مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۲ تجربی | ریاضی | انسانی + دهم، یازدهم و دوازدهم

تاریخ و زمان و ساعت برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه + ترمیم معدل و ایجاد سابقه

انتشار برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۲

برنامه امتحانات نهایی ترم خرداد ماه در سه پایه تحصیلی  برای دانش آموزان سال دهم، یازدهم و دوازدهم و همچنین ویژه دانش آموزان مدارس روزانه و بزرگسال ، متقاضیان آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته های شاخه نظری دوره دوم متوسطه که تصمیم به اخذ مدرک دیپلم یا ترمیم نمرات امتحانات نهایی و یا تشکیل سابقه تحصیلی دارند ، منتشر شده است.

علاوه بر دانش آموزان سال دهم، یازدهم و دوازدهم، در اطلاعیه منتشر شده توسط آموزش و پرورش، دانش آموزانی که در امتحانات نهایی شهریور برای کسب نمره قبولی در پایه تحصیلی دوازدهم موفق نبودند و همین طور داوطلبان کنکور سراسری سال جاری که تصمیم به ترمیم معدل امتحانات نهایی دارند ، و یا قصد تشکیل سوابق تحصیلی را دارند ، می توانند برای شرکت در این امتحانات ثبت نام کنند .

وزارت آموزش و پرورش هر سال برنامه زمان دقیق برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه را برای مدارس اعلام می کند.

با توجه به برنامه امتحانات نهایی منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان پایه دوازدهم تحصیلی می توانند با برنامه ریزی دقیق و مناسب به مطالعه و یادگیری دروس رشته تحصیلی خود بپردازند و با آمادگی کامل در جلسات امتحانات نهایی حضور به عمل آورند از آنجایی که برنامه ریزی این امتحانات همراه با برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور تیر ماه 1402 شده است از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه و زمان دقیق برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۲، لطفا ادامه مطالب در این مقاله را از دست ندهید.

امتحانات سال دهم و یازدهم نهایی نیست و به طور عامیانه به آن نهایی گفته میشود، این امتحانات هماهنگ است و تاثیری در کنکور 1403 نخواهد داشت! تفاوت امتحانات نهایی و هماهنگ در ادامه مطلب توضیح داده شده است.

ساعت برگزاری و فرایند امتحانات نهایی خرداد ماه 1402

فرآیند زمان
ورود دانش آموزان به محوطه حوزه ساعت 7 تا 7:30 صبح
ورود به سالن برگزاری آزمون با کنترل حفاظت آزمون ساعت 7:15 تا 7:40 صبح
بسته شدن درب آزمون ساعت 7:40 صبح
پخش فایل صوتی قرائت قرآن و نکات مربوط به مقررات آزمون و توصیه مشاوره ای ساعت 7:45 صبح
شروع آزمون ساعت 8 صبح

دانلود برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۲ پایه دوزادهم

برای دانش آموزان پایه دوازدهم تحصیلی ، برنامه ریزی مناسب و دقیق و همچنین اطلاع از موارد حذفیات کتاب های درسی در امتحانات نهایی و اولویت بندی دروس جهت مطالعه و یادگیری بیشتر قبل از شروع امتحانات نهایی خرداد ماه بسیار پراهمیت می باشد.

داشتن برنامه مطالعاتی مناسب و مطالعه پیش از آغاز امتحانات قطعا در کسب نتیجه بهتر برای دانش آموزان پایه دوازدهم تحصیلی در مدارس روزانه یا بزرگسال بسیار موثر می باشد.

تاریخ و روز ریاضی فیزیک تجربی انسانی
یکشنبه1402/2/31 تعلیمات دینی 3 (دینی،اخلاق و قرآن) و ادیان الهی (3) – اقلیت های دینی تعلیمات دینی 3 (دینی،اخلاق و قرآن) و ادیان الهی (3) – اقلیت های دینی تعلیمات دینی 3 (دینی،اخلاق و قرآن) و ادیان الهی (3) – اقلیت های دینی
سه شنبه1402/3/2 فیزیک فیزیک تاریخ 3
پنج شنبه1402/3/4 فارسی فارسی فارسی
یکشنبه1402/3/7 هندسه ریاضی جامعه شناسی
سه شنبه1402/3/9 زبان انگلیسی زبان انگلیسی زبان انگلیسی
پنج شنبه1402/3/11 شیمی شیمی فلسفه
سه شنبه1402/3/16 حسابان زیست شناسی علوم و فنون ادبی 3
پنج شنبه1402/3/18 سلامت و بهداشت سلامت و بهداشت سلامت و بهداشت
یک شنبه1402/3/21 ریاضیات گسسته *زمین شناسی یازدهم ریاضی و آمار
سه شنبه1402/3/23 عربی زبان قرآن عربی زبان قرآن عربی زبان قرآن
پنجشنبه1402/3/25 علوم اجتماعی علوم اجتماعی جغرافیا

* زمین شناسی سال یازدهم مخصوص داوطبان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم معدل

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در برنامه و تاریخ برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۲ ، تغییرات در جدول بالا اعمال خواهد شد‌.

امتحان خرداد ماه زمین شناسی نهایی است؟

خیر، برای کنکوری های جدید و برای سال یازدهمی ها این درس نهایی نیست و تنها برای دواطلبان ترمی-واحدی، سالی واحدی و دانش آموزانی که بین سال های 84 تا 97 فارغ التحصیل شده اند و قصد ترمیم معدل و یا ایجاد سابقه ی تحصیلی را دارند نهایی خواهد بود.

دوستانی که قصد ترمیم معدل و یا ایجاد سابقه تحصیلی در درس زمین شناسی را دارند باید دقت کنند که منبع شما زمین شناسی سال یازدهم است که میتوانید از سایت https://chap.sch.ir دریافت کنید یا منابع کمک درسی تهیه کنید.

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه بزرگسالان ۱۴۰۲ و ترمیم معدل

دانش آموزانی که در زمان تحصیل موفق به قبولی در امتحانات نهایی مدارس خود نشدند و یا تصمیم به گرفتن دیپلم مجدد در رشته جدیدی هستند ، می توانند در امتحانات نهایی ویژه بزرگسالان شرکت کنند.

همچنین با توجه به قوانین و ضوابط جدید کنکور و تاثیر معدل و سوابق تحصیلی به صورت مستقیم روی نتیجه نهایی کنکور سراسری ، داوطلبانی که قصد ترمیم معدل و تشکیل سابقه تحصیلی دارند ، می توانند در امتحانات نهایی ویژه بزرگسالان شرکت کنند .

برنامه امتحانات نهایی برای دانش آموزان پایه دوازدهم در رشته های ریاضی و تجربی و انسانی با برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه بزرگسالان به صورت هم زمان برگزار میشوند .

فلذا جدول زیر دوباره برنامه امتحانات نهایی دانش آموزان و بزرگسالان برای شما تکرار می شود:

آیا امتحانات سال یازدهم و دهم برای کنکور ۱۴۰۳ نهایی است؟

دقت کنید که امتحانات خرداد 1402 به هیچ وجه نهایی نیست و در کنکور 1403 تاثیر ندارد. به این امتحانات به اشتباه نهایی گفته میشود در صورتی که به صورت هماهنگ برگزار میشود. امتحانات هماهنگ به امتحانی میگویند که سوالات آن به صورت منطقه ای، شهرستانی و استانی طرح میشود اما توسط معلم خودتان تصحیح خواهد شد. امتحانات هماهنگ سال دهم و یازدهم هیچ تاثیری در کنکور نخواهد داشت.

دانلود برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۲ پایه یازدهم

دانش آموزان سال یازدهم نیز باید در دو درس به صورت نهایی شرکت کنند که این دو درس برای هر رشته متفاوت است و برنامه ی آن برای خرداد ماه به صورت زیر است:

پایه یازهم
تاریخ و روز ریاضی فیزیک تجربی انسانی
1402/3/8 حسابان 1 ریاضی 2 ریاضی و آمار 2
1402/3/10 عربی زبان قرآن 2 عربی زبان قرآن 2 علوم و فنون ادبی 2
امتحانات سال دهم و یازدهم نهایی نیست و به طور عامیانه به آن نهایی گفته میشود، این امتحانات هماهنگ است و تاثیری در کنکور 1403 نخواهد داشت! تفاوت امتحانات نهایی و هماهنگ در این مطلب توضیح داده شده است.

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۲ پایه یازدهم مخصوص غایبین

کسانی که در امتحانات غیبت موجه داشته اند میتوانند طبق برنامه زیر در امتحانات نهایی یازدهم شرکت کنند:

پایه یازهم غایبین موجه
تاریخ و روز ریاضی فیزیک تجربی انسانی
1402/3/29 عربی زبان قرآن 2 عربی زبان قرآن 2 علوم و فنون ادبی 2
1402/3/31 حسابان 1 ریاضی 2 ریاضی و آمار 2
امتحانات سال دهم و یازدهم نهایی نیست و به طور عامیانه به آن نهایی گفته میشود، این امتحانات هماهنگ است و تاثیری در کنکور 1403 نخواهد داشت! تفاوت امتحانات نهایی و هماهنگ در این مطلب توضیح داده شده است.

دانلود برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۲ پایه دهم

دانش آموزان سال دهم نیز باید در دو درس به صورت نهایی شرکت کنند که این دو درس برای هر رشته متفاوت است و برنامه ی آن برای خرداد ماه به صورت زیر است:

پایه دهم
تاریخ و روز ریاضی فیزیک تجربی انسانی
1402/3/1 فارسی فارسی فارسی
1402/3/3 فیزیک زیست شناسی عربی اختصاصی
امتحانات سال دهم و یازدهم نهایی نیست و به طور عامیانه به آن نهایی گفته میشود، این امتحانات هماهنگ است و تاثیری در کنکور 1403 نخواهد داشت! تفاوت امتحانات نهایی و هماهنگ در این مطلب توضیح داده شده است.

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۲ پایه دهم مخصوص غایبین

پایه دهم غایبین موجه
تاریخ و روز ریاضی فیزیک تجربی انسانی
1402/3/29 فارسی فارسی فارسی
1402/3/31 فیزیک زیست شناسی عربی اختصاصی
امتحانات سال دهم و یازدهم نهایی نیست و به طور عامیانه به آن نهایی گفته میشود، این امتحانات هماهنگ است و تاثیری در کنکور 1403 نخواهد داشت! تفاوت امتحانات نهایی و هماهنگ در این مطلب توضیح داده شده است.

نکاتی برای موفقیت در امتحانات نهایی خرداد ماه

همانطور که میبنید فاصله برخی درس ها با یکدیگر کم است و فرصت زیادی برای مطالعه ندارید، پس حتما از قبل آمادگی داشته باشید که امتحانات را خراب نکنید و روحیه خود را از دست ندهید، به خصوص کسانی که در درس خاصی مثلا زبان، عربی، ریاضیات ضعف دارند حتما از روزهای قبلتر خود را آماده کنند که با موفقیت و آرامش امتحان را پشت سر بگذارند.

این پست و اطلاعات آن مداوم بروز خواهد شد و تمامی اطلاعات جدید در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

45 دیدگاه

  1. با سلام ،‌ الان ما متوجه نمیشیم ، تعداد خیلی زیادی از بچه ها ، پرونده ی ترمیمشون رو دی ماه بستن ، که خرداد مانع کنکورشون نشه ! زمین شناسی در امتحانات ترمیم معدل دی ماه نبود ! حتی روزی هم که برای ثبت نام ترمیم معدل برای خرداد ۱۴۰۲ رفتیم ، هیچ واحد و عنوان آزمونی برای زمین وجود نداشت ! فقط ۱۰ درس رو برای ترمیم معدل ثبت نام میکردن ! الان برنامه امتحانات دادن با ۱۱ درس ! وقتی اصلا در لیست ثبت نام ترمیم ، زمین وجود نداشته ، چطوری ملت برن آزمون بدن ؟ وقتی اصلا انتخاب واحد و کارت آزمون در مدارکشون نیست !!! به صورت ناگهانی به این نتیجه رسیدن خرداد آزمون بگیرن ؟!؟

    1. لام
      مشکلی نیست
      مایل به ترمیم اش هستی میتونی از پایه یازدهم امتحانش بدی خرداد

  2. سلام.ایا ما که ترمیم معدل شرکت کردیم {فارغ التحصیل هستم} باید فارسی و ریاضی پایه دهم و یازدهم را هم برای امتحانات بخوانیم؟دبیر فیزیکمان گفت تصمیم جدید اموزش و پرورش است و ریاضی و فارسی هر سه پایه امتحان گرفته میشود.این درست است؟

    1. سلام
      خیر
      اون درس ها نهایی نیست
      بلکه هماهنگ هست و مثل امتحان داخلی تاثیری در کنکورهای بعدی نداره

    2. سلام امتحانات هماهنگ پایه یازدهم رو معلم تصحیح میکنه؟ یا آموزش و پرورش؟

  3. اها خب یعنی ما که فارغ التحصیلیم باید اونارو هم بخونیم و امتحان بدیم یا اختصاصا فقط برای پایه دهمی و یازدهمیا گذاشتنش؟در کنکور 1402 چی؟تاثیر داره ؟

    1. سلام
      شما فقط دوازدهم دبیرستان خودت امتحان میدی
      اون امتحانات هماهنگ هست و برای پایه های یازدهم و دهم هر کدام ۲ درس و حتی در کنکورهای سال های بعد این بچه ها نیز تاثیر نداره

  4. سلام وقت به خیر. ببخشید به نظر شما سلامت رو که نمر ۱۵ داره ترمیم کنم؟ ادبیات و اختصاصیا رو دارم برا تریمیم و وضع درسم خوب نیس قلمچی میانگین ترازم ۵۶۰۰ ئه به نظرتون ارزش داره بخونمش؟

    1. هر درس عمومی من جمله سلامت نمره اش زیر ۱۸/۵ باشه حتما ترمیم نمره لازم داره

  5. سلام استاد
    دینی ۱۷, زبان ۱۷/۵, فارسی ۱۸ , شیمی ۱۹/۵, عربی ۱۹/۷۵,سلامت و هویت رو هم حدود ۱۵ اینا.
    ریاضی ۱۹یا ۱۹/۵،فیزیک ۱۸/۵,زیست هم فکر کنم ۱۹یا ۱۹/۵ شدم.
    ۲روزه شروع کردم. توی زبان ضعف دارم و تو این زمان باقی مونده نمیتونم بخونمش، به نظر شما به جز زبان که میدونم تو این تایم نمی‌رسم چه درسی رو ترمیم کنم؟

  6. سلام استاد خسته نباشید
    من توی لیست ترمیم دروس اصلا زمین شناسی ندیدم حالا چیکار کنم برای ترمیمش ؟
    مهلت ثبت نام مونده اصن ؟

    1. ترمیم برای سالی واحدی ها هست
      فارغ های ۸۷ و قبل تر

      برای فارغ های قبل از ۱۳۸۴ و بعد از ۱۳۹۸ نیست

  7. سلام.من کنکورتیر۱۴۰۲شرکت کردم ودبیرستانوهمون موقع فارغ التحصیل میشم.امانمرات دروس عمومی پایین هستش اگه شهریورماه برای ترمیم معدل اقدام کنم شامل کنکور۱۴۰۲میشه یاتاثیری توی کنکورامسال نداره؟

    1. میره برای ۱۴۰۳
      اخرین فرصت تاثیر در کنکور ۱۴۰۲ فقط ترمیم خرداد هست

  8. سلام .ببخشید برای پایه دهمی های امسال یعنی سال ۱۴۰۲ ،آیا این دو امتحانی که قراره به صورت هماهنگ برگزار بشه یعنی مثلا ادبیات و زیست برای تجربی ها ،بر روی کنکور تاثیر داره ؟ یا فقط به صورت آزمایشی برگزار میشه؟ ممنون

  9. سلام. من دارای دیپلم نظام سالی واحدی ریاضی هستم. سال ۸۷ دیپلم ریاضی گرفتم و ۸۸ پیش ریاضی. برای کنکور تیر ریاضی میخوام شرکت کنم. امروز رفتم مدرسه بزرگسالان و توی همه دروس سال دوازدهم برای ایجاد سوابق ثبت نام کردم.

    این دروس شامل دینی3، عربی 3، فارسی 3، زبان3، علوم اجتماعی، سلامت و بهداشت، شیمی3، فیزیک3،هندسه2، حسابان2، ریاضیات گسسته بود.

    دروسی که من توی امتحانات کبتی نهایی دیپلم امتحان دادم دین و زندگی3، زبان فارسی3، ادبیات فارسی، عربی3، زبان3، فیزیک3، شیمی3، جبرواحتمال، هندسه2، حسابان بود.

    1. من برای چه دروسی حتما باید ایجاد سوابق کنم و اگر اینکار رو نکنم درس صفر رد میشه به جای اینکه نمره امتحان دیپلمم جایگزین بشه؟
    2. آیا نمره جبرواحتمال من جایگزین ریاضیات گسسته من میشه؟
    3. نمره حسابان جایگزین حسابان 2 میشه؟
    4. من از مشاوری شنیدم که باید حتما فارسی و دینی رو امتحان بدم چون زمان من امتحان پیش دانشگاهی نهایی نبوده. این درسته؟ خواهش میکنم جواب بدید. ممنون.

    1. سلام
      نظام شما ترمی واحدی بوده نه سالی واحدی که در عمل فرقی هم نداره

      در واقع با شما مثل کسی که هیچ سابقه ای نداره برخورد کردند در صورتیکه شنا ۳۰ درصد تاثیر سوم دبیرستان داری و فقط پیش دانشگاهی نهایی نداشتی

      با خودشون صحبت کن ببین چی میگن بهت
      اگر گفتند چون پیش نداشتی باید همه دوازدهم نهایی امتحان بدی دیگه چاره ای نیست

  10. سلام خسته نباشد این امتحانات هماهنگ پایه یادزهم تجربی آیا معلما ها تصحیح میکنن یا میره اموزش و پروروش تصحیح میشه

  11. سلام خسته نباشید
    ببخشید این دو درسی که برای دهم به صورت هماهنگ برگزار میشه(فارسی و زیست) ،آیا توسط معلم خودمون بررسی میشه یا آموزش پرورش؟

  12. الان که دهم هماهنگه مثلا برای زیست باید عین نهایی دوازدهم نمره ی ورقه حتما بالای ۷ باشه ؟یه توضیحی راجبش میدین من نمره ی ترم اولم ۲۰ و ۱۹/۵مستمر و ورقه بود ترم دوم مستمر ۱۸ ورقه ی ترم دوم میخوام بدونم حتما باید بالای ۷ باشه؟

  13. سلام وقت بخیر
    آیا کسی که کنکور ۱۴۰۳ داره و مثلا بخواد شهریور سال ۱۴۰۳ در ترمیم شرکت کنه برای کنکور ۱۴۰۳ محسوب میشه یا می‌ره برا ۱۴۰۴؟

  14. سلام وقت بخیر
    امتحانات هماهنگ پایه دهم برای مدارس سمپاد از طرف آموزش و پرورش هست یا توسط خود سازمان برگزار میشه؟

    1. آموزش و پرورش
      البته تاثیری در کنکورها و هیچ جایی و هیچ سالی نداره چون معلم خودت تصحیح میکنه

    2. سلام
      اگر در امتحانات نهایی غیبت موجه داشته باشیم میتونیم دوباره امتحان بدیم و چطور میشه

        1. سلام ، امید وارم حالتون خوب باشه
          من درس ریاضی و شیمی پایه یازدهم رو تجدید شدم که ریاضیش نهایی بوده . و هر دو درس رو شرایط تک ماده دارم این دودرس رو میتونم در شهریور ماه سال بعد (سال دوازدهم )موقع گرفتن دیپلم تک ماده کنم ؟ ممنون از پاسخگوییتون 🌹

          1. سلام
            اگر شرایط تک ماده داشته باشی مساله ای نیست

  15. اگه غیبت داشته باشیم و گواهی پزشکی داشته باشیم میتونیم دوباره امتحان بدیم دهم تجربی هستم

      1. سلام ازمون هماهنگ غایبین موجه دوازدهما برنامش رو هنوز اموزش و پرورش اعلام نکرده ؟

  16. سلام ببخشید هنوز برنامه امتحانات هماهنگ غایبین موجه دوازدهما گفته نشده چه روزایی برگزار میشه ؟

  17. سلام آقای افشار
    من دوتا از درسای پایه دهم و یازدهم (زیست ۱و۲)رو افتادم
    و شهریور ماه به دلایلی نمیتونم شرکت کنم و از مدرسه خواستم که دی ماه ازم امتحان بگیرن اما گفتن که دی ماه فقط میتونی ۳۷ واحد امتحان بدی یعنی فقط میشه دروس سال دوازدهم رو امتحان داد واین دروس رو باید شهریور سال بعد امتحان بدم .. اما من تو نت سرچ کردم اکثرا گفتن که دی ماه میشه امتحانشون رو داد ..، تروخدا راهنماییم کنید. میترسم اگه نتونم دی ماه امتحان بدم بیوفته شهریور سال بعد و دیپلمم دیر صادر شه و نتونم دانشگاه ثبت نام کنم

  18. خب اگه بیفته شهریور سال بعد و قبول شم‌ ب موقع جواب مشکلی بابت ثبت نام دانشگاه پیش نمیاد ؟

    1. خرداد ها باید ترمیم کنید
      چون درس های خرداد تاثیر میدن و نهایی شون سخت میگیرند

  19. با سلام و وقت بخیر
    طبق گفته سازمان سنجش که امتحان های پایه دهم و یازدهم از سال 1403 و 1404 نهایی میشود اگر شخصی بعد از چند سال که دیپلمش را گرفته و فقط امتحان های پایه دوازدهم او نهایی بوده در کنکور شرکت کند(کنکور سال 1405 یا 1406)نمره سوابق تحصیلی پایه دهم و یازدهم او که نهایی نبوده برای او ثبت نمیشود؟
    آیا همچنین شخصی باید همه امتحانات پایه دهم و یازدهم را دوباره بدهد؟!

    1. سلام
      فعلا که اون سال ها نیومده ولی احتمالش هست همه تاثیر براش دوازدهم حساب کنند و احتمالش هست مجبور بشه دهم و یازدهم امتحان بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا