مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

بررسی راهکارهای ترک خود ارضایی سایت راهشناس

چکیده ای از مطالب شناخت و ترک خود ارضایی آکادمی راهشناس

چندی پیش آکادمی راهشناس راه اندازی شد تا در فضایی دوستانه به بررسی چالش های روحی و شخصیتی جوانان بپردازیم یکی از معضلات اساسی جوانان بحث خودارضایی است.

در پست قصد داریم از دیدگاه روانشناسی به بررسی این چالش و راهکار های برطرف کردن آن بپردازیم

ویدیو قرار گرفته در این انتهای این پست خلاصه ای از 3 پستی است که در آکادمی قرار گرفته و برای مشاهده ی کامل آن میتوانید به وبسایت راهشناس به آدر Rahshenas.com مراجعه فرمایید.

چالش خود ارضایی در جوانان و کنکوری ها

خیلی از افراد حتی ممکن است بعد ازدواج هم با مشکلات بزرگی از قبیل خود ارضایی رو به رو شوند. مشکلاتی که نه تنها می تواند به آن ها آسیب های جدی برساند بلکه حتی می تواند زندگی روزمره ی آن ها را نیز مختل کند. ما در سایت راه شناس در کنار هم قرار است این مشکلات را تک به تک بررسی کرده و با هم دنبال راه حل هایی عملی و منطقی باشیم. باید توجه داشته باشیم که خیلی از راه حل ها ممکن است در کاغذ یا ذهن فوق العاده به نظر برسند اما وقتی قرار بر انجام آن ها شد کاربردی نیستند و برای فرد فایده ای ندارند. ما می خواهیم در این سایت در کنار هم علاوه بر پیدا کردن ریشه مشکلات، راه حل هایی ارائه کنیم که قابل انجام باشد.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن درگیرند خودارضایی است. خود ارضایی به طور کلی به معنای تخلیه و رسیدن به لذت جنسی بدون داشتن شریک جنسی است. یعنی شما از راه غلط و زیان باری سعی می کنید خود را تخلیه کنید. این کار می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

دلایل خودارضایی کدامند؟

شناخت خودارضایی قدم اول مسیر ترک خود ارضایی است. خودارضایی در تمامی افراد چه مرد و چه زن و در اکثر سنین دیده می شود. نکته ی قابل توجهی که وجود دارد این است که افراد متاهل هم بعضا این کار را انجام می دهند. اما این به معنای اشتباه بودن ازدواج نیست. بلکه به این معناست که فرد اگر بتواند قدرت شهوانی خود را کنترل و در راه درست استفاده کند می تواند علاوه بر استحکام بیشتر بخشیدن به رابطه ی زناشویی در کار های دیگر نیز تمرکز لازم را داشته باشد. در سایت راه شناس ما علاوه بر بررسی دلایل به صورت جز به جز، برای هر کدام هم راهکاری متفاوت ارائه خواهیم داد تا فرد بتواند بهترین بازده را از اراده ی خود بگیرد. خیلی از افراد برای فرار از ترس خودارضایی میکنند. این افراد معمولا دچار اضطراب و پرخاش می شوند. یعنی خودارضایی به نوعی مسکن افراد برای فرار از اضطراب است اما مسکن تنها تسکین دهنده است و مشکل را حل نمی کند.

مشکلات خود ارضایی کدامند؟

خیلی از افراد نگران مشکلات جسمی خودارضایی هستند در حالی که مشکلات روحی و روانی خودارضایی آنقدر زیاد است که مشکلات جسمی دیده نمی شود. این مشکلات به این معنا نیست که بلافاصله فرد دچارش شود بلکه در سنین بالاتر متوجه آن خواهد شد. در سایت راه شناس ما این مشکلات را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. به طور مثال کسی که خودارضایی می کند به دلیل از دست دادن املاح و ویتامین های مهم و همچنین پروتئین و کلسیم، دچار پرخوابی، سستی و ضعف می شود. باید توجه داشت که صنعت پورن در حال تغییر ذائقه ی مردم است. یعنی فرد به جای استفاده از راهکار ها و راه حل های مناسب، رفتار غلط و توقعات بی جا را در انسان ها به وجود آورده است. یکی از معضلات بزرگ افراد ترک تماشای پورن است که ما در سایت راه شناس به دقت این رفتار را تحلیل کرده و راه حل مناسبی ارائه داده ایم. افرادی که خودارضایی می کنند غالبا شهامت روبه رو شدن با مشکلات را ندارند و اغلب بی اراده هستند.

علاوه بر تمام این ها خودارضایی باعث از بین رفتن اعتماد به نفس و خود کم بینی فرد می شود. باید توجه داشت که عدم اعتماد به نفس یکی از بزرگترین مشکلات افراد است. یعنی خیلی از افراد بخاطر همین عدم اعتماد به نفس پیشرفتی در کار یا زندگی خود نخواهند داشت. ما در سایت راه شناس سعی خواهیم کرد که علاوه بر شناخت اعتماد به نفس و حذف شرایطی که آن را تضعیف می کند، به دنبال تقویت اعتماد به نفس باشیم.

ازمشکلات دیگر خود ارضایی طرد شدن و منزوی شدن افراد است. یعنی فرد علاقه ای به بودن در اجتماع ندارد و سعی میکند تنها و منزوی بماند.

در نهایت بزرگ ترین مشکل خودارضایی اعتیاد به آن است و همین اعتیاد باعث از بین رفتن زندگی روزمره و مختل شدن آن می شود.

آیا این انرژی شهوانی همیشه بد است؟

نه. یعنی نه تنها بد نیست بلکه اگر درست هدایت شود بسیار مفید هم خواهد بود. به عبارت دیگر افراد می توانند با کنترل نفس یا همان انرژی شهوانی خود علاوه بر بهبود زندگی زناشویی در کارهای دیگر خود نیز موفق و با تمرکز بالا حاضر شوند.

چرا خودارضایی باعث مختل شدن رابطه ی زناشویی می شود؟

افراد معمولا در زمان خودارضایی به علت نداشتن پارنتر تنها به ارضای خود می پردازند و از طرفی این ارضا شدن در زمان کمی اتفاق می افتد. اما در رابطه ی زناشویی اینگونه نیست. همین طرز فکر و نوع رفتار باعث آسیب به زندگی زناشویی می شود. ما در سایت راه شناس این بحث را به طور کامل تحلیل کرده ایم و تک تک مشکلاتی که ایجاد خواهد شد را شرح داده ایم.

چگونه می توان خود ارضایی را ترک کرد؟

یکی از بزرگترین دغدغه های افراد ترک خودارضایی است. این کار به انرژی و اراده ی قوی ای نیاز دارد. اما ما در سایت راه شناس توضیح داده ایم که چگونه اراده ی خود را نه تنها برای ترک خودارضایی بلکه برای انجام تمامی کارها قوی کنید. یعنی ما در سایت به این موضوعات می پردازیم که قبول کنیم مشکل داریم. قبول هر مشکلی بزرگترین و اولین گام برای تر هر عادت بدی است. گام دوم مراجعه به درمانگر است البته نیازی نیست همه به درمانگر مراجعه کنند. در سایت راه شناس به طور کامل توضیح داده شده که چه افرادی نیاز دارند به درمانگر مراجعه کنند و چه افرادی نیاز ندارند. گام سوم صبوری و انرژی گذاشتن است.  باید قبول کرد که تنها راه مقابله با خودارضایی فرار از آن است نه رو به رو شدن با آن.

مورد بعدی شلوغ کردن اطراف خودمان و اقدام به کارهاییست که به آن ها علاقه داریم. مانند ورزش یا هرچیز دیگری. نوع تغذیه بحث بعدی مهم این کار است. حذف فیلترشکن و فضاهایی که امکان خودارضایی می دهد. در نهایت به تعویق انداختن. ما در این مقاله به طور خلاصه بررسی کرده ایم اما در سایت راه شناس به طور کامل به این موضوع می پردازیم و هر یک از این روش ها  را با مثال توضیح می دهیم.

موانع ترک خود ارضایی کامند؟

همه ما برای انجام کارهایمان به موانعی بر می خوریم. در ترک خودارضایی نیز با موانع ترک خودارضایی رو به رو میشویم است. یعنی به موانعی بر می خوریم که باید به سختی آن ها را از پیش برداریم. ما به صورت تیتروار چند مورد از آن ها را اینجا نام می بریم و توضیحات کامل و راهکارهای مقابله با هر کدام را در سایت راه شناس قرار می دهیم. یکی از موانع دوری از اجتماعات است. یعنی فرد نمی تواند با افراد دیگر درارتباط باشد. مورد بعدی تنها ماندن در منزل است. ذهنیت نادرست در مورد ترک خود ارضایی و اینکه خودمان را فریب می دهیم که انجام کم آن مشکلی ندارد یا امثالهم. بی تفاوتی نسبت به آینده یکی از موانع ترک خودارضایی است. یکی از موانع ترک خودارضایی نا امیدی از بخشش خداست که فرد تفاوتی بین گناه کردن یا نکردن خود نمی بیند. یکی از موانع ترک خودارضایی موکول کردن آن به آینده است. آخرین مانعی که در این مقاله نام میبریم باز گذاشتن راه های خودارضایی ست. توجه داشته باشید که هرکدام از این موانع با روشی قابل حل هستند و مهم ترین راه برای حل کردن آن ها شناخت خوب و کامل آن هاست. ما در سایت راه شناس هم این موانع را می شناسیم و هم راه حل ارائه می دهیم.

ما در این مقاله سعی کردیم که با هم سرتیتر هایی که در سایت راه شناس به طور مفصل به آن ها خواهیم پرداخت را نام ببریم. از این که با ما همراه بودید بسیار سپاس گزاریم و منتظر دیدار شما در سایت راه شناس هستیم.

مشاوره پیشنهادی : ترک دائم خودارضایی

ویدیو چکیده ای از مطالب آکادمی راهشناس در مورد خودارضایی و راهکار های ترک آن

دانلود ویدیو آموزشی

نوشته های مشابه

30 دیدگاه

  1. سلام متاسفانه امروز بعد از 2 ماه دوباره درگیر شدم
    بنظرتون اینکه شما امروز این پست رو گذاشتید نشونه ای نیست ؟؟؟؟؟؟
    خدایا کمکم کن همش میترسم روی کنکورم نتیجه بدی بذاره

    1. سلام با اجازه از استاد عزیزمون🙏 که دعای خیر امام زمان بدرقه زندگی شان🙏💚
      سلام دوستان ان شاالله که با ایمان و افزایش توکل به خداوند متعال بر این عمل زشت غالب میشوید.
      والا من از 10 سالگی مبتلا شده بودم و تا 17 سالگی اصلا نمیدونستم دارم خودارضایی میکنم.
      یه کلیپ طب سنتی داخل آپارات از دکتر ضیایی در مورد راه ترک شهوت جنسی دیدم خیلی بهم کمک کرد و در یک ماه عمل به دستورات شون کاملا خوب شدم شکر خدا. و نسخه شون استفاده از سرکه طبیعی هست که باید به بدن مالیده بشه و… حتما در طول روز 6 بار تکرار بشه و مدت زمان خشک شدن 20 دقیقه. ان شاالله که برطرف میشه و همچنین زدن گلاب به صورت هست.
      حتما کلیپ رو ببینید. تمنا میکنم ببینید🙏🙏🙏
      و در کنارش توسل به خدا و ائمه اطهار علیهم السلام و نماز و قرآن میتونه آثار زیان بارش رو خیلی خیلی کمتر کنه. منو هم دعا کنید. در آغوش خدا 💝
      بخدا میشه ترک کرد و نجات پیدا کرد. من تونستم شما هم میتونید ان شاالله🙏🙏🙏
      خدا درهای رحمتش گشوده هست🙏🙏

        1. راهشناس برید اونجا ۳ تا فیلم مفصل دارم
          البته درباره دختران مساله خودارضایی بیشتر بخاطر استرس و مشکلات حمایتی ـ عاطفی هست و پسران درگیر غریزه هستند

          1. نمی دونم اینارو از کجا میارین واقعا.
            البته کسی که راهکارش واسه شخص زیر۱۸ سال ازدواجه کاملا مشخصه که چه طرز فکری داره

          2. کسی که خودش در سن زیر ۱۸ پیدا کنه
            انقدر هدف های بزرگ و خاص داره که براشون بجنگه که هوش و حواسش کمتر سمت غرایز میره و اتفاقا زودتر شرایط ازدواج رو هم پیدا میکنه

    1. سلام
      والا من نمیدونم شما آقا هستید یا خانم
      اما اینو میدونی که با انجام این عمل زشت باید قید کنکور و موفقیت رو تا آخر عمرتون بزنید.
      چون علم نوره و خدا به کسی که تقوا داشته باشه میده.
      اینو به شخص تجربه کردم
      تا توبه نکنی و کارتی اشتباه گذشته رو حبران نکنید هرگز موفقیتی در کار نیست.
      و به ظاهر همش درس میخونید. چون این عمل زشت و قبیح که از طرف شیطان هست موجب از دست دادن سلول های مغزی و آلزایمر در جوانی و نوجوانی میشه.
      حتما کلیپ دکتر*ضیایی* رو بهتون پیشنهاد میکنم درمورد ترک شهوت جنسی.
      خدا ان شاالله همه ما را ببخشد🙏🙏🙏

  2. سلام اگر این عمل به خاطر استرس زیاد باشه باید چه کارکنیم ؟؟؟من الان از وقتی گذاشتم کنار هرروز قلب درد دارم.

      1. حتی اگه هم این باشه که ما خودمون مالک صددرصدی بدنمون هستیم و کاری به خدا نداشته باشیم،بازم اگه دید درست رو داشته باشیم متوجه میشیم که بدنمون حیفه که واسه تمایلات نفسانی ازش استفاده بشه

        1. سلام
          آفرین به پاسخ قشنگت

          خودارضایی کاری هست که بعد از ارتکاب خود درون آدم پالس بد میده
          حس سرخوردگی که داره کم کم اعتماد به نفس کم میکنه و نداشتن این عادت باعث میشه قدرت شهوانی در اختیار خودت باشه و برای رسیدن به اهدافت استفاده کنی

          1. بله استاد دقیقا دردشو دارم میکشم و متوجه حرفتون هستم
            من به نوبه خودم ازتون تشکر میکنم که با اینکه ممکنه سایت فیلتر شه اما بازم این مطالب رو میزارین.خدا بهتون برکت بده

          2. البته در راهشناس خیلی مشاوره غیر درسی دیگه بزودی قرار میدهم
            rahshenas.ir

    1. خدا مالک بدن ماست. نهال خانم چند سال دیگ که این زیبایی و قشنگی ظاهری ات رو از دست دادی و به به فرد بی اراده و حواس پرت مبتلا سدی. دقیقا حرفای استاد رو بیاد می آورید . اما چه افسوس که راه حبرانی برای این نعمت زیبایی و حافظه نیست. و آثار مخربش سراسر زندگی تون رو تحت تأثیر قرار داده. تا وقت هست خودتون رو نجات بدهید. به خدای احد و واحد قسم نذار ‌‌چندیال دیگ غبار غفلت سراسر وجودت رو فرا بگیره دختر جان.

  3. متاسفانه منم یه مدتی درگیرش بودم (خداروشکر الان خیلی اوکیم )
    خیلی برا نجات پیدا کردن ازش سرچ کردم

    اما چیزی ک نجاتم داد ،
    قرآن بود
    من عاشق آیات قرآنم با گوشت و پوستم دوسش دارم . اون به زندگیم نور امید داد .
    عاشق خدا شدم . تمام مسیر زندگیم رو بر میل معشوقم چیدم .
    الان انجام این کار برام خیلی بی ارزش شده ، میل جنسیم خیلی کم شده ، هدف هام رو بلند تر کردم .
    الان به ازدواج بیشتر با هدف اتمام رسالت دنیام نگاه می کنم .

    اون عزیزی ک دعا و نیایش رو نپذیرفته ، قسم می خورم ک تاثیر داره .

    ازدواج خیلی خوبه ، اما ممکنه امکاناتش نباشه ، پس یه جور دیگه خودتون رو نجات بدید
    سعی کنید با خدا به خودکنترلی برسید

  4. سلام وقت بخیر استاد من سوال راجب برنامه۵۰روزه داشتم.من از مهر با ازمون دست پاشکسته راه اومدم ینی راستیش از خودم راضی نیستم مخصوصا توی پاییه بعضیاش خوندم یادم رفته و تست کم زدم بعضیاشم نخوندم الان این ۵۰روزه رو برم یا اونایی فقط تو ازمون قبلا باس میخوندم !
    واینکه مشاور دارم و اگه ب مشاورم بگم میخام برگردم مخالفت میکنه و میگه بعدا مرور میکنی برا همین شایپ با مشاورم دیگه ادامه ندم
    نظر شما چیه؟؟؟ تاالان درست نخوندم ولی میخوام جبران کنم ولی این درسایی که درست نخوندم مث خوره تو مغزم هستن نمیزارن درست بخونم
    ممنون میشم جواب بدین💐 چون ضروری بود این جا کامنت گذاشتم جدید ترین مقاله🥺🙏🏻م

    1. مشاورت اگر خوب هست باهاشون ادامه بده
      برنامه ۵۰ روزه هم پیشنهاد های خوبی برات داره مسلما

  5. سلام آقای افشار
    میشه لطفا برای روز ولادت امام علی که ۲۶ ام این ماهه تخفیف ۲۰ درصدی یا حتی بیشتر(((= بزارین برای مشاوره های ماهانتون)))=

    1. سلام
      کلاس مشاوره رو برای ۲۶ بهمن تا ۳۰ بهمن ۵۰ درصد تخفیف میدم ولی مشاوره ماهانه تخفیف برای شاگردان خودم شاید در نظر بگیرم

  6. سلام
    وقت بخیر
    آقای افشار فارغ التحصیل ۹۹
    هیچی نخوندم یک ساله
    البته یکی دو روز تازگیا در حد ۷ ساعت خوندم ولی همچنان که می خوندم داشتم جون می کندم
    درگژر حاشیم شدیییید
    وضعیت جسمیمو هی الم می کنم که نخونم ، فشارم باا پایین میشه و تهوع ، اونقدر ها هم البته جدی نیست ، درگیر یه جریان دیگه هم هستم که امیدوارم خودتون متوجه بشید منظورم جیه ، خبلیم بی ارادم
    استاد می خوام از اول اسفند با شما پیش برم و ازتون مشاوره ماهانه لگیرم ، قبلا هم سال ۹۸ شاگردتون بودم بنده
    الان من تو این ۱۰ روز چه کنم که پیشساز باشه برای استارتم؟
    می خوام بتونم بخونم ، همش یه روز می نونم یه روز ول می کنم
    ببخشید طولانی شد…
    ممنون اگه جواب بدید…

  7. سلام اقای افشار؛ تشکر بابت کلیپ فوقالعادتون خیلی تاثیر داشت. فقط من یک مشکلی دارم
    من ۱۸سالمه و کنکوری ۱۴۰۱ هستم. من وقتی که خیلی احساس شهوت میکنم واقعن جلوش رو گرفتن برام سخت میشه.وسط درس دائم فکرم مشغوله توی این شرایط وقتی میرم خودم رو با یک چیز سرگرم کننده مشغول میکنم(مثلا گیم میزنم) کلا شهوت درونم فروکش میکنه و اصلا دیگه چیزی حس نمیکنم ولی خب از یکطرف امسال کنکور دارم و خودتون بهتر میدونین بچه کنکوری وقت این کار ها رو نداره. میخواستم بدونم الان باید چیکار کنم چون خیلی این کار روی زندگی شخصیم و البته تحصیلم تاثیرگذاشته خیلی ممنون🙏

    1. سلام
      با کمک یک همراه (مشاور) و از بین بردن بستر های این عادت از جمله تنهایی و بیکاری میشه از قدرت نفس برای کنکور و پیشرفتت استفاده کرد

  8. سلام دوستان
    یک سایتی هست که برای ترک خودارضایی ایی دوره رایگان و مفیدی گذاشته من خودم از این دوره جواب گرفتم اگه دوست دارین از این اعتیاد رهایی پیدا کنین حتما یه سر به این سایت بزنین.

    https://mesbetala.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا