مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

برگزاری آزمون اختصاصی فرهنگیان از کنکور ۱۴۰۳ + ویدئو

ازمون ورودی ویژه دانشگاه فرهنگیان و تغییر شیوه پذیرش دانشجویان

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در یک برنامه تلوزیونی در مورد برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳  و آزمون اختصاصی فرهنکیان در سال 1403توضیحاتی ارائه داد:

وی ضمن اشاره به تاثیر قطعی ۴۰ درصدی معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۲ بیان کرد که حذف دروس عمومی و انتقال به سوابق تحصیلی با تاثیر ۲۶ درصدی و همچنین حذف زیرگروه ها را در کنکور ۱۴۰۲ شاهد بودیم.

پورعباس در ادامه افزود: روند مثبتی را در آزمون ۱۴۰۲ مشاهده نمودیم، درست است کاستی هایی در عملکرد سازمان سنجش و همچنین آموزش و پرورش داشتیم که باید در سال های آینده و با تغییرات کنکور ۱۴۰۳ برطرف شوند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور بیان کرد: در کنکور ۱۴۰۲ با توجه به اینکه دروس عمومی حذف شده بودند لذا زمان آزمون نسبت به سال های پیش کمتر بود و ۳۰ تا ۴۰ درصد برای دروس اختصاصی زمان بیشتری در نظر گرفته بودیم.

عبدالرسول پورعباس با تاکید بر فرآیند برگزاری آزمون ۱۴۰۲ به صورت ماشینی، گفت: از امروز پاسخگوی داوطلبان هستیم تا جواب تمام سوالات آنان را به صورت الکترونیکی بدهیم و همچنین در موارد خاص یک ستادی به صورت مشترک بین آموزش و پرورش و سازمان سنجش ایجاد شده است تا به شکل حضوری پاسخگوی مراجعان باشد.

یکسان نبودن کیفیت آموزشی در سراسر کشور

پورعباس گفت: در مورد این موضوع که برخی به آن اشاره دارند و می گویند کیفیت آموزشی در سراسر کشور یکسان نیست، باید بگوییم که سوابق تحصیلی ناشی از کیفیت آموزشی می باشد و در این موضوع پاسخ ما این است که کشور به سه منطقه تقسیم شده است، منطقه برخوردار، منطقه نسبتا برخوردار و همنچین منطقه کم برخوردار که دانش آموزان نیز بر طبق این تقسیمات سنجیده می شوند.

پورعباس رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور برای بحث افزایش ظرفیت رشته ها گفت: در رشته پزشکی ۱۵هزار و ۱۱۰ نفر به دانشگاه ها معرفی شدند که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از ۲۰درصد افزایش ظرفیت صورت گرفته است، در سال تحصیلی ۱۴۰۲، مجموعا دانشگاه های آزاد و وزارت علوم بیش از ۸۲۵ هزار نفر وارد دانشگاه می شوند، به عبارتی امسال تمام داوطلبانی که انتخاب رشته کردند پذیرفته شده اند.

تعییرات کنکور ۱۴۰۳ نسبت یه ۱۴۰۲

پورعباس در مورد فرآیند برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۳ گفت: در دو اطلاعیه ای که سازمان سنجش منتشر کرد، مبنای انجام عملکرد آموزش و پرورش و سازمان سنجش، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه در دو نوبت کنکور از دروس اختصاصی سوالات طراحی می شود و دروس عمومی حذف شده اند، تاکید کرد: دروس عمومی و اختصاصی در سوابق تحصیلی تاثیر دارند و همچنین سهم معدل در کنکور۱۴۰۳، به ۵۰ درصد افزایش می یابد.

پورعباس در ادامه بیان کرد: در کنکور ۱۴۰۳ ماده واحده ای در مجلس طرح شد که توسط شورای نگهبان رد شد، لذا بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی آزمون سراسری در دو نوبت برگزار خواهد شد و همچنین سهم نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز ۵۰ درصد است.

کنکور الکترونیکی به صورت آزمایشی برگزار می شود

پورعباس در مورد برگزاری کنکور به شکل الکترونیکی اظهار داشت: برای الکترونیکی کردن کنکور تلاش می کنیم و امکان برگزاری آزمون سراسری برای ۳۰هزار نفر را داریم، امکان برگزاری آزمون در حد یک میلیون نفر هم قابل دسترسی است اما زیر ساخت سخت افزاری لازمه را باید ایجاد نماییم.

وی اضافه کرد: امسال سعی می کنیم در کنار پاسخنامه دیجیتال، دفترچه ها هم دیجیتال و شخصی سازی شوند.

پورعباس تاکید کرد: برای فرایند الکترونیکی کردن کنکورها بودجه و همچنین شرکت های دانش بنیان در مسیر اجرا تاثیرگذار هستند، بنابراین در کنکور ۱۴۰۳ آزمون الکترونیکی به طور آزمایشی برای متقاضیانی که تمایل به برگزاری این شیوه از آزمون را دارند اجرایی می شود.

آزمون جداگانه برای ورودی فرهنگیان سال 1403

عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در مورد موضوع پذیرش داوطلبان از طریق دانشگاه ها گفت: برای آزمون سراسری ۱۴۰۳ سه نوبت آزمون برگزار می شود، که شامل نوبت اول و نوبت دوم کنکور سراسری و همچنین آزمونی برای متقاضیان دانشگاه فرهنگیان می باشد.

آموزش و پرورش نیز هر چه سریعتر باید نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۳ را اعلام نماید.

برای توضیحات رسمی و تکمیلی در مورد تغییرات کنکور و آزمون ویژه فرهنگیان حتما ویدئو زیر را مشاهده کنید.
https://dl.alirezaafshar.org/Azmoon-Ekhtesasi-Farhangian-1.mp4

دانلود ویدیو

در صورت انتشار هر خبر رسمی در همین مطلب برزسانی صورت میگیرد.


مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

13 دیدگاه

  1. سلام استاد من‌ دانشجو هستم دارم برای کنکور 1403 رشته انسانی می خونم چند باری خبر رسیده خواستن سن فرهنگیان از 24 به 22 تغییر بدن من تازه 22 سالم شروع شده حالا با این اوضاع خیلی استرس می گیرم نمی دم ادامه بدم یا نه

  2. سلام وقت بخیر
    میشه همزمان هم دانشگاه دولتی بخونیم هم ازاد؟ بعد دانشگاه ازاد مدرک اصلی دیپلم رو نمیخواد؟

  3. ببخشید من دانشجوی روزانه بودم، امسال مهرانتخاب واحد نکردم، الان فرصت تموم شده؟ باید بهمن برم؟ الان چیکار میشه کرد؟

  4. سلام.استاد سوالم اینه تراز سوابق تحصیلی ثابت هست یا تغییر میکنه ؟؟؟؟چون همه رو امسال ترمیم زدم و شانس ترمیم دیگه ندارم و تراز سوابقم 8280 شده با معدل 17.60
    این تراز وارد سایت مای مدیو شده و ثبت شده.ممکنه برای همه دوباره از نو تراز صادر بشه؟؟؟؟؟

    1. ممکن تغیر کنه
      هر سال رقابت و رتبه دهی داوطلبان خاص خودش داره

  5. سلام خسته نباشید
    این خبر قطعیه ؟ چه زمانی برگزار میشه و چه منابعی داره ؟
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا