مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

بررسی کامل کنکور 1402 حذف دروس عمومی + تاثیر معدل 60 درصد + کنکور دو مرحله ای

کنکور ۱۴۰۲ چگونه برگزار میشود؟

بروزرسانی ۲۲ تیر ۱۴۰۱

برای جزئیات کامل تر و پادکست و ویدبئو اختصاصی تحلیل خبر به پست زیر مراجعه کنید:

پیشبینی 6 ماه پیش مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار درست از آب در آمد و طبق اعلام رسمی سازمان سنجش کنکور 1402 همانند کنکور 1401 برگزار خواهد شد و هیچ تغییر بزرگ و خاصی نخواهد داشت.

اگر تغییری هم صورت گیرد جزئی و نامحسوس است.

آخرین خبر کنکور ۱۴۰۲

آیا ممکن است کنکور 1402 حذف شود؟

مطلب بروز شده و رسمی کنکور ۱۴۰۲

اخبار کنکور 1402

باز هم مثل چند سال اخیر اخباری مبنی بر حذف کنکور سراسری، حذف تأثیر معدل داوطلب، برگزار کردن دروس عمومی و تخصصی به صورت جداگانه و در کل تغییراتی که باعث شده ذهن دانش آموز را دچار چالش و اضطراب کند. اما در نهایت آگاهی به این تغییرات و کارهایی که شخص می تواند انجام دهد بسیار مهم است.

با توجه به قطعی شدن حدود قانون نهایی کنکور سراسری چند ماه قبل از برگزاری خود آن آزمون، نمی توان از الآن برای سال 1402 پیش بینی قطعی داشت مگر آنکه پیشنهادها و مصوبات گفته شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای پذیرش دانشجو یا کمیسیون آموزش مجلس یکپارچه شده تا بتوان در این باره به یک نقشه ی راه مطمئن دست یافت. اما از دید من مشاور بنا به علت های شفاف و واضح، کنکور سراسری نه تنها در سال 1402 بلکه تا سال 1410 هم برگزار خواهد شد.

آیا ممکن است کنکور سراسری به زودی حذف شود؟

جواب کوتاه به این سوال “خیر” است. زیرا با توجه به تمایلات دانش آموزان و خانواده های آن ها بعد از سال متوسطه ی اول برای رشته های نظری باعث شده رقابت زیادی بین دانش آموزان در این باره به وجود بیاید. همچنین به علت کمبود کیفی و سطح علمی دانشگاه ها باید این واقعیت را پذیرفت که در این باره مشکلات بسیار زیادی وجود دارد. پس تا زمانیکه تعداد دانشگاه های خوب با صندلی های مناسب در کشور موجود نباشد رقابت بر سر این موارد وجود خواهد داشت.

مطلب بروز شده و رسمی کنکور ۱۴۰۲

جزئیات کنکور 1402

کمبود صندلی در دانشگاه های سراسری باعث بروز چه مشکلاتی شده است؟

اثرات عدم وجود تعداد جایگاه ها و صندلی های کافی برای دانش آموزان رشته های نظری و کم شدن تمایلات داوطلبان به پذیرش در دانشگاه های سطح ضعیف و متوسط باعث ایجاد صف بسیار طویل داوطلبان پشت کنکوری شده است.

با توجه به موارد گفته شده، تصور حذف کنکور یک تصور اشتباه خواهد بود. همچنین جایگزین کردن آن با معدل و نمره نهایی نیز منطقی نخواهد بود زیرا سؤالات نهایی فقط در سال دوازدهم و یا تصحیح اوراق دستی انجام شده و سؤالات کیفیت و استاندارد مناسب برای کنکور را ندارند.

آیا احتمال ایجاد تغییر در تاثیر معدل و 60 درصد شدن وجود دارد؟

احتمال افزایش تأثیر معدل در کنکورسال 1402 وجود دارد. اما چیزی که در این بین مهم است مقدار و نحوه ی تأثیر معدل است. یعنی اینکه تأثیر بصورت مستقیم و یا مثبت باشد. اگر تأثیر مثبت باشد اهمیت زیادی برای کارهای تشریحی و نمرات مدرسه نخواهد داشت. پس معدل سال آخر یعنی پایه دوازدهم می تواند برای سال کنکور سراسری ملاک اصلی باشد.

اگر تاثیر معدل مستقیم 60 درصدی هم باشد تاثیر کمی در رتبه های برتر و رشته های تاپ دارد و همچنان اولویت اول با درصدهای کنکور است پس نگران نباشید.

آیا دروس عمومی از کنکور سراسری ۱۴۰۲ حذف خواهند شد تاثیر دروس تخصصی افزایش می یابد؟

حذف کنکور در دروس عمومی نیز وجود نخواهد داشت. اما احتمال وجود دو یا چند کنکور از دید بنده وجود دارد و آن را می توان محتمل دانست. با توجه به وجود دروس عمومی مانند ادبیات و اندیشه اسلامی و معارف و یا زبان انگلیسی در دانشگاه ها، پس حذف آن در کنکور به نظر منطقی نخواهد آمد.

البته امکان افزایش تأثیر دروس اختصاصی معدل برای کنکور وجود دارد. یعنی ضرایب دروس بخواهد تغییر کند؛ یا اینکه نحوه تاثیر نمرات نهایی در کنکور ۱۴۰۲ قطعی میکنند که با وجود حذف عمومی ها از آزمون تستی کنکور ، نمرات نهایی دروس عمومی همچنان در فرآیند امتحانات نهایی دخیل و برگیر باشد .

مطلب بروز شده و رسمی کنکور ۱۴۰۲

تغییرات کنکور 1402

در مجموع ۲ سناریوی اصلی برای تاثیر معدل کنکور1402 و نحوه تاثیر دروس عمومی کنکور1402 وجود دارد :

شخصا پیش بینی میکنم که عمومی حذف نشه و تاثیر معدل در کنکور هم با هر مقدار عدد بصورت مثبت اعمال بشه که این یعنی همان شرایط قبلی کنکور 1401

سناریو دوم که خطرناک هست اینه که تاثیر معدل مستقیم (قطعی) بشه و در اینصورت حتی اگر عمومی از فرآیند آزمون تستی کنکور حذف بشه ، در نمرات نهایی و معدل دانش آموزان تاثیر داره و اونم بخاطر تاثیر قطعی روی رتبه و نمره کل کنکور اثر میذاره

در هر ۲ سناریو که هر کدام موافق و مخالف خودش بین مسئولان داره بچه های نظلم قدیم طبق قانون نباید براشون محدودیت شرکت در کنکور ۱۴۰۲ یا تحمیل هزینه برای تغییر نظام آموزشی جدید و دیپلم مجدد و … اتفاق بیفته و بایستی برابر با سایرین با مدرک خودشان در کنکور شرکت کنند و امتیاز مساوی داشته باشند .

دو یا چند کنکوری شدن باعث چه مزایایی خواهد شد؟

 چند کنکوری شدن و پخش سؤالات نیز منطقی بنظر می آید زیرا استرس کنکور را کم خواهد کرد. همچنین امکان داشتن اولویت برای عده ای وجود نخواهد داشت مثلاً داوطلبانی که برای رشته ی خود در آزمون کنکور سراسری شرکت کنند نسبت به افراد تغییر رشته ای اولویتی نخواهند داشت و همین برای افرادی که در زمان کنکور متوجه علاقه ی خود به رشته ی دیگر شده اند و با برنامه ریزی منظم و تلاش مستمر برای کنکور مطالعه کردند بسیار مفید خواهد بود. زیرا می توانند به راحتی عقب ماندن خود را جبران نمایند.

مطلب بروز شده و رسمی کنکور ۱۴۰۲

چگونگی برگزاری کنکور 1402

نتیجه گیری اختصاصی علیرضا افشار

درکل از دید بنده و با توجه به گفته های سال های گذشته و نحوه تغییرات آن به نظر نمی رسد که با ساز و کارهای فعلی، کنکور حذف شود و یا جابه جایی های عجیب و غریب در آن به وجود بیاید. پس در هر صورت می بایست کار خود را به خوبی انجام داده و درگیر حاشیه ها و اخبارهای غیر معتبر نشوید. اخبار مرتبط و معتبر کنکور ۱۴۰۲ بعدی را میتوانید از بخش اخبار کنکور دریافت کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. از اینکه با ما همراه بودید سپاس گزاریم.

ویدیو علیرضا افشار در مورد کنکور 1402

دانلود ویدیو آموزشی

نوشته های مشابه

183 دیدگاه

  1. سلام استاد به یک کنکوری امسال که شروع صفر هست پیشنهاد میکنید برای امسال بخونه یا ۱۴۰۲ رشته تجربی که میخواد حداقل فیزیو بیاره

    1. سلام
      برای کنکور ۱۴۰۱ کار کن اول و رتبه در خوری بدست آمد بعد برای کنکور ۱۴۰۲ کار کن

      1. سلام استاد من دانشجو بودم و انصراف دادم
        نظام قدیمم در صورت اعمال ۶۰ درصدی نمرات نهایی تکلیف منی که رشته م ریاضی بوده و میخوام کنکور تجربی بدم چی میشه؟باید دوباره امتحان نهایی بدم؟

        1. باید دید کدام سناریو اتفاق خواهد افتاد
          نمیشه الان حکم قطعی داد

          1. سلام خسته نباشید ببخشید من سال دهم انسانی خوندم یازدهم هم تغیر رشته دادم ریاضی خوندم و دیپلم ریاضی گرفتم 1400 کنکور ریاضی دادم نتیجه نگرفتم . برای 1402 میخوام کنکور تجربی بدم و معدل من برای رشته ریاضی یکم پایین بود و میخوام ترمیم معدل کنم ایا میشه همچین کاری کرد معدل 3 سال من 17 خورده ای بود . ایا میشه ترمیم معدل رو با دروس تجربی جبران کرد؟

          2. سلام
            ترمیم فقط در رشته ای که دیپلم گرفته ای باید داشته باشی
            فعلا به ترمیم فکر نکن شاید برای تغییر رشته ها مثل سال های قبل ملاک فقط تاثیر دروس مشترک با رشته کنکور شان باشه و اصلا نیاز به ترمیم نشه
            در ثانی احتمال تغییر قانون تاثیر نمرات نهایی از مستقیم به مثبت هم زیاده

      2. سلام من دیپلم انسانی دارم می‌خوام کنکور تجربی شرکت کنم اگه تأثیر معدل داشته باشیم من هم میتونم کنکور‌ تجربی شرکت کنم؟

      3. جناب افشار وقت بخیر
        من دیپلمم رو سال 93 گرفتم و وارد کنکور و دانشگاه نشدم
        برای 1402 دارم شروع میکنم به خوندن
        اگر این مصوبه 60درصد قطعی اجرایی بشه برای منکه سال 93امتحان نهایی دادم و نظام قدیم بوده و نمراتم در حد 16و17 بوده یعنی قطع امید از رشته مورد علاقم؟؟
        لطفا یه راهنمایی بکنید من خیلی ناامید شدم از دیشب ک خبر رو خوندم
        و مخصوصا اگر هردانشگاه برای ورود شرط معدل بذاره
        ممنون میشم

    2. استاد برا سوالات کنکورا نودو هشت نودو نه هزارو چهارصد با توجه ب تغییرات پرینت خود کنکوراشو میتونم بگیرم یا حتما با تغییرات مثل دوردنیا اینا باید باشه؟

    3. ما که نظام قدیم هستیم‌چی؟ دروس عمومی رو چه کار کنیم؟ باید امتحان نهایی بدیم؟

  2. من ۱۴۰۱ هستم یعنی امسال. این چیزا را باور نکنید فقط بازار گرمی هست هیچ تغییری در کار نیست

    1. الان ما بلاخره عمومی بخونیم یا نه واقعا الان سردرگمیم
      الان یه عده میگن حذف شده

  3. واقعا هنوز نمیدونیم چیو باور کنیم چیو نه تمام توان های آموزشی بر آزمون استوارن چه دانشگاه چه مدرسه و اصلا کسی به فکر این نیست که آیا ما چیزی یاد گرفتیم😅

    1. دروس عمومی کاملا حذف شده از1402و الان شما هستید که دارید مردم رو سردرگم میکنید پس نظر خودتون رو برای خودتون نگه دارید

      1. درباره کنکور ۱۴۰۲ تا قبل از اطلاع رسمی سایت سنجش همه سناریوها صرفا جنبه پیشنهاد داره و پخته نیست
        سال های ۹۰ تا ۹۲ هم داستان های این چنینی را دیده بودیم و انگار هر ۱۰ سال یکبار ولوله ی تغییرات بیشتر جنبه show داشته تا یک کار کارشناسی و علمی

        1. واقعا عالی بود منم با نطرتون کاملا موافقم چون خودم کنکوری سال ۹۰ بود اون زمان که دوم دبیرستان بودم گفتن قرار کنکور سال ۹۰ حذف بشه و ما هم تغییر رشته دادیم و رفتیم رشته ی دیگه تا موفق تر باشیم بعد زمانش که رسید ی سال بعد نه حذفی در کار بود نه اتفاق جدیدی افتاد…و البته همین تغییرات جدیدی هم که میگن به ضرر دانش اموز هست خودشون خبر ندارن اکر اجرا بشه سال اول کنکور میدن از شال بعد هووشون کمپین میزنند نه به حذف دروس عمومی😂😂😋

          1. کنکوریها منتظرند دیگه …
            هر تغییری رو بدون بررسی ابعاد کمپین کنند و کلمه <نه> بذارند اولش

      2. شما ظاهرا خیلی عجله داری واسه عملی شدنش داری بابا پارتی کلفت خوب میدن نمره رو بهت

  4. اولا دوست عزیز وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی چیزیو تصویب کرد دیگه نمیشه برگشتش داد
    ثانیا خبرگزاری ایسنا هم که سایت اطلاع رسانیه دانشجویانه هم اینو گفته
    و در آخر این صحبت های شما مال اون اوایلی بود این طرح اومد و ظاهرا اطلاعات شما بروز نشده

  5. اگه قراره دو بار برگزار شه حدودا چه تاریخ هایی خواهد بود؟ چه ماه هایی؟

  6. سلام استاد.یک بار برای همیشه میپرسم و تمام..خیلی جوابتون برام مهمه.بعد چندسال دوری از درس.با پایه درسی ضعیف.که حتی زیست نظام جدید رو یک بار هم نخوندم.به نظرتون میتونم رتبه خوبی کسب کنم در کنکور تجربی۱۴۰۱؟برای آخرین بار و از طرف همه بچه هایی که سردرگم هستند اینو میپرسم.

  7. سلام وقتتون بخیر.ببخشیداینکه میگن درکنکور۴۰۲ بایددرهمون رشته ای که دیپلم داریم کنکور بدیم،ورشته ی دیگه ای نمیشه،درسته؟

  8. کنکور اصلا محک مناسبی برای سنجش تواناییهای یک شخص برای یک شغل نیست کنکور احساس ارزو و وقت جوانان را به امیدی واهی هدر میدهد ویک فرد استرسی و ناهنجار را تحویل جامعه میدهد که بعداز کنکور خیلی بایدتلاش کندتابه روندزندگی عادی اش برگردداگرشغلهای دیگرهم جایگاه خودرانزدافرادپیداکنند واقتصادکشور هم درست شود، این طرز فکر غلط اصلاح خواهدشد.

    1. سلام. بله متاسفانه نظام آموزشی کلا خیلی مشکل داره ولی فعلا شرایط همینه. سعی کنید در هر شرایطی که قرار میگیرید بهترین استفاده رو به نفع خودتون ببرید. به کنکور به چشم یه آزمون پر استرس و بدبختی و… نگاه نکنید. دیدگاهتون این باشه که چقدر صبرتون زیاد میشه در سال کنکور. چقدر امیدوار میشید، خودتون رو باور میکنید. توانایی هاتون رو باور میکنید. به خدا توکل می کنید. . کنکور هست. سعی کنید با موفقیت تمومش کنید که هیچ وقت به عنوان یه غول بی شاخ و دم گوشه ی ذهنتون نباشه و از روحیه ی حاصل از موفقیت، بقیه زندگیت رو با موفقیت بسازید و ادامه بدین.

    2. چقدر زیباگفتید منم یکی ازمخالفان شدید کنکور هستم وخیلی ازحذفش حمایت میکنم.

      1. کنکور مشکل زیاد داره ولی در حال حاضر با تعداد دانشگاه های با کیفیت انگشت شمار و داوطلب زیاد چاره ای دیگری هم هست ؟

  9. سلام استاد ، وقتتون بخیر
    استاد ببخشید من دوازدهم هستم و برنامه های مدرسه خیییلی سنگین هست . و رشته مدنظرم رو طبق شناختی که از خودم دارم امسال نمی تونن بیارم ، اما امسال رو می خوام به قول شما رتبه آبرومندانه ای داشته باشم . و سوالم اینه که شما همچین دانش آموزی رو که ۶ماه مانده به کنکور بریده می پذیرید ؟ و یا اصلا نیازه که همچین دانش آموزی به مشاورش ادامه بده ؟

    1. برنامه ریزی درست کنی
      اولویت هات بشناسی و بدونی باید چیکار کنی حتما موفق میشی

  10. سلام استاد خسته نباشید بنده کنکور ریاضی ۱۴۰۲ هستم میخوام رشته دانشگاهیم رو مهندسی AI(هوش مصنوعی)انتخاب کنم
    وهنوز شروع نکردم واسه خوندن و الان نگرانم واسه درسام میخوام بدونم چه رتبه ای نیازه واسه قبولی دانشگاه علم وصنعت نیازه و آیا دروس عمومی واسه منی که رشته ام اینه مهمه و اینکه اگر کنکور ۱۴۰۲ رو شرکت نکنم و بخوام واسه ۱۴۰۳ شرکت کنم چجوریه

    1. داستان چگونگی تاثیر معدل در ۱۴۰۲و نحوه تاثیر دروس عمومی در کنکور در حال حاضر مشخص نیست
      عربی و آرایه و قرابت کار کنید ولی محض اطمینان

      1. سلام استاد وقت بخیر من دانشجوم و سال اینده درسم تموم میشه میخوام برای کنکور ۴۰۲بخونم چون نطام قدیم بودم باید چیکار کنم میتونم کنکور بدم نمره عمومی هام نوزده بوده و مشکلی نداره ولی شنیدم باید مجدد دیپلم نظام جدید بگیرم میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم

  11. شما چیکاره‌ای که نظر میدی؟ علم غیب داری؟ فقط بلدین ته دل بچه ها رو خالی کنید… اگه عمومیا حذف بشه به خیلی از موسسات کنکور ضرر میرسه چون بچه ها به جای کلاس رفتن واسه ۹ تا درس برای ۵-۴ تاش کلاس میرن… برای همین مخالفید.
    وگرنه منه دانش آموز ۱۴۰۲یی از همه تغییرات خوشحالم:)

    1. کسی علم غیب نداره
      مرجع اصلی سازمان سنجش است
      منم فکر نمی کنم دروس عمومی را بکل بی تاثیر کنند

      1. خب افشار جان رو معدل اثر میدن
        تصمیمات اجرا میشه ولی کسی که واقعا می‌خواهد موفق بشه براش فرق نداره

    2. ببین دوست عزیز شما قطعا خوشحال خواهی بود چون فکر میکنی قبولی راحت تر میشه اگه عمومی رو حذف کنن چون فکر میکنی قبولی راحت تر میشه اگه معدل تاثیر داشته باشه چرا؟؟؟ چون از معلم نمره میگیری و تقلب میکنی و ….. و از الان خودت رو در دانشگاه تهران داری تصور میکنی ولی این خیال پردازی های صد من یه غازی رو بزار کنار و بشین با همین امار دبیرستان که خوندی یه دو دوتا چهار تا کن ببین که با این سیل عظیمی از بچه های قوی که اکثرا هم تیزهوشانی و غیر انتفاعی هستن رقابت کردن چقدر سخت میشه . شما باید طرفدار سخت تر شدن کنکور باشید نه اینکه راحت تر شدنش چون اه کنکور راحت بشه و دست توش زیاد تر بشه مطمئن باش پزشکی تهران و بهشتی به من و شما ادم معمولی رعیت نمیرسه و میمونه برای از ما بهترونهای پولدار بیدرد

  12. ما که رفتیم خارج کشور واسه پزشکی…شما هم واسه خودتون قانون تصویب کنید و رنگ روکار بزنید..😎

    1. آینده کشور یکی از دست سهمیه ها یکی هم شما ها که حتی نتونستی پزشکی آزاد قبول بشین درخطره XD
      لطفا برنگردین ایران تا تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب نشید 😉
      پول بابایی یا ارث و میراثی که به آدم میرسه نازیدن نداره والا …

    2. سطح فکریت در حد بچه دبستانیاییه که ب پول باباشون مینازن. خدا بخیر کنه بیمارای زیر دستتو

  13. ای خاک بر اون سرتون که هنوز دنبال درصد و نمره و این چیزایی دنیا داره چی کار میکنه شما هنوز تو کف سه تا رشته پیزوری که دو دنیا حتی یک نفرم نگاشون نمیکنه خودتون را دارین میکشین جهان سومی هستین دیگه نمیشه کاریش کرد با این همه فیس و افاده و فیزیک و ریاضی دانشگاه شریفتون یک ماشین درست حسابی نمیتونین درست کنین خاک عالم تو سرتون که اول که زاییده شدیبن دنبال نمره و درصد بودن تا اخر عمرتون واقعا بد بختی بد بخت یک ذره چشاتونو باز کنین ببینین شما کجایین دنیا کجاست .

  14. سلام استاد افشار عزیز
    من پروژه 6040 رو دارم از الان تا کنکور میتونم رتبه برتر کنکور بشم
    آدمی هستم که بکوب بخونم میتونم
    فقط نیاز به کمک شما دارم
    معدل دیپلمم 19.80 شده

    1. منبع مهم نیست
      تست خوب بزن و بیا جلو
      جاهایی که میشه با کتاب تست کار کنی رو هم فیلم نبین

  15. کنکور 1402 قطعا تغییراتی خواهد داشت ولی بچه ها و به خصوص یازدهمی ها که از کنکور ترسیده اند و میخوان معدل بیاد سر کار و یا کنکور حذف بشه و ….. ببینید شما کنکور میدید که بتونید رشته پزشکی و دندون و دانشگاه خوبی قبول بشید چرا؟؟؟ چون همه رشته خوب و دانشگاه خوب میخواد ولی ظرفیت اون رشته و دانشگاه کمتر از تقاضا هستش پس باید رقابت برگزار بشه تا بهترین ها راه بیابند برای همین کنکور باید باشه و اتفاقا به جای این جنگولک بازی ها و راحتی ها کنکور باید سخت تر هم بشه تا واقعا قدرت تقکیک خوبی اتفاق بیافته . اگر دست در سنجش و پذیرش زیاد تر بشه یعنی اموزش و پرورش هم بیاد تو کار سنجش و پذیرش مطمئن باشید فساد زیاد تر میشه و پزشکی تهران و بهشتی و …. به مکن و شما نمیرسه اصلا

  16. سلام و درود من کنکوری۱۴۰۱ریاضی هستم!
    استاد اصلا حال خوندن درسهای تخصصیم ندارم علاقه به حل کردن و این چیزا ندارم. نمی‌دونم شرایط کنکور اینطوریم کرده یا نسبت به قبلا فرق کردم! حتی تو ازمونم نمیتونم پشت سر هم جواب بدم اصلا زودی میکشم کنار…!
    به عمومی هام بیشتر علاقه دارم.میشه راه حل بدین 🥺😢
    خدا خیرتون بده🙂🤍

    1. هیچ کدوم از ما تمام و کمال عاشق کارهایی که میکنیم نیستیم. ولی نباید نگاه کوتاه مدت داشته باشیم. به هدفتون فکر کنید. به این فکر کنید که برای رسیدن به اون باید یه سری کارهایی که باب میلتون نیست رو هم انجام بدین. کنکور براش اصلا مهم نیست شما چی دوست داری و نداری. از درس های آسون تر شروع کنید که بخواید آشتی کنید. وقتی بخونید ببینید از پس تست ها بر میاید، علاقه مند هم میشید. مطمئن باشید اینو. امیدوارم تلاش کنید و نذارید این روزا حسرت بشه براتون. موفق باشید.

  17. سلام استاد ممنون به خاطر زحماتتون
    استاد من به خاطر مشکلاتی پارسال معدل کتبیم 15 شد و به خاطر اینکه دانش اموز خوبی بودم معدل کل دیپلمم 18.5. استاد دارم امسال خ خوب می خونم و تراز قلم چیم 6600 هست به نظرتون باید برم ترمیم معدل میدونم مثبته ولی بهر حال برای پزشکی دانشگاهی مثل شیراز یعنی هیچ تاثیری نداره استاد میشه کامل توضیح بدین برای مثال اگه پرستاری شیرازو اوردم چی تاثیر بازم نداره چون ترازم خیلی پایین بالا میره میشه کامل راجبش بگین که برای پیراپزشکیا چطوره تاثیر من جایی زندگی میکنم هیچ کسی رو ندارم برای راهنمایی. ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      وقتی مثل امسال ( کنکور ۱۴۰۱) تاثیر نمرات نهایی مثبت باشه ، نیازی به ترمیم معدل نیست

      1. سلام
        ادامه تحصیل و رفتن به دانشگاه حق همه هست
        بله ؛ حتما

      2. بچه ها این لینک کارزار مخالفت با تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲ هست تا حالا بیش ار ۱۱۰۰۰ نفر امضا کردن لطفا هم خودتون هم خانواده هاتون امضا کنید که صدای مخالفتمون با این طرح به گوش مسئولین برسه
        https://www.karzar.net/14168

        1. تاثیر قطعی معدل در کنکور اشکالات زیادی داره و در صورت اعمال این قانون فاجعه ای مثل کنکور ۱۳۹۴ اتفاق خواهد افتاد

  18. سلام وقت بخیر ، یک سوال دارم ممنون میشم جواب من هم بدین لطفا
    برای کسی که نظام قدیمی هستشو کنکورش سال 91 بوده بخواد 402 کنکور بده باید دیپلم نظام جدید بگیره یا لزومی نداره و اجباری نیست؟

    1. لزومی نداره
      کنکور مجدد باعث اتلاف هزینه و دردسر زیادی هست و مجلس با این جور داستان ها موافق نیست

  19. سلام
    لطفا همگی
    ” (کارزار مخالفت با تأثیر قطعی معدل در کنکور )”
    را حمایت کنید و کارزار رو به اشتراک بگذارید
    همون عبارت داخل پرانتز رو سرچ کنید کارزار براتون میاد.

    1. تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی برای کنکور اشکالات زیادی داره و تا اونا حل نشه عادلانه و منصفانه نیست که نمرات نهایی مستقیم بشه

  20. سلام
    خوشبختانه این مصوبه توسط معاون حقوقی رئیس‌جمهور رد شد و کنکور ۱۴۰۲ مثل کنکور سال‌های قبل برگزار میشه.

  21. سلام استاد . استاد ای کاش برای ما دانشحوها هم یه صحبتی بزارید من الان امسال لیسانس می گیرم و رشته ام معلمی بوده . نمی دونم چطور باید پول در بیارم باور کنید همه راه ها را گشتم. مثلا نمی دونم چون رشته ام ابتدایی است ایا کسی تدریس کنکور ازم قبول می کته یانه؟ من تجربی بودم و عربی و فیزیک خوب زدم الان می تونم تدریس کنم و مشاوره دادن هم بلدم روی دروس دبیرستان مسلطم .
    با کار کردن برای موسسات پول خوبی زیاد در نمیاد
    و من واااااااااقعا موندم چه کنم
    به نظرتون خودم دفتر بزنم برای کار مشاوره؟
    نمی دونم چه مجوزی باید بگیرم
    دروس ابتتدایی هم تدریس داشتم پولی توش نبود

    کمکم کنید لطفا بگید چه کنم پولدار بشم
    یا اصلا پول در بیارم
    خسته شدم از سردر گمی

    1. سالام
      وقت مشاوره تک جلسه بگیرید
      حضوری / تلفنی
      واتساپ ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  22. استاد جوونی ادم که بدون راهنما باشه ادم هلاک میشه. من واقعا الان فکر میکنم صفر صفر هستم
    دو ترم اول دانشگاه که حضوری بود و کرونا نبود سرکار نرفتم بعدش هم که کرونا اومد ترسیدم برم سرکار چون با وجود واکسن بازم دو بار کرونا گرفتم
    الانم نمی دونم چه کار کنم کل روز خودخوری میکنم از یک بهمن تا ۱۶ بهمن بیکارم خوب چقدر کارخونه انجام بدم ؟ دلم پول می خواد . همش میرم بیرون ماشین های خوب را می بینم از حسرت و غصه می خوام زار بزنم میگم مگه من تلاش نکردم چرا به خدا کردم با یه مدرسه تشریحی کار بی معلم رتبه خوبی اوردم باهمین سایت الا.
    من تجربی بودم کلی زحمت کشیدم الانم نمی دونم چرا به پول نمیرسم میگم شاید راهم اشتباه است
    نمی دونم راه درست چیه
    الان واقعا باید چه کنم

    خیلی بی برنامه هستم. اقای افشار لطفا بگین الان چه کنم به خدا از هرکی پرسیدم راه چیه الکی شعار دادن باید تلاش کنی.
    خب من می دونم باید تلاش کنم
    منظورم اینکه باید چه کنم
    مثلا در حوزه تدریس و نشاوره کار کنم ایا برم برای خودم دفتر بزنم؟ اونم هزینه تبلیغاتش بالاست
    و فکر نمی کنم بتونم دانش اموز جذب کنم
    پس این ادمایی که پولدارشدن چه کردن
    والا از اموزشگاه ها هم دانش اموز جذب کنی میگن مشتری ما را گول زدی سفته ادم رو میزارن اجرا

    1. سلام
      وقتی سواد و مهارت ی کاری رو پیدا کردی از بستر اینستاگرام استفاده کن و از اونجا آموزش ببین و بیا جلو
      برات میتونه خیلی مفید باشه

      1. استاد من مشکلم شغل نیست درواقع شغلم تدریسه و درامدم طوری نیست که بتونم خونه بخرم واقعا الان گیج شده ام وقتی می بینم اطرافیان من خونه و ماشین خیلی خوب دارند من هیچ ندارم به خدا خیلی زحمت کشیدم ولی نشد الان پیج اینستا برای تدریس دارم ولی خوب فالوور کم و تاثیری نداره برام . چندین جا رفتم برای صحبت کرم برای تدریس ولی خوب حقوق ها خیلی کمه. الان ۲۴ سالمه حس می کنم پیرم. کی می تونم یه خونه بخرم. به خدا با هزار ارزو کلی تلاش کردم واسه یه زندگی خوب ولی الان درامدم را نمی تونم بالا ببرم.
        اصلا نمی دونم چطور پول خونه را باید جور کنم.

        1. سلام مجددد
          توکل بخدا کن
          روی کار خودت تمرکز کن
          صبور باش و ادامه بده تا برسی

          از آموزش دیدن و بهتز کردن خودت در زمینه ای که دوست داری موفق بشی دریغ نکن

      2. الان نمی دونم اگر برای خودم کار کنم میصرفه یا نه از بین دوستان هم دانشگاهی قبلی ام کار و پروزه دانشگاهی در دی و خرداد دارم بعدش بیکارم . واقعا از خودم بدم میاد دیگه . با ۲۴سال سن هنوز بلاتکلیفم دوست دارم کنار شغل تدریس یه حرفه پردرامد داشته باشم. اما می بینم سرمایه میخواد خیاطی رفتم ولی خیلی سخت بود و وسیله گرون می خواست. منم ادامه ندادم .
        نمی دونم ادامه اش بدم یانه.
        بعد می بینم هم سن و سالای خودم که رشته شون مثلا داروسازی بوده الان مرکز مشاوره دارن در سرای محله خودشون و کلی پول در میارن!
        بدون هیچ هزینه .
        منم گیج شدم واقعا ازیه طرف نمی دونم چطور باید خونه بخرم توی تهران یا حومه اش از یه طرف هم موندم برم سراغ یه حرفه یا مثل اون دوستام خودم مرکز مشاوره بزنم؟ من نمی دونم به لحاظ قانونی مشکلی نداره کارشون چون رشته شون دارو سازیه چطور مرکز مشاوره دارن!!!!!!!

        1. مراکز مشاوره ای که دارند از نظام مشاوره و روانشناسی کشور پروانه کار (مجوز) نگرفته و در بهترین حالت ممکن مجوز کار آموزشی از آموزش و پرورش دارند
          با مدرک ارشد باشی بهتون آموزشگاه علمی آزاد می دهند

  23. سلام
    ببخشید من دانشجو هستم ب امید خدا تا دوسال دیگه فارغ‌التحصیل میشم اما دوست‌ دارم درکنار دروس دانشگاهی واسه کنکور آماده بشم تا بتونم تو کنکور 1403 شرکت کنم معدل دیپلمم پایینه سال 93 دیپلم گرفتم کنکورمم سال 94 بود رشته ی تجربی بودم الان شرایط کنکور چیه؟ اکثرسایت ها یه سری تغییروتحول واسه کنکور 1402 زدن تکلیف امسال من داوطلب نظام قدیم درکنکور1402 چی هس؟ شرط وتاثیر معدل واسه ما چگونه محاسبه میشه؟ سردرگم شدم الان نمیدونم دروس کنکوری رو شروع کنم ب خوندن یا ن موندم چیکارکنم ممنون میشم راهنماییم کنید والا ما داوطلب منطقه 3 هستیم جایی ک دوماه از سال رو هنوز معلم نداشت الان با داوطلبای تهرانی بخواییم از نظر آموزشی یکی بشیم منصفانه نیس

  24. سلام کلام شما متین اما پیشنهاد شما چیه واسه خوندن دروس؟ آيا اين تغيير امکان پذیره یا فقط در حد حرف و سردرگمی داوطلبا هس؟؟ ممنون میشم راهکاری بفرمایید تا بتونم تصمیم گیری کنم والا خودم‌ خیلی دوست دارم دروس کنکوری رو بخونم وکنکور بدم اما موندم چیکارکنم روزی یه مصوبه صادر میشه واقعا بعیده مگه میشه معدل رو ب 60درصد قطعی رسوند اثرش رو درکنکور درحالی ک کلی تقلب وناعدالتی آموزشی در کشور حاکمه..
    استدعا دارم راهکار بفرمایید چ کنیم هم واسه دروس اختصاصی هم عمومی
    بنظرتون اگه این مصوبه اجرایی بشه شامل نظام قدیم هم میشه؟؟ مگه ما کف دست بو کرده بودیم ک قراره معدل اثر داده بشه اونم تاثیر قطعی واقعا آدم میمونه چی بگه..

    1. بحث های کنکور ۱۴۰۲ اید بین خودشون مطرح بشه و جمع بشه و … اما درز پیدا میکنه بیرون و فقط حاشیه و عمر سوزی میشه
      آخرش هم هیچ فرقی نمیکنه با سالهای قبلش

  25. سلام این سوابق تحصیلی واسه ماهایی که نظام قدیم هستیم چجوری اجرا میشه؟
    ماها صددرصد نمره کنکور ملاکه؟

  26. سلام ، ببخشید برا ۱۴۰۰۲ ، معدل کل ملاکه یا نه فقد معدل نهایی دوازدهم ؟

    1. ۱۴۰۲ قانون معدلش فرقی با ۱۴۰۱ نداره
      من پیش بینی می کنم و قانون گذار نیستم

  27. سلام اقای دکترمن کنکوری۹۲بودم درواقع نظام قدیم.الان شاغلم میخوام برای کنکور۴۰۳شرکت کنم هدفم هم پزشکیه.اما ازطرفی شنیدم معدل تاثیرش داره زیاد میشه.من معدلم خوب نبوده دلم میخواد ترمیم شرکت کنم اما شنیدم کسایی ک پیش دانشگاهی رو گذروندن وقتی مراجعه میکنن میگن نمیتونین.یااونایی ک ی بار دیپلم تجربی گرفتن دیگه نمیتونن ترمیم معدل شرکت کنن.پس من باید چکار کنم؟برای قبولی تو کنکور۴۰۳هم باید شغلم رو رها کنم.اینکار ینی حذف نظام قدیمی ها ازکنکور که.چون اون موقع ک ما امتحان میدادیم تاثیر قطعی نبود معدل خیلی برامون مهم نبود.من باید چکار کنم پس استاد؟

  28. سلام ببخشید در رابطه با تاثیر60درصدی معدل چقد احتمال اجرایی شدنش هس؟ با توجه ب توضیحاتی ریئس سازمان‌ سنجش‌ و شورای انقلاب فرهنگی
    اگه سطح آموزش وامکانات تو نقطه ب نقطه ی ایران یکی بود میشد این تاثیرمعدل رو قطعی کرد حالا با هر درصدی اما وقتی سطح آموزشی ضعیفه و منطقه هارو سهمیه بندی کردن چجوری میخوان معدل رو قطعی کنن تاثیرش رو؟
    گیج شدیم تکلیف ما نظام قدیمی ها چی میشه؟

    1. سلام
      منم اطلاع ندارم الان ولی ۲ سناریو داریم :

      یا تاثیر مثبت میمونه و عمومی ها از کنکور حذف نمیشه
      یا اینکه تاثیر مستقیم میشه و عمومی میره در نهایی دوازدهم اثر میذاره که معدل خودش بخاطر تاثیر قطعی رو رتبه کنکور مستقیم اثر داره

      نظام قدیمی ها هم طبق قانون و عدالت نباید سوابق قبلی شون پاک بشه

  29. خب مگه نظام قدیم کف دستشو بو کرده بود ک قراره ی زماني معدل اثر مستقیم داشته باشه رو کنکور؟ الان با معدل داغون ترميم ک برگزار نمیشه اگه هم برگزار بشه کلی هزینه و زمان بره علاوه بر این اگه دانشگاهی هم بخواد واسه پذیرش حد نصاب بذاره ک عملا ترميم ی جوک خنده داره
    بلاتکلیفیم عملا ما نظام قدیمی ها رو از کنکور حذف کردن اینطوری
    یعنی نظام قدیم با نظام جدیدی ک قراره 402 کنکور بده تو یک سطحن؟ انصاف این مسئولین کجا رفته

  30. سلام استاد طاعات عباداتتون قبول درگاه حق
    استاد من نظام قدیمم تا حدودی هم خوب اومدم جلو ولی فک نمیکنم رشته و دانشگا مد نظرم رو بتونم امسال بیارم
    اگه بخوام از الان واسه سال بعد تلاش کنم الان چیارو باید بخونم و تابستون ب چه صورت پیش برم میخوام چن تا درس رو جم کنم تا مهر بنظرتون چیارو بخونم
    مرسی 🙏🏻

    1. سلام
      فعلا استارت بزن و برای کنکور بخوان ؛ داستان معدل حاشیه های خودش داره و باید براش منتظر بود

  31. سلاممممم لطفا تروخدااااااا جواب بدیددددد خیلی برام مهمههههه دوازدهمی شروع صفری هستم گفته بودید حتی اگه برا سال بعد می خوابد بخونید امسال یه حدی برا رتبه مشخص کنیدددد تا اهمال کاری نکنید ؛الان باتوجه به اینکه میگن سال دیگه تاثیر۶۰درصد مستقیم هس
    من از الان برا نهایی بخونم ؟!از الان برا نهایی بخونم میتونم معدل به بالای۱۹٫۵هم برسونم یا از الان برا کنکور بخونم با توجه به حرف شما
    من سر کلاس ها درس گوش ندادم الان برام دروس جدیده واگه سال دیگه تاثیر مستقیم بشه …. نظر شما چیه؟

    1. ۲ سناریو وجود داره .

      خودم پیشبینی میکنم که عمومی حذف نشه و تاثیر معدل در کنکور هم با هر مقدار عدد بصورت مثبت اعمال بشه که این یعنی همان شرایط قبلی

      سناریو دوم که خطرناک هست اینه که تاثیر معدل مستقیم (قطعی) بشه و در اینصورت حتی اگر عمومی از فرآیند آزمون تستی کنکور حذف بشه ، در نمرات نهایی و معدل دانش آموزان تاثیر داره و اونم بخاطر تاثیر قطعی روی رتبه و نمره کل کنکور اثر میذاره

      در هر ۲ سناریو که هر کدام موافق و مخالف خودش بین مسئولان داره بچه های نظلم قدیم طبق قانون نباید برایشون محدودیت یا بهشون هزینه تحمیل بشه برای کنکور نظام جدید و دیپلم مجدد و …

  32. سلام، ببخشید جایی اشاره کردید که حتی اگر معدل 60 درصد مستقیم هم بشه باز تاثیر زیادی بر روی رتبه و رشته های تاپ نداره و بازهم درصد های کنکور اولویت کار هستن.
    ممنون میشم مقداری در این مورد بهتر توضیح بدید که چطور وقتی معدل 60 درصد مستقیم بشه بازم درصد های کنکور در اولویت هستن!
    منی که معدلم مثلا 15 باشه، حتی با درصد های خیلی خوب هم فکر نکنم بتونم شانسی برای قبولی داشته باشم.
    ممنون میشم کمکم کنید.

  33. سلام و ارادت. من فارغ التحصیل تجربی ۱۴۰۰ هستم. قراره کنکور های ۹۸ ، ۹۹ و ۱۴۰۰ در دواران جمع بندی حل بکنم. و کمی هم زمان اضافه میارم. آیا بعدش برم سر وقت کنکور های ۹۷ به قبل یا ازمون های کانون امسال از اول مهر یا پارسال رو با توجه به مباحث انتخابیم تحلیل کنم ؟ میدونید اخه کنکور ۱۴۰۰ عجیب چیزی بود ، به همین خاطر به نظرم میاد که ۹۷ به قبل نسبت به کانون دو_سه سال اخیر دورتر از ذهن طراح های کنکور این سال ها باشه. بازم مرددم. لطفا نظرتون بگید. سپاسگزارم.

    1. ۹۸ تا ۱۴۰۰ زدی برو سراغ ۹۷ و ۹۶ و بعد تالیفی های آزمون های آزمایشی

  34. سلام استاد وقت بخیر
    سؤالی داشتم
    ما تراز درس داریم یا برای هر تست هم تراز داریم
    یعنی برای مثال اگر دو نفر در یک درس مشترک درصد 70 رو کسب کرده باشن، آیا تراز مشترک خواهند داشت ؟
    یا مثلاً بررسی می کنن ببینن هر نفر این درصد ها رو از چه تست هایی و با چه درجه سختی پاسخ دادن تا تراز متفاوتی بهشون داده بشه.
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سوال خیلی خوبی مطرح کردید .
      در کنکور بین یک میلیون نفر خیلی پیش میاد که درصدهای همه دروس دو نفر مثل هم باشه دقیقا
      اما نمره کل و رتبه هاشون برابر نیست

      بله ، تست هم تراز خودش داره و ارزش هر تست دقیقا نمره کل ها رو میسازه
      اابته درصد مهمتر از ارزش هر تست در تراز است
      یعنی نباید بیای تست سنگین بزنی و درصدت کم بشه …. تست ساده بزنی و درصدت بیاد بالا منطقی تره

  35. سلام. وقتتان بخیر .من نظام قدیمی فارغالتحصیل سال ۹۲ هستم با معدل کتبی ۱۷.۵.میخام برای کنکور ۱۴۰۳ شروع کنم به خوندن. استاد تکلیف من و امثال من چیه بخدا از تابستون پارسال که این مصوبه منحوس رو تصویب کردن من به شدت افسرده شدم. و این مصوبه یک سال از عمر منو به بدترین شکل گرفت .الانم با دارو سر پا شدم.خواهش میکنم صادقانه بگید من و امثال من چکار کنیم، نه امکان گرفتن دیپلم مجدد تجربی نه ترمیم معدل. واقعه چی کار کنیم، من این یک سال خیلی حالم بد بوده ولی راهی جز درس خوندن برا کنکور ندارم.بگید من چی کار کنم؟.

  36. سلام ببخشید خب اگه این تاثیرمعدل 60درصدی قطعی بشه تکلیف داوطلبانی ک چندسال قبل دیپلم گرفتن و خب اینا ک خواب ندیده بودن قراره چند سال دیگه تاثیرمعدل قطعی بشه واسه همین ممکنه معدلشون کم باشه باید قید درس و دانشگاه‌ رو بزنن؟ تدبیر مسئولین واسه این داوطلبا چیه البته بگم ترميم معدل هزینه بره ممکنه نتونن هزینه کنن

    1. تاثیر هرچیزی بشه همه کنکوریها در این قانون یک شرایط دارند
      ترمیم معدل هم سر جای خودش هست کلا ولی برای نظام قدیمی ها هنوز مگفتند میشه تک درس ترمیم کرد یا باید کلا دیپلم مجدد گرفت

      امیدوارم تاثیر معدل مثبت بمونه و عمومی ها باشه و کنکور ۱۴۰۲ با قبلی هاش فرقی نکنه

  37. سلام .قلم چی دیروز برنامه تابستون رو اپلود کرد و عمومی ها توش بودن.امروز عمومی هارو حذف کرد برا تابستون .تحلیلتون چیه؟

  38. سلام من رشته انسانی دارم میخونم و می خوام برای کنکور ۱۴۰۲ کنکور تجربی شرکت کنم و میخواستم ببینم تاثیر ۶۰ معدل داشته باشیم من هم میتونم در کنکور شرکت کنم و نمره خوبی کسب کنم

  39. سلام استاد خسته نباشید.
    من فارغ تحصیل نظام جدید تجربیم. سال کنکورم بیمار شدم و معدل نهاییم و دیپلمم خیلی پایین شد. در حد 11 و 12.
    میخوام برای 1402کنکور بدم مجدد.
    میخواستم بدونم تاثیر 60درصدمستقیم معدل برای کنکور 1402 اگر قطعی بشه، اگر رتبه سه رقمی هم باشه بازم تاثیر داره؟؟
    لطفا جواب بدین خیلی ب خاطر این موضوع نگرانم باید چیکارکنم

    1. قانون تاثیر معدل اگر مثبت بود که هیچ
      اگر مستقیم یود میتونی ترمیم معدل بزنی

  40. سلام
    یعنی تاثیرمعدل 60درصدی قطعی شد؟
    خب تکلیف نظام قدیم با سابقه ی تحصیلیش چی میشه؟
    خب منی ک 6 سال پیش دیپلم گرفتم الان بخوام کنکور بدم واقعا ظلمه بخوان تاثیر معدل رو واسه ما ها هم قطعیش کنن مگه خواب دیده بودیم ک تاثیرمعدل قطعی میشه
    سردرگمیم استاد بنظر شما ما در کنکور 402 چی میشه؟

    1. درباره کنکور ۱۴۰۲ فعلا چیزی قطعی نیست

      من فکر کنم با این همه ماجرا و داستان فرقی با قوانین کنکور ۱۴۰۱ نداشته باشیم
      تاثیر مثبت بشه دیگه عمومی ها هم حذف نمیشه / چون اهرم فشار معدل دوازدهم از کنکور برداشته میشه

  41. سلام استاد خسته نباشید.
    من فارغ تحصیل 99 نظام جدید هستم. نمرات نهایی خوبی نگرفتم ولی پاس کردم. به دلیل شرایطی نتونستم در کنکور 99 و 1400 موفق بشم. میخواستم بدونم که این مصوبه 1402 تصویب شد؟ یعنی امثال من نمیتونن کنکور بدن توی رشته تجربی؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    باتشکر….

    1. سلام
      برای کنکور ۱۴۰۲ معدل مشخص نیست داستانش چی بشه
      بخوان همین امسال کار تمام کنی
      کنکور ۱۴۰۲ حاشیه های مخرب زیاد داره

  42. سلام و عرص خسته نباشید خدمت شما ببخشید من پایه یازدهم تجربی هستم و در دبیرستان امام حسین تحصیل میکنم قصد دارم برلی سال دوازدهم دبیرستان رو عوض کنم چون که برای سال دیگه دبیر خوب ندارن و درس ریاصی رو اصلا با دبیر سال دیگه متوجه نمیشم به نطرتون آیا خوبه که مدرسه رو تغیر بدم و آیا دبیرستان فرهیختگان یا نور بهتر هیت برای پایه 12 و کنکور؟؟
    ممنون و اروزی موفقیت برای همه

  43. سلام استاد خسته نباشید
    من فارغ التحصیل نظام قدیمم و میخوام در کنکور 1402 شرکت کنم و قصد دارم از الان استارتش رو بزنم
    اما با این حواشی که برای کنکور سال بعد وجود داره نمیدونم باید چیکارکنم و از چه مباحثی شروع کنم؟
    و آیا اصلا میتونم با دیپلم نظام قدیم کنکور بدم یا نه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. به حواشی توجه نکن
      احتمال اینکه ۴۰۲ قپانین فرقی با ۴۰۱ کنه خیلی نیست
      استارت بزن و عادی بخون

  44. سلام وقت بخیر.ببخشید امکان ترمیم نمرات برای فارغ التحصیلان 1400 هست؟ که اینطوری اگه تاثیر معدل قطعی بشه شانس قبولیمون رو برای کنکور 1402 بالا ببریم؟ هر چند نمراتی که نهایی گرفتیم هم بد نبود.

    1. سلام
      امکانش که حتما میذارند ولی شک دارم تاثیر نهایی در کنکور ۴۰۲ مستقیم بشه

  45. به نظرم کسی که نخونده ول کنه بره دنبال کار آزاد دیگه این مسخره بازیا چیه تا ده سال فقط کنکور می دید

  46. سلام وقت و ایامتون بخیر.
    بنده تو مفاد مصوبه شورا تبصره ای رو دیدم ک نوشته بود از سال 1404 ب بعد برا شرکت در کنکور باید تحصیلات تکمیلی مطابق نظام جدید داشت.با این اوصاف و بالفرض اجرایی شدن این مصوبه ، فارغ التحصیلان نظام قدیم برا سال 1404 امکان شرکت تو کنکور رشته خودشونو نخواهن داشت و باید دیپلم نظام جدید بگیرن؟اصن دیپلم مجدد رو تو همون رشته خودشون میتونن بگیرن یا باید تغییر رشته بدن؟
    ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایین.آرزومند موفقیت همگی هستم.

  47. سلام
    ببخشید این طرح 60درصدی قطعی اگه امسال اجرا نشه کنکور سال بعدش بنظرتون چجوریه؟ منظورم اینه ک اگه این طرح 60درصدی اجرانشه امکان اجرایی شدن واسه سال های بعد هس؟ چون میگن شرایط کنکور سال های بعد ب کنکور 1402 بستگی داره؟ درسته این؟

    1. سلام
      تحلیلی ندارم جز اینکه حرف هام در این پادکست پاییز ۱۴۰۱ گفتم و باید دید برادر بزرگتر کیه در آخر

  48. سلام من کنکوری ۱۴۰۲هستم اگر درسال ۱۴۰۲دیپلم بگیرم با سوابق تحصیلی ۶۰درصد ….و بخوام سال ۱۴۰۳کنکور بدم آیا همون سوابق برام اعتبار داره یا باید باز باید امتحان نهایی بدم ؟

  49. سلام خسته نباشید. از زمان گذاشتن این پست خیلی وقته میگذره ولی خواهش میکنم اگر میبینید جواب بدید … برگزاری دو کنکور در سال 1402 چقدر محتمل هست؟ من بنا به شرایط بیماری ای که برام پیش اومده یک وقفه چندماهه توی درس خوندنم افتاده که دیگه با توجه به زمان باقیمانده تا کنکور 1401 ، باید بیخیال شم. ولی چون دو ساله پشت کنکوری هستم توانایی موندن واسه یک سال کامل دیگه رو ندارم و خیلی دوست دارم که توی زمستان یک کنکور برگزار بشه. خواهش میکنم با دانسته های خودتون به من بگید که چقدر احتمال دو کنکور در سال وجود داره. ممنونم

  50. سلام استاد خسته نباشید
    من دانش آموز نظام قدیمم و میخوام تو کنکور 402 شرکت کنم، با تصویب تاثیر 40 درصدی سوابق دوازدهم،آیا من دوباره باید دیپلم نظام جدیدرو بگیرم؟
    و اینکه آیا فقط درسای اختصاصی برای کنکور 402 هست؟
    خیلی سردرگم و نگرانمم ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام
      در نهایت عمومی در کنکور حذف نمیشه
      یا میاد در معدل نهایی با تاثیر قطعی یا اینکه حرف من میشه و کنکور ۱۴۰۲ مثل ۱۴۰۱ برگزار میشه

      اما شک دارید فعلا تخصصی بخوان تا پایان تابستان که داستان مشخص رو سنجش اعلام کنه
      اما وقت تلف نکن و در حاشیه نباش

  51. سلام
    اقای افشار دیشب مصوبه تصویب شد
    خود شورا عالی انقلاب فرهنگی و تلویزیون و اکثر سایت های خبرگزاری اعلام کردن و گفتن که سنجش هم به زودی اطلاع رسانی میکنه

  52. سلام استاد عذر میخوام ،میدونم اینقدر بحث وحاشیه در این باره زیاد شده که اعصاب هممونو بهم ریخته فقط میخواستم بدونم که نهایت تا کی اعلام میشه که قراره چه اتفاقی بیوفته؟یعنی کی این مصوبه قراره ابلاغ بشه؟
    همش اون شرایط کنکور99که تا یه هفته قبل کنکور بچه ها نمی‌دونستن کنکورشون قطعیه یانه داره برام تداعی میشه…

    1. سلام
      اگر کنکوری ۴۰۲ و الان بازدهم هیستی استارت دروس تخصصی بزن
      دنیال حاشیه نباش
      تابستان وقت عمومی خواندن هم نیست

      اگر تاثیر معدل قطعی شد خدایی نکرده شهریور برو دنبال ترمیم معدل

  53. آقا وقتی خود سنجش هم رسمی اعلام کرده ، دیگه این همه کمپین مخالفت و
    بررسی عیب های این طرح و …… نیاز نیست و تصمیم عوض نمیشه
    به جای تلاش الکی کردن خودتون رو با شرایط جدید وفق بدید

      1. سلام استاد وقتتون بخیر
        من سال ۱۴۰۰ کنکور داشتم و رتبه خوبی نیاوردم
        سال ۱۴۰۲ میخام کنکور بدم و تجربی هستم
        معدل کتبی نهاییم ۱۶/۵هست
        بنظرتون شهریور یا دی ترمیم معدل انجام بدم ؟
        کلا چیکار کنم ؟ تابستون تخصصی ها رو بخونم فقط +خوندم کتاب دوازدهم برای ترمیم معدل؟

        1. احتمال داره قانون کنکور ۱۴۰۲ بازم تغییر کنه
          الکی وقت تون برای شهریور و ترمیم معدل صرف نکنید
          تابستان استارت بزنید از تخصصی ها

  54. سلام استادتوروخداشماماروامیدوارکن من نظام قدیمم توروستاهم زندگی میکنم چیکارکنم بااین طرح ماهایی ک توروستازندگی میکنیم امکانات صفرداشتیم چی بیچاره میشیم بنظرشما چی میشه توروخدایه چیزی بگین استرسمون کم شه یه کم امیدوارشیم

      1. سلام استادبنظرتون چی میشه این طرح براکنکور۱۴۰۲ماروستایی ها بیچاره میشیم ییا ن یکی هست ک این طرحو لغوکنه وب دادمابرسه

  55. سلام من دیپلم فنی دارم با این اوضاع میتونم کنکور سراسری انسانی شرکت کنم،

  56. سلام استاد
    من سال 95 دیپلم گرفتم و نظام قدیم محسوب میشم و میخوام برای کنکور 1402 بخونم. الان من باید دروس نظام جدید بخونم یا نظام قدیم؟

  57. با سلام ، من دانش آموز کلاس یازدهم تجربی هستم برای تابستان امسال باتوجه به اینکه سال دهم مجازی بود و من درست برخی درس ها را یاد نگرفته ام به نظرتان لازم است کلاس بروم یا خودم بخوانم ؟
    ممنون میشوم اگر پاسخ بدهید .

  58. سلام استاد
    میخواستم بدونم که از نظر شما مشاور بگیرم بهتره یا آزمون قلم چی ثبت نام کنم؟
    برای ۱۴۰۲ تجربی
    کلا گیجم نمیدونم چیکار کنم
    با بودجه بندی قلم چی پیش برم خوبه؟فقط تخصصیهاش ؟

    1. سلام
      قلمچی دیر شروع میکنه ولی بد نیست
      مشاور داشتن هم برای یکی دو ماه اول پیشنهاد میشه تا مطمئن تر بخوانید

  59. سلام استاد وقتتون بخیر
    شما گفتید که کتاب ها رو مبحثی بخونیم و جلو بریم
    مثلاً مبحث تابع از سه سال دبیرستان رو با هم بخونیم
    و تو تابستان تخصصی ها رو استارت بزنیم
    حالا اگه بخایم با برنامه قلم چی جلو بریم اشتباهه؟
    یعنی اگه تابستان تخصصی های دهم و یازدهم رو بخونیم؟؟

    1. سلام
      بله مبحثی عربی و ریاضی بخصوص خیلی مهمه و بعد زیست بدن انسان و شیمی مسائل

  60. سلام خسته نباشید
    من داوطلب نظام قدیم هستم و پرستاری می خونم(ظرفیت مازاد)

    می خوام برای ۴۰۲ کنکور تجربی برای پزشکی بدم.
    معدل سوم ۱۹.۲۴ هست و پیش ۱۵.۳۷

    برم برای ترمیم معدل؟

    و اینکه یه جا خوندم؛ معدل برای دانشگاه ها مهم میشه، یعنی دانشگاه ها هم شرط معدل میگذارن و حتی اگه با تاثیر ۴۰ درصد سوابق تحصیلی رتبه مورد نظر آوردی، ولی چون معدل پایینه حق ورود به رشته مورد علاقه نداری. خوب با ترمیم دروس هم که معدل تغییر نمی کنه، پس چی کار کنم،راهی هست؟

    1. سلام
      اگر قانون معدل مستقیم باقی موند
      اجازه ترمیم با امتحان نظام جدید دادند شما هم تشریف ببرید برای ترمیم
      ۴ درسی که نهایی پیش دانشگاهی دادی یا درس سوم دبیرستان میانگین گرفته میشه و اون ۴ درس زیست و فیزیم و دینی و ادبیات ترمیم کن

  61. سلام .وقتتون بخیر باشه.به نظرتون اگ این طرح برای ۴۰۲به هر دلیلی اجرا نشه احتمال اجرایی شدنش برا سال های بعد(مخصوصا تاثیر قطعی معدل)چقدره؟؟؟
    و اینکه میتونیم برا ی اینکه فقط از شر سوابق تحصیلی خلاص شیم دیپلم فنی بگیریم و با اون در کنکور شرکت کنیم .خصوصا مانظام قدیمیا که اصلا وضعیت ترمیم برامون مشخص نیس.

  62. سلام استاد
    من ۱۴۰۰ کنکور داشتم
    تجربی هستم
    برای کنکور ۱۴۰۲ نیاز هست منابعمو عوض کنم و چاپ جدید بخرم ؟
    اگه آره چه کتابهایی رو پیشنهاد میدید؟
    و چه پایه هایی رو باید عوض کنم؟هر سه سال رو؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید 🌹🌹

      1. خب یعنی باید بعدا عوضشون کنم؟یا کلا ایرادی ندارن؟عوض نشده کتاب ها؟
        کتاب های درسی چطور؟
        ببخشید کمی استرس دارم که اشتباه کنم
        از کتاب های درسی دوازدهم خودم میتونم برای ترمیم معدل استفاده کنم؟
        ممنونم🌹

        1. بعدا عوض نمیکنی بلکه بروز میکنی
          یعنی منبع دومت جدید میکنی تا سوالات اخیر هم داشته باشی
          اگر تاثیر نمرات نهایی مستقیم بود دیماه ترمیم کن هر درسی زیر ۱۹ داری

  63. سلام
    ببخشید یه سوال اگه مصوبات کنکوری 1402 اجرانشه چقدامکان داره واسه 403 اجرابشه؟
    گفتن کنکور 1402 تعیین کننده ی کنکور های سال های بعدش هس میخواستم ببینم چقد احتمال داره اگه 402 اجرا نشه این مصوبه ها واسه کنکور های بعدش اجرابشه؟

  64. سلام استاد
    ببخشید من دیپلمه ی نظام قدیم سال 94هستم در حال حاضر دانشجو هستم دو ترم دیگه از درسم مونده میخوام 403 کنکور بدم وخب معدلمم آنچنان خوب نیس اگه شرط معدل وتاثیرش تو کنکور قطعی بشه تکلیف من وامثال من چیه؟
    بنظرتون باید قید درس خوندن دوباره رو زد یا ن میشه
    ممنون میشم بگید چیکار کنم از الان استرس معدل رو دارم و واقعا موندم چیکار میشه کرد
    با این اوضاع احوالی ک کشور داشته از کرونا بگیر تا عدالت آموزشیش تو استان و شهر و روستاش
    اگه بخوان معدل رو قطعی کنن تاثیرش رو و واسه ما نظام قدیمی ها لحاظ کنن ظلم بزرگیه
    داوطلبی ک امسال دوازدهم هس میدونه قراره معدل قطعی بشه پس بکوب میخونه اما زمان ما ک نگفتن آی دانش آموزا قراره معدل تاثیرش مستقیم بشه تا ما حساب کار دستمون باشه و بخونیم
    کنکور رو ول کنن ب حال خودش‌ ظلم نکنن ب ما
    ممنون میشم راهنمایی کنین

  65. سلام استاد
    ببخشید من دیپلمه ی نظام قدیم سال 95 هستم در حال حاضر دانشجو هستم دو ترم دیگه از درسم مونده میخوام 403 کنکور بدم وخب معدلمم آنچنان خوب نیس اگه شرط معدل وتاثیرش تو کنکور قطعی بشه تکلیف من وامثال من چیه؟
    بنظرتون باید قید درس خوندن دوباره رو زد یا ن میشه
    ممنون میشم بگید چیکار کنم از الان استرس معدل رو دارم و واقعا موندم چیکار میشه کرد
    با این اوضاع احوالی ک کشور داشته از کرونا بگیر تا عدالت آموزشیش تو استان و شهر و روستاش
    اگه بخوان معدل رو قطعی کنن تاثیرش رو و واسه ما نظام قدیمی ها لحاظ کنن ظلم بزرگیه
    داوطلبی ک امسال دوازدهم هس میدونه قراره معدل قطعی بشه پس بکوب میخونه اما زمان ما ک نگفتن آی دانش آموزا قراره معدل تاثیرش مستقیم بشه تا ما حساب کار دستمون باشه و بخونیم
    کنکور رو ول کنن ب حال خودش‌ ظلم نکنن ب ما
    ممنون
    میشم راهنمایی کنین واسه معدل و اینا

  66. درود بر شما

    بنده فارغ التحصیل سال 1383 هستم. رشته ریاضی ، (با توجه به بند 4 مصوبه این رشته مرتبط از سال 1404 اعمال می شود.) چیزی به نام سابقه تحصیلی ندارم. آیا ملاک پذیرش بنده در کنکور 100درصد خوده کنکور هست یا بازهم ترمیم دارم؟؟

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام
      برای کسانی که سوابق تحصیلی نهایی ندارند ملاک صد در صد فقط درصدها و رتبه کنکورشان است

  67. سلام من با مدرک کاردانی میخوام تو کنکور 1402 شرکت کنم، تاثیر معدل قطعی برای ما چطوری محاسبه میشه؟ تاثیر معدل داریم یا کلا 40 درصد رو از دست میدیم؟

    1. سلام احتمالا به شما میگن برگردی عمومی دوازدهم امتحان بدی
      برای دروس تخصصی هم ملاک فقط درصد کنکورت بشه

  68. سلام استاد وقت بخیر
    من نتونستم امسال فارق التحصیل بشم و امکان ترمیم هم ندارم. معدل ام هم حدودا میشه10
    میخواستم ببینم چطور تراز سوابق محاسبه میشه
    وا این که با این معدل میتونم پرستاری روزانه قبول بشم. قبولی با این شرایط رو شما چطور می بینید

    1. پرستاری ظرفیت بالاییداره و شانس داری اگر درصد های خوبی بدست بیاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا