مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

جزئیات آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان کنکور ویژه جذب تربیت معلم

جزئیات برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان

این اطلاعیه که به تازگی در سایت سازمان سنجش ویژه جذب نیروهای مورد نظر دانشگاه فرهنگیان منتشر شده است، نیاز به بحث و تبیین دارد، همانطور که قبلا اطلاع داده بودیم امسال شاهد برگزاری آزمون اختصاصی فرهنگیان از کنکور خواهیم بود.

اطلاعیه جدید سازمان سنجش پیرامون برگزاری آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

طبق مصوبه جلسه ۸۷۹، قبولی در رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برای سال ۱۴۰۳ از طریق آزمون اختصاصی صورت می گیرد.

بنابراین داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در این رشته ها هستند، باید هم زمان با شروع ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۵ تا ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ با مراجعه به سامانه ثبت نام اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اقدام به ثبت نام کنند.

با توجه به اینکه فرایند پذیرش در این رشته ها منوط به ثبت نام و برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ می باشد، لذا داوطلبان دقت نمایند که در مهلت در نظر گرفته شده به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و در نوبت اول ازمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام نمایند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای تمام داوطلبان اعم از متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری و همچنین متقاضیان رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی، در روزهای پنج شنبه و جمعه به تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

همان طور که از اطلاعیه سازمان سنجش مشخص می باشد ثبت نام جداگانه برای آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان انجام نخواهد شد و ثبت نام در آن همان ثبت نامِ آزمون سراسری می باشد.

تا اینجای کار طبق روال همیشگی پیش می رود، یعنی رفتن به دانشگاه فرهنگیان نیاز به ثبت نام در آزمون سراسری خواهید داشت.

نیروهای مورد نیاز تربیت معلم چگونه جذب این دانشگاه ها میشوند؟

اول با این نکته خیالتان را راحت کنیم که جذب در دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور اصلا صورت نمی گیرد، زیرا این دانشگاه بسیار پرمخاطب است و از طرفی جذب و آموزش هر داوطلب برای دانشگاه فرهنگیان بسیار پرهزینه می باشد چون یک سری امکانات رفاهی و حقوق و مزایایی برای دانشجویان ارائه می دهد، به همین دلیل نیز اگر دانشجویی تصمیم به انصراف از این دانشگاه بگیرد شامل جریمه های سنگینی می شود.

بنابراین دانشگاه فرهنگیان بدون آزمون و مصاحبه هیچ دانشجویی پذیرش نمی کند. با توجه به اطلاعیه فوق قرار است آزمون مستقل برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان انجام گیرد. برای توضیح بیشتر در مورد این مسئله باید بگوییم که احتمالا دو رویه پیش رو داریم.

روش احتمالی اول در پذیرش دانشگاه فرهنگیان

یک اینکه احتمال دارد متقاضیان در همان کنکور سراسری شرکت کنند و بین افرادی که در زمان ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان را نیز انتخاب کرده اند یک رتبه بندی جداگانه انجام گیرد.

مثلا به این صورت که شما در کنکور سراسری رشته ریاضی و فیزیک شرکت کرده اید و رتبه کشوری شما ۱۲ هزار شده است و رتبه تان در منطقه ۴هزار شده است اما بین داوطلبانی که دانشگاه فرهنگیان نیز ثبت نام کرده اند با همان شرکت در آزمون سراسری رتبه شما ۶هزار شده است که با سهمیه مناطق مثلا رتبه تان ۲هزار شده است.

یعنی به این صورت که ممکن است فرآیند اعلام نتایج آن به صورت اختصاصی صورت گیرد، که احتمالا یک انتخاب رشته اختصاصی برای آن انجام می گیرد.

روش احتمالی دوم در پذیرش دانشگاه فرهنگیان

اما رویه دوم این است که فرآیند ثبت نام به صورت یکپارچه انجام می گیرد و مورد سنجش قرار می گیرد، به این صورت که مشاهده می کنند هر استان چه تعداد متقاضی فرهنگیان دارد و چه تعداد نیاز به استخدام نیرو دارد، پس این کار را به سنجش می سپارد تا ازمون اختصاصی برگزار کند و یک نتیجه به دانشگاه فرهنگیان ارائه دهد تا با مصاحبه و دیگر شرایط اقدام به جذب نیرو نماید.

یا شاید هم امکان دارد دانشگاه فرهنگیان قصد دارد اطلاعات نمره و رتبه و تراز داوطلبان را به صورت اختصاصی به دست اورد و یا اینکه می خواهد اطلاعات ثبت نامی را سازمان سنجش انجام دهد سپس ازمونی را خود دانشگاه فرهنگیان یا سازمان سنجش طبق چارچوب های دانشگاه فرهنگیان ترسیم کند.

مثلا ممکن است بگوید آزمون اختصاصی فرهنگیان دارای درس زبان می باشد، یا درس زمین شناسی را ندارد، یا درس تاریخ و جغرافیا را دارد و …

اگر قرار باشد یک ازمون مجزا را ترسیم کند شاید ما امسال شاهد سه ازمون برای کنکور ۱۴۰۳ باشیم، به عبارتی یک ازمون در هفته اول اردیبهشت و یک ازمون در تیر ماه و همچنین یک آزمون مجزا برای دانشگاه فرهنگیان که ممکن است چارچوب بودجه بندی سوالات و تعداد سوال و دفترچه ها و حتی زمان پاسخ دهی به تست ها طبق میل دانشگاه فرهنگیان باشد.

با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان بیشتر علاقه دارد تا از بین داوطلبان با سن کمتر دانشجو پذیرش کند لذا چارچوب ازمون این دانشگاه تفاوت زیادی با همان آزمون سنجش نخواهد داشت.

جای نگرانی وجود ندارد و قرار نیست یک سری منابع آزاد و کتاب هایی که در دوران تحصیل به شما آموزش داده نشده را در ازمون اختصاصی خود بیاورد.

زیرا میداند که دانش آموز دوازدهمی با وجود مدرسه و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی و دو نوبت آزمون سراسری و همچنین امتحانات نهایی زمانی برای مطالعه منبع جدید ندارد و قطعا دغدغه جدیدی برای دانش آموزان ایجاد نمی کنند.

روش احتمالی سوم در پذیرش دانشگاه فرهنگیان

احتمال رویه شماره سه هم وجود دارد که در همان آزمون سراسری اردیبهشت ماه برای داوطلبانی که فرهنگیان را ثبت نام کرده اند دفترچه مجزا به آن ها داده می شود تا یک سری سوالات اختصاصی را پاسخ دهند مانند کاری که با بهیاران انجام می دهند.

تغییرات پذیرش ویژه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

پس تا این لحظه میدانیم که فرهنگیان برای جذب نیروی مد نظر خود دست به ایجاد تغییراتی زده است. علاوه بر تغییراتی که در برگزاری آزمون اختصاصی گفته شد نیز ممکن است این دانشگاه در درون ساختار خود نیز برای جذب نیرو تغییراتی صورت دهد، مانند تغییر شرایط سنی یا تغییر در انجام مصاحبه و …

برای تمام تغییراتی که گفته شد باید اجازه دهیم زمان بگذرد و ببینیم چه اتفاقاتی قرار است رخ بدهد. در هر صورت الان نمی شود هیچ گونه قضاوتی کرد و نمیتوان گفت که شرایط بهتر شده یا بدتر، تنها چیزی که مشخص است به احتمال زیاد در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری دیگر کد رشته محل های فرهنگیان را نخواهیم داشت و این گزینه به نظر خوب است که شما برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به صورت مجزا انتخاب رشته کنید و با انجام مصاحبه و دیگر شرایط به امید خدا بتوانید یک قبولی در این دانشگاه کسب نمایید.

کنکور اختصاصی فرهنگیان به نفع داوطلبان آزمون سراسری است؟

انتخاب رشته مجزا برای دانشگاه فرهنگیان به نفع داوطلبان است زیرا هر داوطلب به صورت کلی فقط ۱۵۰ انتخاب دارد، مخصوصا گروه آزمایشی تجربی که انتخاب رشته های پیراپزشکی را دارد و حتی رشته های علوم پزشکی ازاد را نیز باید جزو همان انتخاب های غیرآزاد انجام دهد و اگر در کنکور زبان یا هنر نیز شرکت کرده باشد که دیگر کار بسیار سخت تر می شود.

خیلی وقت ها داوطلب می خواهد رشته های متنوعی از دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کند ولی به دلایلی که گفته شد نمی تواند اینکار را انجام دهد یا اگر چنین کاری انجام دهد و تمام کدهای فرهنگیان را در ۱۵۰ انتخاب خود جای دهد مجبور است از انتخاب رشته های ایده ال خود قدری دور شود، این مشکل بیشتر برای داوطلبان تجربی خود نمایی می کند و این افراد حق انتخاب کمتری در مقایسه با داوطلبان گروه ریاضی و انسانی دارند.

همچنین زمانیکه دانشگاه فرهنگیان خود متولی برگزاری آزمون و انتخاب رشته مجزا باشد، امکان برقراری تکمیل ظرفیت برای این دانشگاه نیز ممکن است به وجود آید.

متاسفانه امسال در استان های مختلف با کمبود شدید و بعضا چند ده هزار نفری معلم روبرو بودند که می بایست دانشگاه فرهنگیان این معضل را جبران کند لذا امکان پذیرش در این دانشگاه بسیار راحت تر شده است، بنابراین اگر خواهان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستید در مرحله ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ حتما شرکت کنید و ازمون فرهنگیان را انتخاب کنید (ممکن است یک تیک را باید علامت بزنید یا یک فرم جداگانه را تکمیل نمایید) و احتمالا مجبور باشید هزینه ای را نیز پرداخت کنید.

پادکست تحلیل کنکور فرهنگیان 1403 توسط علیرضا افشار


مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

107 دیدگاه

  1. عرض ادب استاد
    با توجه به اینکه گفتن عمومی ها هم تو ازمون تربیت معلم خواهد بود بنظرتون عمومی ها رو هم تستی بخونیم؟ یا اونها رو تشریحی کار کنیم؟

    1. فعلا که منابع آزمون دقیق مشخص نکردند
      عمومی تستی خواندن معنا نداره

  2. سلام استاد من دانشجوم سنم 22 سال تمام خیلی علاقه دارم به فرهنگیان حالا برای ایجاد سوابق تحصیلی شرکت می کنم ولی خیلی استرس دارم که قبول نشم نمی دونم چیکار کنم و طبق برنامه شما دارم برای کنکور آماده میشم میشه راهنمایی کنید

    1. سلام
      هر چقدر بیشتر و بهتر بخوانی شانس موفقیت و قبولی برات بیشتر میشه حتما

    2. سلام استاد وقتتون بخیر من از پشت کنکوری های نظام قدیم هستم برا ایجاد سابقه آیا باید تمامی دروس پیش دانشگاهی رو امتحان بدیم یا صرفا اون تعداد دروسی که نمره ون برای کنکور اهمیت داره؟

  3. سلام،استاد.اگر کسی یازدهم،درس «تخصصی غیرنهایی» رو در برگه تجدید آورده اما “با نمره کلاسی مجموعا پاس شده باشه“؛برای امسال که کنکور داره یا سالهای بعد اگر این درس رو نهایی کنن،بازهم نمره اش قبوله و میتونه دانشگاه ثبت نام کند یا باید حتماً ترمیم کنه تا اجازه ثبت نام دانشگاه رو بدن؟باتشکر

    1. سلام
      مشکلی نیست
      اگر یازدهم نهایی کنند در سال های آینده باید همه شمماهایی که امتحان داخلی داشتید برید مجدد سابقه ایجاد کنید و امتحان بدید

  4. سلام استاد من دانشجو ترم ۳علوم تربیتی هستم و ۲۰سالم از نظر شما برای رسیدن به آموزگاری از طریق کنکور راحت تر واردش میشم یا برای ازمون بخونم ؟

      1. سلام خسته نباشید
        با مدرک کارشناسی حوزه ازبان وادبیات عربی میشه آزمون استخدامی داد ؟
        و اینکه تو آزمون استخدامی چه رشته ای جذب بیشتری داره؟

  5. سلام من دانشجو ترم3علوم تربیتی هستم و 20سالمه از نظر شما برای رسیدن ب آموزگاری مجدد کنکور بدم یا از طریق آزمون شروع کنم بخونم ؟

    1. سلام
      از طریق آزمون استخدامی دردسر کمتر داره
      کنکور سخته و شما هم ۲ ساله فاصله گرفتی

      1. چطور میشه در آزمون استخدامی شرکت کرد؟
        تاریخ ثبت نامش کی هست؟ و منابع و اطلاعاتش رو از کجا میشه پیدا کرد؟

  6. سلام
    ببخشید من میخواستم دیپلم مجدد بگیرم دی میتونم اینکار بکنم یا باید خرداد باشه

      1. سلام و عرض ادب.لیسانس آموزش ابتدایی هم میتونه توی کنکور دانشگاه فرهنگیان شرکت کنه؟یا صرفا فقط دیپلم؟؟؟

  7. سلام
    ببخشید فارغ التحصیلان نظام قدیم نیازی هست برای تاثیر معدل کاری انجام بدن ؟

  8. سلام خسته نباشیدمن کارشناسی مدیریت وکارشناسی ارشدمدیریت امورشهری دارم ومتولد۶۸هستم میتونم شرکت کنم؟

      1. سلام رشته من کامپیوتره کلاس دوازدهم هستم و میخام دانشگاه فرهنگیان بیارم به من گفتن معدل تاثیر نداره و فقط کنکوره
        و شرایط قبول شدن سخته

  9. سلام من رشته دبیرستانیم ریاضی فیزیک بوده
    میتونم کنکور انسانی بدم بدون اینکه ترمیم کنم و درسهای انسانی رو پاس کنم؟؟

    1. سلام
      هم ترمیم و هم ایجاد سابقه همزمان نمیشه
      تا قبل از پاس کردن دیپلم قبلی خودت هم حق ترمیم نداری در اون رشته کلا

      بازم از مدارس بزرگسالان چک کن البته که من مطمئن نبودم جواب نمیدادم

      1. سلام تو آزمون اختصاصی فرهنگیان تاثیر قطعی معدل وجود داره؟؟

    2. سلام من نظام قدیم خوندمو قبول شدم .منتها پیش دانشگاهی رو کلا نخوندم .والان هم نمیتونم پیش رو پاس کنم برام سخته .میتونم برم دانشگاه علمی کاربردی ازاد ثبت نام کنم بعد دوسال پیش رو هم برم علوم تربیتی بخونم .یا کلا برم علوم تربیتی رو از همون اول ۴سال بخونم ؟

  10. سلام عرض ادب استاد کسیکه دوسال در دانشگاه فردوسی رشته جغرافیا خونده بعد ترک تحصیل کرده میتونه ازمون بده

  11. سلام من ۲۷سالمه
    میتونم شرکت کنم
    شرایط سنی نداره؟؟
    فقط دروس تخصصی جز آزمونه؟؟یا عمومی ها هم هستن؟؟

  12. سلام خسته نباشید
    با مدرک کارشناسی حوزه ازبان وادبیات عربی میشه آزمون استخدامی داد ؟
    و اینکه تو آزمون استخدامی چه رشته ای جذب بیشتری داره؟

  13. سلام آقای افشار وقت بخیر ببخشیدمن میخوام کنکور فرهنگیان شرکت کنم میخوام ترمیم معدل کنم معدل کل دیپلمم ۱۳.۳۳ هست تو رشته ریاضی زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان ۲۱ ابانه دی ماه ترمیم معدله دیپلم نظام قدیم دارم میتونم موقع ثبت نام معدل ۱۴ بزنم ؟؟؟؟ آخه زمان ثبت نام زودتر از ترمیم معدله به خاطر همین میگم معدل رو ۱۴ بزنم ممنون میشم راهنمایی کنید

  14. سلام
    متولد 1355 هستم مدارک کارشناسی ارشد مشاوره دارم میتونم در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شرکت کنم؟

  15. سلام روز بخیر
    من متولد ۶۶ هستم فوق دیپلم کاردانی
    میتونم کنکور تربیت معلم شرکت کنم ؟؟
    دیپلم حسابداری سال ۸۳ دارم. بصورت کلی چه درسهای قطعا باید خوانده بشه ؟؟

    1. سلام
      همه دروس باید سابقه تحصیلی ایجاد کنی از نظام جدید
      امتحانات نهایی پایه ۱۲

  16. تنها نیرویی که بین غیررسمی ها زیر نظر دانشگاه فرهنگیان دوره و آزمون دادند سرباز معلم ها هستند با چندرغاز حقوق در مناطق محروم،دوبار گزینش!
    اتفاقا تعداد ما سرباز معلمان کم هم هست و بودجه ای به دولت تحمیل نمیکنه
    پس تکلیف نیروهای غیررسمی و محمودزاده چی میشه تکلیف نیروهای قدیمی که اینهمه سال جون کندن

  17. سلام استاد من کارشناسی حسابداری دارم و متولد 70هستم علاقه زیادی به آموزگاری دارم آیا میتونم توی آزمون شرکت کنم

    1. سلام اقای افشار وقت بخیر ممنون میشم جواب بدید برای دانشگاه فرهنگیان یه جا خوندم نوشته بود معدل سال دوم دبیرستان برا رشته های تجربی ریاضی باید ۱۴ باشه نوشته بود این خبر ماله کنکور ۱۴۰۳ هستش الان معدلم پایه دوم من ۱۴.۱۱ هستش ایا درسته این خبر یااینکه ن معدل کل باید ۱۴ باشه ؟؟؟؟؟؟؟ممنون میشم جواب بدید

      1. سلام

        فعلا شرط و شرایطی برای معدل آزمون مجزای فرهنگیان بیان نکردند…

  18. سلام خسته نباشید
    با مدرک کارشناسی حوزه رشته زبان و ادبیات عربی
    میشه آزمون استخدامی شرکت کرد ؟
    و اینکه چه رشته ای جذب بیشتری داره؟؟

    1. سلام ، سال 94 دیپلم ریاضی گرفتم والان میخوام دیپلم مجدد برای رشته تجربی بگیرم وقصد شرکت در کنکور1403 دارم آیا اگر در امتحانات دی ماه شرکت کنم در کنکورم تاثیر داره یا باید برای تاثیر نمرات امتحان نهایی درکنکور باید در امتحانات خرداد شرکت کنم
      بازم شرمنده که مزاحمتون شدم

  19. آخه این دانشگاه فرهنگیان چی داره چهار تا ساختمان و چند تا معلم بیسواد دانش سرا قدیمی میشن مدرس …. دانشگاه فرهنگیان بایستی برداشته بشه و بره زیر نظر دانشگاه های دولتی مادر … دانشگاه فرهنگیان به اندازه دانشگاه آزاد و علمی کاربردی هم اعتبار نداره ….. بسیار دانشگاه ضعیفی هستش

  20. سلام من دیپلم انسانی دارم و میخام کنکور انسانی بدم از فرصت ترمیم معدل استفاده کردم و نمرات خوبی نگرفتم دوباره هم که فرصت ترمیم ندادن من میتونم دیپلم معارف بگیرم واز طریق دروس مشترک که داریم نمراتم رو ببرم بالا؟

  21. سلام رشته من کامپیوتره کلاس دوازدهم هستم و میخام دانشگاه فرهنگیان بیارم به من گفتن معدل تاثیر نداره و فقط کنکوره
    و شرایط قبول شدن سخته

    1. تاثیر معدل از طریق کنکور سراسری که ۵۰٪ مستقیم بود
      حالا اینکه در آزمون جداگانه داتشگاه فرهنکیان چه اتفاقی بیفته اطلاعات دقیق اواخر آبان میاد و باید صبر کرد
      احتمالا کلیات شرایط و منابع اش فرق چندانی نسبت به کنکور سراسری نکنه و شاید قوانین سنی و تاثیر معدل و … تغییر دهند

  22. سلام من ۲۸ سالمه الآنم ترم ۳ علوم تربیتی میخونم دانشگاه پیام‌نور سبزوار

    رشته دبیرستانم ریاضی بوده
    می‌خوام کنکور فرهنگیان شرکت کنم ولی کنکور انسانی میشه
    کدوم راه بهتره کنکور یا دانشگاه پیام‌نور ؟

  23. سلام خوبین من دیپلم نظام قدیم دارم پیش دانشگاهی رو خوندم متولد ۷۳ هستم میتونم در ازمون شر کت کنم

    1. منابع کنکور فرهنگیان اعلام نکردند ولی همان کتاب های دبیرستان برای کنکور سراسری هست
      شاید یکی دو درس عمومی اضافه کنند

  24. سلام من رشتم فنی هسته چجوری میتونم وارد دانشگاه فرهنگیان بشم میشه لطفاً راهنمایی کنید امسال دیپلم میگیرم

    1. باید منتظر باشی تا قوانین و مقررات بیاد ببینی چه مدارکی میخواد و چه شرایطی داره

  25. سلام لیسانس عمران دارم ۲۹ سالمه میتونم شرکت کنم یا شرط سن داره؟

  26. سلام من ۲۴ ساله هستم و اینکه کنکور امسال شرکت نکردم میتونم الان این آزمون انجام بدم؟

  27. سلام من رشته دبیرستانیم فنی بوده الآنم ترم آخر کاردانی آموزش ابتدایی ام میتونم تو این آزمون ثبت نام کنم

  28. سلام وقت بخیر من کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارم ومتولد۶۰ هستم می توانم درکنکور شرکت کنم یا درآزمون استخدامی شرکت کنم؟

    1. آزمون استخدامی که نیست
      کنکور مجزا فرهنگیان خیلی متقاضی داره ولی شرایط سنی هنوز اعلام نکردند

  29. سلام
    میخواستم بدونم جواب مصاحبه کد ۱۱ کی میاد
    تازه مصاحبه کردم و جوابش اگه بیاد کجا باید برم ببینم؟

  30. سلام
    برای رشته تربیت معلم زبان کدام کنکور مد نظر است؟
    فرهنگیان یا خود کنکور زبان؟

  31. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی ترم 1 رشته آمار سنجش آموزشی هستم و رشتم تجربی بوده خیلی به دانشگاه فرهنگیان علاقه دارم
    این آزمون رو از طریق چه رشته ای شرکت کنم؟
    یا همین رشته رو آدمه بدم برای آزمون استخدامی؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  32. سلام خسته نباشید
    با مدرک کارشناسی حوزه رشته زبان و ادبیات عربی میشه آزمون استخدامی شرکت کرد و کدام رشته بیشترین جذب رو داره ؟

  33. سلام استاد ببخشید من خرداد ۱۴۰۲ امتحان نهایی دادم و اصلا معدل خوبی ندارم برای اینکه بتونم نتیجه خوبی تو این آزمون فرهنگیان کسب کنم باید دی ماه ترمیم کنم یا خرداد هم قبوله؟ چون آزمون فرهنگیان اردیبهشت برگزار میشه اگه من خرداد ترمیم معدل کنم دیگه تو اون آزمون فرهنگیان معدل جدیدم حساب نمیشه؟

    1. سلام
      احتمال زیاد حساب میشه برات
      چون کنکور هم اردیبهشت هست مرحاه اولش و کسی که خرداد ترمیم میکنه و بهتر بشه براش نمره خوب حساب می کنند

  34. روزتون بخیر. من دیپلم مکانیک موتورهای دریایی دارم و فنی و حرفه‌ای هستم . می تونم تو این کنکور شرکت کنم

  35. سلام من متولد ۶۸ هستم و از رشته فنی دانشگاه نرم افزار کامپیوتر خوندم و لیسانس آی تی ..میتونم آزمون استخدامی فرهنگیان شرکت کنم

    1. این آزمون استخدامی نیست
      آزمون ورودی به مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان هست

  36. سلام استاد.کنکوری ۴۰۲ بودم ولی الان پشت کنکور هستم.برا این آزمون خیلی نگرانم بابت اینکه نمرات مدرسم تو دبیرستان بشدت پایین بود و حتی تجدیدی هم داشتم که پاسشون کردم برای پذیرش نمرات مدرسه هم تاثیری داره؟البته تاثیر ۵۰ درصدی رو میدونم و خرداد حتما ترمیم میزنم میگم یعنی براشون خیلی مهمه خود اصل نمرات دیپلم؟بوده کسی مثلا با نمرات مدرسه پایین قبول بشه یا تو مصاحبه اینا ردش میکنن؟

  37. سلام
    من رشته ام کار و دانش (گرافیک) هست میتونم کنکور فرهنگیان بدم ؟
    دیپلم نظام جدید دارم
    ممنون میشم جواب بدین🙏

  38. سلام
    من رشتم تجربی هست ومیخوام برا۱۴۰۳کنکور انسانی شرکت کنم(برا دانشگاه فرهنگیان)….(میشه کامل برام بگین چجوری وچه وقت سوابق ایجاد کنم وچه کتابایی بخونم)

  39. سلام وقتتون بخیر من متولد ۶۶هستم از بچگی آرزو داشتم معلم بشم الانم دیپلم دارم کارو دانش
    میتونم شرکت کنم. باید کجا مراجعه کنم ممنونم

    1. سلام صبر بفرماییذ شرایط جدید کنکور فرهنگیان بیاد ببینید اصلا اجازه میدن از نظر سنی شما امتحان بدی یا خیر

  40. سلام استاد خسته نباشید لطفاً میشه منو راهنمایی کنید من دانشجو هستم 22 سال سنم الان هم دارم برای کنکور اختصاصی فرهنگیان می خونم خیلی علاقه دارم سعی کردم به حواشی گوش ندم ولی امروز ی مقاله خوندم برای موضوع سن فرهنگیان اینکه درست داخل دفترچه 24 خورده ولی 22 سال رو بیشتر پذیرش نمی کنن یعنی کسانی که 22 سال به بالا دارن کلا پذیرش نمی کنن با این حساب خیلی اعصابم بهم ریخته نمی دنم منتظر تصمیم سواری انقلاب فرهنگی هستم یا اینکه باید خیلی نمرات و درصد هات بالا باشه تا قبولت کنن با این سن من قبولم می کنن استاد لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام سن فرهنگیان در حال حاضر همان ۲۴ سال هست و تغییری نکرده اخبار جدید هم اخر آبان میاد ازش
      سن بیشتر هم باشه کلا قبول نمی کنند و ربطی به تراز و رتبه خوب نداره
      تمایل بیشتر برای جذب معلم جوان دارند

  41. سلام استاد
    الان بعضی سایتها به تاریخ۱۷ابان زدن که وزیر آموزش و پرورش سن فرهنگیان را گفته۲۲سال تمام.
    درسته؟؟؟
    چرا شما خبرشا قرار ندادین؟

    تو را خدا ما که سال بعد۲۳سالمون میشه چه گناهی کردیم دارم از استرس میمیرم و نتونستم درست و حسابی درس بخونم این چند روز ؟

  42. سلام
    استاد ماهایی که کد۲۹ خورده برامون و مصاحبه رو هم رفتیم
    الان هیچ نتیجه ای به همون اعلام نشده امیدوار باشیم بهش?
    یا الکی بوده?

  43. سلام خسته نباشید . من دانشجوام و امسال فارغ التحصیل میشم میتونم این کنکور اختصاصی فرهنگیان رو شرکت کنم یا ن؟؟ و اینکه حتما باید کنکور سراسری هم شرکت کنم؟؟

    1. شرایط عمومی و اختصاصی هر موقع که منتشر شد متوجه میشیم کامل ولی بنا به سنوات گذشته شما هم میتونی و مشکلی نداری

  44. سلام
    باتوجه به اینکه شرایط سنی ۲۴ سال اعلام شد بنظرتون من اگه فرهنگیان رو هم شرکت کنم با اینکه شرایط سنی رو ندارم مشکلی پیش میاد ؟ ب این دلیل میگم که دیوان عدالت اداری سن ۴۰ سال رو تایید کردن .میترسم شرکت نکنم بعدا اعلام کنن تا ۴۰ سال رو قبول میکنن

  45. سلام
    می‌بخشید من که کنکور فرهنگیان رو ثبت نام نکردم و فقط سراسری رو انتخاب کردم آیا تو انتخاب رشته ام میتونم فرهنگیان رو بزنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا