مشاوره خصوصی علیرضا افشار
تست زنی و دورهتست زنی و دورهتست زنی و دورهمقالاتویدیو

چقدر تست بزنیم؟

میزان تست یک کنکوری

با وجود تأکید به تعداد تست بالا برای موفقیت در کنکور اما ممکن  است داوطلبان نظام جدید تست کافی برای تمرین نداشته باشند. چاره چیست؟

تا سال پیش هر سال برای کنکور منابع مشترک و مشابه از سال های پیش داشتیم اما امسال برای اولین بار است که بخشی از منابع آزمون کنکور 97 وما قبل برای داوطلب کنکور 98 قابل استفاده نیست.اما بیش از نیمی از مباحث کنکور سال های قبل هنوز قابل استفاده است.

اما برای چه مباحث و درس هایی می توان از منابع سال های قبل استفاده کرد؟

بعضی از درس ها تغییرات کمی داشتند، برخی از درس ها حذفیات داشتند که به راحتی قابل استفاده است. اما برا ی برخی مباحث جا به جایی رخ داده است که در حالت کلی بهتر است با مشاور یا معلم مشورت کنید.

اما واقعیت امر این است که بالای 70 درصد مطالب سال های گذشته قابل استفاده است و برای بقیه موارد هم آزمون های آزمایشی می تواند پاسخگو باشد و سازمان سنجش نیز تأکید کرد برای مطالب مشابه نظام قدیم و جدید سوأل مشترک می دهد.

نکته ی مهم بعدی این است که تعداد تست بالا قرار نیست از روز اول و آغاز مطالعه صورت گیرد، بلکه باید به مرور زمان به تعداد تست بالا رسید برای آغاز بین 200 تا 300 تست کافی است و لزوماً همه ی تست ها یکبار مصرف نیستند و می توان بعضی از تست های با ارزش را بار ها کار کرد.

دانش آموزان ضعیف نیز مانند سال های پیش که به آن ها پیشنهاد می شد، ابتدا تست های دهه ۹۰ کنکور را حل کنند، می توانند برای مباحث مشترک از این راهکار بهره ببرند.

پس می توان نتیجه گیری کرد دانش آموزان نظام جدید می توانند با مشورت مشاور و معلم از منابع مشابه سال های پیش استفاده کنند و برای باقی مطالب از سوالات آزمون های آزمایشی و کتاب های انتشارات بعد از چاپ نسخه جدید استفاده کنند.

مشاوره پیشنهادی (۱) : صفر تا صد تمرکز حواس در کنکور

مشاوره پیشنهادی (۲) : صفر تا صد خلاصه برداری در کنکور

مشاور تحصیلی کنکور ۱۴۰۰ : صفر تا صد ارزیابی آزمون

مشاور کنکور1400 : صفر تا صد تندخوانی کنکور

ویدیو کامل توضیحات استاد علیرضا افشار

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید…اگر برای شروع ۳۰۰تست خوبه پس اگر قوی یامتوسط باشیم چقدر باید تست بزنیم و چقدر اختصاصی چقدر عمومی چون تست عمومی راحت تره خیلی راحت تر میشه تست هارو بالا برد

    1. سلام . اگر برات حل ۳۰۰ تست سخت نیست به نسبت ۲ به ۱ به نفع دروس تخصصی باشه ؛ البته تعداد تست زیاد باید به کمک برنامه های قبلی و تست های پوششی کار کرد

  2. خسته نباشید. استاد من الان که تو بازه ی بهمن هستیم هنوز نتونستم تعداد تستامو به ۳۰۰ تا برسونم و رکوردم در حد ۲۰۰ تا بود… از طرفی هم شما تاکید دارید روی تست پوششی اما من برای یک هفته این روشو بکار بردم و از برنامه ازمون مباحث کمی رو تونستم برسونم بنظرتون مشکلم چیه؟ ساعت مطالعه پایینی هم ندارم هم به طور معمول توی ۱۱ ساعت حدود ۱۵۰ تست میتونم بزنم

    1. سلام
      هر جور که شده تعداد تست های پوششی خودت بیار بالاتر ؛ میتونی حتی تست های تکراری هم بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا