مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

زمان شروع سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه ها برای دانشجویان ورودی قدیم و جدید

دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در چه تاریخی باز میشود؟

دکتر محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مصاحبه ای اعلام کرد در صورتی که ستاد ملی کرونا مجوز صادر کرده باشد دانشجویان ورودی قدیم از تاریخ 20 شهریور و دانشجویان ورودی جدید از اوایل آبان به صورت حضوری سال تحصیلی 1399-1400 را آغاز میکنند و با کلاس های جبرانی و فوق برنامه به سر فصل های آموزشی مندرج خواهند رسید ؛ اما در صورتی که فرآیند اعلام نتایج سازمان سنجش و ثبت نام دانشگاه ها به طول بیانجامد و یا ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوزهای لازمه را صادر نکند ، سال تحصیلی دانشگاه ها برای ورودی های جدید نهایتا از بهمن ۱۳۹۹ انجام خواهد پذیرفت .

آیا سال دانشگاه ها در سال تحصیلی 1400 غیر حضوری و مجازی است؟

از آنجایی که وزیر علوم و تحقیقات و فناوری و سایر مسوولین پیش از این بارها از احتمال غیر حضوری بودن سال تحصیلی آینده خبر داده بودند،این احتمال وجود دارد اما هنوز قطعی نیست و این طرح باید در اختیار دولت قرار بگیرد.

آخرین مصاحبه صورت گرفته مبنی بر برگزاری حضوری دانشگاه ها است پس اگر وضعیت ویروس کرونا تا شهریور ماه به حد کنترل شده و قابل قبولی برسد دانشگاه های چه برای ورودی قدیم چه جدید به صورت حضوری خواهد بود.

البته برخی از دانشگاه ها که از گذشته به صورت مجازی فعالیت میکردند و ممکن است برخی دیگر از دانشگاه ها نیز به این لیست اضافه شوند.

جبران عقب ماندگی های تحصیلی دانشگاه سال 99 در سال 1400

با وجود آموزش های الکترونیکی که در سال 1399 صورت گرفت و اجرای قابل قبول برنامه ی آموزشی موسسات و دانشگاه ها در این بستر،کمی و کاستی هایی نیز به وجود داشت.

رئیس جمهور با تاکید بر جبران این کاستی های و عقب ماندگی ها در سال تحصیلی آینده از وزارت علوم درخواست یه برنامه ی جامع با فرض ثابت بودن شرایط کشور کرده است تا دولت تصمیم گیری کند.

احتمالا بعد از برگزاری امتحانات نیمسال دوم در تیر و مرداد برای جبران دروس به خصوص دروس عملی و کارگاهی تدابیری اندیشیده خواهد شد.

وضعیت ثبت نام دانشگاه کنکوری های  99

بر اساس اعلام سازمان سنجش احتمالا اعلام نتایج کنکور 99 در بازه حدودی 20 مهرماه صورت میگیرد.

پس جای نگرانی نیست و دانشگاه ها تا یک هفته بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری به ثبت نام دانشجویان میپردازند و این فرایند ممکن است تا آخر مهرماه به طول بیانجامد،پس وقت کافی برای انتخاب رشته کنکور دارند..

همینطور اگر طرح فاصله گذاری اجتماعی ادامه داشته باشد همه ی گروه های دانشجویی نمیتوانند در دانشگاه حضور داشته باشند و گروه بندی صورت میگیرد.

هنوز راجب این گروه بندی تصمیمی گرفته نشده است اما اولویت با دانشجویان ورودی جدید است.

وضعیت خوابگاه ها در سال تحصیلی 1400-1399

اگر به علت مشکلاتی که بیماری کرونا به وجود آورده است با تصمیم گیری و مدیریت دانشگاه ها ظرفیت خوابگاه های محدود می شود و به صورت چینشی بین دانشجویان ورودی قدیم تقسیم میگردد ؛ اما مسلما محدودیت برای خوابگاه خواهیم داشت.

آیا بخاطر کرونا پذیرش دانشگاه ها کم میشود؟

به گفته ی دکتر محمدرضا آهنچیان بحران به وجود آمده در ظرفیت پذیر دانشگاه ها تاثیر گذار نیست و ظرفیت همان ظرفیت اعلام شده ی سابق است.

پس با قدرت از دقیقه 90 کنکور استفاده کنید.

برای اطلاع از بروزرسانی های این خبر و سایر اخبار مرتبط حتما بخش اخبار کنکور دنبال کنید.مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار همواره اخبار مهم و تاثیر گذار را با تحلیل اختصاصی پوشش خواهد داد.

نوشته های مشابه

37 دیدگاه

  1. سلام ایا کتاب نشرالگو مبحثی قرابت نظام قدیم برای انسانی نظام جدید که تازه شروع کرده کاربرد داره؟؟

    1. بله مبحثی های قرایت و آرایه فارغ از اینکه برای کدام انتشارات باشه برای نظام قدیم/جدید کاربردی هست

  2. سلام استاد جسارتا اگه میشه تا اخر بخونید . ممنون. استاد اگه من همه ی خودم را تو این تایم باقی مونده بذارم . با توجه به اینکه دیگه نمیتونم پشت کنکور بمونم .. اگه به اون هدفی که میخوام نرسم . به نظر شما من باختم?! سوالم را با غم و افسوس زیاد پرسیدم و تنها خواهشم اینه که صادقانه بدون اینکه بخوایید بهم امید و انگیزه بدید جواب بدید. یه جوابی که واقعا قانع بشم. هدفم دندون پزشکیه . شایدم بود. ولی خیلی بهش علاقه داشتم و دارم. اصا وقتی میرم مطب دندونپزشکی انگار تو بهشتم. پیشاپیش ممنونم

    1. اگر کسی در مسیر رسیدن به هدف گام برداره و تلاش کنه و مایه بذاره
      دیگه مهم رسیدن/نرسیدن نیست و اون برنده اس چون جا نزده

  3. میشه بهترین دبیر شیمی کنکور رو بگین از هرکی پرسیدم میگه ببین با کی حال بیش تر ارتباط میگیری منم هر کیو نگاه کردم ارتباط برقرار کردم برای کلاس انلاین میخوام

  4. سلام ما امسال ده تجربی بودیم و درسمون رو اون جوری که باید، نخوندیم. با توجه به این که راهی که ما هنوز نرفتیم شما خودتون رفتید و خیلی ها رو توی این مسیر به موفقیت رسونندید آیا میشه ما نصف دهم رو توی تابستون امسال بخونیم وبقیه شو تابستون سال سال بعد.

  5. سلام
    استاد یه سوال در رابطه با امتحانات نهایی داشتم
    اگه بدونیم با توجه به وضعیت درسی مون الل خصوص تو دو تا درس زبان و ریاضی که امتحانات بعدی مون هستن،قرار نیس نمره ی مطلوب کسب کنیم و قراره کم بگیریم ، به نظرتون بهتر هست که نریم بدیم این دو تا امتحان رو و بمونن برا شهریور ماه؟ (در صورتی که معدل هم برامون مهم باشه،تا اینجاشم خراب کرده باشیم بیشتر امتحانات رو)، در این صورت تو کارنامه نوشته میشه که دانش آموز این دو درسو تو شهریور پاس کرده؟

    1. ی کاری کن که امتحان همین الان خرداد پاس بشه
      شهریور اگر خدایی نکرده اتفاقی بیفته مکافات میشه
      نمره امتحان نهایی دوازدهم در کنکورت تغییری به وجود نخواهد آورد ؛ فقط پاسش کن

  6. ولی اصلاهیچ فکری برای اونایی که دانشجو هستن ومنتظر نتایج کنکر امسالشون هستن نکردن

  7. ولی اصلاهیچ فکری برای اونایی که دانشجو هستن ومنتظر نتایج کنکر امسالشون هستن نکردن .

    1. مشخث نیست ولی برگزار میشه حتما در دولتی . آزاد هم کنکور عملی برای رشته های هنر نداره

  8. درود بر شما…اقای افشار به نظر شما میانگین درصد کنکور تجربی ۹۹ مثل کنکور ۹۸ میشه یا ۹۷ ؟..ممنون میشم اگه جواب بدید

  9. سلام اقای افشار
    ملاک قبولی در امتحانات نهایی دوازرهم نمره کل یا همان سالانه هست یا نمره ورقه ، به عنوان مثال اگر دانش اموزی در برگه نمره 5 و نمره سالانه وی بالا 10 باشد قبول حساب میشود؟

    تو سایت ها هر کی یه چیزی میگه ، یکی میگه سالانه یکی میگه بایدورقه حتما بالا 7باشه

    1. سلام . ملاک قبولی نمره سالانه است
      برگه اگر نمره زیر ۱۰ بگیری هم میشه قبول شد

  10. سلام
    آقای افشار ببخشید من شرایط مالی عالی ندارم ک بخام کتاب های زیادی تهیه کنم مخصوصا برای سال ۱۲ ام که امسال قراره واردش بشم.
    و نمیتونم برای هر درس یک کتاب جداگانه بخرم…چون هزینش خیلی میشه برام و منم قادر نیستم.
    از بین کتاب های ساده تست (نشر الگو،چهارگزینه خیلی سبز و…)
    و کتاب آیکیو پلاس دروس میتونم یکی رو انتخاب کنم.
    کتابهای تست ساده رو میتونم به صورت پی دی اف تهیه کنم و بخونم ولی آیکیو پلاس رو نمیتونم .
    پایه خوبی هم ندارم و میخام دندان پزشکی تهران قبول بشم و این یک سال خوب تلاش کنم.
    ب نظرتان کتاب های ساده تست رو بخرم یا آیکیو پلاس؟
    (با درنظر گرفتن اینکه پی دی اف کتاب های ساده تست رو میتونم تهیه کنم(مثلا زیست نشر+آزمون پلاس زیست) و اینکه کتاب های تست برخی دوروس ۱۱ و ۱۰ ام را دارم)

  11. سلام اقای افشار نمره من در ریاضی نهایی 5میشه و نمره سالانه هم 12 میاد ایا قبول میشم؟. چون از معلم ریاضی سوال کردم گفت که باید نمره برگه نهایی باید بالا 7 باشه تا قبولی بزنن ولی شما گفتین که نمره سالانه ملاک هست فقط ، ایا مطمئن باشم نمره سالانه در امتحان نهایی ملاکه ؟ خیلی استرس دارم نه میدونم قبولم نه میدونم قبول نیستم

  12. سلام من دارای پایه خوبی هستم ودرامتحانات تشریحی هم خوبم تست هارو هم درست جواب میدم امامدیریت زمان رومشکل دارم به خاطرهمین هم هست که درس های ریاضی فیزیک نمی رسم چی کار باید بکنم

  13. سلام آقای افشار. میشه بگین تاریخ شروع نیم سال دوم دانشگاه ها کی میشه؟

  14. سلام استاد خسته نباشید..
    من معافیت تحصیلی تا خرداد 1400 هست میتونم دانشگاه ازاد براساس ثوابق تحصیلی ثبت نام کنم؟؟؟ یا نه؟

    1. سلام
      بله میتونی
      تاریخ اعزامت تا قبل از اعلام نتایج به تعویق بنداز تا سربازی نری و بعدش هم برو دانشگاه ثبت نام کن تا معافیت داشته باشی

  15. سلام استاد ببخشید واسه دانشگاه فرهنگیان معدل چقدر مهمه( اینو میدونم باید بالا 16 باشه ولی میخوام بدونم اگ رتبه زیر600 داشته باشیم با معدل پایین امکان قبولی میاد پایین؟)

    1. سلام
      شرط معدل در فرهنگیان ۱۶ نیست اولا (دفترچه سال قبل مطالعه فرمایید)
      دوم اینکه معدل کل ۳ ساله دیپلم براشون ملاک هست که اغلب بچه ها با رتبه های متوسط به بالا این شرایط دارند و معدل کتبی نهایی ملاک نیست

  16. سلام ی سوال زمان انتخهاب رشته با سوابق کنکور 1400 هموز اعلام نشده یا گذشته ازش ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا