مشاوره خصوصی علیرضا افشار
روش مطالعه و خلاصه نویسیروش مطالعه و خلاصه نویسیمشاوره صوتی

کارگاه روش مطالعه همایش ۲۲ آبان ۹۸ اصفهان

آموزش روش مطالعه دروس کنکور

کارگاه روش مطالعه همایش 22 آبان 98  استان اصفهان

یکی از مباحثی که در کنکور می توان گفت سلیقه ای است و به غیر از چهارچوب و اصول کلی در جزئیات از قانون خاصی پیروی نمی کند روش مطالعه ی دروس است.

روش مطالعه ی دروس کنکور تقلیدی نیست و هر شخص با توجه به شرایط و خصوصیات خود می تواند به روش خاص خود درس بخواند تا جایی که از اصول کلی و درست مطالعه ی کنکور پیروی کند! اما متاسفانه اهمال کاری کنکوریها در عملگرایی باعث می شود که بعضا هفته ها و ماه ها به دنبال روش مطالعه حرفه ای کنکور در اینترنت جست جو کنند در صورتیکه که قلق گیری شخصی بهتر جواب خواهد داد .

اما روش مطالعه ی اصولی کنکور چه فاکتور هایی دارد؟

یکی از مهمترین فاکتورهایی که می توان نام برد که از افت راندمان مطالعه جلوگیری شود ، پرهیز از استفاده ی چند منبع برای آموزش است. برای بخش آموزشی باید یک منبع را عمیق و کامل بخوانید و بعد از اتمام تست یک منبع می توانید برای تست زنی پوششی بیشتر به سراغ سایر منابع نیز بروید. روش مطالعه دروس کنکور بخصوص اهمیت بیشتری برای فصول مشترک نظام جدید با قدیم خواهد داشت ؛ لذا همانطور که می دانید بیشترین تعداد تست های کنکور از همین مباحث مشترک مطرح خواهند شد.

علاوه بر این باید برخورد مختلفی با دروس توصیفی و تحلیلی داشت.

برخی مطالبی که در این فایل صوتی همایش مشاوره اصفهان بررسی میگردد:

روش مطالعه زیست کنکور

روش ارتقا درصد درس ریاضی

روش مطالعه شیمی کنکور

روش مطالعه فیزیک کنکور

روش مطالعه دین و زندگی

دروس رشته انسانی ، تجربی و ریاضی را چگونه بخوانیم؟

 

نکات بیشتر را در فایل صوتی همایش مشاوره ی کنکور اصفهان

نوشته های مشابه

13 دیدگاه

  1. سلام و خسته نباشید ، استاد افشار من سال ۱۱ هستم و برای شیمی یک کتاب پایه خیلی سبز دارم . ایا این منبع برای من مفید هست یا اینکه منبع دهم و یازدهم را جدا تهیه کنم؟

  2. سلام خداقوت استاد. امیدوارم خدا توفیقاتتون را روز افزون و لسانتان را گویا تر از همیشه قرار بده.
    سوال اول: آیا میتونم با تست خیلی سبز درسنامه بخونم و آبی قلم چی بزنم. در ضمن اصلا با تست خیلی سبز روان نیستم. ( هم ریاضی و هم فیزیک منظورمه)
    سوال دو: طبق توضیحاتتون برای مشخص کردن تیپ تست ها برای بنده که راه حل سوال ریاضی و فیزیک رو تشخیص نمیدم ، پس از آنکه چشمی سوال ها و پاسخنامه رو دیدم، کی دست به قلم بشم؟

    1. سلام
      برای ریاضی و فیزیک بیشتر سعی کن درسنانه ها را خرد خرد بخوانی و با یک مدل تست درگیر بشی تا بتونی حلش کنی بیشتر راه خواهید افتاد
      در مورد سوال اولت هم باید بگم حداقل بهتره ۱۰ الی ۱۵ تست اول را با همان درسنامه ای که خواندی از همان کتاب مشابه تست هاش رو حل کنی تا جنبه آموزشی در لحظه شما کامل بشه و بعد بری سراغ سبک کتاب دوم ( آبی قلمچی )

  3. ببخشید سوال دیگر اینکه بجز تست پوششی که برای همان آزمون پیش رو میزنیم و طبعا مرور صورت میگیره، برای تایم تست بازیابی که مثلا در دو آزمون بعد هست باید باکس جدا در نظر بگیریم یا همراه پوششی ها بزنیم؟؟
    دیگر اینکه در تایم های 2و3 و … که تست پوششی میزنیم ،و در عین حال پیشروی میکنیم، باید زمان بیشتر نسبت با حالتی گه فقط پیشروی میکنیم در نظر بگیریم؟

    1. همیشه اصل زمان را برای تست پوششی صرف کن و در وهله بعد قدری درسنامه بخوان و پیشروی کن
      بعضی ها تست پوششی ها در آخر روز و آن هم اگر فقط فرصت کردند در نظر میگیرند که کاری اشتباه است
      ضمنا تست پوششی فقط مرور کوتاه مدت ما را انجام میده ( یعنی مروز ۷ الی ۱۰ روز ) و بقیه مرورها بهترهه با برنامه آزمون اتفاق بیفته

  4. سلام
    من سال یازدھم ادبیات و علوم انسانی ھستم
    میخواستم برای کنکور امادہ بشم و ھیچ برنامہ ریزے ندارم میشہ کمکم کنے
    تا برنامہ ای برای کنکور داشتہ باشم
    من از منطقہ ای دشتیاری ام وھیچ مشاوری ام ندارم.
    لطفا حمایتم کنید.

    1. سلام .
      مطالب سایت ، کانال همایش های استاد به علاوه کانال پرسش و پاسخ و لای ها تا حدزیادی به شما کمک خواهند کرد.

  5. سلام استاد خسته نباشید.
    در این فایل فرمودید که کسانی که در شناخت تیپ مسئله مشکل دارند بهتره که سوال رو بخوانند و فقط تئوری پردازی کنند. استاد آیا اون تست های که تئوری پردازی کردیم ولی دست به قلم نشدیم رو با عنوان تست بشماریم؟

    1. سلام
      بررسی تست ها با پاسخنامه (تست خوانی) هم جز تست بشمارید چون در هر حال از درسنامه خواندن بهتره

  6. سلام خدمت استاد افشار عزیز به عنوان داوطلبی که چند ساله میشناسمتون و به کلمه به کلمه حرفاتون اطمینان دارم بهتون درود میفرستم و مییگم که شما فوق العاده این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا