کل های بالاتر این ظرفیت را انتخاب کردند و آنها به مصاحبه دعوت شدند

  5. سلام،استاد.اگر کسی که بومی استان تهران نباشد، در لیست انتخاب رشته،ابتدا تعدادی ازکدهای فرهنگیان یا تربیت دبیر مخصوص تهران رو الویت قرار بده و بلافاصله کدهای فرهنگیان استان بومی خودشو بزنه،این باعث میشه دعوت به مصاحبه نشه؟حتی خود سیستم انتخاب رشته هم ارور نداده.چون امسال گفتن الویت،این الویت یعنی صرفا انتخاب اول؟باتشکر فراوان

  6. سلام استاد امیدوارم حالتون خوب باشه.استاد من با رتبه ی 2457 منطقه2 ایا می تونم علوم مهندسی دانشگاه تهران را بیارم یانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا