مشاوره خصوصی علیرضا افشار
مشاوره صوتیمقالات

غیر حضوری خواندن سال دوازدهم (نرفتن به مدرسه)

چگونه پایه دوازدهم را غیرحضوری کنیم ؟

آیا سال دوازدهم را غیر حضوری بخوانیم؟

نرو مدرسه وقتت تلف میشه،معلمای مدرسه کنکوری نیستن و به کارت نمیان،مدرسه فایده ای نداره،اگر به جای بیای کلاس کنکور و تو طرح ما شرکت کنی میتونی رتبه ی برتر بشی و…

اینها فقط بخشی از شعار های تبلیغاتی موسسات برا منصرف کردن دانش آموزان سال آخر و شرکت در طرح های مختلفی است که فراهم کرده اند.

در کنکور 1400 شاید به دلیل کرونا میل به غیر حضوری خواندن بیشتر از سالهای پیش نیز باشد اما لازم است حتما به نکات زیر قبل از هر تصمیم دقت کنید.

اساتید مدرس و موسسات چه تفاوتی با هم دارند؟

اساتید موسسات خصوصا در شهر های بزرگ به واسطه تمریناتی که کرده اند معمولا فن بیان بهتری دارند اما این به معنی نا کارآمدی اساتید مدرسه نیست.بسیاری از اساتید مدارس به خصوص مدارس برتر به روز و خوب هستند شما با داشتن بهترین منابع کنکور 1400 و استفاده از کلاس درس مدرسه در اکثر دروس نیاز دیگری ندارید.

اما به طور کلی رغبت دانش آموزان در شهرهای بزرگ مانند تهران،اصفهان و اهواز به کلاس های کنکور است.

آیا رفتن به مدرسه وقت تلف کردن است؟

در جواب این سوال به بررسی عواملی که باعث اهمیت رفتن به مدرسه می شود می پردازیم:

  • حضور در مدرسه به خصوص مدارس برتر و نظمی که به شما می دهد در هیچ کدام از آزموزشگاه های کشور پیدا نمی شود و معمولا این مورد در برنامه ریزی کنکور شما نیز موثر است.
  • موسسات کنکور و اساتید این موسسات اهرم فشاری مانند امتحان و حساسیت بر روی حضور و غیاب ندارند همین موضوعات باعث میشود بسیاری از دانش آموزان سست شوند.
  • شما در سال دوازدهم امتحانات نهایی دارید،در موسسات کنکور نه اعتقادی به کار تشریحی وجود دارد و نه وقتی برای این کار باقی میماند به همین علت خیلی از دانش آموزان با مشکل جدی در امتحانات تشریحی رو به رو می شوند.
اکثر رتبه های برتر کنکور در سیستم مدرسه بوده اند و نهایتا برای یک یا دو درس که مشکل داشته اند از کلاس کنکور استفاده کرده اند.

غیر حضوری خواندن سال دوازدهم غیر قانونی است یا خیر؟

ترفند موسسات کنکور برای غیر حضوری کردن سال دوازدهم

این موسسات معمولا مدارس غیر انتفاعی دور افتاده و غیر معروف را به شما معرفی می کنند که در آن ثبت نام کنید و برای کلاس ها به موسسه بیایید.

در تبلیغات خود گاهی اوقات از منطقه ی 3 بودن این مدارس نیز استفاده می کنند اما در قوانین کنکور حتی اگر یکسال از سال دهم و یازدهم را در منطقه ی دیگری سپری کرده باشید منطقه 3 به حساب نمی آیید.

توجه کنید که ثبت نام در این مدارس و این شیوه ی غیر حضوری خواندن در آموزش و پرورش غیر قانونی است و اگر بازرس متوجه این قضیه شود هم مدرسه جریمه می شود و هم دانش آموز از امتحانات محروم می شود و در صورت کسب رتبه ی خوب در کنکور نیز نمی تواند به دانشگاه برود پس در انتخاب های مهم کنکور دقت بیشتری کنید.

راه حل قانونی غیر حضوری خواندن سال دوازدهم

برای غیر حضوری خواندن دوازدهم باید سرپرست خانواده باشید و مسوولیت مهمی بر دوش شما باشد و یا معلولیتی داشته باشید که رفت و آمد به مدرسه برای شما سخت باشد.همچنین دختران در صورت ازدواج می توانند غیر حضوری بخوانند.

پادکست استاد علیرضا افشار در مورد غیر حضوری خواندن سال دوازدهم

مطلب پیشنهادی: شروع کنکور 1400

نوشته های مشابه

170 دیدگاه

  1. سلام استاد عزیز، آقای افشار
    من به عنوان عضو کوچکی از مشاوران تحصیلی، خیلی از صحبت های علمی و منطقی شما در مشاوره ها استفاده کردم و واقعا جواب گوی نیازهای مشاوره ای دانش آموزان بوده و تمام تلاشم را کردم تا با الگوگیری از شما دید دانش آموزان را به مشاوره علمی باز کنم تا مشاوره دیمی که اساس و پایه ی علمی نداشته و صرفا تجربیات خودشان را به همه ی دانش آموزان تعمیم می دهند.
    سوالی که از شما داشتم این بود که می تونم دوره کارآموزی با شما داشته باشم؟ به صورت هفته ای چند جلسه تا بتونم با جزئیات کار مشاوره بیشتر آشنا بشم.
    بنده فقط مشاوره به دانش آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم تجربی ارائه می کنم.

    1. سلام
      لطف دارید به بنده
      دوره های تربیت مشاوران تحصیلی را بنده برای مشاوران شاغل در آموزش و پرورش و به درخواست هسته مشاوره هر استان برگزار خواهد شد و مدرک معتبر و امتیاز علمی به عنوان دوره ضمن خدمت از سازمان هم به عزیزان اهدا خواهد شد
      اما برای شما می توانیم جلسه مشاوره خصوصی حضوری یا تلفنی تنظیم کنیم که حول مشکلات و سوالات شما بهتون راهمایی های لازم را انجام دهم

      1. سلام
        بله ممنون
        تشکر می کنم بابت وقت و فرصتی که برای پاسخگویی دانش آموزان و البته بنده قرار میدین.
        امیدوارم بتونم مثل شما، به دانش آموزان کشورم راهنمایی و کمک رسانی کنم.

    2. سلام من می خواهم امسال سال ۱۱ ریاضی رو به صورت غیر حضوری بخونم چون در خارج از کشور قرار دارم و اینکه به دلایل موجه نمی تونم تا ۴ ماه اینده شایدم ۵ ماه به ایران بیام ایا می تونم غیر حضوری بخونم ؟ اگه بتونم چه کاری باید انجام دهم ؟

      1. برای غیر حضوری کردن دبیرسنان با مدیر دبیرستان خودت یا مسئول آموزشی منطقه آموزش و پرورش خودت هماهنگی بعمل بیار

  2. سلام استاد من امسال میرم دوازدهم تو درس زیست ناسی میخوام وایسم تا چاپ جدید کتابای پایه بیاد بعد بخرم زیستمم توی ازمونا 70 میزنم با خیلی سبز الان که میخوام دوباره تست بزنم چون تکرارین خیلی خستم مکنه چیکار کنم زیست دهم و یازدهم نشر الگو و میکرو به همراه ابی پایه دارم کدومشو کار کنم؟

    1. با هر منبعی که داری کار کن
      بعد برای منبع دوم (تست بیشتر) سراغ کتاب های چاپ جدید برو

    2. من برای تمام کتابام کلاس کنکور میرم ایا درسته که غیرحضوری بخونم یعنی اصلا بصورت مجازی هم نرم ؟
      اخه خیلی از وقتم میره پای کلاس مدرسه ک هیچ کیفیتی نداره
      رشتم انسانیه

      1. سرت انقدر شلوغ نکن که فرصت نداشته باشی حل تست داشته باشی

        1. سلام من این فروردین و اردیبهشت نمیخام برم مدرسه برای کنکور بخونم بنظرتون چیکار کنم؟ چه اتفاقی میوفته اگر نرم؟

          1. قطع کامل مدرسه یعنی اسیر شدن برای امتحانات خرداد ماه

    3. سلام میشه نریم مدرسه و خودمون تو خونه بخونیم و غیبت بخوریم و نمرات کم بشه،،، اما بعضی کلاس های مهم مستمر رو بریم و آزمون های نوبت رو هم بدیم.
      هم اینکه وقت گیره هم اینکه ؤقتی میرم مدرسه کل روز نمیتونم بخونم..

  3. سلام استاد عزیز وقتتون بخیر
    استاد من کنکوری ۱۴۰۰ م و میخوام واسه فیزیک کتاب کمک درسی میکرو طلایی جامع بگیرم استاد فقط چاپ ۹۸ موجوده بنظر شما همین چاپ ۹۸ رو بگیرم یا بذارم بعد کنکور چاپ جدید رو بگیرم
    میگم شاید تغییراتی داشته باشه آخه

    1. تغییری نداشتیم ویرایش داریم و منطقی نیست برای ویرایش چند صفحه تا مهر صبر کنید و با هزینه ۲ برابر کتاب تهیه کنی

      1. سلام. من سال یازدهم ریاضی هستم و از همین امسال میخوام استارت کنکور رو بزنم ولی مدرسه ما کیفیت آموزشی خوبی نداره ودر روز نزدیک شش ساعت باید بیخودی وقت تلف کنیم(یه عالمه تکلیف اینام میدن). ازطرفی من کلاس کنکور هم واسه درسام میرم .که اونم حدودا همون شش ساعت وقت میگره باتوجه به اینکه آنلاینه(ولی خیییلیی خوبه) با این وضعیت من هیچ‌وقتتی برای تست زدن و‌خوندن درسا ندارم ونمیتونم برنامموکامل اجرا کنم.به نظرتون مدرسه رو نرم؟اگه بله چطوری؟

        1. سلام
          خودت با کتاب های کمک درسی هم میتونی خلا های مدرسه را جبران کنی و اگر جود در نیومد برو سراغ کلاس و فیلم های آنلاین و مدرسه رو فقط برای تشریحی ترم اول و نهایی دوازدهم برسون

          1. سلام من کنکوریه ۴۰۱ هستم
            منظورم شمارو از اینکه دولتی برو تایمت دست خودت باشه
            چیه؟متوجه منظورتون نشدم
            بالاخره دولتی هم باید بری و حضور داشته باشس و تایم داره!!!!!!!

          2. مدرسه خوب پیدا کردی که کل کنکور ( پایه + دوازدهم ) تستی بهت درس بده و نیازت رفع کنه ازش استقبال کن
            اگر نه مدرسه ای نرو که اسما؛ طرح کنکور داره و رسما کم کاری میکنه و وقتت میگیره فقط

  4. سلام استاد…کسی که شروع صفر کنکور انسانی نظام جدیده در این 20روز چکار کنه؟؟اصلا کاری میتونه انجام بده؟؟میشه رتبه زیر4000منطقه سه آورد؟؟من به دلیل یه سری مشکلات شخصی با امسال چهار ساله کنکور میدم و پایه درسی ضعیفی هم دارم.فقط درس ریاضیمو تو ازمونا خوب میزنم.لطفا راهنماییم کنید که منم امسال بتونم وارد دانشگاه بشم…هدف اصلیم فرهنگیانه ولی فکر نکنم با 20روز بشه رتبه مورد نظرمو بیارم…رشته ی دیگه ای مدنظرم نبوده و نیست…

    1. سلام
      عمومی و چند درس حفظی تخصصی سریع بخوان فقط
      روانشناسی و جامعه و حفظیات اقتصاد گزینه خوبی هستند + بررسی کنکورهای ۹۶ تا ۹۸

  5. در رشته انسانی به جز فرهنگیان و حقوق کدام رشته هاش خوبن و سریع جذب بازار کار میشیم؟؟

    1. سلام
      کلا فرقی نداره ولی مناطقی که داخل شهرهای بزرگ هستند مزایای بیشتری دارند تا حاشیه شهرها

    2. سلام من یازدهم تجربی هستم کنکوری ۱۴۰۱
      بطور اتفاقی چند روز پیش مصاحبه یکی از رتبه های ۲رقمی میخوندم و ایشون نوشته بودن سال آخر غیر حضوری خوندن منم کنجکاو شدم ببینم شرایطش چجوریه…
      من ویستون کامل گوش دادم من بشخصه آدم اجتماعی هستم و اگه تو شرایطی قرار بگیرم که ببینم همه دارن تلاش میکنن انگیزم بیشتر میشه
      ولی من واقعا از اواخر دهم و یازدهم غیر حضوری چیز زیادی یاد نگرفتم و از الآن اگه بخوام شروع کنم درسا خوندن و دوره کردن میدونم که نمیرسم که دهم یازدهم ببندم و دوازدهم بخونم با توجه با بازدهی پایینی که کلاسای آنلاین داره
      بنظرتون اگه دوازدهم غیر حضوری بخونم بهتر نیست؟بلحاظ اینکه وقت بیشتری دارم

      1. هزار نفر رتبه برتر کل کنکور هم اومد گفت غیرحضوری خوبه من میگم خوب نیست
        قرار نیست اگر ی پزشک سیگار کشید پس بگیم یکی پیدا کردیم که خودش اینکاره اس و ….

        ۲ حالت داره : شهر شما مدرسه کنکوری کار خوب هست برو
        اگر نیست ی عادی دولتی برو و تایم دست خودت باشه برای خودخوانی یا کلاس های آنلاین

        1. خب الان شما میگید بروید مدرسه عادی خب در مدرسه عادی در صورت حضوری شدن در سال آینده باید هر روز در مدرسه یا کلاس های آنلاین حضور یافته وگرنه اخراجت میکنند و میروند روی مخت

          1. حضور در کلاس درس هر مدرسه ای که میخواد باشه اجباری هست و این قانونه
            مدرسه خوب و تمام و کمال پیدا کردی با اون بیا جلو

  6. سلام استاد من مهر دوازدهمي ميشم دوازدهم انساني و ميخوام براي تسلط بيشتر و كسب نمره عالي در امتحانات پايان ترم كتاب كمك درسي تهيه كنم پرسمان گاج باعث تسلط زياد ميشه؟!و اينكه مثل قديم هنوز كتاب هايي هست كه نمونه سوالات امتحانات نهايي داخلش باشه؟!

      1. استاد اگر کسی با همین غیرحضوری کردن و به قول شما تنبلی کردن از تراز 5000 تونسته باشه ترازشو به بالای 6000 برسونه، بازم میگید مدرسه خوبه؟ بخدا چیزی جز وقت تلفی نداشته و نداره برای من… همیشه معلمامون از برنامه ازمون یا عقبن یا خیلی جلو… معلم تاریخ میاد هر جلسه جوری پرسش کلاسی میذاره که معلم زیستمون نمیذاره! معلم زیست تدریس تشریحیش هم افتضاحه. فقط از روی متن کتاب میخونه رد میشه. نمونه دولتی هم هستیم مثلا!
        البته معلم خوب هم داریم و توجهم رو برای مدرسه فقط برای معلم های خوب مدرسمون میذارم… اما به طور کلی از معلمامون فقط بعنوان رفع اشکال استفاده میکنم و سوالات درسیمو میپرسم و واقعا هم تونستم نسبت به قبل پیشرفت کنم… ممنون میشم دیدگاهتون رو در این مورد بدونم.🙏 من اصلا دنبال حاشیه نیستم و میخوام پیشرفت کنم.

        1. غیر حضوری کردن قانونی نیست
          متوجه بشه آموزش و پرورش از امتخان نهایی محرومی
          مورد داشتیم ….

        2. سلام
          من دوازدهم ریاضی هستم تیزهوشان درس میخونم آیا میتونم یکی از درس ها رو نرم مدرسه چون معلم به هیچ وجه خوب درس تنیده و فقط میخواد کتابو تموم کنه منم مجبورم وقتی که برای تست زدن کنار گذاشتند صرف آموزش کنم

          1. سلام
            به نفع ات نیست
            چون هم تاثیر معدل داری از اون درس و هم مدرک قبولی باید داشته باشی برای ثبت نام دانشگاه

      2. سلام خسته نباشید من کنکوری ۱۴۰۱هستم و دوازدهم تجربی متاهل هستم و امسال قرار برم خونه خودم و پر یک شهر دیگه که منطقه یک هستش درصورتی ک من تا الان در منطقه سه درس خوندم ،بنظذ خودم غیرحضوری بخونم ،نطر شما چیه و معایبی می‌تونه داشته باشه

  7. امسال که مدارس غیر حضوری هست و کیفیت تدریس زمین تا آسمون با تدریس حضوری متفاوتِ . به نظرم رفتن به مدرسه و درگیر تدریس آنلاین شدن و حضور در امتحانات انلاین خیلی میتونه باعث درگیری ذهن بشه . مثلا من دارم پایه دهم یازدهم رو جمع بندی میکنم تا دی ماه ولی در طول مدرسه مجبورم دوازدهم بخونم این طوری برنامه ریزی ادم بهم میریزه . به نظرم با یک مشاور خوب و برنامه ریزی دقیق و اصولی میشه نظمی رو که مدرسه به ادم میده خودمون ایجاد کنیم . نکته دوم اینه که علاوه بر این راه هایی که گفتید میشه با گرفتن کمسیون خاص و استعلاجی از یک پزشک فقط در امتحانات خرداد و دی ماه شرکت کرد و در طول سال در کلاس ها حضور نداشت

    1. خیلی از کنکوریها فکر می کنند زمان بهشان بدی بهتر خواهند شد . اما غافل از این هستند که زمان های قبلی خودشان را چگونه سوزانیده اند
      زمان بیشتر حلال هر مشکلی نیست

      1. سلام خسته نباشید.ی سوال داشتم استاد،بنده ۲۳ سالمه والان حدود ۵ سالی میشه که ترک تحصیل کردم وتا پایه سوم دبیرستان رشته تجربی تحصیل کردم ودیپلم موقت دارم .میخاستم بپرسم که بعد از ۵ سال که هیچی یادم نیست میتوم برم پیش دانشگاهی ثبت نام کنم یا نه ؟البته من متاهلم وی فرزند ۱ ساله دارم .

        1. سلام
          اگر اراده تغییر و پشتکار تخمل سختی را داشته باشی دیگه همه چی درست میشه

  8. استاد برا روش دوم غیر حضوری کردن یعنی ثبت نام در مدرسه بزرگسالان چجوری باید عمل کنیم ؟ این چیزایی که گفتینو ندارم چیکار کنم که اونجا منو ثبت نام کنن ؟ چه دلیلی باید بیارم . دختر هستم

    1. حضور در کلاس های حضوری مدارس امسال اجباری نیست (بخاطر کرونا)

  9. استاد من دوازدهمم و مدرسمون کلاسای انلاین کم بازه ای داره وقت زیادی گرفته میشه و من هم طبقش پیش نمیرم و فقط سر کلاسا به خاطر حضور بی فایدم تایم صبح تا ظهرم میره
    چکار کنم؟): مدرسه شبانه میشه رفت؟

    1. حضور در کلاس اجباری نیست حتی اگر مدیر بخواد شما را مجبور کنه

      1. درود بر شما جناب افشار؛
        امسال مدارس بیشتر غیر حضوری هستن ، مدرسه من هم مثل بیشتر مدارس ساعت کلاسی رو به ۴۰ دقیقه کاهش دادن و عملا ما داریم وقتمون رو تلف میکنیم چون که نه دبیران به برنامه میرسن و نه درست درس میدن… برای اینکه خودمون بخوایم دوازدهم رو بخونیم باید چطور برنامه ریزی کنیم؟ یعنی بخوایم ازویدئو های آموزشی استفاده کنیم و با اون ها جلو بریم.
        اگه امکانش هست در یک کلیپ کامل در مورد این موضوع صحبت کنید

        1. سلام یک برنامه ریزی اصولی و منظم داشته باشید و به صورت خودآموز با کتاب تست جلو برید،اگر در درسی مشکل داشتید میتونید از فیلم های آموزشی هم استفاده کنید.

      2. با این حرفتون خیلی امیدوار شدم.
        یعنی نمیتونن بخاطر حضور نداشتن در کلاس های انلاین نمره مستمر از ما کم کنن؟!

        1. مستمر مهم نیست (حتی نمره نهایی هم مهم نیست با وجود تاثیر مثبت معدل ) اما با مدرسه تعامل داشته باشید

  10. سلام ببخشید من نظراتو خوندم !من دوازدهم هستم و عملا از کلاس های انلاین مدرسمون نتیجه خوبی نمیگیرم !!! مدیر هم قبول نمیکنه ک من انلاین نشم و خودم درس بخونم ! ب نظرتون چیکار کنم!؟

  11. سلام وقتتون بخیر من در مدرسه نمونه دولتی درس میخونم و امسال دوازدهمم حضور در مدرسه که اجباری نیست اما تدریس های انلاین اصلا فایده ای برام نداره با مدیر مدرسمون صحبت کردم که خودم بخونم اما قبول نکردن گفتن که نمره های کلاسی رو نمیدن و شرایط این رو هم ندارم که مدرسه غیر انتفاعی ثبت نام کنم
    راه حلی برای من دارید؟

    1. تشریحی معلمان خودت میتونه تو رو تا حدی راه بندازه برای کار تستی و قوی که قراره انجام بدید
      پس بعدش هم راحت تر میتونی تست حل کنی
      آموزش و پرورش مدیران را برای حضور شما در کلاس آنلاین تحت فشار میذاره

  12. سلام. من دانش اموز سال دوازدهم هستم نمی تونم امسال درامتحانات شرکت کنم، برای اینکه بخوام سال بعدامتحان بدم بایدسال دیگه درکلاسها غیرحضوری یاحضوری اگه کرونانباشه شرکت کنم؟ خواهش میکنم جواب بدین متشکرم

  13. سلام جناب
    یک سوال داشتم
    من یازدهم تجربی هستم و در یک مدرسه دولتی در تهران تحصیل میکنم.
    برای سال دوازدهم قصد دارم غیرحضوری بخونم اما نمیدونم چه مدارسی باید برم که اجازه بدن غیرحضوری بخونم و اینکه حتما باید غیردولتی بخونم؟ یا مدارس دولتی هم اجازه غیرحضوری خوندن سال ۱۲ ام رو میدن؟

    1. سلام
      بنا به هزار و صد لیلی با غیر حضوری کردن مخالف هستم ؛ باعث تنبلی و وقت کشی میشه

  14. لطفا از اول تا اخر بخونید
    سلام من دوازدام تجربی هستم و در مدرسه شاهد درس می خونم مدیر مدرسه اوایل مهر تا امتحانات دی به من اجازه داد غیر حضوری بخونم و من هم نهایت استفاده رو گردم و روزی ۱۲ساعت درس می خوندم تا اینکه الان دوباره لجبازی میکنن و میگن اگر از دی تا خرداد رو در کلاسای آنلاین حاظر نشی نمره مستمر بهت نمی دیم و نمیتونی امتحان خرداد رو بدی من الان باید چیکار کنم ؟ چون وقتی آنلاین بشم اصلا نمیتونم ورس بخونم و فقط وقتم از دست میره . این ادعایی که مدیر میکنه درسته ؟ چکار کنم تا قبول کنه کنه خودم درس بخونم ؟ لطفااااا جواب بدید خیلی واسم مهمه 🙁

  15. سلام
    من یازدهم انسانی هستم تو دبیرستان فرهنگم درس میخونم که دولتی هست
    متاسفانه امسال که کلاسها آنلاین شده هیچ کدوم از دبیران من درست درس نمیدن صرفا ما فقط ی مطلب رو حفظ میکنیم یاد گرفتنی سر کلاسهای ما وجود نداره من همش مجبورم توی نت و تلویزیون تدریسهای بقیه رو دنبال کنم چون فقط تدریس اونهارو میفهمم تنها چیزی ک مدرسه به من میده استرس فوق العاده بالاست جوری که من مریض شدم و وزن کم کردم دیگه توانایی ندارم که صبح تا ظهر رو سر کلاسای بیخود تلف کنم و عصر تا شب رو هم دنبال فیلم بگردم چرا دوباره کاری کنم نمیشه سر کلاسهام نرم و فقط امتحانات خرداد رو بدم؟ حتی شده حضوری برم بدم که مطمئن شن که من میخونم و نمبخام در برم فقط سر این کلاسها نباشم
    امکانش هست که من مدرسه رو غیر حضوری برم؟واقعا داره بهم آسیب میرنه من هیچ وقتی ندارم تکلیفهاشونم ک ماشالا…

    1. مدرسه در سال کرونایی با غیر حضوری فرقی نداره ؛ چیزی که اتفاق مانع موفقت دانش آموز میشه مدرسه نیست ؛ بلکه رفتن تو حاشیه کنکور و استفاده نکردن از زمان هست

  16. سلام
    من الان کنکوری ۱۴۰۱ ام و چون بخاطر تدریس آنلاین امسال وضعیت درسی م خوب نیست یعنی تراز قلمچی ۵۰۰۰ میشه. بنظرتون تا کنکورم می تونم رتبه زیر ۱۰۰ بیارم با این وضعیت؟

    1. کار زیاد همه نتایج عالی میاره
      تمرکز بده به تلاش تا بیشترین نتیجه بهت برسه

      1. سلام وقت بخیر
        من امسال یازدهم تجربی هستم
        مدرسه شاهد میرم و اصلا واسم مفید نیست بدون هیچ اغراقی میگم
        برای همین مجبورم در کنار مدرسه کلاس شرکت کنم ولی واقعا اینجوری نمیتونم باید کلی تایم بزارم برا مدرسه و بعد هم کلاس کنکور شرکت کنم البته ازین مدارس غیر انتفاهی منظورم نیست واقعا کی میرسم که براش تست بزنم خودم
        اگه همینجوری غیرحضوری باسه که هیچی ولی اگه حضوری بشه ۹ ساعتم الکی تلف میشه
        چیکار کنم غیر حضوری برام بهتر نیست؟اصلا راهی داره؟

  17. سلام خسته نباشید. من سال بعد میرم کلاس دهم و دوست دارم همه دروس رو خودم در خونه پیش ببرم. آیا میشه که مدرسه نرفت و بعد از هر مدت آزمون هایی رو برای صدور کارنامه از طرف آموزش و پرورش داد؟

  18. سلام وقت بخیر
    من سال بعد دوازدهم هستم و میخوام کلاسهای تاملند و کلاسینو رو شرکت کنم و مدرسه نرم .
    میخواستم بدونم چطور میشه این کارو کرد و آیا مدیر مدارس عادی راضی میشن ؟
    البته الان که مجازیه ولی میترسم سال دیگه حضوری باشه .

    1. مدرسه عادی برو + کلاس های مجازی اساتید خوب

      یا مدرسه کاملی برو که کار کنکور برات انجام بده کامل

  19. سلام وقت شما بخیر
    من پایه 11 انسانی هستم که البته دیگه داره تموم میشه چند روز دیگه یازدهممون ; من امسال در کنار کلاس های آنلاین خود مدرسه , از DVD های یک موسسه کنکوری معروف هم استفاده میکردم که علاوه بر DVD , برنامه هفتگی همراه با مشاور هم بهم ارایه کردن و میتونم بگم 80 درصد راضی بودم . ولی مشکلی که داشتم این بود که کلاس های آنلاین مدرسه که اکثرشون بد بود و مثلا نت قطع میشد و معلم درس نمیداد تا ظهر وقتمو میگرفت مخصوصا اجبار مدرسه و کنترل حضورمون توی این کلاسا و تاثیر در نمره مستمرمون وقتم رو میگرفت و نمیتونستم DVD هام رو ببینم و در کنارش اون برنامه های روزانه مطالعه کتاب کار و تست زدن رو کامل و خوب انجام بدم …

    (( به همین دلیل تصمیم داشتم که سال 12 رو غیرحضوری کنم که در این صورت صبح تا ظهر DVD هام رو ببینم و بعدش کتاب کار رو بخونم و تست بزنم و بقیه ی کار های لازم… ))
    به نظر شما این تصمیم خوبه ؟؟؟؟؟ نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید .

    با تشکر

    1. آفلاین های کلاس ها تماشا کن
      مجموعا کلاس های مجازی نسبت به دی وی دی ها بروز تر هستند

  20. سلام
    وقت بخیر
    ببخشید من شرایطی ک برای غیر حضوری خوندن مدرسه گذاشتید رو ندارم
    برای مدرسه بزرگسال حتمن باید ازدواج کرده باشی یا سنت گذشته باشه؟
    یکی ک سنش زیاد تر از حد مدرسه نشده باشه یا ازدواج نکرده باشه میتونه مدرسه بزرگسال اسم بنویسه ک غیر حضوری امسال رو بره برا دوازدهم؟

    1. بدون دلیل نمیشه دانش آموز غیر حضوری بخواد دوازدهمش بخوانه و کارش مشکل قانونی داره

  21. سلام وقت بخیر ببخشید من میخواستم امسال رو غیرحضوری پیش برم چون در یکی از بدترین شهرهای ایران هستم البته از نظر آموزش
    مدرسم خیلی بده همه دبیرام بی سوادن اصن هیچی بلد نیستن فقط تشریحی خواستم بدونم چطوری میشه غیرحضوری بخونم ؟؟؟؟ به لحاظ قانونی
    با کلاس های کلاسینو و تاملند امسال که غیرحضوری بود خیلی پیشرفت کردم ترازم 6800 تا 7000 هست تو قلمچی
    امسال هم 11 میلیون هزینه ثبت نام کلاس های انلاین کردم که از دوماه دیگه استارت میزنن کلاس هارو اگه قرار باشه هردو کلاس های مدرسه و کلاس کنکور برم هیچ وقتی برام نمیمونه واقعا نمیدونم چیکار کنم

    1. مشکل کنکور ایران اینه که مدارس ی ساز میزنند ۱۲ سال و سازمان سنجش در سال آخر برای کنکوریها یک ساز دیگه میزنه

      1. اساتید تاملند و کلاسینو هر دو مجموعا خوب هستند و باید ببینید خودتون با کدوم استاد بهتر ارتباط برقرار میکنی

  22. سلام وقتتون بخیر. من ۲۵ ساله هستم متاهل بایک فرزند تا اول دبیرستان خوندم و بعد ازدواج کردم الان بعد از حدود ده سال میخوام ادامه بدم و رشته ریاضی انتخاب کردم چون از رشته های نظری انسانی دوست نداشتم حفظیاتم همیشه بد بوده بین تجربی و ریاضی هم درس زیست و امارو مدلسازیشون با هم فرق داشت که من ریاضی انتخاب کردم به نظرتون غیر حضوری و بدون معلم میتونم بخونم؟؟

    1. سلام
      بله میتونید
      اگر تست بزنید و مستمر بخوانید
      آمار الان کتاب مجزا نیست و در خلال کتاب آمار و احتمال یازدهم ادغام شده با جبر سابق

      1. سلام استاد بنده امسال دوازدهم انسانی هستم و تابستون رو نتونستم خوب درس بخونم مدرسه من نمونه دولتی هست ولی اکثر معلمامون خوب نیست امسال میخ ام فقط در طول هفته ۲ روزیا ۳ روز به مدرسه برم که اونم با معلمای خوبمون که کنکوری میگن کلاس دارم و بقیه درسارو یا خودم میخونم یا افلاین میبینم مدرسمون بشدت سختگیره بنظرتون اکه امتحانات مدرسه رو ندم برام مشکلی ایجاد نمیشه ؟

        1. سلام
          اگر مدرسه باهات مساعدت کنه
          خوبه که وقت خودت صرف برای یک معلم خوب در هر درس کنید

  23. سلامخسته نباشین استاد من یسال نرفتم مدرسه و رشتمم گرافیک رایانس شرایطشو ندارم مدرسه عادی برم میخوامم تغییر رشته بدم به انسانی بنظرتون میتونم هم کار کنم هم غیر حضوری انسانی بخونم

    1. سلام
      عربی و ریاضی اگر بتونی متوجه بشی از انسانی بقیه اش خیلی کاری نداره

  24. سلام
    من مدرسه نمونه رفسنجان درس میخونم و کنکوری ۱۴۰۱ هستم.به نظر شما غیر حضوری باشم بهتره یا حضوری؟

  25. سلام خسته نباشید
    من سال دوازدهم هستم رشته تجربی وامسال تصمیم گرفتم ک رشته انسانیرو بخونم و کنکور انسانی بدم میخام امسال غیر حضوری بخونم و دیپلم تجربی رو بگیرم وبجاش انسانی بخونم و خودمو برای کنکور اماده کنم اما نمیدونم تصمیم درستی گرفتم یا نه ممنون میشم اگ راهنماییم کنید
    همچنین باتوجه به اینکه نصف سال دهم و یازدهم به صورت مجازی بوده راستش تنبلی کردم و الان چیزی بلد نیستم و اگ مدرسه برم و سال دوازدهم رو بخونم دهم و یازدهم رو نمیتونم جمع کنم واقعا برام خیلی سخت میشه
    ولی مطمعنم ک میتونم انسانی رو بخونم و خودمو برسونم به کنکور

    1. سلام
      کار سختی پیش رو داری و من موافق نیستم و به نظر من ریسک بالایی داره

      1. ممنون از توجهتون
        من یچیزیم باید اضافه کنم
        محیط مدرسه دانش اموزاش ومعلماش برام غیر قابل تحمل شده وروی درسم خیلی تاثیر گذاشته اصلا نمیتونم متمرکز باشم این بخاطر تنبلیو ایناهم نیست چون من درسم خیلیم خوبه ینی من کلا ادیم ک حتی یه چیز خیلی کوچیک روم خیلی تاثیر میزاره
        واحساس میکنم بااین شرایط نمیتونم موفق بشم بصورت حضوری ودر رشته تجربی

      2. اگ بتونم تغییر رشته بدم به انسانی و انسانیرو غیرحضوری بخونم چی اونموقع بنظرتون کارم اسون تر میشه؟!

  26. سلام ببخشید دوباره مزاحم میشم
    امکانش هست ک من تجربی رو به صورت غیر حضوری پاس کنم بعد اگ اختصاصیا افتادم میتونم دیپلمم رو عوض کنم وبجای اختصاصیای تجربی اختصاصیای انسانیرو امتحان بدم؟!
    و همین سال ۱۴۰۱کنکور بدم؟!

      1. ولی میتونم دیپلمم رو عوض کنم و همین سال رو کنکور بدم؟به همین روش ک گفتم؟

        1. نیاز به تغییر دیپلم هم ندارید
          با هر مدرک فارغ التحصیلی متوسطه میشه کنکور هر رشته ای رو داد

  27. سلام
    من مدرسه بزرگسالان ثبت نام کردم بعد باید دینی وسلامت بهداشت، هویت اجتماعی ، فیزیک و انشارو تادی ماه کامل امتحان بدم ک برای امتحانات نهایی رد میکنن بقیع کتابارم تاخرداد وقت دارم
    بعد کانون قلم چی هم ثبت نام کردم مخاستم بدونم بنظرتون میتونم با یع مشاور خوب هم باکانون پیش برم هم این چهارتاکتاب رو بخونم؟؟؟ (البتع فیزیک رو کلا از کنکورم حذف کردم فقط میخام برای نهایی دی بخونم و کلا ببندمش بزارم کنار )

  28. سلام من هم می‌خوام دوازدهم رو غیر حضوری بخونم چون مدرسه ضررش بیشتر از منفعتش هست برام
    ولی این شرایطی که گفتن رو ندارم منظور شما از اینکه میتونیم از پزشک کمسیون و استعلاجی بگیریم چیه ؟ممنون میشم ازتون اگه جواب بدید

    1. اگر واقعا در روزهای تعطیل نهایت استفاده از زمان را می برید موافقم کنسل کردن مدرسه هستم
      اما واضح بگم که خیلی ها کم کاری و تنبلی می کنند بدون مدرسه و بیشتر شل می کنند

  29. سلام خوبین اقای افشار
    الان با این وضع کرونا و … راهی نیس که غیر حضوری این سال دوازدهم رو بخونم و به مدرسه نرم و فقط واسه امتحانات نوبت اول و دوم برم مدرسه.تو خونه من خیلی بهتر مخونم اما روزایی ک میرم مدرسه به زور ۴ ساعت میتونم بخونم اون شرایطی ک گفتین رو هم ندارم اگه راهی داره کمکم کنین ممنون مشیم.لطفا جواب بدین منتظرم🙏🙏

    1. سلام
      از زمانت استفاده کنی خوب و بلد باشی چی و چجوری بخوانی مشکلی نداری با مدرسه

  30. سلام وقت بخیر
    بله کاملا حق با شماست مدرسه خیلی خوبه و به دانش آموز نظم میده هرچند که دوازدهمی هم باشی ، اما ما که دریک شهر محروم هستیم و معلم های مدرسه ما (نمونه دولتی )‌ بلد نیستن درس بدن وفقط روخوانی کتاب میکنن و همچنین گاهی اوقات که بلد نیستن پاسخگو باشن میگن که کتاب اشتباه گفته و روی متن کتاب خط بکشید … بنظرتون باز هم مدرسه رفتن درسته ؟؟
    حالا که قرار مدارس حضوری بشه حداقل برای دانش آموزای مدرسه ما وقت تلف کردنه ، اگه قرار باشه مدرسه بریم و هیچ سودی نداشته باشه و بعدا از فیلم های مجازی برای آموزش استفاده کنیم ، پس کی وقت کنیم که درس بخونیم ؟؟ و تست بزنیم ؟؟
    من نمی تونم اجازه بدم که اینده ام به خاطره تصمیمات اشتباه خراب بشه ، این شرایطی که گفتید رو ندارم برای غیر حضوری کردن ، واقعا راه دیگه ای نیست ؟؟ اگر والدین اجازه مدرسه رفتن ندن چی ؟؟؟ لطفا اگه راهی هست کمک کنید ، من دانش آموز زرنگی هستم با مدرسه رفتن دیگه حتی شانسی برای قبولی ندارم شما وضعیت مدارس منقطه محرومی مثل مارو که نمی دونید ،

    1. سلام
      اگر تعهد خودت در روزهای تعطیل و وقت های کاملا خالی خوبه
      میتونی روی خودت حساب کنی و خودت بخوانی

  31. سلام ممنون بابت مطالب.. من دوازدهم تجربیم.. مدرسم دولتیه و توی مدرسه با توجه به حضوری شدن باید درسایی مث انشا و خانواده و بهداشت ک سودی برام نداره هم بخونم.. مدرسه هم برای کنکور حرکتی نمیزنه..نهایی براش مهمه.. نمیتونم اونجور ک باید بخونم.. میتونم فقط امتحانات دی و خرداد رو توی مدارس غیرحضوری بدم؟ خودم بخونم خیلی خوب پیشرفت میکنم تا با مدرسه

  32. سلام من یازدهمم می خوام امسال کنکور یازدهم و خوب بدم از تابستون شروع کردم ولی با حضوری شدن مدرسه معمولا به برنامه راهبردی نمی رسم و می خوام که بعد از عید به مدرسه نرم
    چیکار کنم که مدرسه قبول کنه بعد از عید نرم

    1. سلام
      موافق مدرسه نرفتم نیستم
      لطفا در کنار تشریحی یازدهم بچسب به تشریحی عربی و ریاضی و شیمی دهم
      وقتش هم داری اگر خوب کار کنی

  33. سلام من تا پایه هفتم درس خوندم و بیست یک ساله که ترک تحصیل کردم و الان هم خارج از کشور هستم آیا راهی هست آنلاین پایه هشتم درس بخونم و خرداد ماه آنلاین امتحان بدم و اصلا نمی تونم به کشدر برگردم آیا راهی هست انلاین درس بخونم و آنلاین امتحان بدم

    1. سلام
      نمیدونم / امتحان در صفارت هم برگزار میشه اگر حضوری باشه حتما

  34. سلام وقتتون بخیر.من دوازدهم تجربی هستم متاسفانه امسال مدرسه ای ثبت نام کردم که اوایل میگفتن کنکوری کار میکنند،و به عنوان اینکه کلاس مدرسه همون کلاس کنکور هست من ثبت نام کردم ولی حتی در حد نهایی هم قدرت تدریس ندارند و خیلی زود کلاس کنکور رو از مدرسه جدا کردند یعنی ۵ روز در هفته صبح کلاس مدرسه و بعد ظهر کنکور!من تمام ترم اول رو حضوری رفتم و در تمام کلاس ها حضور داشتم ولی متاسفانه فقط وقتم تلف شد،از ترم دوم که انلاین شد کمتر حضور پیدا میکردم وضعیت درس خوندنم خیلی بهتر شد. با مدیر هم صحبت کردم ولی جوابی نگرفتم،امروز هم معلم سر کلاس تهدید کرد که شما ابروی مدرسه رو با نمرات نهاییتون میبرید ،اگه سر کلاس انلاین حضور نداشته باشید نمره مستمر براتون رد نمیکنم.این در حالیِ که ایشون خارج از تایم مدرسه هم کلاس جبرانی برگزار میکنند و حضور رو الزامی میدونند.واقعا نمیدونم چیکار کنم ذهنم درگیر شده از طرفی انلاین به شدت کیفیت پایین هست و وقت تلف کردن محسوب میشه و وقت زیادی تا کنکور نمونده و نمیخوام اینطوری زمان از دستم بره.

    1. سلام
      نهایی برای ی کنکوری قوی آب خوردن هست و بچسب به کار کنکوری خودت
      نمره ۱۹ یا ۱۵ هم مهم نیست و هیچ کدام برای کنکور ۱۴۰۱ با تاثیر نمرات نهایی مثبت مشکل ساز نخواهند شد
      مستمر هم اهمیتی نداره این وسط

  35. سلام من این فروردین و اردیبهشت نمیخام برم مدرسه برای کنکور بخونم بنظرتون چیکار کنم؟ چه اتفاقی میوفته اگر نرم؟

  36. سلام استاد وقتتون بخیر
    استاد من پایه یازدهم انسانی رو تموم کردم میخوام پایه دوازدهم رو خودم بخونم و تواناییش رو دارم اما شرایطش‌ رو ندارم هیچ راه دیگری وجود نداره برای غیر حضوری خوندن دوازدهم ممنون میشم راهنماییم کنید 🙏

    1. غیرحضوری نکن تنبلی میاره
      دوازدهمی اگر از اول خوب و جدی بخوانه وقت کم نمیاره

  37. سلام استاد یه سوال داشتم من الان پایه یازدهم تجربی هستم و می خوام تغییر رشته بدم به ریاضی ولی منطقه ی ما ریاضی نداره و نزدیک ترین مدرسه حدودا ۶۰ کیلومتر با ما فاصله داره می خواستم بدونم که می تونم به صورت قانونی تو مدرسه ثبت نام کنم و غیر حضوری بخونم؟

  38. سلام من سال دوازدهم رو نمیدونم میتونم هم غیردولتی برم و هم با استاد های خوب به نام کشور بردارم یا نه، همونطور که گفتید یه جا، میترسم سرم خیلی شلوغ شه و فرصت تست زنی نداشته باشم، مثلا هر مدرسه غیر دولتی تا ساعت 4 برم و بعد 2 تا کلاس 4 ساعته و 6 ساعته حسابان و فیزیک بردارم.

    1. سلام
      نمیتونی هر دو اینا باهم داشته باش
      مدرسه خوب کنکوری برو یا مدرسه عادی برو با کلاس های بیرون

  39. سلام استاد من نهم هستم
    میخوام واسه سل دهم تجربی عالی شروع کنم
    اما یه مشکلی دارم اونم اینه که کناب هاس سال دهم و ندارم لطفا راهنماییم کننین
    ضمنا برای منبع اول کتاب خیلی سبز پیشتاز بهتره یا خیلی سبز عادی

    1. تشریحی دهم عالی کار کن
      برای دروس تخصصی خیلی سبز معمولی
      برای عربی و ادبیات سیر تا پیاز گاج بگیر

  40. سلام وقتتون بخير استاد. من پايه دوازدهم هستم .مدرسه سمپاد هستم اما دوازدهم مي خواسم غير حضوري بردارم با توجه به اينكه دروس عمومي از كنكور حذف شده فقط براي دروس تخصصي خصوصي معلم بگيرم. و كلا هم برم سالن مطالعه. بنظرتون اينكار درسته؟

    1. سلام
      درست نیست
      بهتره ی مدرسه معمولی بری و وقتت باز باشه برای کلاس های بیرون

  41. سلام وقت بخیر
    کنکوری ۱۴۰۲ انسانی هستم من دانش آموز خودآموزی هستم و این خود آموزی باعث تنبلی من نمیشود و میخوام که سال دوازدهم رو غیر حضوری بخونم چون میدونم این غیرحضوری خواندن باعث تنبلی من نمیشود مدرسه من با اینکه نمونه دولتی در مشهد است ولی هیچ کیفیتی ندارد و فقط باعث سردرگمی دانش آموز میشود و وقتی که نمره مستمر هیچ اهمیتی و نمره نهایی اهمیت خاصی ندارد چرا باید سال آخر رو مدرسه حضوری برویم؟ یازده سال به مدرسه حضوری رفتیم چه کار خاصی برای ما کردو از طرفی در رشته انسانی بیشتر دروس را خود دانش آموز میتواند بخواند و من امسال در کلاس های کلاسینو ثبت نام کردم که بسیار بسیار بسیار از مدرسه مفیدتر و کاربردی تر هستند و مدرسه فقط یک تایم ۸ ساعته را از ما میگیرد و هیچ منفعتی ندارد چون امسال واقعا تجربش کردم این ۸ ساعت واقعا برای یک کنکوری مفید است چون بعد از ظهر بیشتر روز ها کلاس های مجموعه کلاسینو را دارم و میخوام از تایم صبح خودم بیشترین استفاده را بکنم
    خواهشا راهنمایی کنید و نظر تکراری ندهید چون مصمم هستم برای غیر حضوری خواندن سال دوازدهم

    1. سلام
      خودت جواب منو می دونی
      اما اگر که مطمئنی بی نظمی از اول صبح که بیدار شدن است و تا پاسی که از شب که درس خواندن هست نداری
      همون کاری کن که درسته
      مخالفتی ندارم

  42. سلام آقای افشار من یه سوال داشتم؟
    دارم میرم دوازدهم رشتم ناوبری و مجبورم از خانوادم دور باشم و ساکن اصفاهانیم و فقط خوزستان مدرسه این رشته رو داره و این خیلی برام سخته چون یک سال ینی یازدهمم رو آبادان به دور از اونها گذروندم،به اجبار خانواده رفتم این رشته و علاقم اصلا به درس نیست
    میخواستم بپرسم آیا میشه من نرم آبادان ینی نرم مدرسه و همینجا درس هارو بخونم و برای امتحان نوبت اول و دوم برم که بتونم قبول شم و دیپلمم رو بگیرم

    1. سلام
      اگر شرایط غیر حضوری شدن حقیقی داشته باشید بله
      وگرنه بهتره برید مدرسه

  43. سلام وقت بخیر ، دوازدهمی هستم و سمپاد میخونم در حال حاضر حضور برای همه اجباریه و دیگه مثل سال قبل نیست اما یکسری از اطرافیان و دوستان با گواهی پزشکی و نامه اداره کل تونستن غیاب خودشون رو موجه کنن میشه در این مورد توضیح بدید که چه نامه ای باید گرفته بشه از اداره و چه اقدامی باید صورت بگیره؟

    1. بهتره که باشی سر کلاس
      چون برای نهایی اوضاعت بهتر میشه و جزوه و نمونه سوال تشریحی داری

  44. سلام وقتتون بخير اميدوارم حالتون خوب باشه،من دوازدهم گرافيك رايانه اي هستم و تحمل مدرسه برام سخت شده و حس ميكنم دارم وقتمو تلف ميكنم ايا امكانش هست من مدرسه نرم توي خونه بخونم و امتحاناي پاياني رو برم؟

  45. سلام استاد خسته نباشید. من دانش آموز دوازدهم تجربی متقاضی کنکور ۱۴۰۲ هستم .دبیرستان و راهنمایی رو تو مدرسه نمونه بودم.تو راهنمایی تو ازمونای سنجش جز رتبه های کشوری میشدم تو راهنمایی.اما تو دوران دبیرستان شل کردم یه مقدار .الان من حدود یه ماه از سال دوازدهم میگذره و تست زنی و کنکور صفرم ولی نمرات امتحانام خوبه در حد ۱۹ ۲۰ هستش .
    معلم ها هم اصلا بلد نیستن درس بدن
    یعنی سر کلاس ها اصلا گوش نمیدم مثلا این ماه سر کلاس ریاضی شعر و داستان می‌نوشتم ولی امتحانشو ۲۰ شدم خودم بهتر میخونم.فکر میکنم اگه غیر حضوری بخونم بهتره چون تایمم میره بالا.در ضمن من کششم هم خیلی زیاده یعنی تا روزی ۱۳ تا ۱۴ ساعت میرم ثابت.و همچنین دانش اموز خوابگاهی هستم و خوابگاه هم فضای جالبی ندارع واسه درس خوندن.
    حالا با این اوضاع به نظرتون حضوری برم یا غیر حضوری
    با تشکر

    1. سلام
      اجازه بگیر برای غیرحضوری که بعدا برای نهایی خرداد به مشکل برنخوری
      البته دیماه هم امتحاناتت با نمره بالا پاس کن تا برای خرداد ماه قلق تشریحی نوشتن رو داشته باشی

  46. سلام من یازدهم تجربی هستم ،و مدرسه ام اصلا خوب نیست و برنامه ریزی کنکوری ندارن و کلا تست کار نمیکنن و هرسال قبولی دانشگاهمون خیلی ضعیفه(مدرسه ام منطقه۳)بنظرتون اگه غیرحضوری کنم و صبحا ویدئو آموزشی ببینم و بعدازظهر تست کار کنم مشکل بر میخورم؟

    1. سلام
      مدرسه عادی دولتی برو بقیه تایم دستت باشه برای کارای کنکوری و …

      1. آخه مدرسه من با اینکه شاهده اینطوری داغونه(کلا مدرسه های شهرستانمون خوب نیستن) مدرسه های دیگه که خیلی بدترن ،بنظرتون بازم باید برم مدرسه؟ و اینکه من با ویدئو های آموزشی بهتر یاد میگیرم و مشاورم دارم که برام کل روزو برنامه ریزی کنه .ممنون میشم راهنماییم کنید

        1. سلام
          مجدد
          مدرسه عادی برو که وقت دست خودت باشه
          چون تاثیر نمرات نهایی قطعی هست با غیرحضوری کردن موافق نیستم

  47. سلام استاد من یازدهم تجربی ام
    مدرسه نمونه ام ولی فک میکنم اگه سال دیگه هم توی همین مدرسه باشم به هدفم نمیرسم چون اصلا به کنکور کار ندارن
    چون آین مدرسه خیلی روی نمرات تاکید دارد و در غیر اینصورت از مدرسه اخراج میکنن
    و هیچ سال هم نشده رشته های تاپی قبولی داشته باشه
    بنظرشما بهتر نیست من سال آخر رو غیرحضوری باشم و مدرسه غیردولتی ثبت نام کنم

    1. اگر از امتحان خوبی میدی و محروم نمیس کنند از امتحان با اجازه مدرسه اینکار کن

  48. سلام استاد من اکثر نوبت اول رو رفتم و رشتم انسانیه حالا میخوام نوبت دوم نرم
    کلاس های مجازی تاملند و کلاسینو هم شرکت کردم اونم با تحقیق نه اینکه یا علی بگم برم و من سطح سواد اونارو با معلمای مدرسه خودمون اصلا مقایسه نمیکنما ولی اینا خیلی بهتر درس رو تفهیم میکنن و اینکه انسانی اکثر درساش کلا نیاز به معلم نداره مث سلامت که نهاییه تاریخ جغرافی جامعه نگارش مطالعات فرهنگی مدیریت خانواده زنگ ورزش واقعا نیاز نداره اینارو آدم خودشم میخونه واسه درسای مهم فارسی عربی فنون فلسفه منطق و ریاضیم خب ثبت نام کردم و از معلمای خودمون خیلی خوب میفهمونن علاوه بر این آدم به آزمونشم نمیتونه برسه

    1. سلام
      مشکلی با دیدن فیلم کلاس درس اساتید کنکورری ندارم ولی آیا بعدش وقت میکنی لااقل اندازه دیدن فیلم تست بیشتر حل کنی ؟
      دیدن فیلم مثل درسنامه کتاب هست و بعدش حل تست و تمرین بیشتر میخوای که اگر نداشته باشی به مشکل خواهی خورد

  49. سلام استاد خسته نباشید
    دانش آموز سال دوازدهم هستم و سال یازدهم و دوازدهم را توی منطقه 3خوندم و از اول سال تا دی ماه اومدم مدرسه و هم زمان برا کنکور هم خوندم اما وقت کم میارم و بشدت خسته میشم ومیخوام که از دی ماه تا نوبت دوم خودم با کمک مشاورم هم دروس نهایی و هم عمومی بدون مدرسه بخونم دانش آموز منظمی هستم و مطمئن هستم که اصلا شل نمیگیرم
    متاسفانه وقت زیادی تو مدرسه از دست میدهم و اگه خودم بخونم خیلی راحت تر یاد میگیرم بنظرتون چجوری غیر حضوری درس بخونم چون واقعا مدرسه درست درس نمیدن بخاطر جو کلاس چون 70درصد کلاس درس نمیخونن و من ضرر میکنم چون اونا نمیخونن و نمیزارن ما هم بخونیم و واقعا بنظرم میتونم هم برا عمومی ها اماده بشم و هم برای تخصصی کنکوری و تشریحی بنظرتون چیکار کنم که اجازه را بگیرم

    1. سلام
      شرکت در کلاس درس اجباری هست مگر با اجازه از مدیر و معلم اونم که شما را از امتحانات محروم نکنند

  50. سلام استاد دانش آموز دوازدهم انسانی هستم روزانه 7ساعت مدرسه دارم و 8ساعت هم خواب به نظرتون روزانه چند ساعت درس بخونم برا کنکور انسانی جوری که از درس زده نشم‌ مثل خیلی از رفیقام خودم فکر میکنم 3 ساعت وقت برا خودم 1ساعتش برا غذا 2ساعت هم یه تفریح و نظافت بقیش 6 ساعت میمونه بنظرتون کافی هست البته جمعه و پنجشنبه و چهارشنبه تعطیل هستم و سعی میکنم تایم ببرم بالا ممنون میشم نظرتون بگید

    1. کم کم نه
      زیاد و تند بیار بالا
      هر ساعت و هم تست
      چون ماهیت کنکور انسانی خواندی و تحلیلی باهم هستند

  51. سلام ….
    من مشکل افسردگی و اضطراب اجتماعی دارم میخواستم بدونم روشی هست که دوازدهم رو غیر حضوری بخونم یا فقد برای دادن امتحان به مدرسه برم مدرسه ام غیر انتفاعی هستش

    1. روش قانونی نیست که کلا نری مگه کمیسیون پزشکی تشخیص بده نمیتونی در کلاس درس بشینی
      مگه اسمت جایی ینویسی و کلاس شرکت نکنی
      در ضمن با توجه به تاثیر قطعی نمرات نهایی هم بهتریبری مدرسه

  52. سلام
    من کلاس دهم تجربی هستم میخوام سال بعد رو غیر حضوری بخونم و از روی فیلم های گوگل جلو برم چون واقعا مدرسه وقت گیره و هیچی از معلمای مدرسه یاد نمیگیرم و وفتی خودم تو خونه میخونم و از رو فیلم جلو میرم یچیزی یاد میگیرم .به نظرتون این انتخاب درستیه که خونه بخونم و برای امتحانای آخر سال برم امتحان بدم و برگردم ؟بعد اگه اینکارو کنم نمره مستمر از رو معلما چجوری لحاظ میکنن؟

  53. سلام، این آکادمی‌هایی که هم کلاس کنکور دارند هم مدرسه را برایت غیرحضوری می‌کنند و کلا فقط به کلاس اونها می‌ریم و خودشون اسممون رو توی یک مدرسه می‌نویسند هم درسته یا مشکل قانونی داره؟

    1. سلام
      عدم حضور در سر کلاس درس میتونه مشکل ساز بشه چون خلاف قانون هست و ریسک اینکار بر عهده خودتون هست

  54. سلام وقت بخیر
    من یازدهم هستم،میخوام که دوازدهم رو غیر حضوری بخونم،امکانش هست؟ چون راه مدرسم خیلی دوره و وقتم تلف میشه فقط. سطح آموزشی مدرسه هم چندان جالب نیست، خودم کلاس های کنکور ثبت نام کردم و وضعیت درسیم خیلی خوبه..تو کامنتا خوندم که گفتین غیر حضوری کردن مدرسه غیر قانونیه و ریسک داره، میشه یکم راهنمایی کنین؟!

    1. امکانش نیست که هیچ ریسکش هم زیاده با تاثیر قطعی نمرات نهایی

      1. سلام
        ببخشید نمرات نهایی مگه فقط باتوجه به امتحانات هماهنگ نیست
        پس اگه نمره تاثیر قطعی هم داشته باشه دست معلما نیست که
        به عبارتی اگه مدرسه نریم و همه درس هارو صفر بِدن تاثیری در ورود به داشنگاه نداره
        سوال من اینه که آیا معاون ها (یا مدیران) طبق قانون میتونن مارو به علت نرفتن پی در پی به مدرسه اخراج کنن؟(یا هرچیزی که تاثیری در ورود به داشنگاه داشته باشه)

        1. سلام
          درسته دست معلم نیست ولی عدم حضور در مدرسه برابر محرومیت از شرکت در امتحانات نهایی میشه وگرنه خیلی از دوازدهمی ها مدرسه نمی رفتند

  55. سلام ببخشید من می‌خوام کنکور هنر بدم
    از طرفی رشته خودم هنر نیست
    هر روز باید تا ساعت ۲ تو مدرسه باشم
    منابع کنکور هنر هم خیلی زیاده
    با این شرایط نمی دونم اصلاً موفق میشم؟
    عقلانیه که برگه بگیرم برای کمیسیون که برم بزرگسال؟چون می‌تونم این کار رو کنم

    1. سلام
      شرایط کنکور هنر ساده نیست
      اغلب رزتبه دارها و فارغ التحصیل هستند
      چون تعداد و تنوع منابع خیلی خیلی زیاد هستند

  56. خنده داره
    من برم سر کلاس های بی کیفیت توی یه مدرسه طویله مانند و 6 ساعت وقتم رو تلف کنم و حق انتخاب هم نداشته باشم

  57. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید یه سوال داشتم..
    من دوازدهم تجربی هستم و نمیخوام که کنکور بدم و میخوام برم دانشگاه آزاد برای رشته های هنر و میخوام به کلاس های آموزشی ثبت نام کنم از طرفی هم نمیتونم هم مدرسه و هم کلاس هارو با هم برم و اداره کنم میخوام دوازدهم رو غیرحضوری فقط برای امتحانات نهایی بخونم آیا این امکان داره؟؟
    و اینکه منی که نمیخوام کنکور بدم معدل تأثیری داره؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      اگر غیرانتفاعی ثبت نام کنی و بری جلو بله امکانش هست

  58. سلام
    اگه مدرسه اخراجم کنه میتونم امتحانای شهریور رو بدم؟ یاخیر؟

  59. سلام وقتتون بخیر.
    من امسال یازدهم تجربی میخونم ولی چون هم سطح معلم و… پایینه و هم خودم مجبورم که وقت خیلی زیادی و سر درسام بزارم و اینطوری به امتحانا مدرسه نمی‌رسم و افت میکنم .
    تصمیم گرفتم امسالو غیر حضوری بخونم و برای دی و خرداد امتحان بدم.
    تصمیم درستیه؟

    1. غیرحضوری ها خیلی هاشون بی روحیه و ضعیف درس می خوانند ولی اگر شما مثال نقض این اتفاق باشی و عالی بخوانی هیچ مشکلی نیست

  60. بله خوشبختانه من یک انرژی زیاد و پشتکار خیلی خوبی دارم و اینطوریه که درس میخونم انگار تفریح میکنم.
    ولی متأسفانه هر چقدر هم که برای والدینم اثبات کردم که مدرسه رفتنم به درد نمی خوره و فقط فرصتم رفته و در نهایت همشو خودم می شینم می خونم و اینطوری تا الان فقط لطمه دیدم چون فرصت نکردم واسه امتحانا…
    ولی قانع نمی شن. در حالی که خودشونم می‌دونن من چه طور بچه ای هستم.

    به نظر شما چیکار کنم؟
    لطفاً راهنمایی کنید.
    میشه لطفاً ی مشاوره و گفت و گو با والدینم داشته باشید؟؟

    1. سلام
      وقت ۱۵ دقیقه ای از منشی بگیرید
      در خدمت هستم
      تلگرام : ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  61. سلام اگه من بخوام مدرسه برم از بعد دی و رفتن من در حد هفته ای دو یا سه جلسه باشه از امتحانات محروم میشم؟ واقعا تو مدرسه وقت ادم تلف میشه و یادگیری درستی وجود نداره ، دوازدهمم

    1. سلام
      با مدرسه هماهنگ نکنی برات مشکل ساز میشه
      صحبت کنید فقط تا بهمن برید و از اونجا به بعد دست خودتون باشه

  62. سلام من پایه دوازدهمم . مدرسم دولتیه میخوام نیمسال دوم نرم مدرسه ولی خب مدیر و معاون ها گیر میدن اگه برم مدرسه اموزش از راه دور مشکلی تو روند ثبت نام نهایی ها و کنکور برام پیش میاد ؟/؟

    1. یتونه مشکل درست کنه و از مدرسه قبل از نهایی خرداد اخراج بشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا