مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

اعتراض به نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ + محاسبه نمرات سوابق تحصیلی

اعتراض به تراز و نمره کل کنکور و سابقه تحصیلی 1402

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲، برخی داوطلبان با گرفتن کارنامه اولیه که شامل نمرات خام دروس اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی آزمون سراسری میباشد، نسبت به نتیجه به دست آمده معترض هستند، بنابراین میخواهند اعتراض خود را در سایت سازمان سنجش ثبت کنند.

همانطور که اطلاع دارید نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در شامگاه جمعه ۲۰ مرداد اعلام شد و مهلت اعتراض به نتایج اولیه از ۲۷ مرداد تا ۳۱ مرداد تمدید شده است.

نکته مهم: داوطلبان گرانقدر توجه داشته باشید که پس اتمام این مهلت چند روزه دیگر نمی توانید اعتراض خود را ثبت نمایید.

البته اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ در دو مرحله انجام می گیرد، مرحله اول شامل انتشار کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت تیرماه آزمون سراسری می باشد و حاوی نمرات خام دروس اختصاصی و بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی مربوط به نوبت اول و دوم و همچنین نمره کل سابقه تحصیلی دریافت شده از آموزش و پرورش می باشد.

در مرحله دوم نیز کارنامه نهایی برای انتخاب رشته منتشر می شود که حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی، و همچنین وضعیت مجاز و غیرمجاز به انتخاب رشته داوطلبان می باشد.

با توجه به اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ بسیاری از داوطلبان از نتیجه به دست آمده ناراضی هستند و قصد دارند تا اعتراض خود را در سامانه سنجش ثبت نمایند اما ممکن است برخی داوطلبان با شیوه صحیح اعتراض به نتایج آزمون سراسری آشنایی نداشته باشند، در این مقاله سعی کردیم تا نحوه ثبت اعتراض در سایت سازمان سنجش را آموزش دهیم.

دلایل اصلی نارضایتی از نتایج اولیه کنکور سراسری و اعتراض به آن چیست؟

دو مشکل اساسی در کارنامه ی ترازها

1) ترازدهی ناعادلانه برای شاگردان فارغ به شکلی که به نمره ۲۰ در سال ۴۰۱ تراز کمتری نسبت به نمره ۱۸ در ۴۰۲تعلق گرفته است شاکرد فارغی که نمره ۲۰ داشته اگر برفرض محال هم ترمیم شرکت میکرده و در ترمیم نمره ۱۹  کسب کرده بازهم آموزش پرورش نمره ۲۰ سال ۴۰۱ ( نمره بیشتر اما با تراز کمتر ) را ملاک قرارداده … الان شاگرد فارغ دقیقا باید چه کار کنه!

2) تاثیر غیرقابل توجیه درس زمین شناسی با بررسی چندین کارنامه به اشتباه سیستم ترازدهی سازمان سنجش پی خواهیم برد

شاگرد تجربی ۱: درصدها زیست/۹۰ فیزیک/۹۳ شیمی/۷۰ ریاضی/۷۰ زمین/۲۰

شاگرد تجربی ۲: زیست/۸۸ فیزیک/۹۰ شیمی/۶۸ ریاضی/۴۰ زمین/۶۰

با هر فرمول ترازدهی در هر جای دنیا شاگرد اول بخاطر درصد بالاتر در دروس پرضریب تر باید تراز بالاتری میگرفته (خصوصا ۳۰ درصد ریاضی دشوار تجربی امسال) که متاسفانه سازمان سنجش برای شاگرد دوم حدود ۵۰۰ واحد تراز بیشتر در نظر گرفته است.

آدرس های اعتراض به نتایج کنکور سراسری و سابقه تحصیلی ۱۴۰۲

لینک تقاضای بررسی مجدد نمره در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش فعال شد داوطلبانی که نسبت به نتایج اولیه کنکور تیر ماه 1402 اعتراض دارند، می توانند از امروز شنبه مورخ 27 مرداد ماه لغایت 31 مرداد ماه 1402 وارد سیستم پاسخگویی سنجش شده و اعتراض خود را جهت بررسی این سازمان ثبت نمایند.

لینک اعتراض به نتایج اولیه

همچنین برای درخواست اعتراض و بررسی مجدد نمره کل (تراز) سوابق تحصیلی

لینک اعتراض به نمره کل و تراز سابقه

مهلت ارسال درخواست: از 27 مرداد تا 31 مرداد تمدید شد

ممکن است با اعتراض کاهش نمره پیدا کنیم؟

تما در زمان مقرر اعتراض رسمی داشته باشید از اعتراض زدن بعلت احتمال کاهش نمره نترسید همچین احتمالی بسیار بعید است و یکی از علت های تاخیر در اعلام رتبه توسط سازمان سنجش  بررسی اعتراضات این مدت است.

موارد مجاز اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ قابل بررسی خواهد بود که صحیح و منطقی باشد.

در ادامه مقاله مواردی که پس از اعلام نتایج اولیه کنکور می شود به آن ها اعتراض کرد و از نظر سازمان سنجش قابل بررسی و پاسخگویی می باشند را ذکر میکنیم.

اشتباه در محاسبه درصد هر درس با توجه به پاسخبرگ

پاسخبرگ آزمون سراسری برای هر داوطلب چند روز پس از اعلام نتایج کنکور منتشر می شود، داوطلبان می توانند با مقایسه پاسخبرگ خود و پاسخنامه کلیدی کنکور، درصدهای خود برای هر درس را محاسبه کنند و سپس با درصد های موجود در کارنامه مقایسه کنند.

در صورت وجود مغایرت در درصد های موجود در کارنامه با درصدی که خودشان به دست اوردند، می توانند برای ثبت اعتراض اقدام نمایند.

اشتباه در قرارگیری تصویر پاسخبرگ

پس از انتشار پاسخبرگ کنکور آن را پاسخبرگ خود مطابقت دهید، دقت کنید که در پاسخبرگتان اطلاعات شخصی شما به طور کامل صحیح باشد.

اشتباه در اطلاعات سهمیه کنکور

چنین اتفاقی اکثرا برای داوطلبانی رخ میدهد که سهمیه ای به جز سهمیه مناطق دارند، مانند سهمیه ایثارگران. در صورتی که پس از اعلام نتایج متوجه شدند که سهمیه به درستی درج نشده میتوانند اعلام اعتراض نمایند.

اشتباه در محاسبه تراز و نمره کل کنکور

اگر به نمرات تراز درس خاصی معترض هستید مثلا درس زمین شناسی در کنکور 1402 نیز میتوانید اعتراض خود را مطرح کنید.

اشتباه در تراز سوابق تحصیلی

اگر نمرات تراز سابقه تحصیلی شما کم وارد شده، مانند اتفاقی که برای فارغ التحصیلان افتاده است میتوانید اعتراض خود را ثبت کنید.

چگونه در سیستم پاسخگویی سنجش اعتراض خود را ثبت کنید؟

علاوه بر سیستم پاسخگویی در سایت سازمان سنجش، یک سامانه جدیدی نیز تحت عنوان پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری برای داوطلبان طراحی و راه اندازی شده است.

داوطلبانی که به نتایج اولیه و حتی نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ اعتراض دارند می توانند از طریق این سامانه اعتراض خود را ثبت نمایند.

برای ثبت اعتراض در این سیستم به ترتیب زیر عمل کنید:

۱. ابتدا وارد سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org شوید.

۲. در صفحه ای که برای شما نشان داده می شود، اطلاعات شخصی شما از جمله نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و شماره تلفن همراه را از شما خواسته است، پس از پر کردن فیلدهای مختلف گزینه ثبت را کلیک کنید.

۳. سپس یک کد به شماره همراه شما پیامک می شود، کد را وارد کنید و دوباره گزینه ثبت را کلیک کنید.

۴. در این قسمت متن اعتراض خود به نتایج کنکور را که قبلا آماده نمودید در قسمت هایی که قرار داده شده، وارد نمایید.

سپس در صورت تمایل، اسناد و مدارک خود را به صورت فایل تصویری پی دی اف و … ارسال کنید و در پایان گزینه ثبت را انتخاب کنید.

در انتهای این فرایند سامانه یک کد رهگیری به شما می دهد آن را حتما یادداشت کنید و جهت پیگیری پاسخ به اعتراض خود از آن استفاده کنید.

همچنین میتوانید در صورت نیاز به درخواست بررسی مجدد نمره کل سابقه تحصیلی به سامانه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کنید.

نکته مهم: به درخواست هایی که به روش های دیگر انجام گیرد سازمان سنجش پاسخی نخواهد داد.

یکی از پرسش های داوطلبان این است که آیا اعتراضات بررسی میشود و تاثیری دارد یا خیر؟

سازمان سنجش همه اعتراضات را بررسی می کند ولی فقط اعتراضاتی قابل قبول خواهند بود که واقعا اشتباهی صورت گرفته باشد و با ارائه مدرک مستند باشد. همچنین تعداد زیاد اعتراضات در یک موضوع نیز میتواند تاثیر گذار باشد.

اطلاعیه سنجش در مورد رسیدگی به اعتراضات و اصلاح نمرات و ترازها

⚠️ اطلاعيه مهم سازمان سنجش برای داوطلبانی که به تراز های خود اعتراض کرده اند، فعلا با تراز قبلی انتخاب رشته کنید در نیمه دوم شهریور امکان اصلاح انتخاب رشته و رتبه جدید به شما می‌دهیم.

با توجه به هماهنگی به عمل آمده با وزارت آموزش و پرورش مقرر شده است آن دسته از داوطلبانی که نسبت به نمره کل سابقه تحصیلی اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درخواست بررسی دارند و همچنین داوطلبانی که نمره یک یا چند درس آنان در محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ نشده است، از تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۷ تا ۱۴۰۲/۵/۳۱ به درگاه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه و از بخش آزمون سراسری درخواست خود را ثبت نمایند. بدیهی است به درخواست‌هایی که از سایر روش‌ها ارسال شود هیچ‌گونه پاسخی داده نخواهد شد.

بدیهی است در صورت تغییر در نمره کل سابقه تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش، کارنامه آنها شامل نمره کل سابقه تحصیلی، نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری اصلاح؛ و امکان ویرایش انتخاب رشته در نیمه دوم شهریورماه صرفاً برای این دسته از داوطلبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور فراهم خواهد شد.

لینک اعتراض به نتایج اولیه

لینک اعتراض به نمره کل و تراز سابقه

لینک کمپین فارس من

پاسخ آموزش و پرورش به اعتراض کنکوری‌ها درباره تفاوت تراز داوطلبان

گروهی از شرکت‌کنندگان در آزمون ورودی 1402 اعتراضاتی را در خصوص تراز نمرات ابراز کرده و خواستار بررسی دوباره نمرات سوابق تحصیلی شده‌اند. این دسته از داوطلبان اعتقاد دارند: «سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت آموزش و پرورش، با استفاده از عنوان هم ترازی نمرات سوابق تحصیلی در سال‌های متفاوت، برای نمرات امتحان نهایی سال‌های پیش از 1402 ارزش کم‌تری در نظر گرفته‌اند و به عنوان مثال برای دانش‌آموزی که در سال 98، نمره درسی را 20 کسب کرده نسبت به فردی که در سال 1402 نمره همان درس را 20 شده، تراز پایین‌تری در نظر گرفته است».

محسن زارعی که رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش است در مورد اعتراض برخی شرکت‌کنندگان در کنکور به عملکرد آموزش و پرورش در تعیین تراز نمرات و اختلاف بین تراز فارغ‌التحصیلان سال‌های قبل با تراز دانش‌آموزان، گفت: تراز کردن نمرات امتحانات نهایی یعنی هر فرد در جامعه آماری خود چه عملکردی داشته است.

این مسئول آموزش و پرورش اضافه کرد: بعضی شرکت‌کنندگان در کنکور فقط به نمره خام توجه می‌کنند و مثلا می‌گویند من در سال 97، معدل 19 یا 20 داشتم در حالی‌که ما بر اساس معدل نمرات را تعیین نکرده‌ایم و هر درس ضریب خود را دارد.

زارعی تصریح کرد: با توجه به ضریب هر درس و نمره‌ای که فرد گرفته است، به تعیین تراز پرداخته‌ایم و برای تعیین تراز نمرات، فرد با داوطلبان همان سال مقایسه می‌شود؛ به این معنا که تعیین تراز دانش‌آموزان با توجه به عملکرد داوطلبان در هر سال انجام می‌شود و ممکن است سال بعد عملکرد داوطلبان در امتحانات نهایی خیلی قوی‌تر از امسال باشد.

پس مهم این است تراز کردن نمرات امتحانات نهایی یعنی هر فرد در جامعه آماری خود چه عملکردی داشته است. اگر در سالی امتحانات آسان باشد تراز ها افت خواهد کرد.

وی همچنین گفت: اگر داوطلب در درسی نمره صفر داده باشد، این نمره خام او است و در تعیین تراز با سایر داوطلبان، تعیین تراز فرد منفی خواهد شد.

محسن زارعی در مورد ترمیم معدل در شهریور توضیح داد: امتحانات نهایی شهریور ماه همیشه جبرانی بوده و از اول که بخشنامه مربوط به آن را تدوین می‌کردیم قرار بود تنها امتحانات خرداد فرصت ترمیم نمرات باشد اما در سال تحصیلی قبل به خاطر الزامات اجرایی تصمیم گرفتیم که این فرصت در امتحانات شهریور نیز وجود داشته باشد که فقط برای آن یک سال بود.


پادکست استاد علیرضا افشار در مورد اعتراض به نتایج کنکور سراسری



مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

125 دیدگاه

  1. سلام استاد وقت شما بخیر.
    من رشته ریاضیم درصدام اینه:ریاضی15، فیزیک50، شیمی8، تراز کنکور رو بهم 8354 داده به نظرتون درسته؟؟؟ احساس میکنم بهم تراز کمتری داده
    البته اعتراض به نمره نوبت دوم رو ثبت کردم گفتم نظر شما رو در این مورد هم بدونم…

    1. اعتراض بدید
      من ترازدهی نمیتونم کنم برای کسی چون میانگین نمره آموزش و پرورش داره

      1. سلام استاد
        من میخام عضوم بشم بم میگه که نام و نام خانوادگیت اشتباه
        مشکل از سایت 🤦‍♀️🙄

        1. کافی نت مراجعه کنید
          من برای کسی تا حالا وارد سایت نشدم و قلق اش نمیدونم

    2. چه جوری اعتراض دادی من نمیتونم واردبشم میشه چ بگی چ جوری واردشدی

  2. مگه نگفتید مهلت اعتراض تا 27 هست چرا برای اعتراض به سوابق تحصیلی نوشته مهلت اعتراض تمام شده؟؟؟؟؟؟

    1. مهلت اعتراض به سوابق تا دیشب بود
      مهلت اعتراض به درصد و تراز کنکور تا ۲۷ مرداد هست
      اینا دو اداره مجزا هستند و آموزش و پرورش مهلت کمتری در نظر گرفته بود البته شما الان هم اعتراض دارید انجام بدید شاید بررسی کرددند

      1. سلام وقتتون بخیر امکانش هست اعتراض بزنیم و ترازمون کمتر شه ؟ من ترازم7000شده و تحصیلیم6000برای زبان انگلیسی 25 درصد زبان تخصصی زدم بنظر خودم مشکلی نداره نظر شما چیه؟

      2. سلام استاد علت نمره منفی سوابق تحصیلی چی هست من اصلا شرکت نکردم در ترمیم معدل در ضمن نهایتا ترمیم معدل نداشته باشی این چه قانونیه که منفی بخوری چرا صفر محاسبه نمیکنن پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

        1. منفی برای اینه که تطابق نداشته سوابق شما با رشته ای که کنکورش دادی

      3. سلام کسی ک مدنظرش یک رشته و دانشگاه هست اگه فقط یک رشته رو بزنه مردود نمیشه؟؟؟؟؟مثلا مترجمی زبان انگلیسی روزانه شهر کرمان یا شهر های نزدیک کرمان از طریق سوابق با معدل کتبی ۱۴؟؟؟؟؟

    2. سلام
      من میخام اعتراض بزنم ولی رمزم را فراموش کردم
      درخواست کد هم که میکنم
      به یک شماره دیگه میره
      که این شماره از من نیست

      کسی میدونه چار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. کافی نت مراجعه کنید
        من برای کسی تا حالا وارد سایت نشدم و قلق اش نمیدونم

  3. سلام ما هم این اختلاف در تراز دروس اختصاصی را در کارنامه های مشابه خودمان دیدم که فقط به خاطر درصد زمین تراز افراد دیگر با درصدهای کمتر در سایر دروس از کارنامه ما بهتر شده است اگر این تراز کل دروس اختصاصی بدون احتساب ضرایب هست لطفاً اطلاع رسانی شود تا دانش آموزان با وضع این چنین تکلیف خود را بدانند

  4. الآن که نمیشه اعتراض‌کرد به سوابق و بسته شده چیکار میشه کرد!؟ نگفتن بهمون که

  5. سلام امکان هست کمتر بشه؟ من معدلم امسال شده ۱۷.۷۵ تجربی بهم داده ۷۷۰۰ درسته؟ میترسم اعتراض کنم کمتر شه

  6. سلام نمیتونم اعتراض بزنم از طرف ما مدیو چیکار کنم خیلی بهم کم نمره دادن

  7. سلام جلوی این نا عدالتی رو بگیرین و از پشت کنکوری های مظلوم حمایت کنید
    در محاسبه نمرات سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها بازنگری شود | فارس من
    https://farsnews.ir/my/c/215834

  8. سلام وقت بخیر من درصدای کنکورم زیست 65 شیمی35 فیزیک 53 ریاضی 21 زمین منفی2 ترازمم 9790 درسته یا اعتراض بزنم برای تراز؟ (درصدام درسته)

  9. سلام تراز کل من ۶۶۰۰ شده که واسه فرهنگیان خیلی لب مرزیه ، میترسم اعتراض بزنم و ترازم کاهش پیدا کنه این اتفاق ممکنه؟

  10. من دیپلم ریاضی ۸۴ دارم، اولین سالی که نهایی شد و سوابق هم دارم و داوطلب تجربی هستم خرداد ۴۰۲ زیست و زمین ایجاد سابقه کردم و دو درس ترمیم کردم ترازم را مثبت ۱۸۰۰ دادند با وجود معدل کل ۱۹.۵۰
    اداره کل گفتند چون فارغ ۸۳،۸۴ هستم نمرات دیپلمم صفر در نظر گرفته شده و برای ۸۴،۸۵ به بعد سوابق را در نظر میگیرن که من مطلع نبودم با وجود بررسی همه بخشنامه ها، چون فقط عدد ۸۴ ذکر شده بود. اداره کل گفتند برای سال آینده تنها راهم گرفتن دیپلم مجدد تجربی هست، بنظرتون با وجود ترمیم و ایجاد سابقه به من اجازه دیپلم مجدد داده میشه و مشکلی نداره؟ متشکرم

      1. مشکل رفع شد، الان سایت واسم ۷۲۰۰ زده ولی با معدل ۱۹.۵۰ سال ۸۴، منطقیه بنظرتون؟
        ممنون از اینکه اطلاعات شما درست هست.

      2. اصلاح شد استاد، الان تراز ۷۲۰۰ واسم زدن با معدل ۱۹.۵۰، بنظرتون منطقه واسه سال ۸۴ یا نمره هام دوباره ایراد دارن؟
        ممنون که اطلاعات درست به ما میدین

          1. زدم استاد، اعتراضم ثبت نمیشه، میگه هر کس یکبار میتونه اعتراض بده

  11. سلام ببخشید پاسخبرگ کنکور حدودا تا چه زمانی منتشر میشه در زمان اعلام رتبه منتشر میشه یا زمانش زودتره؟یا اینکه اگر فقط اعتراض کنیم میتونیم پاسخبرگ خودمون رو ببینیم؟

    1. پاسخبرگ کنکور در هفته بعد از اعلام رتبه ها اغلب منتشر شده
      شاید هفته دیگه

  12. میشه حالا که زمان اعتراض به سوابق تموم شده مستقیم بریم آموزش پرورش اعتراض کنیم من معدلم ۱۹.۳۰ هست تراز ۹۰۹۵ بهم دادن

    1. سلام من اصلا شامل سوابق تحصیلی نیستم دیبلم فنی ۸۵ وپیش دانشگاهی ام ۸۸ گرفتم شامل سوابق تحصیلی نیستم حتی سامانه اعتراض زدم ولی جوابی ندادن من که سوابق ندارم منفی چیه سهمیه ۲۵ درصدی دارم ترازم کنکورم ۵۸۰۰ حتی ازادم مجازنشدم چکارکنم کلی اعتزاض زدم جواب نمیدن زده برام منفی ۱۷۹۹

  13. سلام استاد علت نمره منفی سوابق تحصیلی چی هست من اصلا شرکت نکردم در ترمیم معدل در ضمن نهایتا ترمیم معدل نداشته باشی این چه قانونیه که منفی بخوری چرا صفر محاسبه نمیکنن پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

  14. سلام تراز من 4753 شده برای رشته ریاضی ممکنه دانشگاه دولتی قبول شم؟ سهمیه منطقه 3 ؟

  15. سلام وقت بخیر

    چقدر طول میکشه که جواب اعتراض به کنکور بیاد؟
    اگه دیر بیاد انتخاب رشتمون رو باید دیرتر انجام بدیم ؟

    لطفا پاسخ بدید 🙏

    1. اعتراض های کنکور جوابش دیر میاد چون حجم کاری سنجش بالاست
      اگر اعتراض شما مورد پذیرش واقع شد و بجا بود و حتی وقت انتخاب رشته گذشته بود مطمئن باشید به شما فرصت مجدد داده میشه

  16. سلام خسته نباشید
    با توجه به اینکه سایت مای مدیو دوباره باز شده،
    با نظر شما امکان کمتر شدن تراز سابقه تحصیلی با اعتراض وجود داره؟؟

  17. سلام وقت شما بخیر به معدل ۱۸.۱۳ نهایی ۴۰۱ تراز ۷۸۱۸ دادن به نظر شما این تراز براش هست یعنی اعتراض کنم خوبه ؟؟ چون یکی از دوستام تراز ۱۷.۶۹ نهایی ۴۰۱ تراز ۸۱۸۶ بهش دادن. اگر من اعتراض بزنم ازش کم نمیکنن ممنونم

  18. سلام استاد تروخدا جواب بدین من اولین سالمه همه چیزم بهم پیچیده نمیدونم چیکار کنم
    من الان احساس میکنم تراز کنکورم رو کم داده۵۱۲۲زده ولی میترسم اعتراض بزنم درصد خالص درسام رو کم بکنه مثل کاری که اموزش پرورش میکنه اگر نمرت کمتر از واقعیت باشه بعد اعتراضت یعنی اگر اعتراض بزنم چک بشه و برفرض مثال ریاضی ۲۰درصد که داده کمتر زده باشم مثلا ۱۰درصد زده باشم سنجش میاد همون واقعیه رو بزاره یا اگر کمتر باشه کاری نداره اگر بیشتر بشه عوض میکنه چطوریه؟

    1. نترسید کمتر نمیشه
      مستندات تغییر هم برای بچه های دوره آموزش انتخاب رشته قرار دادم

      afshar.xyz/reshte

  19. استاد من موقع اعتراض سوابق تحصیلی توی قسمت توضیحات یه نقطه گذاشتم. الان چک نمیکنن دیگه؟ نمیدونستم تکمیل کردنش واجبه

  20. سلام. تو رو خدا بهم جواب بدید. من معدل کتبی نهايي سال 1400 ام شده 15 و تراز 6350 بهم داده، امروز از طریق والدین و سایر وارد قسمت سراسری شدم و اطلاعاتم رو ذخیره کردم مثل کد نوزده رقمی سوابق تحصیلی و… آیا ممکنه تراز سوابق تحصیلیم کمتر بشه؟ میگن آموزش و پرورش چیزی نگفته و سنجش گفته کم نمیشه. میشه بگید تو رو خدا ممکنه آرازم از این چیزی که هست کمتر بشه؟

  21. سلام وقتتون بخیر
    من برای بررسی نمره کل سابقه تحصیلی اعتراض زدم ولی به اشتباه بجای اینکه نظام 633 انسانی رو بزنم نظام واحدی انسانی رو زدم
    میخواستم بدونم یعنی الان دیگه به هیچ وجه درخواستم بررسی نمیشه یا اشتباه میشه نمرم؟!

  22. سلام استاد
    من با این درصد ها فنون ذ20 جامع 80روان70
    عربی 25تاریخ5منطق5و اقتصاد 55
    تزار کنکور م 7400سده
    کم نیست

  23. سلام. من برا تراز سوابق تحصیلی اعتراض زدم 4500 به 5500 رسید، آیا دوباره میتونم اعتراض کنم؟؟
    و اگه اعتراض کنم احتمال داره باز کم بشه؟

  24. سلام من به سوابق تحصیلیم اعتراض زدم و نوشت که اعتراض ثبت شد ولی توی ردیف سوابق تحصیلی ننوشته که درحال بررسی، الان اعتراضم بررسی خواهد شد یا باید چیزی مینوشت برام؟

    1. درست میگی
      حدودا ۴۸ ساعت بعد پاسخ میاد و اکثر اعتراض ها با موافقت و افزایش تراز همراه بودند

  25. سلام میخواستم ببینم چطور میشه فهمید به اعتراض سوابق تحصیلی پاسخ دادن یا نه

  26. سلام خسته نباشید به طور کلی امسال به خاطر اعمال سوابق تحصیلی تراز کل بچه ها کاهش پیدا کرده؟

  27. سلام من دیروز اعتراض زدم برای تراز سوابق تحصیلی می خواستم بدونم فردا که قراره رتبه ها بیاد ایا امیدی به اعتراضی که من زدم هست؟!

  28. سلام من میتونم اعتراضمو پاک کنم و دوباره اعتراض بزنم هنوز به اعتراضم پاسخی داده نشده میتونم اینطوری ی شانس بهتر داشته باشم

  29. سلام وقتتون بخیر
    من علاقه مندی ازمون تربیت بدنی و علوم ورزشی رو نخریدم و شرکت هم نکردم، ایا میتونم علوم ورزشی قبول بشم چون رتبه ام خوبه؟

  30. سلام من تو سایت مای مدیو اعتراض زدم سه روز پیش و میخواستم بدونم اگه جواب اعتراض بیاد اونجا مینویسه یا مثلا ترازی که برای اعتراض ثبت مجدد شدو تو یه کادر جدا مینویسه یا اصلا همون عددو ادیت میزنن همونجا ؟ چون الان که تغییر نکرده نمیدونم اعتراض مورد قبول نبوده یا مجددا ترازم همون شده

  31. سلام وقت بخیر ، الان که نتایج کنکور و رتبه ها اومدن دیگه اعتراض ها تاثیری ندارن درسته؟ جون من 2 روز پیش اعتراض ثبت کردم ولی تغییری نمرده سوابقم ترازش تا الان میخواستم ببینم دیگه تغییر نمیکنه؟

  32. سلام خسته نباشید من برای تراز سوابق تحصیلی اعتراض زده بودم اما جوابی بهش ندادن و الان رتبه ها اومده یعنی دیگه کلا بررسی نکردن یا بررسی شده ولی تغییر نکرده

  33. ارزش نمره 18 به بالا دانش آموز پشت کنکوری حتی باید بیشتر باشد چرا که در زمانی که نمرات آموزش و پرورش اهمیتی نداشته، ارزش قائل شده و کسب نموده. همانطور که این طرح اساساً بابت همین موضوع تصویب شده تا از دانش اموزان درس خوان حمایت کندو دانشجویان بااراده جذب کند.

  34. سلام استاد.من ده تا سوال فلسفه جواب دادم و اکثرا درست بودن الان توی درصدهام فلسفه رو صفر برام زدن.همون موقع که درصده اومدن اعتراض زدم ولی تا الان جوابی ندادن فقط مینویسه در صف بررسی کارشناسان.حالا که رتبه ها اومدن امیدی هست جواب اعتراضم بیاد

  35. سلام من هم سوابق هم کنکور‌و اعتراض زدم سوابق که میرم توی صفحه‌اش هنوز میزنه بررسی مجدد نمره نتیجه اش هم نیومده کنکورم هیچی نزده علامت سطل اشغال گذاشته ولی از اون سه وضح سبز ابی زرد روی هیچ کدوم نیست بیشتر از سه روزم شده واسشون اعتراض زدم ولی نه جوابشون اومده نه رتبه من توی سنجش بارگذاری شده هنوز نیومده ممکنه واسه وضعیت اعتراض باشه؟اگر اره چرا هنوز بررسی نشده ایا من کامل اعتراضم‌و ثبت نکردم؟

  36. سلام
    چرا سایت my meduدر قسمت ازمون سراسری ثبت اعتراض فعال نیست؟؟؟

    1. اصلا فعال نکردن هیچ سازمانی هم پاسخگو نیست الکی واسه خودشون تمدید کردن

      1. فارس من فعال بود و امضا زیاد جمع شد ولی باید دید تکلیف اعتراض ها چی میشه

  37. سلام استاد بامعدل17ترازسوابق6580داده اعتراض زدم اصلاجوابی نیومده نه مبنی براینکه دیدن یانه هیچی الان من واقعاموندم به دوستم17.25تراز7300دادن ودوستانی بودن که معدل16.5بودوتراز6600داده بودن چیکارکنم واقعاموندم رفتم اموزش استان گفتن مانمیدونم موندم چیکارکنم؟درسته به نظرتون این همه اختلاف سر0.25؟😥😥

  38. سلام استاد بامعدل17ترازسوابق6580داده اعتراض زدم اصلاجوابی نیومده نه مبنی براینکه دیدن یانه هیچی الان من واقعاموندم به دوستم17.25تراز7300دادن ودوستانی بودن که معدل16.5بودوتراز6600داده بودن چیکارکنم واقعاموندم رفتم اموزش استان گفتن مانمیدونم موندم چیکارکنم؟درسته به نظرتون این همه اختلاف سر0.25؟😥😥

    1. آخر هفته جواب ها میاد و حتی اگر مهلت انتخاب رشته تموم بشه برات وقت جداگانه قرار خواهند داد

  39. سلام وقت بخیر ، من بند آخری ک نوشتین تو سایت رو متوجه نشدم همون اطلاعیه سازمان سنجش ،من ب نمره کل سوابق تحصیلیم اعتراض زدم افزایش پیدا کرد ،الان میرم تو مای مدیو نوشته تراز اعلام شده از سایت سنجش جلوشم نوشته اعلام نشده
    ب تراز کنکورم هم اعتراض زدم ک جوابش نیومده ، یه چیز جدیدی گذاشتن تو سایت سنجش ک تقاضای بررسی مجدد کارنامه ملاک انتخاب رشته ،
    بنظرتون نیازه برا اینم اقدام کنم و اعتراض بزنم؟؟

  40. سلام استاد من کد سوابق تحصیلیم تو کارنامه کنکور سنجش اشتباهه و مغایرت داره ،تراز سوابقم هم منفی شده لطفاً راهنمایی کنید چجوری درستش کنم.در ضمن در سایت مای مدیو هم تراز و هم کد سوابقم صحیحه

  41. سلام تروخدا جواب بدین استاد
    یک روز بیشتر به پایان انتخاب رشته نمونده خیلی گیرم
    این شهریه پردازا با پردیس خودگردانا یکین؟مثلا کنار بعضی دانشگاها مثل بهشتی زده شهربه پرداز پردیس خودگردان بعضیا فقط شهریه پرداز زده یا پردیسا گرون تر میگیرن از آزاد و شهریه پردازا ارزون تر میگیرن از ازاد؟

  42. سلام خسته نباشید ببخشید من 24 مرداد به تراز کنکورم اعتراض زدم اما هنوز پاسخ داده نشده . ممکنه بگید تا کی طول میکشه؟

  43. سلام وقت بخیر
    من امسال دانشجوی روزانه بودم، انصراف ندادم، بعد رشته های فرهنگیان و همچنین رشته های کاردانی وزارت بهداشت رو انتخاب کردم حالا برای هیچکدوم دعوت به مصاحبه نشدم، الان اگه انصراف بدم اولویت هام بررسی میشه؟ چیکار کنم الان؟

      1. ممنونم
        یعنی خودم هیچکدوم قبول نشدم و ربطی به دانشجو روزانه بودن نداره؟؟
        اخه رشته های وزارت بهداشت که صرفا سوابق بود و ۲٠ نفر ظرفیت داشت رو چجوری دعوت نشدم یعنی همه کسایی که انتخاب کردن معدلشون بالاتر از من بوده؟؟

        1. سلام
          نه ربطی به اون نداره که روزانه دانشجو هستی
          اصلا این مورد استعلام نمی کنند و براشون مهم نیسن

          یا انتخاب های بالایی قبولی قطعی داری یا بهتر از شما رو از نظر تراز دعوت کردند برای مصاحبه

      2. استاد الان کسایی که روزانن و خب دانشگاها تا قبل نتایج شروع میشن انتخاب واحدم کنیم جز سنوات حساب میشه چیکار کنیم؟

          1. یعنی دانشگاه ها مهر و اینا شروع میشه ولی نتایج اواخر مهر میاد تازه اگه اعتراض بزنیم بیشتر طول میکشع،میگم دانشگاه گیر نامیده که انتخاب واحد کنیم و اینا ؟و استاد یه سوال دیگه اینکه اگه از دانشگاه انصراف ندیم ولی انتخاب واحدم نکنیم چی میشه ؟!

          2. شما دانشگاه ثبت نام کن اگر اعتراض مورد قبپل باشه بهت کمک میکنند تغییرش بدی و مشکلی نیست
            خوده سنجش اعتراض موجه بدونه نامه میده برای ثبت نام در دانشگاه دیگر و انتخاب رشته مجدد هم خواهی داشت

  44. سلام ببخشید دانشجوهایی که برای مصاحبه رشته های شرایط خاص مثل فرهنگیان دعوت شدن اصل مدرک دیپلم که دانشگاه هست رو چجوری تحویل بدن ؟باید انصراف بدن؟در این صورت جریمه نمیشن؟؟

    1. سلام
      حداقل کپی داشته باش و رفتی بگو اون دست دانشگاه هست و هنوز انصراف ندادم

  45. وقت بخیر
    من سال پیش دانشجوی روزانه بودم الان که میخوام انصراف بدم میگن باید ۱۲ میلیون جریمه بدم.. که زیاده، راهی وجود داره کمترش کنن؟ سهمیه تاثیر نداره؟ الان چیکار کنم بنظرتون؟

  46. سلام وقت بخیر اگه رشته های بدون کنکور آزاد ثبت نام کنیم و نریم مشکلی به وجود نمیاد ؟جریمه ای چیزی؟

  47. سلام استاد وقت بخیر
    من با معدل ۱۹/۶۸ دیپلم ۹۶ بهم تراز ۸۵۰۰ دادن ، به نظر شما با دوباره کنکور دادن با توجه به این ک دانشجو ترم ۵ هستم و میانگین درصد های امسالم ۲۵ درصد بدون آمادگی و خوندن برای کنکور و صرفا برای آزمایش بود ، به طور منطقی و نه با درصد های خیلی تخیلی، امکان آوردن رتبه ی زیر ۲۰۰۰ منطقه ۲ رو با حدود ۴۰ ساعت درس خوندن در هفته و به طور پیوسته و از همین شهریور رو دارم یا این که بهتر هست به ارشد رشته خودم فکر کنم؟

    1. سلام
      سخته ولی نشدنی نیست
      امیدوارم تراز نهایی بیش از اینی که هست بدتر نکنند یا تعداد دفعات ترمیم بیشتر کنند

  48. سلام وقت بخیر
    به نظرتون سال بعدم مثل امسال میشه دو کنکور متفاوت شرکت کرد؟ مثلا اردیبهشت انسانی، تیر تجربی؟

    1. اینکار به فرض هم قانونی باشه بازم فایده نداره براتون
      یک کنکور بچسب و خوب بخون تا رتبه بیاری

  49. سلام آقای افشار
    من رشته ی تجربی ام. می تونم برم رشته ی روانشناسی؟ اگه بله، حدودا چه رتبه ای در منطقه ۳ بیارم کافیه برای دانشگاه های خوب؟

    1. سلام
      بله میتونی
      هم با آزمونش دانشگاه های خوب و هم بدون آزمون دانشگاه های متوسط

  50. سلام وقت بخیر استاد موقع انتخاب رشته من ترمیم کرده بودم ولی همون معدل کتبی و کل سابق رو تایید کردم چون گفته بودن معدل کتبی با ترمیم تغییر نمیکنه درسته؟؟ و الان برای تایید سوابق بازم باید همون معدل سابق رو تایید کرد؟؟

  51. وقت بخیر
    این دعوت به مصاحبه ها، شامل رشته های کاردانی صرفا سوابق وزارت بهداشتم میشد؟ اگه دعوت نشده باشیم با اعتراض میشه دعوت شد؟ چیکار میشه کرد؟

  52. سلام
    با معدل 17.85 رشته ریاضی تراز معدل اش در منطقه یک 6500اعتراض زده هنوز جواب اش نیامده بنظر شما جواب اعتراضات تا می می آیید با مقایسه با بقیه بنظر خودمان تراز باید بیشتر باشد

  53. سلام وقت بخیر
    من کارت اعتباری رشته های کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه ازاد خریدم، الان میخوام ثبت کنم اطلاعات مدرک کاردانی میخواد، چیکار باید کرد؟؟

  54. سلام وقتتون بخیر
    شما اطلاع دارین اگه کارشناسی ناپیوسته بخونیم میتونیم اگه خواستیم بعد دوسال با کاردانی فارغ التحصیل بشیم؟ هزینه ای نداره؟؟

    1. سلام
      مشکلی نداره اگر اون دانشگاه مقطع کاردانی داشته باشه البته

  55. سلام
    آقای افشار اعتراض ثبت کردم برای تراز سوابق تحصیلی هنوز در دست بررسی چگونه پیگیری کنم برای دریافت نتیجه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا