مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیمشاوره صوتی

با معدل نهایی و نمره ترمیم معدل پایین میشه تو کنکور موفق شد؟

ناراحتی از خراب کردن امتحان نهایی ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی

نمره پایین با وجود تاثیر معدل 40 درصد چقدر تاثیر گذار است؟

یکی از سوالات پر تکرار دانش آموزن و فارغ التحصیلان از ما می‌پرسند این است که، تاثیر نمراتی که به هر دلیلی نمرات ضعیفی در آن‌ها داشته‌ایم به چه صورت خواهد بود؟ و تا چه اندازه ما را برای رسیدن به اهدافمون دور می‌کند؟ همچنین برای جبران آن چه درصدهایی باید در کنکور داشته باشیم؟

به طور کلی ما هیچ سند و مدرکی که نشان دهنده تاثیر ۴۰ درصدی نمرات در کنکور باشد را تا به امروز نداشته‌ایم. در نتیجه آن موسسات و مشاورانی که یک سری جداول و نمودار را به شما نشان می‌دهند و می‌گویند که اگر فلان نمره را نداشته باشید نمی‌توانید در فلان رشته قبول شوید، کذب هستند. هیچ نمودار و جدولی در این زمینه وجود ندارد. اما در این مقاله ما می‌خواهیم منطقی‌تر صحبت کنیم تا شما آرامش خود را حفظ کنید و آن استرس از شما دور شود و امیدوار باشید. در نهایت انگیزه به دست آورید تا در کنکور تیر ماه به نتیجه مطلوب خود برسید.

میانگین کلی نمرات دروس اختصاصی و عمومی در امتحانات نهایی

ابتدا به نمرات میانگین دروس نهایی برای دروس اختصاصی و عمومی یک نیم نگاهی بی‌اندازیم. ‌خیلی از این دروس نمرات قبولی و چه بسا نمرات خوب قبولی را نیز دارند. برای مثال درس دین و زندگی که در تمام رشته‌ها وجود دارد میانگین خوبی را دارد. یا درسی مانند ادبیات فارسی نیز میانگین خوبی را دارد. حتی درس‌هایی مانند ریاضی، فیزیک و هندسه یا هر درسی که به نظر شما هر درسی ک سخت به نظر می‌رسد مانند فلسفه و علوم و فنون میانگین قبولی خوبی داشته‌اند. اما وقتی میانگین درصدهای کنکور سال‌های اخیر را بررسی می‌کنیم،‌ متوجه می‌شویم که میانگین آ‌ن‌ها بسیار پایین است.

اگر شما بتوانید در دروس کنکور با تلاش بیش‌تر درصد بهتری در دروس کسب کنید، در واقع در عمل نمره تراز بالاتری به شما تعلق می‌گیرد. نمره تراز چیزی است که شما را با دیگران مقایسه می‌کند. درواقع حتی اگر تعداد معدلین ۱۹، ۲۰ در کنکور زیاد باشد، نمره تراز است که در کنکور داوطلبان را با یکدیگر مقایسه می‌کند. درواقع به عبارتی دیگر، ملاک رتبه بندی در کنکور، درصدهای شما است. شاید ۱۰ نفر معدل ۲۰ وجود داشته باشد اما رتبه بندی آن‌ها در نهایت با توجه به درصدهای آن‌ها خواهد بود.  با توضیحاتی که دادیم حالا می‌توانیم پاسخ پرسشی را که در ابتدا مطرح شد را بدهیم.

آیا نمرات کم امتحانات در کنکور تاثیر دارد؟

اکثر دانش آموزان پایه دوازدهم که فرصت ترمیم معدل ندارند، بیش‌تر از سایر داوطلبان نگران تاثیر معدل بر کنکورشان هستند. با صحبت‌هایی که پیشتر در مورد این موضوع داشتیم، می‌توانیم بگوییم اگر نمره یک درس شما ۱۴ است یا حتی پایین‌تر، می‌توانید با درصد بالا زدن در آن درس در کنکور، نتیجه دلخواه خود را بگیرید.

در واقع با درصد بالا می‌توانید نمره کم خود را جبران کنید. همانطور که گفته شد، معیار رتبه بندی در کنکور، درصد و تراز است. اگر شما در درسی نمره ۱۵ گرفته باشید اما درصد بالایی را در همان درس در کنکور کسب کنبد قطعا نمره بالایی خواهید داشت. همچنین برعکس این موضوع نیز وجود دارد. داوطلبی در درس نهایی نمره ۱۹ کسب کرده اما در کنکور آن درس را ۱۵ درصد می‌زند. این درصد کم با توجه به نمره بالایی که در آن درس دارد، نمی‌تواند تراز بالایی داشته باشد. درواقع نمی‌تواند رتبه خوبی به دست بیاورد.

همانطور که واضح است نمره درس هرچقدر بالا باشد یا هرچقدر پایین باشد، اگر درصد آن درس در کنکور بالا باشد نتیجه خوبی خواهید داشت. رتبه بندی در کنکور در نهایت با درصدی است که به دست آورده‌اید. نه نمره و معدلی که در امتحانات نهایی کسب کرده‌اید.

ناراحتی و استرس داوطلبان کنکور بعد از نمره پایین در ترمیم معدل

با وجود مطالب گفته شه دانش آموزان پایه دوازدهم که در امتحانات نهایی نمرات خوبی کسب نکرده‌اند، و نمی‌توانند آن را برای کنکور همان سال ترمیم کنند، نگران نباشند. آن‌ها می‌توانند در کنکور با کسب درصد بالا در همان درس، رتبه خوبی را به دست آورند.

اجازه ندهید که ناراحتی و استرس نمره پایین در ترمیم معدل شما که نهایت 40 درصد تاثیر دارد جلوی موفقیت شما در کنکور سراسری که همچنان تاثیر بیشتر و مهمتری را دارد بگیرد.

نکته مهم در مورد تاثیر معدل در کنکور و شرکت در آن

همانطور که قبلتر در مطلب با چه نمره ای در ترمیم معدل شرکت کنیم؟ نیز گفته شد هیچ جدول و نموداری وجود ندارد که مشخص کند اگر فلان نمره را در امتحانات کسب کردید و فلان درصد را در کنکور بزنید چه نمره ترازی خواهید داشت. اما متاسفانه برخی از افراد با این روش روحیه دانش آموزان را ضعیف می‌کنند.

واقعیتی که وجود دارد این است که، برای موفقیت در کنکور باید درصد بالایی داشته باشید تا بتوانید نمره تراز بالایی کسب کنید و در نهایت رتبه خوبی را به دست آورید. بهتر است این چند ماه باقی مانده در کنکور به بهترین نحو ممکن درس بخوانید. ذهن خود را درگیر نمرات کتبی نهایی نکنید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و در کنکور درصدهای بالایی را داشته باشید شاید در این مسیر مطالب انگیزشی کنکوری نیز بتواند به شما کمک کند.

مشاوره پیشنهادی (۱): نحوه تاثیر سوابق تحصیلی هر درس در کنکور ۱۴۰۲

مشاوره پیشنهادی (۲): چگونه از تغییرات کنکور ۱۴۰۲ برای رتبه شدن فرصت بسازیم ؟

پادکست توضیحات تکمیلی استاد افشار در مورد  نمره پایین در امتحانات نهایی و ترمیم معدل

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

256 دیدگاه

  1. اگر سابقه شما رو نمی‌دونستم فکر میکردم از علم کمتون تو مشاوره هست
    شما که قدمت مشاوره دادنتون به سال ۹۴ و تاثیر قطعی اونم نه چهل درصد میرسه به دانش آموزایی که با رتبه سه رقمی و معدل ۱۸ پزشکی قبول نشدن
    چطوری با این مقاله سراسر اشتباه بچه های مردم رو گمراه میکنید
    در کنکوری که میانگین ده درصد هست بله شما با درصد های معمولی هم تراز خوب و مثبتی میگیرید
    ولی در امتحان نهایی با میانگین ۱۷و خرده ای شما با نمره ۱۹ هم تراز خوبی نمیگیرید
    و قرار بر جبران نیست شما حتی همه درصد ها رو صد هم بزنید ۶۰ درصد قبولی رو کامل گرفتید و معدلتون بد باشه رتبه یک کنکور بشید شاید شانس قبولی تو دانشگاه های درجه سه پزشکی رو داشته باشید

    1. سلام
      من از سال ۸۷ مشاوره میدم
      اما نمیدونم شما سال ۱۳۹۴ کجا بودید و مستند تون چیه که این صحبت می کنید
      با رتبه ۳ رقمی و معدل ۱۸ هیچ جا پزشکی قبول نشدن کذب محض هست و تبلیغ برخی موسسات برای فروختن کتاب و پر کردن کلاس امتحان نهایی

      اگر مستندی داشتید ارسال بفرمایید تلگرام منشی بنده
      ممنون میشم ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

      اما من قول دادم مستند بذارم از کسی که تشریحی کم شده ۱۴۰۲ ولی با درصد کنکور جبران کرد

      البته همان طور که منو میشناسیذ شدیدا مثل همه با تاثیر قطعی نمرات نهایی در کنکور مخالفم

      1. استاد این مقاله ای که نوشتید برای اونموقعی صدق میکرد که تاثیر معدل مثبت بود. الان که چهل درصد تاثیر قطعی داره و دروس عمومی هم از کنکور حذف شدن، ملاک سنجش دروس عمومی(که نصف درسها هم عمومی هستن) معدل نهایی هست دیگه….

        1. سلام
          این مقاله و ویس برای کنکور ۱۴۰۲ نوشته و حرفای اون ضبط شده
          امیدوارم که تا کنکور هست تاثیر سوابق نهایی مثبت باشه و به این دست نزنند تا شما داوطلب گرامی استرس نگیری

          1. سلام
            من‌معدلم‌خیلی پایینه متاسفانه و برای کنکور تیر دارم‌میخونم‌ امکان قبولی هس؟ نه پزشکی حالا کلا ی رشته خوب
            چون خیلی نگرانم و نمتکنم رو کحکورم‌متمرکز شم عصبیم‌کرده

          2. خیلی ها درصد پایین دارند
            چرا که نه اگر درصد بالا بزنی

          3. سلام معدل ۱۶
            درصد فنون ۷۰
            عربی ۷۰ جامعه ۱۰۰
            روان ۱۰۰
            اقتصاد ۵۰
            فلسفه ۵۰
            تاریخ ۰
            ریاضی ۰
            فرهنگیان میشع؟

          4. معدل خوب باشه میشه
            ولی تاریخ صفر نزن حداقل ی چیری از دوازدهم بخون

          5. سلام ببخشید من رشتم ریاضی فیزیکه و معدل کلم ۱۶.۲۸ شده ولی معدل کتبی نهایی خیلی کمه میخواستم ازتون بپرسم اگه چندتا از اون درسایی کخ ضریبشون زیاده ترمیم بزنم برای کنکورم نتیجه ی خوبی میگیرم؟ اخه گفتن معدل کتبی تاثیر داده میشه و برای من که پایینه نا امیدم:)

          6. سلام
            بله بدترین و داغون ترین درس هات بذاری برای ترمیم بهتره تا برای کنکور هم بتونی مباحث تست خیز و روان بذاری در برنانه ات

      2. سلام
        من هم به خوبی سال ۹۴ رو به خاطر دارم‌ که طرف با درصدهای پایین ولی معدل بالا به راحتی رشته پزشکی قبول شده بود ولی طرف با معدل ۱۸ و درصدهای مناسب رشته پزشکی ، این رشته رو نیاورده بود ، بماند که معدلهای پایین دیگه هم با درصدهای خوب نتونستی حتی خیلی از رشته های زیر پزشکی رو به دست بیارن

        1. سلام
          با مستند صحبت کنید لطفا
          نفر بیارید که کارنامه عدم قبولی کنکور ۹۴ داره با درصد بالای ۷۰ و معدل کم

          من مخالف صف اول تاثیر نمرات نهایی مستقیم هستم ولی قرار نیست تو جو ناامیدی باعث این بشم که بچه ها دست از تلاش بردارند چون ترمیم خراب کردند

      3. یعنی میشه تورو خدا ؟ من مشاورم میگ باید معدلت ۱۸و نیم بیاد تا فرهنگیان قبول شی من سهمیه پنج درصدی هم دارم منطقه ۳م ؛با چه تراز و معدلی قبول میشم ؟

      4. سلام استاد عزیز
        وقتتون به خیر
        استاد من میانیگن درصدایی که میزنم تو آزمون های آزمایشی جامع ۶۵ هست و اینکه همه نمراتم ۱۹ و ۲۰ هستن به جز ادبیات که ترمیم نزدم و ۱۲ و نیم شدم
        کنکور دی هم شرکت نکردم
        به نظرتون با این وضعیت و اینکه درصد های کنکورمم اینجوری باشه
        امیدی دارم به پزشکی؟
        واقعا ممنون میشم راهنمایی کنین

        1. سلام
          درصد جامع خوبی داری
          ظرفیت پزشکی هم بازهم امسال افزایشی هست
          پس امیدوار باش

      5. من معدلم زیر ده شد با ۴ تا درس افتاده که دی ماه دارم امتحان میدم بعد اگر دی ماه قبول نشم باید خرداد امتحان بدم و نمیتونم ترمیم معدل کنم بعد اگر درصد هام خوب باشه نمیتونم پزشکی بخونم؟حتی شهر های کوچیک؟

        1. شما . تاثیر قطعی معدل ۵۰ درصد نداشتیم و پارسال هم تجربه اول قطعی با حجم تاثیر ۴۰ بود
          اینو میخوام بگم که صد در صد و قطعی نمیشه اظهار نظر کرد درباره آینده شرایط و رتبه هایی که قرار اتفاق بیفته
          خواهش میکنم محکم باش و خودت خوب بخون و همه خودت بذار برای کار
          انشاله آخرش قشنگه

    2. ای کاش اصلا انقلاب فرهنگی با شرایط موجود تاثیر نهایی مستقیم مصوب نمیکرد تا هم شما استرس کمتری داشته باشید و هم اینکه زمان و هزینه نخوایید کنید برای تشریحی ترمیم و …

      مجلس شورای اسلامی هم در باب این قضیه وعده داد ولی عملی نکرد

      1. یعنی چی استاد،ما کلی تو مدرسه تلاش میکردیم و درس می‌خوندیم و به معلم و مدرسه اهمیت و میدادیم و معدل بالایی در امتحان نهایی گرفتیم،و کنکور هم تونستیم خوب کار کنیم ،با اینکه مدرسه دولتی بودیم،ولی طرف هفته ای 10بار غایب بود،وقتی هم که میومد مدرسه امتحان میداد میشد12،اونوقت چون همش سر کلاسای تقویتی و این موسسه ،اون موسسه بوده،باید رتبه خوبی بیاره،
        یا کلا مدرسه نریم،یا وقتی میریم واقعا درصد امتحان نهایی باید حتی بالای40درصد باشه،که حق کسب که پول نداره بره کلاس کنکور ضایع نشه.
        کنکور شده فقط برای پول دارا که کلی پول میدن به موسسه ها،بگذریم که یسری واقعا تلاش میکنن و درس میخونن.

        1. عزیزم با تاثیر قطعی معدل یک کنکور تبدیل میشه به دو کنکور و اون وقت فساد و رانتی که در کلاسهای کنکور و غیره هست به امتحانات نهایی میرسه و نه تنها چیزی عوض نمیشه بلکه استرس بچه ها به امتحانات نهایی هم میرسه. بندرت کسی با نمره 12 و معدل کم مثلا پزشکی قبول شده و همه بچه های موفق کنکور در مدرسه خوب درس می‌خواندند.

      2. با عرض سلام و احترام! بنده سال ۸۱ فارغ التحصیل شده ام. معدل کتبی ام حدود ۱۲ می باشد، ولی در طول این سال هایی که گذشته؛ با وجود سختی های زیادی که کشیدم درس هامو خوندم و می تونم رتبه ی بالایی کسب کنم. حال از شما سوالم اینه که اگر رتبه ی زیر ۱۰۰ بیارم آیا دانشگاه صنعتی شریف با وجود پایین بودن معدل کتبی ام پذیرشم می کنه یا نه؟ لطفا بفرمایید باید چکار کنم؟! قبلا از پاسخگویی شما کمال تشکر را دارم.🙏🙏🙏…

    3. دقیقااااا همین طوره نمی‌دونم چرا اطلاعات اشتباه میدن من الان معدلم ۱۲،۱۳ هس حتی اگه کنکور ۹۰ بزنم دبیری که هیچ ابتدایی فرهنگیان هم قبول نمیشم متاسفانه الکی موندم پشت کنکور رتبم ۹ هزار شده بود با درصدای۲۰،۳۰

  2. سلام وقت بخیر
    یه شایعه ای بود که من شنیدم در مورد اینکه چون تو کنکور تقلب میشه میخوان حذفش کنن .
    راستش رو بگم استرس گرفتم چون کنکور عادلانه ترین راه برای برای قشر متوسط جامعه برا موفقیته .
    خواستم بدونم درسته ؟ یا فقط چرت و پرت ؟
    و اینکه اگه این اتفاق بیفته ، چی جایگزینش میشه؟

      1. سلام با معادل 15/21 و
        با زدن 50 درصد از هر درس در کنکور تیر 1402 میتونم پرستاری قبولشم؟؟

      2. سلام توروخدا جواب بدین خیلی استرس دارم من معدلم ۱۱هست خیلی پایینه چ درصدایی باید بزنم رتبم حداکثر تا ۴۰هزار یا پنجاه هزار باشه لطفا جواب بدین ممنون🥺

    1. باز امنیت کنکور خیلی بهتر از امتحان نهاییه اینا کارشون اصلا معلوم نیس یه وقت دیدی کنکورم حذف کردن! عقل که ندارن

  3. سلام استاد من با معدل ۱۳ چه درصدی توی کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ بزنم پرستاری قبولم؟

      1. سلام میشه جواب منو بدین لطفا
        اگه تو کنکور دی ب طور میانگین ده درصد زده باشیم و ترمیم معدل خوبی داشته باشیم میشه پرستاری اورد؟

    1. سلام،من معدل کتبی نهیاییم19.40هست و سهمیه 5درصد ایثارگران هم دارم،در کنکور دی ماه در درس زیست و فیزیک و زمین درصد بالای45زدم،و شیمی و ریاضی20درصد اونم بخاطر کمبود وقت.
      امیدی به قبولی و رتبه زیر 2000سهمیه ایثارگران رو میشه داشت؟

          1. بله
            چون تاثیر و قدرت تراز دهی درصد های کنکور ( زیرا که همه کم می زنند ) خیلی خیلی بیشتر از نمرات نهایی هستند

          2. پس امیدی هست رتبه کنکور دی ام زیر 2000بشه،خداروشکر،ولی برای تیر هم خیلی بهتر میخونم درس
            سپاس از شما

          3. ببخشین زیاد سوال میپرسم،میگم با رتبه زیر 2000سهمیه 5درصد،میشه پزشکی روزانه قزوین اورد؟و با این معدل و درصد ها میشه؟

          4. روزانه قزوین نمیاره ولی راه بسیار دور باید بری
            پو هرزار سهمیه پنج درصد حدودا ۴ هزار و خرده ای هست که طیف دانشگاه های پولی و تعهدی برای رشته پزشکی می باشد

  4. سلام‌وقت بخیر ایا کسی که با مدرک کارشناسی کنکور شرکت میکنه و دیپلمش هم فنی بوده یعنی عملا نمیتونه ترمیم معدل انجام بده چه بلایی سرش میاد تو کنکور؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنین ۰۹۲۰۱۸۳۳۷۹۴

    1. سلام
      میتونه کنکور بده ولی قانون کردند که سهم ۴۰ درصد تاثیر نمره نهایی نداره
      این قانون اش بده چون قبلا اگر کسی سوابق نداشت برای کنکور ملاک صد در صد بود

    2. من معدلم حدود ۱۵ عه ولی درصدام توی ازمونای جامع و‌کنکورای قبل حدود ۵۰ تا ۶۰ عه
      امید به داروسازی میتونم داشته باشم ؟

  5. سلام برادر گرامی من معدل 11 دارم اما الان در ازمونهای گاج همواره تراز 8800 به بالا دارم و جز 10 نفر اول در کشورم هستم برادر گرامی ایا با زدن درصدهای بالای 85 در کنکور تجربی تیر ماه و این معدل دندانپزشکی فردوسی مشهد قبول میشم لطفا جوابمو بدین. یا حق

    1. اگر میتونن معدل با ترمیم بهتر کنند
      اگه نه درصد عالی میخواد که کار ساده ای نیست

  6. سلام
    نمرات من
    شیمی و زیست۱۷
    عربی و فیزیک و هویت وادبیات و سلامت ۱۹
    دینی و ریاضی ۱۹٫۵
    زبان ۱۸
    فرصت ترمیم هم استفاده کردم
    با این نمرات واقعا میشه با یه درصد خوب پزشکی قبول شد خوب درس می خونم خوب هم تست میزنم ولی تایم های استراحت به یاد نمره هام که میفتم گریه ام میگیره و هیچ جوره آروم نمیشم که چرا فرصت ترمیم الکی …..
    به شدت نگران نمره هام هستم
    واقعا خدایی میشه با درصد خوب این نمره ها رو جبران کرد یه مشاور می‌گفت یک نمره زیست ۸درصد می ارزه خوب این جوری من حداقل باید بیست درصد زیست بیشتر بزنم ………..
    منطقی و خدایی میشه
    شما یه جا گفته بودید با نمره ۱۷هم میشه بعد از کنکور برامون میزارید

    1. نمی تونم دقیق بگم چ درصدی ولی میشه گفت که حتما جبران میشه نمره نهایی پایین به کمک درصد بالا

    2. مثلا میخواستن استرس شما دانش آموزان رو کم کنن.بیشتر با ترمیم و تاثیر قطعی معدل دارن پول بالا میکشن تا …

  7. سلام وقتتون بخیر استادمن نمرات نهایی عمومیم از 18و75 تا20 فقط زبانم نمرش 14 استاد اگه نتونم ترمیم معدل کنم ولی کنکور خوب بزنم رتبه زیر هزار میشم یانه

    1. سلام با معدل کتبی ۱۳.۵.پیش دانشگاهی ۱۳.۸۲ وداشتن سهمیه منطقه سه وپنج درصد ایثارگری میتونم پزشکی آزاد قبول بشم ؟خودم الان پرستارم روزانه خوندم زیست قبلا ۴۶زدم شیمی ۷۶فیزیک۳۱ریاضی ۲۷عمومیها یادم نیست

      1. سلام آقای افشار ببخشید میشه لطفاً جوابمو بدید میشه با معدل ۱۸.۶۲ در واقع با همه درسا ۲۰ به جز یه درس شیمی پزشکی بیارم فرصت ترمیم ندارم و خیلی ذهنم درگیرشه لطفاً جوابمو بدید

      2. سلام وقتتون بخیر معدل کتبی نهایی من در امتحانات نهایی دی ماه ۱۸.۶۲ شد و فرصت ترمیم ندارم با این معدل میتونم پزشکی بیارم درصدام بالای 60 70 هست
        لطفاً جوابمو بدید

  8. سلام استاد
    خبری هست مبنی بر اینکه میخوان معدل ورود به دانشگاه فرهنگیان رو از ۱۴ به ۱۵ انتقال بدن،بنظرتون قطعی میشه؟
    خیلی ها که مثل من فارغ‌التحصیل هستن شاید نمرشون بین ۱۴ و ۱۵ باشه،اونوقت باید دوباره بریم دیپلم بگیریم با معدل بالاتر،یعنی از نظرم خیلی ها این جا صدمه میبینن.
    اگه هم قرار باشه تعغیر ایجاد کنن بزارنش برا دو سال دیگه که همه بدونن جریان چیه نه الان که وسط سال کنکور تیر هستیم.

    1. باید در دفترچه انتخاب رشته مرداد ۱۴۰۲ درج بشه
      فعلا در حد پیشنهاد ارائه شده و چون متقاضی فرهنگیان هم کم نیست احتمال داره کف تراز و معدل بالاتر هم بره

  9. سلام وقتتون بخیر..
    ممنون میشم به سوالم پاسخ بدید🙏🏻.

    میتونم با معدل۱۶/۴۶ امید به قبولی در رشته پزشکی دانشگاه دولتی رو داشته باشم؟ یا حداقل آزاد؟
    زبان۱۸/۷۵
    دینی۱۸/۵
    عربی۱۸/۵
    ادبیات۱۶
    زیست۱۸/۵
    ریاضی۱۶
    شیمی۱۷
    فیزیک۱۶

    1. سلام
      ادبیات حتما و بعد هم اگر میتونی رریاضی و فیزیک ترمیم کن
      این ۳ تا درس درست کنی در معدل میشه امید داشت به کمک درصد بالا برسی به وزشکی

      ناامید نباش حتی اگر فرصت ترمیم یکبارت امسال استفاده کردی هم بخون و کار کن

  10. سلام استاد من لیسانس حسابداری دارم رشته دبیرستانم فنی بوده….امسال کنکور دادم سهمیه ۵درصد ایثارگری دارم…ولی سوابق تحصیلی ک گفتن ۴۰ درصد رو ندارم…چجوری برا من حساب میکنن ینی احتمالش هست ک من قبول بشم ممنون میشم جواب بدین

  11. سلام استاد من لیسانس حسابداری دارم رشته دبیرستانم فنی بوده….امسال کنکور تجربی دادم سهمیه ۵درصد ایثارگری دارم…ولی سوابق تحصیلی ک گفتن ۴۰ درصد رو ندارم…چجوری برا من حساب میکنن ینی احتمالش هست ک من قبول بشم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      سابقه تحصیلی ایجاد کن
      به نفع ات هست اینجوری
      چون معدل کسب کردن راحت تر از کسب درصد بالا هست

  12. سلام اقای افشار از نظر شما سن فرهنگیان ۲۴ میمونه؟؟
    ما رو سردرگم کردن با مصاحبه هاشون:/

    1. فکر کنم فقط سقف علمی اونو بالا بیارن تا تعداد نفرات کمی برای مصاحبه ددعوت بشن و از بچه های قوی تر باشند
      احتمالا نمیدن ماکزیمم سن رو پایین بیارن چون دو سال پیش اینکار یکبار کردند و اعتراض زیادی شد و بازم تغییر دادند ۲۴ سال

      1. سلام. وقت. بخیر. لطفاا جواب منو. بدید کمک. کنید. خیلییی مهمه برام. من. رشته فنی. حرفه ای. بودم ی سال. خیلی. زحمت کشیدم برا. رشته انسانی و. خوندم و ب. کتاباش. مسلط. شدم. با سختی فروان و اماکانات. محدود. وقتی. رفتم برای. ایجاد سابقه اقدام. کنم تا فارغ تحصیلم نکردن و هر چی تلاش کردم. نتونستم ثبت نام. کنم الان کتابای عمومی. دارم ولی میگن حتی عمومیا هم. براتون. اعمال نمیکنن. من. چ خاکی ب سر بریزم سال دیگه. هم نمیتونم کنکوز. بدم. اصلن. و. با وجود این همه زحمتی. ک کشیدم الان. میتونم امیدی بدرشته های. خوب. دانشگاه. شیراز داشت باشم. یا ن؟ اگ درصدام خوب. بزنم. عمومیا برام اعمال. میکننن. یا نه این چقدر میتون کنکورمو. نابود کن؟

  13. سلام با معادل 15/21 و
    با زدن 50 درصد از هر درس در کنکور تیر 1402 میتونم پرستاری قبولشم؟؟

    1. احتمالا بله
      البته چون تاثیر معدل مستقیم هست بستگی به اونا هم داره

  14. سلام استاد من معدلم17,75هست به نظر تون ترمیم لازمه یه دونه فیزیکم کمتر از بقیه اس

    1. سلام
      اگر فیزیک درصد خوبی داری نکن ولی اگر فیزیک ضعف پایه ای داری ترمیم کن تا لااقل ی کمکی باشه برات

  15. سلام،خسته نباشین
    میگم میشه با معدل نهایی ۱۹.۳۸و سهمیه ایثارگران ۵درصد،با درصدهای زیست۴۰,فیزیک۴۷زمین۴۸شیمی۲۲ورباضی۱۴،مطابف با کنکور دی ماه،رتبه زیر۱۹۰۰سهمیه ایثارگران بیارم و پزشکی قبول شم؟

    1. درصد خوب بزن که بشه
      من مستند الان ندارم ارائه کنم ولی درصد بالا بزنید تا نمرات کم نهایی تون جبران بشه

      1. سلام اين امتحانا ک دارید میبینید و خیلی سخته چ نمره هایی براش خوبه معدل چقدر باشه ک حدودا با درصد 60 تا 70 بشه پزشکی آورد؟

  16. ولی سال۱۴۰۰با رتبه ۱۶۰۰سهیمه۵درصد،پزشکی قزوین آورده بودن طبق لیست قلم‌چی

    1. قلمجی اطلاعاتش لزوما درست نیست
      یا ۵ درصد نبوده یا تعهدی استان خودش قبول شده

  17. سلام استاد وقتتون بخیر، من توی کنکور دی ماه ۱۴۰۱ تجربی که تقریبا ده روز پیش بود شرکت کردم ، درصدام اینطوری شد : ریاضی صفر ، زمین ۶۸ و شیمی ۳۴و زیست ۳۳و فیزیک ۳۵ و منطقه ۳ هستم و معدل کتبی نهایی من هم ۱۹.۷۵ هست چه رتبه ای میارم و چه رشته ای قبول میشم ؟، احتمال چی هست که قبول بشم ؟، لطفا کمکم کنید ممنون

    1. نمیشه گفت
      قرار نیست رتبه و انتخاب رشته برای کنکور دی داشته باشه سنجش
      تا تیر برگزار نشه نمیشه رتبه ای گفت / بجای این صحبت ها شروع کن برای کنکور تیر ماهت بخون

  18. سلام ببخشید من انسانی هستم
    معدلم ۱۹
    تو کنکور دی ماه خودم درصد گیری کردم
    جامعه ۸۰ زدم
    فلسفه و منطق ۳۰
    تاریخ و جغرافیا ۵۰
    عربی ۳۰
    فنون ۴۰
    فرهنگیان میارم یا نه؟؟؟

    1. رتبه خوبی میشه ولی رها نکن و برای کنکور تیر ماهت هم بخون

  19. تاثیر معدل رو باید روی تراز محاسبه کرد .
    اینکه نمرات معدل یه نمره تراز جداگانه میسازه و بعد با نمره تراز ازمون جمع میشه یا نه!
    باید مشخص کنید که به این نحو هست یا خیر بعد درمورد اینکه آیا تاثیر زیادی میذاره یا نه بحث کرد!
    نمیشه گفت وقتی کسی که ازمون میانگین ۶۰ درصد زده با معدل ۱۵ میتونه
    به کسی که میانگین ۳۰ و معدل ۱۹ داره از یک ناحیه رقابتی میرسه یاخیر

  20. جواب این سوالا جایی مشخص میشه که ببینیم چه تعداد دانش اموز بالای ۱۸ و ۱۹ و یا حتی پایین داریم
    اگر تعداد بالایی معدل ۱۹ داشته باشیم نمیشه ترازی بیش از ۱۲ هزار براشون درنظر گرفته بشه
    در مقایسه با کسی که معدل ۱۰ داره و تراز ازمونش ۱۳ هزار هست اینو میشه فهمید

  21. سلام وقت بخیر
    استاد من شهریور ترمیم شرکت کردم بعد با توجه به تبصره ای که زدن من دی هم تونستم دوباره شرکت کنم منتها نمره زیستم تو دی از شهریور کمتر شد. (خرداد ماه خودم شده بودم ۱۸، شهریور شدم ۱۸.۷۵ و دی ماهم ۱۷) الان من که سه تا نمره دارم بازم نمره ی بهترو حساب میکنن؟
    خودم نگرانم ازین بابت که چون دوبار ترمیم شرکت کردم فقط نمرات ترمیم اخریه رو بردارن… ممنون میشم کمکم کنید

  22. سلام استاد من شروع صفری هستم.ترمیم کل معدل رو هم دارم خرداد معدلمم 18/43هست. از الان با چه برنامه ای بخونم. برنامه دی ماز خییییییلی فشرده است و من با توجه به شناختی که از خودم دارم، نمیتونم بخونم اون حجم از برنامه رو. بهترین کاری که میتونم انجام بدم چیه استاد؟

  23. سللم وقت بخیر
    بع نظرتون کسی که معدلش شانژده و خوردای باشع با میانگین درصد هشتاد امکان داره بیپفته زیر هزار البته زیر هزار خیلی خوب نه در حد هشصد اینا؟

    1. نمیشه گفت چ رتبه ای میاره
      بستگی به نمرات سایر داوطلبان داره
      چیزی که خیلی مهم اینه که تا جایی که میشه سعی در ترمیم داشته باش
      چون نمره تشریحی راحت تر از درصد کنکور بالا میاد

  24. سلام استاد خسته نباشید واقعا ممنونم استاد داخل این همه سال زحمت کشیدید من 5 سال با شما آشنا شدم و همیشه پیگیر مباحث جذاب شما هستم واقعا عالی کار می کنید استاد من پشت کنکوری هستم معدل کتبیم 13.62 شده و کل 18.50 رشته انسانی داخل میانگین دروس اختصاصی کتبی نهایی 16.50 ولی دروس عمومی رو ضعیف دادم به طوری که میانگین دورس عمومی 12 بشه میشه پیشنهاد خودتون رو بهم بگید واقعا ممنون میشم خیلی استرس دارم رشته مورد علاقه ام فرهنگیان آیا میشه کنکور با این معدل قبول شد

    1. سلام
      مشکل معدل برای فرهنگیان نداری ولی بهتره حداقل عمومی هات ترمیم کنی

      1. سلام استاد وقت بخیر🙏🌹
        استاد میگم برای اونایی که دیپلم قبل سال 96 دارن باید تایید تحصیلی بگیرن برای نهایی . خودمون باید از سایت اقدام کنیم؟ چون ما دیروز رفتیم برا ترمیمم معدل از تاییده تحصیلی چیزی نگفتن.
        و اینکه استاد من نمره زبان خارجه ام زیر 15 شده . احساس میکنم اگ ترمیم بزنم شاید بدتر بشه.
        درصورتی که بقیه نمراتم بالای 19…20 باشه ، این نمره زبان تأثیر منفی میذاره رو معدلم؟
        استاد ما بهداشت و هویت اجتماعی هم باید ترمیم بزنیم یا نیازی نیست؟
        سپاس فراوان 🙏🌹🌹🎀

        1. سلام
          تاییده تحصیلی سایت هم میده
          آموزش و پرورش هم میده

          هویت و سلامت هم برای شما نیست

      2. خیلی ممنون استاد
        ببخشید آیا باز قبول میشم اگر درصد ها بالای 60 باشه

  25. سلام استاد
    این ترمیم معدل ایا روی معدل کتبی دیپلم هم تاثیر داره؟ همون معدلی که روی کارت ورود به جلسه است.
    یا نه فقط نمرات رو چک بکنیم که تغییر کردن
    و برای معدل همون معدل قبلیمون باشه

  26. سلام اقای افشار
    من دیپلم کامپیوتر دارم و کاردانی کامپیوتر گرفتم.چون سوابق تحصیلی نداشتم برای گرفتن دیپلم مجدد ثبت نام کردم و دی ماه امسال درس های ادبیات،دینی،عربی،زبان،سلامت و بهداشت و علوم اجتماعی رو امتحان دادم و درس های اختصاصی رو برای خرداد ماه 1402 گذاشتم
    من .برای همین درس فارسی 3 رو اصلا نتونستم بخونم و میخاستم سر جلسه نرم و حذفش کنم به این خیال بودم که طبق اعلام آموزش و پرورش متقاضیان دیپلم مجدد یک بار هم فرصت ترمیم دارند.با خودم گفتم اگه عمومی ها رو دی ماه نمره خوبی نگیرم خرداد ترمیمش کنم واسه همین رفتم سر جلسه و با اطلاعات شخصی خودم به سوالات جواب دادم ولی متاسفانه نمره فارسیم 10.5 شد
    وقتی از آموزش و پرورش پرسیدم گفتن چون خرداد ماه تازه دیپلمت رو میگیری نمیتونی خرداد عمومی ها رو ترمیم کنی و بایستی اول دیپلمت رو بگیری بعد در شهریور سال اینده ترمیم کنی که اینجوری به کنکور 1402 نمیرسه.حالا حساب کردم حتی اگه تمام اختصاصی هام رو خرداد 20 بگیرم بازم معدل نهاییم میشه 15.85
    خواستم بپرسم این گفته آموزش و پرورش درسته یا نه؟ و اینکه با این معدل دیگه شانسی برای کنکور 1402 تجربی ندارم برای پزشکی؟

    1. سلام
      باید اول دیپلم بگیری و بعد ترمیم کنی
      این قانون هست
      اگر با نمرات کمی هستی حداقل درصدهات بیار بالا تا حدی این نمرات ضعیف جبران کنه

  27. سلام آقای افشار وقتتون بخیر
    ببخشید من فارغ تحصیل 1400_1401هستم پشت کنکورم می‌خوام کنکور 1402 آزمون بدم و معدل کل17/72و معدل کتبی نهایی11/04هست باید حتما ترمیم بزنم؟

  28. سلام خسته نباشید
    ببخشید من از فرصت ترمیم استفاده کردم اما نمره هام خوب نشد فک میکنم معدلم ۱۵.۶۰ این حدود بشه
    دینی ۱۸_ عربی ۱۸.۲۵_فارسی ۱۵.۵ _ زبان۱۸.۵
    شیمی ۱۲.۷۵_ فیزیک۱۳_ زیست ۱۳.۵ _
    ریاضی ۱۶.۲۵_ سلامت ۱۳.۵_ علوم اجتماعی۲۰
    یعنی با این معدل رتبه خوب غیرممکنه؟؟
    مثلا داروی دولتی نمیتونم قبول بشم؟؟
    و اگه چیزی بتونم قبول بشم
    حتما باید درصدام بالای ۸۰ ۹۰ باشه

  29. سلام خسته نباشید
    ببخشید من از فرصت ترمیم استفاده کردم اما نمره هام خوب نشد فک میکنم معدلم ۱۵.۶۰ این حدود بشه
    دینی ۱۸_ عربی ۱۸.۲۵_فارسی ۱۵.۵ _ زبان۱۸.۵
    شیمی ۱۲.۷۵_ فیزیک۱۳_ زیست ۱۳.۵ _
    ریاضی ۱۶.۲۵_ سلامت ۱۳.۵_ علوم اجتماعی۲۰
    یعنی با این معدل رتبه خوب غیرممکنه؟؟
    مثلا داروی دولتی نمیتونم قبول بشم؟؟
    و اگه چیزی بتونم قبول بشم
    حتما باید درصدام بالای ۸۰ ۹۰ باشه

  30. سلام وقت بخیر
    بنده معدل کتبی پایینی دارم (۱۶و۹۱)
    ولی نمره های دروس عمومی که ضریب خیلی بالاتری دارن درمورد معدل رو تقریبا خوب گرفتم
    دینی ۱۹
    زبان ۱۹و۲۵
    عربی ۱۷و۵
    ادبیات ۱۶.۷۵
    میخواستم بدونم به رتبه زیر هزار امیدی هست؟(پتانسیل اینکه درصدای بالای ۶۵ رو بزنم دارم)
    فرصت ترمیم هم استفاده کردم…

    1. درصد بالا بزن
      به این چیزا از الان فکر نکن چون نه تنها جواب نمیگیری بلکه وقتت هدر میشه

  31. سلام خداقوت
    من دیپلمم رو سال ۸۳ گرفتم معدل نهایی هم ۱۸.۴۰ بوده،و کارشناسی دانشگاه سراسری هم درس خوندم
    الان دوباره میخوام کنکور سراسری ۱۴۰۲ رو شرکت کنم، ولی توی دفترچه نوشتن برای دیپلمه های قبل از ۸۴ سوابق تحصیلی و معدل در نظر گرفته نمیشه
    این یعنی چی؟یعنی برای من ۱۰۰ درصدنمره ی قبولیم بر اساس درصدهای کنکورم درنظر گرفته میشه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام
      اون دوران تموم شد که هر چی کنکور میزدی همان برات حساب میکردند و دیگه سابقه تحصیلی تشریحی نداشتی مشکلی نبود
      الان برای کسب درآمد و سایر دلایل مجبورت می کنند همه دروس دوازدهم امتحان بدی وگرنه ۴۰٪ از کنکور می پره

      1. یعنی باید امتحانای دوازدهم رو دوباره بدم قبل کنکور؟
        حتی اگه درصدای بالا بزنم بازم نمیتونم رتبه ی خوبی بیارم؟

  32. خیلی ممنون استاد
    ببخشید آیا باز قبول میشم اگر درصد ها بالای 60 باشه

      1. سلام استاد وقتتون بخیر من ترمیم دی ماه رو انجام دادم و نمراتم به این شکل است خواهش میکنم نظرتون رو بگید که آیا نمرات خوبی هستن و یه درصدی هم باتوجه به این نمرات بگین که رشته تاپ قبول شم؟
        دین و زندگی۲۰
        ادبیات۱۵.۲۵
        زبان۱۷
        عربی۱۹.۵
        زیست۱۸
        فیزیک۱۹
        شیمی۱۹.۲۵
        ریاضی۲۰
        بهداشت۱۵.۵
        هویت ۱۷

  33. سلام استاد عزیز
    من دیپلمۀ 83 رشتۀ ریاضی هستم؛ اما پیش دانشگاهی به علوم انسانی تغییر رشته دادم (سال 84). می خوام کنکور ریاضی شرکت کنم.
    رفتم آموزش و پرورش، گفتن باید بری مدرسۀ بزرگسالان یا آموزش از راه دور، نهایی ها رو امتحان بدی. رفتم ثبت نام کردم. گفتن بهترین راه اینه که تطبیق بزنی. منم تطبیق زدم و دروس ریاضی رو برای نوبت دی برداشتم و امتحان دادم.
    سؤال 1: آیا راه رو درست رفتم؟
    سؤال 2: آیا می تونم بعد از اینکه همۀ امتحانات نهایی تموم شد، برای ترمیم همین نمره ها اقدام کنم؟

    1. سلام
      مدرسه بزرگسالان میری و برای نوبت خرداد همه دروس و کتب دانش آموز انسانی اعم از عمومی و تخصصی و هر چی داره امتحان میدی
      نمراتت مستقیم در کنکور ۱۴۰۲ تاثیر داره

      بعد از نهایی خرداد هم هر اقدامی کنی دیگه در کنکور امسال تاثیر نداره

  34. سلام استاد من معدل کلم شد15.50 و معدل کتبیم شده 13.62 رشته انسانی به فرهنگیان علاقه دارم رشته هدف هم فرهنگیان نمراتم براتون می فرستم راهنماییم کنید لطف می کنید
    تاریخ:17.75
    دینی :16.75
    ریاضی:8.00
    سلامت و بهداشت:11.75
    فلسفه:17.25
    جامعه:16.50
    جغرافیا:16.25
    زبان:7.00
    عربی:13.50
    فارسی:12.50
    علوم و فنون:14.75
    استاد لطفاً راهنماییم کنید از این تاثیر معدل همه تایم مطالعاتی من بهم ریخته نمی دونم چیکار کنم اگر بگید لطف بسیار بزرگ در حق من کردید

    1. مشکلی برای فرهنگیان نداری و حد نصاب معدل کل هست و نه کتبی که شما هم داری
      ولی چون سوابق تحصیلی چهل درصد مستقیم تاثیر داره باید ترمیم معدل برای نمرات زیر ۱۷ یا ۱۸ حتما انجام بدی

    1. تیر ماه موقع کارت ورود به جلسه درست نشد برو آموزش و پرورش

  35. سلام استاد رشته انسانی هستم معدل کتبیم شده 13.70 معدل کلم شده 18.49حالا نمراتم رو براتون فرستادم که بگید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید و درصد مورد نیاز برای کنکور باید بالای چند باشه رشته هدفم فرهنگیان هنوز به خوندن کنکور نکردم

    تاریخ: 17.75
    دینی :17
    ریاضی:8.00
    سلامت و بهداشت: 12
    فلسفه:17.25
    جامعه شناسی: 16.50
    جغرافیا:16.25
    زبان :7.00
    عربی : 13.50
    فارسی:12.50
    علوم و فنون:15

    خیلی ممنون

    1. میتونم عدد خاصی بگم مثل بعضی ها از خودم
      نمراتت جالب نیست
      هرچی درصد بیشتر بزنی بهتر
      بخصوص دروس تک کتابی و توصیفی

  36. سلام استاد وقتتون به خیر.
    معدل کتبی نهاییم ۱۰.۷۲ هست.
    اما میدونم که همه ی درسارو بالای هفتاد میزنم توی کنکور.(رشتمم معارفه)
    برا چی امید منی که میخواستم دو رقمی بیارم رو به این صورت میگیرن!؟
    استاد چرا ما اینقدر داریم اذیت میشیم!؟
    چرا باید اینقدر استرس رو متحمل بشیم!؟
    چرا مشکلات اقتصادیشون رو میخوان به این صورت رفع کنن!؟
    چرا منی که باید اصول فقه رو بخونم و نمره ی بیست بگیرم با یه دانش آموزی که رشتش انسانیه و اصلا نمیدونه این درس چیه رقابت کنم!؟
    استاد شما یه کاری بکنید.
    به خدا داریم کلافه میشیم.

    1. شما حق داری کلا و منم مخالف تاثیر قطعی هستم

      ولی یک سوال هم من ازت دارم
      کسی که رتبه ۲ رقمی میخواد چیرا باید معدلش بشه ۱۰ ؟؟؟؟؟؟؟
      شاید بگی میخوام عوض بشم درسته و منم در جواب میگم قانون دست من نیست که برات کاری کنم و بخون و درصد بالا بزن در کنکور (شاید فرجی شد)

  37. سلام بنده معدل کتبی خرداد رو خراب کردم ترمیم معدل هم در خواست دادم ولی نمرات اون هم خوب نبود واقعا نمی دونم چرا اینطوری شد نمره کتبیم 12 است ولی آزمون های قلمچی شرکت میکنم درصد هام بالاس آیا می تونم امید به قبولی دانشگاه فرهنگیان داشته باشم استاد ؟
    رشته انسانی هستم.

    1. معدل کل باید به حد نصاب فرهنگیان برسه
      درصدهات بالا باشه تا حدی معدل کم جبران میکنه

        1. شرط پذیرش و دعوت برای مصحبه فرهنگیان جدای نمره تراز معدل کل هست و نه کتبی
          بالای ۱۴ یا ۱۵ که قطعی این عدد رو تا کنکور اعلام می کنند

  38. سلام استاد

    عربی ۱۷/۷۵
    تاریخ ۱۸
    سلامت ۱۸
    دینی ۱۷
    زبان ۱۵
    فارسی ۱۶/۷۵
    جامع ۱۹/۵
    جغرفیا ۱۰
    فلسفه ۱۷
    ریاضی ۱۸/۵
    فنون ۱۵/۵

    امید برا اموزش ابتدایی فرهنگیان هست
    ترمیم انجام دادم

    1. زیر گروه نداریم دیگخه و نمرات هم جالب نیست
      برای کنکور بجنگ تا درصد تخصصی های خوبی بتونی بدست بیاری

      1. استاد تو قلم چی ریاضی ۳۰ تا ۲۰ میزنم
        بقیه هم میانگین ۶۰ امید نیست؟

        1. درصدهات بهتر کن
          الان که اخر سال نیست جای پیشرفت برای همه هست

      2. سلام
        آقای افشار اگه نکور ۱۴۰۲ رو ، روش کار کنیم و ترمیم معدل عمومی هاش رو با نمرات خیلی پایین انجام ندیم ، بزاریم واسه شهریور ، می دونم واسه کنکور امسال اون ترمیم معدل کاربردی نیست ، ولی می خوام انتخاب رشته کنم ، رشته دانشگاه مدنظرم اگه نشد ، بعد شهریور ترمیم کنم ، با نتیجه ی کنکور ۱۴۰۲ و ترمیم شهریور ، میتونم واسه ۱۴۰۳ انتخاب رشته کنم یا نه دوباره باید کنکور بدم واسه اون سال جداگانه بخاطر تاثیر معدل؟؟؟

        1. ترمیم شهریور ۱۴۰۲ کنی برای همه کنکورهای بعدش مثل ۴۰۳ و ۴۰۴ و … تاثیر میذاره

  39. سلام استاد
    من دیپلم و پیش دانشگاهی رشته ریاضی فارغ التحصیل سال ۸۷ و ۸۸ هستم و میخوام کنکور تجربی شرکت کنم تو تیر ماه ۱۴۰۲.
    برای ترمیم فقط لازمه دوازدهم رو نهایی بدم؟ یا باید دهم یازدهمم برم امتحان بدم؟

  40. سلام آقای افشار.ببخشید برای محاسبه آنلاین معدل کتبی نهایی تجربی واسه کنکور 1402 تجربی میتونیم از همین ابزار آنلاین معدل تو سایت خودتون حساب کنیم یا برای کنکور 1402 نحوه محاسبه معدل تغییر کرده؟ چون من از طریق سایت شما که حساب کردم و یک سایت دیگه.این یکی سایت شما یک نمره بیشتر معدلمو محاسبه کرد.ولی اون سایت دیگه گفته بود براساس ضرایب جدید اپدیت شده.

  41. اقای افشار بنظرم این مقاله شما بیشتر احساساتی بود
    شما بر اساس چه فرمول و محاسبه ای میگید که درصد و تاثیر گذاری کنکور بسیار مهم تر و بیشتر از تاثیر گذاری معدله؟
    یه عده ای هستن که معدل بالا دارند و درصد بالا هم تو کنکور میزنن و در هر صورت هر کس معدل افتضاح داشته باشه ولی کنکور رو بالا هم بزنه باز بازنده هستش در مقابل این افراد

    1. انشاله تاثیر معدل مثبت بشه و همه این استرس و نگرانی ها تموم شه

  42. سلام استاد وقتتون بخیر
    من همه درسام 19 و بالای 19 هستش ولی متاسفانه سر ترمیم امتحان ادبیات حالم بد شد و همون نمره قبلیم که 14 بود رو دارم بنظرتون میتونم توی کنکور نتیجه بگیرم برای رشته فیزیوتراپی؟

    1. سلام
      درصد بالا بزنی هیچی نشد نداره
      اگرجه کلا قانون تاثیر مستقیم معدل ظلم به دانش آموز و فارغ التحصیل هست

  43. سلام،استاد.اگر کسی تو امتحان نهایی سال دوازدهم ،فقط یک درس را نمره قبولی نیاره ولی با اینحال کنکور قبول شده و ثبت نام اولیه هم انجام بده و اون درس را دی ماه ترمیم کنه؛میتونه نیمسال دوم تو رشته محل قبولی شروع به تحصیل کنه یا نه؟این حقیقت داره که به دانشگاه ها گفتند این موارد را در نیمسال دوم ثبت نام نکنید؟بعد اونوقت در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه،باید برن سربازی؟؟باتشکر از شما 🙏

      1. سلام وقتتون بخیر ببخشید با معدل ۱۶ چه درصد هایی حداقل باید یزنم تا داروسازی شمال قبول شم؟

  44. سلام خسته نباشید
    من رشته انسانی هستم و نمرات عمومی بالای ۱۸ هست و با توجه به ۲۶ درصد عمومی اگه اختصاصی هارو بالای ۵۰ بزنم میتونم تراز بالای ۷۰۰۰ بیارم ؟

  45. سلام استاد لطفا جواب بدین من معدل کتبی نماییم 18.86هست با نمرات دینی 19.5
    عربی 20
    فارسی 19.75
    زبان 16.5
    شیمی 20
    سلامت 16.75
    هویت 16.5
    زیست 19.75
    ریاضی 20
    فیزیک 19
    هدفم رتبه 800منطقه 2واسه دندون پزشکی
    حتما باید ترمیم معدل انجام بدم ؟
    با میانگین درصد 60اختصاصی و همین معدل نمیشه این رتبه رو آورد ؟

    1. سلام ،وقتتون به خیر ،معدل نهایی من ۱۳/۳۲شده حالا من حد اقل میانگین کل دروس رو باید چند درصد بزنم تا بتون یه رشته پیرا پزشکی مثل پرستاری ،مامایی یا هوشبری توی یه دانشگاه معمولی روزانه قبول بشم؟؟؟؟

      1. نمیتونم دقیق بگم ولی با ده درصد بیشتر زدن به نسبت رقیب برای قبولی پیراها مشکلی نداری با این معدل

  46. سلام من معدل کتبی نماییم 18.86هست با نمرات دینی 19.5
    عربی 20
    فارسی 19.75
    زبان 16.5
    شیمی 20
    سلامت 16.75
    هویت 16.5
    زیست 19.75
    ریاضی 20
    فیزیک 19
    هدفم رتبه 800منطقه 2واسه دندون پزشکی
    حتما باید ترمیم معدل انجام بدم ؟
    با میانگین درصد 60اختصاصی و همین معدل نمیشه این رتبه رو آورد ؟

    1. هویت و سلامت و زبان ترمیم کن
      بقیه درس ها خوب هستند و درصد درخوری کسب کنی میتونی امیدوار باشی به موفقیتت

  47. سلام آقای افشار
    من ریاضی ۱۸/۵
    فیزیک ۱۷
    شیمی ۱۷
    زیست ۱۶
    همه عمومیام ۱۷ بغیر زبان که ۱۸ و نیم شدم
    این نمره ها برای فیزیوتراپی کافیه اگه درصدامو بالای ۴۰.۵۰ بزنم؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. نمرات بد نیسن
      درصدهات تعیین میکنه چ اتفاقی برات بیفته در نتیجه نهایی

  48. سلام استاد واسه امتحان نهایی بین این کلاس های مخصوص نهایی موسسات بهتره یا کتاب فرمول بیست های گاج کدومش بهتره خواهشا جواب بدید استاد

  49. سلام من معدلم خیلی پایین شد برای رشته خوب اوردن تو تجربی حالا نه پزشکی
    مثل رشته های پرستاری باید درصد مانگین که بزنم حدودا چقدر باشه ؟

    1. نمیتونم دقیق بگم چون سابقه ای از کنکور با تاثیر قطعی ۴۰ و حذف عمومی نداریم
      ولی مطمئن باش با چند تست بیشتر زدن جبران میشه

      1. سلام
        تو بعضی از فرمول های تاثیر معدل
        مثلا زیست ۶۰ زدی با نمره نهایی زیست که ۱۸
        تراز کل گرفته
        ی سوال
        هر نمره نهایی روی درس خودش تاثیر داره
        یا از معدل کتبی تراز میگیرن و درگیر ش میکنن ؟
        گفتن ۲۶ درصد از ۴۰ تا مال عمومی هاست
        و ۱۴ تا برای تخصصی
        ینی تراز عمومی ها رو تک تک با ۲۶ درصد حساب میکنن بعد تراز نهایی میگیرن
        الان چطوری این ؟

        1. هر درس با ضریبی که سنجش اعلام کرده تاثیر داره در کنکور
          مثلا ادبیات ۸/۶ و دینی ۶/۶ دو …
          تراز بندی هم میشه بجای تناسب بندی و امتیاز (تراز) هر درس در هر طیف نمره ای فرق میکنه

  50. سلام من تو همه درسام معدلم ۱۸ و ۱۹ و این دوروبرا هست به جز فارسی که ۱۴ هست
    آیا میتونم با کسب یه درصد بالا در کنکور دندان قبول شد؟

  51. سلام استاد من ترمیم معدل کردم و تو همه درسام معدلم ۱۸ و ۱۹ و این دوروبرا هست به جز فارسی که 13 هست
    آیا میتونم با کسب یه درصد بالا در کنکور دندان قبول شد؟

    1. بقیه نمراتت خوب بشه و درصد های بالا هم که شذط اصلی هست اگر داشته باشی مشکلی نیست

  52. سلام خسته نباشید با معدل حدود ۱۴.۵۰ و درصد میانگین ۴۵ رشته ریاضی میشه دولتی یکی از دانشگاه های البرز رشته عمران قبول شد؟

  53. سلام خسته نباشید
    من معدل کتبی نماییم ۱۱‌.۷۴ هست ترمیم هم نکردم
    با چه درصد هایی میتونم دانشگاه دولتی تبریز قبول شم ؟

    1. نمیشه گفت
      بستگی های زیادی داره ولی درصد بالا بزنی نمره نهایی کم جبران میشه چون تراز درصد کنکور بیشتره

  54. سلام استاد توروخداجواب بدین
    من انسانیم معدل کتبیم ۱۳و۳۷و معدل کل۱۸و۶۵
    ترمیم هم کردم ولی باز نمره هام عرق چندانی نکرد…
    اگر همه درس هارو بالای ۷۰بزنم تو کنکور جز ریاضی ک زیر ۳۰ درصد بزنم
    حدودا امید به رتبه زیر۵هزار هست واقعا؟!

  55. سلام استاد خسته نباشین
    من قصدم کنکور تجربی۱۴۰۳ هستش
    من درس فیزیک و ریاضیو ترمیم کردم ولی نمره هام خوب نشد ریاضی ۱۸.۵ شدم و فیزیک ۱۷ میخاستم بدونم با اینکه معدلم کم میشه امیدی به رشته های تاپ هستش

  56. سلام استاد لطفا راهنماییم کنید،من معدل کتبیم ۱۶ هست
    با درصد ریاضیات ۶۰
    فیزیک ۳۰
    شیمی ۱۵
    میتونم فرهنگیان بیارم….رشته ریاضی منطقه سه

    1. سلام
      برای شیمی حفظیات بیشتر کار کن که مطمئن تر بشی
      فرهنگیان جدیده خیلی طرفدار پیدا کرده

  57. سلام روز بخیر ممنون از مطالب خوبتون
    برای ترمیم معدل 1402میشه شهریور ماه 1402 ثبت نام کرد یعنی برای اون 40 درصد

      1. سلام وقتتون بخیر معدل کتبی نهایی من در فرصت ترمیم دی ماه شده ۱۸.۶۲ تمام نمراتم در امتحانات ۲۰ شده به جز شیمی که سر جلسه حالم بد شد نتونستم سئوال ها رو جواب بدم درصدام بالای 60 70 هست خواستم بدونم که با این معدل میتونم پزشکی بیارم
        لطفاً جوابمو بدید

  58. سلام وقتتون بخیر معدل کتبی نهایی من در فرصت ترمیم دی ماه شده ۱۸.۶۲ تمام نمراتم در امتحانات ۲۰ شده به جز شیمی که سر جلسه حالم بد شد نتونستم سئوال ها رو جواب بدم درصدام بالای 60 70 هست خواستم بدونم که با این معدل میتونم پزشکی بیارم
    لطفاً جوابمو بدید

  59. سلام وقتتون بخیر معدل کتبی نهایی من در فرصت ترمیم دی ماه شده ۱۸.۶۲ و همه درسا رو 20 گرفتم به جز شیمی حالا من با این معدل میتونم پزشکی بیارم درصدام بالای 60 70 هست
    لطفاً جوابمو بدید

  60. سلام آقای افشار. من دوازدهمم انسانی و با توجه به نمراتم احتمال زیاد معدلم بین 18/7 یا 18/8 یا در بدترین حالت 18/5 بشه. اگه میانگین رو حدود هفتاد و خورده ای بزنم (میانگینم توی کانون قلمچی هم 7100 هست) به نظرتون میتونم حقوق دانشگاه های تهران قبول شم؟

    1. حتما میشه
      بجای اینجا اومدن و این چیزها چک کردن برگرد و عالی بخون

  61. سلام آقای افشار بامعدل ۱۵و میانگین دروس 30درصد درکنکور میتونم به رتبه زیر ده هزار امیدوارباشم

  62. سلام آقای افشار میشه جوابمو بدین من رشتم تجربیه با معدل ۱۵و میانگین درصد 30توی کنکور میتونم به رتبه زیر ده هزار امیدوارباشم

  63. سلام آقای افشار من دانش آموز رشته انسانی هستم و معدلم 17 هست
    حداقل باید کنکور چند درصد بزنم درسا رو که زیر هزار بیارم

    1. درصد هات بهتر کن
      به رتبه فکر نکن
      ۲۰ روز وقت داری برای روان و اقتصاد و جامعه شناسی ها و تاریخ یا جغرافیا
      اینا راحت بالا میاد

  64. سلام من انسانی هستم
    با معدل حدودا ۱۵:۳۰ تا۱۶
    و درصد های فنون۸۰
    ریاضی۲۰
    جامعه۹۰
    اقتصاد۹۰
    عربی۶۵
    فلسفه منطق۴۵
    تاریخ جغرافیا۵۰
    روانشناسی۷۰

    امکان اووردن رتبه خوبو دارم؟
    مشاورم متاسفانه میگه نهاییو خیلی بد دادی و معدل خیلی کمی داری

  65. سلام وقتتون بخیر ببخشید با معدل ۱۶ چه درصد هایی حداقل باید یزنم تا داروسازی شمال قبول شم؟

  66. سلام ما هنوز کارنامه نگرفتیم ولی خودم ک نمره هامو حساب کردم حدود ۱۶.۵ اینا بشه معدلم و معدل کتبی بشم ۱۴ و خورده رشته ریاضی ام
    اگ درس های شیمی و فیزیک و ریاضی اینا رو حدود ۹۰ درصد بزنم شانس میتونم داشته باشم برای رشته کامپیوتر چجوری میشه یکم راهنمایی میکنید?

  67. سلام وقتتون بخیر با معدل زیر 10 اما خب درصدهای 60تا 70و75 ازمون جامع اخر قلمچی نتیجه چی میشه؟ به دارو امیدی هست

    1. سلام
      باور کردنی نیست
      چقدر تفاوت
      معدل زیر ۱۰ و درصد ۷۵ …. !!!!!!!!!!!!
      چی بگم

      1. معدل کتبیم اینطوره اما معدل نهاییم بالای 10 هست
        من 28روزه شبانه روز 4ساعت میخوابم و برای ازمون جامع اخر قلمچی ب شدت تلاش کردم اما استرس خیلی زیادی بهم وارده شده الان بخاطر معدل کتبیم اگه کمی راهنماییم کنید ممنون میشم

  68. سلام اقای افشار ببخشید من نتونستم برای ترمیم معدل ثبت نام کنم و معدلم ۱۵هست و نمره عمومی هام خیلی کمه ولی اختصاصی هام خوبه اگر توی کنکور بتونم بالای ۶۰درصد بزنم میتونم به رتبه زیر ۱۵۰۰امیدوار باشم

    1. سلام خسته نباشید ببخشید مزاحم میشم بنده برای کنکور ۱۴۰۳ میخونم پشت کنکوری هستم و ترمیم کردم اما به دلیل مشکل معدلم ۱۲ شد نهایی آیا با درصد ميانگين ۵۰ میتونم پرستاری دولتی قبول بشم؟ هر جا که باشه؟ اگه لطف کنید و جواب بدید ممنون میشم

  69. ببخشید ک خیلی سوال میپرسم حتی اگه نمره دینی و ادبیاتم ۱۵باشه باز میتونم امسال قبول شم آخه خیلیا میگن ک با نمره زیر ۱۹نمیشه به رشته خوب فکرکرد

    1. یکی دو تا درس خراب دلیل برای نابودی نیست و نخواهد شد
      اگر درصد های بهتر بزنی

  70. سلام با معدل ۱۱ ودرصد اختصاصی ۷۰ عمومی ۷۰ میشه پزشکی یا داروسازی آورد در کنکور ۴۰۳؟؟

  71. وقت بخیر من لیسانس زمین شناسی دارم.میخوام سال بعد کنکور بدم برای فرهنگیان.اگه از رشته انسانی برم و امتحان نهایی هاشو هم ندم شانس قبولی دارم؟!

  72. سلام اقای افشار وقتتون بخیر.
    من دیپلمه تجربی ۱۴۰۰ هستم میخوام سال اینده۱۴۰۳ کنکور بدم و باید ترمیم کنم اگر معدل خوبی کسب کنم ترازی ک برام لحاظ میشه باتراز معدل های دیپلمه ۱۴۰۳ فرق خواهد داشت چون سال ۱۴۰۰ دیپلم گرفتم.؟
    و اینکه اگر دروس اختصاصی کنکور رو ۴۰،۵۰ درصد بزنم شانس قبولی در رشته پزشکی رو دارم منطقه ۳ هستم.

  73. سلام و وقت بخیر. ببخشید استاد من دیپلم تجربی نظام قدیم داشتم معدل کتبیم 11و خورده ای شده
    میخواستم کنکور انسانی شرکت کنم بنظرتون میتونم دانشگاه فرهنگیان قبول بشم.

  74. استاد سلام با معدل پایین میشه پرستاری دانشگاه تهران قبول شد؟
    حداقل رتبه یا درصد برای قبولی پرستاری دانشگاه تهران چقدره؟

    1. با معدل پایین هم شدنی هست ولی در واقع سخت تر
      چون کسب درصد بالا کار ساده ای نیست
      اما اگر انتحام بدی موفقی

  75. استاد باسلام
    چه منابع درسی برای دانش آموزان سطح صفر پیشنهاد میکنید
    نظام قدیم بودم و الان می‌خوام کنکور نظام جدید بدم و هیچ شناختی به درس ها ندارم میشه کمکم کنید و منابع درسی مفیدی بهم معرفی کنید
    با تشکر

    1. سلام
      منابعی که حجم درسنامه زیاد داشته باشند
      ترجیحا خیلی سبز یا گاج میکرو معادل و مشابه این منابع هم مبتکران شیمی و مهر و ماه برای ریاضی هستند

      1. ولی این کتاب ها خیلی گرون هستن متاسفانه توانم نمی‌رسه به اینا
        ارزونتر و مفید پیدا نمیشه ؟

  76. سلام استاد
    معدل کتبی من حدودا شد ۹/۵ میخواستم بدونم آیا برای قبولی دانشگاه فرهنگیان امید دارم؟
    لطفا جواب بدین

  77. سلام استاد
    معدل کتبی من حدودا ۹/۵ شده میخواستم بدونم برای قبولی دانشگاه فرهنگیان امید دارم؟
    لطفا جواب بدید

  78. سلام ببخشید با معدل کتبی ۱۱ میشه پزشکی روزانه در کنکور ۱۴۰۳ قبول بشم یه بار هم ترمیم کردم ولی فرقی نکرد

  79. با درود رشته ریاضی با معدل کتبی ۱۲هستم امکان قبولی رشته روزانه مکانیک دارم اگر هست با چه درصدهایی

    1. حتما هست
      از بدون آزمون گرفته تا شریف
      بخون
      چند و چوند نکن چون نمیاری چیزی اینجوری

  80. سلام وقت بخیر.
    معدل نهایی من 12 بود.
    بدون ترمیم معدل، شانس قبولی برای دانشگاه تهران و دارم؟

  81. سلام وقت بخیر.
    معدل نهایی من 12 بود.
    بدون ترمیم معدل، شانس قبولی برای دانشگاه تهران و دارم؟
    با این معدل هر درس و چند درصد باید بزنم؟

    1. سلام
      تلاش من درصد های بالا بزنی
      راه زیادی تا هدف بزرگت داری و باید براش بجنگی

  82. سلام استاد خسته نباشید
    من 20 سالمه و سرباز وظیفه هستم الان ، مهر 1402 اعزام شدم به خدمت سربازی
    یه سوال داشتم از شما راجب کنکور 1403
    من معدل کتبی نهاییم 16/05 هست ، ترمیم هم نکردم ولی امسال نمیتونم برای ترمیم ثبت نام کنم
    چون سرباز هستم حق ثبت نام در ازمون ترمیم معدل رو نمیدن به سرباز ها
    من چقدر شانس دارم که با معدل 16/05 کتبی در کنکئر 1403 ، پزشکی بیارم ؟
    چه درصد هایی بزنم تا این معدل رو جبران کنه؟
    ممنون از شما منتظرتون هستم ، سپاس

    1. سلام
      حین سربازی نمیتونی
      انشاله وقتی برگشتی ترمیم هم میکنی
      اگر نمراتت ترمیم کنی شانس بالایی داری و اگر نکنی خلاصه باید بری به جنگ درصد که با تاثیر ۵۰ ٪ کار به شدن سختی هست

  83. سلام استاد
    بنده معدلم با ترمیم شد 15
    یعنی حتی اگههه تو کنکور همه رو بالای 90 بزنم بازممم نمیشه پزشکی مشهد بیارم؟؟؟

      1. استاد اینکه بگیم چه درصد بزنم تا فلان شم واقعا اشتباهه
        ما باید سر مون بندازیم پایین و بخونیم فقط

        اما وقتی داشتم درس میخوندم بهم میگفتن چون معدلت ۱۵ بوده هرچقدر که بخونی پزشکی مشهد نمیاری چون معدل مهمه
        این خیلی منو بهم ریخت
        حس اینو بهم داد که هرچی تلاش کنی نمیتونی برسی ،چون درگذشته خوب عمل نکردی

        حس اینکه نمیتونم جبران کنم
        حس اینکه تلاش هام جواب نمیده اونم فقط واسه یه معدل((:

  84. سلام ،یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین من امسال کنکور انسانی دارم اما به خاطر پاس نکردن ۲ تا درس نمیتونم در امتحانات ترمیمی شرکت کنم ایا با درصد های خوب در کنکور می توانم دانشگاه و رشته معقولی بیاورم؟

    1. سلام
      کسب درصد خوب سخته ولی اگر بزنی میتونی امیدوار باشی

  85. سلام طبق گفته یک مشاور من که معدل نهاییم برای چند سال پیشه امسال ارزشش خیلی کمتره از همون معدل برای کسی که امسال گرفته ینی عدد نمرات برابر اما تراز معدل اون بیشتره این حرف درسته؟
    ۲.امکان ترمیم معدل سالی یکباره یا کلا یکبار؟

  86. سلام با معدل کتبی ۱۳.۵.پیش دانشگاهی ۱۳.۸۲ وداشتن سهمیه منطقه سه وپنج درصد ایثارگری میتونم پزشکی آزاد قبول بشم ؟خودم الان پرستارم روزانه خوندم زیست قبلا ۴۶زدم شیمی ۷۶فیزیک۳۱ریاضی ۲۷عمومیها یادم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا