مشاوره خصوصی علیرضا افشار
جزوه و نمونه سوال تستی کنکوری

دانلود نمونه سوالات تست هوش و استعداد معلمی کنکور فرهنگیان

مجموعه تست استعداد تحصیلی آزمون تربیت معلم

 همانظور که در پست منابع آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان گفتیم در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ سوالات تست هوش جزو تست های اصلی آزمون اختصاصی تربیت معلم با ضریب ۳ برای کلیه گروه های آزمایشی انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان می باشد.

اینگونه سوالات بیشتر جنبه تحلیلی و هوشی دارند و هدف آن انتخاب افرادی با هوش و درک تحصیلی بالا در دانشگاه فرهنگیان می باشد.

با توجه به آنچه گفته شد حتما سوالاتی برای بسیاری از علاقمندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به وجود می آید که نمونه سوالات هوش و استعداد معلمی در کنکور فرهنگیان چیست؟ تا در این فرصت باقیمانده تا کنکور اردیبهشت خود را برای کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان آماده و مسلط کنند.

با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه مقاله سعی شده فایل های جامعی در خصوص تست های هوش و استعداد معلمی در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ ارائه شود.

برای دانلود نمونه سوالات هوش و استعداد معلمی در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ به باکس دانلود در انتهای متن مراجعه نمایید.

هدف از گنجاندن درس هوش و استعداد معلمی به منابع آزمون تربیت معلم ۱۴۰۳، رسیدن به شناخت ابعاد شخصیتی داوطلبان شغل معلمی می باشد.

در فایل های حاوی نمونه تست های هوش و استعداد معلمی یک سری سوالاتی به شکل حل مسئله، ارائه راهبرد در مسائل مختلف و همچنین سوالاتی مرتبط با مهارت و استعداد معلمی از داوطلبان پرسیده می شود.

بنابراین داوطلبان برای جلوگیری از اتلاف وقت خود، بهتر است که منابع کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳ را تهیه کنند و به مطالعه و حل تست بپردازند.

به همین منظور در این مقاله لینک دانلود نمونه سوالات هوش و استعداد معلمی در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ در اختیار علاقمندان قرار داده شده است.

متقاضیان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و یا تربیت دبیر شهید رجایی می توانند با مطالعه کتاب هوش و استعداد معلمی و حل تست های موجود در این pdf ها در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ بر مباحث این درس مسلط شوند و در نهایت از میزان تاثیر و سهم نمره آزمون اختصاصی برای پذیرش دانشجو معلم بهره مند گردند.

مهم ترین مهارت ها و استعدادهای معلمی که در آزمون اختصاصی و مصاحبه حضوری در نظر گرفته می شوند، عبارتند از: توانایی تدریس، مدیریت کلاس درس، ارتباطات، مدیریت زمان، مهارت‌های نوشتاری قوی، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، هوش هیجانی، مذاکره، تعهد، رهبری، کار تیمی، مهارت‌های بین فردی، آشنایی و درک فناوری های جدید، مهارت‌های کامپیوتری، آموزش مجازی …

نمونه سوالات هوش و استعداد معلمی در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳

متقاضیان جهت پاسخ دادن به تست های هوش و استعداد معلمی، خود را باید از جنبه های مختلفی همانند هوش، قدرت تجسم، میزان تسلط در ریاضیات، درک و تحلیل متون، منطق، سرعت عمل و … مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

بنابراین به دلیل اهمیت و تاثیر کتاب هوش و استعداد معلمی در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ برای پذیرش داوطلبان، حتما باید متقاضیان با نمونه سوالات هوش و استعداد معلمی آشنا شوند و بتوانند با تسلط بر مباحث آن در جلسه کنکور به سوالات تستی آزمون اختصاصی تربیت معلم پاسخ بدهند.

همانطور که می دانید علاقمندانی که می خواهند در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل بدهند، باید در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ شرکت کنند.

در سال های گذشته کنکور جداگانه برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برگزار نمی شد و داوطلبان می توانستند با شرکت در کنکور سراسری، در زمان انتخاب رشته، رشته های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته سایت سنجش انتخاب کنند.

اما برای کنکور ۱۴۰۳ متقاضیان دانشگاه فرهنگیان علاوه بر پاسخ دادن به تست های دفترچه رشته خود باید به دفترچه سوالات آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان نیز پاسخ دهند.

لازم به ذکر است با توجه به این که ضریب درس هوش و استعداد معلمی در کنکور فرهنگیان ۳ می باشد، این درس اهمیت بالاتری نسبت به دروس دیگر دارد و لازم است که این درس به طور دقیق مطالعه شود و نمونه سوال حل شود تا متقاضیان بتوانند با امادگی بیشتری در کنکور اختصاصی فرهنگیان شرکت نمایند.

ضریب درس هوش و استعداد معلمی در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳

علاقمندانی که به دنبال پذیرش در کنکور اختصاصی فرهنگیان هستند، باید با نحوه پذیرش در این آزمون آشنا باشند.

همانطور که مطلع هستید سوابق تحصیلی افراد ۵۰ درصد تاثیر مستقیم بر روی نتایج کنکور خواهد داشت، علاوه بر این ۲۵ درصد قبولی مربوط به آزمونی است که در اردیبهشت برگزار می شود و ۲۵ درصد باقی مانده مربوط به مصاحبه افراد پس از قبولی در کنکور می باشد.

برای قبولی در کنکور فرهنگیان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، لازم است که افراد با توجه به ضرایب دروس و اهمیت آن ها به مطالعه منابع و کتاب هوش و استعداد معلمی و همچنین حل نمونه سوالات آن برای شرکت در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ بپردازند.

۱۵ درصد سوالات اختصاصی کنکور فرهنگیان مربوط به دروس رشته های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان می باشد.

۱۰ درصد باقی مانده نیز مربوط به سوالات اختصاصی فرهنگیان و دفترچه سوال ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم است که شامل مواد امتحانی هوش و استعداد معلمی، تعلیم و تربیت اسلامی می باشد.

بنابراین داوطلبان باید ابتدا در درس هوش و استعداد معلمی بیشترین امتیاز را کسب کنند، زیرا از ضریب بیشتری برخوردار است.

یعنی هر سوال این درس دارای ضریب ۳ است و امتیاز سوالات جمع شده و بر تعداد سوالات تقسیم می شود و عدد به دست آمده رتبه فرد در بخش مورد نظر را نشان می دهد.

از این رو افراد با مطالعه دقیق منابع هوش و استعداد معلمی و همچنین حل نمونه سوالات موجود در این فایل ها می توانند آمادگی و تسلط کافی بر برای شرکت در آزمون اختصاصی فرهنگیان را کسب کنند.

این جزوه به صورت رایگان در اختیار شما داوطلبان و دانش اموزان قرار گرفته ، به هیچ عنوان به سایتهایی که بابت دانلود این جزوه از شما پول دریافت میکنند اعتماد نکنید.

باکس دانلود

نمونه سوالات اول

مؤلف: –
پایه تحصیلی : کنکوری
تعداد صفحه : 20
حجم کل :  5MB
منبع: وبسایت علیرضا افشار

دانلود جزوه

نمونه سوالات دوم

مؤلف: –
پایه تحصیلی : کنکوری
تعداد صفحه : 25
حجم کل :  1MB
منبع: وبسایت علیرضا افشار

دانلود جزوه
در صورت هرگونه نارضایتی یا مشکل میتوانید به بات poshtiban_sitebot در تلگرام پیام دهید.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

28 دیدگاه

  1. سلام این چیزی که گذاشتید فقط بخشی از کتابه یا کامله
    همینو پیرینت بگیریم یا بخریم

      1. سلام خسته نباشید. این پاسخنامه که گذاشتین کامل نیس من به بخش الگو ها جوابشون خیلی نیاز دارم.میشه پاسخنامش بفرستین یا بزارین.توروخدا جواب بدین تا ظهر

  2. سلام وقت به خیر . ممنون بابت سوالات هوش.
    فقط یه نکته در جزوه دوم پاسخ تشریحی سوالات ۸۰۱ تا ۸۸۳ و همچنین پاسخ سوالات۱۳۴۱ تا ۱۳۵۶ نیست . میشه لطفا پاسخ این سوالات رو هم در کانالتون بزارید . ممنون

  3. سلام وقتتون بخیر. در کنکور اختصاصی فرهنگیان تعداد سوالات هوش و استعداد معلمی و تعلیم و تربیت اسلامی چند تاست؟ ممنون

  4. سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم دینی و زندگی دهم و یازدهم هم مخصوص کنکور اختصاصی فرهنگیان هست باید بخونیم ؟!
    یا اینکه واسه کسانی هست ک کنکور مخصوص رشته ی خودشون رو شرکت میکنن؟

  5. سلام وقتتون بخیر آقای افشار
    نهایت تشکر رو دارم از لطف شما که این نمونه سوالات تست هوش را رایگان دراختیار ما گذاشتید
    ببخشید برای من سواله که از دو دفترچه کنکور مختص فرهنگیان که در اردیبهشت برگزار میشود کدام دفترچه از تاثیر بیشتری در قبولی برخوردار است ؟دفترچه همیشگی کنکور یا دفترچه اختصاصی ۳منبع؟ آیا ترمیم معدل برای منی که دوسال پیش دیپلم گرفتم میسر است بعد آزمون؟ برای ۵۰درصد تاثیر میپرسم باتشکر از پاسخگویی شما

  6. کاش جوتب تشریحی‌ داشت من خیلی از سوال هارو میمونم ولی نمیدونم‌از چه راهی ب دست اومده

  7. کاش جواب‌ تشریحی‌ داشت من خیلی از سوال هارو میمونم ولی نمیدونم‌از چه راهی ب دست اومده

  8. با سلام خدمت استاد،میخواستم بپرسم مهارت معلمی تت‌ فصل ۳ آزمون گرفته میشه یا کل کتاب؟؟

    1. تا همون فصل ۳ خوب بخوانی بزنده ای .. هیچکسی از شما بیشتر نخوانده

  9. تشکر ار لطف بی کرانتون برای کنکوری های بی کس که سر در نمیارن از منابع جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا