مشاوره خصوصی علیرضا افشار
انتخاب رشتهمقالات

افزایش ظرفیت پزشکی کنکور 98 چه تاثیری در انتخاب رشته دارد؟

تاثیر افزایش ظرفیت در رشته پزشکی

افزایش ظرفیت پزشکی کنکور 98

انتخاب رشته کنکور 98 به دلیل افزایش ظرفیت برخی از رشته های پر طرفدار پزشکی و کاهش کلی ظرفیت گروه های آزمایشی، بسیار حساس شده است.

داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، امکان ورود در رشته مورد نظر بدون آزمون را نیز دارا می باشند. ظرفیت پذیرش دانشگاه ها با احتساب دانشگاه آزاد اسلامی، بیش از تعداد شرکت کنندکان در کنکور سال 1398 است.

مطلب پیشنهادی: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1398

آیا افزایش ظرفیت پزشکی کنکور 98 کار انتخاب رشته را دشوارتر کرده است؟

جمع کثیری از داوطلبان گروه آموزشی علوم تجربی، داوطلب تحصیل در رشته پزشکی هستند. پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی از پر طرفدارترین رشته ها در بین داوطلبان کنکور سال های گذشته بوده است. افزایش ظرفیت پزشکی کنکور 98 فرصت خوبی برای علاقه مندان را فراهم آورده است.

آیا می دانید حداقل رتبه و تراز برای ورود به دانشگاه های کشور در رشته پزشکی چقدر است؟

آیا تصور می کنید شانس قبولی در پر طرفدارترین رشته های علوم تجربی را ندارید؟

با انتخاب آگاهانه و مشورت صحیح می توانید متناسب با رتبه ی خود در یکی از کد رشته های مورد علاقه تان قبول شوید. ظرفیت پزشکی کنکور 98 در سه رشته پر طرفدار پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در مجموع 8700 نفر خواهد بود.

تعداد ظرفیت پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد در این 3 رشته نیز بر تعداد دانشجویان افزوده خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:ظرفیت پذیرش رشته تجربی ، ریاضی و انسانی در سال 98

افزایش ظرفیت پزشکی کنکور ۹۸

در دو بخش افزایش ظرفیت ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی صورت گرفته است. اول مصوبات قانونی و دیگری ظرفیت سهمیه ها با افزاش روبرو بوده است.

چقدر از سهمیه بندی دانشگاه ها اطلاع دارید؟

سهمیه داوطلبان مناطق سیل زده برای انتخاب رشته در همان استان در نظر گرفته شده است. سهمیه 5 درصد مازاد برای داوطلبان سیل زده به تصویب رسیده است. برای اینکه به درستی از موقعیت هایی که دارید استفاده کنید. لازم است تا اطلاعات دقیق از نحوه افزایش ظرفیت پزشکی کنکور 98 داشته باشید.

بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری 98  در صورتی که نیاز به مشاور حس کردید این انتخاب را با وسواس و دقت انجام دهید زیرا پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته، زمان کوتاهی دارید و باید از فرصت باقی مانده برای انتخاب برتر استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری 98 چه ویژگی هایی دارد؟

ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی کنکور سراسری

مجموع ظرفیت پزشکی کنکور 98 بدون میزان قبولی در دانشگاه آزاد اسلامی 8 هزار و 700 نفر دانشجو می باشد.

در دفترچه انتخاب رشته کنکور 98 به تفکیک ظرفیت های قطعی هر دانشگاه برای پذیرش دانشجو در رشته پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی اعلام خواهد شد.

سخن پایانی

ظرفیت پزشکی کنکور 98 افزایش مناسبی در مقایسه با سال گذشته داشته است. در نتیجه تعداد داوطلبانی که متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر هستند نیز، افزایش خواهد یافت. تنها یک مشاور خبره می تواند انتخاب های آگاهانه تری را پیشنهاد دهد.

انتخاب رشته کنکور 98 استاد افشار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا