مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیمقالات

شروع پر انرژی و کولاک نیمسال دوم کنکور 1400

چگونه از شروع نیمه ی دوم کنکور بهترین استفاده را ببریم؟

نیمسال دوم کنکور هم تقریبا شروع شده است و چیزی تا پایان امتحانات ترم اول مدارس  باقی نمانده است،دقیقا در این بازه ی زمانی است که اهمیت  برنامه ریزی برای نیمسال دوم کنکور بیشتر از همیشه است.در این مقاله سعی داریم پیرامون مسائلی که در ابتدای شروع مطالعه کنکور نیمسال دوم که برای یک کنکوری مهم است صحبت کنیم.

مطالعه بی قید و شرط در نیمسال دوم کنکور سراسری

همان طور که هر آدمی علاقۀ قلبی به پدر و مادر خود دارد و این علاقه مشروط به شرایط یا رفتار خاصی از سوی آنها نیست، باید در درس خواندن هم همین رفتار را داشته باشد. یعنی تحت هر شرایطی درس بخواند و برای درس خواندن شرایط خاصی را قائل نشود.

تا وقتی به دنبال شرایط ایده آل برای شروع یا ادامه دادن باشید تنها چیزی که نصیب شما میشود اهمال کاری کنکور بیشتر از پیش است.

زحمتی در خور هدف کشیدن برای موفقیت در نیمه ی دوم

هر هدفی بهایی دارد و برای رسیدن به آن هدف باید بهای آن را پرداخت و این بها را ما تعیین نمی کنیم. تقریبا می توان با قاطعیت گفت که رسیدن به رشته های پرطرفدار کنکور را همه می خواهند ولی فقط کسی که بهای آن را پرداخت می کند به آن می رسد و بهای آن هم مطالعه با کمیت و کیفیت مطالعه زیاد است به خصوص هر چه از شروع نیمسال دوم به زمان برگزاری کنکور 1400 نزدیک تر شویم.

مشکل بزرگ پشت کنکوری ها برای کنکور

پشت کنکوری ها به این خاطر که کل تایم خود را در منزل هستند بدون اینکه در کلاس های آنلاین مدارس شرکت کنند بیشتر درگیر اتفاقات منزل می شوند و این باعث حواس پرتی آن ها می شود و اکثر این افراد برای شروع مطالعه، نقطه عطف یا پاداش تعیین می کنند مثلا به خود می گویند: “اول یک سریال ببینم تا حالم بیاد سرجاش بعد برم درس بخونم “

در واقع ما به این کار باج دادن می گوییم. باج دادن با پاداش فرق می کند. فرد باید با خودش عهد ببندد که اگر امروز را عالی درس خواند به عنوان پاداش در اخر شب می تواند سریال مورد علاقه اش را ببیند .

پشت کنکوری ها باید بدانند که سال های گذشته هم این بهانه ها باعث شد نتیجه ی مورد نظر خود را نگیرند پس با اراده و جدیت بیشتری باید تلاش کنند.

کم کاری به بهانه بریدن در میانه سال کنکور

کنکور دوی ماراتون نیست و اگر فرد از ابتدا با قدرت مطالعه کند هرگز کم نمی آورد چون به دنبال مطالعه انگیزه و اعتماد به نفس فرد افزایش پیدا می کند و احتمال جا زدن در او کمتر می شود پس فرد باید از ابتدا قوی شروع کند و تا دقیقه 90 کنکور قوی ادامه دهد.

حالا که نیمسال اول تمام شده در کنار مرور مباحث و دروس نیمسال اول کنکور باید به شروع قوی نیمسال دوم کنکور سراسری نیز اهمیت دهید.

جلو زدن از بودجه بندی آزمون ها در ترم دوم آزمون سراسری

بعضی از داوطلبان کنکور علی الخصوص آن هایی که پایه خوبی دارند یا کلاسی که در آن شرکت دارند از مباحث آزمون جلوتر می باشند و زودتر از بازه زمانی آزمون به بودجه بندی رسیده اند، تمایل دارند که کار بیشتری به نسبت بودجه آزمون انجام دهند و سریعتر بودجه بندی کنکور 99 را جمع کنند.

هر چه به تاریخ کنکور نزدیک تر میشویم این عجله بیشتر میشود اما باید به این نکته ی حیاتی توجه کرد که این جلو زدن از برنامه آزمون منوط به تسلط کامل روی مباحث همین آزمون و داشتن تراز خوب در آزمون ها است. چون چیزی که در کنکور مهم است تسلط است.

ثبت نام ازمون های غیرحضوری برای نیم سال دوم

بعضی از افراد به علت مشکل مالی ترجیح می دهند دفترچه آزمون را تهیه کنند و در منزل از خود امتحان بگیرند اما باید گفت آزمون غیر حضوری از لحاظ داشتن تعهد برای فرد بهتر است پس فرد اگر از نظر مالی مشکلی ندارد بهتر است در آزمون ها ثبت نام کند و در موعد مقرر در آزمون ها شرکت کند و به مطالعه خود جهت دهد.

انتخاب آزمون آزمایشی برای ماه های پایانی کنکور

انتخاب بین موسساتی که ازمون برقرار می کنند خیلی موضوع مهمی نیست چون از نظر کیفیت سوال و بودجه بندی تفاوت چندانی با هم ندارند و یک کنکوری نباید برای تفاوت اندکی که بین موسسات وجود دارد ذهن خود را درگیر کند. در این زمینه یک مشاور کنکور میتواند با توجه به اطلاعاتی که از ما دارد ما را در انتخاب ازمون نیمسال دوم راهنمایی کند.

انتخاب منابع برای نیمسال دوم کنکور و جمع بندی

موضوعی که هر ساله باعث عقب افتادگی افراد زیادی در کنکور می شود انتخاب منابع است.اما باید گفت که بالای ۸٠٪ منابع مشابه هم هستند و این فقط تبلیغات است و هر فرد با توجه به سلیقه و نحوه ارتباط گرفتن با قلم و آموزش نویسنده اقدام به تهیه منابع کند.

و نکته ای که مهم است این است که هرساله تمامی داوطلبان کنکور بسیاری از منابع موجود در بازار را تهیه می کنند اما آن چه که مهم است روش استفاده از منبع و کیفیت مطالعه است.

البته در دو مطلب بهترین منابع کنکور و همچنین بهترین و کامل ترین منابع جمع بندی کنکور به بررسی منابع پرداخته ایم.

اهمیت مسائل روانشناختی در موفقیت یک کنکوری

می توان گفت مهمترین مساله در زمینه کنکور مسائل روانشناختی می باشد که شامل داشتن اعتماد به نفس، اعتماد به منابع، آزمون، معلم و مشاور می باشد. در واقع فرد باید ابتدا در ذهن خود یک کنکوری موفق باشد تا مطالعه اش مفید و هدفمند باشد.

اگر در طول مسیر به طور مداوم به منابع، مشاور، آزمون یا دبیران خود شک کند علاوه بر کاهش کیفیت مطالعه دچار آشفتگی ذهنی خواهد شد و میتوان گفت بدون برطرف کردن مسائل روانشناختی،  شانس موفقیت فرد بسیار کم می شود.

اهمیت ماه های آخر برای مطالعه کنکوریها

همان گونه که در شب های امتحان افزایش کیفیت مطالعه اتفاق می افتد و فرد در هر ساعت به اندازه چندین روز مطالعه و پیشروی می کند، ماه های پایانی هم شب امتحان کنکور محسوب می شود و فرد می تواند جبران عقب ماندگی از برنامه ی آزمون و ضعف هایش در ماه های قبل بپردازد.

تاثیر مطالب کم تسلط در آزمون ها و کنکور

اطلاعات ناقص یکی از عواملی است که باعث می شود تمام زحمات فرد هدر شود چون در این صورت فرد در سر جلسه آزمون سوال را می خواند و به احتمال بسیار بالا به آن پاسخ غلط می دهد و یا حتی اگر به آن پاسخ ندهد،  تایمی را که صرف مطالعه و فکر کردن روی سوال می کند را از دست می دهد در صورتی که اگر فرد این مباحث را مطالعه نمیکرد به سرعت از روی سوالات آن ها در آزمون رد می شد و مدیریت آزمون بهتری داشت.

انگیزه درونی یا بیرونی؟

بسیاری از کنکوری ها در سال کنکور به دنبال انگیزه گرفتن از مشاور، اطرافیان و یا مطالب انگیزشی کنکور هستند که باید گفت انگیزه باید بعد از عمل گرایی به وجود بیاید نه اینکه اول انگیزه در فرد به وجود بیاید و بعد دست به مطالعه بزند. برای این کار هم بهترین راه حل این است که یک رکورد فوق العاده در طول روز برای خود ایجاد کنیم و در گزارش کار درسی خود ثبت کنیم.

بعد از آن قطعا با انگیزه بیشتری به ادامه مطالعه می پردازیم. در واقع هدف را کوتاه مدت در نظر می گیریم تا به آن برسیم و از آن انگیزه برای ادامه مسیر را پیدا کنیم.

به تاخیر انداختن شروع مطالعه حتی برای شروع صفری ها

بسیاری از افراد بر این باورند که باید تمامی امکانات و شرایط مهیا باشد سپس شروع به مطالعه کنند که باید گفت این تفکر کاملا اشتباه است چون خیلی از اطلاعات مثل روش مطالعه ، منابع خوب و… در خلال عمل گرایی و در طول مسیر به دست می آیند.

پس حتی اگر شروع صفر هستید و حس نا امیدی دارید بهتر است همین حالا شروع کنید و مطلب شروع صفر کنکور از بهمن ماه میتواند به شما کمک کند.

کیفیت مطالعه یا کمیت مطالعه؟

در سال کنکور،کیفیت و کمیت به یک اندازه مهم هستند و فردی موفق می شود که علاوه بر کیفیت، ساعات مطالعه بالا نیز داشته باشد.

برای سنجش کیفیت مطالعه، بهتر است رکوردهای قبلی را ثبت کنیم و رکوردهای جدید را با آنها مقایسه کنیم به خصوص در تست زنی کنکور یا از مشاور کمک بگیریم و ببینیم که عملکردمان در مطالعه های بعدی،ارتقا پیدا کرده یا خیر.

علت سختی کنکور چیست؟

بسیاری از داوطلبان در طول سال به حل سوالات کنکورهای سالهای قبل می پردازند،و مدام از ما سوال می پرسند که “این سوالات که سخت نیستند!”. پس چرا بعد از کنکور خیلی از داوطلبان از سختی سوالات گله می کنند؟!

در جواب باید گفت که سختی کنکور در جامع بودن آن است، یعنی باید به تعداد زیادی از مباحث در زمانی محدود، پاسخ دهیم،که به تسلط زیادی نیاز دارد،که این تسلط به تدریج و در طول زمان بدست می آید و یکی از بهترین راه هایش،حل تست به تعداد زیاد است، اما باید به این نکته توجه داشت که این تست ها باید در طول زمان زده شوند تا تاثیر داشته باشند.

برنامه ویژه شروع صفری ها و شروع پرقدرت نیمسال دوم

در طرح کلاس مشاوره زمستان هر هفته طرح درسی برای کسانی که نیمسال اول را خوب گذرانده اند و همچنین شروع صفری ها منتشر میشود، همینطور کوئیز های سه روز یکبار برای تثبیت مطالب خوانده شد نیز قرار میگیرد.

در کنار مشاوره های رایگان مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار میتوانید از خدمات ویژه کلاس مشاوره زمستان نیز استفاده کنید.

نوشته های مشابه

58 دیدگاه

  1. استاد جان ممنون . من یه مشکلی داشتم تازه شروع کردم و وقتی می خوام یه مطلبو ببخونم بعد برم سراغ تست تست های اون مبحث خیلی زیاد هست مثلا فشار در فیزیک اگه فقط سراسری ها و تعدادی از همون مبحث رو بزنم و باقی رو خرد خرد در روزای و هفته های اینده بزنم مشکلی هست ؟

    1. سراسری ها رو کار کن . تالیفی بعد از عید ؛ چون وقتت کمه این پیشنهاد دادم

    2. سلام استاد من پشت کنکوری با رتبه 15000 هستم و از اذر شروع کردم و الان به آزمون 27 دی تقریبا رسیدم و به آزمون 11 بهمن کاملا الان به نظر شما این دو آزمون رو ثبت نام کنم با بزارم با شروع نیم سال دوم شرکت کنم؟ میانگین تراز پارسال 5600

      1. اگر خواندی برای این دو آزمون ثبت نام کن
        وگرنه اول بودجه برسون و بعد اواخر بهمن از خودت آزمون بگیر

  2. سلام استاد خسته نباشید . استاد تاکید شما در تست زیاد هست اما گاهی برخی مطالب هستند که به هر دلیل در اونها کندیم. میشه در ابتدا برای اینها تست کم باشه تا کم کم راه بیفتیم. این کم بودن تست مقطعی از لحاظ شما جریمه نداره؟

    1. عیب نداره
      برای این بخش ها حل تست تکراری از مباحثی که سخته براتون داشته باش و یک تست را در مقاطع زمانی مختلف خرد خرد چندباره بزن

  3. سلام استاد خدا قوت ..ببخشید یه سوال داشتم ..من تازه شروع کردم و نیمسال اولمو اصلا نخوندم ..الان که ازمون ازمایشی سنجش ثبت نام کردم شروع نیم سال دومه..میخواستم بدونم من چطوری میتونم الان نیم سال اولمو برسونم و نیمسال دومم رو همراهش جمع کنم..؟ چون اینطوری وقت نمیکنم بودجه بندی ازمون رو برسونم.!

    1. از طرح درس شروع صفر کانال کلاس مشاوره زمستان استفاده کن
      اگرنه بودجه بندی آزمون های نیمسال اول کانون برای تخصصی ها و عربی و ادبیات کار کن بیار جلو و بعد سراغ نیمسال دوم بیا
      طرح درس من برای برنامه شروع صفر از دی فرق داره و حرفه ای تر هست و مثل آزمون به ترتیب فصل ها جلو نمیاد

  4. سلام من نمیتونم اپلیکیشن مشاوریا رو دانلود کنم میشه راهنمایی کنید🙏

  5. استاد من یه مشکل دارم استقامت فکریم خیلی پایینه چی کارکنم همش ازپای درس پامیشم

  6. سلام آقای افشار
    من میخوام برای زیست دهم کتاب کمک درسی بخرم برای کنکور 1401 ولی کتابهای یا برای 1400 هستن و یا برای 1402
    میدونم که ویرایش 1400 به دردم نمیخوره چون تغییرات زیادی داشته زیست دهم
    ولی تغییرات زیست دهم 1402 رو نمیدونم ی هستن میشه بگید که 1402 رو بگیرم یا نه؟؟

    1. سلام
      تغییرات زیاد نیست . نگران نباش ، از سال چاپ های موجود استفاده کن

  7. سلام استاد وقتتون بخیر
    من پایه دهم و یازدهم رو خیلی خوب بستم و درصد هام عالی بودن
    پس از شروع سال دوازدهم یه مشاور گرفتم که ایشون رتبه برتر کنکور بودن و برنامه مطالعاتی بهم میدادن، متاسفانه بجای پیشرفت توی هر آزمون درصد هام بد تر و بد تر میشدن در حالی که ساعت مطالعه و کیفیت مطالعه‌م خوبه
    واقعا نمی فهمم چرا این اتفاق برام میوفته

  8. سلام استاد…من 22سالمه.چندبار کنکور تجربی قدیم شرکت کردم… ..میخوام کنکور انسانی شرکت کنم..پایه درسی خیلی خیلی ضعیفی دارم…حتی حفظیاتمم ضعیفه..همه کتاباشو گرفتم…کلاس مشاوره ثبت نام میخوام انجام بدم.ازمون قلمچی از26دی ثبت نام کردم…ولی یه چیزی این وسط اذیتم میکنه. یه چیزی قلبمو،روحو روانمو به درد میاره…یه چیزی باعث شده بدون دلیل اشکام سرازیر بشه…و اون چیز اینه که من دیگه دلم نمیخواد شرمنده پدرو مادرم بشم…دیگه دوست ندارم آدم ضعیفه داستان باشم.دیگه دوست ندارم شکست بخورم…دوست ندارم به دوران قبلم برگردم…فقط یه سوال دارم از شما…من دنبال اینم که ایا از الان 21دی ماه سال 99تا روز کنکور میتونم یه رتبه عالی بدست بیارم؟؟من هدفم فرهنگیانه…و رتبه زیر1000…باور کنید من الان اصلا به فکر خودم نیستم
    ..فقط دلم نمیخواد برای بار چندم شرمنده پدرو مادرم بشم…

    1. هر درسی براتون سخت هست در لا به لای دروس اصلی بگنجانید ؛ مطمئن باش که فرصت خوبی هست که بتونی همه عقب ماندگی های خودت سر و سمان بدی ؛ به شرط تنوع درس بالا و تعداد تست و تمرین زیاد

  9. اقای افشار من خیلی گیج شدم شروع صفریم میخام باهاتون حرف بزنم چطور میتونم یه جلسه مشاوره باهاتون داشته باشم

    1. وقت مشاوره تک جلسه (سوال و جواب ) ماهانه (۸ جلسه برنامه ریزی در ماه)
      واتساپ منشی پیام بدید : ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  10. سلام اقای افشار از اونجاییکه فقط به شما اعتماد دارم و حرفتونو خیلی قبول دارم میخاستم بپرسم ازتون که من خیلی تحقیق کردم برای شروع از الان برای کنکور و کلی نظر منفی و بد شنیدم نظر شما واقعا سخته کنار اومدن با کتابای نظام جدید میتونم رتبه ی زیر 5000 بیارم میدونم نمیشه گفت فقط یچیزی بگید یکم اروم بگیرم ممنونم ازتون

    1. سلام
      حتما میتونی از پس کار بر بیایی ؛ برای زیست و شیمی هم قدری کار سختت هست ولی اون فقط برای ۲ ماه اول کاره و خیلی زود راه میفتی

  11. سلام استاد خسته نباشید من میخواستم بدونم برا جمع بندی آزمون بعدی پایه فیزیک1یا2 رو جمع کنم؟شیمی رم لطفا بگین کدوم سالو بخونم ممنون

  12. سلام دکتر خسته نباشید

    بنظر شما منی که از برنامه ی آزمون ها خیلی جا موندم
    نیمسال دوم طبق برنامه ی آزمونا پیش برم ؟
    یه جورایی میشه گفت میخام از صفر بخونم.
    نیمسال اول و خوب نیستم.

    1. برنامه ریزی شما نمیتونه ۱۰۰٪ مطابق آزمون باشه و باید حتما مقدماتی رو از ترم اول کار کنی و پیشنیازهای ضروری بدونی
      به اینکار ما مشاوران میگیم شخصی سازی آزمون

  13. سلام استاد من میانگین تراز دهم،یازدهمم۷۱۰۰بود الان شدم۶۵۰۰بنظرتون از آزمونها تا عید جداشم برای پیشروی یا خیر

    1. سلام
      در ۲ آزمون جمع بندی پیش رو درصدهای خوبی داشتی از هر درس پیشروی کن

  14. سلام آقای افشار
    مشاوره خصوصی با شما آیا برا دانش آموزهایی هست که بخواهند از بهمن ماه شروع کنن(بعد از اتمام امتحانات)؟
    آیا دانش آموز صفر هم (نه صفر مطلق) تقریبا روزانه ۶ ساعت مطالعه با ۱۲۰ تست و اینا!(یه هفته میخونم)
    و اینکه آیا از بهمن برای مشاوره بعضی قسمت های دروس را حذف میکنین؟
    نمیخوام حذفی بشه آخه 🙁

      1. خیلی ممنون بابت پاسختون :)🌷
        آخه مشکل اینجاست من ی سری مشکلات خانوادگی دارم 😊 و بیشتر اوقات همین وضع هست .
        خب اگه مشاوره خصوصی هم با شما بگیرم
        نمیتونم بگم که اینطوری هست وضعیت زندگی من 😐
        اگه میشه داخل کانالتون یک راهکاری بگید برا این موضوع (بعضی بچه ها واقعا درگیرش هستن)
        میدونم یکی از بهونه ها برای در رفتن هست😅 (ولی خب روی اعصاب آدم تاثیر میذارع دیگه)
        ولی ممنون میشم کمک کنین 😊

        1. سلام
          وقت مشاوره خصوصی بگیر با خودم حرف بزنید .
          واتساپ منشی 09358960503

  15. سلام استاد من فیزیکم ضعیفه وقتی میخونم کلافه میشم به نظرتون کدوم مباحث بهتره بخونم مثلا یه40درصدی بزنم ممنون

  16. سلام استاد

    میشه منو راهنمایی کنید ، برای اینکه بتونم ریاضی و در حد 40_50 بزنم
    چه فصل هایی و باید بخونم ؟

    1. معادلات و توابع و مثلثات (بجز معادله مثلثاتی) حد و پیوستگی و لگاریتم و مجموعه و دنباله

  17. سلام
    استاد من رشسته ریاضی هستم اما تصمیم گرفتم تجربی کنکور بدم
    فیزیک ریاضی خیلی سبز دارم به جز سقوط آزاد و ترمودینامیک فیزیک تجربی با ریاضی چه تفاوتهای دیگری دارد من نمیخوام کتاب جدید بخرم و با همون کتابا خودم میخوام بخونم

  18. سلام استاد
    من پایه دوازدهمم ، تا الان هم خوب نخوندم کلی هم از کلاسای آنلاین
    جا موندم و همینطور آزمون ها.
    میشه یه خورده منو راهنمایی کنید ، از کجا شروع کنم ؟

    1. سلام
      درس هایی که میتونی با کتاب تست کار کن و درس هایی که نمیشه فیلم ببین

  19. سلام استاد عزیز خسته نباشید ممنون که به سوالای ما جواب میدید .
    استاد من سه ساله که پشت کنکورم ولی هر سال یجوری میشه که میرسم به کنکورو میبینم که هیچی نخوندم .الان واقعا میخام شروع کنم ولی میترسم استاد بنظرتون تغییر رشته بدم چون ریاضی و انسانی قبولل شدنش راحت تره ؟

    1. سلام
      دنبال سختی و راحتی نباش
      محکم بخوان و عالی باش و از روزمرگی ها بیا بیرون
      حتما موفق میشی

      1. استاد من میخام تغییر کنم و واقعا بخونم ولی نمیخام دوباره بعد از کنکور شکست بخورم واسه همین میخام منطقی تصمیم بگیرم

  20. سلام دکتر افشار عزیز

    من حدودا یک ماه که مشاور دارم ولی بخاطر شرایط روحی داغونی
    که داشتم همش براش گزارش کار الکی می فرستادم ، بنظر شما
    مشاوره مو کنسل کنم ؟

    1. سلام
      به مشاورت حقیقت بگو ؛ ازش بخواه مجدد از اول بهت برنامه بده

  21. استاد من نیم سال اول رو خوندم( شروع از صفر نیستم) ولی احساس میکنم یه قسمت هایی رو مشکل دارم و خوب بلد نیستم، و دلم میخواد یک دور دیگه این مباحث رو بخونم و تست بزنم ولی نمیدونم میشه همراه شروع نیم سال دوم این کار رو انجام داد؟ یا بذاریم برای عید

    1. سلام
      مباحث پیشنیاز و ضروری نیمسال اول که برای نیمسال دوم مهم هستند رو با تست زیاد تقویت کن و بعد برو سراغ مباحث جدید

  22. سلام جناب افشار.ببخشید من میخام از صفر شروع کنم ولی شرایط گرفتن مشاور رو ندارم اگه باهاتون یه جلسه تماس داشته باشم بهم برنامه میدین برای ازین به بعد؟

  23. سلام.من تازه عضو کلاس مشاوره بهار شدم.96 از رشته تجربی فارغ التحصیل شدم.پایه درسی ضعیفی دارم و شروع صفرم.میخوام کنکور انسانی شرکت کنم.من تازه طرح درستونو دیدم…اگه از 27دی طرح درستونو شروع کنم…8اسفند تموم میشه…به نظرتون براممشکلی پیش میاد که سه هفته دیرتر تموم کنم؟؟

  24. خدا قوت استاد من برا زیست میخام کتاب تست جامع تهیه کنم به نظرتون خیلی سبزجامع خوبه یا آبی قلمچی جامع

  25. سلام استاد افشار من دانش اموز پایه 12 تجربی و داوطلب کنکور 1400 هستم از تابستون میخوندم اما جدی درس خوندن رو از دی استارت زدم و الان که بهمن هستیم هم یک برنامه خوب تنظیم کردم اما با توجه به عقب موندگی هایی که دارم به مدرسه نمیرسم و نمراتم خیلییی بد میشوند و همین موضوع اعتماد به نفس من رو پایین میاره خیلی سردرگمم و نمیدونم چطوری فشار های مدرسه از خودم بردارم مثلا من تابع رو نخوندم و مدرسه از مشتق میپرسه….سپاس از کمکتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا