مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

حق انتخاب نظام امتحانی به داوطلبان کنکور ۹۹ داده شد

انتخاب نظام کنکور

داوطلبان کنکور ۹۹

در جلسه امروز شورای سنجش و پذیرش دانشجو به درخواست جمع کثیری از داوطلبان کنکور ۹۹ رسیدگی شد. این جلسه در دفتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار شد.

رئیس سازمان سنجش کشور در ارتباط با جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو افزود: جمع کثیری از داوطلبان کنکور ۹۹ درخواست کرده اند که بتوانند حق انتخاب نظام آموزشی برای امتحان را داشته باشند. یکی از دستورات جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در این جلسه رسیدگی به درخواست داوطلبان کنکور 99  در ارتباط با انتخاب نظام آموزشی بود.

انتخاب نظام امتحانی توسط داوطلبان کنکور ۹۹

دکتر ابراهیم خدایی ریئس سازمان سنجش کشور افزود: داوطلبان کنکور 99 می توانند دفترچه سوالات هر نظامی را که می خواهند برای پاسخگویی انتخاب کنند.

نتیجه بررسی درخواست داوطلبان کنکور ۹۹ در جلسه شورای سنجش و پذیرش کشور از این قرار است: حق انتخاب به شرکت کنندگان در آزمون کنکور سراسری 99 برای انتخاب نظام آموزشی داده شد. بنابراین داوطلبان می توانند نظام امتحانی خود را انتخاب کنند.

ریئس سازمان سنجش و آموزش کشور یادآور شد: امکان انتخاب نظام امتحانی برای داوطلبان کنکور ۹۹ در زمان ثبت نام وجود دارد. به این ترتیب سوالات بر اساس نظام امتحانی طراحی می شود.

هنگام امتحان کنکور سال 99 داوطلبان بر اساس نظام امتحانی که از قبل انتخاب کرده اند، دفترچه سوالات را دریافت می کنند. به این ترتیب داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه نیز می توانند با مطالعه دروس نظام جدید، به سوالات این نظام امتحانی پاسخ دهند. امکان انتخاب برای داوطلبان کنکور ۹۹ نظام جدید نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است در کنکور سال 98 دفترچه های سوالات جداگانه برای فارغ التحصیلان نظام قدیم و جدید آموزشی طراحی شده بود. در آزمون گذشته امکان انتخاب بین دو نظام امتحانی برای داوطلبان در نظر گرفته نشده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا