مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

تحلیل سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳ برای نظام جدید و قدیم و تغییر رشته ای ها

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی کنکور 1403 تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان

نکات مهم در مورد ثبت نام مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ که در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت سال اینده برگزار خواهد شد. که در این پست به طور کامل آن را بررسی میکنیم.

نکات مهم تاثیر سوابف تحصیلی و ضرایب آن در کنکور 1403

نکته یک: توجه داشته باشید که ثبت نام مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ از روزهای ۴ و ۵ آذر ماه آغاز خواهد شد و این ثبت نام به منزله ثبت نام در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان نیز می باشد.

نکته دو: در گروه آزمایشی ریاضی ضریب درس ریاضی مانند کنکور سال های قبل ۱۲ و فیزیک ضریب ۹، شیمی ضریب ۷ می باشد، ضرایب این دروس برای قبولی در تمام رشته های ریاضی در مجموع با نمره تراز ۵۰ درصد آزمون اختصاصی و ۵۰ درصد سوابق تحصیلی برای هر داوطلب موثر خواهد بود.

نکته سه: در گروه ازمایشی تجربی زمین شناسی برای تمام رشته های دانشگاهی از جمله پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی و… ضریب یک دارد.

نکته چهار: در گروه آزمایشی تجربی زیست شناسی ضریب ۱۲ دارد و شیمی ضریب ۹، ریاضی و فیزیک هم ضریب ۷ دارند. توجه داشته باشید که در گروه های ریاضی و تجربی دروسی که ضریب ۶ داشته اند برای آزمون ۱۴۰۳ تبدیل به ۷ شده اند.

نکته پنج: در گروه آزمایشی علوم انسانی تغییر و تحولات کمی با پیچیدگی همراه بوده است، درس ریاضی با ضریب ۶ و درس اقتصاد با ضریب ۲ و درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۸ که بالاترین ضریب را دارد و با عنوان علوم و فنون شناخته می شود، همچنین درس عربی با ضریب ۵، تاریخ و جغرافیا با ضریب ۵، علوم اجتماعی با ضریب ۵ و فلسفه و منطق با ضریب ۵ و روانشناسی با ضریب ۲ در آزمون اختصاصی رشته علوم انسانی موثر خواهند بود.

نکته شش: قانون گذار اینگونه طراحی کرده است که چون میانگین درصد درس اقتصاد و روانشناسی در گروه آزمایشی علوم انسانی بالاست این ضرایب را کم کرده است و به جای آن روی ضریب درس ریاضی مانور داده است.

به طور مثال شما اگر بخواهید حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی و هر رشته دیگری قبول شوید، درس ریاضی برای شما با ضریب ۶ محاسبه می گردد که مقداری کار را برای شما سخت می کند.

داوطلبان گروه علوم انسانی توجه کنید که تاریخ و جغرافیا را نمی توانید نادیده بگیرید زیرا ضریب آن ۵ است.

نکته هفت: در گروه ازمایشی زبان های خارجی فقط درس زبان اختصاصی ضریب یک را دارد و تک درس هم می باشد.

داوطلبانی که سوال می پرسند برای کنکور زبان چه تست هایی از چه دروسی کار کنند؟

توجه داشته باشید که فقط درس زبان اختصاصی را تست بزنید.

نکته هشت: در گروه آزمایشی هنر نیز درس درک عمومی هنر دارای ضریب ۱۲، درک ریاضی و فیزیک دارای ضریب ۵، خلاقیت تصویری دارای ضریب ۳ می باشد و یک سری دروس نیز از این فرآیند حذف شده اند مانند خلاقیت موسیقی، خواص مواد و …

دانلود فایل سازمان سنجش

تفاوت نظام قدیم و جدید در کنکور 1403

تمام داوطلبان اعم از نظام آموزشی (۳-۳-۶) و یا هر نظام آموزشی که در آن درس خوانده اند دقت کنند که دیگر چیزی تحت عنوان نظام آموزشی قدیم و جدید نداریم، داوطلبان فکر می کنند اگر در نظام ۶.۳.۳ نباشند پس نظام قدیم هستند در حالیکه اینطور نیست.

داوطلبان اگر در نظام ۶.۳.۳ نباشند از نظر سنجش در نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی یا نظام قدیم می باشند که تعریف نظام قدیم از نظر سنجش داوطلبانی هستند که دارای مدرک دیپلم سال ۸۴ و پیش از آن هستند و در آن امتحانات نهایی کشوری برگزار نمی شده است و داوطلبانی که در آن نظام تحصیلی کرده اند، اکنون بالای ۳۵ یا ۳۶ سال سن دارند.

چنانچه فارغ التحصیل از سال های ۸۴ تا ۹۷ باشید دارای مدرک نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی می باشید، بقیه داوطلبان هم که از سال ۹۷ به بعد فارغ التحصیل شده اند دارای مدرک تحصیلی نظام ۶.۳.۳ می باشند.

ضرایب دقیق و عناوین سابقه تحصیلی کنکور ۱۴۰۳ تجربی | ریاضی | انسانی

پیک سنجش به نمایندگی از سازمان سنجش، یک هفته قبل از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام یک سری جدول هایی را منتشر کرده است که در این مقاله پیرامون آن ها برای شما توضیحاتی ارائه می کنیم.

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم نظام 6-3-3 در گروه آزمایشی علوم انسانی

در این جدول ها گروه علوم انسانی، درس ادبیات فارسی۳ که به صورت نهایی می باشد و در کنکور تاثیر مستقیم دارد (دروس دهم و یازدهم در کنکور ۱۴۰۳ موثر نیستند) دارای ضریب ۱۸.۶۴، عربی دوازدهم ضریب ۷.۸، دین و زندگی۳ ضریب ۱۴.۲۳، زبان ۱۰.۱۷، سلامت و بهداشت ۲.۹۶ و علوم اجتماعی ضریب ۲.۲ را دارند.

مجموع ضرایب دروس عمومی رشته علوم انسانی عدد ۶۴ می باشد و همچنین مجموع ضرایب دروس اختصاصی این رشته عدد ۵۴ است.

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم نظام 6-3-3 در گروه آزمایشی علوم انسانی

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی در گروه آزمایشی علوم انسانی

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی در گروه آزمایشی علوم انسانی

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم نظام 6-3-3 در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

در رشته ریاضی، حسابان دارای ضریب ۹.۸۶، هندسه ۵.۸۲، گسسته ۴.۹۳، فیزیک ۱۳.۹۸، شیمی ۹.۴۱ را دارند.

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم نظام 6-3-3در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم و پیشدانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم نظام 6-3-3 در گروه آزمایشی علوم تجربی

ضرایب دروس تخصصی رشته علوم تجربی به این صورت می باشد: ریاضی تجربی ۸.۶۵، زیست شناسی ۱۵.۱۱، فیزیک ۷.۷۸، شیمی ۱۲.۴۶

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم نظام 6-3-3 در گروه آزمایشی علوم تجربی

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی در گروه آزمایشی علوم تجربی

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی در گروه آزمایشی علوم تجربی
عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی در گروه آزمایشی علوم تجربی

در رشته علوم تجربی کمترین تاثیر سوابق تحصیلی مربوط به درس سلامت و بهداشت است و در رشته ریاضی نیز کمترین تاثیر مربوط به درس هندسه و ریاضی گسسته می باشد.

برای رشته های علوم تجربی و ریاضی که ضرایب دروس عمومی آن ها کاملا مشابه بودند در مجموع عددی که از جمع کل ضرایب ان ها به دست می آید ۵۶ می باشد که به عنوان ضریب است.

همچنین برای دروس اختصاصی رشته های علوم تجربی و ریاضی مجموع ضرایب عدد ۴۶ می باشد.

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم نظام 6-3-3 در گروه آزمایشی هنر

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم نظام 6-3-3 در گروه آزمایشی هنر

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی در گروه آزمایشی هنر

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی در گروه آزمایشی هنر

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم نظام 6-3-3 در گروه آزمایشی زبانهای خارجی

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم نظام 6-3-3 در گروه آزمایشی زبانهای خارجی

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی در گروه آزمایشی زبانهای خارجی

عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم نظام 6-3-3 در گروه آزمایشی زبانهای خارجی

جمع کل ضرایب دروس اختصاصی و عمومی سوابف تحصیلی ۱۴۰۳

جمع کل ضرایب دروس اختصاصی و عمومی برای هر رشته عدد ۱۰۰ می باشد که این اعداد تبدیل به نمره تراز می شود و نمره تراز در ۵۰درصد ضرب می شود و همچنین ضرایب دروس مختلف که در کنکور پیش تر ارائه دادیم نیز در ۵۰ درصد ضرب می شود و جمع کل اینها نمره تراز کل کنکور شما داوطلبان را می سازد و از نمره تراز رتبه های کشوری و رتبه ها در سهمیه به دست می اید.

دقت کنید که ضرایب دروس عمومی در امتحانات نهایی که در بالا به آن ها اشاره شد برای گروه علوم تجربی و ریاضی نیز صادق می باشد.

ضرایب دروس عمومی رشته های زبان و هنر نیز مانند رشته های ریاضی و تجربی عدد ۵۶ است که در کنکور اثر گذار است.

دروس اختصاصی رشته های هنر سوابق تحصیلی ندارند و فقط ملاک برای آن ها همان درصدهای کنکور سراسری در نظر گرفته می شود.

دانلود فایل سازمان سنجش

چرا جمع ضرایب سابقه تحصیلی ۱۰۰ می شود؟

چنانچه دفترچه راهنمای ثبت نام یا پیک سنجش را مطالعه کردید برای‌تان سوال نشود که چرا جمع ضرایب ۱۰۰ می شود؟ این ضرایب تبدیل به نمره تراز می شوند.

ضمنا توجه کنید درصدهایی که در کنکور بدست می اورید چون میزان تاثیر کنکور ۵۰ درصد است بنابراین درصدها از ۵۰ حساب نمی شود، واحد سنجش تست های شما در کنکور همان ۱۰۰ است و بعد تبدیل ها انجام می شود و تراز برای شما ساخته می شود.

فرق سابقه تحصیلی نظام سالی واحدی و 3-3-6

چنانچه داوطلبان فارغ التحصیل نظام سالی واحدی و ترمی واحدی باشند، یعنی سه سال دبیرستان و یک سال پیش دانشگاهی خوانده اند که آزمون دروس سال سوم دبیرستان برای ان ها نهایی و کشوری برگزار شده است، باز هم معیار سنجش برای ساخته شدن نمره تراز کنکور برای آن ها همان اعداد و ارقامی است که در بالا برای داوطلبان نظام ۶.۳.۳ محاسبه کردیم.

در صورتی که نمرات دروس اختصاصی داوطلبی که نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی تحصیل کرده، پایین باشد چنانچه حائز شرایط ترمیم باشد می تواند در امتحانات ترمیم معدل پایه دوازدهم شرکت کند و نمره بهتری کسب کند.

اما چهار درس برای داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی و انسانی که پیش دانشگاهی خوانده اند، یعنی برای رشته ریاضی دروس حسابان و فیزیک، ادبیات و دینی، برای رشته تجربی دروس زیست و فیزیک و ادبیات و دینی، برای رشته انسانی دروس عربی و ادبیات اختصاصی و دینی و ادبیات عمومی می باشد که برای این داوطلبان اعدادی که جمع می زنند عدد ۲۵ می شود، این عدد ۲۵ عددی هست که از جمع ضرایب به دست می آید و جمع آن با عدد سوم دبیرستان همان ۱۰۰ می شود.

تاثیر پیش دانشگاهی در سوابق تحصیلی کنکور 1403

به عبارتی ۱۲.۵ درصد از تاثیر سوابق تحصیلی از پیش دانشگاهی محاسبه میشود

به این دلیل که چهار درس نهایی پیش دانشگاهی تاثیر مستقیم در کنکور نداشت بنابراین توسط دانش آموزان جدی گرفته نمی شد و الان داوطلبان با مشکل جدی مواجه هستند.

سوال این دسته از داوطلبان این است که اگر من هر چهار درس نهایی در ان زمان را خراب کرده باشم دقیقا چه تاثیری در نتیجه کنکور برای من خواهد داشت؟

در جواب این داوطلبان باید بگوییم که از کل ۵۰ درصد تاثیر سوابق تحصیلی ۱۲.۵ درصد متعلق به دروس پیش دانشگاهی می باشد که البته شما هم نمره صفر کسب نکرده اید که بابت از دست دادن ۱۲.۵ درصد کامل، نگران باشید.

من فارغ التحصیل نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی هستم آیا باید زمین شناسی را ترمیم کنم؟

دقت کنید که ترمیم نمره برای درسی انجام می شود که شما در آن سالی که دانش آموز بوده اید، آن درس را به صورت نهایی و کشوری ازمون داده اید، بنابراین افرادی که سال سوم دبیرستان امتحان زمین شناسی داده اند، آن امتحان نهایی و هماهنگ بوده است پس الان می توانند در امتحان ترمیم نمره درس زمین شناسی شرکت کنند.

اما درس زمین شناسی برای نظام ۶.۳.۳ در سال یازدهم است و داوطلبان نظام سالی واحدی، باید برای شرکت در امتحان آن برای پایه یازدهم ثبت نام کنند و در امتحان آن شرکت کنند.

اما فارغ التحصیلان نظام ۶.۳.۳ چون درس زمین شناسی را به صورت نهایی امتحان نداده اند، بنابراین اصلا نیازی به ترمیم نمره برای درس زمین شناسی ندارند.

من فارغ التحصیل رشته فنی و حرفه ای یا کاردانش هستم و تصمیم دارم در کنکور علوم تجربی شرکت کنم و سابقه تحصیلی هم ندارم باید چه کاری انجام بدهم؟

شمایی که رشته فنی و حرفه ای یا کاردانش فارغ التحصیل شده اید، باید برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام نمایید به این صورت که انگار الان وارد پایه دوازدهم تحصیلی شده اید، یعنی تمام آن دروس را باید ثبت نام کنید و در امتحانات نهایی آن ها شرکت کنید، اما داوطلبان نظام سالی واحدی فقط در امتحان ترمیم شرکت می کنند.

همچنین داوطلبان نظام قدیم که مدرک دیپلم آن ها مربوط به سال ۸۴ و پیش از آن است، باید در تمام امتحانات سال دوازدهم شرکت کنند و سابقه تحصیلی ایجاد کنند به عبارتی باید دیپلم جدید اخذ کنند، برای این دسته از داوطلبان ترمیم نمره معنایی ندارد.

تمام مطالبی که در این مقاله برای شما توضیح مفصل ارائه نمودیم در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری که در اوایل آذر ماه منتشر خواهد شد نیز قید شده است.

تمام امتحاناتی که نیاز به ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم معدل می باشد باید در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ ثبت نام کنید زیرا در سال ۱۴۰۳ امتحانات نهایی به صورت سفت و سخت در خرداد انجام می شود و دیگر مانند سال های قبل شهریور و دی ماه امتحانات فقط برای جبرانی انجام می شود و برای ترمیم یا ایجاد سابقه انجام نمی شود.

پرشته تحصیلی من علوم تجربی است، فرصت ترمیم معدل را از دست داده ام و نمره های خودم نیز خیلی پایین است و فرصت ترمیم مجدد ندارم و الان تصمیم دارم برای کنکور تجربی بخوانم باید چه کاری انجام بدهم؟

توجه کنید که شما وقتی دیپلم تجربی دارید، به هیچ عنوان نمی توانید دوباره دیپلم انسانی اخذ کنید یعنی در امتحانات نهایی رشته انسانی شرکت کنید و با آن در رشته تجربی کنکور بدهید و اگر چنین کاری انجام دهید باز هم برای نتایج کنکور از همان سوابق تحصیلی دیپلم تجربی شما استفاده می شود و اصلا از دیپلم انسانی استفاده ای نمی شود.

همچنین نمی توانید مجددا دیپلم تجربی اخذ کنید، چون یک دیپلم تجربی دارید، بنابراین با همان نمرات دیپلم تجربی در کنکور شرکت کنید.

پیک سنجش در روز دوشنبه ۲۹ آبان منتشر شده است که ما در این مقاله تلاش کردیم به صورت ساده و روان پیرامون آن برای شما توضیحاتی ارائه دهیم و امیدوارم برای شما مفید بوده باشد.

تذکر: در صورت هر گونه تغییر در ثبت نام آزمون سراسری و یا ثبت نام جداگانه در آزمون اختصاصی فرهنگیان این مطلب به روز رسانی می شود.
دانلود فایل سازمان سنجش

فایل صوتی استاد علیرضا افشار در مورد تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 1403


مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

38 دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر…من فارغ التحصیل سال۹۴تجربی هستم و نمره های پیش دانشگاهی پایین است ایا لازم است ترمیم معدل شرکت کنم؟
    بدون ترمیم معدل امکان موفقیت در کنکور برای فیزیوتراپی هست؟
    پرستار هستم و میخواهم مجدد کنکور شرکت کنم

    1. بله برای ۴ درس پیش از دروس دوازدهم مشابهش بردار و ترمیم شرکت کن

  2. سلام من در رشته تجربی فارغ از تحصیل شدم(در سال۹۷) و می خوام در رشته انسانی برای فرهنگیان امتحان بدم آیا می توانم و اینکه منظورتون از نمره های پایین چنداست به صورت حدودی

    1. سلام
      زیر ۱۸/۵ تخصصی و زیر ۱۹ عمومی داری تلاش کنی برای ترمیم
      اگر حق ترمیم مجدد نداری برای درصد های بالاتر بجنگ و بهترین خودت بذار

  3. سلام وقتتون بخیر
    شرایط تاثیر معدل نظام سالی واحدی برای کنکور ۱۴۰۴ چطور خواهد بود؟!
    با توجه به اینکه سال یازدهم هم به نهایی اضافه میشه تکلیف ما نظام قدیمی ها چه خواهد بود در بحث تاثیر معدل؟!

    1. سلام
      برای دانش آموزان هم پایه یازدهم و هم پایه دوازدهم
      اما برای فارغ التحصیلان هنوز اعلام نشده

      1. ممکنه ما رو‌هم‌ مجاب کنن که تمامی دروس یازدم و دوازدهم رو از نو امتحان بدیم؟!
        یا همون نمرات سوم نهایی و ۴ درس پیش دانشگاهی رو ملاک قرار میدن؟! ( البته با ضرایب متفاوت)

  4. سلام استاد دیپلمم 99گرفتم‌ رشته تجربی
    الان میخواهم انسانی شرکت کنم فقط کنکور انسانی خوند برای فرهنگیان نتیجه داره؟!
    و باید چه درس هایی ترمیم کنم؟!
    دهم یازدم دوازدهم از اول باید ترمیم کنم؟!

    1. همه دروس تخصصی انسانی از پایه دوازدهم باید امتحان بدی تا ازش سابقه تحصیلی بسازی

  5. سلام استاد گرامی بنده فارغ التحصیل تحربی سال ۹۲ هستم و معدل پیش دانشگاهیم و کتبی دیپلمم جفتش حدود ۱۷ هست و میخام ترمیم معدل برای هر دو پایه انجام بدم سوالم اینه که چه درسایی باید ترمیم انجام بشه ؟ اختصاصی های دوازدهم ( زیست فیزیک ریاضی شیمی) و زمین یازدهم و ادبیات و دینی یازدهم رو‌شرکت کنم کافیه ؟

    1. ترمیم برای درس های زیر ۱۸/۵ تخصصی و زیر ۱۹ عمومی انجام بده
      همه دروس از پایه دوازدهم الا زمین که از یازدهم هست

  6. سلام
    من سال ۹۲ دیپلم ریاضی گرفتم و سال ۹۳ پیش دانشگاهی…ولی میخوام برای کنکور ۱۴۰۳ توی رشته تجربی شرکت کنم، میخوام خرداد ماه دیپلم مجدد بگیرم
    برای ثبت نام کنکور باید نوع نظام آموزشی رو چی بزنم؟ همون سالی واحدی یا ۶_۳_۳؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

      1. ببخشید مشاور بهم گفتن که چون خرداد میخوام امتحان بدم برای دیپلم مجدد، تا اون موقع مشخص نیست که دروس پایه دهم و یازدهمم اضافه بشه برای دیپلم مجدد یا نه!!!گفتن تا اسفند بخشنامه میاد و ترجیحا همون نظام سالی واحدی بزنم
        این مطلب صحت داره واقعا؟
        اگه نظام ۶_۳_۳ بزنم برای معدل دهم و یازدهم و کد دانش آموزی باید چیکار کنم؟خیلی ممنون میشم این سوالمم جواب بدین🙏🌹

        1. سلام
          خرداد ۱۴۰۳ هم فقط با امتحان نهایی دوازدهم بهت دیپلم مجدد خواهند داد

  7. سلام
    برای بهتر شدن تراز سوابق نظام سالی واحدی به نظر شما دیپلم مجدد بهتره یا ترمیم معدل( برای رشته های تاپ البته)؟

    1. ترمیم معدل منطقی هست
      دیپلم مجدد خیلی وقت گیر و شامل مصیبت می باشد

      1. سلام
        وقت بخیر
        دیپلم سال ۷۸هستم.معدل کتبی ۱۸/۸۷
        میتونم کنکور امسال رو شرکت کنم؟
        معدلم تاثیری در کنکور خواهد داشت

        1. نه تاثیر نداره از اون سال ها … از فردا ۱ اردیبهشت باید همه درس های پایه ۱۲ ثبت نام کنی

  8. سلام استاد افشار عزیز
    من پارسال برای ترمیم معدل ثبت نام کردم ولی نرفتم امتحانشو بدم وغیبت کردم میخواستم ببینم امسال میتونم شرکت کنم؟

  9. سلام استاد
    میخواستم در مورد این جمله مطمئن بشم چون واسم یکم مبهم شد
    در زیر جدول عناوین و ضرایب دروس تحصیلی سال واحدی در گروه تجربی
    در قسمت توجه نوشته شده امتحانات برای ایجاد سوابق تحصیلی بر اساس دروس دیپلم تجربی ۶_۳_۳ انجام میشود
    چون زمان ما دیپلم رو سال سوم دبیرستان گرفتیم که میشه معادل سال یازدهم ۶_۳_۳
    الان این ابهام برای من شکل گرفته که برای ترمیم معدل از منبع سال دوازدهم استفاده کنم یا یازدهم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  10. سلام وقت بخیر ،بنده سال 88 دیپلم تجربی و سال 89 پیش دانشگاهی را اخذ کرده‌ام ،حال برایم مبهمه کدوم پایه را باید ترمیم کنم خواهشمندم راهنمایی کنید با تشکر

    1. برای ترمیم از دروس نهایی سوم دبیرستان هر چیزی که کم شدی معادلش از سال دوازددهم بردار و امتحان بده

  11. سلام استاد
    من دیپلم ریاضی ۱۴٠۲ بودم ۵ تا از درسامو افتادم
    الان یکساله دارم میخونم واسه کنکور انسانی ۱۴٠۳
    ولی تو امتحانات دی ماه نتونستم ۵ تا درسمو پاس کنم الان بهم میگن نمیتونی ایجاد سابقه انجام بدی واسه کنکور انسانی، راه حلی داره؟ باید چیکار کنم؟ یکساله دارم تلاش میکنم واسه کنکور😭 لطفا جواب بدین

  12. سلام
    وقت به خیر
    من دیپلم تجربی نظام سالی واحدی بودم
    معدل نهایی ام هم نزدیک به ۲۰ بوده
    امسال میخوام کنکور هنر بدم
    لازمه برای درسی ایجاد سوابق تحصیلی کنم؟

  13. سلام
    من سال ۱۳۸۰ دیپلم و سال ۱۳۸۱ پیش دانشگاهی گرفتم، برای کنکور امسال چه مدارکی نیاز دارم باتوجه به اینکه در تاریخ فوق آموزش پرورش تعطیله؟

  14. سلام قت بخیر. نظارم آموزشی بزای من درکنکور اردیبهشت سالی واحدی ثبت شده درحالی که ۶_۳_۳ هستم و سال اخذ دیپلم درست زده شده(۱۴۰۲) باوجود این مغایرت ، این کنکور برای من به مشکل برمیخوره؟

  15. سلام، من دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی گرفتم سال ۸۶. میخوام کنکور تجربی ۱۴۰۳شرکت کنم . علاوه بر ایجاد سابقه در زیست و زمین در خرداد، آیامیتونم بقیه دروس مشترکی که کم شدم رو ترمیم انجام بدم؟

  16. سلام استاد افشار بزرگوار وقتتون بخیر خسته نباشید🌹
    ببخشید یه سوال داشتم خدمتتون ممنون میشم لطف کنید راهنماییم کنید❤️
    بنده 1401 دیپلم گرفتم، و 1402 هم ترمیم کردم، امسال هم میتونم برای آخرین بار ترمیم کنم(در کل یکبار حق ترمیم دارم)، ولی متاسفانه بنده اصلا آمادگی ندارم برای نهایی 1403 ترمیم انجام بدم و میخوام سال بعد یعنی 1404 ترمیم کنم،
    – آیا میتونم 1404 ترمیم کنم و از این فرصت باقی مانده ام استفاده کنم؟؟
    – و اینکه اگه1404 ترمیم کنم چجوری تاثیر میدن نمرات پایه یازدهمم را برای کنکور 1404 که 60درصد هستش؟؟

  17. سلام یک نفر دیپلم کاردانش یا فنی داشته باشه چطوری میتونه کنکور تجربی شرکت کنه ایا امکان قبول شدنش در داشگاه هست ؟

  18. سلام علیکم آقای افشار خسته نباشید
    من پایه دوازدهم تجربی هستم اگر یک سال پشت کنکور بمونم یعنی برای ۴۰۴ باید برای پایه یازدهم ایجاد سابقه کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا