مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

چند بار میتوان در ترمیم معدل شرکت کرد؟

کنکوریهای ۱۴۰۳ چند بار مجاز به ترمیم نمره هستند؟

ترمیم معدل چیست؟

در صورتی که داوطلبی قصد دارد نمره امتحانات دروس نهایی خود را بهتر کند می تواند مجدد در امتحانات نهایی دروس مد نظر خود شرکت کند که به آن ترمیم معدل می گویند.

طبق اعلامیه های سازمان سنجش در کنکور ۱۴۰۳ نمرات نهایی سال دوازدهم تاثیر قطعی ۵۰ درصد در نتایج کنکور سراسری خواهد داشت و قرار است از سال ۱۴۰۵ نمرات پایه های دهم و یازدهم نیز بر نتایج کنکور تاثیر مستقیم داشته باشد.

بنابراین داوطلبانی که نمرات نهایی پایینی دارند، می توانند با شرکت مجدد در امتحانات نهایی، و توجه به آخرین بخشنامه ترمیم معدل و ایجاد سوابق تحصیلی کنکور نمرات خود را ترمیم کنند.

نکته مهم دیگر برای ترمیم نمرات دروس نهایی این است که اگر داوطلبی درسی را افتاده است، برای شرکت در امتحانات ترمیم باید ابتدا آن درس را پاس کند سپس اجازه دارد در امتحان ترمیم شرکت کند، لذا دقت کنید که برای ترمیم معدل حتما باید فارغ التحصیل باشید.

اگر نمرات  ترمیم معدل کمتر شد چه میشود؟

برای ترمیم معدل این موضوع خوشبختانه در نظر گرفته شده است، در صورتی که نمرات ترمیم معدل شما کمتر نمرات قبلی باشد، همان نمرات قبلی که بهتر هستند برای شما لحاظ خواهد شد.

چند بار می شود در ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ شرکت کرد؟

طبق آخرین بخشنامه صادر شده از وزارت آموزش و پرورش داوطلبانی که قصد دارند نمرات کسب شده در امتحانات نهایی خود را بالا ببرند، ۲ نوبت حق شرکت در امتحانات ترمیم معدل را دارند.

تا این لحظه هر شخص فارغ التحصیل میتواند مجدد و بیش از یکبار در ترمیم معدل شرکت کند

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در مصاحبه اخیر خود در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲، بیان کرد که امکان ترمیم نمره برای امتحانات شهریور وجود ندارد.

وی اضافه کرد که معنی امتحانات شهریور جبرانی است و چون دانش آموزان با دید جبران در امتحان شرکت می کنند بنابراین دغدغه سابقه تحصیلی و ترمیم را اضافه نکردیم.

طبق اطلاعاتی که در دفترچه ثبت نام سازمان سنجش منتشر شده است:

هر داوطلب میتواند بیشتر از یک بار حق ترمیم نمره برای هر درس را دارد و می تواند در خرداد ماه در امتحانات ترمیم شرکت کند اما این فرصت تنها در خرداد هر سال امکان پذیر است و به بیان ساده تر نوبت شهریور و دی برای جبران درس های افتاده و خرداد برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره در کنکور می باشد .

امکان ترمیم معدل مجدد برای پشت کنکوری ها

در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری صراحتا عنوان شده داوطلبان میتوانند در ترمیم معدل خرداد ماه شرکت کنند گرچه این موضوع تا این لحظه به صورت اطلاعیه ای مجزا منتشر نشده است اما احتمالا با نزدیک به امتحانات نهایی خرداد ماه این موضوع نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

ترمیم معدل مجدد پشت کنکوری ها

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳

همچنین طی خبری در آبان ۱۴۰۱ به متقاضیان ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمره های نهایی که دارای یکی از مدراک پایان دوره تحصیلات متوسطه، اعم از دانش آموزان شاخه های نظری و شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش که داوطلب شرکت در گروه آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی خود هستند، می توانند طبق جدول دروس امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه فقط یک مرتبه برای ایجاد سابقه و نیز یه مرتبه برای ترمیم نمرات با پرداخت هزینه برای دروس مد نظر خود ثبت نام کنند و در امتحان مربوط به آن شرکت نمایند.

ضمنا به متقاضیانی که پیش از ابلاغ این مصوبه یعنی پیش از آبان ۱۴۰۱ از فرصت ترمیم نمرات استفاده کرده اند، اجازه داده می شود یک بار دیگر نیز در امتحانان ترمیم نمره دروس مد نظر خود شرکت کنند.

نکته مهم بعدی که باید به آن توجه کنید این است که پس از شرکت در ترمیم معدل، مدرک جدیدی با معدل جدیدی که کسب کرده اید برای شما صادر نمی شود و فقط نمره جدید در صورت بهتر بودن، جایگزین نمره قبلی می شود و برای سازمان سنجش ارسال می شود تا در نتایج کنکور در نظر گرفته شود.

نکته بعدی این است که برای شرکت در ترمیم معدل باید با کمک آموزش از راه دور که در هر شهری وجود دارد، درخواست ترمیم معدل بدهید و با پرداخت هزینه نسبتا کمی در امتحانات ترمیم معدل در نوبت های دی یا خرداد شرکت کنید. لیست کامل مدارس بزرگسالان به تفکیک هر استان قبلا در سایت قرار گرفته است.

نحوه ترمیم معدل داوطلبان نظام قدیم

یکی از سوالات رایج در مورد ترمیم معدل، بحث پیرامون نحوه ترمیم معدل نظام قدیم و نظام جدید است.

اگر شما فارغ التحصیل نظام قدیم هستید، میتوانید معادل دروس نظام جدید را برای نظام قدیم امتحان دهید. به طور مثال در نظام قدیم درس دین و زندگی در سال سوم و چهارم دبیرستان نهایی بود.

قانون به این شکل است که تاثیر قطعی نمرات دروس نهایی سوم دبیرستان ۳۰درصد و تاثیر نمرات نهایی پیش دانشگاهی به میزان ۱۰درصد خواهد بود.

بهترین زمان برای ترمیم معدل کنکور

برای ترمیم معدل می توانید در امتحانات دی ماه یا خرداد ماه شرکت نمایید، اما نکته مهم این است که ترمیم معدل حتما باید پیش از برگزاری کنکور انجام شده باشد.

برای عموم داوطلبانِ کنکور پیشنهاد می شود ترمیم معدل در دی ماه شرکت کنند و از دی تا تیرماه برای کنکور بخوانند، مخصوصا ماه پایانی کنکور تیرماه برای جمع بندی تستی دروس تخصصی و حل آزمون های جامع صرف شود، همچنین دغدغه امتحانات نهایی را نداشته باشند.

نکته بعدی این است که پس از برگزاری امتحانات ترمیم معدل حتما به سایت ترمیم معدل به آدرس اینترنتی https://dipcode.medu.ir مراجعه کنید و ببینید نمره ترمیم شده شما ثبت شده است یا نه.

چه کسانی می توانند در ترمیم معدل کنکور شرکت کنند؟

شما تنها زمانی می توانید در امتحان ترمیم معدل شرکت کنید که پیش تر در آن درس امتحان داده باشید. برای مثال یک داوطلب رشته تجربی میتواند درخواست شرکت در ترمیم نمره درس زیست را داشته باشد.

برای این موارد بهتر است با مراکز آموزش از راه دور تماس بگیرید و سوال بپرسید، تا راهنمای دقیقی به شما ارائه دهند. در برخی موارد دیده شده که فردی در تغییر رشته داده و مدرک جدید نیز کسب کرده است اما از کنکور آن سال جامانده است.

به طور مثال شما پس از گذراندن امتحانات نهایی رشته تجربی و اخذ مدرک تجربی، تصمیم دارید در کنکور سال بعد شرکت کنید، در این صورت می توانید در امتحانات ترمیم معدل نیز شرکت کنید. طبق قانون سازمان سنجش داوطلبان تغییر رشته ای باید در دروس رشته جدید خود امتحان بدهند در غیر این صورت نمره دروس عمومی و اختصاصی که در آن ها شرکت نکرده اند صفر در نظر گرفته می شود.

ترمیم معدل مهم تر است یا معدل امتحانات نهایی؟ برای دوازدهمی ها اولویت با کنکور است یا معدل امتحانات نهایی؟

سال داوزدهمی ها که از سری داوطلبان اصلی کنکور محسوب می شوند، هم معدل نهایی و هم کنکور مهم است، لذا باید برای امتحانات نهایی و کنکور به خوبی درس بخوانند.

بسیاری از دانش آموزان سال دوازدهمی به این مسئله فکر می کنند که چه کاری درست است؟ در برخی موارد دیده میشود که دانش آموز سال داوزدهمی تصمیم می گیرد به علت اهمیت و تاثیر مستقیم معدل، سال داوزدهم را فقط به معدل اختصاص دهد و برای دروس کتبی درس بخواند و سال بعد پشت کنکور بماند و برای کنکور مطالعه کند.

این مسئله باعث می شود تعداد پشت کنکوری ها زیاد شوند. اما دانش آموزی می تواند برنده شود که با برنامه ریزی صحیح به درستی این بحث را مدیریت کند.

دانش آموزانی که به مطالب تشریحی و پایه تسلط دارند، به خوبی از پس نکات ریز سوالات تستی برمی آیند، به همین جهت پیشنهاد می شود ابتدا بر مفاهیم دروس تکیه کنید و بیاموزید، در این صورت است که می توانید به خوبی از پس امتحانات نهایی بر بیایید و سپس با قدرت در کنکور نیز حاضر شوید.

چه افرادی به ترمیم نمره نیاز دارند؟

اگر معدل شما خوب است به ترمیم معدل نیازی ندارید، ولی اگر نمرات شما پایین است باید ترمیم معدل انجام دهید تا تاثیر معدل بر کنکور شما مثبت باشد.

تاکید می شود که تاثیر معدل قطعی است و اگر معدل شما بالا باشد رتبه شما بهتر خواهد شد اما اگر معدل شما پایین باشد باعث اُفت رتبه شما خواهد شد و به این مسئله هم توجه کنید که کسب نمره در امتحانات نهایی راحت تر از کسب درصد در کنکور است.

بنابراین می توان گفت ترمیم معدل یک فرصت بسیار مناسب است که داوطلبان نباید آن را از دست بدهند.

حتی به دانش آموزان قوی با نمرات ۱۸ و ۱۹ نیز توصیه می شود غفلت نکنند، چرا که یک نمره نیز می تواند تاثیر گذار باشد، چون نمره بهتر در کنکور لحاظ خواهد شد.

برای دانش آموزان متوسط بهتر است دروس ۱۷ و ۱۸ را مجدد ترمیم کنند و برای دانش آموزان ضعیف که معدل پایین تر از ۱۷ دارند، حتما باید ترمیم کنند.

نکته اخر این است که در برخی رشته ها پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی است، مثلا در سال ۱۴۰۱ پذیرش دانشجو در رشته های پیراپزشکی مانند: مامایی، هوشبری، و علوم ازمایشگاه با سوابق تحصیلی صورت گرفت.

علاوه بر آن تعداد زیادی رشته روزانه یا شبانه با سوابق تحصیلی پذیرش دارند، که برای قبولی در آن ها معدل به کار شما می آید.

جمع بندی نهایی در مورد ترمیم معدل

همانطور که گفتیم بیشتر از یکبار فرصت شرکت در ترمیم معدل را دارید پس حتما برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشید تا پشت کنکور نمانید و همچنین بتوانید در امتحانات هم موفق شوید.

موفقیت در امتحان نهایی و کنکور به طور همرمان تنها با تلاش زیاد و برنامه ریزی اصولی ممکن است.


مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

205 دیدگاه

  1. خداکنه فرصت ترمیم بیشتر از یکبار بشه 😔💔

    من خرداد مشکل پیش اومد نشد ترمیم کنم یعنی بهتر نشد نمره هام

          1. ببخشید با این وجود حتی اگر نمرات ما توی ترمیم ۲۰ بوده برای سال بعد خیلی تراز کمتری به نسبت بقیه بهمون داده میشه چون مال سال قبل هست و این یعنی بی عدالتی محض
            اگر قرار باشه عدالت برقرار باشه باید شرایط برای همه یکسان باشه تا همه مطابق با سوادشون تراز بگیرن و اینطوری باید هر سال همه حق ترمیم معدل رو داشته باشند
            لطفا صدای ما باشید و این حق رو مطالبه کنید ممنون

          2. بە نظرتون با تراز ۵۳۳٠ معدل تجربی،چە درصدی توی منطقە ۳ بزنیم کە بشە باهاش پزشکی روزانە یا تعهدی اورد برای ٤٠۳؟ و اینکە بە نظرتون شدنیە؟یا قید کنکورو بزنم؟چون من کل ترمیمم رو انجام دادم بجز ۲ درس زبان و بهداشت،،،معدل دهم و یازدهمم خیلی خوبە ،اما خیلی دیر میشە برام کە بە فکر کنکور٤٠۵ یا٤٠٤یا بعدش باشم

          3. نمیدونم
            تراز خیلی کمی از سوابق داری و از اونطرف باید درصدهای خبلی خیلی بالایی داشته باشی

      1. ترمیم معدل نوشتم ولی چند تا درس رو نرفتم سر جلسه
        نمیتونم اونور دوباره بنویسم یا نه

          1. سلام خسته نباشید من سال ۹۸ یکبار ترمیم کردم طبق بخشنامه جدید که تازه اومده بازم میتونم ترمیم کنم یا نه؟

    1. سلام وقتتون بخیر من دیپلم تجربی نظام جدید دارم و می‌خوام کنکور زبان بدم برا ترمیم معدل باید چیکار کنم ؟

  2. سلام خسته نباشید آقای افشار عزیز شما به عنوان فردی که تجربه زیادی در این سالها کسب کرده به نظر شما این احتمال وجود داده که تا پایان شهریور ۱۴۰۲ مصوبه اصلاح شود و محدودیت یکبار ترمیم برداشته شود ؟ لطفا صادقانه بفرمائید.

    1. سلام
      بله فکر کنم محدودیت اش بردارند چون موضوعی درآمد زایی آموزش و پرورش هست

      1. حتی اگر بحث در آمد زایی نباشه بحث عدالت هست چون تراز معدل های ۲۰ سال های مختلف یکی نیست

  3. وقت بخیر چطور مطمئن بشیم انتخاب رشته ازادمون تایید شده؟ من دو بار تایید نهایی رو که زدم دو تا کد پیگیری متفاوت داد

  4. یعنی فرصت ترمیم برای بار دوم میدن؟؟

    خرداد امتحان دادم بهت چکر نشد

    1. #فوووری

      ⭕️کارزار افزایش فرصت ترمیم معدل
      https://www.karzar.net/76090

      سلام دوستان لطفا برید رای بدین تا فرصت دوباره ترمیم معدل رو بدن برای دوستاتون هم بفرستین

  5. سلام استاد وقتتون بخیر.
    من با هدف پزشکی استارت زدم اما از بس گفتن که درآمدقبل رو نداره و سخته و … کلا یه جوری شدم.به هدفم شک کردم جوری شده که حتی نمیتونم تشخیص بدم به پزشکی علاقه دارم یا نه و این باعث شده ارداه ام کم و حتی صفر بشه لطفاً کمک کنید بگید از کجا بفهمم که به چی علاقه دارم

    1. سلام
      هدفت بهترین بودن و بهترین شدن در رشته خودت باشه نه حواشی

      1. من تازه میخوام دیپلم تجربی بگیرم و مهر مدرسه بزرگسال ثبت نام کردم برای امتحانات دی ماه تا چند درس میشع انتخاب کرد؟ایا برای درسای باقی مانده میشه خرداد امتحان داد؟

        1. سلام
          نصف درس ها دی و مابقی خرداد
          البته بهتره همه خرداد امتحان بدی تا در سوابق کنکورت هم برات بحساب بیاد

    2. با سلام
      جمله یک مرتبه فرصت ترمیم به این معناس که یکبار در این امتحان شرکت میتوان کرد ولو اینکه فقط یک درس رو ترمیم بزنی و بعد از اون حق شرکت سلب می‌شود

      یا اگر یک درس رو ترمیم کردی سال بعد فرصت برای مابقی دروس ترمیم نشده هم هست؟

      1. فرصت مابقی درس ها داری ولی اونی که ترمیم کردی یکبار دیگه تمومه

  6. سلام.استاد کی اعلام میکنن که امکان ترمیم مجدد هست یا نه؟بنظر شما این امکان وجود داره؟
    من نمره های ترمیم خرداد و ندیدم از کجا میتونم ببینم؟

    1. به نظر من برای بحث درآمد زایی خودشان هم که باشه اینکار می کنند

      1. واقعا چه فرقی به حال دانش آموز بدبخت داره درهرصورت از هر راهی از ما پول میگیرن عمومی باشه بابتش باید هزینه کنیم حذف هم که شد بابت ترمیم معدل باید هزینه کنیم حداقل تعداد دفعاتشو مثل کنکور بیشتر کنن
        هرچی که داریم و ازمون بگیرن فقط بزارن زندگیمونو کنیم

  7. سلام، من یه بار برای ۱۴۰۲ ترمیم معدل کردم تو خرداد، ولی رتبه کنکورم خوب نشد، الان رفتم پیام نور تا سربازی نرم، آیا میتونم واسه خرداد۱۴۰۳ هم ترمیم معدل کنم؟ یا اینکه گفتید فقط یه فرصت ترمیم هست معنیش اینه که دیگه نمیتونم ترمیم کنم؟
    با تشکر

    1. سلام
      فعلا اجازه مبنی بر ترمیم برای بیشتر از یکبار صادر نشده است

  8. سلام بنظرتون امسال دوباره فرصت انتخاب رشته صرفا سوابق روزانه برای جاماندگان از انتخاب رشته میدن یا نه؟

  9. نمی دونم کیی نظر منو میبینه ولی خواهش میکنم حداقل یه شرایطی برای اونی که ترمیم زده ولی هیچ کدوم از نمراتش خوب نیست در نظر بگیرید حداقل دوبار فرصت بدید که ما بتونیم این نمراتو یکم تغییر بدیم 🥲🙏

  10. سلام استاد وقتتون بخیر
    سوالی داشتم بنظر شما محدودیت یک بار ترمیم برداشته میشه یا نه ؟ من دارم کلی تلاش میکنم و کلاس ثبت نام کردم امیدوارم بتونم دوباره ترمیم کنم بنظر شما اجازه دوباره رو میدن؟

    1. اگر تاثیر نهایی مستقیم باقی بمونه بنا به خواهش و درخواست داوطلب کنکوری (فارغ التحصیل) و با انگیزه های مالی ، آموزش و پرورش اجازه تمدید بیشتر خواهد داد

      1. سلام آیا من میتونم نصف درس هارا خرداد ۴۰۳ و نصف دیگر را خرداد ۴۰۴ ترمیم کنم؟
        برای همه درس ها آمادگی ندارم

  11. سلام اقای دکتر .من فارغ التحصیل سال 90 هستم میخوام در سال 1404 کنکور شرکت کنم ایا سوابق سال یازدهم هم باید داشته باشم؟ اگر نمرات سال سوم نظام قدیم را با دروس دوازدهم ترمیم کنم با دوطلبان همون سال قیاس میشم یا سال اخذ دیپلم؟

  12. سلام اقای دکتر .من فارغ التحصیل سال 90 هستم میخوام در سال 1404 کنکور شرکت کنم ایا سوابق سال یازدهم هم باید داشته باشم؟

    1. سلام
      بله برای کنکور ۱۴۰۴ اینجور که گفتند سابقه تحصیلی یازدهم و دوازدهم هر دو موثر خواهند بود

    2. سلام استاد ،من میخوام امسال سال دوازدهمم را ترمیم کنم تا الان هم ترمیم نکرده ام ،اگر امسال مثلا ۲ تا از درس هارو(مثلا دینی و ادبیات) ترمیم کنم آیا میتونم سال  دیگه زیست یا درس دیگه ای را ترمیم کنم از همون سال دوازدهم را؟

  13. سلام وقتتون بخیر
    آقای افشار من فارغ التحصیل هستم و خرداد امسال برای ترمیم ثبت نام کردم اما هیچ کدوم رو شرکت نکردم و غیبت کردم با توجه به اینکه فرصت ترمیم یک باره
    دیگه امکان ثبت نام ترمیم برای من وجود نداره؟

      1. سلام آقای دکتر
        حداکثر تا چه زمانی مشخص میکنن فرصت مجدد ترمیم معدل میدن یا نه؟

  14. سلام استاد خسته نباشید من کنکور دادم اما رتبم توب نشد و ترمیم معدلم رو فرصتش از دست دادم
    آیا امکان داره دوباره بخوان اجازه بدن ما بتونیم ترمیم کنیم
    وکی اگه این موضوع رو قبول کنن به ما اطلاع داده میشه
    ممنون میشم که جواب بدین اخه شما از همه مشاورانی که میشناسم با تجربه ترین

    1. همه ما امیدواریم که این اتفاق بیوفته و فرصت ترمیم مجدد بدن… افراد زیادی ازین بابت نگرانن و استرس دارن.

  15. سلام استاد گرامی

    لطفا جوابم رو بدید خیلی نگران هستم

    این حرف درسته که میگن اگر تا پایان شهریور امسال فرصت ترمیم معدل مجدد رو ندن و بعد از پایان شهریور فرصت ترمیم معدل مجدد رو بدن، دیگه برای کنکور 1403 نمیشه ترمیم معدل مجدد کرد و برای کنکور های 1404 به بعد اعمال میشه؟

      1. ببخشید استاد ولی میگن اونایی که مثل من یکبار تو خرداد1402 ترمیم معدل کردن دوباره نمیتونن
        ترمیم معدل کنن، مگه اینکه مصوبه جدیدی بدن تا آخر شهریور.

        یعنی به نظر شما صددرصد مصوبه جدید میدن که بذارن دوباره ترمیم معدل شرکت کنیم؟

        ببخشید که انقدر سؤال میپرسم آخه خیلی استرس دارم و ناراحتم

        1. از سال ۱۴۰۱ و بعد از آن اگر ترنیم کردی دیگه اجازه نمیدهند … البته فعلا اینه

  16. سلام
    اگه امکانش باشه کارنامه هایی با معدل کم و درصد آزمون بالا قرار دهید

  17. من خودم و می کشم اگه ی بار باشه فقط
    ترمیم پارسال و گند زدم
    الان دارم میخونم به خدا…خیلیم میخونه
    رویا و آرزوم و خراب کنن چه خاکی تو سرم کنم؟!

    1. این فقط نگرانی شما نیست🥲 نگرانی من و کلیییی داوطلب پشت کنکوری دیگه هم هست.. اون از وضع بد ترازدهی هاشون به پشت کنکوری‌های ۱۴۰۲، که مجبور شدیم بخاطرش بازم پشت کنکور بمونیم به امید اینکه بتونیم سال بعد با آرامش برای هدفمون تلاش کنیم و بهش برسیم؛
      اینم از مصوبه الان که نه تنها تاثیر معدل ۵۰ درصد شده بلکه دارن میگن برای کسانی که فرصت ترمیم رو برای کنکور پارسال استفاده کردن دیگه نمیتونن برای امسال استفاده کنن…
      آخه این منطقیه؟!! _ چرا؟
      وقتی میتونیم دوباره کنکور بدیم، خب چرا فرصت ترمیم جدا برای کنکور جدید ندن؟! اونم الان که معدل سهم پنجاه درصدی داره، واقعااا سهم کمی نیست!! یعنی نصف کنکور!! نصف راه برای رسیدن به دانشگاه و هدفت!!! این حق یه پشت کنکوری نیست که بخاطر تصمیمات ناسنجیده هم خودش و هم خانواده شو دچار یه حسرت و عذابِ عمیق بکنه.. من تصمیم گرفتم دوباره برای کنکور ۴۰۳ بمونم و تلاش کنم، من و کسانی که شرایطشون مثل منه اینو میخواییم که به ما هم مثل بقیه نگاه کنید و اجازه بدید با شرایط یکسان و عادلانه در کنار بقیه داوطلبان، برای رسیدن به هدفمون تلاش کنیم، به امید خدا🤲✨

  18. سلام، واقعا دارم از استرس میمیرم:` من مجبور شدم برای وضعیت بد ترازدهی ها به پشت کنکوری های ۴۰۲ و همچنین سطح سوالات بالای امتحان نهایی دوباره باری ۴۰۳ پشت کنکور بمونم، که ترمیم معدل هم شرکت کردم، الان میگن که فرصت ترمیم مجدد برای کنکور جدید نمیدن.. خب پشت کنکوریا چیکار کنن؟ مگه که گناهی کردن؟ این حقشون نیست . دلیل نمیشه چون پست کنکورین کلا قید هدفشون رو بزنن که😢 الان من و کسانی که شرایطشون مثل منه کلییی استرس دارن، لطفاً خواهش میکنم یه راهی پیش پای پشت کنکوریا بزارین. پشت کنکوری بودن دلیل بر این نیست که کلا قید هدف و دانشگاه و آرزوی های خودشون و پدر مادرشون رو بزنن:` امیدوارم شرایط رو یکسان سازی کنن و عدالت رو بین داوطلبان بیشتر برقرار کنن، و به فکر آرامش ما و خانواده هامون باشند🤲😢

  19. سلام
    من دیپلم تجربی داشتم و برای رشته ریاضی سوابق تحصیلی ایجاد کردم تو سه تا درس اختصاصی
    امسال میتونم سابقه ایجاد شده رو ترمیم کنم طبق قوانین فعلی؟ همون یکبار حق ترمیم برای این مورد هم برقراره؟

    1. سلام
      بله یکبار حق ترمیم برای شما برقراره
      یعنی مجموعا دوبار امتحان نهایی

  20. ببخشید یه سوال
    من پارسال ترمیم کردم
    امسال میتونم دوباره دروس ترمیم کنم؟
    این امکان وجود داره؟

  21. سلام و وقت بخیر
    اگر یک درصد امکان ترمیم معدل ندن میشه از رشته تجربی دیپلم مجدد تجربی داد اینطوری شاید راهی واسه بالا کشیدن تراز نهایی ها بود.

  22. سلام برید سابت فارس من درخواست ترمیم معدل امضا کنید انشاالله زیاد کنن

  23. سلام. من سال ۹۰ فارغ التحصیل شدم. لیسانسم. اما عاشق پزشکی ام.
    امسال ترمیم معدل انجام دادم اما فقط نمرات عمومیم بالای ۱۹ شد. زیستم خیلی خوبه. اما افتضاح اصلاحش کردن. فیزیک و ریاضی هم گند زدم.
    الان به نظر شما امسال فرصت مجدد ترمیم به ما میدن؟؟؟؟من اصلا روحیه ندارم درس بخونم. حالا اگه فرصت بدن من همه درسارو بالای ۱۹ حتی ۲۰ بگیرم ایا تراز خوبی به من که سالها پیش فارغ التحصیل شدم میدن؟ لطفا راهنماییم کنید.

    1. اگر ۱۴۰۱ یا ۱۴۰۲ ترمیم نکرده باشی یکبار فرصت داری و اگر قبل از ۱۴۰۱ ترمیم زه باشی مجدد الان هم بهت فرصت ترمیم میدن

  24. نه همین ۴۰۲ ترمیم کردم. الان واقعا نمیدونم درس بخونم یا نه؟ وقتی معلوم نیس فرصت مجدد میدن یانه. به نظر شما امکان داره فرصت دوباره بدن؟؟؟
    دارم دیوونه میشم. اخه عدالت کجا رفته کنکور باشه اما ترمیم دوباره نه.
    یه سوالم داشتم من کتاب تست فیزیکم واسه کنکور ۴۰۰ هست.و ریاضی برای ۴۰۲ به نظر شما باید جدید بگیرم؟

      1. ببخشید من پارسال ترمیم زدم هشتا از دروس رو دو تا درسو ترمیم نزدم امسال امکانش هست برا اون دو درس به صورت جدا ترمیم کنم؟

  25. سلام جناب افشار من شهریور ۱۴۰۱ برای تمام دروس تجربی ترمیم کردم بعد الان تو یه سایت دیدم انگار گفته بود کسایی که قبل از اطلاعیه آموزش و پرورش که آبان۱۴۰۱ آمده ترمیم معدل کردند یک بار دیگه بهشون فرصت داده میشه. میخواستم بدونم درسته. لطفاً جواب بدید خیلی برام مهمه

  26. سلام
    معدل وقتي نصفه کنکور شده پس‌ ترمیم هم بسیار بی عدالتی يک بار باشه
    مثل اينه که‌ بگن هر کس فقط يک بار میتونه کنکور شرکت کنه

  27. سلام
    وقتي معدل نصفه کنکور شده
    بنابراین ترمیمه فقط يک بار مثل اينه که‌ هر کی فقط يک بار کنکور شرکت کنه

  28. آقای افشار بحث ترمیم چیشد؟دوباره میتونیم ترمیم کنیم یه نه؟؟تروخدا جواب بدیددد

  29. سلام استاد یه سوال
    من دیپلم تجربی داشتم و دیپلم مجدد ریاضی گرفتم و هیچ درسی رو تطبیق نزدم (یعنی توی فرم تطبیق دروس عمومی نبود و نوشته شده بود که حتما باید در تمامی دروس شرکت کنم تا دیپلم جدید صادر بشه) و حتی توی سوابقم نمره های عمومی تجربی که بالاتر شده بودم لحاظ نشد چون تطبیق نخورده بود بنظر شما من امکان ترمیم دروس تجربیم به خصوص عمومی ها رو دارم؟ بنظرتون برم اداره

    1. ایجاد سابقه کنید دروس اختلافی بین دو رشته فقط امتحان میدی و اگر دیپلم مجدد بگیری همه دروس باید سابقه ازش بسازی مطابق یک دوازدهمی

      1. ممنونم از پاسخگویی
        یعنی الان امکان ترمیم نمرات عمومی دیپلم تجربی رو دارم؟ بازم ممنون

      2. ممنون از پاسخگوییتون
        ببخشید سوالم اینکه من میتونم درس های رشته تجربی و درس های عمومی رو ترمیم کنم با توجه به اینکه دیپلم مجدد ریاضی گرفتم؟

        1. هر کنکوری میخوای بدی باید نمرات دروس اختصاصی همون رشتته + عمومی هات بالا باشه

  30. سلام استاد وقتتان بخیر من دیپلم تجربی هستم که شهریور ۱۴۰۱ ترمیم معدل شرکت کردم ولی بعضی از دروسم نمرات قابل قبولی نشد می خواستم بدونم منی که قبل تاریخ مصوبه که آذر ۱۴۰۱ بود ترمیم کردم آیا باز هم می توانم ترمیم شرکت کنم یا نمیشه ممنون میشم پاسخ بدهید با تشکر

  31. سلام من کنکور دی ۴٠١شرکت کردم وخرداد۴٠٢ترمیم معدل زدم ومتاسفانه شب کنکور ۴٠٢تصادف کردم به کنکور نرسیدم
    ایاترمیم معدلم روی کنکور دی ۴٠٢لحاظ شده؟؟

  32. سلام من کنکور دی ۴٠١شرکت کردم وخرداد۴٠٢ترمیم معدل زدم ومتاسفانه شب کنکور ۴٠٢تصادف کردم به کنکور نرسیدم ایاترمیم معدلم روی کنکور دی ۴٠١لحاظ شده؟؟

  33. سلام استاد وقتتون بخیر
    من ۱۴۰۲ ترمیم زدم و تراز سوابق تحصیلیم شد ۷۱۰۰
    بنظرتون اگر امسال فرصت ترمیم ندن با همین تراز میشه
    پزشکی آورد

  34. سلام وقتتون بخیر
    من سال ۹۸ کنکور دادم و اولین ورودی نظام جدید بودم و تمام درسای اختصاصی و عمومیم بالای ۱۹ و نیم بودن ؛ قصد دارم برای کنکور ۱۴۰۳ دوباره شرکت کنم میخواستم بدونم با توجه به نحوه ی ترازدهی به نمرات نهایی لازمه تا ترمیم معدل بزنم؟

  35. سلام، من کنکوری ۴۰۱ تجربی بودم اما همون سال و سال ۴۰۲ هم به نتیجه دلخواهم نرسیدم؛ همه دروس به جز عربی و سلامت و بهداشت رو ترمیم کردم و تراز سوابق من ۶۶۰۰ شد تقریبا … اگر عربی و سلامت رو هم ترمیم کنم و دوباره کنکور بدم آیا شانسی برای رتبه زیر ۳۰۰۰ منطقه ۲ دارم؟ حدودا باید میانگین چقدر باشه؟

  36. سلام استاد من دیپلم تجربی هستم یکبار هم همه دروس رو ترمیم معدل کردم امسال میخوام کنکور ریاضی بدم امکانش هست برای ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی رو یبکار دیگه ترمیم کنم؟

  37. سلام خسته نباشید ببخشید من دانش آموز تغییر رشته ای هستم قبلا هنرستان بودم دیپلمم رو گرفتم و الان تجربی میخونم .خرداد ماه رفتم یکسری از درسارو امتحان دادم چند تا عمومی و تخصصی ها. میتونم باز ترمیم کنم؟ چون تغییر رشته ای بودم

    1. سلام

      اگر دیپلم مجدد گرفتی و فارغ الحصیل شدی حق ترمیم دوباره داری

  38. باسلام تراخدا من پارسال زیست ترمیم شرکت کردم به دلیل مشکلاتی که داشتم نمراتم خوب نشد ای کاش فرصتی بشه ترمیم معدل برای بار دوم باشد چون شرط قبولی ما در کنکور معدل نهایی است

  39. سلام من رشته انسانی هستم و میخوام کنکور انسانی بدم از فرصت ترمیم معدل استفاده کردم و متاسفانه نمرات خوبی نگرفتم و دوباره هم که فرصت ترمیم ندادن من میتونم دیپلم معارف بگیرم واز طریق دروس مشترک که داریم نمراتم رو ببرم بالا؟

  40. سلام وقتتون بخیر باشه
    میخواستم بدونم منکه دی ماه ۱۴۰۱ ترمیم زدم میتونم دوباره ترمیم بزنم؟ هنوز هیچ مصوبه ای برای اینکه میشه ترمیم دوباره زد نیومده؟
    ممکنه بیاد اصلا؟!

  41. سلام خسته نباشین
    من پارسال برا رشته ی تجربی ترمیم زدم
    امسال ممکنه برای رشته ی ریاضی ایجاد سابقه بزنم؟
    بنظرتون درسهای مشترک مثل شیمی و عمومی ها که پارسال دادم رو نمیتونم دیگه ؟

    1. اگر کنکور ریاضی میخوای بدی برای درس هایی که پارسال ترمیم نزدی میتونی ترمیم داشته باشی

  42. سلام
    من سال 1404 کنکور تجربی دارم
    1_ خرداد امسال برای ترمیم میتونم هم نهایی های دوازدهم رو بدم هم نهایی های یازدهم ؟ یا فقط نهایی های دوازدهم رو میشه ؟
    سال آینده اگه بخوام هردو پایه رو برای نهایی ثبت نام کنم خیلی سخت و تعداد زیاد میشه

    2_ از ی طرف به نتایج امسال که نگاه کردم دیدم نمرات برابر 1402 تراز بیشتری رو داده نسبت به نمرات سالهای گذشته ( منظورم اینه مثلا کسی که امسال همه درسها رو 18 گرفته ترازش بالاتر شده نسبت به کسی که در سالهای قبل درسها رو 18 گرفته ) میگم شاید امسال شرکت کنم برای ترمیم ولی تراز کمتری رو نسبت به سال بعد بهم بدن ‌‌‌‌… 😭

    خلاصه نمی‌دونم چیکار کنم لطفا در خصوص دو مورد بالا اگه ممکنه منو راهنمایی کنید 🌹

    1. سلام

      مورد اول سوالاتون رو از مدارس بزرگسالان بپرسید لطفا
      درباره نحوه تراز بندی هم چیزی که مهم اینه که نمرات زیر ۱۹ نداشته باشی و مطمئن باش بقیه اش با درصد خوب در کنکور بدست میاد و تبدیل ات میکنه به یک رتبه خوب

  43. سلام خسته نباشید
    ببخشید چند درس رو میشه ترمیم کرد ؟
    آیا همه درس هارو میشه ترمیم کرد ؟

  44. سلام خسته نباشید ببخشید برای رشته علمی کاربردی بدون کنکور چه معدل کل و چه معدل کتبی لازمه داشته باشیم

  45. سلام خسته نباشید ببخشید برای رشته علمی و کاربردی چه معدل کتبی و چه معدل کلی لازم هست ؟

    1. چون بدون کنکورها اغلب ظرفیت هاش پر نمیشه با هر کعدل و نمره و شرایطی باشی موفق به قبولی میشی

    2. سلام خسته نباشید ببخشید میگن ترمیم معدل روی معدل کتبی تاثیری نداره این قضیه درسته ؟

      1. ترمیم بهتون معدل جدید نمیده
        و فقط برای رشته های با آزمون کنکور که ۵۰ ٪ تاثیر قطعی داره بهت کمک میکنه

    1. دی ماه حکم جبرانی برای کسب نمره قبولی داره . برداشته نشده ولی اگر میخوای در کنکور برات سوابق تحصیلی با نمره جدید ترمیم حساب کنند حتما خرداد امتحان بده

  46. سلام آقای افشار عزیز بنده قصد دارم از دانشگاه انصراف داده و در فرصت یکساله پس انصراف دیپلم مجدد بگیرم آیا میتوانم یا صرفا باید دانشجو باشم ؟ لطفا اگر از پاسختان اطمینان دارید پاسخ دهید چون اگر به اشتباه انصراف دهم کارم تمام است .

    1. سلام
      بله میتونی مشکلی نیست ولی بهتره تا لحظه آخر دانشجو باشی شاید خواستی سال بعدی هم کنکور بدی و هرچقدر تاریخ انصراف بیفته به بعدها برات بهتره

  47. سلام آقای افشار عزیز از پاسخگویی شما در این زمان کم بسیار سپاس گزارم اگر لطف کنید نام بخشنامه یا قانونی که طبق آن نظر فرمودید بفرمائید تا بنده آن را به مدارس بزرگسال نشان دهم با تشکر.
    موضوع : دیپلم مجدد در مهلت یکساله پس از انصراف.

    1. اگر مدرسه بزرگسالان بهانه سربازی و نظام وظیفه داشت برو آموزش و پرورش با مدرک انصراف خودت تا اونو بهت نامه بدن برای ثبت نام ترمیم
      پارسال که توجیه بودند مدارس بزرگسالان و مشکلی نبود

  48. سلام آقای افشار من در مورد اخذ دیپلم مجدد در زمان مهلت یکساله انصراف از دانشگاه به مدارس بزرگسال مراجعه کردم و گفتند بعد از انصراف فقط ترمیم میشه دیپلم مجدد نمیشه بعد رفتم آموزش پرورش و اونا گفتند هیچ کدوم نمیشه بعد از انصراف نه ترمیم و نه دیپلم مجدد هیچکدام نمیشه و باید حتما دانشجو باشی در ضمن گفتن تا یکسال پس از فارغ التحصیلی دیپلم اجازه داری ولی الان نه ، خواستم ببینم درسته یا نه و شما پیشنهاداتون چیه ؟

    1. سلام
      تایم انصراف یکساله مشکل خدمت سربازی نداری براشون از پلیس + ۱۰ نامه ببر

  49. سلام وقتتون بخیر
    من پارسال چند درس رو ترمیم انجام دادم برای کنکور ۴۰۲ و می‌خوام دوباره کنکور بدم ، میخواستم بدونم برای کنکور ۱۴۰۳ ، نمرات ترمیم شده حساب میشه یا همون نمرات قبل ترمیم و اصلی ؟؟

  50. استاد افشار سلام وقتتون بخیر ، من دانشجوی انصرافی دانشگاه علمی کاربردیم ترم أخر انصراف دادم و طبیعتا تا سال بعد معافیت دارم، راستش تو چنلتون بودم ویسی رو گوش میکردم که دانشجویان انصرافی ،واسه ثبت نام ترمیم به مشکل بر میخورن و استرس گرفتم راستش ، رفتم نظام وظیفه بم گفت برگه سبز اعزام مهلت دار بگیر به تاریخ یکسال دیگه ینی اول اذر سال دیگه اینطوری میتونی ترمیم شرکت کنی ، ایا این درسته و منو ثبت نام میکنن لطفا از نگرانی درم بیارین

  51. سلام وقت بخیر من سال ۹۴ پیش دانشگاهی بودم و ۹۳ سوم دبیرستان نهایی داشتیم برای ترمیم در خرداد میخوام ثبت نام کنم .تکلیف اون ۴ تا درس پیش دانشگاهی که نهایی بود چی میشه اقای دکتر ؟چون اینجوری که فهمیدم پیش دانشگاهی زمان ما هم نمرات نهایش در کنکور دخیله و موثره.ممنون

      1. دکتر جان یعنی اون ۴ تا درس پیش دانشگاهی هم میشه ترمیم کرد ؟اخه جلوی ایجاد سوابق نوشته همون دروس ۳ یا دوازدهم .الان ایجاد سوابق دوازدهم کنیم برای اون درس های پیش دانشگاهی ما هم همون نمرات رد میشه؟یا آزمون جداگانه دارند برای ترمیم؟

  52. سلام استاد وقت بخیر. اگه اخر شبا بخوام روتین تستی داشته باشم . ایا میتونم از لرنیتو استفاده کنم ؟که هم یه کوییز از مطالب روزم داشته باشم .؟؟یا همچنان با کتاب تستام و ازمونایی ک در اینده خواهم داد ، رو تین خودمو بزارم ؟؟تشکر

    1. سلام
      بله خیلی هم خوبه اتفاقا برات
      چه با کتاب تست از تست های دست نخورده باقی مونده باشه و چه باشه از لرنیتو و ….

  53. ببخشید سال ۹۸ فقط دوازدهم نهایی بود
    الان اگه من بخوام مثلا ۱۴۰۴ کنکور بدم باید برم امتحانای یازدهم و دهم رو هم بدم؟

    1. فعلا درباره ۱۴۰۴ چیزی نگفتند
      شاید به فارغ التحصیل بگن بیا یازدهم امتحان بده چون نهایی شده و شاید بگن همه تاثیر ۶۰ درصد کنکور ۱۴۰۴ برات با همون معدل دوازدهم حساب می کنیم

  54. سلام دکتر . ایا برای ی پشت کنکور متوسط ک خودش میدونه نقطه ضعفاش کجاست و میتونه بر حسب توانایی خودش برنامه بریزه . بازم لازمه مشاور بگیره ؟؟ اصلا امکانش نیس بدون مشاور امید داشته باشه ؟

    1. حتما نیاز نیست مشاور داسته باشه
      صحبت و حرف مشاور دنبال کن و کلیات دستت بیاد و سپس خودت مشاور خودت باش

        1. امید میشه داشت ولی امید تنها فایده نداره کار زیاد میخواد که اگر انجام بدی حتما حتما میشه

  55. سلام خسته نباشید
    ببخشید کسی که دیپلم تجربی داره و میخواد سوابق تحصیلی ایجاد کنه تو رشته ی ریاضی، میتونه درس فیزیک رو هم ایجاد سابقه بکنه؟ آخه من شنیده بودم فقط حسابان و هندسه 3 و گسسته رو میتونه…در این صورت یعنی باید همون نمره ی فیزیک تجربی رو ترمیم کنیم یا میتونیم تو فیزیک رشته ریاضی هم سابقه ایجاد کنیم؟

    1. حسابان و هندسه و گسسته و فیزیک باید خرداد از رشته ریاضی نهایی امتحان بدی
      درباره فیزیک بازم از مذرسه بزرگسالان سوال کن ولی چیزی که من میدونم اینه که فیزیک ۱۲ ریاضی به نسبت تجربی ها بیشتره

  56. دکتر یه فارغ التحصیل در حد معمول و عادی ( متوسط خودمون) . در طول هفته چند ساعت کلاس انلاین داشته باشه خوبه؟

    لطفا جواب این سوال رو هم بدین که من الان در طول هفته فعلا 14 ساعت هست و شاید نهایتا ده ساعت دیگه هم بهش اضافه شه . در کل بشه 24 ساعت … زیاده به نظر شما ؟ خواهش میکنم بهم بگید اخه استرس گرفتم . بعضیا میگن کم کن تایمشو . ولی نیازه بنظرم

    1. سلام
      فارغ التحصیل وقت زیاد داره
      اگر ۲ برابر دیدن تایم فیلم وقت گذاشت برای تست زنی از کتاب تست و به تسلط رسیدن اونوقت دیگه همه چیز روبراهه و مشکلی نداره

  57. اقای افشار بخشنامه جدید ترمیم معدل کی به طور رسمی میاد؟
    زمان تقریبی شو میدونید؟
    در ضمن من یه سوال دیگه هم از شما دارم لطفا جواب بدید.
    من فارغ تحصیل نظام جدید 6-3-3 تجربی سال 98 هستم.تو زمان ما فقط دوازدهم به صورت نهایی بود و یازدهم نهایی نبود.
    من برای کنکور 1404 میخوام یازدهم رو هم ترمیم کنم. ایا اجازه ترمیم به من خواهند داد یا اینکه این قضیه برام دردسر خواهد شد؟
    مرسی اقای افشار خواهشا جواب این دو تا سوال بالایی بگید ممنون میشم

    1. سلام
      فعلا شما خرداد ۱۴۰۳ دروس دوازدهم خودت ترمیم کن و نمره بالا بگیر
      قوانین کنکور ۱۴۰۴ حالا حالا ها دقیقش نمیاد
      شاید ملاک معدل همان ۱۲ ازت قبول کردند و شاید گفتند باید حتما ۱۱ هم امتحان بدی

  58. سلام جناب افشار طبق قانون جدید در دفترچه سایت سنجش فقط باید تو خرداد ترمیم کرد و اجازه ترمیم توی شهریور و دی وجود نداره؟
    ایا میشه همزمان یازدهم و دوازدهم رو توی خرداد ترمیم کرد؟
    اخه این چه قانون مسخره ای در اوردن
    اقای افشار تورو خدا جواب بدید

    1. بله فقط خرداد برای ترمیم هست و شهریور و دی برای امتخان دروس افتاده

    1. اوایل فروردین بعد از عید البته
      پارسال برای اولین بار از اسفند هم ثبت نام داشتند

    1. سلام
      بله این فرصت هست برای اونایی که قبلا نیز ترمیم معدل کردند

    2. بله / بعد از عید از طریق مدرسه بزرگسالان اقدام به ثبت نام کن

  59. سلام استاد وقت تون بخیر ممنون میشم پاسخ بدید دعاتون میکنم خیلی استرس دارم. استاد من فارغ ۱۴۰۲ ام اگه امسال ترمیم نکنم. برای ۱۴۰۴ فرصت ترمیم دوازدهم در کنار یازدهم رو بهم میدن؟ می‌دونم هنوز چیزی مشخص نیست ولی با توجه به تجربه خودتون ممکنه سال آینده اجازه ترمیم یازده و دوازده رو به فارغ التحصیلانی که تا حالا هیچی ترمیم نکردن ندن؟ مثلاً بگن فرصت ترمیم تون فقط خرداد ۱۴۰۳ بوده و دیگه فرصت ترمیم هر دو پایه بهتون داده نمیشه و فقط باید یه پایه رو ترمیم کنید؟ پایه دیگه هر چی سابقه تون بود همون اعمال میشه حق ترمیم هم ندارید؟

    1. همون طوری که خودت هم گفتی چیزی مشخص نیست
      من بحای شما باید برای دروس پایه ۱۲ خرداد ترمیم میزنم و خیالم راحت میکنم

      1. استاد دوست دارم ترمیم بزنم ولی بحث همترازی هست تا سال دیگه ترازم خیلی کمتر میشه

  60. سلام من یه سوالی داشتم فارغ التحصیل ۱۴۰۲ هستم اما به دلایلی می‌خوام ۱۴۰۴ کنکور بدم اگه ۱۴۰۳ از فرصت ترمیم دوازدهم استفاده نکنم میتونم سال ۱۴۰۴ از فرصت ترمیم استفاده کنم؟ آخه تا حالا ترمیم نکردم

  61. ببخشید یه سوال دیگه هم دارم ممنون میشم جواب بدین اگر که من سال ۱۴۰۳ برای رشته خودم که تجربی هست ترمیم معدل کنم سال ۱۴۰۴ میتونم کنکور انسانی بدم و برای رشته انسانی ایجاد سابقه تحصیلی کنم؟ یعنی امکان تغییر رشته هست؟

  62. سلام شرمنده من رشته شبکه و نرم افزار هستم سال دوازدهم میخوام ترمیم معدل انجام بدم برم رشته تجربی ایا میتونم توروخدا کمکم کنین

    1. درس های تجربی که ازشون سابقه نداری برو امتحان نهایی بده و در نهایت کنکور تجربی شرکت کن

  63. سلام آقای افشار بالاخره ما نفهمیدیم دانشجویان پسر انصرافی در مدت فرجه یکساله بعد از انصراف میتونن ترمیم کنن یا نه ؟
    من بخشنامه رو خوندم ولی فقط در مورد فرجه یکساله بعد از دیپلم نوشته بود ( بلافاصله بعد از اخذ دیپلم ) راجع به فرجه انصراف دانشجو من چیزی ندیدم لطفا راهنمایی کنید.

    1. تنها تا یکسال بعد از روز انصراف میتونی دوبارهدانشجو بشی وگرنه درجا سربازی
      و تنها یکبارم حث انصراف و باید رشته قبولی دوم خودت ثبت نام کنی و بخوانی و نمیشه ااز دومی هم انصراف بدی و بری سومی

  64. سلام اقای افشار
    زمان ثبت نام ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۳ کی شروع میشه؟
    با تشکر

  65. سلام ..منی که دهم و یازدهم نهایی ندادم و دیپلم مدرسه بوده …
    شرکت در کنکوری که سه پایه نهاییه… باید دو پایه دهم و یازدهم ترمیم بشه؟؟؟

    یا باید دیپلم مجدد بدم بصورت نهایی …

    اگر به صورت ترمیم باشه …میتونم در آینده سه پایه رو در یک سال ترمیم کنم ؟؟؟

    دی دهم …خرداد یازدهم ..شهریور دوازدهم ؟؟؟

    1. سلام خیر
      امسال فقط دوازدهم ترمیم داره یعنی اگر شما هم از سال آخر دبیرستان درسی که نهایی بوده خراب کردی باید بری از دوازدهم اون درس برداری و امتحان بدی
      درباره سایر سال های بعدی کنکور هم فعلا نظری ندادند

  66. سلام وقت بخیر. بنده دیپلم مجددم(تجربی) رو دی ماه امسال گرفتم.الان میتونم برای خرداد ماه،ترمیم معدل(تجربی) تمام دروس شرکت کنم؟

  67. سلام اقای افشار
    ایا اطلاعاتی که درباره زمان ثبت نام ترمیم تو این سایت میزارید،به روز هستند؟
    شما نوشته اید که از ۸ بهمن شروع شده.
    قلبم از استرس داره به دهنم میاد
    اقای افشار توروخدا جواب بدید.

      1. یعنی ثبت نام ترمیم از ۸ بهمن شروع شده؟
        اقای افشار شما تو نظرات بخشنامه ترمیم معدل در پاسخ یه اقایی نوشتید از اسفند شروع میشه که!
        اقای افشار شما چرا حرفاتون یکی نیست؟
        بالاخره از ۸ بهمن تا اخر بهمن ماه هستش یا اینکه هنوز ثبت نام شروع نشده

        1. تا اخر اسفند ثبت نام ترمیم معدل وقت داره و حتی شاید بعد از عید
          الان هم سایت مشکل داره
          و نمیشه ترمیم و ایجاد سابقه ثبت نام کرد

  68. سلام میشه نصف دروس دوازدهم رو خرداد ۴۰۳ و مابقی رو خرداد ۴۰۴ ترمیم کنم؟و اینکه لازمه سلامت و اجتماعی که نمراتم پایینه توشون رو ترمیم کنم؟

  69. سلام ، اگر خرداد ۴۰۳ ترمیم انجام بدیم، آیا بطور قطعی امکان ترمیم مجدد در خرداد ۴۰۴ وجود داره؟

    1. سلام
      قانون میگه یکبار ولی تا جایی که نا در این دوساله دیدیم داستان بیشتر هم شده
      ترمیم خرداد ۱۴۰۳ با دید این انجام بده که نمرات بالایی بگیری

      1. اقای افشار چرا تو متن سایت دارید اطلاعات غلط به ملت میدید
        هر کس فقط یه بار حق ترمیم داره و بس
        اون چیزی که تو بخشنامه ثبت نام مرحله اول کنکور 1403 نوشته بود این بود که کسانی که قبل از این مصوبه ترمیم کرده اند یه بار دیگه اجازه ترمیم به اونا داده میشه.
        نه اینکه تعداد دفعات ترمیم رو افزایش بده

        1. سلام
          اطلاعات سایت کاملا درسته و با نظارت و مسئولیت خودم
          بخشنامه اصلی سال ۱۳۹۴ میگه هر فرد برای هر نمره یکبار حق ترمیم و امتحان مجدد داره ولی در عمل هم برای کنکور ۱۴۰۲ و هم برای کنکور ۱۴۰۳ این امکان به تعداد دفعات محقق کردند

  70. سلام
    من وقتی وارد سایت مای مدو میشم هنوز که هنوزه ثبت نام ترمیم معدل رو بهم نشون نمیده
    دارم از استرس میترکم
    اقای افشار من باید حضوری برم مدرسه بزرگسالان واسه ثبت نام؟

  71. سلام من خرداد ۱۴۰۲ ترمیم معدل کردم ولی نمرم بد شد . امسال خرداد ۱۴۰۳ میتونم مجدد امتحان بدم؟ فرصت ترمیم مجدد داده شده قطعی؟بعضیا میگن قطعی نیست . واقعا استرس دارم نمیتونم تمرکز کنم رو خوندن

  72. سلام اقای افشار
    سوال اول:ثبت نام ترمیم خرداد 1403 معدل اینترنتی هست یا حضوری؟
    سوال دوم:هنوز وقت ثبت نام شروع نشده؟

  73. ببخشید من به خاطر اینکه دیپلمم رو نگرفتم نتونستم برای کنکور ۱۴۰۳ بخوام ترمیم معدل شرکت کنم و بخوام شرکت کنم الان می‌خوام بدونم میشه برای ۱۴۰۴ ک هم یازدهم و دوازدهم هست من ترمیم معدل کنم؟

  74. سلام وقت بخیر
    ببخشید من فارغ التحصیلم و کلا در ترمیم معدل شرکت نکردم چون پارسال بچه هایی ک ترمیم کردن امسالم مجاز به ترمیم هستند
    میخواستم بدونم میتونم منم دو بار ترمیم انجام بدم با توجه به اینکه کلا ترمیم معدل انجام ندادم؟

  75. سلام
    ببخشید من متوجه اینکه فرصت ترمیم یم باره نمیشم؟
    بعد من رشتم ریاضی هست الان هم دوازدهم هستم اگه بخوام بمپنم پشت کنکور و سال بعد کنکور بدم تاثیر معدل میشه یازدهم و دوازدهم
    میخواستم بدونم میشه دی ماه ۱۴۰۳ دوازدهم رو ترمیم
    و خرداد ۱۴۰۴ یازدهم رو ترمیم کنم ؟
    ممنون از شما

  76. آقای دکتر سلام ، من سال ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شدم و تمام نمرات نهایی ام رو ۲۰ گرفتم پارسال تراز معدلم 9800 شدچون رشته دلخواه خودم رو قبول نشدم میخوام کنکور بدم لازم هست ترمیم کنم. علاقمند رشته فیزیوتراپی هستم پارسال پزشکی تعهدی قبول شدم ولی نرفتم. ممنون از راهنمایی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا