مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

آیا ظرفیت رشته های علوم پزشکی در کنکور 99 دو برابر خواهد شد؟

ظرفیت رشته های علوم پزشکی در کنکور

آیا ظرفیت رشته های علوم پزشکی در کنکور ۹۹ دو برابر خواهد شد ؟

علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مسکوت ماندن موقتی بررسی طرح دو فوریتی افزایش صد در صدی ظرفیت دانشجویان پزشکی از کنکور 99 خبر داد.

به منظور بررسی این طرح با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نهایت با هماهنگی طراحان این طرح، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزیر بهداشت و درمان قرار بر این شد که نشستی در محل این وزارتخانه با حضور طراحان طرح و اعضای کمیسیون بهداشت به منظور بررسی ابعاد کارشناسانه این طرح برگزار شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: ادامه بررسی طرح دو فوریتی افزایش صد در صدی ظرفیت دانشجویان پزشکی تا زمان برگزاری نشست فوق به طور موقت مسکوت خواهد ماند.

اما در صورتی که فوریت این طرح رای بیاورد برای بررسی به کمیسیون های مربوطه بهداشت و آموزش ارائه می شود.

آیا افزایش پذیرش رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی صحت دارد ؟

بیش از 86 نماینده طرح افزایش 100 درصدی ظرفیت پزشکی در سال تحصیلی 99-98 را امضا کرده اند هر چند این طرح مخالفان متعددی نیز دارد.

این نمایندگان درخواست خود را در ماده واحده ای اعلام کرده اند که «سازمان سنجش آموزش کشور موظف است ظرفیت پذیرش مربوطه به رشته های علوم پزشکی برای سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ و به بعد را به میزان ۲ برابر افزایش دهد و نسبت به انتقال دانشجویان رشته های علوم پزشکی واجد شرایط به داخل کشور اقدام کند.

آخرین اخبار کنکور را از مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار دنبال کنید.

تذکر: کلیه مراحل ثبت نام در سایت سازمان سنجش به صورت اینترنتی می باشد. دقت داشته باشید که دفترچه راهنمای جداگانه ای برای رشته های بدون آزمون و دانشگاه های مقصد منتشر شده است.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. راهکار روشنه برای حل این معضل باید اساتید درجه یک پزشکی توسط بخش خصوصی برای تدریس دردانشگاه باکیفیت بخش خصوصی استخدام کرد وکلینیک ودانشکده دندانپزشکی برای رشته دندانپزشکی وبیمارستان برای دانشگاه پزشکی بخش خصوصی ایجاد شودالبته توسط بخش خصوصی که مشکل کمبود پزشک وخروج ارز ازکشور توسط متقاضیان تحصیل پزشکی درخارج ازکشور حل شود ومتقاضیان تحصیل به جای خارج کشور در داخل تحصیل تحت تاثیر فرهنگ کشورمحل تحصیل قرارنگیرند و برای جلب مشارکت بخش خصوصی اختیار تعیین میزان شهریه توسط بخش خصوصی باشد نه دولت
    هرکه موافق پیشنهادم به نمایندگان مجلس ودولت به نام خودش ارائه بدهد

    1. دانشگاه علوم پزشکی استاد و بیمارستان و امکانات خودش میخواد و تا وقتی استاد دانشگاه ترجیح بده مطب شخصی خود بشینه و حرکتی برای آموزش نکنه ظرفیت رشته های تاپ همچنان پایین است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا