مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲

شرایط ترمیم معدل دیپلم و سال دوازدهم و پیش دانشگاهی 1402

ترمیم معدل کنکور با توجه به اخبار ضد و نقیض کنکور 1402 سوالات زیادی در مورد در کنکورهای دهه اخیر همواره بحث تاثیر معدل بسیار داغ بوده است که در این سال ها یا تاثیر معدل به صورت مستقیم بوده است یا به صورت مثبت. خیلی از داوطلبین همیشه ترس این را داشته اند که آیا با معدل پایین می توان در کنکور رتبه ی خوبی را به دست آورد یا خیر؟ ما در این مقاله سعی داریم پیرامون این مساله صحبت کنیم.

با توجه به امکان تغییرات مجدد در کنکور ۱۴۰۲ مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار اقدام کردن برای ترمیم معدل در شهریور ماه را پیشنهاد نمیکند. بهتر از تا قطعی شدن اخبار کنکور ۱۴۰۲ صبر کنید.

تاثیر مثبت معدل و نمرات پایین برخی از داوطلبان چگونه است؟

در صورت مثبت بودن تاثیر معدل، نیازی به نگرانی برای افرادی که معدل و نمرات پایینی دارند نیست و فقط پاس شدن حتی با نمرات پایین هم کفایت می کند. البته موضوعی که مطرح است این است که این افراد سطح درسی و علمی پایینی دارند و زدن درصد بالا در دروس مختلف برای آن ها کمی دشوار به نظر می رسد. اما اگر فرد تغیییراتی در خود ایجاد کند و به طور جدی و مستمر مطالعه کند جای هیچ نگرانی برای او وجود ندارد. شما با برنامه ریزی مناسب برای کنکور می توانید به راحتی بهترین نتیجه را کسب نمایید.

آیا تاثیر معدل به صورت مستقیم در خواهد آمد یا خیر؟

مستقیم کردن تاثیر معدل، اما و اگرهای بسیاری دارد که چگونه می توان این تعداد دانش آموز را برحسب معدل مورد سنجش قرار دهند؟ این که تاثیر مستقیم مختص پایه دوازدهم باشد یا پایه های پایین تر؟ مساله سلیقه ای تصحیح کردن و نمره دادن مصحح در حوزه های تصحیح اوراق و تقلب هم مطرح است که کمی کار را دشوار می کند. ما در بررسی کامل کنکور 1402 به طور کامل به تمامی این جوانب و مباحث پرداخته ایم و حسابی در مورد آن ها صحبت کرده ایم.

ممکن است اتفاق سال 94 و تاثیر مستقیم معدل تکرار نشود

همانطور که می دانید در سال 94 تاثیر معدل مستقیم شد و افرادی با نمرات 16 تا 18 رتبه های بسیار بدی کسب کردند. چون تعداد افرادی که نمرات کتبی نهایی بالایی داشتند بسیار زیاد بود به طوری که نزدیک به 28 هزار نفر معدل کتبی نهایی بالای 19 (در رشته های مختلف) را داشتند و حدود 70-75 هزار نفر معدل بین 18 تا 20 و چند صد نفر هم معدل 20 داشتند.

 چگونه مشکل تاثیر مستقیم معدل برای پایه دوازدهم را رفع و معدل را ترمیم کنیم؟

یک دانش آموز پایه دوازدهم که در تیرماه قصد شرکت در کنکور سراسری را دارد و در خرداد ماه در امتحانات نهایی دوازدهم شرکت کرده است در صورت نارضایتی از نمره خود می تواند در شهریور ماه برای ترمیم نمره یا معدل خود اقدام کند که همانطور که می دانید تا آن زمان نتایج کنکور و حتی انتخاب رشته اعلام شده و ترمیم معدل مشکل فرد را برای این کنکور حل نمی کند بلکه برای کنکور سال بعد می تواند از آن استفاده کند. باید توجه کرد که با شخصی سازی برنامه ریزی و از بین بردن احساس ناامیدی و افسردگی می توان تلاش اثر بخشی بهتری در تلاش خودمان شاهد باشیم.

با توجه به امکان تغییرات مجدد در کنکور ۱۴۰۲ مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار اقدام کردن برای ترمیم معدل در شهریور ماه را پیشنهاد نمیکند. بهتر از تا قطعی شدن اخبار کنکور ۱۴۰۲ صبر کنید.

 پشت کنکوری ها شانس بیشتری برای ترمیم معدل دارند

یک پشت کنکوری برخلاف یک دانش آموز پایه دوازدهم می تواند برای ترمیم نمرات خود در شهریور، دی یا حتی خرداد ماه (یک ماه قبل از کنکور) اقدام کند اما دانش آموز پایه دوازدهم این فرصت را ندارد و این یک نوع بی عدالتی محسوب می شود. پس با توجه به مطالبی که تا کنون مطرح شد تاثیر مستقیم معدل کمی بعید است اما اگر مستقیم شد با توجه به کلیشه ای و تکراری بودن سوالات و فرجه مناسب امتحانات دستیابی به نمره عالی کاملا شدنی و در دسترس است. برای این کار کافیست یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند داشته باشیم و آن را به صورت اصولی رعایت کنیم. البته این بحث ها گاهی داوطلب را فریب میدهد که پشت کنکور بماند اما ما نباید به پشت کنکور ماندن فکر کنیم و سعی کنیم که به اکنون فکر کنیم. همچنین ما در مطلب پشت کنکور ماندن یا رفتن  این مبحث را به طور کامل توضیح داده ایم.

در دانشگاه های مصاحبه ای ترمیم معدل  چگونه خواهد بود؟

یکی از سوالاتی که مطرح می شود این است که آیا برای رفتن به دانشگاه های مصاحبه ای مثل فرهنگیان که شرط معدل دارند نیازی به ترمیم معدل هست ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ترمیم معدل نمرات فرد را برای سازمان سنجش که به عنوان سوابق تحصیلی می باشد تغییر می دهد و مدرک دیپلم فرد تغییری نمی کند. علاوه بر این در این دانشگاه ها معدل کتبی دیپلم مهم است نه کتبی نهایی که حدنصاب آن هم 14 می باشد.

آیا ترمیم معدل دیپلم، پیش دانشگاهی و سال دوازدهم هزینه دارد؟

بله ترمیم معدل کامل هزینه ای حدود یک میلیون تومان (شامل ثبت نام امتحان و هزینه تهیه منابع تشریحی کلیه دروس) خواهد داشت به همین دلیل عجله نکنید و تا نهایی شدن اخبار کنکور 1402 صبر کنید و ترمیم را به دی و خرداد بسپارید .

از اینکه با ما همراه بودید بسیار سپاس گزاریم.

با توجه به امکان تغییرات مجدد در کنکور ۱۴۰۲ مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار اقدام کردن برای ترمیم معدل در شهریور ماه را پیشنهاد نمیکند. بهتر از تا قطعی شدن اخبار و حواشی کنکور ۱۴۰۲ صبر کنید و اگر لازم شد در ماه دی برای امتحانات ترمیم نمرات نهایی ثبت نام کنید

توضیحات کامل استاد علیرضا افشار در مورد ترمیم معدل کنکور

دانلود ویدیو

نوشته های مشابه

177 دیدگاه

  1. سلام استاد وقتتون بخیر
    نظام قدیمی‌ها اگر بخوان برای کنکور ۱۴۰۲و۱۴۰۳ ترمیم معدل شرکت کنند باید کتابهای سال دوازدهم رو امتحان بدن پس چرا تو پست قبلی فرمودین که میانگین سال سوم و پیش دانشگاهی براشون حساب میشه؟
    یعنی من اگه زیست دوازدهم رو آزمون بدم و نمره کامل رو بگیریم نمره من چجوری محاسبه میشه
    منظورتون رو متوجه نشدم میشه یه کمی بیشتر توضیح بدین.

    1. سلام
      هر درسی که امتحان بدی و از نمره مشابه قبلیش بهتر باشی در سوابق تحصیلی همان درس را ملاک برای کنکور قرار خواهند داد

        1. فعلا خبری در اینباره گفته نشده اما ۲ احتمال وجود دارد

          نظام قدیمی ها نیز دروس نهایی در نظام جدید را برای ترمیم نمرات نهایی امتحان بدهند
          دوم اینکه اصلا نظام قدیمب ها از این قانون معاف بشن و ملاک صد دپر صدی فقط درصدهاشون در کنکور باشه و نه نمرات نهایی

          البته حدس خودم درباره سناوریوی اول بیشتره و آرزوی خودم اینه که یک جوانمرد بیاد و این قانون تاثیر قطعی معدل لغو کنه

          1. سلام خسته نباشيد
            من دوساله كه ديپلم نظام جديد خودم رو گرفتم . معافيت دانش آموزيم شهريور 1401 تموم شد – براي اينكه غيبت از سربازي نخورم – رفتم در يك رشته در دانشگاه پيام نور ثبت نام كردم تا معافيت تحصيلي دانشجويي بگيرم (به اصطلاح مرخصي يكساله گرفتم ) .
            حال با اين اوصاف و شرايط بايد در هنگام ثبت نام كنكور – براي نظام وظيفه چه كدي رو بايد در سايت سنجش وارد كنم ؟
            ممنون از راهنماييتون

          2. کد دانشجوی یا دانشجوی انصرافی بزنید که هر موقع هم خواستی ثبت نام کنی قبلش باید انصراف بدید

      1. ‌سلام وقتتون بخیر
        بنده قصد دارم دیپلم جدید بگیرم و بعد توی کنکور شرکت‌کنم
        با توجه به اینکه دیپلم حدید گرفتم بازم‌میشه توی ترمیم‌معدل شرکت کرد؟

      2. سلام ،من فارغ التحصیل نظام جدید سال۱۴۰۱ رشته تجربی هستم .پشت کنکوری هستم و میخوام رشتمو عوض کنم و ریاضی بخونم و ۱۴۰۲ کنکور ریاضی بدم .استاد من معدلم ۱۵شده و نمرات نهاییم آنچنان خوب نیست و میخواستم بدونم با شرایط جدید کنکور آیا در شهریور پیش رو ترمیم معدل شرکت کنم؟ با توجه به اینکه در دی ماه هم کنکور برگزار خواهد شد! استاد خواهش میکنم جواب بدهید ‌.ممنون

      3. سلام خسته نباشید
        بنده دیپلم نظام جدید خودم رو خرداد ۱۴۰۰ گرفتم و شهریور ۱۴۰۱ معافیت تحصیلی دانش اموزیم تموم شد. برای اینکه غیبت از سربازی نخورم رفتم دانشگاه پیام نور در یک رشته ای صرفا اسم نوشتم تا مرخصی یکساله و معافیت دانشجویی بهم تعلق بگیره
        حالا با توجه به این شرایط و اوصاف برای نظام وظیفه در هنگام ثبت نام کنکور دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ چه کدی رو باید در سایت سنجش درج کنم؟
        و سوال بعدیمم اینه که با توجه به اینکه معافیت تحصیلی دانشجویی (نه دانش اموزی) دارم ایا میتونم ترمیم معدل دی ماه شرکت کنم؟
        ممنون از راهنماییتون جناب افشار

    2. سلام وقتتون بخیر من سال سومم قبلا یه بار ترمیم معدل شرکت کردم اما نمراتم زیاد فرقی نکردن الان اگه تاثیر قطعی بشه باید چکار کنم امکان داره تعداد دفعات رو افزایش بدن یا نه امون یه بار میمونه به نظرتون اگه امسال بمونم اشتباه کردم

  2. سلام خدمت شما
    من یک پشت کنکوری نظام قدیم هستم وبا همین مصوبه در کنکور 94واقعا برای من و دوستانم اتفاق ظالمانه ای رخ داد اکنون که تصمیم به شرکت در کنکور 1402 رو دارم باز هم با این مصوبه جدید بنده هم باید هزینه دیپلم جدید و شاید ترمیم های متوالی آنرا وهم هزینه کلاس های مورد نیاز تخصصی کنکور را بدهم من حداقل با خود خوانی دروس عمومی موفق به جبران درصدهای خود میشدم و پس از سالها دوری از تحصیل اندکی امید برای کسب رتبه مورد نیازم را داشتم .
    این مصوبه سراسر غلط است و برای اجرای آن حداقل به سه سال پایه سازی نیاز دارند مثلاً دهمی های جدید که برای این طرح آمادگی لازم و امتحانات عادلانه داشته باشند نه اینکه کسی که با نهایی 98بیست شده با نهایی سخت1402برابر بگیرند .
    این مصوبه ناعدالتی آشکار و بی کفایتی نظام آموزش کشور را نشان میدهد
    حال آنکه بر آن پا فشاری میکنند و صدای مخالفان وبچه های مناطق محروم را نمی‌شنوند
    از همین حالا مدارس خاص برای ثروتمندان شروع به برنامه ریزی و تخصصی کار کردن کرده اند
    افسوس…..

  3. سلام
    هزینه ترمیم معدل فقط برای یک درس یک میلیون هست؟ یا کل درسها؟

    1. برای کل دروس تقریبا
      البته باید هزینه های این موضوع شفاف از طرف آموزش و پرورش اطلاع رسانی بشه

      1. سلام .من نظام قدیمی هستم رفتم مدرسه بزرگسالان برا ترمیم معدل واسه شهریور گفتن که واسه نظام قدیم ترمیم معدل نداریم.گفتم میخوام نظام جدید ترمیم کنم گفتن که نمیشه…ایا کسی هست نظام قدیم ،ترمیم معدل نظام جدید شهریور ثبت نام کرده باشه…مرسی راهنمایی کنید.

        1. سلام
          عرض کردم صبر کنید تا دیماه تا ببینیم چی میشه داستان کنکور ۱۴۰۲ و برای نظام قدیم ها چه فکری می کنند

  4. سلام من پشت کنکوری نظام قدیم هستم من پیش دانشگاهیم رشته ریاضی هست ولی میخوام کنکور تجربی شرکت کنم حالا که سابقه تحصیلی تاثیر قطعی داره من میتونم کنکور تجربی بدم؟

    1. سلام
      با هر دبپلم و مدرک تحصیلی میشه هر یک از کنکورهای نظری داد

    1. بستگی به تلاش نمایندگان مجلس داره و جلسه هماهنگ بین همه موافقان و مخالفانش

      1. قراره یکشنبه تاریخ دوم مرداد درمجلس جلسه باشه چون گفتن وظیفه مجلس قانون گذاری هست نه شورای انقلاب .صدرصد لغو میشه

  5. یک ملیون ترمیم معدل خیلی زیاده که خو ندارم بدم یعنی خانواده نمیده که من کتاب تستام از کتابخونه گرفتم کلا باس بیخیال کنکور و دانشگاه رفتن بشم که یک تومن آخه مگه هر امتحانی 30 تومن نبود پوففف😕🚶‍♀️

    1. واقعا این طرح ترمیم نمرات نهایی یعنی کلی هزینه مازاد به دوش داوطلب و خانواده اش

    2. چقدر طرح نامردیه! برای مناطق محروم خیلی بده ! علاوه بر اموزش ضعیف ، ترمیم معدل هم گرونه ! امیدوارم یه فکر درستی بکنند براش

  6. با ادبیات بین 40 تا 50 عربی و دینی بین 60 تا 70 و زبان بین 35 تا 45
    ریاضی 48 زیست حدودا 50 فیزیک 60 تا 70 و شیمی 45 تا 55 میشه زیر 2000 امیدوار بود؟

    الان به فکر انتخاب رشته باشیم یا زوده؟

  7. تو مصوبه شورا برای تاثیر معدل برای 1402 و 1403 فقط دوازهم رو لحاظ کردن .از طرفی سنجش تو مصوبه سوابق تحصیلی برای کنکور 1401 در صفحه 44 دفترچه ثبت نام سال سوم نظام قدیم رو معادل یازدهم و پیش دانشگاهی رو معادل دوازدهم دونسته.بنظر تون ممکن هست معدل رو برای دیپلمه های نظام قدیم حدقل برای 402 و 403 درنظر نگیرن و به نوعی مهلت 2 ساله بدن برای ترمیم و اثر گزاری در 404 ؟جون در سال 404 معدل یازدهم رو اثر میدن.

      1. خب استاد اون وقت باید یازدهم رو نهایی برگزار کنن تا نظام قدیم ها بتونن ترمیم کنن یازدهم هم لااقل برای امسال نهایی برگزار نخواهد شد.اگه دیلمه های نظام قدیم با دروس دوازدهم ترمیم کنن اون وقت کسی که پیش دانشگاهی نهایی داشته باید با کتاب های کدوم پایه باید ترمیم کنه؟

        1. دقیقا درست می فرمایید .
          باید فکری برای نظام قدیمی ها کنند
          بهتره با ترمیم معدل نظام جدید معادل شون کنند

      2. سلام وقتتون بخیر . استاد اگر شخصی دیپلم تجربی داشته باشه و بخواد کنکور انسانی بده و در دیماه ترمیم معدل کنه باید دروس تجربی رو امتحان بده مگه ن؟ خب اگر اینجوری باشه همه چیز در هم میشه که . انگار دانش اموز باید در یک سال هم دروس تجربی رو بخونه برا نهایی هم دروس انسانی رو بخونه برا کنکور. درست میگم؟

  8. سلام استاد خدا قوت.
    استاد به نظرتون نتایج اولیه کنکور۱۴۰۱چه موقع مشخص میشه؟

  9. سلام
    استاد مایی که قراره کنکور سوم رو بدیم و مشکل سربازی داریم و باید بریم پیام نور
    آیا ماهم میتونیم ترمیم کنیم یا باید از پیام نور انصراف بدیم

    1. سلام
      احتمالا می تونید
      مقرراتش باید بروز بشه تا خیال مون راحت بشه

    2. سلام استاد برای ترمیم معدل نظام قدیمی ها باید کتاب های سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی رو آزمون بدیم ویا سال دوازدهم رو آزمون بدیم؟

      1. فعلا چیزی نگفتند .

        ۲ احتمال وجود دارد

        نظام قدیمی ها نیز دروس نهایی در نظام جدید را برای ترمیم نمرات نهایی امتحان بدهند
        دوم اینکه اصلا نظام قدیمب ها از این قانون معاف بشن و ملاک صد دپر صدی فقط درصدهاشون در کنکور باشه و نه نمرات نهایی

        البته حدس خودم درباره سناوریوی اول بیشتره و آرزوی خودم اینه که یک جوانمرد بیاد و این قانون تاثیر قطعی معدل لغو کنه

  10. سلام وقتتون بخیر من دیپلمم رو یک استان و شهر دیگه گرفتم برای ترمیم معدل باید برم همون شهر؟؟؟

  11. استاد سلام
    بنده ۸ ساعت سر کار میرم
    برای کنکور ۴۰۲ چگونه درس هم بخونم؟

  12. سلام وقت بخیر سال 81 دیپلم و سال 82 از پیش دانشگاهی فارغ التحصیل شدم؟ میتونم ترمیم معدل 1402 رو انجام بدم؟ متشکرم

    1. سلام
      شما اصلا سوابق تحصیلی به شیوه امتحان هماهنگ نهایی نداشتید که الان بخواهید ترمیم اش کنید
      شما میتونی کنکور ثبت نام کنید و ملاک صد در صدی برای شما فقط و فقط همان درصدهای کنکورتان است

      1. سلام استاد
        فکر کنم باید سوابق تحصیلی بسازن. و در امتحانات نهایی شرکت کنند.
        چون برخلاف سال ۹۴ دروس عمومی از کنکور حذف میشن.
        پس از یه راهی باید تراز دروس عمومیشون رو حساب کنند.

          1. سلام پس چجوری دی کنکور بدیم با این شرایط چون کنکور داریم دی

  13. سلام .کسی که تو امتحان خرداد تجدید شده وبخاد شهریور امتحان بده مشکلی برای دانشگاه رفتن براش نداره

  14. سلام
    ما الان باید چ کتابهایی بخونیم،یعنی نمیخواد عمومی های پایه رو خوند؟!؟فقط دوازدهم بخونیم؟!؟
    من پشت کنکوریه نظام جدیدم

  15. من نظام قدیمم، ریاضی فقط سوم نهایی داشتیم که بیست شدم، همون ملاکه یا میگن نه باید بیای دوازدهم امتحان بدی؟؟؟

  16. سلام و عرض ادب
    منابع من دی وی دی هستن که اختصاصیاشون واسه کنکور ۹۸ هستن و عمومیا واسه کنکور ۹۹ ضبط شدن حالا اگه تغییراتی که کتابا داشتنو روشون اعمال کنم میتونم ازشون استفاده کنم؟ یعنی میخام بدونم خوب بخونمشون میتونم به رتبه زیر هزار برسم یا ن چون تغییراتی بوده دیگه منابعم خوب نیستن و نمیتونم رتبه خولی کسب کنم
    خواهش میکنم جوابمو بدین

    1. سلام
      بله
      اما حتما نیمه دوم سال به عنوان منبع جدید و برای تست بیشتر از منابع بروز تر استفاده کن و این خیلی برات بهتره

      1. خیلی ممنون که جوابمو دادین سپاس
        بعد ببخشید اینی که گفتین نیمه دوم سال از منابع بروز تر استفاده کنم يعنی کتاب تست جدید بگیرم کافیه یا ن باید درسنامه و اینجور چیزام بگیرم؟ چون کتاب تستایی که دارم مال کنکور ۴۰۲ هستن اما خب دی وی دیام مال کنکور ۹۸ و ۹۹ هستن ولی خب تغییرات ایجاد شده رو هم روشون اعمال میکنم
        ببخشید طولانی شد لطف میکنید جوابمو بدین

        1. نه دیگه درسنامه و تست کنکور که کار کردی دیگه اونوقت
          صرفا فقط تست جدید میزنی و بیشتر هم از تالیفی ها
          از فیلم هایی که داری استفاده کن برای استارت کار

  17. سلام این هزینه ترمیم معدل برای هر درسه یا کلی باید یه تومن پرداخت کنیم؟

  18. سلام
    خداقوت
    ویدئو مشکل داره بعد از پخش ۵ ثانیه اول قطع میشه و بقیه ویدیو پخش نمیشه.من حتی با دوتا مرورگر متفاوت امتحان کردم و فیلمرو هم دانلود کردم اما در فیلم دانلود شده هم فقط همون ۵ثانیه اول نشون داده میشه

  19. سلام وقتتون بخیر ببخشید ی سوال داشتم
    اگر کسی فقط کنکور تجربی داده باشه و کنکور هنر نداده باشه میتونه برای رشته های هنری مثل طراحی لباس دانشگاه های دولتی انتخاب رشته کنه؟؟

    1. سلام
      اگر کنکور رشته نداده باشی صرفا از بدون آزمون های آن رشتته میتونی انتخاب رشته کنی

  20. سلام وقت بخیر
    ببخشید من متولد اذر ۸۱ ام اگر خدایی نکرده بخوام سال سوم بمونم میتونم برم پیام نور چون نیمه دومم مشکلی نیست ؟

    امیدوارم لازم نشه چون امسال خیلی خوندم روری ۱۰ ساعت از مرداد ولی سرجلسه اختصاصی جز فیزیک که ۶۰تا۷۰ زدم بقیه ۵۰ زدم و عمومی هم همین و شدیدا خستم

    بعد ببخشید زمین ۴۰ درصد چقدر رو رتبه تاثیر داره ؟

    1. برای کنکور سوم حتما باید دانشجو بشی (دانشگاه پولی)
      زمین شناسی چهل درصد خیلی رتبه بهتر میکنه ولی ارزشش برای انتخاب رشته صرفا برای زیر گروه ۲ هست و بس

  21. دوستانی که ویدیو مشکل داره از ثانیه ۱۰ به بعد نگاه کنن درسته فقط از ثانیه ۳ تا ۷ مشکل داره

  22. سلام استاد
    من سال ۸۰ پیش دانشگاهی رو گذروندم ،الان م دانشجوی سال آخر کارشناسی روزانه هستم …به نظرتون من میتونم کنکور ۴۰۲ شرکت کنم؟
    تکلیف سوابق تحصیلی برا من چی میشه ؟ یعنی میشه هم دانشجو باشم هم سال آخر متوسطه امتحان بدم برا سوابق تحصیلی!؟

    1. سلام
      بله میتونی
      شامل سوابق تحصیلی نمی باشید و ملاک فقط کنکور شماست

  23. سلام استاد یک سوال ببخشید خیلی استرس دارم مزاحم شدم

    رتبه کنکور بنظرتون بیشتر نزدیکه منطقه جامع ماز میشه یا کشوری؟ من تو 90 درصد ازمون ها وضعیت برام میزد خوب بنظرتون زیر 2000 هزار میشم؟

    1. درصدهات تخمین رتبه ۹۹ قلمچی بزن
      ماز خیلی جامع آماری نداره و دانش آموزان قوی هم اغلی میان اونجا فقط

      1. یعنی منی که تو ازمون های جامع 3 تا بین 400 تا 600 و سه تا هم بین 800 تا 1000 شدم ، زیر 2000 بشم؟

        نامردا نتیجه رو نمیگن مردم از استرس

      2. حدود 40 هزار نفر ازمون های جامع بودن

        شاید چون جدا ازمون جامع فروختن جامعه اماری کمی رفت بالا

  24. سلام استاد
    با توجه به قطعی شدن تغییرات کنکور و مایی که پشت کنکوری هستیم،اگر سنجش از پذیرش جدا بشه و دانشگاه ها شرط معدل برای جذب بزارن باید چکار کنیم؟
    و اینکه حقیقته که میگن کسی که حتی معدل درسش ۱۹.۵ بشه دیگه نمیتونه رشته های خوب قبول بشه؟

    1. هرچقدر نمرات نهایی کتبی در بالاتر باشه در تاثیر قطعی نمرات نهایی بهتره

  25. سلام استاد به نظر شما با این درصدا‌
    ادبیات ۲۵
    عربی‌۲۵
    معارف‌۳۰
    ریاضی۰
    اقتصاد ۶۶
    ادبیات انسانی ۳۳
    عربی انسانی ۳۰
    تاریخ ۰
    فلسفه ۲۵
    روان‌ ۵۰
    آیا شانس قبولی آموزش ابتدایی فرهنگیان دارم
    کم یا زیاد

    1. سلام
      بستگی به ظرفیت پذیرش فرهنگیان استان داره و سهمیه خودت

  26. سلام
    ببخشید وقتی ترمیم معدل انجام می شه
    آیا مدرکی از این جهت که این کار انجام شده ، داده می شه که ترمیم معدل انجام دادیم یا نه؟

    1. سلام
      خیر مدرک نمیدن و فقط نمرات جدید برای سنجش فرستاده میشه

  27. سلام استاد . من ۱۴۰۰ کنکور دادم و‌امسال هم همچنین .
    واگه بخام سال دیگ یعنی ۱۴۰۲ هم‌کنکور بدم‌میتونم‌
    ؟؟
    و یه سوال دیگ اینک میگن کنکور در سال دوبار برگزار
    میشه یعنی چه موقع ها ی برگزار میشه ؟؟

    1. سال ۱۴۰۱ دیگه کنکور نداریم
      شاید برای ۱۴۰۲ پشت کنکوریها ی آزمون دیگه آذر هم بگیرند که تا تیر ۱۴۰۳ منتظر نباشند

  28. استاد اینکه من رشته ام انسانیه و معدلم خوب هست اگ تجربی شرکت کنم معدل رشته من تو تجربی تاثیر داره

  29. سلام وقتتون بخیر ببخشید استاد من دیپلم رو در یک شهری گرفتم که منطقه سه بود الان یه استان دیگه هستم امکانش نیست اینجا برم تو شهری امتحان بدم که منطقه ۳باشه یا باید حتما برگردم همونجا برای امتحان؟

      1. نه استاد برای سهمیه منظورم نیست برای ترمیم معدل منظورمه که حتما باید توی همون شهری امتحان بدم که قبلا دادم ؟

  30. سلام استاد راسته میگن دانشجویان واسه ترمیم معدل اجازه شرکت ندارن؟؟اگه انصراف بدیم چی؟؟بازم نمیتونیم؟؟چون نظام وظیفه بعد انصراف یکسال معافیت میده بنظرم میشه

  31. سلام استاد وقت شما بخیر لطفا این سوالم رو جواب بدید. من الان دانشجوی کارشناسی روزانه هستم و معافیت تحصیلی دانشجویی دارم میتونم ترمیم معدل شهریور ماه رو شرکت کنم؟

  32. سلام. ممنون از توضیحات خوبتون.من پاسخ های شما رو کامل خوندم.فارغ التحصیلان نظام قدیم پیش دانشگاهی مثل سال۱۳۸۰، این مورد تاثیر فقط کنکور و اختصاصی قطعی است به نظرتون ؟ یا ممکنه برای اونها آزمون خاصی برای کسب معدل بگذارند؟

  33. استاد سلام ببخشید من می خواهم پشت کنکور بمونم برای کنکور 1402چون کنکور سومم میشه باید پیام نور ثبت نام کنم ولی در کنکور 1401 گزینه علاقمند به شرکت در دانشگاه پیام نور را تیک نزدم یعنی الان نمی تونم پیام نور ثبت نام کنم و باید برم سربازی

  34. سلام ببخشید من می خواهم پشت کنکور بمونم برای 1402چون کنکور سومم میشه باید پیام نور ثبت نام کنم ولی کنکور 1401گزینه علاقه مند به شرکت در دانشگاه پیام نور را تیک نزدم الان دیگه پیام نور نمی تونم برم و باید برم سربازی

  35. سلام
    من کنکور ۱۴۰۱ای بودم امسال دوباره می‌خوام کنکور بدم
    از کسی ک تو اداره می‌شناختیم پرسیدم ک کسی که امسال دیپلمشو گرفته می‌تونه برا ترمیم معدل اقدام کنه یا ن.ایشونم گفتن ک فقط برای نظام قدیمیا ممکنه
    الان من نمیدونم میشه یا نمیشه؟

    1. ترمیم معدل برای نظام جاری آموزش هست که الان جدیده و برای نظام قدیمی ها مشخص نیست چه تصمیمی بگیرند

      1. سلام خسته نباشید
        من دیپلمم سال ۸۲ و پیش دانشگاهی سال ۸۳تموم کردم اولین کنکورم سال ۸۳دادم.الان احتمال اینک سوابق تحصیلی ازم بخوان چنددرصده و الان کتاب‌های من مال کنکور ۱۴۰۱هست پارسال کم خوندم شرکت نکردم امسال عوض نشده ؟همونارو بخونم؟؟
        ممنون ک پاسخ میدین تشکر

        1. سلام و عرض ادب
          من دیپلم رو سال ۸۴ و مدرک پیش دانشگاهی رو سال ۸۵ گرفتم. شما گفتید که چون امتحان نهایی نداشتیم پس از ما سوابق تحصیلی نمی‌خوان. اول اینکه از چه منبعی اینو میگید؟ ثانیا نمیشه که ملاک ورود به دانشگاه برای نظام قدیمیا صرفا کنکور باشه چون باید شرایط برای همه یکسان باشد. در ضمن چ نیازی بود با این عجله و بدون هیچ زیرساخت کنکور رو به این سمت بکشونن.

          1. دفترچه ثبت نام کنکور از سایت سنجش بگیرید و مطالعه کنید
            دیپلمه های قبل از ۸۴ به نفع شون هست و فقط برای کنکور می خوانند

    1. هرچقدر بگذره ازش و مجلسی ها حرکتی نکنن یعنی جدیه
      فعلا فقط تخصصی بخوانید

      1. سلام و عرض ادب
        بنده نمیدونم سوابق تحصیلی دارم یا نه. توو سایت ساهت یا دیپ کد رفتم اما نه اطلاعاتم رو بالا میاره و نه میتونم ثبت نام کنم. دیپلمم رو سال تحصیلی ۸۳-۸۴ گرفتم و پیش‌دانشگاهی رو ۸۴-۸۵. ایا مشمول اعمال سوابق تحصیلی میشم؟

        1. در حال حاضر مشمول سوابق تحصیلی نیستی و کنکور فقط ملاکت هست
          مگر اینکه بگن هرکسی هم شامل سوابق نمیشه باید دیپلم نظام جدید بگیره که این بعیده تا حدودی

          1. ممنون از پاسخگویی سریعتون. بنظرتون چقد طول میکشه تا جزئیات کنکور ۱۴۰۲ را منتشر کنند؟ خیلی ها توو بلاتکلیفی بسر می‌برند.

  36. سلام استاد من می تونم یه سری درس ها رو شهریور ویه سری درس هارو دی امتحان ترمیم بدم؟؟

  37. سلام استاد خسته نباشید،بخواهیم دی‌ماه برای ترمیم معدل بیاییم،چه زمانی باید ثبت نام کنیم براش؟

  38. سلام استاد. نمرات نهایی عمومی ادبیات 20/ عربی 20/دینی 19.75/زبان 19.5 نیاز به ترمیم دارد ؟اگر همین وقتی که برای ترمیم زبان و دینی نیاز داره رو بذارم روی اختصاصی ها برای کنکور بهتر نیست ؟ با تشکر

    1. سلام
      نیاز نیست
      نمراتت خوبن . تخصصی هم اینجور باشه کلا نیاز نیست

  39. سلام برا تغییررشته ای ها هم ترمیم معدل وجود داره؟من ۹۸ دیپلم تجربی گرفتم میخوام ۴۰۲ کنکور انسانی بدم .میشه؟؟

    1. سلام
      بله اما فعلا صبر کنید
      دیماه ببینیم ترمیم لازم هست یا مصوبات تغییر میکنه

  40. سلام
    این امتحانات ترمیم معدل شهریور امسال برگزار می شه ؟ من ساکن منطقه ۱۱ هستم و رفتم اداره گفتن که ترمیم معدل نداریم و گفتن که باید درخواست بدی اگه قبول شد بهت زنگ می زنیم ، من الان فقط شرایط ترمیم معدلو دارم ، به نظرتون راهی نیست که انجام بدم ؟

    1. تا شفاف شدن قوانین گفته بودم ترمیم شهریور نکنید
      تخصصی تستی کار کنید
      ترمیم بذارید ماه دی

  41. سلام استاد خسته نباشد
    من نظام قدیمم و میخوام تو کنکور 402 شرکت کنم اما گفتن که اولین کنکور دی امسال هست.
    یعنی دی ماه هم باید ترمیم شرکت کنم هم کنکور؟؟!استاد چجوری میشه آخه این کنکور بخدا مردیم از استرس

    1. سلام
      هنوز جزئیات اون مصاحبه بیرون نیومده
      احتمال داره دی فقط برای پشت کنکوریها امکان آزمون مجدد باشه که این منطقی هست

      1. سلام. من فارغ التحصیل هستم(قبلا دانشجو بودم). امکان این هست که تا تیر فقط برای کنکور بخونم (فقط تخصصی) و شهریور ۱۴۰۲ برم ترمیم؟
        برام زمان قبولی مهم نیست فقط برام تهران قبول شدن مهم هست.

        1. خیر
          شهریور ۱۴۰۲ ترمیم کنید دیگه تاثیری در کنکور ۱۴۰۲ نداره
          اون موقع دیگه انتخاب رشته هم کردند

          خرداد و دی ماه یعنی قبل از کنکور ۱۴۰۲ ترمیم کن

  42. سلام استاد خداقوت
    دانش آموز نظام قدیم هستم و سوالم اینه که الان که دیگه قوانین کنکور مشخص شد،شهریور ترمیم شرکت کنیم؟
    و همچنین برای ثبت نام واسه ترمیم باید چیکار کرد؟ممنون میشم راهنمایی کنین

  43. سلام . ممنون که سوالا رو جواب میدید.من پشت کنکوری ام.میخوام تو کنکور دی ماه شرکت کنم. با توجه به این که شما پیشنهاد میکنید تو ترمیم معدل شهریور شرکت نکنیم ،یعنی تو دی هم ترمیم معدل کنیم و هم کنکور بدیم؟؟ این جوری ضربه نمیزنه به جمع بندی های نزدیک کنکور؟

  44. سلام استاد من دیپلم سال۹۹رشته تجربی روگرفتم الان میخوام درکنکور۱۴۰۲ شرکت کنم به نظر شماچه زمانی برای ترمیم معدل دروس مشترک(عمومی)اقدام کنم ؟شهریور.دی یاخرداد.پشت کنکوری هستم ۳ساله

  45. سلام استاد خسته نباشید،من فارغ التحصیل رشته تجربی سال1401 هستم . امسال کنکور تجربی دادم ولی قبول نشدم و بنا به دلایلی از دی ماه میخواستم رشته مو تغییر بدم و برم رشته ریاضی فیزیک .و میخوام 1402 کنکور ریاضی بدم .و با توجه به تغییرات کنکور من معدلم کم شده15 شدم و به نظرتون آیا در شهریور پیش رو ترمیم معدل شرکت کنم یا نه؟ ممنون میشم جواب بدید

  46. سلام استاد ببخشید اگه من برای ترمیم معدل دی ماه شرکت کنم نمرات برای آزمون نوبت اول دی هم لحاظ میشه یا فقط برای نوبت دوم تیر لحاظ میشه آخه ورودی دانشگاه ها هم مهر ۱۴۰۲ است… مثلا رتبه دی من بهتر از تیر باشه نمراتی که دی ماه ترمیم کردم براش لحاظ میشه یا فقط برای آزمون تیر در نظر میگیرن…ممنون میشم جواب بدین

  47. سلام ، استاد خداقوت. برای نظام قدیم نمره درس ادبیات اهمیت داره یا زبان فارسی ؟! در ضمن زمین شناسی که در سال سوم دبیرستان نهایی بود. الان در کنکور وجود داره ولی برای داوطلبان نظام جدید امتحانی برگزار نشده پس ممکنه تاثیری داشته باشه ؟! سوال بعدی ام در مورد این که تاثیر معدل در سال های پیش برای ما تلفیقی بود ۳۰ دیپلم ۱۰ پیش . اما الان که از چندجا پرسیدم گفتن دیپلم شما رو قراره اعمال کنن . نظرتون چیه ؟

  48. سلام استادخسته نباشید.
    استاد تا شهریور امکان داره آن مصوبه لغو بشه ؟ چقدر احتمال داره؟

  49. سلام استاد اگه من کنکور دی ماه شرکت کنم و خرداد ۱۴۰۲برم واسه ترمیم معدل جدید تاثیر میزاره در کنکور دی ماه؟

  50. سلام. با توجه به خبر جدیدی که دبیر ستاد راهبردی نقشه علمی جامع کشور درباره داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند مبنی بر اینکه ” سوابق تحصیلی فقط مختص داوطلبان نظام قدیم نیست، بلکه این مشکل شامل فنی و حرفه‌ای ها و هنرستانی‌ها نیز می‌شود”، یعنی داوطلبان نظام قدیم صددرصد باید ترمیم معدل انجام بدن. آیا درست متوجه شدم؟

  51. سلام استاد
    آیا این درسته که دانشجو های پیام نور نمیتونن ترمیم معدل شرکت کنن؟ بعضی استان ها اجازه ندادن و بعضی ها اجازه دادن. آیا قانونی برای این مورد وجود داره؟

  52. سلام استاد
    من نظام جدید و پشت کنکور انسانی ام و می‌خوام دروس عمومی و دوتا از دروس تخصصی را ترمیم معدل برم

    اگر در کنکور دی ماه شرکت کنم و رتبه خوبی نیارم آیا در کنکور تابستون۱۴۰۲ تاثیر داره؟

    1. اگر نمره خوبی نیاری در کنکور ۱۴۰۲ همان نمرات قبلی تون ملاک قرار می دهند

  53. سلام. من فارغ التحصیل هستم(قبلا دانشجو بودم). امکان این هست که تا تیر فقط برای کنکور بخونم (فقط تخصصی) و شهریور ۱۴۰۲ برم ترمیم؟
    برام زمان قبولی مهم نیست فقط برام تهران قبول شدن مهم هست.

  54. سلام پشت کنکوری نظام جدید اگر برای ترمیم معدل دی ۱۴۰۱ ثبتنام کنه ولی بازم بیست نیاره ، خرداد ۱۴۰۲ بازم میتونه ترمیم کنه؟؟

  55. سلام
    برنامهٔ امتحانات ترمیم معدل برای شهریور ماه منتشر شده ؟
    و اینکه امتحانات ترمیم معدل و امتحانات کسایی که خرداد ماه مردود شدن یکی هست ؟

  56. استاد تغییر رشته ای ها بعلت عدم سابقه تحصیلی در دروس غیر مشترک بهتره دیپلم مجدد بگیرن یا ملاک فقط درصد کنکورشون باشه؟

    1. دیپلم مجدد یکسال وقت گیر است ؛ همان که ملاک درصدهای شما باشه بهتره

  57. سلام استاد وقتتون بخیر

    من نظام قدیم هستم
    و امسال پرستاری دانشگاه ازاد (ترم بهمن)قبول شدم
    اگر قانون ترمیم معدل برای نظام قدیم ها اجرا بشه، آیا میتونم دی ماه معدلمو ترمیم کنم؟؟؟
    یا دانشجو ها نمیتونن در ترمیم معدل شرکت کنن؟

  58. دیپ کد اجازه ورود بهم نمیده ، کد سوابق تحصیلی دیپلمی که پارسال موقع ثبت نام واردش کردم امسال میتونم بزنمش؟

    1. بله باید همان کد مجدد درست کار کنه
      مشکل خوردی برو آموزش و پرورش منطفه خودت

  59. سلام استاد دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی دارم برای کنکور ۱۴۰۲ تیر میخواستم‌انسانی شرکت کنم الان باید ۸ درس تخصصی انسانی که توی کنکور میاد رو امتحان بدم؟؟؟ اقتصاد و روانشناسی که جز دروس نهایشون نیست چجور باید برای دریافت کد سوابق تحصیلیش یا همان امتحانش اقدام کرد؟؟؟ اگر برای دریافت نمره این دو درس اقدامی نکنم و صفر در نظر بگیرن آزاد با درصد بالا جبران میشه؟؟؟ متشکرم

    1. بله همین طوره
      چون نمره از تشریحی راحت بدست میاد حتما برو امتحان بده تا ضرر نکنی

  60. سلام استاد ما از آموزش و پرورش منطقه خودمون که میپرسیم میگن مشکلی نداره دانشجو آزاد یا غیر روزانه باشید و ترمیم نمره یا معدل کنید مگر اینکه دانشجوی دولتی باشید که بهتون اجازه ندن آیا این مطلب درسته؟؟

    1. سلام
      اگز اصل مدرک نخوان از دانشنجو و فقط گواهی پایان مقطع متوسطه بخوان مشکلی نیست
      بچه هایی دیگه ای هم که امسال رفتند بهشون گفتند اگر هم دانشجو باشید مشکلی نداره

  61. سلام
    من دیپلم تجربی دارم و دی ثبتنام کردم برای ترمیم معدل و پشيمون شدم چون تصمیم گرفتم کنکور ریاضی شرکت کنم

    اگه بخوام دیپلم ریاضی بگیرم بهم فرصت ترمیم نمرات دروس عمومی دیپلم داده میشه ؟

    1. سلام
      اگر برای ترمیم دی ثبت نام کردی و از طرفی تیصره ۴ استفاده کنی اکی میشه برات

  62. سلام استاد وقت بخیر
    میشه معدل ضعیف رو با در صد بالای کنکور جبران کرد یا نه؟
    با تشکر

    1. میشه
      کنکور تراز بیشتر میده و درصد بالا بزنی خیلی اختلاف ایجاد میکنی

  63. سلام استاد وقتتون بخیر باشه
    استاد نظام قدیم دارای سوابق تحصیلی سوم و چهارم(پیش دانشگاهی)دبیرستان , چه بخواد ترمیم کنه و چه خوب باشه نمراتش ، کلا اگه
    بخواد کنکور ۱۴۰۴ یا ۱۴۰۵ به بعد کنکور شرکت کنه ،
    آیا باید سوابق دوازدهم ، یازدهم (کنکور ۱۴۰۴)
    و یا دوازدهم ، یازدهم، دهم ( کنکور ۱۴۰۵ به بعد )
    را داشته باشه ؟

    1. فعلا همین امسال بذار بگذره ببینیم چی میشه
      کنکورهای ۱۴۰۲ و ۱۳۹۴ با تاثیر مستقیم معدل کم دغدغه و استرس به داوطلب ندادند

  64. سلام وقتتون بخیر
    فارغ التحصیل تجربی با معدل ۱۷.۶۶ هستم
    میخواسم ببینم با دیپلم تجربی میتونم رشته آرایشگری دانشگاه علمی کاربردی رو برم؟
    بعد امکانش هس که مثلا امسال این رشته رو نگیرن یا مثلا بگن ظرفیت پر شده و منو ثبت نام نکنن؟
    کلا شرایطش چیه؟
    خواسم از خود دانشگاه بپرسم ولی خب تو سایت نوشته که دانشگاه موقتا بسته شده که متوجه اینم نشدم یعنی چی موقتا بسته شده؟یعنی دیگه دانشجو نمیگیرن؟ بعد اگه موقتا بسته شده پس دانشجوهایی که اونجا درس میخونن چیکار میکنن؟
    در کل کسی هس که بتونه در این رابطه راهنماییم کنه چون دانشگاه که بستس و شماره ایم ازش ندیدم
    ممنون میشم جوابمو بدین

  65. سلام استاد وقتتون بخیر میشه لطف کنید بگید دانشجویان هم میتونن برای کنکور 1403 در ترمیم معدل شرکت کنند؟

  66. سلام.من نظام قدیم هستم .معدل نهایی سوم دبیرستان۱۷.۹۰ومعدل نهایی پیش۱۶ شد ولی نمیدونم حدود ترازاین نمدات برای کنکور ۴۰۲ ویا ۴۰۳ چندمیشه وآیا امکان ترمیم معدل برای کنکور۴۰۳ برای نظام قدیمی ها وجود داره چون گفتن که فقط خرداد ماه به عنوان نمره سابق برای کنکور حساب میشه ومطلب آخر اینکه واقعا کی میخوان بگن که بالاخره چه تصمیمی برای کنکور ۴۰۳ گرفته میشه هر کی میاد یه حرفی میزنه وواقعا حرف هیچ کدوم هم نمیشه گفت مستنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا