مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

تاریخ برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

زمان برگزاری کنکور دانشگاه تربیت معلم 1403

در دفترچه ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم تاریخ برگزاری این آزمون اطلاع رسانی می شود، بنابراین داوطلبانی که دارای شرایط مورد نیاز برای شرکت در آزمون تربیت معلم می باشند، می توانند پس از نام نویسی و اخذ کارت ورود به جلسه از سایت سازمان سنجش در تاریخ اعلام شده در جلسه آزمون اختصاصی فرهنگیان شرکت نمایند و پس از قبولی در آزمون کتبی برای مصاحبه تخصصی و ارزیابی تکمیلی دعوت می شوند.

آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ به عنوان روش جدیدی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان توسط وزارت آموزش و پرورش می باشد.

آزمون برای همه متقاضیان (اعم از متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری و متقاضیان رشته های تحصيلی پرديس های دانشگاه فرهنگيان و تربیت دبیر شهید رجائی) در روزهاي پنجشنبه و جمعه به تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

داوطلبانی که علاقمند به شغل معلمی می باشند، در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت نام باید در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شرکت نمایند و در صورت اخذ نمره لازم برای استخدام به عنوان دبیر یا آموزگار روند تکمیلی را طی نمایند.

چنانچه داوطلبان از زمان برگزاری کنکور تربیت معلم اطلاعات لازم را نداشته باشند، لذا نمی توانند برنامه ریزی درستی برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان داشته باشند.

پس از انتشار دفترچه ثبت نام آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ویژه سال تحصیلی ۱۴۰۳، داوطلبان می توانند پس از مطالعه کامل شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه ازمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، نسبت به ثبت نام در این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

برای اطلاع در خصوص تاریخ و محل برگزاری کنکور تربیت معلم ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

تاریخ برگزاری آزمون اختصاصی تربیت معلم

یکی از سوالات مهم و پرتکرار بین داوطلبانی که علاقمند به شرکت در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان می باشند در خصوص زمان برگزاری کنکور تربیت معلم است، در پاسخ به این سوال باید گفت که داوطلبان در صورت تمایل به شرکت در این ازمون می توانند با مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان از برنامه زمانبندی برگزاری آزمون تربیت معلم آگاه شوند.

سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ را به شرح زیر اعلام کرد:

آزمون برای همه متقاضیان (اعم از متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری و متقاضیان رشته های تحصيلی پرديس های دانشگاه فرهنگيان و تربیت دبیر شهید رجائی) در روزهاي پنجشنبه و جمعه به تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در گزارش دیگری که روز سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برای اولین بار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می شود لذا تا مهر سال آینده فرصت داریم که نیروهای داوطلب ورود به آموزش و پرورش را از لحاظ صلاحیت‌های فردی و حرفه‌ای گزینش و جذب کنیم.

با توجه به آنچه گفته شد داوطلبان می توانند در بهمن ماه پس از انتشار اطلاعیه ثبت نام آزمون دانشگاه فرهنگیان از شرایط و ضوابط آن به صورت کامل با جزئیات مطلع شوند و سپس اقدام به نام نویسی از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور نمایند، پس از آن نیز برای برنامه ریزی و مطالعه دروس کنکور تربیت معلم آماده شوند تا در تاریخ برگزاری آزمون تربیت معلم برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ در جلسه آزمون حاضر شوند.

چنانچه پیش تر متذکر شدیم شرط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه ازمون، کسب حد نصاب لازم در آزمون کتبی می باشد.

بنابراین داوطلبان پیش از زمان برگزاری ازمون تربیت معلم باید به مطالعه دقیق منابع ذکر شده در دفترچه ثبت نام کنکور تربیت معلم بپردازند تا در صورت کسب حد نصاب قبولی در آزمون کتبی برای مصاحبه علمی و تخصصی و همچنین معاینات پزشکی دعوت شوند.

کنکور فرهنگیان فقط در نوبت اردیبهشت برگزار میشود و در نوبت تیر چیزی به نام کنکور فرهنگیان نداریم.

مدت زمان برگزاری کنکور تخصصی دانشگاه فرهنگیان

داوطلبان پس از کسب اطلاعات لازم در مورد تاریخ برگزاری کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳ باید از مدت زمان حضور در جلسه ازمون نیز مطلع باشند.

داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور تربیت معلم می توانند از طریق دفترچه ازمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان از جزئیات برگزاری آزمون و همچنین منابع امتحانی به همراه ضرایب دروس اگاهی کامل کسب کنند.

در زمان برگزاری آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، برای هر داوطلب دفترچه سوالات اختصاصی براساس شماره داوطلبی و شماره پرونده ارائه خواهد شد که داوطلبان باید کنترل نهایی طبق درج شماره داوطلبی بر روی دفترچه سوالات و همچنین پاسخنامه داشته باشند.

ضمنا جزئیات مربوط به مدت زمان برگزاری کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می شود، اما طبق پیش بینی های انجام شده مدت زمان برگزاری کنکور تربیت معلم در صورتی که دروس عمومی در آزمون مطرح نگردد، سه ساعت می باشد.

بعد از سه دفترچه تخصصی داوطلبان باید به دفترچه اختصاصی فرهنگیان نیز پاسخ دهند.

اصلاحیه دفترچه آزمون فرهنگیان ۱۴۰۳

الف) مواد امتحانی و ضرایب دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم صرفاً شامل دو مادهٔ امتحانی زیر است:

  • 1- “هوش و استعداد معلمی” با ضریب 3
  • 2- “تعلیم و تربیت اسلامی” با ضریب 2

عنوان منابع درسی و مطالعاتی برای دو ماده امتحانی فوق بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تا تاریخ ۱۴۰۲/۹/۲۰ اعلام خواهد شد.

لازم به توضیح است ماده امتحانی “فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی” از دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو –معلم در دانشگاه فرهنگیان، حذف شد.

ب) شرط معدل از ضوابط پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان حذف شد.

اعلام منابع کنکور اختصاصی فرهنگیان

هوش و استعداد معلم با ضریب۳

◀️ منبع: با توجه به اینکه سوالات مربوط به هوش و استعداد طبیعی است نه دانش اکتسابی پس منبع خاصی ندارد.

تعلیم و تربیت اسلامی با ضریب۲

◀️ منبع:

سه فصل اول کتاب مهارت معلمی از محسن قرائتی

رشته ریاضی – تجربی:

  • کتاب دین و زندگی دهم درس 8 تا 12
  • کتاب دین و زندگی یازدهم درس 11 + 12

رشته انسانی:

  • دینی دهم ( درس 9 – 14 )
  • دینی یازدهم ( درس 16 – 18 )
در هر صورت به علت حفظی بودن این منابع بهترین زمان مطالعه بعد از بهمن ماه است.

محل برگزاری آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

محل برگزاری آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان۱۴۰۳ در حوزه های آزمون انتخاب شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد.

بنابراین طبق اطلاعیه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تربیت معلم، حوزه های برگزاری آزمون با توجه به تعداد جمعیت شرکت کنندگان انتخاب خواهد شد، لذا امکان برگزاری آزمون در صورت تعداد جمعیت کم شرکت کنندگان در سایر شهرستان ها نیز وجود دارد.

باید توجه داشت که اطلاعات مربوط به شهر، استان، آدرس دقیق محل برگزاری آزمون و تاریخ برگزاری آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ بر روی کارت ورود به جلسه داوطلبان درج خواهد شد.

این نکته قابل تاکید می باشد که بعضی از مواقع با توجه به جمعیت کم داوطلبان شرکت کننده در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، ممکن است محل برگزاری آزمون در شهرستان دیگری انجام شود، در این صورت داوطلبان باید در روز های اولیه نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند تا بتوانند برنامه ریزی مناسب برای حضور به موقع در محل برگزاری آزمون تربیت معلم را داشته باشند.

داوطلبان بهتر است پس از آگاه شدن از تاریخ برگزاری آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ و همچنین محل برگزاری آن، حدودا ۳۰ دقیقه پیش از شروع آزمون، در حوزه های امتحانی حضور پیدا کنند.

همان طور که میدانید مجوز اصلی شرکت در هر آزمونی، ارائه کارت ورود به جلسه به همراه مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه می باشد.

داوطلبان دقت کنند که آدرس دقیق حوزه برگزاری آزمون را پیش از تاریخ برگزاری آزمون تربیت معلم، پیدا کنند تا طبق زمانبندی صحیح در حوزه برگزاری آزمون حاضر شوند.

داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ هستند، لازم است از طریق دفترچه ثبت نام آزمون تربیت معلم، از جزئیات و شرایط عمومی و اختصاصی و همچنین منابع آزمون و تاریخ برگزاری آزمون تربیت معلم مطلع باشند تا بتوانند برنامه ریزی صحیحی برای مطالعه و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان داشته باشند.

کارت ورود به جلسه کنکور فرهنگیان

داوطلبان پس از ثبت نام در آزمون تربیت معلم، لازم است قبل از تاریخ برگزاری آزمون اختصاص دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند.

همان طور که پیش تر گفته شد بر روی کارت ورود به جلسه اطلاعات مهمی مانند مشخصات داوطلب، تاریخ برگزاری ازمون تربیت معلم ۱۴۰۳، همچنین محل برگزاری آزمون درج شده است که لازم است داوطلبان حداقل سی دقیقه قبل از شروع فرآیند برگزاری آزمون، در حوزه برگزاری آزمون حاضر شوند.

دقت کنید در صورتی که اطلاعات نوشته شده بر روی کارت ورود به جلسه با اطلاعات داوطلبان مغایرت داشته باشد، داوطلبان باید نسبت به اصلاح آن ها اقدام نمایند.

ملاک پذیرش در آزمون تربیت معلم ۱۴۰۳، کسب حد نصاب لازم در این آزمون می باشد. بنابراین داوطلبان باید از منابع آموزشی مناسب و همچنین برنامه ریزی درسی بهتر برای کسب حد نصاب لازم در آزمون تربیت معلم استفاده نمایند تا بتوانند پس از موفقیت در مصاحبه علمی، تخصصی و ارزیابی تکمیلی و همچنین انجام معاینات پزشکی در دانشگاه فرهنگیان قبول شوند.

شرایط سنی، معدل و مراحل پذیرفته شدن در آزمون اختصاصی فرهنگیان

علاوه بر این تغییرات شرط سنی پذیرش فرهنگیان حداکثر 24 سال  برای ثبت نام و پذیرش در این آزمون مورد نیاز است.

برای کنکور فرهنگیان لازم به ذکر است که سوابق تحصیلی ۵٠٪، نمره تراز كنكور ٢۵٪ و مصاحبه به میزان ٢۵٪ مؤثر است.

همچنین در کنکور ۱۴۰۳ تغییر زمان انتخاب رشته فرهنگیان از مرداد به دی ماه اتفاق افتاده است. پس به طور کلی برای پذیرفته شدن کامل در رشته فرهنگیان باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • کسب نمره قابل قبول نهایی و ترمیم
  • کسب درصد لازم کنکور اختصاصی
  • کسب درصد لازم در کنکور تخصصی
  • قبولی در مصاحبه عمومی و ارزیابی تکمیلی
  • داشتن حداکثر 24 سال سن

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

69 دیدگاه

  1. سلام
    استاد ببخشید ماهایی که کد۲۹ برامون خورده و مصاحبه هم رفتیم
    اما هنوز نتیجه شوبهمون اعلام نکردن
    بهش امیدوار باشیم یا نه?
    ۳۰ام رفتیم واسه مصاحبه تا الان خبری نشده

    1. فرهنگیان زیر بار شرایط سنی بالا نمیره
      احتمالا همون ۲۴ ساله

  2. من متولد78 مرداد هستم با توجه به شرایط سنی 24 سال میتونم شرکت کنم به نظرتون. میشم 24 سالو 5ماه

  3. سلام من ۳۰ سالمه و دیپلم دارم و متاسفانه از شکستی که تو زندگیم خوردم و تقریبا همه چیرو از دست دادم دلم خوش بود که میتونم دنبال عشق قدیمی ام یعنی درس خوندن برم و در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنم ولی از وقتی که فهمیدم نمیتونم به خاطر شرایط سنی ام تو دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنم واقعا افسردگی گرفتم منی که دلم خوش بود به ادامه تحصیل و عاشق معلم شدن بودم و هستم…….😔

    1. سلام شما میتونین خود ازمون استخدامی شرکت کنین البته اون در صورتیکه لیسانس داشته باشین..دانشگاه دولتی یا پیام نور و ازاد برین مدرک گرفته شد استخدامی که هر ساله دو مرحله هس در سال شرکت کنین…مارو هم دعا کنین

    2. سلام،اگه خیلی مسر هستی میتونی تو رشته تجربی برا علو م پزشکی یا پرستاری(تا30سال) شرکت کنی

  4. سلام استاد
    منابع آزمون فرهنگیان همین کتابهای کنکورمونه که میخونیم؟
    ممکنه دروس عمومی را برای این آزمون بیارن؟

    1. سلام من 24سالمه ، سربازی رفتم ،آیا مدت خدمت سربازی از سن دانشگاه فرهنگیان کم میشه ؟

    1. فعلا که تا ۲۴ سال بوده
      اگر شرایط تغییری کنه هم بهتون اطلاع خواهم داد

  5. سلام من ۲۳سالمه و مدرک کارشناسی دارم میتونم تو آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنم؟

    1. بله مطابق همان کنکور سراسری
      احمالش هست که بخوان ی هزینه ای بگیرند

  6. الان بالاخره تاریخ ثبن در کنکور چ تاریخیه؟ من چند باید ثبت نام کنم برا شرکت در ازمون اردیبهشت؟!

  7. سلام من فوق لیسانس از دانشگاه دولتی اما قسمت شبانه دارم نمیتونم مثل بقیه کنکور تربیت معلم بدم؟لطفا جوابمو بدین

  8. دفترچه ی آزمون که بدونیم چه رشته های رو میخواد کی میاد؟من متولد 31/4/78هستم میتونم شرکت کنم یانه

    1. دفترچه راهنمای ثبت نامش هر موقعی که بیاید همه مطلع خواهیم شد

      1. سلام الان من که تجربی ام یروز آزمون کنکور تجربیمه و روز دیگه فرهنگیان درسته؟ منابع آزمونام دوتاش مشترکه؟

        1. سلام
          آزمون فرهنگیان در همان سر جلسه تجربی خودت هست بهت ی دفترچه اضافه تر خواهند داد

  9. سلام من متولد 77 و لیسانس رشته مدیریت دولتی دارم به پرستاری و تربیت معلم علاقه دارم رشته دبیرستان من علوم انسانی بوده نتونستم شغل خوبی پیدا کنم میتونم تو آزمون دانشگاه تربیت معلم شرکت کنم برای پرستاری چی و چه منابعی باید مطالعه کنم
    زمان ثبت نام دانشگاه تربیت معلم کی هست

    1. شرایط آزمون جذب فرهنگیان هنوز نیومده
      انشاله وقتی اومد هفته دیگه سوال بفرمایید

      برای قبولی در مقطع کارشناس پرستاری هم باید کنکور تجرربی بدی و همه دروس پایه ۱۲ تجربی ها آزمون بدی تا موفق باشی که البته کار ساده ای نیست

  10. سلام متولد ۱۴ مهر ۷۸و فوق دیپلم علوم دامی دارم از فنی حرفه ای
    لطف کنید راهنمایی بفرمایید چطور میتونم شرکت کنم در آزمون فرهنگیان؟

    1. صبر کنید تا هفته آینده دفترچه ثبت نام کنکور بیاد تا اطلاعات دقیق تر جویا بشیم

      1. سلام ایابجز50درصدسهمیه سوابق تحصیلی درکنکور فرهنگیان معدل برای ثبت نام موثرهست یعنی کسانی که معدل پایینی دارن ممکن است باوجودقبولی و دعوت به مصاحبه بازبه مشکل بخورن؟

  11. سلام وقت بخیر.
    برای آزمون فرهنگیان همون ۳ فصل مهارت معلمی و دینی دبیرستان رو باید بخونم؟

  12. سلام کسی که دیپلم گرافیک نظام جدید رو داره میتونه واسه اردیبهشت ۱۴۰۳ ازمون فرهنگیان شرکت کنه؟

  13. سلام
    ببخشید قراره آزمون اختصاصی معلمی هم دو مرحله ای باشه یا نه ؟
    این آزمون به غیر از اردیبهشت آیا در تیر هم برگزار میشه؟!

    1. سلام
      مرحله آزمونی فقط اردیبهشت هست
      وبقیه مراحل من جمله مصلحبه و … بعدش اتقاق میفته

  14. سلام استاد. برای 1403 دیگه پردیس خودگردان ورودی نمیگیرن؟ ظرفیتش 0 اعلام شده

    1. سلام
      خیر ؛ فقط بدون آزمون رشته های ازاد و پیام نور و غیر انتقاعی

  15. سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم آیا کنکور فرهنگیان مثل کنکور سراسری در دو مرحله برگزار میشه یا سالی یکبار؟!

  16. سلام من متولد۱۳۷۸هستم میتونم آزمون بدم الان ۲۴ سالمه لطف کنیدجواب بدید

  17. سلام من متولد۱۳۷۸هستم میتونم آزمون بدم الان ۲۴ سالمه لطف کنیدجواب بدید سال بعد چندماه بعد آزمون میرم توی ۲۵ سال

    1. سلام
      مشکل میخوری
      باید تا قبل از مهر ۱۴۰۳ کمتر از ۲۴ سال تمام باشی

  18. یعنی من که معدل کلم ۱۵نیم هست میتونم شرکت کنم و اینکه فقط باید ۲تادینی ده و یازده رو بخونیم؟ و زمان ثبت نامش دقیقا کی هست ؟

  19. سلام وقت شما بخیر میگن امتحان زیاد مهم نیست بچه میگن عکس پروفایلت مزهبی باشه مثل سردار سلیمانی سری معلمی قبولت میکنن راسته به نظز شما

  20. سلام استاد،برای کنکور فرهنگیان نیاز هست کنکور سراسری هم شرکت کنیم!؟مم فقط فرهنگیان رو ثبت نام کردم.

  21. سلام من روی کارت ورود به جلسه ام هم بعد آزمون سراسری تجربی دفترچه فرهنگیان دارم و هم بعد آزمون زبان که فرداش هست دفترچه فرهنگیان دارم چجوریه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا