مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

حداقل نمره قبولی امتحان نهایی سال دوازدهم و نهم خرداد، شهریور و دی ماه

برای قبولی در امتحانات نهایی سال دوازدهم و نهم باید چه نمره کتبی و سالانه ای داشته باشیم؟

حداقل نمره مورد نیاز برای قبول شدن در امتحان نهایی

طبق خبر اعلام شده از طرف وزارت آموزش و پرورش، حداقل نمره برای قبولی هر درس در امتحانات نهایی دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ، نمره ۷  در امتحان کتبی در نظر گرفته شده است.

لذا دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم که امتحاناتشان به صورت نهایی برگزار می شود، می توانند با اطلاع از حداقل نمره برای قبولی در هر درس، برنامه ریزی دقیق تر و درستی برای شرکت در امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۱ داشته باشند.

امسال نیز همانند سال های پیشین امتحانات نهایی دوازدهم به صورت کشوری و هماهنگ و هم زمان برگزار خواهد شد، با توجه به این موضوع دانش آموزان محصل در این پایه تحصیلی باید با برنامه ریزی مناسب و تلاش بیشتر خود را برای حضور در این امتحانات آماده کنند تا بتوانند به موقع فارغ التحصیل شده و وارد دانشگاه شوند.

مطابق قوانین تصویب شده در وزارت آموزش و پرورش ، دانش آموزان پایه دوازدهم برای ورود به دانشگاه های سراسر کشور، ابتدا باید در امتحانات نهایی دی ماه یا خرداد و شهریور، حداقل نمره را کسب نمایند تا بتوانند از مقطع دیپلم فارغ التحصیل شده و در دانشگاه ثبت نام نمایند.

با توجه به این قانون دانش آموزان پایه نهم نیز باید در امتحانات نهایی حداقل نمره را کسب نمایند تا موفق به قبولی در این دوره تحصیلی شوند و سپس به فکر انتخاب رشته پایه نهم به دهم باشند.

حداقل نمره برای قبولی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم (خرداد، شهریور و دی ماه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ )

فرقی ندارد دانش آموز در حال تحصیل باشید یا تصمیم به ترمیم معدل کنکور گرفته باشید،امتحان های نهایی خرداد، شهریور و دی ماه برای دانش آموزان بسیار حائز اهمیت می باشد، زیرا تنها با کسب حداقل نمره در این امتحانات می توانند به واسطه آزمون سراسری به دانشگاه ها وارد شوند، بنابراین دانش آموزان زمانی عنوان فارغ التحصیلی را به دست می آورند و اجازه ثبت نام در دانشگاه دارند که حداقل نمره قبولی را طبق قوانین وزارت آموزش و پرورش در امتحانات سراسری 1401-1402 کسب نمایند.

حداقل نمره قبولی در امتحان کتبی نهایی

همانطور که میدانید که نمره امتحان کتبی با نمره سالانه در کارنامه متفاوت است.

طبق خبر اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، حداقل نمره برای قبولی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد، شهریور و دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ برابر نمره ۷ در امتحان کتبی تعیین شده است.

بنابراین دانش آموزانی می توانند عنوان فارغ التحصیلی را به دست آورند که در امتحانات نهایی دوازدهم در دی ماه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ موفق به کسب نمره ۷ و یا بالاتر شوند.

حداقل نمره قبولی سالانه در سال دوازدهم

دانش آموزان در کنار کسب حداقل نمره قبولی در امتحانات نهایی که برابر نمره هفت در امتحان کتبی است، باید دارای نمره سالانه ۱۰ و یا بالاتر نیز باشند، در غیر این صورت باید مجدد در امتحان نهایی دوازدهم شرکت نمایند.

لازم به ذکر است که این نمره سالانه از معدل نمره امتحان ترم اول دانش آموزان پایه دوازدهم و دو برابر نمره ترم دوم دانش آموزان این پایه تحصیلی به دست می آید که حتما باید این نمره بالای ۱۰ باشد تا دانش آموز قبول شود.

برای قبولی باید معدل نمره نیمسال اول و دوم سال دوازدهم باید 10 شود.

دانش آموزانی که در امتحانات نهایی نوبت خرداد و شهریور ، نمره قبولی را به دست نیاوردند و یا داوطلبانی که تصمیم به ترمیم معدل برای تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ را دارند، همچنین داوطلبانی که قصد ایجاد سوابق تحصیلی دارند، میتوانند با نام نویسی در امتحانات نهایی نوبت دی ماه و شرکت در این امتحانات نمره قبولی را کسب نمایند.

در صورتی که دانش آموزی موفق به کسب حداقل نمره برای قبولی در امتحانات نهایی دوازدهم نشود، می توانند تحت شرایط خاصی از تبصره قانون و تک ماده استفاده کنند و موفق به فارغ التحصیلی از پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید شوند.

دو شرط قبولی در امتحانات نهایی سال دوازدهم:

شرط اول) این است که دانش آموزان پایه دوازدهم باید در امتحانات نهایی نمره ۷ و یا بالاتر کسب نمایند.

شرط دوم) این چنین است که باید نمره سالانه دانش آموزان در هر یک از دروس نمره ۱۰ یا بالاتر باشد.

حداقل نمره برای قبولی در امتحانات نهایی پایه نهم (۱۴۰۱-۱۴۰۲)

یکی از پایه های تحصیلی مهم برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول، پایه نهم می باشد و به دلیل انتخاب رشته و هدایت تحصیلی، بیشتر دروس پایه نهم به شکل نهایی برگزار می شود. لذا دانش آموزان برای کسب عنوان قبولی در پایه نهم باید در امتحانات نهایی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ، حداقل نمره قبولی را به دست آورند.

بنابراین دانش آموزان با آگاهی از قوانین حداقل نمره تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش، میتوانند با برنامه ریزی و مطالعه بیشتر موفق به کسب نمرات قبولی در امتحانات نهایی پایه نهم شوند. وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه ای حداقل نمره قبولی در امتحانات نهایی پایه نهم (۱۴۰۱-۱۴۰۲) را اعلام کرد.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ، دانش آموزان پایه نهم باید برای کسب نمره قبولی در امتحانات نهایی، حداقل معدل ۱۰ دارا باشند.

در واقع چنانچه دانش آموزی معدل کل کمتر از ۱۰ داشته باشد، نمی تواند از پایه نهم عنوان فارغ التحصیلی را کسب نماید. علاوه بر شرط معدل، دو شرط دیگر نیز برای کسب نمره قبولی در امتحانات نهایی و فارغ التحصیلی از پایه نهم وجود دارد.

دو شرط قبولی در امتحانات نهایی سال نهم:

شرط اول) این است که دانش آموزان پایه نهم باید در امتحانات نهایی نمره ۷ و یا بالاتر کسب نمایند.

شرط دوم) این چنین است که باید نمره سالانه دانش آموزان در هر یک از دروس بالاتر از ۳۰ باشد که بعد از تقسیم به ۳ همان نمره ۱۰ خواهد شد.

چنانچه دانش آموزان موفق به قبولی در امتحانات نهایی پایه نهم در دی ماه ۱۴۰۱ نشوند، در صورت دارا بودن شرایط استفاده از تک ماده ، می توانند با توجه به تبصره قانون فارغ التحصیل شوند.

نکته مهم: حاصل جمع نمره ترم اول و دو برابر نمره ترم دوم دانش آموز همان نمره سالانه است که باید بالای ۳۰ باشد، همچنین می شود این نمره را بر ۳ تقسیم کرد و نمره سالانه دانش آموزان پایه نهم را از ۱۰ محاسبه کرد که در این صورت باید نمره سالانه دانش آموزان پایه نهم بالاتر از ۱۰ باشد.

مشاوره جهت قبول شدن در امتحانات نهایی پایه دوازدهم 1401-1402

با توجه به اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم ، علاوه بر مطالعه برای آزمون سراسری، باید به صورت حضوری در امتحانات نهایی دوازدهم نیز شرکت نمایند، بنابراین نیاز به مطالعه و برنامه‌ریزی برای امتحانات نهایی و ترمیم معدل برای کسب آمادگی لازم جهت شرکت در این امتحانات نهایی دارند، تا بتوانند با به دست آوردن حداقل نمره قبولی امتحانات نهایی دوازدهم عنوان فارغ التحصیلی را کسب نموده و وارد دانشگاه شوند.

دانش آموزان می توانند برای به دست آوردن نمره قبولی در کارنامه امتحانات نهایی، اقدام به برنامه ریزی مناسب و مدیریت زمان نمایند.

همچنین دانش آموزان می توانند با تهیه کتاب های کمک آموزشی استاندارد و مطالعه جزوات آموزشی، مطالعه کتاب های درسی و منابع اصلی امتحانی و … به آمادگی بالایی برای شرکت در این امتحانات برسند.

به جز مطالعه با کیفیت کافی و برنامه ریزی مناسب، دانش آموزان باید نمونه سوالات مختلفی را حل نمایند تا با طرز طراحی سوالات امتحانات نهایی بیشتر آشنا شوند.

با توجه به موارد ذکر شده در صورتی که دانش آموزی موفق به کسب حداقل نمره قبولی در یک یا دو درس امتحانات نهایی پایه دوازدهم نشود، می تواند تحت شرایط تبصره و تک ماده، دروس خود را تک ماده کند و فارغ التحصیل شود.



مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

157 دیدگاه

  1. سلام،استاد.من فارغ التحصیل ریاضی سال97هستم.و دو ترم روزانه ادبیات انگلیسی خواندم و انصراف دادم. امسال روزانه بومی،مهندسی صنایع قبول شدم و `علاقه ای هم ندارم😭` به حدی که حاضر بودم به دانشگاه قبلی برگردم.حذف ترم کردم و چون امسال گفتند نیازی به انصراف نیست،انصراف ندادم منتها خیلی شرایط کنکور سختتر شده.اگر رشته کامپیوتر بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنم،دانشگاه های مقصد هم یا پیام نور هستند یاغیردولتی!آیا این دانشگاه ها اعتبار و وجه خوبی دارند؟باسپاس فراوان

    1. سلانم
      حوصله داری کنکور بده برای روزانه اگر نشد برو کامپیوتر دانشگاه آزاد

      1. سلام من ۴تا از درسارو افتادم و اولین بارمه نمیدونم واقعا چیکار کنم
        ۳تاشونو شدم ۶ونیم
        ۶هفتاد وپج‌ و ..
        دور و برای ۶هستن سه تاشون
        نمره سالانه هست مثلا ۱۰ونیم ۱۲ ۱۳ قبولش شدم اما زده مردود من الان چیکار کنم لطفا کمکم کنید

          1. آیا شهریور ماه هم با نمره هفت روی برگه میشه قبول شد؟
            منظورم اینه نمره مستمر قبلی حساب میشه یان!؟

      2. با سلام
        جناب من برای اولین بار در امتحانات نهایی دوازدهم رشته انسانی در خرداد ماه با ۶ تا مردودی مواجه شدم که یکیشون رو با اعتراض درست کردم و قبول شدم و بکی دیگه رو هم به تبصره گذاشتم و یکی از تبصره ها رو نگه داشتم ، الان برای شهریور من باید ۴ تا امتحان بدم
        الان سوال من اینه من که با نمره سالانه بالای ۱۲ هستم در امتحانات شهریور ماه باید ۷ بگیرم تو ورقه یا ۱۰ تا قبول بشم و دیپلم بگیریم؟؟؟؟
        و اینکه من چون یکی از تبصره هامو نگه داشتم میتونم اگه یه موقع یک مردودی داشتم ازش استفاده کنم ؟؟؟؟

        1. شهریور نمره قبولی ۱۰ هست
          اگر تبصره هنوز داری که بحث اون جداست و میشه ازش شهریور استفاده کرد

          1. شما که خودتون تو مقاله نوشتید اموزش پرورش گفته تو خرداد و شهریور و دی با ۷ قبولیم پس چرا الان میگید باید ده بگیریم شهریور تا قبول شیم؟

        2. سلام من رشتم معماری تا سال دوزادهم خوندم هنوز دیپلم نگرفتم میخوام تغییر رشته بدم برم انسانی میگن تا موقعه ای که دیپلم معماری نگیرم نمیتونم برم رشته انسانی

      3. سلام من رشته معماریه هنوز دیپلم نگرفتم میشه برم برای تغییر رشته انسانی

        1. خیلی سخته ـ مجبوری همه سوابق نداشته بسازی که کار وقت گیر و سختی هست

        1. سلام خسته نباشید
          کسی ک خرداد سه درسو قبول نشه بعد برای شهریور دوتا درسو ک زیرهفته اما نمره سالانه بالای هفته تک ماده بزنه و اون درس دیگه رو ک نمیتونه تک ماده بزنه شهریور بره امتحان بده و قبول نشه دی ماه دوباره بخواد امتحان بده باید اون دو درسی ک شهریور تک ماده زده رو هم امتحان بده ؟ یعنی تک ماده ها می‌ره و برای دی ماه نمره تک ماده میشه هفت ؟

          1. سلام
            خیر ؛ نیاز نیست درسی که تک ماده زده امتحان بده

  2. سلام وقت بخیر
    استاد معدل ۱۹/۵ سال های مختلف در کنکور تراز یکسانی رو میده یا با توجه به سختی اون سال فرق میکنه؟

    1. سلام
      معدل در کنکور تاثیر نداره
      ززیر نمرات کتبی اثر میذاره و مبحث همترازی هم بین نمرات دروس نهایی نیست . ( چون هر داوطلب ممکنه در هر سال متفاوتی نهایی شرکت کرده باشه ) اما برای هم ترازی حتما دو کنکور میشه ملاک قرار داد ( کنکور دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ )

  3. با سلام استاد من کنکور تیر دادم و دانشگاه آزاد قبول شدم ولی 4 تا درس افتاده داشتم دانشگاه گفت دی امتحان بده پاس شدی بهمن بیا میخواستم ببینم اگه الان باز درس افااده داشته باشم میتونم خرداد امتحان بدم و برم دانشگاه ثبت نام کنم یا قبولیم کنسل میشه

    1. سلام
      فکر نمی کنم مگر دانشگاه بدون آزمون باشه که مطمئن باشی مهر ۱۴۰۲ هم جای خالی داره برات ولی اگر با آزمون باشه و بهت اینو گفته لطف کرده همون بهمن هم بهت فرجه داده برگردی

  4. سلام استاد ببخشید من توی امتحانات خرداد ماه تونستم بالای هفت بگیرم ولی گفتن که سال بعد تاثیر معدل قطعی میشه ومنم از تبصره استفاده نکردم و الان میخوام تغییر رشته بدم وایجاد سابقه کنم و اون درس ها که افتادم دیگه برای کنکور مهم نیستن و امتحان نهایی شهریور ودی هم رفتم ولی متاسفانه نتونستم نمره قبولی رو بگیرم و به نظرتون میشه نمره های خرداد رو تبصره زد یا مهلتش تمام شده؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدین♥️

      1. سلام استاد، عذر میخوام بنده دوازدهم تجربی هستم که امتحانات شهریور که افتاده داشتم رو حاضر نشدم و الان همچنان 8 تا درس که معادل 26 واحد هستن رو بایستی بدم خواستم بپرسم ایا امکانش هست منکه دانش اموز روزانه هستم تمومیه واحدهارو دی ماه امتحان بدم، مشکلی نیست؟ خیلی ممنونتون میشم جواب سوال من رو بدین

        1. سلام
          اگر نویتی جز خرداد امتحان بدی برات فقط حکم قبولی داره و در کنکور ۱۴۰۳ تاثیر نمیذاره
          به این نکته دقت کن

    1. سلام من فیزیک و افتادم و میخوام شهریور امتحان بدم چون نمره مستمر ندارم برای شهریور ماه چند باید بگیرم برگمو تا قبول بشم؟

  5. سلام خسته نباشید اگه دانش اموزی ب هر دلیل نمره سالانه کمتر از ۱۰ بگیره اما نهایی خرداد بالاباشه و تبصره نتونه بزنه باید چیکار کنه؟

    1. سلام استاد من چون بزرگسال بودم فقط امتحانات نهایی رو دادم و الان نمیدونم چجوری نمره میدن میشه راجب نمره های بزرگسالان و اینکه حداقل نمره باید چند باشه ک قبول شیم توضیح بدید خیلی ممنون

  6. سلام
    ببخشید اگر نمره سالانه درسی کمتر از هفت باشه حداقل نمره برگه برای قبولی در شهریور باید چقدر باشه؟

  7. سلام خسته نباشید بنده سال پیش نتونستم در پایه دوازدهم ریاضی قبول بشم ،بعد یکسری اتفاقات افتاد که تا خرداد امسال طول کشید،و من در مدرسه کمال دانش برای امتحان نهایی ثبت نام کردم،می خواستم بدونم آیا حالا که مستمر من رو ،20 رد میکنن،من با نمره 8 روی برگه قبول میشم؟

      1. سلام خسته نباشید
        ببخشید اگر در امتحانات نهایی خرداد دوازدهم انسانی که شمال 11 کتاب هست
        همه ی ورقه ها رو 7 بگیریم البته با مستمر 20 یا نمره سالانه بالای 10 قبول هستیم یا نه
        امروز این سوالا از مدیر مدرسمون پرسیدم گفتند که این قانونِ ورقه 7 مستمر 20 برای 4 کتاب قابل اجراست .
        باید بقیه ی ورقه ها رو بالای 10 بگیری که قبول باشی.
        این گفته مدیر درست است .
        یا به گفته کانال شما ورقه 7 نمره سالیانه 20 قبول در هر درسی میشویم .
        ممنون میشم جواب قانع کننده ای رو بدید . باتشکر از اقای افشار

  8. سلام ببخشید من الان پایه یازدهم و فقط هندسه سال دهم رو افتادم شهریور امتحان دادم متاسفانه بازم قبول نشدم امکانش هست در حال حاضر از تک ماده یا تبصره استفاده کنم برای اون درس؟

  9. سلام
    اگر من یکی از درسای نهایی رو بیفتم و مثلا با نمره ۵ مردود بشم و اگه برم شهریور امتحان بدم و مثلا نمره ۱۵ بگیرم اونوقت نمره شهریور ماه رو توی کارنامه لحاظ میکنن یا با نمره امتحان نهایی میانگین نمره رو میگیرن؟؟

    1. دقیق بخوام جواب بدم
      برای کنکور امسال همون ۵ لحاظ میشه ولی برای مدرک فارغ التحصیلی و کنکورهای سال های بعد نمره ۱۵

  10. سلام اگه امتحان خردادو بیوفتیم شهریور امتحان بدیم نمره سالانه لحاظ میشه (مستمر اول دوم و امتحان نوبت اول منظورمه)یا باید بالای 10 بشیم برگرو تا قبول شیم یا مثل خرداد بالای ۷ با نمره سالانه قبولیم؟

    1. شهریور نمره خودش داره مجزا برای قبولی و کار سخت تری هست و باید ازش ۱۰ بیاری

    1. نمره قبولی ۲۰ از ۴۰ میشه و با در نظر گرفتن قوانین تبصره ۱۴ از ۴۰ هم بگیری قبولی

  11. سلام استاد. حداقل نمره قبولی پایه دوازدهم واسه مدارس سمپاد فرق داره؟ سالانه منظورمه

  12. سلام
    یهنی اگه همه درسارو بالای 7 بشیم و سالانمون بالای 10 باشه …فارغ التحصیل میشیم

  13. یعنی اگه همه امتحاناتو بالای 7 بشیم و نمره سالانمون بیشتر از 10 بشه قبول میشیم ؟؟؟؟؟؟

  14. یعنی اگه همه ی درس هارو ۷بگیریم کلاسی بالای ۱۰ باشه قبولیم یا فقط دوتا درس رو با هفت و نمره کلاسی بالای۱۰ با تبصره میشه قبول شدیم؟

  15. سلام آقای افشار . وقتتون بخیر .
    من ادمین یکی ازچنلای نسبتا پر ممبر کنکور هستم .
    و از طرف حدود ۱۷۰۰ نفر کنکوری ازتون سوالی دارم که جوابش رو با بچها ب اشتراک بزارم .و مطمئن تر از شما مشاوری پیدا نمیکنم که جواب مطقی و درستی بده .

    در رابطع با دغدغه و حال بد این روزای کنکوریایی ک معدل و نهایی و ترمیم رو خراب کردن .
    میشه بگید . آیا واقعا راه جبرانی هست ؟ و با میانگین ۵۰ الی ۶۰ اختصاصیای کنکور با معدل ۱۶ الی ۱۷ .میشه ب رتبه ای زیر ۵ ازار رسید ب نطر شما؟؟

    ممنونومیشم اگ جواب بدید استاد

    1. سلام
      حتما با درصد های بهتر میشه نمرات ضعیف ترمیمی یا امتحان نهایی جبران کرد
      تراز درصد های کنکور حداقل چند برابر تراز نمرات نهایی هست چون میانگیت درصد کنکور پایینه و اگر کسی اونو خوب از عهده اش بر بیاد میتونه سرنوشت اش تغییر بده

      در این پادکست هم به همین موضوع پرداختم و ممنون که اینجا برای بیان دغدغه بچه هاتون انتخاب کردید

      https://alirezaafshar.org/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d8%a7%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1/

  16. سلام خسته نباشید
    سوالی داشتم (اگر نمره کتبی کمتر از ۷ بگیریم مثلا ۵،۳،،،)اگر در نمره سالانه بیشتر از نمره کتبی نهایی مثلا ۱۲ بیاریم قبول میشیم یانه؟؟اگر نمره سالانه بیشتر باشه دیپلم میدن یانه؟؟

    1. سلام
      به چند و چوند و نمره و اینا نیست
      باید نمره سال بهت قبولی بده که حتی با وجود افتادن نهایی با کمک نمره مستمر و نوبت اول و مستمر نوبت دوم و … میده

      https://alirezaafshar.org/%d8%ad%d8%af%d8%a7%d9%82%d9%84-%d9%86%d9%85%d8%b1%d9%87-%d9%82%d8%a8%d9%88%d9%84%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c/

      1. سلام وقت بخیر من امتحانای شهریور شرکت کردم به نظر خودم نمره هام پایینه شاید تجدید بشم اگه دی قبول شی معدل و چطوری حساب میکنن من دانشگاه آزادو پیام نور مجاز شدم انتخاب رشته نکردم تو سایت فقط زده بود مجاز میشه رشته ای که خواستی و بری دیپلمی که بهت میدن با چه معدلی معتبره

  17. سلام
    اگر در 5-6درس اگر امتحان نهایی زیر 7ولی معدل سالاینه بالای 10باشه مردود میشیم

    1. سلام
      من تو امتحان کتبی دی ماه دوازدهم ۷/۷۵ گرفتم الان باید چیکار کنم؟

  18. سلام خسته نباشید من در چند تا درس قبول شدم اما نمره نهایی زیر ۱۰ بوده میتونم اینارو دوباره امتحان بدم شهریور برای اینکه نهاییشونو بیارم بالا؟

    1. میتونی شهریور ترمیم کنی اگر الان به هر شکل حتی با تبصره و … فارغ التحصیل شدی

  19. با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما
    من ۲ تا از درس های سال دوازدهم رو افتادم و نمره سالانم بیشتر از ۷ و نمره برگه کمتر از ۷ شدم و کنارشون نوشته مردود
    الان مدرسه گفته کلاس برگزار میکنم اگه بیاین میتونین با نمره ۷ قبول بشین ولی اگه نیاین باید ۱۰ بگیرین برای قبولی میخواستم بپرسم یه همچین چیزی واقعیت داره یل نه؟
    چون من برای خرداد ، شهریور و دی ماه رو دیده بودم که گفته بودن با ۷ میشه قبول شد ولی مدرسه ما داره یه چیز دیگه میگه!
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  20. من ریاضی رو ۶ شدم سال ۱۴۰۰
    میتونم امسال شهریور تو ازمون “ترمیم معدل” شرکت کنم؟ یا باید دوتا امتحان بدم؟

    1. سلام
      اگر تبصره خوردی و قبول شدی بله وگرنه شهریور باید ریاضی پاس کنی و بعد دی ماه هر درسی خواستی برای ترمیمش اقدام کنی

  21. سلام
    خسته نباشید
    من خرداد۵تا درس مردود شدم،۱با اعتراض قبول کردن،۲تاهم تک ماده(تبصره)استفاده کردم،۲تا دیگه تو شهریور۱۴۰۲باید امتحان بدم،در امتحان باید حداقل نمره۷گرفت یا نمره۱۰؟

  22. درود بر شما، برای اطمینان بیشتر میپرسم، آیا نمره قبولی کتبی در آزمون نهایی «شهریور کلاس دوازدهم» نمره 7 است یا 10؟ (بیشتر سایت‌ها رو دیدم زده بودن 7).

    1. سلام
      مقاله اش پیش روی شماست

      طبق خبر اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، حداقل نمره برای قبولی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد، شهریور و دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ برابر نمره ۷ در امتحان کتبی تعیین شده است.

      1. سپاس از پاسخ شما، آیا اگر نمره سالیانه برای مثال در درس مردودی 8 باشد، آیا بازهم برای قبولی در «آزمون نهایی شهریور دوازدهم» -نمره 7- ملاک است؟ یا نه؟
        یک دنیا ممنون میشم در اینجا جواب بدید.

          1. سلام دکتر اگه میشه حواب بدید چون در نظرات چند پاسخ مختلف دادین
            ایا شهریور ماه دوازدهم نهایی با نمره 7 کتبی و سالانه 10 بالا قبول میشه
            یا باید کتبی نهایی شهریور 10 باشد.؟

  23. باسلام .
    من۵تادرس افتاده داشتم توخرداد۲تاشوتبصره زدم والان شهریوراون سه تادیگه روامتحان دادم ونمراتم بالا۷ولی زیر۱۰شده ونمره سالانه ام بالای۱۰ایابااین نمره هااون دوتادرس تبصره میخوره یااصلابااین نمره هاشهریورپاس شدم؟واقعاممنون میشم هرچه زودترجوابموبدیدچون واقعانیازدارم بدونم

  24. سلام خسته نباشید، من پنج تا امتحان نهایی خرداد ماه ندادم، شهریور امتحان دادم. دو تا شو 9.75 شدم یکیش7.5 میتونم تبصره بزارم؟؟؟

    1. سلام
      تبصره و اعتراض و … هر کاری بلدی انجام بده تا مدرک قبولی بگیری و بتونی بری دانشگاه

  25. سلام من پایه دوازدهم هستم امتحان شهریور ۸.۲۵ شدم نمره سالیانم بالای ۱۰ هستش میخواستم بدونم این درسو قبول میشم؟

  26. سلام
    اگر امتحان شهریور ماه رو دقیقا نمره 10 بشیم هم قبول حساب میشه؟؟
    یا منظور از 10به بالا این هست که 10/25 به منظور قبولی هست و بالا تر از اون!

  27. سلام . تو امتحان شهريور ۷ گرفتم و سالانه ۱۲ هستش مستمرم هم ۲۰ هست قبول میشم یا نه

  28. سلام من نمره ی یکی درسام توی شهریور 8/75 شده و مستمر این درسم 20 میخواستم ببینم قبولم؟؟؟

      1. اخه گفته بودین ک. نمره ی برگع باید 10 باشه مدرسه هم گفته این خبرا موثق نیست الان میخواستم ببینم کدوم درست میگه ممنون میشم راهنمایی کنید

  29. سلام خوبید ی سوال داشتم جناب نمره ی قبولی در شهوریور 10 یا 7 شما ی جا گفتید هفت یه جای دیگ گفتید 10 میشه راهنمایی کنید

  30. سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم استاد امکانش هست مثلا اگ ی درسی و شهریور بفیتیم درسایی ک تک ماده زده بودیم از بین بره

  31. سلام وقتتون بخیر ی سوال داشتم من دو درس و تبصره زدم و چعارتای دیگ رو شهریوردادم اک توی یه درس قبول نشیم باید درسای ک قبولشدیم و از اول امتحانبدیم؟؟؟

  32. سلام دانش آموز بزرگسالانم شهریور ۲تادرسو بالا ۷ گرفتم با مستمر۲۰ قبولم اینکه میگن ۱۰ باید باشه جریانش چیه

      1. بجایی ک آسون ترش کنن نمره بگیریم سخت ترش کردن ،از ده نمره😑🤦‍♂️

  33. باسلام، خواهرم در کی از درس هایش در شهریور 8.25 گرفته و سامانه برایش مردود زده است. حساب کردیم معدل سالانه این درس بالای 10 می باشد و نمره هم همونطور که ملاحظه می کنید بالای هفت است پس چرا مردود نوشته شده است؟
    ممنون از پاسخگویی تان.

    1. از مدیزر مدرسه یا معاون آموزشی سوال بپرسید
      حتما ی چیزی هست که بهش توجه ندارید

  34. نه فعلا تک ماده یا جفت ماده نزدم اصلا.خردادو.
    بالا ۷ هستن ومستمر۲۰ ینی تجدید؟؟

  35. سلام نمره کتبی قبولی شهریور چند هستش؟
    تمام سایت ها نمره ۷ قبولی گفتن بعد یسریا میگن ۱۰
    دقیقا چه نمره‌ای قبولی هست واقعا نمره برگه قبولیش۱۰ هست؟

  36. سلام خسته نباشید من خرداد 3درس افتادم که دوتاسو انتخاب واحد کردیم الان یک درس مونده شهریپر بالا 7بگیرم قبولم

    1. سلام استاد اگر گواهی موقت پایان تحصیلات خرداد رو داشته باشیم یعنی قبول شدیم؟؟

    2. سلام دکتر
      من تو امتحانات نهای خرداد 1402 تو درس شیمی تو نهایی 9 گرفتم ونمره سالانم هم 11.5 بود یعنی تو درس شیمی قبول شدم؟؟؟

  37. سلام استاد اگر گواهی موقت پایان تحصیلات امتحان نهایی خرداد رو داشته باشیم یعنی تو امتحانات قبول شدیم؟؟

  38. سلام استاد من درس ریاضیم
    مستمر نوبت اول 13.5 و امتحان ترم نوبت اول 12.5گرفتم. ومستمر نوبت دوم 14.5 وامتحان نهایی خرداد 9.5گرفتم

    آیا من تو درس ریاضی قبول شدم ؟؟

  39. سلام استاد

    من تو درس ریاضی مستمر نوبت اول 13.5وپایانی نوبت اول 12.5 و مستمر توبت دوم 14.5 وامتحان نهایی خرداد 9.5 گرفتم یعنی قبول شدم؟؟؟

  40. سلام من مستمر مدرسه ام یک شده نمره نهایی خرداد هم پنج نمره شهریور نه شد اما قبول نشدم دی ماه چند بشم قبولم؟؟؟
    آیا مستمر مدرسه برای دی ماه تاثیر داره؟؟
    تا کی مهلت ثبتنام برای بزرگسال دی رو داریم؟؟

  41. سلام وقت بخیر
    بچه ی من تودوتادرس باتبصره قبول می شدولی من درخواست دادم که شهریورامتحان بده وتوشهریورهردودرس رو۳/۷۵گرفت الان برادانشگاهش مشکل درست میشه متاسفانه
    آیامی تونه بااین نمره ها شهریورباتبصره قبول بشه؟
    اگه قبول نشه وتوامتحان دی مستمرنمره خوب بگیره شرط قبولیش نمره ی چندهست کتبی
    تراخداجوابم روبدیدچون براثرناآگاهی خودم آینده ی بچه روتباه کردم

  42. باعرض سلام و احترام
    بنده در شهریور با ۵ امتحان شرکت کردم که نمرات سالانه تمام دروس بالای ۱۰ بوده. در شهریور یک در بالای ۱۰ قبول و ۲ درس ۸ و ۷/۵. شدم. اما آموزش پرورش این ۲ درس را قبول نکرده علت رو تعداد واحد شهریور را ۱۵ واحد فرمودند و چون بالی ۱۰ واحد بوده ۲ درس را تجدید زدن. آیا درسته؟. ممنون از راهنمایی شما

  43. سلام وعرض ادب
    استادبزرگواربچه ی ن دوازدهم تجربی می خوندخردادباتبصره قبول شدامابخاطری که معدلش بیشتربشه من درخواست دادم تجدیدبشه
    شهریورتوامتحان شرکت کرد ومتاسفانه نمره ی قبولی نیاورد
    الان سامانه وضعیتش رومشخص نمی کنه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید قبوله یاتجدیده دوباره؟
    واگرتجدیدباشه بزرگسالان بایدثبت نام بشه برادی ماه وچون دی ماه نمره ی مستمرداره بانمره ی چندکتبی قبول میشه به فرض این که مستمرنمره ی کامل بهش بدن

    1. سلام
      ایشون قبول هست
      برای افزایش نمراتش خرداد امتحان ترمیم شرکت کنه

  44. سلام خسته نباشید
    من برای امتحان نهایی دی ماه ، مدرسه بزرگسالان شرکت کردم و مستمر دارم
    از خرداد ماه یدونه تبصره باقی مونده هم دارم
    فرمول محاسبه نمره سالانه برای خرداد
    مستمر ترم اول × 1
    نمره ترم اول × 2
    مستمر ترم دوم × 1
    نرم کتبی نهایی × 4
    و جمع همه اینها تقسیم بر 8 بود
    الان میخواستم بدونم فرمول نمره سالانه برای نهایی دی چطور هستش و اینکه حداقل قبولی ۱۰۰% با مستمر چند هستش؟!
    ممنون میشم پاسخ بدین✨

  45. سلام خسته نباشید من تو امتحان نهایی دوازدهم سه تا درسو افتادم که یکیو شهریور پاس کردم دوتا دیگشو میخوام دی امتحان بدم چه نمره ای تو برگه بگیرم میتونم قبول بشم نمره سالانم ۲۰ هستش ، و اینکه اگه یه دونه رو قبول بشم اون یه درس باقیمانده رو میشه تکماده بزنم؟

    1. سلام
      شرایط تک ماده از مدرسه یا آموزش و پرورش بپرس / احتمالا یکی رو پاس کنی برای دومی مشکلی نیست

  46. با سلام بنده دانش آموز دیپلم مجدد تجربی هستم و برای دروس تخصصی رشته تجربی فاقد نمره سالیانه هستم ،میخواستم بدونم اگر در امتحانات نهایی دی ماه در پرس زیست شناسی نمره ۸ بگیرم آیا امکان استفاده از تبصره تک ماده برای پاس شدن این درس هست؟(تک ماده برای هیچ درس دیگری استفاده نشده است)
    ممنون از پاسخگویی شما

    1. سلام
      بله میتونی
      اگر دیماه پاس کنی برای خرداد میتونی ترمینم معدل امتحان بدی

  47. سلام من ۸ تا مردودی از دوازدهم دارم ک خرداد و شهریور افتادم و الان که دی ماه هستیم دارم تو بزرگسالان مردودی هامو امتحان میدم سوالم از شما اینه که اگه همه مردودی هام رو در ورقه ۷ بگیرم همش رو قبولی میزنن؟یا سه و یا چهارتاش رو؟ درضمن مستمر هم دارم

    1. سلام
      سعی کن خرداد پاس منی اونم با نمره بالا که برای کنکورت هم تاثیر بذاره و کمکت کنه

  48. سلام من مدرسه بزرگسالان شرکت کردم و مستمر برای امتحان دی ماه برام 20 میزارن ک نمره سالانه میشه 10 برای امتحان دی ماه نمره ی قبولی 7 عه؟!

    1. بله قبولی ولی خرداد همین درس ترمیمش کن تا برای کنکور هم سابقه تحصلیی بحساب بیاد

  49. سلام و وقت بخیر ببخشید من در امتحانات خرداد ماه در چند درس مردود شدم و در شهریور هم شرکت نکردم،میخواستم بدونم اگر در امتحانات نهایی دی ماه هم پاس نکنم و بذارم برای خرداد ۱۴۰۳ پاس کنم آیا نمراتشون به عنوان سوابق تحصیلی محسوب میشه؟
    با تشکر

    1. سلام / اگر دی پاس نکنی مجبوری این درس ها بذاری برای خرداد ۱۴۰۳ و اگر خرداد پاس کنی سابقه کنکورت هم بحساب خواهد آمد

  50. سلام یه سوال برای دی نهایی اگه کسی۷بشه نمره ورقه سالانه بالای۱۰باشه مستمر۲۰باشه اون امتحان پاس میشه یابایدحتما۱۰بشه؟

    1. ۱۰ نمره قبولی شهریور و خرداد است . مگر قانون جدیدی باشه که من ازش اطلاع ندارم و از مدارس بزرگسالان سوال بفرمایید

  51. سلام‌اگه‌کسی نتونه امتحانات دی هم فارق التحصیل بشه و هدفش کنکور باشه میتونه خرداد ۱۴۰۳ هم ترمیم بزنه هم فارق بشه ؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین

  52. سلام من مدرسه شبانه تبت نام کردم و دی ماه امتحان دادم می خواستم بدونم نمره قبولی چنده؟

  53. سلام اگه امتحان های دوازدهم ترم اول رد بشیم
    بازم اگه تو نهایی کتبی ۷ بگیریم مستمر هم بالای ۱۰ باشه قبول میشیم؟

  54. سلام
    من دوازدهمم و خرداد ماه 5تا از درسامو افتادم،نمره های شهریور و دی ماهم مثل هم هستن و هیچ تغییری نکردن.برای خرداد تمام نمره سالانم بالای10بودن.در شهریور دوتا از درسام بالای 7 و نمره سالانه 2تا از درسای دیگه هم بالای 7.الان هم برای دی ما دوتا از درسام بالای 7هستن.و کلا از خرداد برای من مردود زدن میخواستم بدونم واقعا مردود میشم یا اینکه اشتباه شده.!؟

    1. سلام
      درباره مرودی و قبولی سیستم خودش اتوماتیک اینکار انام میده و این وسط اشتباهی رخ نخواهد داد

  55. سلام ببخشید من امتحان نهایی فیزیک ریاضی رو نمرم ۵ شد مستمر ۲۰ بزرگسالان امتحان دادم الان من قبول میشم یا ن؟

  56. سلام
    من از خرداد مردود شدم الان دی ماه امتحان دادم میگن بزرگسال حساب نمیشی و مستمر نداری
    با چه نمره ای قبول میشم دی ماه رو ؟!

  57. سلام من دی ماه امتحان دادم و از ۷تا درس ۴تا درسو قبول شدم و ۳تا درسو افتادم و از دو تادرسی که تک ماده کردم میشه ۵تا درس در خرداد۱۴۰۳ چند از ۵تا درس چند تا درسو میتونم تک ماده یا تبصره کنم ؟

    1. سلام
      از مدارس بزرگسالان سوال بفرمایید

      از من میشنوی لطفا خوب بخون تا برای خرداد هم نمرات بالا بیاری و در نتیجه انتخاب رشته ات اثر بذاره
      چه با آزمون و چه بدون آزمون حتما معدل بالا به دردت میخوره

  58. سلام وقت بخیر
    الان دوازدهمم اگه درسی رو خرداد وشهریور پاس نشم طبق بخشنامه میتونم واسه دی همین امسال مدرسه خودم به صورت غیرحضوری ثبت نام کنم و تجدیدی هام رو امتحان بدم و مدرسه بزرگسال ثبت نام نکنم و دیپلمم از مدرسه خودم بگیرم درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا