مشاوره خصوصی علیرضا افشار
انتخاب رشتهمشاوره صوتیمقالات

مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب مشاوره کنکور ۱۴۰۱

مشاوره برای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

یکی از مباحث مهم در بحث انتخاب رشته انتخاب مشاور خبره و کاربلد می باشد.

حال سوال زیر پیش می آید

یک مشاور خبره انتخاب رشته چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در حال حاضر همه دارایی شما کارنامه ای ۲ برگی از تلاش یکساله شماست و کلی نقشه که برای آینده خود در ذهن می کشید .

در این مقطع حساس بایستی با فرد با تجربه و مطلع در زمینه انتخاب رشته مشورت کنید تا حاصل زحمات سال کنکور به ثمر برسد ؛ از این جهت که انتخاب رشته بسیار حائز اهمیت است و کنکور دوم شماست و خیلی مهم است که مشاور برای شما وقت گذاشته و با دقت انتخاب رشته را برای شما انجام دهد تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اما تهدید دوران انتخاب رشته این است که داوطلب کنکوری ما برای گرفتن یک نتیجه خوب در انتخاب رشته چاره ای جز مراجعه به مشاور تحصیلی نداره و متاسفانه در این دوران کوتاه افراد نالایق و کم تجربه زیادی هستند که به اسم مشاوره تعیین رشته و صرفا جهت منافع مالی ، آینده شما بازی می کنند .

افرادی از ناآگاهی دانش آموز و والدین سوءاستفاده کرده و با آمار و ارقام دروغ سعی در فریب دانش آموز و کسب مقاصد اقتصادی خود را دارند. اکثر این افراد مدعی این موضوع هستند که می توانند با ترفندهایی شما را به رتبه های ضعیف به بهترین قبولی ها برسانند .

افرادی که در حوزه مشاوره تخصص نداشته و شاید با تجربه یکسال کنکور خود در سال های اخیر به دلیل بازار داغ انتخاب رشته در کنار تحصیل خود در ترم های ابتدایی دانشگاه برچسب مشاور را نیز به خود نسبت داده و به نوعی با آزمون و خطا روی انتخاب رشته داوطلب و برای کسب تجربه و به فکر سود جویی بوده و به سادگی سرنوشت شما را خراب می کنند .

پس به این نتیجه میرسیم که برای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ فقط به مشاور متخصص ، مطلع ، با سابقه و با تجربه مراجعه کنید و به سراغ افراد غیر مشاور نروید. چرا که اطلاع از قوانین و مقررات کامل انتخاب رشته،تجربه کاری در بحث انتخاب رشته، شناسایی تیپ شخصیت شغلی شما و اطلاع از بازار کار رشته های مورد نظرو اطلاعات مربوط به رشته ها را در اختیار داوطلب قرار داده و وی را راهنمایی میکند.

اطمینان داشته باشید عملکرد دلسوزانه و تعهد نسبت به انتخاب رشته داوطلبان کنکوری از خصوصیات کسی است که به طور تخصصی فقط در حوزه مشاوره تحصیلی فعالیت داشته دارد و بعد از انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ نیز در دفتر مشاور خود همچنان به عنوان مشاور تحصیلی به کار خود ادامه می دهد.

نکات مهم در مورد انتخاب رشته کنکور 1401

مورد اول) انتخاب رشته کنکور کامپیوتری به تنهایی ارزشی ندارد

انتخاب رشته صرفاً با نرم افزار انتخاب رشته و به صورت پرینت کامپیوتری ارزشی ندارد.انتخاب رشته حتما دستی هم باید انجام شود و با مشورت با فرد مشاور جابه جایی های لازم صورت پذیرد و در مورد هر انتخاب اطلاعات خوبی به شما ارائه شود .

مورد دوم) انتخاب رشته کنکور باید توسط خود مشاور صورت گیرد نه دستیار

مشاور هرچقدر هم حرفه ای و به نام،اگر خودش برای شما وقت نگذارد و شمارا به دستیارها ارجاع دهد ارزشی ندارد. مشاوره با دستیار و منشی و انتخاب رشته توسط افراد کم تجربه به آینده شما لطمه می زند .

برخی مشاوران برند و صاحب نام صرفا فرم انتخاب رشته شما را در چند دقیقه بررسی می کند و برای افزایش پذیرش مراجعان مراحل اساسی انتخاب رشته شما را به دیگران واگذار می کنند .

مورد سوم ) انتخاب رشته ی تضمینی با رتبه ی ضعیف دروغی بیش نیست

فریب تضمین های دروغین قبولی در شته های تاپ حتی با رتبه ضعیف را نخورید. بسیار پیش می آید که متناسب با کارنامه شما ممکن است قبولی در یک سری رشته شهر ها غیر ممکن باشد اما فرد مشاور برای نشان دادن ظاهر انتخاب رشته خوش رنگ و لعاب آن را در فرم پیش نویس انتخاب های شما قرار می دهد و گاهی با نشان دادن کارنامه های و قبولی های جعلی مدعی است که می تواند تا فلان رتبه نیز با تکنیک منحصر به فرد خود به قبولی رشته ای همچون پزشکی برساند.

لیست انتخاب صرفا رویایی ارزشی جز خوشحال شدن مقطعی شما ندارد و بزودی متوجه خواهید شد که سنجش انتخاب رشته شما را مردود می کند .

مورد چهارم ) اطلاعات خود را تا حد ممکن ارتقاء دهید

لطفا تا حد امکان قوانین و مقررات انتخاب رشته مندرج در دفترچه سازمان سنجش را مطالعه کنید و با بررسی حدود رتبه های خود در سایت های مختلف (کانون قلم چی ، گزینه دو ) با طیف قبولی خودتان بیش از پیش آشنا شوید و در مورد بازار کار و زمینه های شغلی رشته های مورد نظرتون تحقیق کنید .

ضمنا عزیزانی که با ما قصد انجام فرایند انتخاب رشته را دارند باید ابتدا حتما عضو کانال آموزش انتخاب رشته شوند. چون قصد داریم که در زمان انتخاب رشته با پیش زمینه و آگاهی های مفید در خدمتت عزیزان باشیم. .

همچنین استفاده از کانال “ آموزش انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ ” به همه عزیزان کنکور ۱۴۰۱ و حتی همکاران مشاور محترم توصیه میشود.
چرا که استفاده از مطالب آن باعث میشود که انتخاب رشته صحیح را از غلط تشخیص داده و با اصولی ترین روش و بهترین چیدمان ایده آل ترین قبولی را برای خود رقم بزنند .

پادکست مشاور انتخاب رشته کنکور 1401 توسط استاد افشار




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا