مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

منابع آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان (تربیت معلم) ۱۴۰۳

برای قبولی کنکور فرهنگیان چه منابعی باید مطالعه کنیم؟

بعد از انتشار جزئیات ثبت نام و پذیرش کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳بسیاری از داوطلبان به دنبال منابع اختصاصی آزمون فرهنگیان میگردند تا با مطالعه آن به آمادگی کامل برسند. آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ به دو بخش تقسیم می شود:

بخش اول) یک بخش شامل همان منابع آزمون سراسری می باشد که داوطلبان در آن رشته شرکت می کنند، مانند رشته های علوم انسانی، ریاضی، تجربی و … می باشد.

بخش دوم) در بخش دیگر شامل منابع اختصاصی آزمون دانشگاه فرهنگیان است، که عبارتند از مواد امتحانی هوش و استعداد معلمی، تعلیم تربیت اسلامی و فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی …

همان طور که مطلع هستید برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان با تصمیمات جدیدی توسط مسئولین مربوطه اتخاذ شده است، به این صورت که آزمون مجزایی بین داوطلبان علاقمند به شغل معلمی برگزار می گردد و این تصمیمات توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تایید شده است.

بنابراین داوطلبانی که علاقمند به شغل معلمی می باشند باید براساس دستورالعمل اعلام شده در زمان در نظر گرفته شده برای شرکت در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند.

سازمان سنجش طی انتشار بخشنامه ای منابع آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ را اعلام نمود.

همچنین دفترچه آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان توسط سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر خواهد شد، بنابراین متقاضیان می توانند با دانلود دفترچه مورد نظر از تمام شرایط جذب و استخدام دانشجو، مدارک مورد نیاز و همچنین منابع آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان آگاه شوند.

داوطلبان با اطلاع از منابع آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، می توانند با آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند و شانس بیشتری برای پذیرش در رشته محل های دانشگاه فرهنگیان دارند و قطعا می توانند در فاصله زمانی باقی مانده تا برگزاری آزمون اختصاصی با برنامه ریزی صحیح برای مطالعه منابع آزمون اختصاصی فرهنگیان در این آزمون به موفقیت برسند.

فهرست منابع آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ در ادامه مقاله ارائه شده است.

اصلاحیه دفترچه آزمون فرهنگیان ۱۴۰۳

الف) مواد امتحانی و ضرایب دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم صرفاً شامل دو مادهٔ امتحانی زیر است:

  • 1- “هوش و استعداد معلمی” با ضریب 3
  • 2- “تعلیم و تربیت اسلامی” با ضریب 2

عنوان منابع درسی و مطالعاتی برای دو ماده امتحانی فوق بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تا تاریخ ۱۴۰۲/۹/۲۰ اعلام خواهد شد.

لازم به توضیح است ماده امتحانی “فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی” از دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو –معلم در دانشگاه فرهنگیان، حذف شد.

ب) شرط معدل از ضوابط پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان حذف شد.

منابع آزمون اختصاصی فرهنگیان 1403

لازم به ذکر می باشد که با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر حذف دروس عمومی از کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳، می توان بیان کرد که سوالات کنکور تربیت معلم برای هر گروه آزمایشی از دروس اختصاصی مربوط به آن گروه آزمایشی مطرح می شود به علاوه ی سه درس زیر:

    • هوش و استعداد معلمی با ضریب ۳
    • تعلیم و تربیت اسلامی با ضریب ۲
    • فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی با ضریب ۲ این درس در لیست دروس حذف شد

سه منبع زیر منابع قطعی این سه درس خواهند بود و به صورت رسمی توسط سازمان سنجش منتشر شده.

برای دانلود کافیست روی عنوان درس در جدول زیر کلیک کنید

منابع کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳
ردیف عنوان درس ضرایب
1  هوش و استعداد معلمی 3
2 دانلود کتاب مهارت معلمی از محسن قرائتی

دانلود دین و زندگی دهم

دانلود دین و زندگی یازدهم

2
3 دانلود کتاب فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی 2

اعلام منابع کنکور اختصاصی فرهنگیان

هوش و استعداد معلم با ضریب۳

◀️ منبع: با توجه به اینکه سوالات مربوط به هوش و استعداد طبیعی است نه دانش اکتسابی پس منبع خاصی ندارد.

تعلیم و تربیت اسلامی با ضریب۲

◀️ منبع:

سه فصل اول کتاب مهارت معلمی از محسن قرائتی

رشته ریاضی – تجربی:

  • کتاب دین و زندگی دهم درس 8 تا 12
  • کتاب دین و زندگی یازدهم درس 11 + 12

رشته انسانی:

  • دینی دهم ( درس 9 – 14 )
  • دینی یازدهم ( درس 16 – 18 )

منابع کنکور اختصاصی دانشگاه تربیت معلم 1403

طبق نشست های مختلف بین اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین رئیس وزارت آموزش و پرورش تصمیماتی اتخاذ شد، به این صورت که برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت آنان، آزمون اختصاصی به شکل مجزا از کنکور سراسری برگزار گردد و به صورت تخصصی و حرفه ای دانشجویان علاقمند به شغل معلمی در دانشگاه های فرهنگیان پذیرفته شوند.

همانطور که می دانید شغل معلمی در برای تربیت دانش آموزان و نسل اینده کشور بسیار حائز اهمیت می باشد، بنابراین داوطلبانی که به عنوان دانشجوی تربیت معلم در دانشگاه های فرهنگیان پذیرفته می شوند مسئولیت بزرگی را بر عهده می گیرند.

به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت علوم با توجه به مصوبه جدید، یک آزمون مجزا تحت عنوان آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برگزار می کند تا به صورت کاملا تخصصی دانشجویان دارای شرایط لازم و همچنین با استعداد از میان داوطلبان علاقمند به شغل معلمی، جهت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند.

نکته: بر اساس مصوبه جدید برای داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان دو مدرک تحصیلی در نظر گرفته می شود.

به طور مثال اگر فرد متقاضی در رشته زیست شناسی این دانشگاه پذیرفته شده باشد، یک مدرک کارشناسی مربوط به لیسانس زیست شناسی دریافت می کند و مدرک دیگر نیز مربوط به دانشگاه فرهنگیان می باشد که در جهت تربیت دانشجو معلم اعطا می گردد.

بنابراین برای پذیرش در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، باید متقاضیان بر تمام منابع آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ مسلط باشند تا با شرکت در آزمون تربیت معلم شانس پذیرش بیشتری برای پذیرش در هر یک از رشته های دانشگاه فرهنگیان داشته باشند.

برای دانلود کافیست روی عنوان درس در جدول زیر کلیک کنید

منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳
ردیف عنوان درس ضرایب
1  هوش و استعداد معلمی 3
2 دانلود کتاب مهارت معلمی از محسن قرائتی

دانلود دین و زندگی دهم

دانلود دین و زندگی یازدهم

2
3 دانلود کتاب فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی 2

توجه داشته باشید که منابع آزمون فرهنگیان توسط سازمان سنجش و آموزش کشور همزمان با شروع ثبت نام آزمون اختصاصی فرهنگیان در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان اعلام شده است، بنابراین متقاضیان می توانند با دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ از جزئیات آزمون اختصاصی فرهنگیان که شامل مراحل پذیرش در این آزمون و همچنین منابع آزمون اختصاصی تربیت معلم می باشد، آگاه شوند.

منابع رسمی سامان سنجش کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

همانطور که مطلع هستید پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ از گروه های آزمایشی ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی انجام می شود و تفاوت آن با سال های پیش این است که آزمونی مجزا از کنکور سراسری در بازه زمانی مشخصی برگزار خواهد شد.

نظام سنجش و پذیرش دانشجو معلم با همکاری وزارت آموزش و پرورش تصمیم دارند با برگزاری کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ برای استعدادیابی شغل معلمی از طریق ارزیابی علمی، عمومی، تخصصی و سابقه تحصیلی، دانشجویانی که واجد شرایط مورد نیاز می باشند را برای تحصیل در رشته های دانشگاه فرهنگیان پذیرش کنند.

منابع آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان طبق مصوبه جدید برای برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان اعلام شده است، بنابراین داوطلبان می توانند منابع تخصصی تربیت معلم که متناسب با گروه آزمایشی می باشد را مطالعه کنند و طبق ضریب تاثیر دروس اختصاصی میزان مطالعه آن دروس را بیشتر کنند.

داوطلبان می توانند با آگاهی از منابع آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در این آزمون شرکت نمایند و با کسب حد نصاب نمره قبولی اجازه تکمیل فرم انتخاب رشته خود را به دست آورند.

نحوه مطالعه منابع آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

با توجه به حذف زیرگروهای هر گروه آزمایشی و همچنین دروس عمومی در کنکور سراسری ۱۴۰۳، تاثیر سابقه تحصیلی دانش آموزان تا حدود ۵۰ درصد قطعی اعلام شده است، بنابراین داوطلبان کنکور سراسری باید برای پذیرش در رشته و دانشگاه مورد تمایل خود در آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی خود شرکت نمایند و با کسب نمره کل مورد نیاز مجاز به انتخاب رشته شوند.

شیوه پذیرش و درصد تاثیر دانشگاه فرهنگیان

  • 50 درصد تاثیر قطعی معدل
  • 25 درصد کنکور
  • 25 درصد مصاحبه

تقسیم تاثیر 25 درصد کنکور فرهنگیان

  • 15 درصد (سوالات اختصاصی هر گروه آزمایشی)
  • 10 درصد سوالات اختصاصی فرهنگیان

همانطور که آگاه هستید به دلیل مزایایی که از ابتدای تحصیل برای پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان در نظر دارند، علاقمندان بسیاری به دنبال تحصیل در این رشته ها می باشند.

در کنکور سال گذشته دانشجویان از طریق ثبت نام در کنکور سراسری و کسب تراز بالای ۶۵۰۰ در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند، اما طبق مصوبه جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش روش پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان عوض شده است و علاقمندان باید برای تحصیل در این دانشگاه در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان به صورت مجزا از کنکور شرکت کنند تا با کسب نمره قبولی مورد نیاز امکان انتخابِ رشته های فرهنگیان را داشته باشند و علاوه بر این داوطلب باید  حداکثر سن 24 سال نیز دارا باشند.

سازمان سنجش و آموزش کشور هر ساله فهرستی از منابع کنکور سراسری برای هر یک از گروه های آزمایشی به همراه ضرایب تاثیر دروس تخصصی را منتشر می کند تا داوطلبان متوجه اهمیت هر یک از دروس اختصاصی بشوند.

طبق مصوبه اعلام شده توسط وزارت آموزش و پرورش برای داوطلبان رشته های فرهنگیان آزمون اختصاصی مستقلی در نظر گرفته شده، که متقاضیان باید برای قبولی در این آزمون به مطالعه منابع کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان بپردازند، سپس با استفاده از روش های مختلف برای مدیریت زمان به سراغ تست زنی مطالب یاد گرفته شده از هر درس اختصاصی بروند و در قالب یک برنامه ریزی صحیح پیش بروند.

در صورت هرگونه خبر جدید این مطلب بروزرسانی خواهد شد پس برای اطلاع از آخرین اخبار موثق و رسمی کنکور فرهنگیان به سایت ما سر بزنید.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

102 دیدگاه

  1. سلام،استاد.صبحتون بخیر.اگر یک سال دوازدهمی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، توی فروردین ماه ۱۴۰۳،تازه وارد ۱۸ سالگی بشه،برای کنکور امسال ،چه نوبت اول و چه نوبت دوم،چون ۱۸ سال و ۱۲ ماه رو کامل نگذرونده،کد نظام وظیفه اش میشه ۵؟ بین کد ۴ و کد ۵ شک دارم.باتشکر از شما 🙏

  2. سلام،استاد.برای آزمون بهیاری حتماً باید سابقه خدمت به عنوان بهیار رو داشته باشیم یا کلا همه ی داوطلبین کنکور تجربی میتونن شرکت کنن؟باتشکر از شما

  3. سلام و عرض ادب
    داوطلبانی که فقط در کنکور اختصاصی فرهنگیان شرکت می کنند دفترچه ی سؤالات دروس سراسری رو هم بهشون میدن، درسته ؟

      1. سلام من ترم پنجم آموزش و پرورش ابتدایی هستم ناپیوسته یعنی مدرک کاردانیمون نزدیک بیاد اگه آزمون فرهنگیان شرکت کنیم و قبول بشیم تطبیق میدن درس هارو؟

      2. سلام من دوتاش ثبت نام کردم وقتم را برای کدام بزارم می خواهم معلم شم

  4. سلام ببخشید من متوجه نمیشم، یعنی چی که انتخاب رشته فرهنگیان دی ماه هست؟ آخه هنوز کنکوری برگزار نشده و بچه ها رتبه ندارن که بخوان انتخاب رشته کنند، این چجوریه قضیه؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    1. جزئیاتش بعدا اعلام خواهد شد
      فعلا اردیبهشت آزمون سراسری + دفترچه فرهنگیان ثابت میکنه از نظر علمی حائز شرایط فرهنگیان هستی یا نه

  5. سلام
    منابع آزمون اختصاصی فرهنگیان فقط اون دوتا جزوه هست؟یا از کتابای دبیرستان هم میاد
    برای شرکت درآزمون اختصاصی باید تو کنکور سراسری هم شرکت کنیم؟

    1. سلام
      کنکور رشته خودت + ۲ تا درس تخصصی که ویژه کنکور فرهنگیان هست و البته منابعش آموزش و پرورش معرفی خواهد کرد و از الان هم نیاز نیست بخوانی چون حفظی هستند

  6. سلام وقتتون بخیر من دانشجو هستم و برای کنکور فرهنگیان شرکت کردم باید کنکور سراسری رشته ای که انتخاب کردم رو هم بدم یا فقط همین منابعی که گذاشتید رو باید بخونم

    1. سراسری رشته خودت کار کن
      دوتا درس فرهنگیان بعدا انشاله نه الان

  7. سلام من ۲۳ سالمه و ترم اخر کارشناسی حقوق هستم میتونم برای فرهنگیان آزمون بدم؟ یا چون لیسانس دارم نمیذارن؟

    1. سلام
      بله شرایط سنی هم داری
      زیر ۲۴ سال اگر باشی تا شهریور ۱۴۰۳

  8. سلام باید حتما کنکور سراسری رو هم ثبت نام می کردیم؟
    آخه من فرهنگیان فقط ثبت نام کردم
    آیا به ماها دفترچه آزمون سراسری رو هم میدن؟

    1. بدون کنکور سراسری اسم شما از مرحله اول فرهنگیان بیرون نمیاد
      فکر نکن که فقط با دوتا درس حفطی میتونی مهر سال دیگه دانشجو دانشگاه فرهنگیان بشی

    2. نه عزیزم خیالت راحت
      اگر فقط فرهنگیان رو ثبت نام کردی ، دیگه نیازی ب ثبت نام سراسری نبوده ، من از یک منبع موثق پرسیدم

      1. احتمال قبولی دوستانی که فقط فرهنگیان ثبت نام کردند و نه آزمون سراسری بسیار کم خواهد بود چون تاثیر کنکور نخواهند داشت

  9. سلام بخشید اگر چند ماه از 24 سالگی گذشته باشه ولی درصد کنکورمون بالا باشه امکان داره تو مصاحبه قبول کنن

  10. سلام وقتتون بخیر من مدرک کارشناسی رو امسال گرفتم و پنجم شهریور میشه 24سالم ایا میتونم شرکت کنم؟؟؟

    1. بله میتونی ولی شاید سخت گیری کنند و برای چند روز ردت کنند در نهایت

    2. درود برشما. شبتون بخیر. برای کنکور تخصصی زبان فرهنگیان باید چیکار کنیم و ازکجا تا کجا رو باید بخونیم؟

      1. منابع زبان دبیرستان و کنکور ۱۴۰۱ و به قبل
        + کتاب های زبان تخصصی مبتکران و خیلی سبز

  11. سلام و عرض خسته نباشید بنده دانشجو هستم و در کنکور ثبت نام کردم.معدل کتبی نهایی ام تقریباً ۱۲ می باشد.من قصد دارم در ترمیم معدل شرکت کنم.الان من در ثبت نام کنکور که معدل کتبی نهایی رو میخواست ۱۲ رو وارد کردم.اگر در ترمیم معدل که خرداد برگزار میشه شرکت کنم و معدلم بالاتر شود چون در ثبت نام ۱۲ رو وارد کردم مشکلی در روند تاثیر معدل ایجاد میشه؟یعنی چطور و کدوم معدلم در رتبه کنکورم موثر میباشد؟

    1. ترمیم نمره باعث افزایش معدل نمیشه
      همون معدل قبلی خودت بزن

      1. سلام وقتتون بخیر
        من الان 24سالمه
        28اذر میشه 25سال ام ایامیتونم فرهنگیان ثبتنام کنم یان؟

  12. سلام خسته نباشید
    من که رشته ی فنی هستم امکان شرکت در کنکور فرهنگیان را دارم؟

    1. اگر نهایی یکی از رشته های نظری بدی خرداد و سابقه تحصیلی بسازی میتونی وگرنه نمیشه

      1. من رشتم کامپیوتر هست و‌موقع‌ثبت نام برای من ریاضی و فنی قید شده یعنی باید تمامی دروس ریاضی رو نهایی بدم یا عمومی ها رو به تنهایی میشه ایجاد کرد؟

        1. سلام
          اگر کنکور رشته ریاضی میخوای شرکت کنی باید همه دروس رشته ریاضی پایه دوازدهم امتحان بدی خرداد

  13. سلام استاد عزیز
    من ۳۰ سالمه کارشناسی ارشد پیوسته دارم خدمتم رفتم
    میتونم تو آزمون فرهنگیان شرکت کنم؟

  14. سلام خسته نباشید
    آیا برای ثبت نام در کنکور فرهنگیان بایدهم در کنکور سراسری هم کنکور فرهنگیان ثبت نام کرد؟
    من فقط کنکور فرهنگیان رو ثبت نام کردم
    بای کنکور سراسری هم ثبت نام کنم؟

    1. سلام
      بله هر دو
      وگرنه در گزینش اولیه (علمی) که اردیبشهت هست پذیرفته نخواهی شد

  15. سلام خسته نباشید .
    من ۱۸ سالمه رشتم کارو دانش (کامپیوتر) هست برای آزمون کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ ثبت نام کردم .
    غیر از منابع اختصاصی این کنکور دیگه چی دروسی رو باید مطالعه کنم!؟

    1. یکی از سه رشته نظری دبیرستان هم باید کنکور بدی وگرنه پذیرفته نمیشی

  16. سلام
    من بورسیه دانش قبول شدم ورودی بهمن هستم الان بهمن اگه انصراف بدم میتونم فرهنگیان ثبت نام کنم

    1. میتونی فعلا دانشجو باشی و کنکور هم ثبت نام کنی
      اگر بهتر شد بعدا انصراف میدی

  17. سلام این گزینشی که قراره از دی ضروع بشه دقیقا کدوم مرحلش از دی شروع میشه؟یعنی اونموقع باید بریم مصاحبه؟
    و اینکه یکی از شرایطی که گفتن اگ داشته باشیم نمیتونیم کنکپر فرهنگیان شرکت کنیم لیسانسه شما چجوری میگید اگه یکی لیسانس داشته باشه میتونه شرکت کنه؟

    1. سلام
      هنوز اطلاعات بیشتری ندادند
      فعلا برای کنکور رشته خودت بخون و درس های آزمون تخصصی فرهنگیان هم از بهمن شروع کن

  18. دیگه دارم آرزو میکنم کاش ایران بشه مثل غزه واولین بمب بخوره تو سر خودم تا راحت بشم از این همه دربدری وقانونهای منع کن وسهمیه های جور واجور برای استخدام وکنکور

  19. سلام
    وقت بخیر
    من دانشجو پیام نور هستم برای شرکت در کنکور فرهنگیان باید انصراف بدم یا میتونم صبر کنم بعداز قبولی انصراف بدم

  20. سلام استاد من دپیلم کامپیوتر دارم الان کدوم رشته رو بزنم انسانی یا تجربی؟

    1. سلام
      هر رشتته ای که قراره کنکورش بدی و امتحان نهایی خرداد هم براش سابقه ایجاد کنی

      1. سلام وقت بخیر من از ثبت نام جا موندم فرصت هست برای ثبت نام؟!
        برای ثبت نام باید چجوری اقدام کنم
        ثبت نام فرهنگیان و ثبت نام کنکور سراری باید انجام بدم یا فقط فرهنگیان؟!

  21. سلام من فقط کنکور فرهنگیان ثبت نام کردم ،ایا باید تو کنکور سراسری هم شرکت کنم تا در گزینش اولیه پذیرفته بشم ؟

  22. سلام خسته نباشید ، من کنکور سراسری رو زبان ثبت نام کردم و فرهنگیان هم ثبت نام کردم حالا سوالای کنکور فرهنگیان من از زبان میاد ؟؟دو تا دروس تخصصی جدید اومده غیر از اونا سوالای کنکور فرهنگیان من که زبان ثبت نام کردم از زبان میاد ؟؟رشته دبیرستانمم هم تجربی بود ولی کنکور سراسری رو تجربی ثبت نام نکردم زبان ثبت نام کردم حالا شرایط کنکور فرهنگیان من چجوری میشه از زبان سوال میاد؟؟

    1. دو درس تخصصی فرهنگیان که عمومی هستند و برای همه مشترک
      ولی سوالات کنکورت منحصرا زبان هستند

  23. سلام وقتتون بخیر ببخشید یسوال من متولد ۱۳ تیر ۱۳۷۹ هستم
    و ترم اخر کارشناسی هستم
    میتونم برای کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنم؟

  24. سلام استاد ببخشید برای فرهنگیان همین دو منبع که اعلام شده رو بخونیم

  25. سلام وعرض ادب ببخشید کسایی کع فقط کنکور فرهنگیان روثبت نام کردند وازمون سراسری رو ثبت نام نکردند بهشون دفترچه سوالات ازمون سراسری که در فرهنگیان تاثیر داره رو میدن یاخیر باید اونو ثبت نام میکردیم

    1. سلام
      اشتباه کردی
      باید هم سراسری رشته خودت و هم فرهنگیان ثبت نام کرده بودی

  26. سلام ببخشید
    من الان داشنجوی رشته ادبیات انگلیسی هستم

    قبلا هم سراسری کنکور دادم
    هم زبان

    و الان فقط ازمون فرهنگیان رو ثبت کردم

    من نیاز بود که دوباره سراسری رو کنکور بدم؟ یا همون رتبه قبلی کنکور سراسریم دد کنار آزمون فرهنگیان کافیه؟

    1. سلام
      بله هر دو
      چون در مرحله گزینش علمی هر دو در کنار هم امتیازی داره که ملاک مراحل بعدی و مصاحبه و … هست

      1. سلام ما فارغ التحصیل ها از این مورد بی اطلاع بودیم تو دفترچه هم درج نشده بود گفته بود میشه فقط فرهنگیان ثبت نام کنیم ما هم سراسری ثبت نام نکردیم الان که متوجه شدیم سایت بسته شده و ما فقط هزینمون رفته ۲۱۸ تومن کارت اعتباری با هزینه دستمزد کافینت شد ۲۵۰ . ‌ اگر نمیشد چرا گزینه فقط ازمون اختصاصی رو قرار دادن؟ برای پول گرفتن از مردم بدبخت و قشر ضعیف جامعه؟ من خوشحال بودم که تونستم ثبت نام کنم با مشکل ضعیف بودن نت شروع کرده بودم بخونم بعد یهو میگن نمیشه بیای سر جلسه چون سراسری ثبت نام نکردی. مگه اسمش روش نیس کنکور اختصاصی خب یعنی باید جدا از سراسری باشه نه یه دفترچه سوال جدا واقعا مسخرس باعث شدن خیلیا به اشتباه بیوفتند. من بخاطر فرزند اوری امسال اولین بار بود که میخواستم کنکور بدم و همچنین اخرین سالی که میشه فرهنگیان بدم چون ۲۳ سالمه .

        1. سلام
          شما قدری دقت نکردی دفترچه ثبت نام و اطلاعیه ها دقیق مطالعه کنی و سنجش مقصر اصلی هست که سایت هوشمندی نداره که داوطلب اگر کنکور رشته خودش ثبت نام کنه و بعد اجازه بده برای فرهنگیان نام نویسی کنه

  27. سلام ببخشید من الان دانشجوی رشته ادبیات انگلیسی هستم
    قبلا هم سراسری کنکور دادم
    هم زبان کنکور دادم

    و الان فقط آزمون فرهنگیان رو ثبت نام کردم

    من لازم بود که دوباره کنکور سراسری بدم در کنارش؟ یا رتبه همون کنکور قبلیم در کنار این کنکور کافیه؟

  28. سلام من سی سالمه و هم سراسری هم فرهنگیان ثبت نام کردم و تایید شد آیا ممکنه بعد ردم کنن؟

    1. رد می کنند
      سایت سنجش فیلتر سن نداره و درآمد زایی هم بدش نمیاد

  29. سلام تو دفترچه که نوشه بر اساس نامه 14.8.1402 وزارت آموزش و پرورش حداکثر سن 22 سال و معیار اول مهر هر سال تحصیلیمی باشد؟

  30. سلام
    ببخشید برای کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳،منابع تخصصی هر رشته هم لحاظ میشه؟؟یا فقط کتاب دینی و تربیت اسلامی و هوش.؟

    و سوال بعدی اینکه زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان ۲۷ اذر تمدید میشه واقعا ؟

    1. سلام
      بله تمدید میشه
      مهارت معلمی و دینی هم برای آزمون اختصاصی فرهنگیان هم بذارید از بهمن بخوانید و الان فقط تخصصی های کنکور رشته اصلی خودت

  31. سلام وقت بخیر استاد افشار

    ۱)در فرصت که۲۷,۲۸ اذر میدن برای ثبت نام کنکور ،میشه ماهایی که فقط کنکور فرهنگیان رو شرکت کردیم و کنکور سراسری رو شرکت نکردیم، ایا میشه کنکور سراسری رو شرکت کنیم یا باید ویرایش بزنیم ؟؟

    ۲)هر دو رو باید شرکت کنیم؟ (کنکور رشته خودمون که مدرکش رو داریم و کنکور اختصاصی فرهنگیان)که در اردیبهشت میشه سه دفترچه برای باسخ گویی درسته؟؟

    1. سلام
      بله میتونید
      بله اگر طالب قبولی فرهنگیان هستی باید هر دوتا ثبت نام کنی

  32. سلام استاد ببخشید یه سوال
    من الان برای کنکور فرهنگیان ثبت نام مجدد گذاشتن ثبت نام کردم بعد فقط آزمون اختصاصی رو شرکت کردم 618هزارم برای سریالش دادم الان انگار باید برای کنکور سراسری هم شرکت کنم که بتونم نمره خوبی بیارم بعد سریال هر کدوم از این آزمون ها جداست یعنی من باید یه سریال جدا هم برا سراسری بگیرم یا اگه از اول اون کافینت برام هر دو رو میزد همون 618هزار میشد نه بیشتر

  33. سلام استاد ببخشید یه سوال من الان برای کنکور فرهنگیان ثبت نام مجدد گذاشتن ثبت نام کردم بعد فقط آزمون اختصاصی رو شرکت کردم 618هزارم برای سریالش دادم الان انگار باید برای کنکور سراسری هم شرکت کنم که بتونم نمره خوبی بیارم
    بعد سریال هر کدوم از این آزمون ها جداست یعنی من باید یه سریال جدا هم برا سراسری بگیرم یا اگه از اول کافینت برام هر دو رو میزد همون618هزار میشد نه بیشتر

    1. سلام
      بله برای قبولی فرهنگیان باید هر دوتا بگیری
      هم فرهنگیان و هم کنکور رشته خودت

  34. سلام خسته نباشید
    ببخشید من دیپلم تجربی دارم ولی اگر بخوام در کنکور فرهنگیان به عنوان رشته زبان کنکور بدم میتونم؟ یعنی به جای دفترچه کنکور تجربی کنکوره زبانو بگیرم؟

  35. سلام و عرض ادب.
    ببخشید سوال داشتم که؛ من دیپلم تجربی دارم و برا کنکورسراسری انسانی و کنکور اختصاصی ثبت نام کردم؛ الان مثلا که کنکور سراسریو دادم برا اختصاصیم بجز اون دو منابع تخصصی؛ دفترچه سوالات تجربی بهم میدن یا همون کنکورو برام ثبت میکنن

    1. سلام
      هر کنکوری ثبت نام کرده باشی دفترچه همان بهت خواهند داد

  36. سلام استاد خسته نباشید
    من کنکوراختصاصی زبان فرهنگیان شرکت کردم
    الان من باید درس زبان عمومی بخونم یا زبان تخصصی (منحصرازبان)؟

    1. سلام
      برای کنکور منحصرا زبان فقط یک درس به نام زبان وجود داره و براش باید همه کتاب های نهم تا دوازدهم + کلی اطلاعات خارجی دیگه هم داشته باشی

  37. سلام استاد
    من آذر ماه برای نوبت اول کنکور اطلاع نداشتم و ثبت نام نکردم. ظاهرا ثبت نام آزمون فرهنگیان اسفند ماه هست. اگر اسفند برای فرهنگیان و فروردین برای نوبت دوم کنکور ثبت نام کنم آیا 50 درصد نتیجه کنکور برای آزمون فرهنگیان اعمال میشه؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام
      ثبت نام کنکور فرهنگیان و مرحله اول تموم شده و دیگه راه دومی جلوی پای شما نذاشتند
      الا اینکه جای فرهنگیان رشته های دیگه ای بخوای

  38. سلام وقت بخیر
    من میخوام دبیری زبان انگلیسی قبول بشم
    باید کنکور فرهنگیان شرکت کنم؟ و چه منابعی بجز اون منابع هوش و استعداد و… باید بخونم؟

    1. سلام
      فقط تخصصی کنکور زبان (تستی درس زبان )
      مهارت معلمی و دینی

  39. سلام وقتتون بخیر
    من رشته ام حسابداری کارشناسی دارم برای آزمون فرهنگیان ثبت نام کردم تنها و گروه انسانی انتخاب کردم و رشته فنی و حرفه ای نظام جدیدخوندم الان یعنی پذیرش نمیشم
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سابقه تحصیلی نظری باید بسازی خرداد تا شامل اون ۵۰ ٪ تاثیر مستقیم بشی

  40. سلام
    یعنی کنکور اردیبهشت دو قسمته1(کنکور سراسری) 2(کنکور تربیت معلم)که این هم باز دو قسمت میشه 1(دروس تخصصی هر رشته)2(مهارت معلمی و شایستگی معلمی) درسته؟؟؟؟

  41. سلام
    یعنی اردیبهشت دوقسمته(کنکور سراسری)2(کنکور تربیت معلم)باز این(2) دو قسمته1(دروس تخصصی هر رشته)2(شایستگی معلمی ومهارت معلمی)
    درسته؟؟؟

  42. سلام خسته نباشید.
    ببخشید من در تیر ماه امسال کنکور دادم اگه سال دیگه تو کنکور تربیت معلم بخش دروس تخصصی هر رشته درصد پایین تر از سال قبل بزنم کدوم ملاک قرار میگیره
    میتونم فقط هوش معلمی وتربیت اسلامی رو بخونم و کنکور تیر۱۴۰۲که دادم جای بخش دروس تخصصی رو بگیره ؟؟؟

    1. نتایج کنکور گفتن موندگار هست یعنی هرسال بازم با بچه های جدید سنجیده و تراز میشه
      درباره کنکور فرهنگیان این حرف نزدند چون در عمل مشکلی نیست و چند درس ساده بیشتر نداره

  43. سلام خسته نباشید
    من موقع ثبت نام کنکور 1403 ، گزینه : فقط متقاضی ازمون فرهنگیان هستم رو تیک زدم . الان من فقط باید داخل همون ازمون اختصاصی فرهنگیان شرکت کنم یا اینکه ازمون سراسری رشته خودم ( انسانی ) رو هم میتونم شرکت کنم؟

  44. سلام وقت بخیر برای ایجاد سوابق رشته انسانی چه دروسی رو باید خرداد امتحان بدیم؟

  45. سلام خسته نباشید شرمنده یه سوال؟
    کتاب مهارت های معلمی استاد قرائتی رو باید همه‌شو بخونیم یا فقط سه فصل اول؟

  46. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید برای فرهنگیان اگه کنکور سراسری رو تجربی زده باشیم و زبان هم شرکت کرده باشیم میشه تاثیر کنکور از زبان باشه؟

  47. سلام برای ۱۵ درصد کنکور اختصاصی خودمون در رشته فرهنگیان چند درصد باید هر درسو بزنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا