مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

در ترمیم معدل کنکور 1402 شرکت کنیم یا نه؟

بهترین زمان شرکت در ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۲ شهریور، دی یا خرداد است؟

ازآنجایی‌که تأثیر نمرات نهایی دوازدهم بر کنکور ۱۴۰۲ و حتی ۱۴۰۳ نیز قطعی است، برای تعداد زیادی از داوطلبان کنکور این سؤال مطرح شده است که چگونه ترمیم معدل کنند؟

این بخش یک مرجع مناسب برای پاسخ به سؤالات مهم کنکور و جزئیات ترمیم معدل 1402 است. چنانچه قصد ترمیم معدل دارید باید به‌دقت به مطالب عنوان شده در این جا توجه کنید.

ترمیم معدل چیست؟

ترمیم معدل به معنای شرکت مجدد در امتحانات دروسی نهایی است که قصد داریم نمرات آنها را بهتر کنیم.

ابتدا درمورد تأثیر نمرات نهایی بر کنکور صحبت کنیم. در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲ نمرات نهایی سال دوازدهم تأثیر مستقیم دارد. برای کنکور سال ۱۴۰۴ علاوه بر نمرات نهایی سال دوازدهم، نمرات نهایی سال یازدهم نیز دخیل است و از سال ۱۴۰۵ نمرات پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تأثیر مستقیم بر کنکور دارند.

به همین جهت داوطلبینی که نمرات نهایی کمی دارند، باید برگردند و نمرات خود را اصلاح کنند. درست که ترمیم معدل کمی وقت‌گیر برای کنکور است اما باتوجه‌ به جامعه آماری چند ده‌ هزارنفری معدل بالایی، می‌صرفد که ترمیم معدل انجام دهید.

اما به‌هرحال شما داوطلب باید فارغ‌التحصیل باشد و اگر درسی را افتاده است، ابتدا باید آن درس را بگذراند و سپس می‌تواند به دنبال ترمیم معدل باشد.

داوطلب برای ترمیم معدل حتما باید فارغ التحصیل باشد

ترمیم معدل نظام قدیم  کنکور ۱۴۰۲چگونه است؟

یکی از رایج‌ترین سؤالات مرتبط با تأثیر معدل بحث نظام قدیم و نظام جدید است. در این مورد نیز موضوع با ترمیم معدل حل می‌شود.

اگر شما نظام قدیم هستید، می‌توانید معادل دروس نظام جدید را برای نظام قدیم امتحان دهید. به عنوان مثال در نظام قدیم درس دین و زندگی در سال سوم و چهارم نهایی بود. قانون به این شکل است که تاثیر قطعی نمرات دروس نهایی سوم دبیرستان ۳۰ درصد و تاثیر نمرات نهایی پیش دانشگاهی به میزان ۱۰ درصد خواهد بود.

ترمیم معدل در چه زمان‌هایی برگزار می‌شود؟

برای ترمیم معدل می‌توانید خرداد، شهریور و دی شرکت کنید. اما نکته‌ای که مشاهده کرده‌ایم بعضاً پیش می‌آید این است که برای شهریور سال کنکور، ترمیم معدل انجام می‌دهند. دفت کنید که اگر می‌خواهید برای سال ۱۴۰۲ کنکور دهید، باید شهریور ۱۴۰۱ یا دی‌ماه ۱۴۰۱ یا خرداد ۱۴۰۲ ترمیم معدل کنید و نمی‌توانید روی شهریور ۱۴۰۲ حساب باز کنید چرا که تا آن زمان کنکور برگزار شده و انتخاب رشته‌ها نیز صورت‌گرفته است.

ترمیم معدل حتما باید قبل از کنکور خرداد-تیر ماه انجام شود

توصیه علیرضا افشار برای ترمیم معدل کنکور

بهتر است فردی در دی‌ ماه درخواست ترمیم معدل کند که یک یا دو درس را می‌خواهد بهتر کند. یعنی تعداد درس‌های امتحانی کمی دارد. مورد بعدی دانش‌آموزی است که اساساً پایه کنکور ضعیفی دارد و می‌خواهد ترمیم معدل تمام دروس را انجام دهد، چون به‌احتمال زیاد کنکور برای این دسته از داوطلبین در تیرماه به نتیجه خوب می‌رسد، زمانی که پایه خود را قوی کرده است.

برخی از داوطلبین نیز عنوان می‌کنند که قصد دارند برای کنکور دی‌ ماه به‌ شدت درس بخوانند و وقت خود را صرف ترمیم معدل نکنند. یعنی اولویت با کنکور دی‌ ماه است و بعد از کنکور دی‌ماه، اگر خواستند که برای کنکور تیرماه درس بخوانند، درس‌ها را کاملاً دوره کرده‌اند و وقت دارند تا برای امتحانات نهایی خرداد نیز آماده شوند.

در مجموع برای عموم داوطلبان کنکور ترمیم معدل در دیماه و کنکور در تیر را مناسب تر می بینم ؛ با استدالا اینکه ماه پایانی کنکور تیر برای جمع بندی تستی دروس تخصصی و حل آزمون های جامع صرف شود و نه کار تشریحی .

نکته دیگر این است که باید سایت ترمیم معدل به نشانی https://dipcode.medu.ir مراجعه کرده و حتماً چک کنید که نمره ترمیم شده شما ثبت شده باشد.

اگر بخواهیم در رشته دیگری کنکور بدهیم باید ترمیم معدل انجام دهیم؟

نکته مهم دیگر بحث شرکت در کنکور رشته دیگر است. شما تنها در صورتی می‌توانید ترمیم معدل انجام دهید که در آن درس امتحان‌ داده باشید. به عنوان مثال داوطلب کنکور تجربی با مدرک فارغ‌ التحصیلی رشته تجربی، می‌توان درخواست ترمیم معدل برای درس زیست را بدهد.

در این باره باید با مراکز آموزش از راه دور تماس بگیرید تا راهنمای دقیقی به شما ارائه دهند. حتی در برخی موارد دیده شده است که فردی تغییر رشته داده و مدرک جدید کسب کرده است اما از کنکور آن سال جامانده است. به عنوان مثال شما پس از گذراندن امتحانات نهایی رشته تجربی و کسب مدرک تجربی، تصمیم گرفته‌اید تا سال بعد مجدداً کنکور دهید، می‌توانید ترمیم معدل کنید.

طبق قانون سازمان سنجش در تاریخ 1401/08/16 داوطلبان تغییر رشته ای باید در دروسی رشته جدید خود امتحان دهند در غیر این صورت نمره دروس عمومی و اختصاصی که در آن های شرکت نکرده اند صفر در نظر گرفته خواهد شد.

مثال: مثلا اگر داوطلب رشته ریاضی هستید و تغییر رشته به انسانی داده اید باید در امتحان در عربی اختصاصی ، روانشناسی، اقتصاد و… شرکت کنید.

نکته مهم برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۲

درصورتی که با رشته ریاضی می‌خواهید رشته تجربی امتحان دهید، شما هیچ نمره‌ای از امتحان نهایی درسی مثل زیست کسب نخواهید کرد و درصد آزمون درس زیست‌ شناسی شما به‌تنهایی اهمیت دارد.

برای سال دوازدهمی‌ها اولویت با کنکور است یا معدل امتحان نهایی؟

برای سال دوازدهمی که می‌شوند داوطلبین اصلی کنکور ۱۴۰۲، هم معدل و هم کنکور مهم است پس باید برای کنکور و امتحان نهایی درس بخوانند. بسیاری از سال دوازدهمی‌ها به این مسئله فکر کرده‌اند که چه کاری درست است. برخی موارد دیده می‌شود که دانش‌آموز تصمیم می‌گیرد تا به علت اهمیت و تأثیر مستقیم معدل، سال دوازدهم را به معدل اختصاص داده و برای دروس کتبی درس بخواند و سال بعد از را بماند تا تستی مطالعه کند. این مسئله متأسفانه باعث می‌شود تا تعداد پشت‌کنکوری‌ها زیاد شود.

اما یک دانش‌آموز قوی یا زرنگ مطمئناً با برنامه‌ ریزی می‌تواند به‌درستی این بحث را مدیریت کند. مسئله‌ای که بسیاری از دانش‌ آموزان نادیده میگرند اما از دید دانش‌آموزان زرنگ جا نمی‌افتد این است که باید به مطالب تشریحی و پایه تسلط داشت تا بتوان به‌خوبی از پس نکات ریز سؤالات تست بر آمد. به همین جهت توصیه این است که ابتدا بر مفاهیم دروس تکیه کنید و بیاموزید، در این صورت به‌خوبی از پس امتحانات نهایی بر می‌آیید و سپس می‌توانید با قدرت در کنکور آماده شوید.

توضیحات کامل استاد علیرضا افشار در مورد شرکت در ترمیم معدل کنکور

دانلود ویدیو

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که بعد از اعلام تغییرات در کنکور ۱۴۰۲ به وجود آمده است بحث ترمیم معدل است. بسیاری از افرادی که برای کنکور سال ۱۴۰۲ صبر کرده‌اند از ما می‌پرسند که آیا باید ترمیم معدل کنیم؟ آیا معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تأثیر دارد؟ آیا تأثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ مستقیم است؟ چه درس‌هایی را باید برای کنکور ۱۴۰۲ ترمیم معدل کنیم؟

این‌ها سؤالاتی که قصد داریم در این بخش، به طور کامل و دقیق برای شما عزیزان توضیح دهیم. پس تا انتهای این مقاله را بادقت بخوانید.

آیا تأثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۲ قطعی است؟

باتوجه‌به تغییرات پیش‌آمده، باید گفت بله! تا این لحظه آخرین اخبار موثق تأثیر قطعی معدل بر روی کنکور را تأیید کرده‌اند. تأثیر کنکور ۶۰ درصد است. به همین جهت ریز نمرات دروس نهایی به‌صورت مستقیم بر نتیجه آزمون کنکور داوطلب تأثیر می‌گذارد. در اینجا توصیه می‌کنیم که تمامی داوطلبان که شامل افراد پشت کنکوری و افرادی که تازه در این سال کنکور دارند، می‌شود؛ بهتر است برای امتحانات نهایی یا ترمیم معدل نهایت دقت و تلاش خود را انجام دهند تا خوش بدرخشند.

آیا همه کنکوری ها نیاز به ترمیم معدل داریم؟

اگر معدل شما خوب است، خیر نیازی نیست. اما اگر نمرات شما پایین است باید ترمیم معدل انجام دهید تا تأثیر معدل بر کنکور شما مثبت باشد. بازهم تأکید می‌کنیم که تأثیر معدل قطعی است و این به این تنها به این معنا نیست که اگر معدل شما بالا باشد، رتبه شما بهتر می‌شود، بلکه در کنار افزایش رتبه، اگر معدل شما کم باشد باعث افت رتبه شما نیز خواهد شد.

شرایط ترمیم معدل 1402 چگونه است؟

اولین سؤالی معمولاً پرسیده می‌شود این است که اگر در صورت ترمیم معدل، نمرات ما کمتر شد چه می‌شود؟ پاسخ واضح است:

خوشبختانه برای ترمیم معدل این موضوع در نظر گرفت شده است که اگر نمرات ترمیم معدل شما از نمرات قبلی کمتر باشد، همان نمرات قبلی برای شما لحاظ شود.

مورد بعدی که باید به آن دقت کنید این است که بعد از ترمیم معدل هیچ مدرک فارغ‌التحصیلی با معدل جدید برای شما صادر نخواهد شد و صرفاً نمره جایگزین نمره قبلی در صورت بهتر بودن، برای سازمان سنجش ارسال خواهد شد.

برای درخواست ترمیم معدل باید فارغ‌التحصیل باشید که این شامل افرادی که درس افتاده دارند نیز می‌شود. یعنی اگر شما یک درس را افتاده باشید، نمی‌توانید درخواست ترمیم معدل کنید. می‌توانید بعد از پاس کردن درس افتاده، برای نوبت بعدی ترمیم معدل، درخواست بزنید.

نکته‌ای که بسیار مهم است و باید به آن توجه کامل داشته باشید این است که شما بر هر درس، فقط یکبار می‌توانید درخواست ترمیم معدل بزنید. به همین جهت باید با نهایت آمادگی برای ترمیم معدل مراجعه کنید.

محدودیتی در انتخاب نوبت ترمیم معدل نیز وجود ندارد و شما می‌توانید در هر نوبتی که ترمیم معدل انجام می‌شود (خرداد، دی و شهریور) شرکت کنید. برای این کار باید با کمک آموزش از راه دور که در هر شهری وجود دارد، درخواست بزنید و البته هزینه ترمیم معدل را پرداخت کنید. هزینه ترمیم معدل بالا نیست.

آیا شرکت در ترمیم معدل ارزش دارد و می‌توان روی آن حساب باز کرد؟

بگذارید با مثال برای شما توضیح دهیم:

میانگین یک درسی مثل درس زیست‌شناسی در رشته تجربی، از صددرصد ممکن حتی هشت درصد هم در کنکور گذشته نبوده است. حتی بیایم با کمی ارفاق آن را ده درصد در نظر بگیریم. گویی که ده درصد قضیه دارد اتفاق می‌افتد. مثل اینکه شما از یک امتحان بیست نمره‌ای مدرسه، نمره دو را کسب کنید که یعنی ده درصد آن اتفاق افتاده است.

درحالی‌که میانگین پاسخ به زیست‌شناسی در کنکور ۱۰ از ۱۰۰ است، در امتحانات نهایی، میانگین ۱۳. ۵ از ۲۰ نمره است. یعنی حدود ۶۷ درصد از ۱۰۰ درصد نمره نهایی!

این مقایسه نشان می‌دهد که کسب نمره از امتحانات نهایی بسیار راحت‌تر از کسب نمره از کنکور سراسری است. یعنی اگر کسی نمره کمی دارد، مجبور است با کسب درصد از کنکور آن را جبران کند. همان‌طور که واضح است کسب درصد نیز بسیار سخت است! شما باشید کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ پس می‌توان گفت ترمیم معدل یک فرصت بسیار مناسب است که نباید بگذاریم از دست برود. دقت کنید که کسب یک الی سه نمره در امتحانات ترمیم معدل کار بسیار سختی نیست اما تأثیر‌گذار است.

چه مبنایی برای ترمیم معدل در نظر بگیریم؟

این بستگی به سطح درسی دانش‌آموز است. برای دانش‌آموز قوی، توصیه می‌کنیم که حتی اگر همه نمرات آن بالای ۱۸ یا ۱۹ است، غفلت نکند چراکه یک نمره هم می‌تواند تأثیر بگذارد و در نهایت نیز چیزی از دست نداده است چراکه بهترین نمره لحاظ می‌شود. اما وسواس به خرج ندهد. یعنی درصورتی‌که معدل ۱۹.۷۵ است نیازی به صرف وقت چندهفته‌ای نیست! چرا که احتمال کسب آن نمره نه‌تنها کم است بلکه می‌تواند وقت خود را برای مورد بهتری صرف کند و روی کنکور تمرکز کد.

برای دانش‌آموزان خوب و متوسط بهتر است دروس زیر ۱۸ یا ۱۷ را مجدد شرکت کند و برای آن‌هایی که معدل پایینی دارند، برای دروس زیر ۱۷ اقدام به ترمیم معدل کنند.

حتی اگر معدل بسیار کمی دارید، بازهم شرکت کنید و با خود نگویید که نمی‌توانید، چراکه حتی یک نمره بیشتر یا تبدلی نمره ۱۳ به ۱۵ هم مفید است.

یکی از مواردی که نیاز است در این بخش مطرح شود، پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی است. یک مورد جالبی که امسال در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ مشاهده شد؛ همین است که پذیرش دانشجو در رشته‌های پیراپزشکی مانند مامایی، هوشبری و علوم آزمایشگاه نیز با سوابق تحصیلی صورت گرفت. علاوه بر آن تعداد زیادی رشته روزانه یا شبانه (نوبت دوم) بر اساس سوابق تحصیلی داشتیم!

هرساله شاهد هستیم که کد رشته‌های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در حال زیادشدن است که در این صورت معدل بهتر، به کار شما می‌آید.

در ترمیم معدل کنکور 1402 شرکت کنیم یا نه؟

 

تا کی وقت داریم در ترمیم معدل 1402 شرکت کنیم؟

برای کنکور ۱۴۰۲ نهایت تا خرداد ۱۴۰۲ می‌توانید در ترمیم معدل شرکت کنید. یعنی ترمیم معدل در ۱۴۰۲ هیچ تأثیری در نتایج کنکور ۱۴۰۲ ندارد چرا که جواب آزمون تا آن زمان نیز آمده است.

سوالات متداول در مورد ترمیم معدل کنکور

در این بخش به سوالات متداولی که در مورد ترمیم معدل کنکور مطرح است پاسخ میدهیم:

امکان تقسیم دروس ترمیم معدل در دو نوبت دی و خرداد هست؟

طبق شنیده هایی که در تا تاریخ 1 آذر مطرح شده بله امکان تقسیم دروس ترمیم معدل در دو نوبت به این معنا که مثلا 3 درس را در نوبت دی و 5 درس دیگر را در نوبت خرداد ترمیم معدل کنید هست.

گرچه طبق پیگیری های صورت گرفته تا این لحظه این خبر به مدارس بزرگسالان ابلاغ نشده است پس حتما از مدارس آموزش از راه دور منطقه خود و یا آموزش و پرورش سوال فرمایید.

اگر مصوبه قطعی در این زمینه منتشر شود در همین صفحه اطلاع رسانی میکنیم.

اگر قبل از این قوانین کسی ترمیم معدل انجام داده است مجدد میتواند در ترمیم معدل شرکت کند؟

بله آموزش پرورش با اطلاعیه ی جدیدی اعلام کرد که کسانی که قبل از این مصوبه های 1402 و قوانین جدید اقدام به ترمیم معدل کرده اند میتوانند یکبار دیگر در ترمیم معدل شرکت کنند.

متن تبصره آموزش و پرورش:

به متقاضیانی که قبل از ابلاغ این مصوبه از فرصت ترمیم استفاده کرده‌اند، اجازه داده می‌شود یک بار دیگر نمرات امتحانات نهایی دروس مورد نظر خود را ترمیم کنند.

آیا نمرات ترمیم معدل در کارنامه هم ثبت میشود؟

خیر، نمرات ایجاد سابقه و ترمیم صرفاً به عنوان سابقه تحصیلی اعتبار خواهد داشت و در کارنامه تحصیلی داوطلبان منظور نمی‌شود.

تکلیف تغییر رشته ای ها برای ترمیم معدل چیست؟

تغییر رشته ای ها باید در درس های رشته جدید خود حتما شرکت کنند وگرنه نمره سوابق تحصیلی آنها در کنکور صفر در نظر گرفته میشود.

مثال: مثلا اگر داوطلب رشته ریاضی هستید و تغییر رشته به انسانی داده اید باید در امتحان در عربی اختصاصی ، روانشناسی، اقتصاد و… شرکت کنید.

بنظر شما چه نمراتی را ترمیم کنیم؟

دروس عمومی و اختصاصی: اصلی زیر ۱۹ و سلامت و هویت زیر ۱۸ اگر به کسب نمرات کامل در ترمیم دی خوشبین نیستید بهتر است برای ترمیم خرداد برنامه ریزی کنید.

برای ترمیم نمره معدل دهم و یازدهمم را باید دقیق بنویسم؟

بله از مدرسه بگیرید و معدل را درست بنویسید.

کد دانش آموزی و کد ناحیه اخذ دیپلم را از کجا بیارم؟

اگر دوازدهم همان ناحیه هستید و مدرسه خود را عوض نکرده اید از بالای کارنامه دهم یازدهم.

کد بخش محل تولد و دهم و یازدهم و دوازدهم را از کجا بیارم؟

از جدول دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری که سایت سنجش منتشر کرده.

کد سوابق تحصیلی شاگردان دوازدهم چی بنویسم؟

شما نیازی به نوشتن مشاهده کد سوابق تحصیلی ندارید. شاگرد دوازدهم معدل کتبی دیپلم چی بنویسم؟ مهم نیست معدل یازدهمتو بنویس

شاگرد دوازدهمم تاریخ اخذ دیپلم چی بنویسم؟ روز و ماهش مهم نیست سالش مهمه مثلا بنویسید ۱۴۰۲/۳/۳

نمرات ترمیم شده برای کنکور دی هم لحاظ میشه؟

نمرات نهایی خرداد چه ترمیم کنید چه نکنید هم برای برای کنکور دی و هم برای كنكور تير در نظرفته میشود نمره کل کنکور:
تراز سوابق + تراز درصد کنکور دی تراز سوابق + تراز درصد کنکور تیر

مجموع نتیجه نهایی و رتبه با هر کدام از دو کنکور دی ماه یا کنکور تیرماه نتایج که بهتر شد میتوانید در مرداد انتخاب رشته کنید.

آیا تقسیم دروس بين امتحانات ترمیم دی و خرداد امکان پذیر است؟

خیر نمیشود، امکان تقسیم دروس نیست چنانچه دیپلم گرفته اید ( درس افتاده نداشته باشید) فقط یکبار و در یک مرحله باید هر تعداد درس که میخواهید، میتوانید امتحان بدهید.

ثبت نام ترمیم معدل دی تا کی هست؟

تا 1 آذر

ثبت نام ترمیم خرداد تا کی هست؟

ثبت نام  در ترمیم معدل خرداد ماه کی آغاز میشود و تا کی فرصت هست؟

ثبت نام ترمیم معدل خرداد از ۸ بهمن ماه شروع شده است و باید به مدارس بزرگسالان شهر سکونت مراجعه فرمایید.

مهلت پایان ثبت نام: تا پایان بهمن ما

مدارک لازم ثبت نام ترمیم معدل:

  • کپی صفحه اول شناسنامه
  • کپی گواهی موقت
  • یک قطعه عکس
  • یک عدد پوشه
  • کپی کارنامه فارغ التحصیلی
  • تاییده تحصیلی
  • فرم مخصوص

برای کنکور دی چقدر خونده باشیم خوبه؟

حداقل: پایه دهم + ترم اول ۱۲

ایده آل: کل پایه + ترم اول ۱۲

قوی: كل دروس اختصاصی ۳ سال

توضیحات کامل استاد علیرضا افشار در کنکور ترمیم معدل کنکور شرکت کنیم یا نه؟

دانلود ویدیو

نوشته های مشابه

1,412 دیدگاه

  1. سلام .. وقت بخیر.
    من رشتم ریاضیه و معدل کتبی نهاییم 18.77 شد
    بنظر شما برای رتبه زیر هزار، نیاز به ترمیم هست؟

    1. سلام
      دروس زیر ۱۸/۵ بهتر ترمیم کنه
      چون در هر صورت کسب نمره نهایی راحت تر از کسب درصد کنکور است

      1. سلام وقت بخير
        كسى كه سابقه تحصيلى ندارد (قبل ٨٤)بايد چكار كند ؟
        دوباره بايد ديپلم بگيرد ؟؟

        1. خیر نیاز به دیپلم مجدد نیست
          ملاک صد در صدی برای شما درصدی هست که از کنکور میگیرید

          1. عرض ادب مجدد
            استاد طبق اطلاعيه جديد سنجش مورخ ١٤٠١/٦/٣٠ كه گفته همه بايد سابقه تحصيلى داشته باشند آيا ديپلمه هاى قبل ٨٤ هم شامل ميشود ؟توضيحات اطلاعيه ناكافى و گنگ است .
            تشكر از پاسخ و زحمات صادقانه شما .
            برقرار باشيد .

          2. سلام
            خیر نیازی نیست
            ملاک ۱۰۰ درصدی کنکور شماست احتمالا
            باز هم اگر خبر جدیدی اومد حتما خدمت شما ارائه خواهم کرد

          3. سلام اگر سال ۸۶ امتحان نهایی داده باشیم (سوم دبیرستان) ولی پیش دانشگاهیمون نهایی نبوده چطور؟
            معدل کتبی نماییم ۱۸.۰۷ بوده ولی
            رشته ام ریاضی بوده می‌خوام کنکور تجربی بدم. واقعا ممنون میشم راهنمایی کنید .

          4. ملاک چهل درصد احتمالا کلا از سال سوم دبیرستان شما خواهد بود

          5. دیپلم و پیش دانشگاهی بنده هم ریاضی فیزیک سال ۷۸ و ۷۹ بود الان تجربی میخوام شرکت کنم
            تاثیر معدل و تکلیف دروس عمومی ما چی میشه؟

          6. سلام استاد . با توجه به اصلاحیه امروز سازمان سنجش ، ما دیپلمه های قبل از 84 باید چیکار کنیم ؟ خیلی ممنون

          7. ببخشید الان مصوبه تغییر کرد؟ طبق شکایت در دیوان عدالت اداری که در ۱۶ آبان اعلام شد؟

          8. سلام
            در حال حاضر تغییر رشته ها باید دروسی که نمرات نهایی ازش ندارند امتحان نهایی دوازدهمش شرکت کنند

          9. سلام.. به تازگی برا ثبت نام ترمیم اقدام کردم ولی میگند ک نمیشه دروس رو بین دی و خرداد تقسیم کرد و باید همه را یا دی یا خرداد انجام داد..
            ب نظرتون چیکار کنیم..؟!
            چون توی 1 ماه خوندن همه ی درس ها برام سخته یکم

          10. سلام
            دیماه بهتره
            تیر میخوای کنکور خوب بدی باید قبلش خیالت راحت باشه از زمانی که از ماه پیش داری برای جامع زدن

          11. سلام خسته نباشید
            من امسال دوازدهم رشته ی حسابداری هستم و میخوام در کنکور تیر ماه تجربی شرکت کنم
            ولی نمیدونم که نیاز هسته برای دیپلم مجدد رشته ی تجربی اقدام کنم یا ن
            عمومی های مشترک که از همین نمرات امسال برداشته میشه
            نیاز هسته که در امتحانات نهایی تجربی برای زیست شیمی فیزیک شرکت کنم؟
            ممنون میشم جواب بدین💜

          12. سلام
            برای داشتن سهم ۴۰ درصدی معدل در کنکور که مستقیم تاثیر داره باید حتما دوازدهم تجربی امتحان بدی

          13. سلام خسته نباشید
            ببخشید ب نظرتون نمره ۱۷.۵ اجتماعی و ۱۷.۲۵ سلامت رو ترمیم کنم؟[رشته تجربی] یعنی تاثیر خاصی داره؟
            و اینکه زیست ۱۹.۵ چطور؟

          14. عمومی زیر ۱۸/۵ داری حتما ترمیم کن چوون تاثیر نمره نهایی دوازدهم اش از درس تخصصی ها بیشتره

          15. سلام وقت بخیر
            در بخشی از مقاله نوشتین رشته ای مامایی ، هوشبری و علوم آزمایشگاهی در دفترچه انتخاب رشته 1401 به صورت بدون کنکور ارائه شده ، من تا حد زیادی گشتم ولی پیداش نکردم لطفا صفحه و مشخصات دفترچه رو بفرمایید ، ممنونم

          16. کاردانی در بخش تعهدی های دفترچه های امسال برای برخی شهرها

          17. ببخشید استاد برای تغییر رشته به ریاضی که برای کنکور تیر شرکت کردم مهلت ایجاد سوابق تحصیلی فروردین بود و تموم شده ظاهراً الان ۴۰ درصد و از دست دادم یعنی ؟یا کاری میشه کرد ؟

          18. سلام
            میخاستم بدونم شهریور هم میشه امتحانای مردودی رو پاس کرد هم برای ترمیم معدل امتحان داد ؟
            و آیا ترمیم معدل رو دیپلم تاثیر داره یا نه ؟

          19. بله میشه
            اگر فارغ التحصیل نشده باشی باید امتحان بدی

          20. سلام استاد. من. فوق لیسانس شیمی از دانشگاه دولتی گیلان هستم. معدل دیپلم ۱۹/۷۴ هست. تاریخ اخذ دیپلم سال ۸۳ هستش. می خواستم بدونم آیا برای شرکت در دانشگاه فرهنگیان باید حتما در امتحان ترمیم معدل شرکت نمایم؟
            ایا تاثیر نمره دیپلم ۴۰ درصد است؟

          21. با تاثیر مستقیم نمرات نهایی کار خیلی سختی میشه و منطقی هست چون ۵۰ ٪ سوابق تحصیلی در کنکور تاثیر داره بیای سابقه تحصیلی بسازی

        2. سلام وقت شما بخیر.من خرداد ۱۴۰۲دیپلم می گیرم درس زمین پایه یازدهم جز برنامه امتحانی گذاشتن برا ترمیم معدل من ۱۸شدم آیا مجدد امتحان بدم. و چه تاثیری داره برا کنکور

          1. سلام ببخشید من میخوام کنکور تجربی بدم ولی معدل هام خوب نیست میخواستم ببینم میشه به جای ترمیم معدل به صورت کامل سال دوازدهم شرکت کنم و نظام جدید حساب بشم ممنونم

          2. سلام
            دیپلم مجدد برای رشته های غیر خودت هست
            در رشته خودت فقط میشه ترمیم کرد

        3. سلام وقت بخیر،ترمیم معدل شانل همه میشه؟!
          به عنوان مثال منی که دوازدهمم اگه از نهایی و کنکورم راضی نباشم و بخوام کنکور ۴۰۳ شرکت کنم امکان این وجود داره که برای کنکور ۴۰۳ ترمیم کنم؟!
          یا فقط ترمیم مختص کنکور قبل ۴۰۲ هست؟

          1. سلام وقت بخیر .ترمیم شرکت کردم خرداد۴۰۲ درس زمین شناسی خیلی بد میشم حتی ممکنه تک بگیرم .نظام قدیم بودم و سابقه برا زمین نداشتم .هدفم ۴۰۳ هس. آیا شانسم برای رشته های خوب با این نمره نابود شده ؟؟

          2. سلام
            نگران نباش
            نمره قبلی تون برات لحاظ می کنند

      2. سلام
        اگر کسی برای اینکه نره خدمت رفته باشه در یک رشته و در یک دانشگاهی اسم نوشته باشه تا معافیت تحصیلی دانشجویی دریافت کنه و از سربازی غیبت نخوره ، آیا میتونه ترمیم معدل دی ماه شرکت کنه؟
        دیپلم تجربی هستم و دیپلم نظام جدید خودم رو دو سال پیش گرفتم و مشکل نظام وظیفه ندارم و اینکه معافیت دانش آموزی ندارم و به جاش معافیت تحصیلی دانشجویی(مرخصی یکساله) دارم ، اشکال نداره؟

          1. سلام استاد من ازمون قلمچی میدم رشتم تجربی هست و در مجموع در آزمون۲۲ مهر و ۶ آبان ۳۷۰ الی ۳۸۰سوال نزده دارم و به بودجه بندی آزمون نرسیدم الان هم جمعه آزمون دارم بازهم نرسیدم به بودجه بندی آزمون تونستم ۳۰درصد بودجه بندی را بخونم میخوام ۳ درس ترمیم کنم در دی می تونم نمرات خوبی بگیرم چون معدل کتبی من خیلی پایینه در حدود ۱۰الی ۱۲ لطفا راهنمایی کنید؟

          2. سلام
            بهتره برگردی عقب و تا ۴ آذر دوره همه ۳ آزمون قبلی داشته باشی و به آنها فول فول و مطلوب برسی
            اینجوری خیال خودت راحت هست که حداقل ۱ آزمون عقبی ولی تا قبل از آذر هر چیزی که خوانده ای مسلط هستی

      3. سلام
        آیا فارغ التحصیل دو سال پیش فنی حرفه ای رشته الکتروتکنیک برای شرکت در کنکور زبان ۱۴۰۲ برای نمره دروس عمومی حتما باید ترمیم معدل انجام دهد؟

        1. سلام
          برای شما ترمیم نیست اسمش ولی مثل ترمیم امتحان نهایی پایه دوازدهم عمومی دارید
          فنی حرفه ای میرن آموزش از راه دور و میگن میخواییم برای ثبت نام کنکور سوابق تحصیلی عمومی بسازیم

        2. سلام من دانشجوام و دیپلم قدیم تجربی دارم ،الان میخوام برای ترمیم معدل دی ماه نظام جدید امتحان بدم ، فقط چنتا درسو میخوام امتحان بدم ، امکانش هست آیا ؟ یا باید کل دروسو امتحان بدم تا معدلم تغییر کنه؟!

          1. سلام
            برای تجربی بخوای کنکور بدی هر درسی که دوست داری و به نظرت کم شده
            مثلا زیر ۱۸/۵ امتحان میدی

        3. سلام وقت بخیر من دیپلم حسابداری گرفتم 4 سال پیش الان میخام تو کنکور انسانی شرکت کنم کدوم درس هارو باید برای امتحانات نهایی بخونم شامل کل درسها میشه یا فقط درس های تخصصی؟؟ درس زبان و عربی هم میاد؟

          1. سلام
            همه دروس کنکور انسانی اعم از تخصصی و عمومی پایه دوازدهم باید کنکور بدی

          2. سلام ۲ تا سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید…سوال اول ایا ترمیم معدل رویپذیرش بدون کنکور هم تاثیر میذاره؟ سوال دوم ایا واسه ترمیم معدل میشه دروس رو در چند نوبت امتحان داد یعنی بین چند نوبت تقسیم کرد؟

          3. سلام
            بله
            پذیرش بدون کنکور هم نمرات نهایی ملاکش هست و سنجش نمرات ترمیمی شما لحاظ میکنه
            درباره سوال دوم تون هم بله میشه

        4. سلام
          ببخشید من پشت کنکوری هستم ودوتا درسو پاس نکردم ودر طرح ترمیم معدل نمی تونم شرکت کنم.
          آیا با معدل کم میشه در کنکور ۱۴۰۲ پزشکی قبول شم

          1. درس ها با درصدهای بیشتر در کنکور پشت سر بذاری چرا که نه
            به شایعات موسسات برای ترساندن شماها که بیایید کلاس تشریحی ترمیم و از دهم و یازدهمی ها جذب کنند توجه نکن
            کار خودت عالی انجام بده و محکم بخون و بدون که درصد های کنکور مهمتر هستند

          2. سلام وقتتون بخیر. من مدرک کارشناسی دارم. میخام کنکور۴۰۳رو شرکت کنم. ایا برای ترمیم معدل شهریور۴۰۲میتونم اقدام کنم؟؟؟

      4. سلام خسته نباشید
        ببخشید میخواستم بدونم داوطلبان زبان باید چیکار کنند برای ترمیم یا چه درسهایی باید نمره‌ی خوب کسب کنند؟

          1. سلام. اگه کسی دیپلم سال ۸۲ و پیش دانشگاهی سال ۸۳ در رشته ریاضی گرفته باشه، حالا بخواد کنکور تجربی بده، ترمیم معدلش چطوری میشه؟؟

          2. سلام
            همه دروس دوازدهم دبیرستان باید امتحان بده کلهم اجمعین
            فقط لطف کردند و گفتند که میشه تقسیم کنید و مثلا طی دو مرحله دی و خرداد اینکار کنید تا فشار نیاد

        1. سلام
          ببخشید ما سال ۱۴۰۰_۹۹دیپلم گرفتیم کتاب هویت اجتماعی نداشتیم
          الان برای ترمیم این درس باید چیکار کنیم؟

      5. سلام خسته نباشید
        ریاضی ۱۸.۷۵
        زیست ۱۸.۲۵
        شیمی ۱۹.۷۵
        فیزیک ۱۹
        دینی ۲۰
        ادبیات ۱۹
        زبان ۱۷
        عربی ۱۸.۵
        سلامت و بهداشت ۱۹
        علوم اجتماعی ۱۸
        کدام را به نظر شما می ارزد از وقت کنکورم بزنم و ترمیمش کنم ؟
        ممنون

        1. سلام
          فقط زبان ترمیم کن
          خیلی بخوام وسواسی و سخت گیر باشم هم زبان و هم ریاضی
          اما چون سهم عمومی ها در تاثیر مستقیم معدل بیشتر از تخصصی هست برام درس زبان خیلی مهمتره

          1. عذر میخوام زبان و ریاضی رو اگر نتونپ به ۲۰ برسونم ، به چند برسونم خوبه؟ مثلا ریاضی ۱۹ و زبان ۱۸ خوبه؟
            ممنون

      6. سلام با عرض ادب آیا برای هر درس 40درصد مال امتحان نهایشه و ۶۰درصد مال کنکور تقسیم بندیش چجوریه ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

      7. سلام استاد
        آیا کسی که ترمیم هم زده و معدلش بعد ترمیم شده ۱۸.۲۰ باید قید قبولی پزشکی رو بزنه؟
        شده کابوس شب و روزم واقعا که میگم نمیتونم
        ممنون میشم راهنماییم کنین تا یه حد و حدودی دستم بیاد که سر جلسه کنکور هر درسی رو چند درصد بزنم که بتونم کمبود نمرمو‌ جبران کنه .

        1. نه بابا این حرفا چیه
          سال دیگه معدل ۱۷ کارنامه هاش میذارم که پزشکی قبولی گرفته

        2. سلام استاد ببخشید من نمره ام بسیار پایین 12.47 پشت کنکوری هستم انسانی ولی میانگین درصدهای اختصاصی 40 هست ایا میتونم رتبه زیر 10000 بیارم با تشکر

      8. سلام استاد خسته نباشید
        احتمالش هست بیان و بگن کسانی که دی ترمیم زدن دوباره خرداد هم میتونن بزن ؟ مثل شهریوری ها که گفتن دی هم‌ میتونن بزن( اما‌ ناگفته نمونه دوست منم شهریور ترمیم زده بود و دی نگذاشتن بزنه)

        1. سلام،من دیپلم ریاضی سال ۸۶ دارم،میخوام کنکور تجربی شرکت کنم،سوالم اینه به جز زیست و زمین،باید واسه سلامت بهداشت و علوم اجتماعی هم ایجاد سابقه کنم؟

          1. خیر نیاز نیست
            چهل درصد شما از همان دروسی که خودت نهایی دادی تشکیل میشه

        2. سلام وقت بخیر
          برای کنکور ۱۴۰۳ شهریور ۱۴۰۲ باید ترمیم کرد درسته؟

          1. میشه الان هم ترمیم کرد یا شهریور یا دی و یا حتی خرداد ۱۴۰۳

      9. سلام استاد خسته نباشید
        احتمالش هست بیان و بگن کسانی که دی ترمیم زدن دوباره خرداد هم میتونن بزن ؟ مثل شهریوری ها که گفتن دی هم‌ میتونن بزن( اما‌ ناگفته نمونه دوست منم شهریور ترمیم زده بود و دی نگذاشتن بزنه)

      10. سلام خسته نباشید
        بنده فارغ التحصیل سال ۱۴۰۰ رشته تجربی هستم . در کارت ورود به جلسه ام جلوی کد دانش آموزیم عدد صفر درج شده . اشکال نداره؟
        ممنون

      11. سلام وقت بخیر
        رشته ی من ریاضیه و با احتساب 40 درصد قطعی معدل نهایی اگر معدلم بالای 18 بشه چه رتبه ایی رو میارم؟

      12. سلام ببخشید من چندتا سوال داشتم اول که هر سه تا پایرو میتونم ترمیم کنم؟
        بعدشم اگر خرداد ماه ترمیم کنم تاثیرش هم توی کنکور تیره هم کنکور دی ماه؟

      13. سلام استاد خسته نباشید
        استاد اولا که من ترمیمم رو دی ماه زدم . دوما خواهشا یه لطفی بکنین خیلی رک و صادقانه بهم شرایطمو بگین که خوبه یا نه
        استاد این نمرات منه : ادبیات 19/عربی 18.5/دینی 20/زبان 17.5/سلامت 19/هویت 18/ریاضی 18.5/زیست 18.25/فیزیک 15.75/شیمی 19.75 = معدل کتبی نهایی 18.35
        طبق این نمرات من از ۴۰ درصد تاثیر قطعی 37.3 رو بدست آوردم.
        حالا از شما خواهشی دارم اینه که به من بگین که 1. چه درسی باید توی کنکور بالاتر بزنم نسبت به بقیه تا جبران بشه کمبود نمراتم 2. آیا نمراتم خوبه یا بد از دیدگاه کلی 3. ایا اگر ۵۰ درصد بزنم اختصاصی هامو میتونم با این نمرات قبول بشم پزشکی روزانه دانشگاه تیپ ۲(یعنی حدود رتبه ۱۰۰۰ منطقه ۲)
        ممنونم پیشاپیش از لطفتون
        خدا خیر و برکت به کارتون بده .
        موفق باشید.

      14. سلام استاد
        ممنون میشم جواب بدین
        من دیپلم ریاضی95هستم میخواستم بپرسم ریاضی روهم ایجادسابقه کنم یاهمون نمره حسابان ودیفرانسیل برام حساب میشه چن اونارو20شدم
        و فیزیک رو ترمیم بزنم یاایجادسابقه ؟چن فیزیک ما یذره باتجربی فرق داشت

        1. اگر مدرسه بزرگسالان گفت تطبیق میدن که حله و اگر ندادند مجبور میشی فیزیک و ریاضی هم در کنار زیست امتحان بدی

          1. سلام استاد خسته نباشید
            استاد اولا که من ترمیمم رو دی ماه زدم . دوما خواهشا یه لطفی بکنین خیلی رک و صادقانه بهم شرایطمو بگین که خوبه یا نه
            استاد این نمرات منه : ادبیات 19/عربی 18.5/دینی 20/زبان 17.5/سلامت 19/هویت 18/ریاضی 18.5/زیست 18.25/فیزیک 15.75/شیمی 19.75 = معدل کتبی نهایی 18.35
            طبق این نمرات من از ۴۰ درصد تاثیر قطعی 37.3 رو بدست آوردم.
            حالا از شما خواهشی دارم اینه که به من بگین که 1. چه درسی باید توی کنکور بالاتر بزنم نسبت به بقیه تا جبران بشه کمبود نمراتم 2. آیا نمراتم خوبه یا بد از دیدگاه کلی 3. ایا اگر ۵۰ درصد بزنم اختصاصی هامو میتونم با این نمرات قبول بشم پزشکی روزانه دانشگاه تیپ ۲(یعنی حدود رتبه ۱۰۰۰ منطقه ۲)
            ممنونم پیشاپیش از لطفتون
            خدا خیر و برکت به کارتون بده .
            موفق باشید.

          2. سلام
            نمیشه گفت دقیقا چقدر از ۴۰ درصد معدل میگیری و این مساله بستگی داره به نمرات سایر بچه های رقیب و تراز بندی میشه
            ولی نمراتت کلا خوبن و درصدهات سر جلسه خوب باشه رتبه میشی انشاله
            الان همه فکر و ذهنت باشه درصدهای کنکور از تخصصی

          3. سلام من نظام قدیم هستم میخواستم ترمیم معدل سوم دبیرستان بکنم ، آیا برای ترمیم معدل کتاب های اون زمان خواهم خواند یا یازدهم و دوازدهم ؟

      15. سلام استاد خسته نباشید
        استاد اولا که من ترمیمم رو دی ماه زدم . دوما خواهشا یه لطفی بکنین خیلی رک و صادقانه بهم شرایطمو بگین که خوبه یا نه
        استاد این نمرات منه : ادبیات 19/عربی 18.5/دینی 20/زبان 17.5/سلامت 19/هویت 18/ریاضی 18.5/زیست 18.25/فیزیک 15.75/شیمی 19.75 = معدل کتبی نهایی 18.35
        طبق این نمرات من از ۴۰ درصد تاثیر قطعی 37.3 رو بدست آوردم.
        حالا از شما خواهشی دارم اینه که به من بگین که 1. چه درسی باید توی کنکور بالاتر بزنم نسبت به بقیه تا جبران بشه کمبود نمراتم 2. آیا نمراتم خوبه یا بد از دیدگاه کلی 3. ایا اگر ۵۰ درصد بزنم اختصاصی هامو میتونم با این نمرات قبول بشم پزشکی روزانه دانشگاه تیپ ۲(یعنی حدود رتبه ۱۰۰۰ منطقه ۲)
        ممنونم پیشاپیش از لطفتون
        خدا خیر و برکت به کارتون بده .
        موفق باشید

      16. سلام خسته نباشید ممنونم از تمام زحماتتون ی سوال داشتم عموما معدل ۲۰ چقدر تراز می دهد به ما طبق کنکور های قبلی؟

      17. سلام استاد من خرداد 1401 امتحان نهایی دادم یه درس پاس نشده داشتم تو شهریور نتونستم تو دی ماه 1401 تو مدرسع بزرگسال امتحان دادم قبول شدم فارغ التحصیل شدم الان میتونم ثبت نام کنم تو ترمیم معدل خرداد1402 شرکت کنم

      18. سلام و وقت بخیر برای ترمیم نمره چند واحد میشه برداشت آیا میشه همه دروس را برداشت ‌.

      19. سلام
        اگر کسی ترمیم معدل ثبت نام کنه ولی شرکت نکنه چه اتفاقی میوفته

        1. نمره قبلیش براش میدارند
          اگر تازه اوننده ایجاد سابقه کنه و نمره قبلی نداره براش صفر رد می کنند

      20. ببخشید استاد مهلت ایجاد سوابق تحصیلی فروردین بود که مهلتش تموم شد برای کنکور تیر رشته ریاضی تغییر رشته ای هستم خواستم 40 درصد و از دست دادم ؟ اگر قبول نشم می‌ره برا سال بعد درسته ؟

      21. سلام وقتتون بخیر، من میخواستم شهریور ترمیم معدل بزنم انسانی هستم چند درس رو میتونم ترمیم بزنم؟

        1. سلام
          هر چند تا که بخوای ولی بهتره عمومی بذاری شهریور تا دی افکارت برای تخصصی فقط جمع کنی

      22. سلام ی سوال
        من چنتا از درسامو افتادم اگر در شهریور امتحان بدم براش همین نمره ی شهریورم ثبت میشه و دیگه نیاز نیست برای سال دیگه ترمیم بدم یا ن حساب نمیشه و فقط جهت گرفتنه دیپلمه و باید بعدش ترمیم بدم تا تو کنکورم موثر باشه ؟؟

    2. سلام ببخشید
      میشه مثلا 4 تا درسو دی 401 و مثلا 6 تا درسو خرداد 402 ترمیم کرد ؟

    3. سلام وقتتون بخیر من دیپلمم رو سال ۹۳ گرفتم اون موقع زبان فارسی بود نمرم ۱۷ هست الان میخام ترمیم بدم مثل اینکه معادلش میشه نگارش ،آیا نمره نگارش تاثیر داره تو کنکور ترمیم بدم یا نه؟

      1. خیر چون امتحان نگارش اصلا نهایی نیست
        ادبیات پایه دوازدهم امتحان میدی و بجای ادبیات سوم و پیش و زبان فارسی سوم

    4. سلام وقتتون بخیر
      میخواستم بدونم کی میشه برای ترمیم معدل خرداد ثبت نام کرد

      1. از ۸ بهمن لغایت ۳۰ بهمن
        به مدارس بزرگسال شهرتون مراجعه کنید.
        اگر نمیدونید که مدارس بزرگسال شهرتون کجاست باید برید اول آموزش و پرورش بپرسید.
        واسه ثبت نام ترمیم معدل خیلی پیگیر باشید چون از اولش تا آخرش فقط دردسر و پول دادنه.

        1. سلام استاد من معدل پایین 12.47 دارم انسانی هستم ولی میانگین درصدهای اختصاصی کنکورم 40 هست ایا میتونم رتبه زیر 10000 بشم با تشکر

        2. سلام وقتتون بخیر
          من دیپلم تجربی نظام جدید دارم و می‌خوام کنکور هنر بدم حتماً باید ترمیم معدل انجام بدم

    5. سلام استاد خسته نباشید من زبان رو 15.5 شدم برا انسانی می ارزه وقت بزارم ترمیم کنم چون رتبه دو رقمی میخوام از طرفی بقیه سوابقم باید ایجاد کنم تو خرداد آخه رشته خودم تجربیه میترسم زبانم وقت بزارم وقت کم بیارم برا مرور

      1. سلام
        بهتره ترمیم کنی چوون عمومی هست و تاثیر عمومی بیشتره

        1. سلام،من میخوام برای ترمیم معدل تاییدیه تحصیلی بگیرم.بعد اینکه من سال۹۶ تو مقطع پبش دانشگاهی تو مدرسه روزانه درس خوندم منتها خرداد ریاضی رو قبول نشدم و دی ماه توی مدرسه بزرگسال امتحان دادم و قبول شدم قبول شدم؛الان (مدرسه فارغ التحصیلی)و (نوبت فارغ‌التحصیلی) رو باید چی بزنم؟

          1. سلام
            دی ماه انتخاب کن
            مدرسه بزرگسالان اگر اسمش نیست در لیست بزن آموزش و پرورش

    6. سلام من امتحان فارسی ۳رو افتادم در شهریور و دی هم قبول نشدم و باید خرداد دوباره امتحان بدم آیا میتونم ترمیم بزنم
      ۱۴۰۲کنکورمه و آیا اگر نمیشه میشه شهریور ترمیم بزنم

    7. سلام وقت بخیر
      من رشتم تجربی بود امسال کنکور انسانی ثبت نام کردم و برای امتحان نهایی دروس اختصاصی انسانی رو هم ثبت نام کردم
      الان من امکان شرکت توی یکی از امتحان ها رو ندارم… الان اگر من این امتحان غیبت کنم و شرکت نکنم صفر بشم توی امتحان نهاییش و توی کنکور 1402 درصد بالایی ازش بزنم بازم نمره ی من صفر میشه توی این درس؟؟

      1. بله تاثیر نمرات نهایی مستفقیم هست و نمره صفر و حدود منفی ۲ هزار نمره تراز برات ثبت میشه

    8. سلام من دیپلمه ی تجربی سال 92 با معدل16.31 هستم. میخوام برای کنکور1403 یا 1404شرکت کنم. برای کنکور 1403 باید فقط در ترمیم معدل دوازدهم شرکت کنم ؟؟؟ اگر رتبه ی مد نظرم را در کنکور 1403کسب نکنم برای کنکور 1404 باید در ترمیم معدل یازدهم هم شرکت کنم یا دیگر نیازی نیست و فقط دوازدهم برایم کافیست؟؟؟؟؟

      1. اگر برسی ۱۴۰۴ ایجاد سابقه یازدهم هم داری
        ولی برای کنکور ۱۴۰۳ فقط دوازدهم

  2. سلام اگه بخوام همه درسارو ترمیم انجام بدم دی ماه انجام بدم یا خرداد ؟نمراتم خیلی پایینه . و اینکه اگه ترمیم رو خرداد ۱۴۰۲ انجام بدم برای کنکور ۱۴۰۲ تاثیر نداره؟

    1. همه دروس بذار خرداد اگر هدفت کنکور دی هست و اگر خیر همه دروس دی ترمیم کن و با خیال راحت برای کنکور تیر ۱۴۰۲ بخوان

      1. سلام خسته نباشید سالی که من دیپلم‌ گرفتم امتحانات دیپلم نهایی و کشوری بود اما برای پیش دانشگاهی امتحانات ما بصورت عادی و داخل مدرسه ای بود حالا برای افرادی مثل من که سابقه تحصیلی سال سوم نهایی دارن اما پیش دانشگاهی نهایی ندارن ترمیم معدل به چه صورتی هست?

          1. آقای افشار ببخشید من عربی ۱۹.۵ گرفتم تو نهایی امسال نیاز هست که برای عربی هم ترمیم کنم یا خیلی مهم نیست؟

          2. سلام خوب هستین ببخشین من شهریور ماه امسال ترمیم معدل کردم رفتم مدرسه بزرگسالان اول گفتن نه نمیشه و بعد گفتم آخه اون موقع ترمیم میگفتن ۱۰ بار میشه انجام داد گفت باشه من این درس ها رو که ترمیم کردی رو مینویسم و پایینش نوشت این دانش آموز در شهریور ماه این درس ها رو ترمیم کرده و یک درس رو غایب بود کفت اگه سیستم قبول کنه میتونی بدی و هیچ تضمینی نمیکنم که سیستم قبول کنه یا نه من تمام سایت ها رو نگاه کردم دیدم که نوشتن میشه ترمیم کرد و یکی نوشته بود باید موافقت آموزش و پرورش رو دریافت کنین من موندم باید برم آموزش پروش موافقت کنن که رفتم گفتن اگه وزارت تایید کنه میتونی یا همون سیستم رو میگن که قبول کنه خواهش میکنم اگه کسی مثل منه ترمیم کرده کمکم کنه ببینم چطور ترمیم کرده یا از دوستانتان بپرسین خواهش میکنم استرس تمام وجودم رو فرا گرفته میترسم اینا منو سیاه کنن و نتونم ترمیم کنم و بقیه کنن

          3. سلام
            حق داری دربست
            منم که ۱۴ ساله مشاوره میدم از دست کارای اینا گیج شدم بکل

        1. سلام وقت بخیر
          درکنکور۴٠۲معدل نهایی لحاظ میشه یانمرات پایه دوازدهم یعنی اگربفرض مثال کسی معدلش ۱۴باشه ولی نمره زیست شناسی۲٠باشه نمره ۲٠براش لحاظ میشه یانمره معدل؟

          1. سلام
            بله بصورت تک درس تاثیر میذاره حتما

        2. سلام استاد من قصد دارم کنکور دی شرکت کنم میخواستم بدونم ترمیم معدل خرداد در کنکور دی تاثیر گذاره یا حتم باید برای دی قبل از دی ترمیم معدل کنم؟
          ممنون میشم پاسخ بدید

          1. سلام
            فرقی نداره هر موقع که ترمیم امتحان بدید

      2. سلام استاد اگ بخوام دی ماه 1401 کنکور بدم و خرداد ترمیم معدل انجام بدم تاثیری روی جواب کنکور دی ماه داره؟

      3. سلام وقتتون بخير
        من ديپلمم رو سال ٩٤ گرفتم و نمرات نهايي سوم و پيش دانشگاهيم رو اصللااااا ازشون راضى نيستم الان اگه من بخوام ترميم معدل بزنم بايد كتاباى سوم و پيش دانشگاهى رو بخونم يا كتاباى سال دوازدهم!؟مرسى

    2. elnazmiri333@gmail.com
      سلام وقت بخیر من دیپلم نظام قدیم از سال ۸۴ به پایین دارم قرار بود جلسه ای باشه برایه اینجوری اشخاصی اجازه بدن ترمیم معدل شرکت کنن درسته؟

      1. سلام
        شما باید همه دروس امتحان نهایی دوازدهم بدی و سوابق بسازی

        1. سلام خسته نباشید
          ترمیم معدل و یا سابقه برای نظام قدیم سال 81 طبق آخرین ابلاغیه چی هست،متشکرم از راهنمایی تان

          1. سلام
            تمامی دروس رشته ای که میخوای کنکور بدی باید از پایه دواردهم امتحان بدی
            هم عمومی و هم تخصصی

          2. سلام من سال ۹۷ دیپلم حسابداری فنی و حرفه‌ای گرفتم و سال ۹۸ خواستم کنکور بدم گفتن بدون آزمون هستش ولی الان سایت ها رو نگاه میکنم میبینم کنکور حسابداری برگزار میشه کلا گیج شدم، حالا از طرفی میخوام دوباره کنکور بدم، دروس عمومی‌ش حذف شده یا نه و کتاب هاش که عوض شده برای منی که نظام قدیم بودم، باید کتاب های نظام جدید رو بخونم یا نه؟ ممنون میشم جواب بدید و اینکه ثبت نام کنکورش کی هست؟

          3. سلام
            کنکور نظری خیلی درد سر داره برای شما
            بدون آزمون کاردانی بخونی برات بهتره

        2. سلام ببخشید من برا ترمیم معدل دیماه ثبت نام کردم اما الان میخوام تخصصی هارو خرداد ترمیم کنم . اینکار میشه مدرسه قبول میکنه؟

          1. صد در صد که میشه در دو نوبت خرد و تقسیمش کرد
            سوال بپرسید بببینید الان اینکار انجام میدن یا مهلتش تموم شده

  3. سلام وقت بخیر
    فارغ‌التحصیل نظام قدیم تجربی هستم. معدل پایینی دارم و باید در ترمیم معدل شرکت کنم. من دو درس ریاضی و فیزیک رو با شرایط تک ماده پاس کردم. میخواستم بدونم اگه بخوام ترمیم بزنم مشکلی پیش نمیاد؟
    یعنی حتما باید در آن دروس نمره بالای ۱۰ داشته باشم تا بتونم ترمیم بزنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

      1. سلام خسته نباشید
        خرداد402 میشه ترمیم معدل انجام داد ؟
        آخه شبکه خبر زیر نویس کرد که فقط دی و شهریور میشه ترمیم کرد
        ولی من می‌خوام خرداد ترمیم بدم

        1. خرداد هم با دانش آموزان دوازدهمی نهایی و ترمیم برگزار میشه

          1. سلام وقت بخیر
            فارغ تحصیل سال ۹۴ هستم
            با معدل کتبی دیپلم ۱۵/۵۱
            نتونستم ترمیم معدل شرکت کنم
            با این معدل اگر درصدهای بالایی حدود ۷۰ درصد برای همه دروس بزنم
            امکان قبولی در رشته های پزشکی و دندون پزشکی رو دارم یا خیر

      2. سلام خسته نباشید.میشه ما کنکور دی ماه ۱۴۰۱ رو شرکت کنیم وبعد بمونیم تذمیم معدل رو خرداد شرکت کنیم.؟سازمان سنجش منتظر میمونه برامون ترمیم تاثیر بده یا اینکه با همون نمرات قبل رابه رو اعلام میکنن

    1. سلام ببخشید من سال 81پیش دانشگاهی تجربی بودم آیا تاثیر معدل برا من هم هسم

      1. ترمیم از نظام قدیم نداریم دیگه
        اگر ابلاغیه بدهند میشه از دوازدهم دبیرستان امتحان داد و معادل درس نظام قدیم حساب کرد

  4. سلام استاد
    خسته نباشید
    من دوتا درس رو در امتحان نهایی سر جلسه شرکت نکردم ولی نهایتا با تک ماده تونستم قبول بشم و فارغ تحصیل شدم.
    الان بخوام این دوتارو ترمبم کنم، باید از اول امتحان بدم درسته؟ مشکلی که پیش نمیاد تو ترمیم شون؟

    1. تک ماده خودش یعنی قبولی
      پس مشکلی براتون پیش نمیاد و میتونی ترمیم امتحان بدی

      1. سلام
        آیا دیپلمه قبل از سال ۸۴ هم باید ترمیم انجام بده یا ملاک فقط کنکورش هست؟

  5. سلام‌ خسته نباشید
    من با آموزش و پرورش شهرم تماس گرفتم و اونها تاکید کردن که نظام قدیمی ها نمی توانند در ترمیم معدل شرکت کنند من خیلی نگرانم نمی دونم باید چه کار کنم

    1. انقدری براشون تاثیر مستقیم نهایی و ترمیم معدل درآمد زایی داره که نگوووووو
      مطمئن باش برای نظام قدیمی ها بد نمیشه
      یا ترمیم معادل دروس از پایه دوازدهم میذارند و یا اندر محالات ممکن مثل دیپلمه های قبل از ۸۴ میگن که تاثیر معل ندارید و ملاک ۱۰۰٪ همان درصد هایتان در کنکور است که البته بعید میدونم

      1. سلام اقای افشار خسته نباشید یه سوال من الان از تیر ماه تقریبا شروع کردم به درس خوندن الان این ابلاغیه جدیدی که دادنو دیدم کلا بهم ریختم، من نظام قدیمم یعنی باید برای ترمیم معدل کتابای نظام قدیمو بخونم، و در کنارش واسه کنکور نظام جدید بخونم؟؟ نمیتونم واسه ترمیم معدل با کتابای نظام جدید شرکت کنم و امتحان بدم؟ لطفا جواب بدین خیلی واجبه دمتون گرم.

        1. سلام
          چیزی به اسم ترمیم در نظام جدید نداریم و احتمال قریب به یقین چیزی که واضح بیان شده اینه که بیان برای نظامی قدیمی ها معادل درس های سوم و پیش دانشگاهی نهایی از نظام جدید قرار دهند

      2. درود برشما.من فارغ التحصیل سال ۹۹ رشته تجربی هستم،یکبار تابستان همون سال ترمیم معدل شرکت کردم. سال بعد هم کنکور دادم ولی الان از دانشگاه انصراف دادم و دارم برای کنکور مجدد آماده میشم ولی الان درصد تاثیر نمرات بیشتر شده و کنکور هم دومرحله ای برگزار میشه. گفتن احتمالش هست که بخشنامه بیاد که بیشتر از یک بار هم بشه امتحان داد. میشه دوباره ترمیم شرکت کنم؟

          1. ببخشید ، برای نظام قدیمیا درساییکه هم در سال ۱۲ و هم در پیش دانشگاهی نهایی بودن معادل سازی میشه با نظام جدید؟ و میشه اون درسارو ترمیم کرد با کتاب نظام جدید؟
            و اینکه با ترمیم ۲ درس معدل کل تغییر میکنه؟یا اینکه فقط نمره ی همون درسا تغییر میکنه ؟

          2. اگر تغییر رشته نداده باشند همان سوابق شون در نظام قدیم براشون به عنوان ۴۰ درصد قطعی در نظر گرفته میشه
            هر درسی هم که کم شدند میشه رفت و ترمیم کرد

  6. سلام، برای رشته های تاپ تجربی (پزشکی، دندون، دارو) در دانشگاه خوب، حدودا معدل باید چند باشه که با درصد هایی که در کنکور قبل این رشته هارو قبول میشدند، بشه قبول شد؟

    1. هرچقدر معدل بیشتر باشه برات بهتره
      کسب نمره و معدل بالا مهمتر و ساده تر از کسب درصد بالاست

      1. سلام وقت بخیر .استاد افشار ترمیم معدل انجام بدیم به درد ریز نمرات برای درخواست بورسیه خارج از کشور هم میخوره یا نه فقط برای کنکور ایران هست ؟

        1. خیر متاسفانه.این نمرات فقط به سازمان سنجش فرستاده میشن و هیچ جایی هم ثبت نمیشه.

      2. سلام وقتتون بخیر ممکنه دی یا تیر کنکور بدیم و شهریور ترمیم کنیم؟ یعنی بعد از کنکور امکان داره ترمیم معدل انجام بشه یا فقط مخصوص قبل از کنکوره؟

        1. خیر
          شهریور دیگه همه چی تمومه و انتخاب رشته هم اتفاق افتاده
          تارمیم فقط تا قبل از برگزاری کنکور میشه داشت وگرنه میره برای کنکور سال دیگه شما

    2. سلام اقاي افشار خسته نباشيد
      ببخشيد من معدلم ١٨/٨١ و فقط ديني ١٦/٥ و سلامت و بهداشت ١٧/٥ هستش
      زيست و فيزيك هم ١٨ .براي ترميم فقط ديني و سلامت رو انجام بدم يا فيزيك و زيست هم نيازه ؟؟خرداد ١٤٠٢ ميخوام ترميم انجام بدم

  7. سلام استاد وقت بخیر.دیپلم تجربی دارم میخوام کنکور انسانی بدم بنظرتون برای دیپلم مجدد اقدام بکنم یا فقط برای کنکور بخونم؟توی دیپلم تجربی عمومی هام بیست هستند

    1. سلام
      نیاز به دیولم مجدد نیست
      فقط برای کنکور انسانی بخوان
      با دروس غیر حفظی شروع کن و بیشتر بخوان

      1. سلام استاد من قبلاً ترمیم معدل کردم و معدلم 14.79شد رشتم تجربیه اگر درصد هام در کنکور خوب باشه شانسی برای قبولی در رشته های تاپ رو دارم؟

        1. سلامم
          هم درصدهات و هم نمرات نهایی اکی کن
          معدل خیلی کمی داری

      2. سلام وقت بخیر
        نمرات پایین درس هایی مثل نگارش ، سلامت ، هویت اجتماعی ، مدیریت خانواده در کنکور ۱۴۰۲ تاثیر منفی روی نتیجه کنکور دارد؟ و باید ترمیم شود ؟

      3. سلام آقای افشار من اگه تو ترمیم نمره برای کنکور ۴۰۲ شرکت کنم از این یازهرا تا کتاب نهایی رشته انسانی دوتا شو دی امتحان بدم سه تاش رو هم خرداد اما به هر دلیلی نتوانم شش تا کتاب دیگه رو امتحان بدم و بخوام بزارم این شش تا کتابو برای سال دیگه یعنی برای کنکور ۴۰۳ ترمیم کنم میشه یا نه ممنون

        1. سلام
          در حال حاضر گفتند ففقط میشه یکبار و در یک نوبت ترمیم کرد
          حالا دیگه الباقی داستان ها برمیگرده به ابلاغیه های بعدی

          1. سلام استاد
            من فارغ التحصیل ۹۷ و نظام قدیمم
            الاک میخوام دوباره کنکور بدم وکنارش ترمیمم کنم
            از یه مشاور سوال کردم
            میگن چور دیپلم قدیم داشتی و تا الان کنکور دادی
            برای ترمیم باید دیپلمتو تغییر به دیپلم نظام جدید
            یعنی چی دیپلممو تغییر بدم به جدید؟
            گفت وگرنه بدون در نظر گرفتن نمراتت کلا اون ۵۰ درصد برای شما در نظر گرفته نمیشه کمتر میگیرن چون دیپلم قدیم داری
            واقعا لازمه اینکار ؟
            یا فقط ترمیم کافیه؟
            ممنون میشم راهنماییم کنید چون واقعا ذانم بهم ریخته

          2. سلام
            تغییر دیپلم بدی باید در همان رشته که دیپلم جدید گرفتی کنکور بدی تا اون نمرات به دردت بخوره
            اگر در رشته قبلی خودت میخوای کنکور بدی فقط ترمیم کن
            زیر ۱۹ برای عمومی
            زیر ۱۸/۵ یا ۱۸ برای تخصصی

      4. سلام آقای افشار، برای ترمیم خرداد ثبت نام کنیم ولی آمادگی نداشتیم و نریم، از ترمیم دی ماه محروم میشیم؟

        1. سلام
          قبل از امتحان باید حضوری بری مدرسه بزرگسالان و اون درس حذف کنی تا بتونی در دوره بعدی اش مجدد امتحانش بدی

    2. سلام وقت بخیر،من دیپلم ریاضی دارم نظام جدیدم میخام تیر ماه کنکور زبان انگلیسی و انسانی شرکت کنم،واسه اینک کنکور انسانی بتونم شرکت کنم باید دیپلم انسانی بگیرم؟؟و معدلی ک میگن کدومش مهمه معدلی ک فقط مال نهایی ینی درسای دوازدهم هس؟یا معدل دیپلم نهایی ک این معدل معمولا کمتره همیشه نسبت ب خودت نهایی های دوازدهم.یا معدل کل ینی معدل سه سال دبیرستان؟
      بعد شرط معدل چقده از چند ب پایین لزوم ب ترمیم داره من ک انسانی شرکت کنم و بخام ترمیم کنم نمره های نهاییم رو باید درسای تخصصی ریاضی فیزیک مث حسابان،هندسه،ریاضییات و قیزیک شیمی اینارم ترمیم بدم؟چون انسانی میدم کنکور
      یا فقط لازمه عمومی هارو ترمیم کنم؟
      و اگ مثلا دی عمومی هارو ترمیم کنم ولی تیر فقط کنکور انسانی بدم اون موقه نمرات ترمیمم برای ۴۰۲ حساب میشه یا ن؟یا بمونم فقط خرداد برای ترمیم..
      مرسی.

      1. سلام
        نیاز به دیپلم مجدد نیست
        فقط دروس عمومی ترمیم نمره امتحان بده و در حال حاضر تمرکز بذار روی دروس تحلیلی و مهارتی تر از دروس انسانی مثل علوم و فنون و عربی و فلسفه منطقه و …

  8. سلام.من فارغ تحصیل رشته ریاضی سال1380هستم و می‌خوام در کنکور تجربی سال1402شرکت کنم.شرایط معدل چی میشه برای من؟با سپاس

        1. عمومی نهایی دوازدهم امتحان باید بدید احتمال زیاد و تخصصی با همون درصد کنکورتان سنجیده میشه

        2. سلام وقت بخیر
          من دیپلم تجربی نظام قدیدم دارم.
          سوم دبیرستان ۹۶ و پیش دانشگاهی ۹۷
          برای شرکت در ترمیم معدل باید دروس نظام قدیم را امتحان بدهم یا نظام جدید؟؟

  9. سلام وقت بخیر
    ببخشید دروس سلامت و بهداشت و هویت هم تاثیر داره یا خیر اونا رو هم باید ترمیم کنیم؟

    1. مشخص نیست
      از طرفی نهایی هست و از طرفی در کنکور درسی به نمایندگی نداشته و نداره

      1. سلام استاد،
        من توی سایت دیپکد که میرم و میخوام سوابق تحصیلیمو ببینم میگه رمز عبور نامعتبره، و وقتی هم که برای ارسال رمز یکبار مصرف درخواست میکنم میگه شما یکابر این کار رو انجام دادین و دیگه نمیشه رمز عبور بگیرین…لطفا راهنماییم کنین خیلی نگرانم کرده

        1. سلام
          نمیدوم چرا این خظا به شما میده
          حضوری برید آمورش و پرورش اونا براتون درست می کنند

          1. سلام وقت شما بخیر ممنون میشم جواب سوالمو بدید
            اگه من امتحان های خرداد دوازدهم رو غیبت خورده باشم و دوباره امتحان بدم و درس ها رو پاس کنم باز هم فرصت ترمیم دارم یا جز ترمیم حساب میشه ؟

            برای ترمیم فقط مطالب کتاب میاد یا باید منابع کنکوری مثل کتاب های خیلی سبز و مبتکران و… هم مطالعه کرد

    2. سلام ممنون میشم جواب هردوتا سوال منو هم بدین
      من مدرک دیپلمم رو سال ٨٨ گرفتم و مدرک پیش‌دانشگاهی سال ٨٩
      تو دفترچه راهنما ثبت نام کنکور ۴٠٢ نوشته برای سالی واحدی ها ٣٠درصد مدرک دیپلم ١٠ درصد مدرک پیش دانشگاهی تاثیر داره
      حالا سوالم اینه تکلیف من که مدرک پیش‌دانشگاهی جز سوابق تحصیلیم حساب نمیشه چیه؟
      یه سوال دیگه هم داشتم برای ترمیم معدل سال سومم که برای من نهایی بوده بخوام ترمیم کنم باید پایه یازدهم امتحانتش رو شرکت کنم یا دوازدهم ؟
      با توجه به اینکه برای بچه های نظام جدید فقط سال دوازدهمشون نهایی برگزار میشه

      1. ملاک کل تاثیر معدل همان نمرات نهایی سوم شما میشه + درصدهای کنکوت
        یعنی چیزی از دست نمیدید

  10. سلام ممنون از استاد عزیز.دروس نهایی نظام جدید شامل چه دروسی میشه مثلا ما که نظام قدیم هستیم باید مطالعات دواردهم امتحان بدیم?

    1. سلام
      صبر بفرمایید اعلام کنند
      خودم نمی دونم بهداشت و سلامت هم ترمیم میخواد یا مسيولان محترم بی خیال میشن

  11. سلام خسته نباشید، وقتتون بخیر
    من رشته ریاضی هستم و امسال دیپلم گرفتم و قراره یه سال دیگه پشت کنکور بمونم، و میخوام کنکور زبان انگلیسی رو بدم، سوالم اینه لازمه من فیزیک یا حسابان رو ترمیم معدل کنم برای کنکور زبان؟ تاثیری داره؟ بعد عمومی های زبان انگلیسی هم قطعا حذف شده درسته؟ ممنونم میشم راهنمایی کنید

  12. سلام وقت بخیر ببخشید بهداشت و هویت هم تاثیر گذار هستند و باید ترمیم کنیم یا خیر؟

    1. هنوز نگفتند چیزی
      اینا عمومی هستند ولی در دروس کنکور نیستند و نبودند

  13. سلام من رشتم فنی میخوام کنکور انسانی بدم اون ۴۰ درصد چی میشه نظام جدیدم فوق دیپلم هم دارم لطفا راهنمایی کنید

  14. من که پرسیدم گفتن هر درس تاثیر خودش رو داره پیش دانشگاهی هم از اون ده درصد تبعیت خواهد کرد.بعد شما میگین میانگین گرفته میشه آیا با ضریب یکسان ؟الان زیست من در سوم دبیرستان ۱۹ هست ولی پیش دانشگاهی ۱۰ چرا باید میانگین گرفته بشه ؟ در این صورت حق ما خورده میشه. از همون سال های قبل پیش همیشه درصد تاثیرگذاری کمی داشت.و چندان اهمیت خاصی نمیدادیم‌‌.شما منظورتون برای ترمیم معدل بود یا در کل برای همه قراره میانگین گرفته بشه ؟

    1. من حدس خودم درباره میانگین گفتم
      هنوز قانونش نیومده که اعلام کنه چجوری بین اون ۴ درس پیش و دروس پایه سوم دبیرستان قضاوت می کنند

    2. سلام
      آیا با کسب میانگین ۴۰ درصد تخصصی در کنکور ریاضی ، ترمیم معدل باز هم نیازه ؟
      میشه با این میانگین درصد ، واسه فرهنگیان امیدوار بود ؟
      تغییر رشته ای هستم ، تجربی به ریاضی

      1. سلام
        زیر ۱۸ شدی ترمیم کن
        نمره آوردن راحت ترخ تا درصد آوردن

  15. سلام
    من شهریور ترمیم رو انجام دادم فقط تاریخ یه امتحان رو اشتباه کردم و نرفتم سر جلسه و غایب شدم.میخواستم بدونم الان برای اون درس میتونم دوباره دی ترمیم شرکت کنم یا نه دیگه فرصتم از دست رفته؟

    1. سلام
      چون یکبار ثبت نام کردی برات همون ۱ شانس ترمیم حساب میشه
      مگه شاید غیبت موجه باشه

  16. سلام وقت بخیر
    امکانش هست دروس عمومی رو در دی ماه ترمیم کرد و اختصاصی هارو در خرداد وبعد کنکور تیر داد یا همه دروس دریک بازه باید ترمیم بشن؟

  17. سلام
    میشه عمومی هارو دی ترمیم کردو اختصاصی هارو خرداد؟
    یااینکه همشون باید باهم توی دی یا خرداد ترمیم بشن؟

    1. سلام خسته نباشین.من دیپلم تجربی رو سال ۸۷ و پیش دانشگاهی رو سال ۸۹ گرفتم.با توجه به اینکه معدل دیپلم ۳۰ و پیش دانشگاهی ۱۰ درصد برای نظام قدیم تاثیر داره.اگه برای ترمیم معدل ،دروس سال دوازدهم رو امتحان بدم،در واقع ۳۰ درصد دروس یعنی دروس مربوط به دیپلم رو ترمیم کردم،ولی نمیدونم تکلیف ترمیم دروس پیش دانشگاهی چی میشه؟مگه دروس پیش دانشگاهی ترمیم ندارن؟خواهش میکنم راهنمایی کنین.

  18. سلام استاد خدا قوت
    استاد امکانش هست که نصف دروس مثل ریاضی و زیست و شیمی و فیزیک رو توی دی ماه امتحان داد
    و نصف دروس که عمومی هاست رو خرداد ماه امتحان داد؟
    در اصل سوال من اینه میشه دروس رو بین ماه های خرداد و دی تقیسم کرد یا مجبوریم هر تعداد درس که بخوایم ترمیم کنیم تو یک ماه امتحان بدیم ؟؟
    مچکر از لطف شما

    1. سلام آیا داوطلبینی که مدرک دیپلمشون رو سال ۹۰ گرفتن باید ترمیم معدل بدن یا معیار فقط کنکورشون هست

  19. سلام وقتتون بخیر
    فارغ التحصیل ۱۴۰۰ هستم. میخوام تیر ۱۴۰۲ در کنکور شرکت کنم در ۵ درس فیزیک و ریاضی و دینی و سلامت و هویت میخوام ترمیم انجام بدم.
    به نظر شما خرداد ترمیم انجام بدم یا دی؟
    و اینکه سلامت و هویت مهم هستن که ترمیم انجام بدم؟
    میتونم در دی ۱۴۰۲ کنکور ریاضی شرکت کنم ولی در تیر کنکور تجربی شرکت کنم؟
    و برا تغییر رشته کنکور لازم هست در دروسی که مشترک نبودن نمره نهایی قبولی داشته باشم؟

    1. چون تیر میخوای کنکور بدی ترمیم بذار برای دی

      درباره دو کنکور محتلف در دی و تیر هم نمی دونم

      1. سلام بنده میخام تو کنکور دی ماه انسانی شرکت کنم ولی من دیپلم نظام جدید تجربی دارم آیا لازم هست در ترمیم معدل شرکت کنم؟ واگر باید شرکت کنم دروس عمومی باید ترمیم کرد؟؟؟؟ لطفا پاسخگو باشین چون سردرگم شدم

        1. سلام
          تنها برات دروس مشترک محاسبه میشه و تخصصی های انسانی که نداری نمره در دیپلم خودت ملاک صد در صدی برات درصد همان کنکور است

  20. سوابق تحصیلی تاثیری در کنکور لیسانس و کنکور فوق لیسانس و کنکور دکترا نداشته باشد

  21. سلام
    من دیپلم نظام قدیمم و میخوام کنکور تجربی بدم،اینکه میفرمائید فقط دروس شیمی و عمومی تاثیر داده میشه،برای زیست یا زمین که نمره‌ای نداریم ،درصد معدل چطور محاسبه میشه؟
    یعنی درصد این دروس از ۶۰ محسوب میشه و ۴۰ درصد معدلو از دست می‌دیم؟

    و اینکه نیازی نیست دیپلم تجربی بگیریم؟؟

    1. هر چیزی بگیری برات ملاک از ۱۰۰ درصد خواهد بود
      نترس چیزی از دست نمیدی اگر درصدهات خوب باشند

  22. سلام من اگه بخوام دی ماه 1401 کنکور بدم میتونم خرداد 1402 ترمیم معدل کنم؟
    فارغ التحصیل نظام جدید هستم

    1. باسلام ،من سال ۸۹ دیپلم گرفتم و سال ۹۰ پیش دانشگاهی در رشته تجربی… الان برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تاثیر معدل برای من به چه صورت خواهد بود؟؟ آیا میتونم در ترمیم معدل شرکت کنم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

      1. فعلا تستی کار کنید دروس تخصصی را تا قانون برای نظام قدیم بروز رسانی بشه

  23. سلام استاد افشار من مدرک پیش دانشگاهیم رو سال ۹۰ گرفتم ولی مدرک دیپلم رو سال ۸۹ ینی بعد از سال ۸۴ میخواستم بدونم که تاثیر مدل در کنکور برای من اعمال میشه آیا؟

    1. بله میشه
      شما ۴ درس پیش دانشگاهی نظام ترمی واحدی نهایی دادی و کل دروس پایه سوم

    2. سلام خانوم خالقی. منم سال 89 دیپلم تجربی گرفته و سال 90 پیش بودم. معدل کتبی ام خیلی بده. رفتم آموزش و پرورش به من گفتند دیماه دیپلم مجدد بگیری مثلا انسانی…. خیلی اعصابم بهم ریخته… چند سال از درس دور بودم اما تصمیم گرفتم شروع کنم خوندن و حالا هر موقع ثبت‌نام برای ترمیم معدل باشه که توی آبان است اونموقع خدا بزرگه یا میگن دوازدهم تجربی نظام جدید امتحان بدم یا میگن چاره ای نیست مگه دیپلم مجدد ی رشته دیگه بگیرم یعنی دوازدهم اون رشته را امتحان بدم. براتون آرزوی موفقیت دارم. دلتون شاد و لبتون خندان 🌹🌹🌹🌹

  24. سلام وقتتون بخیر
    ممنون از راهنمایی هاتون
    من فارغ التحصیل نظام قدیم هستم. زبان فارسی رو چه طور باید ترمیم معدل کنم؟

      1. سلام استاد وقتتون بخیر ، من نظام قدیم هستم میخوام کنکور دی ماه شرکت کنم ، خرداد ۱۴۰۲ میتونم ترمیم معدل شرکت کنم؟

        1. سلام.من نظام قدیمی هستم.اگه نزارن ترمیم معدل کنیم اونوقت با درصدای بالا تو کنکور پزشکی میشه اورد؟یا چهل درصد رو از دست دادیم؟

          1. سلام
            مسلما درصدهای بالاتر میخوای اونوقت

  25. با سلام آیا نمرات دروسی که هرگز در کنکور وجود نداشته اند مثل هویت اجتماعی، هم شامل تاثیر ۴۰ درصدی در کنکور میشود؟
    یعنی به عبارتی من که دانش آموز نظام قدیم بوده ام و میخواهم ترمیم شرکت کنم آیا باید آن دروس مثل نگارش را هم امتحان دهم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      من دیپلم تجربی دارم میخوام کنکور ریاضی بدم دی ماه کنکور ترمیم معدل خرداد
      برای دورقمی میخونم واسه دروسی مث حسابان و هندسه که نمیتونم ترمیم معدل کنم چیکار کنم ؟ دیپلم ریاضی بگیرم 🥵

  26. سلام
    من فارغ تحصیل 97 هستم همون نظام قدیم میتونم معدل کتبیم خوبه میتونم با همین معدل تو کنکور شرکت کنم یا چون نظام قدیمم باید مجددا دیپلم نظام جدید بگیرم؟

  27. سلام خسته نباشید
    من دیپلمه نظام قدیمم ولی میخوام برای کنکور 1402دیپلم نظام جدید بگیرم و تو خرداد شرکت آیا همچین چیزی ممکنه چون نمیخوام ترمیم معدل نظام قدیم شرکت کنم

  28. سلام خسته نباشید
    من دیپلمه نظام قدیمم ولی میخوام برای کنکور 1402دیپلم نظام جدید بگیرم و تو خرداد شرکت کنم آیا همچین چیزی ممکنه چون نمیخوام ترمیم معدل نظام قدیم شرکت کنم

    1. دیپلمم نظام جدید را میتونی فقط در یک رشته دیگه بگیری که اگر اینجور بشه برات راحت ۱ سال زمان خواهد برد و از کنکور دادن میفتی
      بهتره ترمیم نهایی کنی و کنارش تستی بخوانی برای کنکور

  29. سلام وقت بخیر .استاد افشار ترمیم معدل انجام بدیم به درد ریز نمرات برای درخواست بورسیه خارج از کشور هم میخوره یا نه فقط برای کنکور ایران هست ؟

    1. خیر
      مدرک تحصیلی جدید برات صادر نمیشه
      فقط به درد کنکور میخوره

  30. سلام استاد روزتون بخیر

    مطالبی که اینجا نوشته شده در مورد ترمیم معدل نظام قدیمی ها حتمیه استاد؟؟
    مشخص شده ؟؟

  31. سلام من تجربی نظام قدیم هستم معدل نهاییم ۱۹/۴۹ است ،قبلا چند درسمو ترمیم زدم ،یکیش فقط افزایش نمره داشتم و بعضیاشون رو فقط ثبت نام کردم ولی شرکت نکردم ،الان من درسایی که ثبت نام کردم و نرفتم رو میتونم ترمیم کنم ؟اون درسی که افزایش نمره اش برام ثبت شد رو میتونم دوباره ترمیم کنم ؟

    1. سلام
      فقط یکبار حق ترمیم داری و نرفتن یعنی نمره صفر و نه حق مجدد برای ترمیم نهایی

      1. سلام… یه سوال دارم مثلا منى که ديپلم نظام قدیم ( سوم و پیش) رو دارم و همه درسام نه ولى بعضى از درسام مثل نمره پايين دارم يعنى رياضى بیست است ولى زيست هفده و نیم و من مى خوام براى زيست ترميم بزنم نميشه میدونم باید براى دوازدهم رو امتحان بدم اما سوالم اينه که ميشه فقط زيست رو بدم یا بايد کل درس ها رو بدم ؟؟؟؟ امیدوارم تونسته باشم که منظورمو برسونم.

        1. هر درسی که کم شده باید از معادل نظام جدیدش بری امتحان مجدد بدی

          1. سلام من برای ترمیم معدل دیماه ثبت نام کردم اما الان میخوام تخصصی هارو خرداد ترمیم کنم. اینکار میشه مدرسه قبول میکنه؟

          2. سلام
            با خودشون باید صحبت کنید
            ترمیم ثبت نام کرده باشی و نری سر جلسه امتحان برات صفر رد میشه مگر حذفش کنی و بذاری خرداد و اینم باید ببینی مهلتش تمام شده یا اجازه می دهند

    2. سلام خسته نباشید من میخواستم ترمیم معدل شرکت ولی به خاطر مشکل معافیت تحصیلی نتونستم شرکت کنم و معدل کتبی نهایی 12.35 به نظر شما اگه کنکور رو خوب بخونم میتونم قبول بشم؟

      1. سلام درود
        اگه واس ترمیم معدل فقط عمومیامو بدم و تخصصیارو کلا ندم
        درصورتی ک نمره تخصصیام اصلا خوب نیست در حده ۱۰ یا ۱۲ یا ۱۵ هست
        در این صورت اگه من عمومیارو همرو بالای ۱۸ بشم
        معدلم تاثیر خوب میزاره یا بد
        چون من یجا خوندم که تاثیر معدل عمومیا ۲۴درصد هستش و تخصصیا ۱۶ درصد ک باهم میشه ۴۰ درصد
        اگه من فقط عمومیارو بدم
        یعنی تاثیر معدل میشه ۲۴ درصد مثبت؟

        1. سلام
          بله ترمیم عمومی ها بزن مهمتره
          هر نمره ای که بگیرید از بازه باز ۰ تا ۲۰ از حسب داوطلبان مختلف کنکور و شرایط بقیه نمرات سهمی از ضریب تاثیر قطعی معدل خواهد داشت
          پس نمیشه گفت فلان نمره اثر خوب میذاره یا بد و بستگی داره به درصدهات

  32. سلام استاد
    من فارغ التحصیل سال۹۸نظام جدیدم و معدل نهایی۱۴.۳۳هست
    و می‌خوام حدود۶درس را ترمیم معدل بزنم و کنکور دی شرکت نمیکنم
    میتونم ۳درس را دی و ۳درس را خرداد امتحان بدم؟
    یا خوبه هر۶درس را در دی امتحان بدم و خرداد را با خیال راحت برای کنکورتیر وقت بزارم؟

  33. سلام استاد.خسته نباشید.من با رتبه 2600 منطقه 3 و تراز 9300 داروسازی یا پزشکی ارتش و…که زده بودم هیچ کدوم رو قبول نشدم .
    چیکار کنم.معدلم کتبی نهاییم 19 و 60 هست.ولی اصلا انتظار نداشتم.اقلا فکر میکردم داروسازی اردبیل یا زنجان یا کرمانشاه که زده بودم بیارم.چیکار کنم به نظرتون.خیلی حالم بده اصلا حوصله ترمیم معدل ندارم.حوصله خوندن ندارم.حقوق امام صادق و روانشناسی تهران رو اون ته زده بود قبول شدم اما من اینارو نمیخواستم …چیکار کنم به نظرتون حالم واقعا به هم میخوره از درس .فکر نمیکردم اینطور بشه .دیگه توانشو ندارم

  34. سلام . من فارغ التحصیل نظام قدیم تو رشته ی ریاضی فیزیک هستم . میخواستم کنکور تجربی 1402 رو شرکت کنم .من میخوامستم بپرسیم میشه به جای ترمیم معدل پیش دانشگاهی و دیپلم من برم دوازدهم تجربی رو امتحان بدم ؟ چون واقعا نظام قدیم ریاضی دیگ بدرد نمیخوره که تو کنکور منی که میخوام تجربی هم شرکت کنم قرار نیست بیاد والقعا اتلاف وقته من بخوام برم گسسته بخونم واسه ترمیم معدل … ایا این شدنیه >؟؟؟ اگه

  35. سلام. من فارغ التحصیل رشته ریاضی هستم با معدل کتبی 12 و تمام درسهام زیر 18 هستش توی کتبی و باید همشون رو ترمیم کنم میخوام کنکور تجربی شرکت کنم
    به نظرتون بهتر نیست من به جای ترمیم معدل برم دیپلم مجدد در رشته تجربی بگیرم که اگر نمراتم در دیپلم تجربی خراب شد یکبار هم فرصت ترمیم داشته باشم؟؟ یا برم ترمیم کنم فقط؟

    1. سلام
      دیپلم مجدد دنگ و فنگ زیادی داره
      شیمی و عمومی هات ترمیم کن و سایر دروس ملاک همان درصدهای سر جلسه کنکورت میشه و چیزی از دست ندادی

  36. سلام من دیپلم قبل سال 84 رشته ریاضی هستم امسال میخام تجربی شرکت کنم آیا تاثیر معدل برای من چطوریه

      1. سلام وقت بخیر،من دیپلم ریاضی دارم نظام جدیدم میخام تیر ماه کنکور زبان انگلیسی و انسانی شرکت کنم،واسه اینک کنکور انسانی بتونم شرکت کنم باید دیپلم انسانی بگیرم؟؟و معدلی ک میگن کدومش مهمه معدلی ک فقط مال نهایی ینی درسای دوازدهم هس؟یا معدل دیپلم نهایی ک این معدل معمولا کمتره همیشه نسبت ب خودت نهایی های دوازدهم.یا معدل کل ینی معدل سه سال دبیرستان؟
        بعد شرط معدل چقده از چند ب پایین لزوم ب ترمیم داره من ک انسانی شرکت کنم و بخام ترمیم کنم نمره های نهاییم رو باید درسای تخصصی ریاضی فیزیک مث حسابان،هندسه،ریاضییات و قیزیک شیمی اینارم ترمیم بدم؟چون انسانی میدم کنکور
        یا فقط لازمه عمومی هارو ترمیم کنم؟
        و اگ مثلا دی عمومی هارو ترمیم کنم ولی تیر فقط کنکور انسانی بدم اون موقه نمرات ترمیمم برای ۴۰۲ حساب میشه یا ن؟یا بمونم فقط خرداد برای ترمیم..
        مرسی

  37. سلام استاد خسته نباشید. بنده دارای دیپلم هنرستان و مدرک کاردانی دارم و می خواهم در کنکور تجربی شرکت کنم. می خواستم بدونم ترمیم معدل من چگونه خواهد بود؟ آیا امکانش هست؟

  38. سلام وقتتون بخیر من دیپلم تجربی دارم میخوام کنکور ریاضی بدم دی کنکور بدم خرداد ترمیم معدل برای رتبه دورقمی میخونم برای دروسی مث حسابان و هندسه که نمیتونم ترنیم معدل کنم و معدل تاثیر داره چیکار کنم؟؟ لطفا راهنماییم کنید دیپلم ریاضی بگیرم؟

  39. سلام خدمت استاد افشار .استاد من دیپلمم غیر مرتبط هست و مربوط به نظام قدیم و با معدل پایین پیش میخواستم در کنکور تجربی شرکت کنم و چون معدل پایینی دارم صلاح دونستم دیپلم تجربی بگیریم حالا بهم گفتن امتحانات مدارس بزرگسال درسه نوبت دی خرداد و شهریور انجام میشه. برای اینکه معدل دیپلم جدیدم در کنکور ۱۴۰۲ ثبت بشه میتونم آیا در خرداد هم امتحان بدم یا فقط دی آخه دی واقعا نمیرسم تموم کنم درسارو

    1. دیپلم تجربی نگیرید
      نیاز نیست
      برای دروس غیر مرتبط که شما نمرات نهایی ندارید ملاک همان درثصدی هست که بدست میارید

  40. سلام استاد وقتتون بخیر
    تروخدا جواب بدین میتونم دی کنکور ریاضی بدم تیر کنکور تجربی؟؟؟اونوقت میتونم انتخاب رشته کنم؟رتبم و درصدام چجوری میشه بعد نمیدونید من بخام کنکور ریاضی بدم چجوری بشه معدلم نیازی هس بیام درسای ریاضی رو برای ترمیم معدل امتحان بدم؟

  41. سلام استاد خسته نباشید اهمیت ضرایب دروس واسه ترمیم معدل هم هست؟
    یعنی بهتره زیست:۱۸رو ترمیم بزنیم ۲۰شه یا مثلاً ریاضی از۱۶بشه۱۸

  42. سلام استاد افشار. من پشت کنکوری ۱۴۰۰ تجربی بودم.
    امسال علوم تغذیه وارستگان مشهد قبول شدم و پرستاری آزاد زاهدان. از نظر شما کدوم رو برم بهتره ؟ بین دو راهی سختی گیر کردم… میدونم باید ابعاد زیادی رو در نظر گرفت ولی من فقط حرف شما رو قبول دارم چون واقع بین هستید. ممنونم از کمک تون⚘

  43. سلام من رشته مددکاری اجتماعی با سوابق قبول شدم رتبه و معدل خوبی ندارم امسال کنکور شرکت کردم برای مامایی ولی نشد
    بنظرشما ترمیم معل بزنم یا همین رشته رو برم؟

    1. سلام خسته نباشید
      من مدرک پیش دانشگاهیم سال ۹۶ و دیپلمم سال ۹۵ هست و هردو رشته ریاضی (نظام قدیم)……

      الان میخوام رشته تجربی کنکور بدم، برای ترمیم معدل باید فقط عمومی ها و شیمی رو که بین رشته تجربی و ریاضی مشترک هست رو امتحان بدم؟؟؟؟؟؟؟

      یعنی دیفرانسیل و فیزیک رو که مشترک نیست بیخیال شم درسته؟

      1. سلام
        فعلا باید منتظر باشیم ببین برای ترمیم نظام قدیمی ها چی می گویند

    2. سلام ، من دیپلم مجدد امتحان دادم همه دروس رو امتحان دادم جز سلامت وبهداشت ، و برا درس دینی و ادبیات هم دوباره ثبت نام کردم ک ادبیات رو امتحان دادم دینی رو ندادم ، بنظرتون معدل من ثبت شده ک سلامت رو امتحان ندادم یا نه ، میتونیم دفعه قبل دیپلم مجدد بودم حالا ترمیم کنم ؟
      دینی و ادبیات چی میشه ؟

  44. سلام استاد
    در بحث ترمیم معدل اگه دی امسال ترمیم معدل
    انجام بدیم میتونیم برای کنکور ۴۰۳ هم ازشون استفاده کنیم

  45. سلام وقت بخیر من قصد دارم کنکور دی ۱۴۰۱شرکت کنم , کی باید ترمیم معدل کنم ؟ یعنی تا کی وقت دارم ترمیم معدل انجام بدم،؟

  46. سلام استاد
    در بحث ترمیم معدل اگه قبل از کنکور ۴۰۲
    ترمیم معدل انجام بدیم آیا برای کنکور ۴۰۳هم معتبره؟؟؟

  47. سلام استاد
    در بحث ترمیم معدل اگه قبل از کنکور ۴۰۲
    ترمیم معدل انجام بدیم آیا برای کنکور ۴۰۳ هم معتبره؟؟

  48. سلام من دیپلم ریاضی ام را سال ۹۸ گرفتم ودیپلم تجربی ام را دی ۱۴۰۱ میگیریم برای شرکت در کنکور تجربی۱۴۰۲.برای دیپلم ریاضی ام اصلا ترمیم شرکت نکردم.ایا من میتوانم خرداد۱۴۰۲ تمامی ۱۰ درس تجربی را ترمیم بزنم؟

  49. سلام وقت بخیر میخواستم بدونم که اگه کنکور دی ماه رو شرکت کنی باید تیر ماه هم شرکت کنی ؟
    و اینکه اگر ترمیم معدل برای بعضی درس ها رو در مثلاً دروس تخصصی در دی ماه انجام بدید و نتیجه دی کنکور دی مطلوب باشه و نخوای تیر کنکور بدی میشه عمومی ها رو خرداد ترمیم کرد و دیگه در تیر ماه کنکور شرکت نکرد؟

    1. دلخواه هست
      ولی پیشنهاد میکنم اگر امتحان خوبی دادی حتمت برای دیماه هم بخوانی

  50. سلام
    روزتون بخیر
    من فارغ التحصیل نظام قدیم هستم. زمان ما پیش دانشگاهی هماهنگ کشوری نبود! برای ترمیم نمرات سوم دبیرستانم باید دروس دوازدهم رو امتحان بدم؟

    1. امتحانی از نظام قدیم و سوم و پیش برگزار نمیشه
      فقط دروس ترمیمی از نظام جدید هستند
      معادل هر درس از نظام جدید میشه امتحان مجدد داد بجای ترمیم

  51. سلام برای ترمیم نمره یک نوبت باید شرکت کرد یا مثلا مثل سال تحصیلی هم باید نوبت اول و هم نوبت دوم شرکت کرد

  52. سلام استاد … من نظام قدیم بعد سال ۸۴ درس خوندم امسال میخوام کنکور بدم… نمرات پیش دانشگاهی هم قابل ترمیم هستن؟؟؟
    واینکه میشه برای ترمیم به شهر دیگه ای برم و امتحان بدم؟؟

  53. سلام آیا داوطلبینی که مدرک دیپلمشون رو سال ۹۰ گرفتن می توانند ترمیم معدل بدن یا معیار فقط کنکورشون هست

  54. سلام استاد خسته نباشید.من نظام قدیم هستم و دودرس رو تجدید شدم. و شهریور نمره قبولی گرفتم. ایا میشه اون دو درس رو ترمیم کنم یا چون تجدید شدم و امتحان دادم فرصت 1بار ترمیم از دست رفته؟

    1. اول باید فارغ التحصیل بشی کامل و بعد برای ترمیم اقدام کنید

  55. سلام و عرض ادب
    دیروز (۳۰شهریور ۱۴۰۱) سنجش اطلاعیه در مورد ضرایب دروس و سوابق تحصیلی رو منتشر کرد. متاسفانه (حداقل!) برای من گنگ هست. من دیپلم نظام قدیم ریاضی سال ۸۳ هستم. قصد دارم در کنکور تجربی ۱۴۰۲ شرکت کنم. لطفا بفرمائید من جزو کدوم دسته هستم: نظام ۳-۳-۶ یا ترمی/سالی واحدی؟ و سوال دوم اینکه ترمیم معدل برای من چگونه است؟ اگه امکان داره یه ویدیو جداگانه برای نظام قدیمیا در سایت قرار بدید

    1. سلام
      شامل تاثیر معدل نمیشی و ملاک صد در صدی برای شما تنها درصدهاتون در آزمون سراسری هست

      1. سلام
        وقتتون بخیر
        توی قسمت تبصره گفته شده همه باید دارای سابقه دروس عمومی باشند حتی نظام قدیم

        1. سوال منم همین هس اما کسی پاسخگو نیس. با توجه به‌ تبصره بند ۶، بنظر میرسه برای سوابق تحصیلی دروس عمومی باید به مدارس بزرگسال مراجعه کنیم.

  56. سلام استاد
    ایا میشه یه سری درسارو توی دی و یه سری دیگه رو توی تیر ترمیم کنیم؟
    مثلا اختصاصی هارو دی ترمیم کنیم و عمومی هارو خرداد
    میشه؟

  57. سلام استاد وقت بخیر
    نمرات دیپلم من به ترتیب دینی و عربی ۲۰، ریاضی و شیمی و زبان ۱۹/۷۵و زمین وزبان فارسی ۱۹/۵ ، ادبیات و زیست ۱۹ و فیزیک ۱۸/۷۵ هست و برای پیش دانشگاهی دینی ۱۹/۵، ادبیات ۱۹ ، زیست ۱۷/۷۵و فیزیک۱۶/۵ هستش و با ضرایب جدیدی ک سازمان سنجش جدیدا اعلام کرد میانگین این نمرات( هم دیپلم و هم پیش) ۱۹/۴۳ میشه ، میخواستم بپرسم برای پزشکی روزانه اصفهان در منطقه دو و با درصد ۶۰ تا ۷۰ در هر درس اختصاصی برای کنکور دی ، به نظرتون کدوم درس نیاز به ترمیم معدل داره، که اگه ترمیم نشه حتی با این درصد ها هم نمیتونم به رتبه مورد نیازم برسم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  58. سلام استاد امیدوارم که همیشه خوش باشید خیلی ممنونم ازتون به خاطر کانال های عالی که در تلگرام دارید به خاطر آموزش های رایگان تون بسیار ممنونم من خیلی از حرف هاتون تاثیر مثبت میگیرم و خیلی باعث آرامشم شده بابت این ارامش ممنونم و خوشحال توی ایرانی که مشاوران تحصیلی همش با پول و تبلیغات کار میکنند و خیلی هاهم سواد مشاوره ندارن خیلی خوشحالم که شما هستین امیدوارم خدا همیشه پشت و پناه تون باشه اجرتون با خدا

      1. سلام ببخشید من یه سوالی داشتم
        سوالم اینه که من سال۹۸دیپلم ریاضی ام رو گرفتم با معدل کل۱۸/۳۷ برای شرکت در کنکورتجربی ۱۴۰۲ با توجه به ۴۰درصد سوابق تحصیلی ، شهریور۱۴۰۱اقدام به اخذ دیپلم مجدد در رشته تجربی کردم.من در این ایام کرونا گرفتم وبا توجه به گواهی پزشکی که کرونا دارم قبول نکردن که امتحان ندهم.با این حال من نتوانستم در ۲تا از امتحانات شرکت کنم.ولی ۸تای بقیه رو شرکت کردم و همه رو قبول شدم البته با نمرات ۱۰. دوتای امتحانی را که شرکت نکردم باید دی ۱۴۰۱ دوباره امتحان بدهم.پس دیپلم من دی۱۴۰۱ صادر میشود.میخواستم بپرسم ایا من میتوانم خرداد۱۴۰۲همه ی ۱۰ درس نهایی تجربی را ترمیم کنم(باتوجه به حق یک بار ترمیم)؟من تا حالا برای دیپلم ریاضی ام اصلا ترمیم شرکت نکردم‌.اگر نمیشود،پس ایا میشه دیپلم ریاضی ام را ترمیم شرکت کنم؟ایااین ترمیم ها در کنکور تجربی تاثیر داره(اخه میخوام با دیپلم ریاضی ام در کنکور تجربی شرکت کنم)؟

        1. سلام
          ترمیم معدل فقط در رشته ای که دیپلم گرفتی باید انجام بدی و اونم فقط یکبار حق امتحان دارید
          اما دیپلم مجدد میشه در رشته ای که قبلا دیپلم نداری داشته باشی
          اما بدون که ترمیم مصلحت است و باید منتظر باشی تا ابان ماه جزئیات بیشتری ازش منتشر بشه

          1. ببخشید ولی نتونستم معنی جمله تون رو بفهمم میشه دوباره توضیح بدین؟

  59. سلام وقت بخیر نظام قدیمی هستم
    میخوام بدونم بلا خره ار ما ترمیم میگیرن یا نه؟؟
    اگه بگیرن منبع نظام قدیمم باید بخونیم؟؟
    اگه نگیرن وبلاک ۱۰۰در ۱۰۰کنکور بشه به ضررمون میشه؟؟؟

    1. فعلا قانونش نگفتند
      احتمالش هست که معادل نظام جدید بتونی ترمیم کنی

  60. سلام آقای افشار خسته نباشید
    شبکه خبر زیرنویس کرده فقط شهریور و دی ۱۴۰۱ میشه ترمیم کرد بنظرتون حقیقت داره ؟
    من خیلی استرس دارم خیلی زیاد

    1. نه حقیقت نداره \ چون جایی نگفته خرپداد ۱۴۰۲ نمیشه ترمیم داد
      منطقی هم نیست که نشه چون قبل از تاریخ برگزاری کنکور و هماهنگ با نهایی دوازدهمی ها هست

  61. سلام استاد من دیپلم را سال 92گرفتم اون سال ها 8درس سال سوم نهایی بود و4درس پیش دانشگاهی حالا طبق قانون ترمیم من باید درعوض اون 8درس, دروس سال دوازدهم را امتحان بدم آیا آموزش و پرورش تغییرات نمره را قرارمیده ؟ چون سال دوازدهم را امتحان دادیم ونه یازدهم
    2-تکلیف ۴درس پیش دانشگاهی چی میشه اونو چطوری ترمیم کنیم؟با چه سالی

    1. احتمال زیاد فقط نهایی عمومی ها میدی و بقیه ملاک برای شما درصد تون در جلسه کنکور ۱۴۰۲ هست

  62. سلام دکتر. من دیپلمم رو سال 90 توی ریاضی گرفتم. امسال ینی 402 میخوام کنکور تجربی بدم. و قصد ترمیم معدل دارم. بنظرتون اصلا برای ما ترمیم معدل برگزار میکنن؟ و اینکه کدوم درس هام توی سابقه تحصیلی لحاظ میشه؟ مثلا آیا نمره ی حسابانم به جای ریاضی لحاظ میشه؟ توی دروس زیست و زمین که نمره ندارم میدونم که از صد حساب میشن توی کنکور برام. خواستم بدونم که کدوم درسارو ترمیم کنم بنظرتون؟ شیمی و فیزیک رو اگه ترمیم . کنم، توی سابقه تحصیلیم حساب میشن یا اونا هم مثل زیست و زمین از صد حساب میشن برام؟ مرسی.

  63. سلام استاد
    من فارغ التحصیل۸۹ریاضی هستم و۱۴۰۲میخوام تجربی کنکوربدم،معدلم پایینه،شمافرمودین ک واسه ترمیم فقط شیمی وعمومیارو امتحان بدیم،یعنی معدل کل واسه کنکورتاثیرنداره ونمره هردرس بصورت جدااهمیت داره؟

      1. سلام
        میشه ۴درس رو خرداد ۱۴۰۲ ترمیم کرد
        ۴درس دیگه رو هم دی ۱۴۰۲
        برای کنکور ۴۰۳؟؟؟؟؟

  64. سلام وقت بخیر.
    من نظام قدیم هستم و میخوام برای ۱۴۰۲هم کنکور بدم میخواستم ببینم با وجکد اینکه معدل دیپلمم پاینه ولی اگه ترمیم معدل ثبت نام نکنم امکانش هست پرستاری قبول بشم؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید🌸

  65. سلام وقت بخیر سوال من اینه که طبق قانون جدید برای ترمیم معدل باید همه درس هارو ترمیم کنیم یا فقط عمومی ها؟!
    و اینکه برای اون تأثیر ۴۰درصد معدل کل ملاک هست با نمرات نهایی؟!

  66. سلام
    ببخشید اگر قرار باشه فقط دی ماه کنکور بدم
    و خرداد ماه هم ترمیم معدل شرکت کنم
    در این صورت در کنکور دی ماه تأثیر سوابق تحصیلی به چه صورت محاسبه خواهد شد
    نمرات ترمیم شده خرداد رو لحاظ می کنن یا هر نمره ای که از قبل داشتیم لحاظ مییشه ؟

    1. رتبه های نهایی مرداد ۱۴۰۲ منتشر میشه و کنکور دی صرفا در حد درصد و نمره خام هست و بهتون رتبه برای انتخاب رشته نمیده
      پس میشه خرداد هم ترمیم کرد

    2. سلام وقتتون بخیر
      ببخشید میخواستم بدونم آیا این موضوع به طور قطعی هست که این امکان رو داشته باشیم چند درس رو در دی و چند درس دیگه رو در خرداد ترمیم بدیم؟ چون از چند جای دیگه پرسیدم گفتن این موضوع رو باید از آموزش پرورش بپرسید، من خودم در منطقه ۲ درس خوندم ولی چون آموزش پرورش ها معمولا تلفنی به زور جواب میدن، مال منطقه ۲ جواب نمیداد، مجبور شدم به منطقه ۱ بزنم، که گفتن فقط در یکی از این ماه ها میشه شرکت کنیم نه در دوماه، حالا نمی‌دونم یا اطلاعاتشون کامل نبود یا چی.. چون خود آقای محسن زارعی هم در محاسبه تلویزیونی گفتن میشه تعداد درس ها رو تقسیم کرد، ولی آموزش پرورش زنگ زدم اونجوری گفتن.. از طرفی هنوز انگار این موضوع به طور کامله کامل تاکیید نشده از طرف وبسایت آموزش پرورش نمی‌دونم.. برای همین گفتم از شما بپرسم وضعیت واقعا در این مورد به چه صورت هست آخر میشه تعدادی از درس ها رو دی و تعداد دیگر رو خرداد داد یا خیر؟ این موضوع مثلا در سال های قبل میشده؟
      ببخشید یک سوال دیگم هم این بود آیا منطقه ترمیم معدل با منطقه ای که درس خوندیم می‌تونه فرق داشته باشه و منطقه رو عوض کرد؟ یا خیر باید در همون جایی که درس خوندیم در همون منطقه فقط امتحان داد

      1. سلام
        بله میتونی دوبار ترمیم کن . هم دی و هم خرداد
        منطقه خودت هم نباشه مساله ای نیست

  67. سلام خسته نباشيد براي كساني كه ديپلم فني حرفه اي دارند اما پيش دانشگاهي تجربي ترميم معدل لازم است. ديپلم مربوط ب سال ٩١ هس.ممنون ميشم پاسخ بدين استاد.

      1. سلام خسته نباشید من سال 1383 دیپلم ریاضی گرفتم و حالا می حوام کنکور تجربی شرکت کنم اوایل آذر 1401 رفتم اداره آموزش و پرورش ببینم برای سابقه تحصیلی باید چکار کنم گفتند تا الان هیچ بخشنامه ای در مورد ما نیومده و کنکور برای ما 100 درصده. حالا کدوم درسته بالاخره؟؟؟

  68. عرض سلام و ادب خدمت استاد دلسوز

    جناب افشار من هرچه‌قدر داخل سوال ها گشتم مشابه سوال خودم پیدا نکردم،پس ممنونم میشم اگ جواب بدید

    من دیپلم ریاضی نظام قدیم دارم و میخوام واسه کنکور تجربی شرکت کنم
    حالا واسه ترمیم معدل درسی مثل ریاضی چطور عمل کنم؟یعنی حسابان،جبر و احتمال و هندسه رو ترمیم کنم؟یا فقط حسابان؟

    رشته تجربی فقط کتاب ریاضی داره ولی رشته ریاضی فیزیک چندتا کتاب ریاضی داره

    خداخیرتون بده

  69. سلام
    وقت بخیر
    من شرایط ترمیم معدل ندارم چون دیپلمم از مشهده و خودم ساکن یه جای دیگم…با معدل نهایی 17.12تجربی،میشه رتبه زیر 2000بیارم برای کنکور 1402؟
    نمره سلامت و مدیرت اجتماعی و زبان و ریاضی کمه
    بقیه بالای 19

  70. سلام من دیپلم قبل سال 84 رشته تجربی هستم امسال میخام کنکور شرکت کنم تاثیر معدل برای من چطوریه
    اینکه گفتن داوطلبین همه نظام ها باید سابقه تحصیلی دروس عمومی داشته باشن به چه معناست
    ممنون

    1. درصد دروس تخصصی کنکور ۱۴۰۲ (قطعی) + عمومی نهایی از دوازدهم دبیرستان که باید ثبت نام کنید و امتحان بدید (احتمالا)
      یعنی دروس عمومی چون ازش کنکوری برگزار نمیشه باید تشریف ببرید و دوازدهم دبیرستان نهایی امتحان بدی

  71. دیپلم و پیش دانشگاهی بنده هم ریاضی فیزیک سال ۷۸ و ۷۹ بود الان تجربی میخوام شرکت کنم
    تاثیر معدل و تکلیف دروس عمومی ما چی میشه؟

    1. درصد دروس تخصصی کنکور ۱۴۰۲ (قطعی) + عمومی نهایی از دوازدهم دبیرستان که باید ثبت نام کنید و امتحان بدید (احتمالا)

  72. سلام ، وقتتون بخیر
    من میخوام امسال دی ماه کنکور تجربی بدم و معدلم حدود 17.80 اگه بخوام که دی ماه رو فقط کنکور بدم و ترمیم نکنم رتبم رو خراب میکنه؟
    و اینکه اگه ترمیم رو خرداد یا شهریور انجام بدم روی رتبه کنکور دی ماه تاثیر میذاره؟ یعنی اول رتبه دی اون چیز دلخواه نیست بخاطر معدل ولی بعدا با ترمیم خرداد خوب میشه؟

    1. بهتره دی یا خرداد ترمیم امتحان بدید
      نمره بدست آوردن ساده تر از درصد بدست آوردن از کنکوره

      1. سلام استاد من پشت کنکوری هستم و تا حالا دیپلم نگرفته ام آیا می تونام ترمیم معدل کنم

  73. سلام استاد وقتتون بخیر ببخشید من 5 تا از دروس رو در شهریور ترمیم کردم و 5 درس رو نگهداشتم برای دی ماه ترمیم کنم چون طبق گفته رئیس مرکز سنجش و پایش میشه یکبار هردرس رو ولی در چند نوبت داد-ولی برای دیماه ثبت نامم نکردن و گفتن ابلاغ نشده که میشه در چند نوبت داد-کی ابلاغ میشه این موضوع ؟
    سپاس از محبت شما

  74. سلام استاد،خسته نباشید

    جناب افشار شما در جواب ترمیم معدل رشته ریاضی که قصد کنکور تجربی داره گفتید فقط عمومی ها و شیمی؟؟
    چرا خب؟
    درس های مثل فیزیک و ریاضی بدون تاثیر نیستن!!!
    مثلا فیزیک ریاضی به جای ۳۰درصد تاثیر امکان داره ۲۰ درصد تاثیر بذاره داخل رشته تجربی ولی نه کامل بی تاثیر باشه

    1. درس هایی که در نهایی تجربی و ریاضی متفاوت هستند فقط درصدهای کنکور شان لحاظ خواهد شد

  75. سلام ببخشید میشه دی ۱۴۰۱کنکور داد و خرداد ۱۴۰۲ترمیم معدل زد یعنی نمراتی که در ترمیم معدل خرداد کسب شده در کنکور دی تاثیر داره؟
    سهمیه پنج درصد هم چقدر تاثیر گذاره؟

    1. بله میشه
      سهمیه ۵ درصدی در عمل حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد رتبه سهمیه مناطق شما رو بهتر میکنه

  76. سلام خسته نباشید. من سال ۱۴۰۰ دیپلم انسانی نظام جدید گرفتم و الان میخام دوباره کنکور بدم البته کنکور اصلیم تیر ۱۴۰۲ هست. درباره ترمیم معدل میخاستم بدونم فقط باید درس های عمومی و سلامت و بهداشت رو دوباره امتحان بدم . یا باید دروس اختصاصی مثل تاریخ جامعه شناسی فنون و … رو هم دوباره امتحان داد؟ و اینکه میتونم همه رو خرداد ترمیم میکنم چون برای دی ماه آمادگی ندارم . یعنی سهم دروس اختصاصی با کنکور سنجیده میشه یا نه بهتره اختصاصی ها رو هم همراه عمومی ها دوباره امتحان بدم؟

    1. هر درسی زیر ۱۸ یا ۱۸/۵ داری ترمیم کن
      چه عمومی و چه تخصصی

      مگر بخوای کنکور رشته دیگری بدی که در اینصورت فقط ترمیم دروس عمومی کافیه
      هر چند درس تونستی دیماه ترمیم کن و بقیه اش خرداد

  77. سلام من برای دیپلم مجدد تجربی شرکت کردم امسال،ولی موفق نشدم ۲تا از امتحانات اش را قبول شوم ایامن میتوانم این دیپلم مجدد را حذف کنم به دلیل پایین شدم معدل کتبی دیپلم تجربی ام یا انصراف بدهم؟اخه میخواهم دوباره(اگر بشود) برای دیپلم مجدد شرکت کنم تا معدل کتبی ام بالا برود.

    1. سلام
      با همان دیپلم خودت استتارت بزن برای کنکور بخوان و اونو دنبال نکن

  78. شما فرمودید که دانش‌آموزان نظام قدیم، باید بجای سال سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی، فقط دروس سال دوازدهم رو امتحان بدن تا جایگزین بشه، این موضوع رو آموزش و پرورش، رسماً تایید کرده یا تحلیل شماست؟
    یه وقت آموزش و پرورش نیاد بگه نظام قدیم باید در مدارس بزرگسالان، سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی رو ترمیم کنن؟

    1. سلام
      اگر مصوبه و تبصره ای بیاد که نظام قدیمی ها می توانند ترمیم معدل شرکت کنند مثلا این ترمیم تنها برای امتحان در دروس پایه دوازدهم خواهد بود

  79. سلام من دیپلم نظام قدیم روسال۹۶گرفتم آن زمان درس های سلامت بهداشت وعلوم اجتماعی نداشتیم ولی حالاجزامتحانات نهایی هستندتکلیف من برای سوابق تحصیلی چیه؟ایابایددرامتحانات نهایی ترمیم معدل شرکت کنم؟

    1. سلام
      با همان دروسی که نهایی داشتی سال سوم ۳۰ درصد و سال پیش ۱۰ درصد برات حساب می کنند و نیازی به امتحان یا نمره نهایی بهداشت و اجتماعی نیست

  80. سلام استاد اطلاع جدیدی از تاثیر معدل دیپلم های قبل 84 بدست نیاوردید چون سری قبل گفتید احتمالا

    1. نهایی برای عمومی ها باید از پایه دوازدهم امتحان بدهند و برای سایر دروس (تخصصی ها) همان درسهایی که در کنکور بزنند محاسبه براشون میشه

  81. سلام استاد خسته نباشید

    من داوطلب نظام قدیم هستم؛و معدلم با ضریب هایی که سازمان سنجش داده؛۱۸/۶۱ میشه

    من قبلا در دو درس شیمی و ریاضی ترمیم کردم؛الان می تونم برای زیست و فیزیک درخواست بدم؟

    و اینکه می گند، نظام قدیم فقط تو ترمیم دی ماه می تونه شرکت کنه؛ درسته؟یعنی نمی تونم خرداد امسال شرکت کنم برای همون دو درس؟

    خیلی ممنون🤍🙏

      1. ۹سلام
        استاد من از مسئول ثبت نام بزرگسال پرسیدم
        گفتم می خوام نصف درسامو دی ترمیم کنم و نصفشو خرداد
        ممکنه؟
        گفت نه نمیشه فقط یکبار حق ثبت نام داری
        می دونم هر درس یکباره و منظور منم همون یکبار هستش
        ولی مثلا می خوام عمومی دی بدم و اختصاصی خرداد
        ممکنه؟ یا نه نمیشه و فقط یکبار ثبت نام؟

  82. ۹سلام استاد من از مسئول ثبت نام بزرگسال پرسیدم گفتم می خوام نصف درسامو دی ترمیم کنم و نصفشو خرداد ممکنه؟ گفت نه نمیشه فقط یکبار حق ثبت نام داری می دونم هر درس یکباره و منظور منم همون یکبار هستش ولی مثلا می خوام عمومی دی بدم و اختصاصی خرداد ممکنه؟ یا نه نمیشه و فقط یکبار ثبت نام؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    1. یکبار حق ترمیم هر درس داری
      اما میشه بخشی دی و بخشی رو خرداد امتحان داد
      البته شاید قانون جدیدی قراره بیاد که من از اون اطلاع ندارم
      اما از سال ۹۵ که مجلس قانون ترکیم معدل رو تصویب کرد تا امروز میشه در هر نوبت امتحان داد و تنها محدودیت برای هر درس یکبار هست

      1. استاد بنده ظهر رفتم آموزش پرورش دو ناحیه قسمت امتحانات و اداره ی سنجش
        صراحتا گفتن ، فقط در یک نوبت حق ترمیم معدل از ۱ تا ۱۱ ماده ی درسی داریم…
        با فرض درست بودن این خبر ، می تونیم روی احتمالات حساب باز کنیم که شاید تغییر بکنه قانون یکبار ترمیم؟ چه یک نوبت حق شرکت ، و چه یکبار آزمون برای هر درس…

        1. جلساتی پیرامون همین قوانین در حال برکزاری هست و احتمال زیاد این مساله سقف واحد برای ترمیم و اینکه در چند نوبت دروس را پخش کنید حل میشه

  83. سلام ببخشید من فارغ التحصیل ریاضی و فیزیک هستم میخام در کنکور تجربی شرکت کنم.دیپلم در سال ۸۵ و پیش داتشگاهی در سال ۸۶ گرفتم.الان که گفتند پیش دانشگاهی قبل از سال ۹۱ ترمیم معدل نمیخواد ….و الان درپایه دوازدهم امتحان نهایی برگزار میشه؟ چجور نمرات سوم دبیرستان رو ترمیم معدل بزنم؟

    1. سلام
      قانون ترمیم معدل برای نظام قدیمی ها تا این لحظه ابلاع نشده و باید تا ماه دیگه منتظر بود
      فعلا زمان از دست ندید و دروس تخصصی برای کنکور ۱۴۰۲ تستی کار کنید

  84. سلام من دانشجوی روزانه هستم میتوانم ترمیم معدل انجام بدم ، یاباید انصراف بدم تا بتونم ترمیم معدل کنم ؟

    1. نمیتونید طبق قانون فعلی
      مگر این روزها مه حرف از تغییر و اصلاح قوانین ترمیم معدل هست چیزی دیگری بگن

  85. سلام وقت بخیر،من تیر ماه میخوام کنکور انسانی بدم و نظام جدیدم ولی دیپلمم ریاضیه،معدل کتبی نهاییم ۱۴,۵۰ هس با این معدل لازمه ک ترمیم کنم درسای نهاییه ریاضی رو ک معدلم بالا بره و واسع رتبم ت کنکور انسانی مشکلی درست نکنه؟ معدلم ک کم هس روی رتبه و ترازم تاثیر منفی میزارع و کم میکنه؟؟
    اگ فقط عمومی هارو ترمیم کنم اون موقه فقط نمرع درسای عمومیم رو کنکورم تاثیر میزارع؟یا درسای دگ هم.
    مرسی

    1. سلام
      برای دروس عمومی اگر نمرات کم هستند ترمیم امتحان بده وگرنه مشکلی نیست کلا

  86. با سلام من دیپلم سال ۸۳هستم ولی سازمان سنجش اعلام کرده همه داوطلبان باید نمره دروس عمومی را داشته باشن آیا برای ما هم محاسبه میشه و باید امتحان دوباره بدیم

    1. سلام
      هنوز شفاف نگفته ولی شنیده ها ها رو اینجور میشه تحلیل کرد که شما باید در دروس عمومی نظام جدید (پایه دوازدهم) امتحان نهایی شرکت کنید

  87. سلام خدمت شما
    ببخشید من امسال دانشجوی روزانه مهندسی برق هستم و اولین بارم هست که میرم دانشگاه وتا حالا انصراف ندادم.
    میخواستم بدونم آیا ترمهای بالاتر مثل ترم۶ میشه انصراف داد و کنکور تجربی شرکت کرد؟!
    آخه یجا میگن از ترم ۴ به بعد مدرک معادل کاردانی بهت میدن و اگر انصراف بدی فقط میتونی کنکور کاردانی به کارشناسی ثبتنان کنی

    1. سلام
      هر ترمی بخوای کنکور بدی باید حواست باشه قبل از ثبت نام کنکور از روزانه انصراف بدی
      درباره گرفتن مدرک معادل کاردانی بعد از حدود ترم ۴ هم از دانشگاه تون سوال بپرسید
      احتمالا اگر آن مقطع داشته باشه در ارائه اش مشکلی نیست

  88. سلام
    من دیپلم فنی دارم و فوق دیپلم کامپیوتر/و دیپلم تجربی ندارم اگر برای کنکور 1402 شرکت کنم و و کنکور را با ضرایب بالایی مثلا در حد پزشکی دارو سازی دندان پزشکی و … بزنم ایا بدون سابقه تحصیلی در رشته دلخواهم قبول می شوم در صورت درصد بالای کنکور/یا حتما دیپلم تجربی داشته باشم؟
    ممنون که بیشتر راهنمایی کنید
    باتشکر

    1. سلام
      عمومی نهایی امتحان خواهید داد
      تخصصی ها ملاک ۱۰۰٪ همان درصد هایی میشه که در کنکور میزنید

  89. سلام استاد
    من امسال دانشجوی روزانه هستم
    میخواستم بدونم کنکور ۱۴۰۲ برای سنجش خودم و رتبه چند میشم میتونم ثبتنام کنم وکنکور شرکت کنم ، اصلا نمیخوام انتخاب رشته جدید کنم و فقط فقط میخوام خودم رو بسنجم چه رتبه ای میارم،
    ینی کسی که دانشجوی روزانع باشه و بخواد یه کنکور بده و انتخاب رشته انجام نده بازم باید تا قبل اسفند انصراف بده ؟

    1. سلام
      طبق قانون داوطلب مجاز به ثبت نام کنکور نیستید
      حالا اینکار چه مفهومی داره من نمی دونم
      میخوای خودت بسنجی سوالات کنکور فرداش در منزل حل کن

  90. سلام ببخشید،
    دانشجوی روزانه هستم، میتونم مرخصی بگیرم و بعد از مرخصی میتونم انصراف از دانشگاه بدم
    یعنی دانشگاه بعد از مرخصی اجازه میده انصراف بدم ؟

  91. سلام ببخشید من دیپلم ریاضی سال 96 گرفتم و پیش دانشگاهی رو هم سال 97. معدل کل دیپلمم 18 و کتبیم 15 شد، پیش 15 و 11 شدم الان برای کنکور انسانی میخوام شرکت کنم برای فرهنگیان 22 سالمه ،وقت برای دیپلم مجدد ندارم، به نظرتون شانس قبولی دارم برای فرهنگیان، یا بهتره هر جور شده، دیپلم انسانی بگیرم؟ خیییلی سردرگمم ،اگه دیپلم نگیرم برای من تاثیر 40 درصدی چطوری حساب میشه ؟

    1. سلام
      اگر اجازه ترمیم برای نظام قدیمی ها صادر شد برای دی ماه ترمیم کن و برای تیر ۱۴۰۲ کنکور اصلی خودت بده

  92. سلام ببخشید من دوبار از دانشگاه انصراف دادم و الان در حین خدمت هستم میخواستم بدونم اگر رشته کارشناسی به بالا بعداز کنکور قبول بشم میتونم ایست خدمت بزنم و برم ادامه تحصیل ؟
    ینی اون دوتا انصراف که قبلا از دانشگاه دادم مانع ایست خدمتم برا ادامه تحصیل نمیشه؟

    1. سلام
      خیر
      ایست خدمت شرایط دیگری داره و حین خدمت اصلا نمیتونی کنکور ثبت نام کنید (داوطلب مجاز طبق تعریف دفترچه نیستی)

  93. سلام استاد افشار من دیپلممو سال ۹۵ گرفتم و تو همون سال درس زیست سال سوم دبیرستانمو ترمیم زدم ولی الان باتوجه به تاثیر ۱۰ درصدی پیش دانشگاهی نمره زیست پیش دانشگاهیم پایینه می تونم دوباره از طریق پیش دانشگاهی برای زیست درخواست ترمیم بدم

  94. سلام استاد ببخشید
    اگه کسی از دانشگاه روزانه فارغ التحصیل بشه با مدرک معادل کاردانی یا لیسانس، میتونه کنکور تجربی شرکت کنه . یا اجازه نمیدن و باید کنکور کاردانی یا کارشناسی به بالا شرکت کرد.
    و اولین بارم هست که دانشجو هستم تا به حال انصراف ندادم

    1. سلام وقت بخیر
      من‌سال۸۱ دیپلم انسانی گرفتم و سال ۸۲پیش دانشگاهی تمام کردم.می خوام تجربی کنکور شرکت کنم. باید ترمیم انجام بدم دروس عمومی و تخصصی پایه ۱۲ تجربی رو یا باید دیپلم مجدد بگیرم؟

      1. سلام
        دیپلم مجدد میگیری
        همه دروس باید امتحان بدی
        حتی بهداشت سلامت و …

  95. سلام استاد عزیز میگم ک من دیپلم معارف نظام جدید دارم بعد ی درس از عمومی هام با انسانی متفاوته حالا من میخوا کنکور انسانی بدم به جای دینی، اصول عقاید دارم خب حالا چیکار باید کنم بخدا موندم؟ اصلا میشه انسانی بدم؟ اگ میشه چطوره؟ یا باید برم دیپلم انسانی بگیرم؟ اینم بگما دو سه تا از دروس اختصاصیمونم باهم متفاوته …. چیکار کنم ی راهنمایی لطفا

  96. سلام استاد
    ببخشید میگن هر دانشجوی روزانه دو ترم مرخصی داره. میخواستم بدونم برای گرفتن مرخصی از دانشگاه برای شرایط زندگیم نه برای کنکور ،
    شرایط خاص و پیچیده ای داره یا بایه درخواست ساده بهمون مرخصی میدن

  97. سلام استاد
    ببخشید میگن هر دانشجوی روزانه دو ترم مرخصی داره. میخواستم بدونم برای گرفتن مرخصی از دانشگاه روزانه برای شرایط زندگیم نه برای کنکور ،
    شرایط خاص و پیچیده ای داره یا بایه درخواست ساده بهمون مرخصی میدن

  98. سلام استاد،من همش میشنوم میبینم ک میگن معدل کم رو رتبه و تراز کنکور تاثیر منفی میزاره منم معدلم 15 هست،ریاضی بودم میخام کنکور انسانی بدم حالا نمیدونم چیکار کنم
    اول معدل رو بالا ببرم یا فقط برا درسای انسانی تمرکز بزارم واسع تیر ماه؟؟درسارو ترمیم کنم اون وق معدلم از ۱۵ ب بالا میره؟!هدفم فرهنگیانه معدل براش مهمه

    1. در تاثیر مستقیم نمرات نهایی هرچقدر نهایی بهتر باشه بهت کمک میکنه

  99. سلام استاد وقتت بخیر
    استاد این سوال من خیلی مهمه و میخوام نظر شمارو در رابطه با این موضوع بدونم

    شما فرمودین ک دیپلم نظام قدیم ریاضی برای ترمیم معدل و شرکت در کنکور تجربی فقط دروس عمومی و شیمی رو ترمیم کنه!
    پس بقیه چی استاد؟مثلا درس فیزیک درسته تاثیرش کمتره ولی دیگه صفر نیس!!
    یا درس ریاضی چکار کنیم؟اینور حسابان و جبر و هندسه هستن یعنی هرستارو ترمیم کنیم؟!؟

    استاد ممنون میشم پاسخ بدین خیلی برام مهمه

    1. سایر دروس ملاک صد در صدی تنها درصدی هست که در کنکور بدست خواهید آورد
      چوون رشته تجربی درس هندسه و گسسته نهایی نداره
      ریاضی و فیزیکش هم با شما مشترک نیست

      1. سلام. حالاکسی ک رشته ریاضی نظام قدیم بوده میتونه مجدد دیپلم تجربی بگیره و از نمرش برای کنکور امسال استفاده کنه؟

        1. سلام
          بله میتونه
          اما با همان دیپلم ریاضی هم میشه کنکور تجربی شرکت کرد
          دروس عمومی و شیمی هم ترمیم معدل بشه کافیه

  100. سلام. ببخشید این امکان وجود داره که ما دی ماه کنکور بدیم و در نوبت خرداد ترمیم نمره رو انجام بدیم؟ یا باید حتما قبل کنکور ترمیم رو انجام داد؟

  101. سلام. من فارغ التحصیل نظام قدیمم. ینی دیپلم و پیش دارم و سال ۹۳ تموم کردم. رشتم ریاضی بوده و امسال میخام تجربی کنکور بدم. برای نمره زیست و زمین باید چیکار کنم. و اینکه گفته برای نظام قدیم ۱۰ درصد تاثیر نمره پیش دانشگاهی هست ایا نمرات پیس دانشگاهی رو هم میشه ترمیم کرد؟ پیش دانشگاهی قبلا اهمیت نداشت و نمراتم خیلی پایین بوده. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. فعلا درباره ترمیم معدل نظام شما حرفی نزدند که میشه یا نمیشه و اگر میشه پیش هم میشه یا فقط سوم

  102. سلام وقت بخیر
    اگر داوطلب تجربی نظام قدیم ( سال 95 ) بخواد بدون شرکت در امتحان نهایی در کنکور شرکت کنه آیا ملاک صد در صدی، همان درصد کنکور داوطلب خواهد بود ؟

    1. سلام
      خیر
      تاثیر معدل ۳۰ برای سوم دبیرستان و ۱۰ درصد برای پیش دانشگاهی دارد

  103. سلام من دانشجوی روزانه هستم و میخام امسال شهریور ترمیم معدل انجام بدم
    آیا اجازه میدن ترمیم معدل کنم ؟
    و اگه انصراف بدم از دانشگاه اون وقت میزارن ترمیم معدل کنم؟

    1. سلام
      مدرک دیپلم میخواد که چون دانشجویی دست دانشگاه هست
      پس نمیشه

    2. سلام آقای افشار خسته نباشید
      آقای افشار من امسال می خوام دوباره کنکور بدم یه سری درسام نمرشون خیلی خوبه یکی دوتاهم نه الان من به فرض ریاضیمو 19,5 شدم نیازه که دوباره ترمیم کنم؟

  104. سلام من از دانشگاه برای این ترم مرخصی گرفتم و فقط میتونم واسه ی کنکور دی بخونم و هدفم هم فقط کنکور دی ماه هست
    برای درسام هم نیاز به ترمیم دارم ……می خواستم بدونم که اگه کنکور دی شرکت کنم میتونم برای خرداد ترمیم معدل بزنم و تاثیری توی نتیجه کنکورم داشته باشه؟ یا اینکه واسه کنکور دی باید بهمن ماه ترمیم معدل شرکت کنم؟
    و یه سوال دیگه داشتم و اونم اینه که اگه کنکور دی بدیم نتایجش کی میاد؟

  105. سلام آقای دکتر وقتتون بخیر باشه
    من نمراتم تو امتحان نهایی به این شکل بودن عربی ۱۹.۵_دینی ۱۹_فارسی ۱۹.۵_ زبان ۱۲.۲۵_ریاضی ۱۹ زیست ۱۹_ شیمی ۱۹.۷۵ _فیزیک ۱۷.۲۵ _سلامت و بهداشت ۱۵.۵_ هویت اجتماعی ۱۶.۷۵ و معدلم شد ۱۷.۶۶ حالا خودم مطمئنم که اگه برم ترمیم نمراتم از این بیشتر نمیشن چون اون سال خییییلی خوندمو نمراتم اینا شدن یعنی هرچقدم بلد باشی باز ی بی دقتی میکنی که برسی ب همون ۱۹ و زبانمم که خیلی ضعیفه کلا از پایه خرابه اما با این حال اون سال کلی براش خوندم ولی این شد نمرم هویت و سلامتم همینطور نمرم بیشتر نمیشه یعنی اینا دیگه بالاترین حدی بودن که میتونسم نمره بیارم براشون الان دیگه میخام کل وقتمو بزارم فقط برا کنکور حالا ی سوال داشتم اینکه اگه من تو کنکور درصدای مورد نیاز واسه قبولی یه رشته تاپ مثل داروسازی رو بیارم میتونم قبول شم یعنی معدلم مانع نمیشه؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام
      بهتره هر چیزی زیر ۱۸ داری ترمیم کنی وگرنه کسب درصد از تخصصی ها به مراتب سخت تره

  106. سلام. استاد ما شهرستانمون مدرسه بزرگسالان نداره و تا شهرستان بعدی 65 کیلومتر فاصله هست . الان برای ثبت نام ترمیم معدل باید بریم اون جا ؟ امتحانات هم همون جا برگزار میشه ؟ این مسافت طولانی چیکار کنیم ؟اداره اموزش پرورش هم پاسخ گو نیست

  107. سلام آقای دکتر وقتتون بخیر باشه
    من نمراتم تو امتحان نهایی به این شکل بودن عربی ۱۹.۵_دینی ۱۹_فارسی ۱۹.۵_ زبان ۱۲.۲۵_ریاضی ۱۹ زیست ۱۹_ شیمی ۱۹.۷۵ _فیزیک ۱۷.۲۵ _سلامت و بهداشت ۱۵.۵_ هویت اجتماعی ۱۶.۷۵ و معدلم شد ۱۷.۶۶ حالا خودم مطمئنم که اگه برم ترمیم نمراتم از این بیشتر نمیشن چون اون سال خییییلی خوندمو نمراتم اینا شدن یعنی هرچقدم بلد باشی باز ی بی دقتی میکنی که برسی ب همون ۱۹ و زبانمم که خیلی ضعیفه کلا از پایه خرابه اما با این حال اون سال کلی براش خوندم ولی این شد نمرم هویت و سلامتم همینطور نمرم بیشتر نمیشه یعنی اینا دیگه بالاترین حدی بودن که میتونسم نمره بیارم براشون الان دیگه میخام کل وقتمو بزارم فقط برا کنکور حالا ی سوال داشتم اینکه اگه من تو کنکور درصدای مورد نیاز واسه قبولی یه رشته تاپ مثل داروسازی رو بیارم میتونم قبول شم یعنی معدلم مانع نمیشه؟
    لطف میکنید جوابمو بدین

    1. تا جایی که میتونی با ترمیم نمراتت بهتر کن
      تشریحی از تستی کار کردن ساده تر هست و دوما ترمیم ضرری هم نداره و حتی اگر کم بشی همان نمره قبلی برایتان محاسبه خواهد شد

  108. سلام . استاد من خرداد ۴۰۱ فارغ تحصیل شدم و متولد نیمه دوم ۸۲ هستم . از بعضی دوستان شنیدم که برای ترمیم معدل باید معافیت تحصیلی داشت و یا باید حداقل دوره آموزشی رو بگذرانید ایا این موضوع صحت دارد ؟
    چون من طبق گفته شما که فرمودید تا خرداد ۴۰۲ معافیت تحصیلی اتومات ثبت میشود به پلیس +۱۰ مراجعه نکردم

  109. سلام استاد خسته نباشید
    من دیپلم و پیشم قبل از سال ۸۴ گرفتم در رشته ریاضی ، الان می‌خوام دی ماه ۱۴۰۱ تجربی شرکت کنم ، در مورد سوابق تحصیلی از طریق سنجش سوال کردم بندی از صفحه ۲ دفترچه راهنما گفتن : همه داوطلبان (اعم از …) باید دارای دروس عمومی سابقه تحصیلی باشند و…
    دفترچه و اطلاعیه ثبت نام و شرایط که در سایت سنجش هست مطالعه کردم
    صفحه ۷ قسمت فرآیند دریافت کدهای سوابق تحصیلی میگه دیپلمه های ۸۴ به بعد و پیش ۹۱ به بعد مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند ، قسمت پایین تر میگه کسانی که اطلاعاتشان کامل نیست سایت dipcod مراجعه کنند.
    صفحه ۹ بند آن دسته از داوطلبانی که گزینه ۲ «نظام آموزشی سالی – واحدی یا ترمی – واحدی» … میگه سوابق تحصیلی برای دیپلمه های ۸۴ به بعد و …
    صفحه ۱۱ بخش حالت دوم در متن کنار تصویر شماره سه میگه کسانی که مشمول سوابق تحصیلی هستند .‌‌..
    پایین همین صفحه میگه برخی از متقاضیان نیز که مشمول سوابق تحصیلی نمی باشند …
    حتی در صفحه ۱۲ هم برای حالت سوم و چهارم قسمتی برای ورود کد سوابق تحصیلی نداره.
    آموزش و پرورش هم بخش نامه ای برای ایجاد سوابق تحصیلی برای دیپلمه های قبل از ۸۴ اعلام نکرده.
    الان افرادی مثل من باید چه کار کنن.
    البته من مدرک کارشناسی هم دارم.
    ممنون میشم پاسخ سوالم بفرمایید.

    1. عمومی امتحان نهایی شرکت کنید دی یا خرداد
      برای کنکور ۱۴۰۲ هم فقط درصدهای تخصصی بالا بزن و تخصصی هات تستی بخوان
      ملاک تخصصی ها فقط همان درصد کنکورتون میشه

      1. ممنون استاد که جواب دادید
        ولی موضوع این که در انجام مراحل ثبت نام وقتی گزینه فارغ التحصیل سال ۸۳ و قبل از آن را می‌زنیم از ما کد سوابق تحصیلی نمی‌خواد و به قسمت آپلود عکس و تقاضانامه ثبت نام می‌ره
        از طرفی آموزش و پرورش بخش نامه ای واسه ایجاد سوابق تحصیلی برای ما اعلام نکرده مشخص هم نیست تا ۱۴ آبان اعلام میشه یا نه

        1. مشکلی نیست
          ثبت نام کنید
          اگر گفتن سوابق تشریحی نهایی برای دروس ندارید خرداد برید ۴ درس عمومی نهایی دوازدهم امتحان بدید

  110. سلام استاد وقتتون بخیر
    اگر فقط دی ماه کنکور بدیم و خرداد ترمیم معدل کنیم معدل جدید روی نتیجه ی دی ماه تاثیر میزاره؟
    یا هر کنکور رو باید فقط قبلش ترمیم معدل کرد؟

  111. سلام آقای افشار خسته نباشید…یه سوال داشتم من میخوام دی ماه کنکور بدم و کنکور تیر رو شرکت نمیکنم در این صورت اگه خرداد ماه ترمیم معدل انجام بدم مشکل پیش میاد؟ باید حتما دی ماه ترمیم معدل انجام بدم؟

  112. سلام وقت به خیر من فارغ التحصیل تجربی سال 1400 هستم میخواستم تا دی ماه برای کنکور بخونم و بعد از دی برای ترمیم معدل در خرداد . توی یک سایتی خوندم اگه بخوام ترمیم معدل خرداد رو شرکت کنم فقط روی کنکور تیر تاثیر میذاره نه دی . یعنی نمیشه فقط کنکور دی رو شرکت کرد و ترمیم معدل رو در خرداد 1402 انجام داد ؟

    1. چه ترمیم دی و چه ترمیم خرداد امتحان بپدی برای نتیجه کنکور و کارنامه ای که مرداد دستت می دهند تاثیر خواهد گذاشت

  113. سلام دکتر
    ببخشیدجریان نظام قدیم چی میشه ما میتونیم سال سوم دیپلم رو ترمیم کنیم و پیش دانشگاهی هم میتونیم ترمیم بکنیم ، اصلا جریان ترمیم معدل برای ما که دیپلم رو ۹۴ گرفتم چجوریاس؟

    1. فقط سوم دبیرستان میشه ترمیم کرد اونم از دروس نهایی دوازدهم

  114. سلام وقت بخیر
    برای ثبت نام ترمیم معدل دی ماه تا کی فرصت داریم
    بعضیا میگن تا ۱۵ آبان بعضی ها اخر آبان

  115. سلام استاد خسته نباشین.من دیپلم تجربی رو سال ۸۷ و پیش دانشگاهی رو سال ۸۹ گرفتم با توجه به تاثیر ۳۰ درصدی دروس دیپلم و ۱۰ درصدی دروس پیش دانشگاهی من اگه برای ترمیم معدل، دروس سال دوازدهم رو امتحان بدم در واقع دروس سال دوازدهم با دروس دیپلمم تطبیق پیدا میکنه که شامل ۳۰ درصد تاثیر میشه،ولی نمیدونم که تکلیف ترمیم دروس پیش دانشگاهی که ۱۰ درصد تاثیر داره چیه؟مگه دروس پیش دانشگاهی ترمیم ندارن؟خواهش میکنم راهنمایی کنین

    1. نگران پیش دانشگاهی نباشی
      تاثیر چندان زیادی نداره وقتی سوم ترمیم بشه و درصدهات بالا باشه

  116. سلام وقت شما بخیر بنده با دیپلم تجربی قصد شرکت در دیپلم انسانی رو دارم ولی معدل کتبی حدود ۱۴ هست می خواستم نظرتونو بدونم بنظرتون دیپلم انسانی بگیرم بهتره یا برای دروس عمومی ترمیم معدل انجام بدم؟ اگر که خیلی ایرادی نداره همین ترمیم معدل رو شرکت کنم چون بخاطر بیماری و مشکلات فعلا وقت نمی کنم . و اینکه دیپلم مجدد و ترمیم معدل در تیرماه هم هست یا نه فقط در دی ماه میشه انجام داد‌. چون بخاطر همین مشکلات ترجیح میدم تیر ماه شرکت کنم. ممنون میشم اگه بتونید پاسخ بدید.

  117. سلام آیا ترمیم معدل خرداد ماه ۱۴۰۲ در کنکور دی ماه ۱۴۰۱ تاثیر داره؟
    یعنی دی کنکور بدم و منتظر بمونم خرداد ترمیم معدل کنم، میشه اینجوری؟
    این سوالمو هر سایتی یه جوابی زده گیج شدم بخدا

  118. سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    من نظام قدیم هستم و پیش دانشگاهی دارم هردورو در خرداد فارغ تحصیل شدم
    الان بخوام ترمیم کنم ۱۰درصد پیش دانشگاهی چی میشه ؟ این ادغام شده رو دوازدهم؟ یعنی کل دوازدهم رو ترمیم کنم ( جدید رو ) همون ۱۰ درصد پیش رو هم میگیرم ؟
    چون واحد های پیش دانشگاهی رفته رو دوازدهم مثلا یه درس دو واحدی سوم دبیرستان الان تو نظام جدیدشده ۴ واحد این یعنی اون ۲ واحد پیش دانشگاهی رفته رو دوازدهم
    نمیدونم تونستم منظورم رو برسونم یا نه
    بد جور نگران و مضطرب هستم

    1. اگر موافقت کنند دروس نهایی سوم میشه با نهایی دوازدهم نظام جدیدی ها ترمیم کرد
      پیش دانشگاهی هم کلا ترمیم نداره

  119. سلام وقتتون بخیر
    من فارغ التحصیل سال۹۷ هستم
    میخواستم بدونم میتونم ترمیم معدل بزنم؟
    و اینکه قصد دارم در کنکور دی ماه شرکت کنم
    آیا ترمیم معدل در خرداد ماه برای کنکور دی ماه تاثیر داره؟
    یا فقط برای کنکور تیر تاثیر داره و حتما باید دی ماه ترمیم معدل بزنم؟
    و اینکه تا کی مهلت ثبت نام برای ترمیم دی ماه است؟

  120. سلام وقتتون بخیر
    من فارغ التحصیل ۹۷ هستم
    دانشجو پیامنور
    میخواستم بدونم میتونم در ترمیم معدل خرداد شرکت کنم و روی کنکور دی من تاثیر داره؟
    و اینکه اگر مدارکمو فقط برای ثبت نام در ترمیم معدل از دانشگاه بگیرم یا اینکه کپی مدارکمو داشته باشم میتونم ترمیم معدل شرکت کنم یا نه؟

    1. سلام
      کپی مدارک شک دارم که قبول کنند
      اما ترمیم هر زمان کنی روی کنکور دی و تیر اثر میذاره

      1. یعنی اگر بصورت موقت بتونم از دانشگاه اصل مدارکمو بگیرم با اینکه در دانشگاه دانشجو هستم میتونم ترمیم معدل کنم؟
        یا حتما باید انصراف بدم؟
        یا اینکه اگر نتایج دی ماهم خوب بوده انصراف بدم و خرداد ترمیم کنم و مجدد تیر کنکور بدم؟

  121. سلام آقای افشار
    یه سوال
    نظام قدیمی که پیش دانشگاهی هم داره
    میره ترمیم دوازدهم دروسش رو شرکت می‌کنه و ۳۰ درصد رو میگیره ، اون ده درصد پیش دانشگاهی چی میشه به بنظر شما ؟
    نمیتونن که به این آشکارا ظلم کنن ده درصد درصد کمی نیست !

    1. ده درصد تاثیر مستقیم خودش داره\ولی خب ۱۰ درصد در مقابل ۹۰ درصد مساله خاصی نیست

  122. با سلام با دیپلم تجربی می خوام در کنکور زبان شرکت کنم و ترمیم معدل کدوم دروس رو باید انجام بدم؟ و سوال دیگه با توجه به حذف دروس عمومی از کنکور برای کنکور زبان فقط باید درس زبان تخصصی رو بخونیم؟
    با تشکر از سایت خوبتون

    1. فقط عمومی ترمیم کن اگر لازم هست
      برای کنکور زبان تخصصی هم فقط درس زبان داری و بس

  123. سلام وقتتون بخیر
    من دیپلم نظام سالی-واحدی ام و معدل سوم و پیش دانشگاهیم پایینه..
    سوال اول اینکه اگه تو یه درسی بریم دوازدهم امتحان بدیم همون یه نمره به جای نمرات سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی تاثیر داده میشه؟
    و سوال دوم اینکه نمره هر درس روی همون درس تاثیر داره یا کل معدل تاثیر داده میشه؟ با توجه به اینکه دروس عمومی از کنکور حذف شدن باید اونارو هم ترمیم کنیم یا فقط اختصاصی ها کافین؟

    1. همون سوم تمرمیم کنید با امتخان نهایی دوازدهم هم خودش کلی کاره و کمک میکنه

  124. با سلام و احترام
    اگر دارای نظام سالی واحدی ترمی واحدی باشیم و سال ۸۶ دیپلم و سال ۸۷ پیش دانشگاهی گرفته باشیم و فقط سال سوم دبیرستان امتحان نهایی بوده و پیش دانشگاهی اصلا نهایی نبوده اگر دارای دیپلم ریاضی باشیم و داوطلب کنکور انسانی باشیم،آیا با همین مدارک بدون اجبار به شرکت در امتحانات نهایی ۱۲ انسانی میشود کنکور انسانی شرکت کرد و قبول شد
    آیا اجبار هست که حتما در امتحانات نهایی سال ۱۲ انسانی شرکت کرد و دروس عمومی نهایی سال ۱۲ امتحان داد و یا ایا اجبار به دیپلم جدید انسانی هست
    اگر نخواهیم مجدد در دروس نهایی عمومی یا اختصاصی سال ۱۲ انسانی شرکت کنیم و یا دیپلم انسانی نگیریم اجازه نمیدهند که کنکور دهیم
    اگر بخواهیم با همان مدارک سال ۸۶،۸۷ کنکور انسانی شرکت کنیم ایا همان دروس عمومی نهایی سال سوم دبیرستان در سال ۸۶ یعنی دین و زندگی و زبان انگلیسی و ادبیات فارسی و زبان فارسی و عربی به عنوان سابقه عمومی دز نظر میگیرند یا ایا مثلا درس نهایی حسابان سوم دبیرستان به عنوان ریاضی انسانی در سابقه در نظر میگیرند
    و همین طور در جایی دیدم که نوشته بود برای نظام قدیم ها اصلا نیازی نیست که درس هویت و بهداشت و سلامت امتحان نهایی دهند

    1. فقط سوم دبیرستان شما در سوابق تاثیر داره
      دروسی که امتحانش از دوازدهم برگزار میشه و شما هم آنها در سوابق سوم دبیرستان داری ترمیم کن
      بنابراین زمبن شناسی نمیشه ترمیم کرد
      بهداشت و اجتماعی هم برای شما ترمیم نداره

  125. سلام وقت به خیر. ببخشید من هدف اصلیم کنکور تیره ولی دی رو هم میدم. ولی هنوز نمیدونم ترمیم دی بهتره یا خرداد. اخه از اختصاصیا بعضی از فصلای اخرو یا یادم رفته یا نخوندم ولی اولارو خیلی خوب بلدم. خودم فک میکردم دی بهتر باشه که یه ماه مونده به کنکور تیر نشینم سلامت و عمومی بخونم… ولی الان شک دارم. یه سوال دیگه به نظرتون دینی و زبان ۱۹ ترمیم میخوان؟

  126. سلام وخدا قوت.بنده دیپلم تجربی قبل ۸۴ هستم ومجددا میخواهم کنکور تجربی بدهم.آیا لازم است نوع دیپلم را عوض کنم؟واینکه عمومی سوم دبیرستان سلامت وهویت اجتماعی را هم شامل میشود؟از راهنمایی شما سپاسگزارم.

    1. سلام
      فقط عمومی نهایی بدید و درگیر تغییر دیپلم و … نباشید
      ملاک دروس تخصصی شما همان درصدهای کنکورتون هست

  127. سلام،استاد.خسته نباشید.دانشجویان روزانه ای که درحال تحصیل هستند،برای شرکت در امتحانات ترمیم معدل دی/خرداد ماه باید بخاطر ارائه اصل مدارک حتما از دانشگاه انصراف دهند؟چون در دفترچه چنین چیزی نگفته 🤔 باتشکر

      1. تکلیف اونهایی که دانشگاه بهشون اصل مدارک رو نمی‌ده چیه؟باید حتما انصراف بدهیم؟

  128. سلام،استاد.وقتتون بخیر.تعدادی از عناوین درسی نظام سالی واحدی در نظام جدید نیست!مثلاً جبر و احتمال سال سوم رشته ریاضی یا زبان فارسی.آنوقت تکلیف این دروس برای ترمیم معدل چه میشود؟آیا واقعاً آموزش و پرورش از این دروس امتحانی نمیگرد؟هر چند درصد کم اما برای کسی که بخواهد رتبه عالی بیاورد،ضروری نیست؟باتشکر.

    1. شما هر درسی که در میتونی ترمیم کنی با دوازدهم دبیرستان ترمیم کن
      اونا خودشون حساب و کتاب اینکارها می کنند

      1. ممنون از پاسختون.بعد این حساب و کتاب ها،به ضرر اونهایی که میخواهند رتبه برتر شوند نیست؟

  129. سلام وخدا قوت.دیپلم تجربی قبل ۸۴ هستم ومجددا میخواهم کنکور تجربی شرکت کنم.عمومی برای ما شامل سلامت وهویت اجتماعی هم میشود؟ممنون از راهنماییتان.

      1. سلام من دیپلم رشته تجربی نظام جدید سال ۹۹دارم و می‌خوام کنکور ریاضی بدم ،به جز عمومی ها و شیمی باید بقیه دروس مثل ریاضی فیزیک هم ترمیم کنم یا نه? آخه میگن اینام تاثیر دارن فقط درصدشون کمتر هست ولی خب فیزیک نهایی تجربی و ریاضی متفاوتند و همچنین ریاضی تجربی با هندسه و گسسته و حسابان رشته ریاضی…
        آیا من که رشتم تجربی باید فیزیک ریاضی هم ترمیم کنم برا شرکت در کنکور ریاضی یا فقط درصد کنکورشون مهمه؟

  130. سلام ترازدهی در کنکور برای نمرات امتحان نهایی چطوره ؟ معدل کلی رو درنظر میگیرن یا تک به تک نمرات هر درس رو با درصد های کنکور جمع می بندن؟

    1. تک تک دروس با نمره میانگین و کف و سقف سایر داوطلبان کنکور مقایسه میشه و بعد تراز بندی خواهد شد و در نهایت بعد از تراز بندی این تراز با کنکور به نسبت ۴۰ به ۶۰ تجمیع میشه
      یعنی در مجموع ما چیزی به نام تاثیر معدل داریم ولی در عمل ریز نمرات نهایی هست که تاثیر میذارند

  131. سلام استاد وقتتون بخیر
    من فارغ التحصیل نظام جدیدم سوالم اینه که واسه هویت و سلامتم باید ترمیم بزنم؟یعنی اونام عمومی حساب میشن؟

    1. سلام
      بله باید بزنید اگر نظام جدیدی و نمره نهایی از این درس ها کم شده برات

  132. سلام وقت بخیر
    این درسته که میگن اگر قصد ترمیم داریم نباید توی فرم ثبت نام کنکورمون معدل نهایی دیپلم رو وارد کنیم ؟؟

    1. وارد کنید چون نمرات جدید از طرف آموزش و پرورش برای سنجش فرستاده میشه

  133. سلام ببخشید اگه خرداد ماه ترمیم معدل بکنیم برای کنکوردی هم لحاظ میشه یا خیر ؟ نظام جدید هستم

  134. سلام استاد وقت بخیر
    من فارغ التحصیل نظام جدیدم با معدل ۱۷.۶۶ تو کنکور واسه اون ۵ درس حدودا هر کدوم باید چ درصدی بیارم تا بتونم داروسازی البرز قبول بشم؟

  135. سلام استاد وقت بخیر
    من فارغ التحصیل نظام جدیدم با معدل ۱۷.۶۵ تو کنکور واسه اون ۵ درس حدودا هر کدوم باید چ درصدی بیارم تا بتونم داروسازی البرز قبول بشم؟

  136. سلام استاد من سال ۹۱ فارغ التحصیل شدم. باید فقط دوازدهم رو ترمیم معدل کنم یا یازدهم و دوازدهم؟ فارغ‌التحصیل تجربی هستم و میخوام کنکور ادبیات شرکت کنم. فقط دروس عمومی رو باید ترمیم معدل کنم؟

    1. سلام
      هر درس تخصصی و عمومی که کم شدی ترمیم کن با ترمیم معدل دیماه

    2. سلام
      من دیپلم تجربی دارم و سال 96 گرفتم و نظام قدیم هستم
      میخوام کنکور ریاضی شرکت کنم، میخواستم بدونم تاثیر سوابق تحصیلی دروس تخصصی برای من به چه شکل میشه، چون دروس متفاوت با رشته ریاضی امتحان دادم

      1. دروس تخصصی ریاضی هایی که با تجربی فرق داره باید نهایی شرکت کنید براشون

        1. اگه شرکت نکنم چه اتفاقی میفته؟
          از دست میدم درصدشو یا اینکه کل اون درس از درصد کنکورم محاسبه میشه؟

          1. برات تاثیر نهایی اون درس در کنکور معادل نمره ۰ محاسبه میشه و این بده

  137. سلام خوبید
    یک سوال داشتم کسی که توی کلاس استادی برای زیست شرکت کرده بعد از تموم شدن کلاس اگر انرژی و توانایی خوندن داشت و حداقل ۶۰ درصد یا بیشتر رو از کلاس متوجه شد
    چند سوال داشتم
    ۱)باید بره سراغ کتاب و بعد تست؟
    ۲)چه تعداد تست آموزشی بزنه از اون مبحث؟
    ۳)چقدر باید روی کتاب وقت بزاره بعد از کلاس؟
    ممنون میشم که پاسخ بدید
    ماه باشید🌙🌼

    1. وقتی در کلاس بودی
      برای تقویت خودت جزوه همون استاد کار کن و نه درسنامه دیگری
      بعدش هم تست های خوده استاد و در آخر بصورت پوششی و لا به لای سایر مباحث برگرد بیا روی تست از سایر منابع برای تنوع

  138. سلام وخدا قوت.بنده دیپلم تجربی قبل ۸۴ هستم.برای شرکت مجدد در کنکور تجربی دروس اختصاصی هم باید ایجاد سابقه بشه؟متشکرم.

  139. سلام استاد
    پیرو مصوبه جدید سازمان:در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و بعد از آن، برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند و یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب در گروه درخواستی اعمال می شود و نمره آزمون اختصاصی جایگزین آن نخواهد شد

    الان برای دیپلم قبل 84 هم دروس تخصصی و هم عمومی باید امتحان داده بشه سوال اینه که فقط سال دوازدهم رو باید امتحان بدیدم ؟

  140. سلام وقت بخیر
    من دیپلم انسانی نظام جدید دارم و تیر میخام کنکور تجربی بدم
    اینکه فقط دروس عمومی لحاظ میشه برا معدل
    یعنی دروس مشترک شامل هویت نمیشه چون تو انسانی ما هویت نداریم
    سوالم اینه برا ترمیم باید هویت هم بدم؟

  141. سلام وقت بخیر. دو تا سوال دارم لطفا رهنمایی بفرمایید. 1- برای امتحانات ترمیم معدل دی شرکت کنم بهتره یا خرداد؟ 2- ایا مصوبه تاثیرمستقیم معدل که 40 درصد هست حتما اجرایی میشه یا هنوز ممکنه در مااههای بعد بگن که تاثیر مستقیم معدل لغوشده و همون تاثیر مثبته؟ از یه طرف میگم اگر دی ترمیم بزنم اما بعدش بگن که تاثیر قطعی معدل برای کنکور تبر برداشته شده خب در این صورت وقت و هزینه ای که کردم هدر رفته. و از طرف دیگه اگر خرداد بخوام ترمیم بزنم که خب ماه پایانی هست و اون موقع جمع بندی کنکور سخت میشه. چیکارکنم؟ چون مدرسه بزرگسالان که پرسیدم گفتن همه دروس رو باید یکجا امتحان بدم و نمیشه یه تعدادی دی ترمیم بدم و یه تعدادی خرداد.

    1. سلام

      بهتره دی ماه ترمیم کنید تا کنکور تیر با خیال راحت باشید

      به نظر من حداقل امسال اجرایی میشه و اگرچه کلی عیب و ایراد بهش میشه گرفت

  142. سلام استاد
    ببخشید نمره معدل کل نهایی مهمه یا نمره نهایی هر درس؟

  143. سلام وقتتون بخیر من دیپلمه تجربی ماقبل ۸۴ هستم چون چند مدل پاسخ در کامنت بچه ها فرموده بودین میخواستم بدونم بنا بر اخرین اطلاعیه سازمان سنجش الان تکلیف ما چیه یه جا گفتن فقط نظام جدید و نظام قدیم های بعد ۸۴ شامل سوابق تحصیلی میشن باز تو ی جا دیگه و اصلاحیه گفتن همه باید سابقه دروس عمومی داشته باشن…اموزش پرورش دو تا دیپلم از یک رشته که نمیده میگه شامل ترمیم معدلم نمیشین میگن ما نمیدونیم تکلیفتون چیه الان ما باید چیکار کنیم؟ ممنون میشم شما یه راهنمایی بفرمایید

  144. سلام استاد این اصلاحیه 16 آبان برای من گنگه-اگر توضیح بدید ممنون میشم-من دیپلم و پیش دانشگاهی تجربیمو سال 93و94 گرفتم. الان میخوام کنکور انسانی بدم. گفتن سابقه نداری یعنی صفر باید برم دیپلم انسانی مجددا بگیرم یا اینکه ترمیم معدل برای درسای دوازدهم انسانی میذارن؟ سوال دومم هم اینه شما توی متن نوشتین (مثلا اگر داوطلب رشته ریاضی هستید و تغییر رشته به انسانی داده اید باید در امتحان در عربی اختصاصی ، روانشناسی، اقتصاد و… شرکت کنید.) روانشناسی و اقتصاد که توی دهم و یازدهمه و در کنکور1402 تاثیر نداره؟ سوال سومم هم اینه اگر خواستیم دیپلم مجدد بگیریم و توی خرداد امتحان بدیم الان ثبت نام کنیم یا توی فروردین؟

    1. همه دروس تخصصی کنکور انسانی باید برگردی امتحان بدی
      مهلتش هم دی یا خرداد

  145. سلام برا ترمیم نظام قدیم درس هایی مثل سلامت بهداشت اجتماعی مدیریت و نگارش ایا باید ترمیم بشن؟

    1. اگر نغییر رشته ای نباشید خیر
      نیازی نیست

      اگر تغییر رشته ای باشی ( رشته دیپلم با کنکور ۱۴۰۲ فرق کنه ) باید هر درسی که اختلاف داره ترمیم کنید

  146. سلام،استاد.برای رشته ریاضی نظام سالی واحدی،عناوین درسی مانند “جبر و احتمال“ و زبان فارسی“ نهایی بود که در نظام جدید نیس که ترمیم شود😭.منتها در جدول دفترچه سنجش آمده که تاثیر داده میشوند.و همینطور دروس نهایی پیش دانشگاهی!😭با توجه به ضریبشان،تاثیر مخرب برای مخصوصا رتبه های برتر خواهد داشت.آیا این مصوبه واقعاً با این ایراد،اجرایی میشود؟راهی برای پیگیری نیست؟؟؟ما از آموزش و پرورش پرسیدیم؛به سنجش هم گفتیم.تا این لحظه پاسخ قانع کننده ای دریافت نشد.

    1. معادلش در نظام جدید هست مثل گسسته و برای ادبیات هم نظام جدیدی ها فقط یک کتاب دارند که شامل هم ادبیات میشه و هم زبان فارسی

  147. با سلام و عرض خسته نباشید.استاد،برای کسی که امسال دانشجوی مهندسی شده باشد،و قصد شرکت در کنکور ریاضی داشته باشد برای رشته بهتر و دانشگاه بهتر؛با توجه به اینکه گفتند نیازی به انصراف نیست،با `حذف ترم` و شروع از الان برای ترمیم در دی موافقید؟باتشکر فراوان

  148. سلام و خسته نباشید به استاد عزیز
    آقای افشار عزیز
    من فارغ التحصیل تجربی سال ۹۶ هستم
    میخوام کنکور ۴۰۳ شرکت کنم
    و میخوام ترمیم معدل بکنم
    با توجه به شرایطم من شاید بیتونم دی ماه ۱۴۰۲ برای ترمیم معدل اقدام کنم
    سوالم اینه اگر نتونستم (دی ماه۴۰۲)امتحان بدم میتونم برای امتحانات خرداد ۴۰۳ اقدام کنم و برای کنکور ۴۰۳ این نمرات تاثیر خواهدداشت یا نه؟

  149. ببخشید آقای افشار این تیکه از سوالم یادم رفتم بگم:
    من میتونم دروس عمومی و دروس تخصصی رو همزمان (چون همه شون سال سوم نظام قدیم نمره پایینی دارم) ترمیم معدل شرکت کنم

  150. سلام استاد وقتتون بخیر باشه
    ببخشید میگم با معدل کتبی ۱۷ و خوردی تجربی تو کنکور چ رتبه و چ درصدایی باید بیارم تا بتونم مدیریت امور بانکی خوارزمی تهران قبول بشم؟
    بعد بازارکار این رشته چطوره؟
    خیلی ممنون از وقتی که میزارین

  151. سلام قربان!دیپلم انسانی ۸۸ و پیش انسانی ۸۹هستم.دیپلمم مشمول سوابق تحصیلی شده اما پیشم نه.کد سوابق تحصیلی دیپلم هم گرفته در آزمون گروه تجربی نوبت اول ۱۴۰۲ شرکت کردم.چون عمومی هایم با گروه تجربی فرق داره و سابقه نمره زیست و ریاضی و فیزیک و شیمی را ندارم چه کنم با اصلاحیه جدید دفترچه ۱۴۰۲؟ ترمیم معدل را چگونه و کی شرکت کنم و چه درس هایی؟(البته قصدم همه دروسه).

    1. باید برای دروس تخصصی تجربی سابقه بسازی
      با شرکت در امتحانات پایه ۱۲ دبیرستان دی یا خرداد

  152. سلام
    نظام قدیم هستم فارغ سال 91
    طبق این قانون ترمیم معدل میتونیم یک نوبت در دی مثلا عمومی هارو امتحان بدیم و در خرداد تخصصی هارو
    یاباید حتما هر هشت درس تخصصی و عمومی رو کلا یکبار ثبت نام کنیم و امتحان بدیم
    تشکر

  153. سلام
    دیپلمه ریاضی۸۴ کنکور تجربی برای کسری هاش طبق جدول ن قدیم سابقه بسازه یا ن جدید؟ مثلا زمین امتحان میگیرن؟

    1. سلام
      زیست امتحان بدید و سابقه بسازید اگر تاثیر معدل شامل حال تون میشه و نهایی سوم دادی ـ نیازی هم به امتحان بهداشت و هویت نیست

      اگر نه همه دروس تجربی مطابق نظام جذید باید سابقه بسازی

      دقیق مشخص نکردی شامل سوابق میشی ( نظام سالی واحدی ) یا اینکه نمیشی (نظام قدیمی)

  154. با سلام خدمت استاداززحمات شما تشکرمیکنم
    سوالم اینه ک واسه رشته های مامایی و پرستاری منطقه محروم با سوابق تحصیلی باید معدل چند باشد؟
    و ترمیم معدل ک انجام دهم میتوانم رشته های با سوابق تحصیلی برم ؟

    1. سابقه از قبولی با تاثیر معدل و خذف عمومی و این شکل و شمایل کنکور ۱۴۰۲ که نیست من بخوام خدمت شما بگم
      ولی چیزی مشخص هست اینه که با افزایش ظرفیت ها مطمئنم قبولی این رشته های پر مخاطب هم سخت نیست

  155. سلام استاد ببخشید میگن رشته رادیولوژی طرح اجباری داره ، ینی من که کارت پایان خدمت هم دارم بازم باید برم طرح؟

    1. سلام
      طرح رشته های علوم پزشکی برای خودتون خوبه و باعث بازار کار میشه

  156. سلام روز بخیر.ببخشید کاردانی حسابداری دارم
    1 بنظرتون میخواد دیپلم تجربی بگیرم؟یا نمیخواد؟؟
    2 اگ دیپلم تجربی بخواد میشه نمره های کاردانی رو تطابق بدم رو دیپلم تجربی ک میخوام بگیرم؟

    1. سلام
      بهتره بگیری مسلما
      چون درصد گرفتن خیلی سخت تره تا نمره تشریحی داشتن
      دوما هم یادتون باشه اگر سابقه نداشته باشی در رشته ای که میخوای کنکور بدی اون ۴۰٪ کنکور از دست میدی و این اتفاق اصلا جالب نیست

      پس حتما حتما به این دو دلیل ترمیم کن از همه دروس امتحانات دوازدهم بده

      1. سلام خسته نباشید
        نظام قدیم هستم میخواستم ترمیم معدل کنم
        دروسی که قبلا موقع ما نهایی نبوده مثل سلامت بهداشت و علوم اجتماعی رو هم باید دوباره امتحان بدیم؟
        ممنون میشم پاسخ بدید

        1. نیاز نیست ؛ فقط دروسی که غیر مشترک هستند از تخصصی ترمیم کن

  157. سلام من خرداد امتحانات نهایی رو دادم و 5 درس قبول نشدم
    نوبت شهریور هم اون 5 تا درس رو امتحان دادم ولی بازم 3 تاشو قبول نشدم
    الان اون 3 تا درس مردودی رو قراره دی ماه امتحان بدم خواستم بپرسم میتونم در همون دی ماه درکنار اون 3تا درس، بقیه درس هامو برای ترمیم نمره امتحان بدم؟

    1. سلام
      خیر
      اول باید قبولی بگیری دی و بعد خرداد بری برای ترمیم

      1. بعد از قبولی در دی ماه
        اگر من خرداد امتحان ترمیم نمره شرکت کنم این ترمیم نمره ها بعنوان معدل برای کنکور تیرماه 1402 لحاظ خواهد شد؟ یا برای سال بعدی؟

        1. سلام
          خرداد ترمیم کنی دقیقا همزمان با دانش آموز پایه دوازدهم هستی و برای کنکور تیر ملاک قرار داده خواهد شد

  158. سلام استاد باتوجه به اصلاحیه ای که ۱۶ ابان منتشر شد(همه داوطلبان باید سوابق تحصیلی ایجاد کنند) ایا من که دیپلم ۱۴۰۰ دارم و از سوابقم راضی هستم حتما باید درامتحانات نهایی شرکت کرده و سابقه تحصیلی جدید ایجاد کنم؟؟ممنون بابت جوابتون

    1. سلام
      اگر از نمرات خودت راضی هستی و تغییر رشتته ای نیستی هیچ نیازی به ترمیم نیست

  159. سلام وقت بخیر
    من فارغ التحصیل رشته تجربیم سال 99 دیپلم گرفتم و سال 1400 یک بار دروس اختصاصی رو ترمیم زدم ولی معدل کلم باز کمتر از 17 شد
    الان طبق اینکه یک بار میشه ترمیم زد هر درسو برای منی که پارسال ترمیم زدم شامل میشه یا اینکه شامل نمیشه و فقط باید رو درصد کنکورم تمرکز کنم بلکه رشته تاپ بیارم؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      کاش اون موقع ترمیم نمی کردی ؛ چون تاثیر معدل مثبت بوده و اصلا نیازی نیست
      الان نیازه که شما متاسفانه دیگه حق یکبار ترمیم خودت از دست دادی

  160. سلام
    من دیپلمم رو سال ۹۳ گرفتم
    ولی نمره ی نهایی برای دروس هویت و سلامت ندارم
    باید در امتحانات نهایی این دو درس شرکت کنم؟

  161. سلام استاد خسته نباشید ؛ ببخشید من داوطلب نظام قدیم تجربی هستم و از نمراتم راضی ! قصد تغییر رشته هم ندارم در همان تجربی کنکور خواهم داد. این که وزیر گفتن ن.ق باید ازمون استاندارد شرکت کنه برای کسی که نخواد اجباری است ؟ ممکنه نمرات قبلی مون رو اعمال نکنند ؟ ممنون میشم پاسخ بدین.

    1. مشکلی نداره اصلا
      برای کنکور بخوان
      نمرات کنکورت لحاظ میشه ( همون نظام سالی واحدی )

    2. سلام
      وقت بخیر
      دیپلمه های قبل از سال ۸۴ باید برای کنکور ۴۰۲ فقط دروس عمومی سال سوم رو ترمیم معدل شرکت کنند یا سال اول تا سوم ؟
      ممنون

  162. سلام من سال ۸۸ دیپلم ریاضی و فیزیک رو گرفتم و فقط سال سومم نهایی بود و پیش دانشگاهیم نهایی نبوده و الان میخوام رشته تجربی امتحان بدم، آیا بدون امتحان ترمیم معدل میتونم کنکور تجربی بدم؟ اگه میشه تاثیر معدل هر درسم در کنکور چقدر هستش؟ و سوال آخر اینکه میتونم فقط زیست یا زمین شناسی و یا هر دو امتحان ترمیم معدل بدم که تاثیرش نمرش رو کنکورم لحاظ بشه؟

  163. و اینکه در ادامه توضیحات قبلی دیپلم تجربی هستم
    و درس سلامت و بهداشت هم با دروس عمومی باید ترمیم بشه ؟
    ممنون

    1. دیپلم قبل از ۸۴ باشی بله
      اما اگر نظام سالی واحدی باشی نیاز نیست و نمرات نهایی عمومی های خودت قابل قبوله

  164. سلام من دیپلم نظام قدیم تجربی دارم دودرسم اون موقع تبصره گذاشتن الان بخوام ترمیم معدل شرکت کنم برای اون دوتا درس میشه ؟؟

  165. سلام وقت بخیر
    من دانش آموز رشته تجربی سال دوم کنکور هستم
    و معدل نهایی کتبی هم 17 شده آیا نیازه ترمیم معدل بزنم
    چون هدفم رشته های پزشکی هست.
    و هویت و دینی رو کم شدم اما اگه بخام وقت بزارم براشون بسیاری از وقت کنکوری خوندم برای دروس اختصاصی از دست میره چون دینی حفظیات باید تسلط بسیار کافی داشت روی متن کتاب نظر شما چیه؟

    1. لام
      برای هردرسی که زیر ۱۸/۵ شدی ترمیم بزن
      دروس عمومی اونایی که ۳ رشته اصلی تجربی میارن پیش فرض بالا هست و نباید از این رقبایی که تعداد شون هم کم نیست عقب بمونی

  166. سلام مجدد با معدل چند میشه زشته های پیرا
    مثل علوم آزمایشگاهی و هوشبری و مامایی و…
    با سوابق تحصیلی انتخاب کرد.
    این سوال رو برای یکی از دوستان میپرسم.
    سپاس از شما استاد عزیز
    آقایی افشار بابت راهنمایی های مفید و کارآمد.

    1. معدل هرچقدر هم پایین باشه با ترمیم میشه بهترش کرد و تازه اگر فرصت ترمیم نداری هر درس تخصصی ۱۰ درصد بیشتر بزنی جبران میشه برای رشته های کارشناسی
      چون تراز از نمرات نهایی خیلی نمیده چون همه بالا میشن ولی درصد تخصصی اصل ماجرا هست و باید براش نهایت انرژی خودت بذاری

  167. سلام استاد وقتتون بخیر
    فارغ التحصیل تجربی نظام جدیدم با سهمیه منطقه ۳
    من میخام از الان شروع کنم ب خوندن برا کنکور تیر و واسه هر ۵ درسیم که تو کنکور میان فیلم آموزشی و کتاب تست دارم ی مشاورم گرفتم ک برام برنامه ریزی کنه و ازم آزمون بگیره و نزاره کم کاری کنم معدلمم ۱۷.۶۵ شده ولی دیگه نمیتونم ترمیم کنم چون قبلا ی بار واسه همه درسام انجام دادم هدفمم داروسازی مازندران هس به نظرتون با این چیزایی که گفتم امیدی هس قبول شم یعنی میتونم؟ چون همه ناامیدم کردن میگن وقتت کمه همه از دهم شروع میکنن ولی تو ۷ ماه بیشتر وق نداری یا چمیدونم معدلت فلانه و از این حرفا کلا امیدمو ازم گرفتن ولی من امسال حتما میخام دارو مازندران قبول شم میخاسم نظر شما رو هم بدونم
    ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام
      حالا که فرصت ترمیم نداری همه تلاش خودت فقط و فقط بذار روی درصد های کنکور
      وقت هم داری و به حرفای غیر کارشناسی که میگه نمیشه و نمی تونی و … توجه نداشته باش

  168. سلام من نظام قدیمم و 96 فارغ التحصیل شدم (تجربی ) و الان دارم برای کنکور تیر میخونم و دو تا سوال دارم
    1 – من خواستم دی اخرین روز امتحانی ثبت نام کنم ولی هیچجا سوابق تحصیلیمو قبول نمیکرد و سامانه ساحت و سازمان سنجش هیچکدوم بهم سوابق تحصیلی نمیدادن. من باید چیکار کنم به کجا مراجعه کنم؟
    2 – چون نمراتم بده میخوام ترمیم کنم. کی باید اقدام کنم و کجا باید برم؟ دی ترمیم کنم بهتره یا خرداد؟

    1. سلام
      ی خرده دیر جنبیدی …
      برای ترمیم باید آموزش از راه دور (مدارس بزرگسالان) بری که هر شهر تعدادی از این مدارس رو داره
      برای کنکور تیر ۱۴۰۲ هم ثبت نام فروردین بعد از عید آغاز میشه و سعی کن بتونی دیماه ترمیم معدل امتحان بدی و نمرات جدید داشته باشی تا برات سوابق جدیدت بالا بیاره سیستم

  169. سلام استاد،خیلی سردرگمم من دیپلم نطام جدید ریاضی دارم میخام کنکور انسانی بدم تیر ماه رو و معدل کتبی نهاییم ۱۴,۵۰ هس عمومی هام هم بالای ۱۷,۱۸ هسن
    برا اینک کنکور انساتی بدم باید درسای تخصصیه انسانی رو نهایی بدم؟؟مثل روانشناسی و فلسفه و ..یا فقط تو کنکور باید بزنمشون؟بعد منی ک تغییر رشته هسم تاثیر معدل چقد میشه برا کنکور انسانیم؟

    1. دروس نهایی انسانی دوازدهم رو امتحان بده تا سابقه تحصیلی از تخصصی هاش داشته باشی
      اینجوری به نفع ات هست

  170. نحوه محاسبه ترمیم معدل به چه صورتیه؟ اگر در درسی نمره 10 بگیریم نصف تاثیر اون درس رو میگیرم؟

    1. تاثیر نمرات نهایی در کنکور به صورت تراز بندی شده هست و نه تناسبی
      مثلا درصد دینی و ریاضی در آزمون برابر باشه آیا اندازه هم تراز دارند ؟

  171. سلام وقت بخیر
    استاد ترمیم معدلی که در خرداد انجام بدیم نتیجه اش برای کنکور دی هم لحاظ میشه یا نه؟ ( خیلی در این باره نظرات مختلفی هست! )

  172. سلام وقت بخیر ببخشید من فارغ التحصیل سال 96 هستم و میخواستم دی ماه کنکور بدم و از اونجایی که قصد ترمیم معدل رو هم دارم و مدیریت جفتش در این زمان کم سخت میخواستم ترمیم معدل رو در خرداد انجام بدم اما خبرهایی به گوشم رسیده مبنی بر اینکه نظام قدیمی ها نمیتونند در ترمیم خرداد شرکت کنند میخواستم ببینم ممکن همچین چیزی؟یعنی ریسک نکنم و دی ماه ترمیم معدل کنم؟سپاس بیکران

    1. سلام
      خبرهای غلط زیاد در این فضا منتشر میشه ولی من چیزی نشنیدم
      اگر جای شما باشم ترمیم میذارم دی و کنکور تیر

  173. سلام استاد وقتتون بخیر من اوایل بهمن ماه خدمتم تموم میشه و میخوام در کنکور تیر شرکت کنم از اونجایی که نمیرسم در ترمیم دی ماه شرکت کنم میخواستم ببینم برای من که نظام قدیم هستم(دیپلم 94)امکان ترمیم معدل در خرداد ممکن وجود داشته باشه؟بی نهایت سپاسگذارم

  174. سلام خسته نباشید مرسی از سایت بینظیرتون.ببخشید من بنا به دلایلی فقط میتونم در کنکور دی ماه شرکت کنم و از اونجایی که نتیجه اولیه آزمون فقط شامل تراز و درصد میخواستم ببینم من اگه به عنوان مثال تمام دروس رو بالای 50 درصد بزنم میتونم امیدوار به قبولی فیزیوتراپی روزانه باشم؟یا ممکن تراز بندی بشه با داوطلبای تیر و رتبم دور از انتظار و خیلی بالاتر بره؟ممنون میشم محبت کنید جواب بدین

    1. مشخص نیست و کار شما ریسک داره
      هر کسی هم کنکور دی خوب بده بهتره تا تیر خودش آماده تر کنه

  175. سلام استاد عزیزم وقتتون بخیر ببخشید یه سوال اگه شخصی زمین شناسی صفر بزنه با توجه به تغییر ضریبش امکان قبولی تو رشته های تاپ وجود داره؟توصیه خودتون چیه؟ممنونم

    1. سلام
      اصلا اینکار نکنید
      درس ساده و حفظی و کم حجمی هست و ارزش داره

  176. سلام استاد،دیپلمم ریاضیه میخام کنکور انسانی بدم ،عمومی هام از دیپلم ریاضی بالای ۱۷,۱۸ هسن و میبینم ک میگن باید درسای تخصصیه انسانی رم نهاییشونو بدم ،باید حتما تخصصی هاشم برم نهایی بدم؟؟اگ ندم رتبم کم میاد یا از کسایی ک دیپلم انسانی دارن عقب میمونم یا چی؟گرفتن سابقه تحصیلی از درسای تخصصی انسانی چ نفعی داره برام چن درصد؟؟

    1. سلام

      منفعت شما اینه که تشریحی اگر نمره داشته باشی برای ۴۰٪ کنکورت سرمایه گذاری کردی

  177. سلام وقت بخیر. من فارغ التحصیل98 ام و میخوام در ترمیم معدل شرکت کنم. دروس تخصصی و درس زبان و سلامت رو میخوام ترمیم بزنم و نمراتم اینها هستن. ریاضی15/ زیست16/ فیزیک13 /شیمی 12/ زبان13/ سلامت 14 . ایا با این نمرات من میتونم در این یک ماهی که به ترمیم معدل مونده به امادگی لازم برای ترمیم معدل دی برسم. اگر بخوام خرداد ترمیم بزنم هم باید استرس امتحان نهایی رو داشته باشم و هم برای کنکور جمع بندی کنم که شرایط خیلی سخت میشه. اما اگر در دیماه ترمیم بزنم بعدش با خیال راحت برای کنکور تستی میخونم. مشکلم اینه که ایا میشه در این یکماه به امادگی لازم برای شرکت در ترمیم معدل دی برسم؟؟ در فارسی رو 18 شدم به نظرتون فارسی رو هم ترمیم بزنم؟؟

    1. اگر از همین امروز خوب و عالی بخوانی میشه حساب کرد که بتونی خودت برسونی به امتحان نهایی دی و بعد برای تیر ۱۴۰۲ خیالت راحت باشه که دیگه فقط برای کنکور تستی تخصصی هات میرسونی

  178. سلام
    برای تطبیق میشه هم دروس مشترک و هم دروس غیر مشترک رو امتحان داد ؟
    دیپلم ریاضی دارم میخوام دیپلم تجربی رو تطبیق بدم

  179. سلام. وقتتون به خیر. یه سوالی ذهنم رو درگیر کرده. من فرصت نمیکنم دی ماه ترمیم معدل کنم. خواستم بپرسم آموزش و پرورش تو خرداد ۱۴۰۲ امتحانات ترمیم معدل برگزار میکنه که من اون موقع شرکت کنم؟ ممنون میشم اگه از ذهنم ابهام زدایی کنین. با تشکر

  180. سلام خسته نباشید
    اگر ممکنه راهنماییم کنین تکلیف منی که دیپلمم درست سال 84 هست چیه؟!و اینکه از شهر محل سکونتم که امتهان دادم چندین ساله اومدم و تهران ساکن هستم!

    1. سلام
      الان در هر شهری که هستی تشریف میبری آموزش از راه دور و درس هایی که از آنها سابقه تحصیلی نداری اکی میکنی
      برای شما میشه کلیه دروس بچه های دوازدهمی … حتی سلامت و بهداشت

  181. سلام استاد،من دیپلمم ریاضیه ولی کنکور انسانی میخام بدم شما گفتین ک نهایی های دوازدهم انسانی رو اگ بدم ینی اون وق چهل درصد برا کنکورم سرمایه گذاری کردم،حالا مثلا درسایی مث عربی و ادبیات و زبان و دینی اینارم باید ترمیم کنم؟ک چون با دذسای انسانی مشترک هسن و نمره هامم بالای ۱۸ هسن مثلا عربیم ۱۹ گرفتع بودم نهایی رو حالا باز لازمه این درسای مشترک باانسانی رم ترمیم کنم؟با فقط تخصصی های انسانی زو بدم؟بغد از بین تخصصی های انسانی هم (باید) همه درسار ترمیم کنم؟مثلا درس فنون رو نمره نداشته باشم ازش چی میشه تو نهایی،چون کلا بلد نیسم اون درسو.
    ممنونم

    1. سلام
      دروس تخصصی رشته انسانی فقط دوازدهم اش امتحان بدید و سابقه تحصیلی بسازید

      1. استاد درسای تخصصی دوازذعم انسانی رو نهایی بدم تا سابقع تحصیلی برام بیاد اون سابقه منظورتون نمره تک تم دروس تخصصیع ک رو کنکورم تاثیر بژارع یا ی معدل کتبی نهایی از رشتع انسانی برام میدن؟؟

        1. اگر تغییر رشته ای در نظام سالی واحدی هستی فقط تخصصی امتحان بده
          اگر نظام قدیم ( دیپلمه قبل از سال ۸۴ ) هستی باید همه دروس امتحان بدی و سابقه تحصیلی بسازی

  182. سلام ممنون از پاسخ قبلیتون من چند تا سوال دیگه واسم پیش اومد
    امکان ترمیم تو خرداد وجود داره یا حتما باید دی ترمیم کنم؟
    اگه کلا ترمیم نکنم امکان قبولیم تو رشته های تاپ کلا صفر میشه؟ معدلم در کل خیلی جالب نیست. معدل سوم و پیش کتی هر دو حدودا 13 شدم. عمومیام بدک نیستن اختصاصیا معدل رو بیشتر خراب کردن

  183. سلام استاد وقتتون بخیر
    یه سوال داشتم
    در کل کسی که دیپلم فنی داره و قصد شرکت در کنکور سراسری داره میتونه هم دروس عمومی و هم دروس تخصصی دوازدهم رو ترمیم معدل کنه؟

    1. سلام
      بله ؛
      هم میتونه و هم به نفعش هست که اینکار انجام بده

    2. سلام
      بله ؛
      هم میتونه و هم به نفعش هست که اینکار انجام بده , و تاثیر ۴۰٪ داشته باشه

  184. سلام خسته نباشید
    یه سوال خیلی مغزمو درگیر کرده میشه پاسخشو بدید الان منی که میخوام در خرداد ترمیم معدل انجام بدم نتایج ترمیم معدل کی میاد ایا تا زمان برگذاری کنکور تیر میاد یا نه و ایا امکان داره نمرات خرداد در کنکور تیر ماه تاثیر نذاره
    و من اصلا نمیتونم در دی ماه ترمیم کنم

  185. ممنون از پاسختون بعد اینکه نمرات ترمیم معدل معمولا چند روز بع از پایان امتحانات اعلام میشه؟

  186. سلام وقتتون بخیر
    من نظام قدیم بودم دیپلم تجربی سال ۹۵ گرفتم
    میخوام ریاضی کنکور بدم، به غیر از دروس هندسه و حسابان و فیزیک که با دروس تخصصی تجربی فرق داره، باید شیمی و دروس عمومی رو هم دوباره امتحان نهایی بدم؟ چون دروس عمومی رو قبلا ۲۰ گرفته بودم.

  187. با سلام، دروس اختصاصی غیر مشترک برای کسی که دیپلم ریاضیه و کنکور تجربی میده چی هستند؟

  188. سلام ، من دیپلم ریاضی ۸۹ دارم می خوام کنکور تجربی بدم ، باید درس زیست امتحان نهایی بدم ؟ ترمیم درس زبان فارسی چگونه است ؟
    ادبیات ۱۸.۵ شدم و زبان فارسی ۱۵

  189. سلام استاد
    ممنونم که وقت میذارین و به سوالات جواب میدین.
    راستش امروز شنیدم که بخشنامه جدید اومده و اونایی که میخوان ترمیم معدل بکنن میتونن توی ۲ نوبت این کارو انجام بدن مثلا دروس به تعداد دلخواه در دی ماه و یکبار دیگه دروس به تعداد دلخواه در خرداد
    آیا همچین بخشنامه ای اومده یا شایعه است؟
    تشکر

    1. سلام
      منم شنیدم در حد خبر ولی هنوز مدارس بزرگسالان ابلاغیه ای براش دریافت نکردند

  190. سلام اگه ترمیم معدل انجام بدیم تاثیری روی رزومه برای درخواست دانشگاه های خارج از کشور داره یا نه؟

      1. سلام
        استاد ،من دیپلم و پیش ریاضی سال۹۲ هستم ، سالی واحدی
        قصد تجربی رو دارم،
        یه سوال الان من دروس اختصاصی رو خب باید ایجاد کنم و هر درسی هم نمره ش برای اون درس در نظر گرفته میشه درسته؟
        پس حالا درسی مثل هویت و سلامت چطور روی عمومی ها تاثیر میگذاره ؟

        خب حالا که میخوام سوابق ایجاد کنم آیا لازمه که سلامت و بهداشت و هویت هم امتحان بدم ،اخه ضریب داره برای رشته تجربی ، و گفتن که عمومی باید سابقه داشته باشیم و این دو درس جزو عمومی های رشته تجربی عنوان شدن.اگه نمره نداشته باشم صفر حساب میشه؟

        1. ۴۰ درصد شما به نحو دیگری ساخته میشه چون سلامت و اجتماعی نداشتید نهایی ، ضریب سایر دروس نهایی تون افزایش پیدا میکنه

  191. سلام وقت بخیر. من یه بار شهریور امسال ترمیم کردم و متاسفانه نمره فارسیم بازم خیلی کم اومد . حالا مصوبه جدید میگه کسایی گه قبل این شیوه نامه ترمیم کردن میتونن دوباره ترمیم کنن . بنظرتون میتوم فقط فارسی رو دوباره ترمیم کنم یا با ترمیم جدید ممکنه ترمیم نمره قبلیم همش حذف شه ؟؟

    1. آموزش از راه دور برو
      احتمالش زیاد باهات همکاری لازم داشته باشند

  192. سلام وقت بخیر. 1- من فارسی رو 18 شدم ایا فارسی رو هم ترمیم بزنم یا نه؟ / 2- استاد الان تاثیر مستقیم معدل در کنکور1402 دیگه قطعیه یا هنوز احتما داره دوباره بگن تاثیر معدل کنکور1402 مثبت شده؟

    1. سلام
      اگر بقیه نمرات خوبه اینو ترمیم کن
      اگر دروس ترمیم زیاد داری بی خیال این ۱۸ باش

      تاثیر قطعی نهایی هم در دفترچه سنجش ذکر شده و متاسفانه احتمال تغییر نداره حداقل امسال

  193. سلام استاد
    کسی که تو رشته پرستاری دروس علوم پایه و… گذرونده باشه و انصراف بده و رشته فیزیو تراپی قبول بشه دوباره بایددروس علوم پایه بخونه ومشترکات پیراپزشکی

    1. هر درسی که پاس کرده باشه با نمره بالا براش تطبیق خواهند داد

  194. سلام خسته نباشید…
    میشه مثلاً دروس عمومی رو دی ماه ترمیم کرد و دروس اختصاصی رو خرداد ماه …؟

  195. سلام خسته نباشید. من می‌خوام نمرات همه دروس ترمیم کنم چون نسبتا پایین هستند اما در دروس سلامت بهداشت نمره 19.25 و علوم اجتماعی 19.5 کسب کردم و با توجه به ضریب کم این دروس ، در ترمیم نمرات آن ها تردید دارم به نظرتون چون میخوام همه دروس ترمیم کنم این دو درس رو هم بخونم یا به صرفه نیست ؟

    1. نمرات بالاتر از ۱۸/۷۵ به نظر من ارزش ترمیم ندارند و بهتره برای تستی کار کردن کنکور شان وقت بذاری

  196. سلام و عرض ادب، استاد عزیز، من دیپلم سال ۷۷ و پیش رو سال ۷۸ ریاضی فیزیک گرفتم، دانش آموخته مهندسی عمران هستم، برای من که میخوام تجربی ۱۴٠۲ شرکت کنم ملاک کنکور بنده ۱٠٠ درصد کنکور هست یا خیر؟!! سپاسگذارم از توجهتون

    1. سلام
      متاسفانه باید همه دروس تجربی دوازدهم امتحان بدید و سابقه تحصیلی بسازید
      بعد کنکور هم شرکت کنید کنارش
      وگرنه ۴۰٪ از دست میدید

  197. با سلام و احترام
    تغییر رشته ای ریاضی به تجربی هستم، دروس نهایی حسابان و جبر و گسسته کم شدم، الان برای ترمیم، درس ریاضی تجربی را باید امتحان بدم؟
    سپاس

      1. بله زیست که میدم، چون حسابان و جبر و گسسته کم شدم الان ریاضی تجربی باید بردارم؟

  198. سلام خسته نباشید میشه لطفا جواب منو بدین چون تازه فهمیدم باید ترمیم معدل کنم دارم دیونه میشم.من دیپلمم مال سال 93 هست با معدل کتبی 15 و معدل پیش دانشگاهی 17.از ابان ماه هم شروع کردم برای کنکور 1402.وقتشو ندارم ترمیم بخونم و برای کنکورم بخونم .میخام ترمیم نخونم.امکانش هست ی رشته پرستاری قبول شم اگر درصد خوبی تو کنکور کسب کنم؟

  199. سلام خسته من دپیلم کامپیوتر دارم الان می‌خوام برا کنکور انسانی آزمون بدم
    منم باید همه درس های انسانی رو ترمیم معدل بزنم ؟

  200. سلام وقت بخیر من معدلم 16 هستش و فقط دی میخوام کنکور بدم اول اینکه چه درصدهایی نیاز دارم ک با همین معدل پزشکی اراک بیارم و اینکه میتونم دی کنکور بدم و ترمیم خرداد بزنم دیگه کنکور تیر ندم ؟ و میانگین درصدم برای یه شهری مثل اراک حتی پزشکی تعهدی چند باشه برای دی با چه معدلی میشه لطفا بگید

  201. باسلام خدمت استاد ارجمند
    من دیپلم قبل از۸۴ دارم.برای ایجاد سابقه به بزرگسالان مراجعه کردم گفتند که در رشته خودت نمیتوانی همه دروس دوازدهم را روپاس کنی بلکه بایددیپلم جدید رشته دیگر بگیری.کاملا سر در گم شدم.بالاخره ایجاد سابقه شامل میشوم یانه اگر هست چگونه؟؟؟؟

    1. سلام
      این عزیزان خبر دار نیستند مثل اینکه
      شما میخوای سابقه تحصیلی جدید درست کنی در رشته خودت اونم برای کنکور
      نه اینکه مدرک دیپلم مجدد بگیری

      فعلا چاره ای نیست
      صبر کن تا هفته دوم آذر تمام بشه شاید ابلاغیه اش بیاد

  202. سلام.خسته نباشید.ببخشید من فارغ التحصیل رشته تجربی نظام ترمی _سالی واحدی هستم و نمرات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهیم خوب نیست و قصد شرکت در تمام دروس امتحانات ترمیم معدل در خرداد 1402دارم. آیا امکان شرکت در امتحانات ترمیم معدل برای ما هم هست چون دوستانم که سوال کردن از آموزش و پرورش محل سکونت و تحصیلمون گفتن برای نظام ما ما مجوز و ابلاغیه نیومده و امکانش نیست و
    اینکه اگر امکانش هست یا فراهم شد ما باید دروس نظام جدید تجربی امتحان بدیم و تطبیق داده میشه دروس نهایی سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی ما با دروس نهایی نظام جدید یا باید دروس سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی مجددا امتحان بدیم برای ترمیم معدل؟
    و اگر امکان شرکت در امتحانات نهایی سال دوازدهم برای نظام ما باشه از کدام دروس امتحان گرفته میشه؟
    آیا دروس نگارش و سلامت و بهداشت و هویت اجتماعی هم باید امتحان بدیم؟ چون دفترچه کنکور دی که نگاه کردم درس نگارش جز دروس سوابق تحصیلی نظام جدید نبود.تا الان آموزش و پرورش شفاف سازی انجام نداده و مبهمه برای نظام ما جواب این سوالا. ممنون میشم لطف کنید و جواب بدید خیلی این سوالا سردرگمم کرده.با تشکر.

    1. سلام
      برای نظام سالی واحدی ترمیم میشه کرد ولی هر نمره بیاری بجای سوم دبیرستان شما حساب میشه و نه پیش دانشگاهی
      دوما اینکه دروس بهداشت و اجتماعی و نگارش و … هم نیاز نیست ترمیم کنی و فقط ۴ تخصصی و ۴ عمومی

      1. سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه سوال داشتم
        اگه یه درس تجدید شده رو نتونی توی دی ماه پاس کنی(نمره نگیری,یا نری امتحان بدی)
        میتونی خرداد ماه درسای دیگه رو ترمیم بزنی و اون درسم امتحان بدی؟

        1. ترمیم زمانی باید انجام بدی که همه دروس خودت پاس کردی
          اگر از تبصره ۴ استفاده کنی و از قبلش باید اطلاع بدی برای انصراف که بتونی خرداد محجدد همان درس امتحان بدی

  203. سلام استاد میشه بدونم اگه از الان برای کنکور دی شروع کنم با پایه متوسط توانایی خوندن روزی 13 ساعت هم دارم میتونم ب میانگین 40 درصد برسونم؟

  204. سلام استاد وقتتون بخیر
    ببخشید میگم شما واسه اینکه محاسباتم سریع بشه راهکاری دارین که مثلا واسه همه سوالا پاسخگو باشه چون من تو تستا بیشتر محاسباتم مشکل داره و طول میکشه از محاسبات حرف آخرو مهروماه هم استفاده کردم ولی ب درد همه سوالا نمیخورن ی روشی رو میخام که بتونم محاسبات همه سوالا رو خیلی سریع انجام بدم
    خیلی ممنون

    1. محاسبات با تست زیاد و چرکنویس کم بهتر میشه
      به علاوه که اگر تست زیاد بزنی در طول رپوز و هرشب چند تا محاسباتی روتین شبانه بذاری عالی میشه

      کتاب محاسبات مهر و ماه هم خوبه

  205. سلام وقتتون بخیر
    راجب مدت زمان کنکور سوال داشتم قبلا که عمومیا بودن کنکور ۲۷۰ دیقه بود حالا الان که عمومیا حذف شدن کنکور میشه ۱۷۰ دیقه؟
    بعد ترتیب دفترچه ها مثل کنکور ۴۰۱ هس؟

    1. دو دفترچه داری تخصصی و هم تعداد وهم زمان سال گذشته که دیدی
      استارت کنکور هم ساعت ۸:۳۰ صبح احتمالا

  206. سلام استاد من ورودی امسال دانشجوی روزانه دانشگاه شیراز ،
    ببخشید بخوام ترم بعد رو مرخصی بگیرم باید چه جور دلیلی رو بیارم که با مرخصی من موافقت بشه ؟ آخه خیلی جاها میگن به راحتی مرخصی نمیدن مگر دلیلت محکم باشه واقعا اینجوریاس؟

    1. سلام
      ترم اول نمیدن
      یک ترم پاس کن
      برای ترم بعدی بهت مرخصی میدهند

  207. سلام استاد وقت بخیر من یه جورایی وسواس مطالعاتی دارم جوری ک نزدیک 20 صفحه زیستو تو 6 ساعت میخونم جوری ک جزوه بزارم کنار میتونم از بر 20 صفحه بگم ولی مثلا یهو زیستم با تست زدنش میشه 8 ساعت همش ی حسه بدی دارم ک توی یه روز کلا دو تا درس یا نهایتا سه تا میشه و یه جورایی وقت کم میارم چیکار کنم؟

    1. سبام
      حجم کمتر بذار ولی سعی کن چندبار مبحث برای خودت بذاری و مطالعه کنی
      دوم اینکه تا جایی که میشه سعی کن با یکدور مطالعه بگذری از آموزش و بقیه داستان در قالب تست و بررسی پاسخنامه اش یاد بگیری

  208. سلام و عرض ادب خدمت استاد عزیز
    من فارغ التحصیل رشته ریاضی سال 95 هستم ( دیپلم و پیش دانشگاهی ) ، قصد شرکت در کنکور تجربی 1402 رودارم . چند سوال دارم ممنون میشم راهنمایی ام کنید .
    1- در مطلب ارائه شده فرمودید فارغ التحصیلان ریاضی برای درس زیست شناسی نیاز به ترمیم ندارند و ملاک همون درصد است ؟ ( سابقه ای از درس زیست شناسی ندارم ) برای سایر دروس تجربی چی ؟ ممنون میشم بیشتر توضیح بدید .
    2- در خصوص دروس مشترک هم ممنون میشم راهنمایی کنید که آیا باید دوباره امتحان بدم یا مال همون رشته ریاضی ام کافیه ؟
    3- آخرین سوال هم اینکه دروس علوم اجتماعی و بهداشت سلامت رو باید امتحان بدم ؟ در نظام قدیم تا جایی که یادمه همچین دروسی نداشتیم

    1. سلام
      این پست چندبار ویرایش و بازنویسی شده اونم بخاطر اینکه قوانین خیلی اومد و رفت و تغییر کرد

      الان حرف قطعی و آخر اینه که شما باید حتما زیست دوازدهم نهایی امتحان بدی و سابقه تحصیلی مطابق بچه های نظام خودت (سالی ـ واحدی ) از این درس داشته باشی
      نیاز به امتحان در درس دیگری هم نیست

      1. سپاس بسیار از شما استاد عزیز . دو سوال دیگر هم دارم ممنون میشم راهنمایی ام کنید :

        1- مثلا در درسی مثل زمین شناسی و دروس پیش دانشگاهی تجربی (که 10 درصد براش ارزش قائل شدند ) رو با توجه به ریاضی بودنم در سابقهام ندارم واز طرفی براش امتحانی هم در نظر نگرفتند که سابقه ای ایجاد بشه و صرفا طبق برنامه ای که اعلام کردند برای دیماه فقط دروس دوازدهم تجربی است ؛ تکلیف اونا چی میشه ؟
        2- با ترمیم و ایجاد سابقه ( به وسیله امتحان نهایی تا قبل از کنکور 1402 ) این نمرات صرفا برای کنکور 1402 لحاظ میشه و برای کنکور سال دیگه باید مجدد ترمیم امتحان بدم یا برای کنکور های بعدی هم اینا به سنجش ارسال میشه ؟

        سپاس از شما استاد گرامی

        1. سلام
          هر درسی ترمیم کنی برای سووم و پیش دانشگاهی توامان حساب میشه اگر بخواهی و این قانون جدیده
          یکبار هم ترمیم کنی دیگه تا هر سالی دوست داشته باشی کنکور بدی اثر خودش داره

          1. سلام
            استاد من فارغ التحصیل نظام قدیم ( ۱۳۹۵ ) رشته ریاضی هستم که قصد شرکت در کنکور تجربی امسال رو دارم . الان چند روز هست که دارم از آموزش و پرورش قم پیگیر میشم میگن که بخشنامه برای گروه دانش آموزان فارغ‌التحصیل نظام قدیم مثل من نیومده و احتمالا به دی نمیرسه و نیزه تا خرداد . راست میگن ؟ پس این برنامه امتحانی دی ماه که وزارت برای ترمیم و ایجاد سابقه بیرون داده چیه ؟ ممنون میشم راهنمایی ام کنید کاملا گیج شدم. سپاس بسیار 🙏

          2. سلام
            مشکلی برای ترمیم نداری برای هر درسی که کم شدی
            اما درس زیست را باید اجبارا نهایی دوازدهم اش شرکت کنی و سابقه تحصیلی بسازی

  209. سلام, برای کنکور زبان فقط عمومی هارو لازمه ترمیم کنم؟ و برای ترمیم دی ماه تا کی مهلت ثبت نام هست؟ ممنون میشم جواب بدین🙏

    1. مدارس بزرگسالان تشریف ببرید
      حتما هم ترمیم کنید اگر زیر ۱۹ نمره داری

    2. سلام
      مدارس بزرگسالان برو برای ثبت نام
      وقت ترمیم دی هنوزم هست

      حتما هم نمرات عمومی زیر ۱۹ ترمیم کن

  210. سلام استاد، من دیپلم نظام قدیمم سال 91نمرات دیپلمم همه زیر 15 اما سال 95 ترمیم معدل شرکت کردم نمرات فیزیک و شیمیم 19 و 20 شد الان که میخوام دوباره شرکت کنم این دوتا درس رو هم باید شرکت کنم یا همین نمرات حساب میشه چون ترمیمی هستند میترسم حساب نکنن؟ و اینکه ما که نظام قدیم هستیم باید دوتا درس نظام جدید رو هم امتحان بدیم؟؟ تکلیف زبان فارسی و زمین شناسی چی میشه؟ تو رو خدا جواب بدین

    1. سلام
      هرچی در ادبیات بگیر برای زبان فارسی هم ثبت میشه
      زمین شناسی از امتحان پایه یازدهم میتونید ترمیم کنید

      خبر خوب هم اینه که فرصت ترمیم به شما هم خواهند داد دوباره ه ه

      1. نظام قدیمیا لازم نیست دو تا درس علوم اجتماعی و سلامت و بهداشت نظام جدید رو امتحان بدن؟ الان میشه عمومی ها رو دیماه امتحان داد اختصاصی ها رو خرداد؟؟ و اینکه میدونم ما نظام قدیما میتونیم ترمیم معدل بدیم منظورم اینه تو بار اول که ترمیم دادم و نمره 19 و 20 گرفتم سال 95 الان باید این دوتا درس و دوباره ترمیم کنم چون خودشون ترمیمی بودن یا همین نمره رو حساب میکنن منظورم اینه این دو تا نمره که تو ترمیم گرفتم ارزش دارن یا الان بی ارزشن؟؟؟

        1. سلام
          بله میشه دروس ترمیمی تقسیم کرد

          نظام قدیمی ها سلامت و هویت باید امتحان بدهند ( دیپلم ۸۴ به قبل )
          نظام سالی واحدی نیاز نیست این دوتا درس امتحان بدهند

  211. با سلام.خسته نباشید.میدونم طولانیه ولی ممنون میشم لطف کنید بخونید.
    استاد من فارغ التحصیل نظام سالی واحدی تجربی هستم و جداول ضرایب دروس سوابق تحصیلی نظام جدید و نظام سالی واحدی تجربی که تو دفترچه ثپت نام کنکور دی 1402 که در صفحه 40 به بعد هست نگاه کردم و ضرایب محاسبه کردم متوجه شدم که تقسیم ضرایب رو سازمان سنجش به این صورت انجام داده که ضرایب دروس نهایی عمومی سوم دبیرستان + پیش دانشگاهی بیشتر میشه واضافه تر مییاد از ضرایب چهار درس عمومی ( فارسی-عربی-دینی -زبان) نظام جدید که وقتی این ضرایب بیشتر رو با هم جمع میکنیم میشه دقیقا مطابق و معادل ضریب درس عمومی سلامت و بهداشت دوازدهم تجربی داخل جدول مربوط به ضرایب سوابق تحصیلی نظام جدید یعنی ضریب 3/44 که این درس در نظام سالی واحدی وجود نداشت و تو جدول ضرایب سوابق تحصیلی نظام سالی واحدی درس زمین شناسی سوم دبیرستان (که درس تخصصی بود) ضریب 2/56 داره که ما درس زمین شناسی جز دروس سوابق تحصیلی دوازدهم تجربی نداریم که ضریبشون معادل سازی و منطبق کنیم با هم ولی وقتی جدول نظام جدید نگاه کنید؛ منطبق و معادل با ضریب درس زمین شناسی سوم دبیرستان؛ درس عمومی هویت اجتماعی اون هم با همون ضریب 2/56 هست که این درس هم مثل زمین شناسی سوم دبیرستان که جز دروس دوازدهم نیست؛ جز دروس سوم دبیرستان نظام سالی واحدی نبوده که سازمان سنجش این دروس ضریبشون اینطور تقسیم و با هم معادل و منطبق کرده داخل جدول که ضرایب کل دروس چه نظام جدید چه نظام سالی واحدی به ضریب کامل 100برسه. از این تقسیم ضرایبی که سازمان سنجش داخل دفترچه ثپت نام کنکور دی انجام داده این به نظر میرسه که ضرایب دروس نهایی سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی باهم + هم معادل و منطبق میشن با ضرایب دروس نهایی دوازدهم و نه سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی مجزا واین یعنی هر نمره ای که تو امتحانات ترمیم معدل بیاریم هم به جای سوم دبیرستان و هم به جای پیش دانشگاهی محسوب میشه و بچه های نظام سالی واحدی اگر نمرات دروس عمومی نهایی ( سوم وپیش دانشگاهی هر دو باهم) و زمین شناسی سومشون خوب نبوده و قصد ترمیم نمرات این دروس و بهتر کردن نمره کل سوابق تحصیلیشون که با نمره کل کنکور جمع میشر دارن ؛ مجبور هستن برای معادل سازی و منطبق شدن ضریب زمین شناسی سوم دبیرستان و ضرایب بیشتری که دروس عمومی سوم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی نسبت به ضرایب چهار درس عمومی نظام جدید دارن ؛ در امتحانات سلامت و بهداشت و هویت اجتماعی هم شرکت کنن متاسفانه هرچند که دروس سلامت و بهداشت و هویت اجتماعی در کنکور نیستن
    البته ضرایب دروس تخصصی نظام سالی واحدی (به جز ضریب درس زمین شناسی سوم دبیرستان که ضریب معادلش در دوازدهم ضریب درس عمومی هویت اجتماعی هست) در جدول ضرایب با ضرایب دروس تخصصی دوازدهم کاملا منطبق هستن مثلا: ( ضریب زیست شناسی سوم دبیرستان + ضریب زیست پیش دانشگاهی= ضریب درس زیست دوازدهم) و فیزیک هم که هم مانند زیست (ضریب فیزیک سوم دبیرستان + ضریب فیزیک پیش دانشگاهی =ضریب فیزیک دوازدهم ) و شیمی و ریاضی هم که فقط در سوم دبیرستان نهایی بود که ضرایبشون کاملا با ضرایب شیمی و ریاضی
    دوازدهم اگر جداول ببینید منطبقه. ببخشید که خیلی طولانی شد ولی برای بیان منظورم مجبور شدم اینطور طولانی بنویسم .امیدوارم منظورم رسونده باشم.اگر اینطورکه نوشتم درست نیست ممنون میشم لطف کنید و شما درستش بفرمایید.من از چندین نفر هم پرسیدم اینطور گفتن ولی چون آموزش و پرورش شفاف سازی نکرده مبهمه. باتشکر.

    1. سلام
      برای این مورد خاص ( زمین شناسی ) فکر کردند و گفتند با امتحان پایه یازدهم دبیرستان میشه ترمیم کنید
      البته عجیب هست ی قدری چون یازدهمی ها اصلا نهایی ندارند ولی همچین چیزی ذکر شده

  212. سلام استاد، تغییر رشته ای ریاضی به تجربی نظام سالی واحدی ام و فقط نمرات دیپلم ام نهایی بوده، شما فرمودین فقط زیست تو تخصصی ها غیر مشترک محسوب میشه، قبلا تا جاییکه یادمه می فرمودین که فقط شیمی مشترکه، اگه چیزی تغییر کرده میشه بفرمائید تا بخونیمش، من در جریان نیستم

  213. سلام ببخشید یعنی الان بهتربن کار اینه که عمومی رو دی بدیم و اختصاصی رو خرداد؟ ممکنه بعدا بگن اونایی که یه بار خرداد بعضی از درسا رو ترمیم کردن دیگه خرداد نمیتونن؟ من ازاین میترسم. نمرات اختصاصیم پایین هستن نمیتونم دی ترمیم کنم. بعد ممکنه تو دی سوالای عمومی سخت طراحی بشن؟ واقعا ارزش داره ریسک کنم و عمومیا رو دی بدم؟

  214. سلام و وقت به خیر استاد. به نظر شما دینی و زبان ۱۹ و اجتماعی ۱۸.۵ نیاز به ترمیم دارن؟

  215. سلام من فارغ التحصیل قبل از ۸۴ هستم بخشنامه اومده که باید ترمیم کنید امکانش هست که انجام ندیم یا اگرحتمی چه دروسی باید ترمیم کنیم وسوال دیگم اگه دروس زیاد پیشنهاد شما چیه با وقت کمی که داریم

  216. سلامو خسته نباشید
    بعد کنکور دی ماه رتبه میدن یانه؟
    اخه میگن رتبه و تراز کنکور دی ماه میمونه بعد کنکور تیر ماه و فقط بعد کنکور دی درصد خام میدن؟
    شما اطلاعی دارین درباره این؟

    1. سلام
      رتبه بندی که نمیشه کرد الان
      مرداد سال دیگه رتبه میاد و اسفند فقط درصد میدن

  217. سلام وقتتون بخیر ببخشید دانشجو پیام نور می‌تونه ترمیم معدل نهایی بکنه یا باید انصراف بده
    چون برای ترمیم معدل مدرک دیپلم لازمه.

    1. سلام
      با گواهی دیپلم هم میشه
      نیاز نیست انصراف بدی از دانشگاه

  218. سلام وقت بخیر
    رشته انسانی ام وحدود ۵ تا درس رو مردودم
    برای دی ثبت نام نکردم و قصد دارم خرداد ترمیم معدل بدم
    اما گفتن که نمیشه بدون دیپلم و پاس کردن درسایی که افتادم ترمیم انجام بدم
    نمرات و معدل دوازدهمم خیلی پایینه
    بنظرتون کنکور امسال بدون ترمیم معدل و با این نمره های پایین برام بی فایده نیس؟
    چیکار کنم بنظر شما؟

    1. سلام
      اول باید دروس پاس کنی و بعد بری برای ترمیم
      من جای شما بودم انقدر خوب میخوندم که برسم با نمره خوب پاس کنم و دیگه ترمیم و .. نشوم

      1. سلام روزتون بخیر. من سه سوال دارم.
        ۱:ماها که نظام قدیم هستیم و درس زمین شناسی داشتیم و نمره ی درس زمین شناسیمون پایینه،الان چطور باید ترمیم کنیم در صورتی که در نظام جدید در امتحانات کتبی زمین شناسی ندارن؟

        ۲:و تکلیف دروس هویت اجتماعی و بهداشت که ما کلا نداشتیم چی میشه؟ ایا باید امتحان بدیم؟

        ۳:معدل کل از چهل درصد حساب میشه یا هر کدوم از دروس بصورت جداگانه از چهل درصد حساب میشن؟
        مثلا نمره ی زمین شناسی فقط روی زمین شناسی تاثیر بذاره و…
        یا کل نمره ی کتبی روی تک تک دروس تاثیر درصدی میذاره؟

        ۴:ما که هم زبان فارسی داشتیم هم ادبیات،برای درس ادبیاتمون کدوم نمره در نظر گرفته میشه؟

        1. ۱ . با امتحان از پایه ۱۱ ترمیم میشه ـ البته اگر امتحانش نهایی باشه
          ۲ . نیاز به امتحان این دروس نیست شما سالی واحدی هستید و ۴۰ درصد نهایی تون بدون این دو درس ساخته میشه
          ۳ . معدلی نیست . نمره تک تک درس ملاک هست وپ تاثیر داره
          ۴ . نمره ادبیات ۱۲ شما بجای ادب و زبان فارسی نظام سالی در نظر میگیرند

  219. سلام وقتتون بخیر من نظام قدیمم و زمین رو 18/5 گرفتم فارسی پیش رو هم 18/75 شدم به نظرتون غیر از تخصصی هام که میخوام ترمیم بزنم این دوتا درس لازمه که ترمیم شه؟ خصوصا زمین؟ ممنونم

      1. سلام مجدد. استاد میشه برای قبولی تو رشته پزشکی(بدون شهریه)حداقل نمره نهایی واسه تخصصیا و عمومیا رو بگید ممنون

  220. سلام وقت بخیر
    من میخواستم بدونم برای گرفتن بهترین نمره تو امتحانات نهایی چه منابعی خوبه؟ چه کتابی بهتره بگیرم؟ یا از کجا میتونم تو این مورد اطلاعات کسب کنم چون امسال میخوام کنکور غیر مرتبط با دیپلمم بدم و باید دوباره تو ترمیم ها شرکت کنم و برام مهمه نمره‌م خوب باشه، ممنون میشم پاسخ بدید

  221. سلام استاد،سوال دارم من تغییر رشته ای هسم (نظام جدید)ریاضی یودم وکنکور انسانی میدم ،معدل کتبی نهاییع ریاضیم ۱۴،۵۰ بود حالا با اینک درسای تخصصیه انسانی رو ترمیم بدم برا ایجاد سابقع از انسانی و نمرات بالای ۱۸,۱۹ بگیرم اون موقه بازم معدلم ک ۱۴,۵۰ بود رو رتبه کنکورم(انسانی) تاثیر منفی میزاره؟ینی رتبمو خراب میکنه؟با اینک نمراتی ک از ایجاد سابقه میگیزم برای رشتع انسانی بالا باشن بازم این معدلم ممکنه رتبمو خراب کنه؟
    و سوال دومم اینه ک درس سلامت بهداشت ک نهایی دادع بودم نمرم ۱۹ بود با درسای انسانی مشترک بود حالا لازمه اون رو هم ترمیم بزنم برا ایجاد سابقه؟

    1. سلام
      نه دیگه تاثیری نداره ولی ایجاد سابقه یا ترمیم معدل کنی
      حتما هم اینکار کن چون به نفع کنکورت هست با این تاثیر مستقیم نمرات نهایی ولی برای نمرات زیر ۱۸/۵ فقط

      1. سلام وقت بخیر
        من تجربی ام اما میخوام کنکور هنر بدم
        باید امتحانات نهایی هنر بدم یا ترمیم معدل شرکت کنم کدوم یکی ؟
        از چ طریق؟

      2. یعنی اگر تجربی باشی معدلت ۱۳.۵باشه بخوای کنمور هنر بدی باید ترمیم معدل تجربی داشته باشی ؟معدل تجربی تاثیر داره روی کنکور هنر و‌سابقه؟

  222. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید میگم فاصله تیر تا کنکور دی تایم مناسبیه واسه قبول شدن تو رشته پزشکی واسه کسی که ۴۰۰ ساعت فیلم داره برا اختصاصیا و کتاب تستم داره؟ و اینکه دیگه چ ماهی باید درس خوندن تموم شه و مرور و آزمون شروع کنه؟
    با تشکر

    1. سلام
      اگه همه قسمت های همه درس ها فیلم نبینه یا وقت دو برابری بذار از فیلم ها تست هم حل کنه میشه

  223. سلام استاد وقت بخیر
    فارغ التحصیل تجربی منطقه ۳ هستم
    معدل کتبیم ۱۷.۶۶ شد اما همه نمراتم ۱۹ و بالای ۱۹ بود ب جز زبان و فیزیک و هویت و سلامت که همینا باعث پایین شدن معدلم شدن حالا با توجه به معدلم تقریبا چ رتبه و درصدایی باید بیارم تا بتونم بینایی سنجی کرمان قبول بشم؟
    بعد بازارکار این رشته چطوره؟ و اینکه حتما باید ادامه بدم تا بتونم درآمد خوبی کسب کنم یا بتونم استاد دانشگاه شم
    ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام
      چون نمره تشریحی کسب کردن راحت تره شدیدا توصیه ترمیم برای نمره زیر ۱۸/۵ دارم
      اگرچه بدون ترمیم هم میشه با اندکی درصد بالاتر این رشته های خوب آپورد ولی خب مسلما سخت تره

  224. سلام استاد خسته نباشید وقتتون بخیر…یک سوال غیر مرتبط با تاپیک سپاس گذارتون میشم محبت بفرمایید راهنماییم کنید من داوطلب کنکور دی ماه هستم برای زیست شناسی بخش انسانی جانوری و گیاهی خوندم الان متوجه شدم ممکنه بخش گیاهی با فصل اول و دوم دوازدهم ترکیب بشه نه فرصتشو دارم نه توان یادگیریشو در این زمان کم میخواستم ببینم با نخوندن این دو فصل ممکنه چنتا سوال گیاهی رو از دست بدم؟میشه صلاحدید شما رو بدونم؟سپاس بیکران اجرتون با خدا

    1. سلام
      اگر خیالت نسبتا از خواننده های قبلی راحت هست برگرد این دو فصل باقی مونده رو هم بخون و اگر نه که نیاز نیست

      1. سلام استاد من ماه پیش ترمیم معدل همه درسارو ثبت نام کردم قبل از اینکه ابلاغیه بیاد که میشه دروس رو در دو نوبت تقسیم کرد دو هفته پیش ابلاغیه رو دیدم و با مدرسه تماس گرفتم گفتن نه ما اینکارو نمیکنیم هنوز برامون بخشنامه نیومده گویا داخل کانال تلگرامشون اعلام کرده بودن و منم بخاطر اوضاع نت ندیده بودم الان که مجدد بهشون زنگ زدم گفتن نمیتونی تقسیم کنی امتحانم ندی همون نمره قبلت ثبت میشه و امکان درخواست مجدد برای ترمیم نداری؟ من چیکار کنم؟ برم آموزش پرورش برام کاری میکنن؟

        1. سلام
          ناهماهنگی از خودشون بوده ولی برات کاری نمی کنند
          همه همین دی امتحان بده تموم بشه

  225. سلام من برای زیست شناسی و سلامت و هویت ترمیم معدل ثبت نام کردم اما میخواهم درس زیست شناسی خرداد بدم بقیه را دی جایی که رفتم ثبت نام کردم گفتند میشه دونوبت هم خرداد و بعضی درس ها تیر ترمیم کنی میتونم زیست الان ندم و انصراف بدم و خرداد ثبت نام کنم ؟

    1. سلام
      از آموزش از راه دور سوال کن که با وجود ثبت نام آیا میشه انصراف داد یا خیر

  226. سلام وقتتون بخیر
    من فارغ‌التحصیل رشتهٔ تجربی با معدل کتبی دیپلم ۱۸/۱۸ هستم
    می خوام تیر ۱۴۰۲ کنکور بدم برای رشتهٔ دندانسازی از پیراپزشکی
    می خواستم بدونم اگه معدلم همین بمونه و ترمیم نکنم و روی کنکور کار کنم امکان قبولی دارم ؟
    از طرفی واسه دانشگاه پیام نور رشتهٔ حسابداری هم اقدام کردم ولی خب می خوام کنکور بدم
    به نظرتون اینا در کنار هم می شه؟

    1. سلام
      معدل خوبی داری
      اگر برات ترمیم خیلی سخته به درصد های خوب کنکور فکر کن و عالی بخون

  227. سلام استاد
    خسته نباشید
    من برای ترمیم معدل هشت درس همین دی ماه ثبت نام کردم و من برای درس ریاضی نتونستم خوب بخونم و امروز هم امتحانشو دادم و خودم می دونم نتیجه خوبی نمیگیرم
    می خواستم بدونم اگر بقیه درس ها رو بالای ۱۸ بگیرم می تونم ریاضی رو جبران کنم
    و اینکه داخل کنکور روی درس ریاضی چه تاثیری داره چقدر کارمو سخت میکنه
    لطفا منو راهنمایی کنین

  228. سلام استاد
    خسته نباشید
    من برای ترمیم معدل همین دی ماه هشت درس رو ثبت نام کردم و برای امتحان ریاضی روز شنبه نتونستم خوب بخونم و خودم می دونم اصلا نتیجه خوبی نمیگیرم و شاید نمره ۱۳ بگیرم نمره ریاضی دیپلمم از این نمره هم کمتره
    می خواستم بدونم اگه بقیه امتحانات رو نمره بالای ۱۸.۳۰ بگیرم می تونم این درس رو جبران کنم ؟
    و داخل کنکور چه درصدی باید بزنم که این درس رو جبران کنم ؟
    لطفا جواب بدین

    1. سلام
      حتما جبران میشه
      بخصوصی که ۲۶ درصد از ۴۰ درصد کار سهم دروس عمومی هست و اونا هم ساده تر هستند

  229. سلام
    من شهریور ماه ترمیم معدل کردم واسه دو درس ، نتیجه و نمرات رو از کجا می تونم ببینم ؟

  230. سلام اگه نمره ترمیم معدل کمتر از 10 باشه مشکلی ایجاد میکنه یا نه همون نمره خرداد بالای 10 حساب میشه ؟

    1. اگر در ترمیم نمره کم بیاری همان نمره قبلی برات حساب میشه

  231. با سلام و احترام
    نظام سالی واحدی با دیپلم ریاضی نهایی سال ۸۶ و پیش دانشگاهی انسانی غیر نهایی سال ۸۷.
    دارای سوابق تحصیلی در نمرات تخصصی ریاضی فیزیک و عمومی نهایی سال ۸۶ هستم و دارای کد سوابق تحصیلی هستم که قبلا نمرات سوابق ریاضی فیزیک از اموزش وپروش به سنجش ارسال شده
    دارای دیپلم ریاضی فیزیک و پیش دانشگاهی انسانی هستم در زمان ما در سال ۸۷ پیش دانشگاهی اجباری نبود ولی یکدفعه اعلام کردن اجباری هست و مجبور شدم فورا پیش انسانی بگیرم
    با دیپلم ریاضی ۸۶ و پیش انسانی ۸۷داوطلب کنکور انسانی۱۴۰۲ هستم
    اصلا تمایلی به شرکت در امتحانات نهایی سال ۱۲ انسانی و گرفتن مدرک دیپلم جدید و یا اصلا ترمیم معدل ندارم
    آیا با توجه به شرایطی که بیان کردم اجازه شرکت در کنکور انسانی سال ۱۴۰۲ را دارم
    اگر مثلا ۴۰ درصد سوابق ۰ قرار دهند اجازه میدهند در ۶۰ درصد کنکور شرکت کنیم و در دانشگاه های شهریه پرداز قبول شویم
    آیا با توجه به شرایطی که بیان کردم اجازه شرکت در کنکور و قبول شدن با همان ۶۰ درصد کنکور را میدهند
    هدف دانشگاه های شهریه پرداز هست

    1. سلام
      کنکور تیر ۱۴۰۲ انسانی میتونی راحت شرکت کنی
      خرداد دروس تخصصی انسانی سابقه تحصیلی ایجاد کن

      1. اگر اصلا تمایل نداشته باشم در خرداد سابقه تحصیلی برای کنکور انسانی ایجاد کنم آیا اشکالی پیش میاد ؟؟؟یعنی فقط با سابقه ریاضی کنکور انسانی شرکت کنم و با همان سابقه ریاضی در کنکور انسانی قبول بشم مثلا اگر سابقه در رشته انسانی ایجاد نکنم و در کنکور قبول بشم ایا قبولی لغو میشه و مجبور میکنند که دیپلم انسانی بگیرم

        1. اینکار شاید به ظاهر وقت گیر بشه ولی چون نهایی در کنکور تاثیر مستقیم داره ارزش داره و نمره آوردن از نهایی به مراتب ساده تر از درصد خوب آوردن از کنکوره
          بهتره که ترمیم معدل انجام بدید

          https://alirezaafshar.org/%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d9%85%db%8c%d9%85-%d9%85%d8%b9%d8%af%d9%84-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1/

          1. بله شما درست می‌فرمائید شرکت در امتحانات ارزش داره ولی من تازه شروع کردم به درس خوندن و اصلا شرایط امتحان تشریحی دروس انسانی و کسب نمره بالا ندارم مخصوصا اینکه حجم دروس انسانی برای کنکور زیاد هست و چندین سال از کنکور دور بودم،اگر در امتحانات نهایی سال ۱۲ انسانی اصلا ثبت نام نکنم و دیپلم جدید نگیرم ویا اصلا ترمیم معدل انجام ندم،بعدا قبولی کنکور لغو نمیکنند؟؟ و ایا میشود با همان ۶۰ درصد میشود کنکور شرکت کرد و شهریه پرداز تهران قبول شد؟
            هدفم قبولی در روزانه و شبانه نیست چون دیر شروع کردم و هدفم شهریه پرداز هست

          2. سلام
            از نظر قانونی هیچ مشکلی نداره و میتونی بدون ترمیم معدل و نهایی هم کنکور بدی ولی خب تاثیر نمراتی که نهایی کم داری و یا سابقه تحصیلی نداری برات به ضرر میشه

  232. سلام استاد ببخشید من الان گیج شدم
    من معدل کتبی نهاییم ۱۳ هست همه میگن معدل کتبی تاثیر قطعی داره بعد من الان ترمیم کنم نمراتم بهتر بشن میگن معدل تغییری نمیکنه که!
    یعنی همون معدل قبل رو لحاظ میکنن پس چه فایده حتی نمره هام بهتر بشن؟؟
    میشه توضیح بدید

    1. معدل مهم نیست
      ریز نمرات کتبی نهایی ملاک هست که اون باید اصلاح بشه وقتی ترمیم کنی از آموزش و پرورش برای سنجش ارسال میشه

  233. تمام نمراتم هم 13هست.تو ترمیم خرداد حداکثر3تاعمومی ویه تخصصی درتوانم هست 20شم بقیه دروس هم13ودرصدهای کنکورهم 30بتونم بزنم یعنی سهتا عمومی 20ویه تخصصی 20بقیه هم13باشه؟پیزا پزشکی ازاد هم نمیارم مث مامایی؟پزشکی ازادچی؟

    1. هرچقدر نمره نهایی کمتری داشته باشی مجبوری درصدهای بالاتری بزنی

  234. سلام وقتتون بخیر
    من ۱۴۰۲ دیپلم فنی حرفه ای می گیرم می خوام کنکور ریاضی شرکت کنم می خواستم بدونم برای ایجاد سابقه تحصیلی چیکار باید بکنم می توانم خرادد ماه شرکت کنم ؟ و اینکه کجا باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنم ؟
    یا اینکه برای هنرستانی ها سابقه تحصیلی صفر در نظر گرفته میشه ؟

    1. سلام
      باید خرداد امتحان های نهایی دروس دوازدهم بدی
      اگر بعد از خرداد ۴۰۲ امتحان بدی مثلا شهریور و دی و … برای کنکور سال ۴۰۳ سهمیه داری

  235. سلام استاد یه سوال دارم لطف می کنید جواب بدید
    فرض کنید ما که دوازدهم هستیم در خرداد امتحان نهایی رو بد بدیم. از طرفی کنکور رو خیلی عالی بدیم طوری که از بابت کنکور خیالمون راحت باشه. ولی بخاطر نمره نهایی بد اون رشته ای که می خوایم قبول نشیم. حالا اعلام کردن که نتیجه کنکور تا دوسال اعتبار داره. اگر ما بخوایم دی ۱۴۰۲ نمرات نهایی رو ترمیم کنیم که قاعدتا به کنکور ۱۴۰۲ نمیرسه و میره برای ۱۴۰۳. سوالم اینه اون نتیجه کنکوری که دو سال اعتبار داره با امتحان نهاییِ خرداده؟ یعنی اگر دیماه بعدیش ترمیم کنیم در کنکور تیر ۱۴۰۲ تاثیر نداره چون بعدشه؟
    ممنون.

    1. سلام
      نتیجه کنکور تیر ۱۴۰۲ با معدل و نمرات نهایی همون موقع شما ساخته شده و دی ماه ترمیم کنی به شرطی تاثیر میذاره که کنکور دی ۱۴۰۲ یا تیر ۱۴۰۳ شرکت کنید
      البته بهت حق میدم این سوال مطرح کردی چون سنجش ماشاله هیچ اطلاعی درباره این ابهامات نمیده
      اگر دی ۱۴۰۲ ترمیم کردی کنکور جدیدی باید بدی که آموزش و پرورش اون نمرات برای سنجش ارسال کنه و در مرداد ۱۴۰۳ در رتبه نهایی شما اثر گذار بشه

      واضح بود ؟؟؟؟

  236. یعنی با نتیجه کنکور تیر 1402 و ترمیم دیماه 1402 میشه برای انتخاب رشته 1403 اقدام کرد؟؟ ( چون دو سال نتیجه کنکور اعتبار داره؟! )

    1. سلام
      نتیجه کنکور تیر ۱۴۰۲ با معدل و نمرات نهایی همون موقع شما ساخته شده و دی ماه ترمیم کنی به شرطی تاثیر میذاره که کنکور دی ۱۴۰۲ یا تیر ۱۴۰۳ شرکت کنید
      البته بهت حق میدم این سوال مطرح کردی چون سنجش ماشاله هیچ اطلاعی درباره این ابهامات نمیده

  237. سلام من زیست شیمی وفیزیک کتاب تستهایم چاپ 99 هستن میشه باهمینا برای کنکور1402بخونم

  238. سلام زیست دهم چاپ 1401 تغیرات زیادی داشته ولی سنجش اعلام کرده تو کنکور1401 زیست دهم چاب 99 باشه پس نیاز جدید بخرم؟

  239. شما توسایتتون گفنین زیست دهم چاب1401کلی تعیر داشته ومنبع جدید بگیرین ومن خودم کتاب درسی دهم چاپ99با1401مقایه کردم تغیر نداشته

  240. سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم کی میشه برای ترمیم معدل خرداد ثبت نام کرد

  241. سلام آقای دکتر افشار
    من رشته تجربی نظام جدید هستم و معدلم حدودا 17.5 هست.منطقه 2 هستم و رتبه ای که مد نظرمه بین 2 هزار تا 3 هزار است واسه قبولی پزشکی تیپ سه
    درصدای اختصاصیم تو آزمون آزمایشی ها همیشه اینجوری بوده ریاضی و فیزیک 90 به بالا (تو چند تا آزمون هم ریاضی 100 زدم) و شیمی بین 60 تا 70 و زیست بین 50 تا 60 و زمین هم 60 تا 70 میزدم تو آزمونا. اگه حدود درصد هام تو کنکور تجربی 1402 تو همین بازه باشه میشه بدون ترمیم معدل با همون معدل 17.5 میتونم به رتبه ای که مد نظرم هست بین دو هزار تا سه هزار برسم یا معدلم رتبه رو خراب میکنه ؟

    1. سلام
      بهتره معدل ات بهتر کنی چون ریسک درصد بالا آوردن زیاده ولی میشه روی نمرات نهایی بیشتر حساب کرد

      1. سلام
        استاد من ترمیم معدل رفتم ولی فکر میکنم نمره هام رو همون رنج و سلامت بهداشتم فکر میکنم اگر دو نمره زیاد شده باش آیا من شانس قبولی با توجه به ۶۰ درصد کنکور رو در رشته تاپ تجربی دارم

        ریاضی۱۷/۷۵ فیزیک۱۷/۷۵ شیمی ۱۷/۵
        زیست۱۷/۷۵ دینی۱۹ فارسی ۱۷ عربی۱۸ زبان۱۰/۷۵ سلامت بهداشت۱۲/۵
        اگر احیانن همین نمرات شد آیا میشه با کنکور جبران کرد

  242. سلام اقای افشار
    وقتتون بخیر
    خداقوت
    من میخواستم مدت باقی مونده تا کنکور دی ماه، روزانه یه تایمی برای زمین شناسی بذارم.
    بنظرتون کدوم فصل ها به ترتیب هم راحت تر هستن خوندنشون هم تستاشون خوب و راحت حل میشه؟
    لطف میکنین به ترتیب بگین کدوما بهترن؟
    یاعلی

  243. سلام وقت بخیر
    استاد من نمره هام خیلی خوب نیست ولی ترمیم هم که رفتم انگار دوباره همون نمره هارا دارم میگیرم 😪
    ریاضی ۱۷/۷۵
    شیمی۱۷/۵
    فیزیک۱۷/۷۵
    زیست۱۷/۷۵
    عربی۱۸
    دینی۱۹
    علوم اجتماعی ۱۸
    زبان۱۰/۷۵😑
    فارسی۱۸
    سلامت و بهداشت ۱۳
    اگر استاد دوباره همین نمره ها شد من شانس قبولی در رشته تاپ تجربی دارم بنا به ۶۰ درصدی که داخل کنکور سلامت و بهداشت دوباره ترمیم رفتم ولی فکر نمیکنم خیلی بالا شده باش ممنونم میشم پاسخ بدید

    1. درصدهای بالاتر بزن در کنکور
      کاش هر درسی که خوب نخواندی غیبت میکردی با تبصره ۴ مینداخی خرداد ۱۴۰۲

      1. استاد ممکنه ترمیم معدل دوباره اتفاق بیوفته یعنی من دوباره برم بدم

      2. استاد من معدلم 16/59 شد ترمیم هم رفتم ولی فکر نکنم خیلی تغییر کن نمراتم به خصوص زبان و بهداشتم این رو خیلی کم شدم ولی تخصصیا 17/75
        استاد با این معدل باید قید رشته های تاپ مثل دندانپزشکی و. رو زد؟
        خیلی نگرانم و ترمیم هم رفتم ولی سئوالات چالشی تر و سخت تر از قبل شده و نمیشه مثلاً ۱۸ را بیست رسوند
        با این وجود با معدلی که دارم من میتونم کنکور اون چیز رو که می‌خوام بیارم

        1. سلام
          گرچه نمرات نهایی دوازدهم تاثیر قطعی داره ولی مهمتر درصد های سر جلسه کنکورت هست

  244. استاد شما که سئوال قبلیم رو جواب دادید لطفاً این روهم بهم بگید که من از این فکر و خیال بیام بیرون من معدل بیشتر به خاطر عمومی ها اومد پایین 16/59زبان کلا از پایه خوب نیست برا بهداشت هم امتحان دادم فکر نکنم خیلی نمرم با قبلیه تفاوت داشته باش
    به نظر شما هرکسی این معدل رو داشته باش باید قید دندون پزشکی و.. بزنه چون من ترمیم رفتم و قبلش هم داشتم برا کنکور کار میکردم لطفاً جواب بدید شده کابوس شبانه من😭
    تخصصیا همه نزدیک 18 یعنی17/75
    عربی18 فارسی هم ترمیم فردا میرم انشالله بتونم بیشتر 17بشم ولی غیر از اینا که بخوام بگم بدترین نمره را ازشون گرفتم زبان و بهداشت

  245. سلام استاد خسته نباشید.استاد به نظرتون برای یک تغییر رشته ای از تجربی به ریاضی و پشت کنکوری ،(با دیپلم تجربی البته) و ترمیم و ایجاد سابقه در خرداد ماه .وشروه صفر دی ماه با فیلم اموزشی و کتاب تست میشه به رشته های تاپ و دانشگاه های تاپی مثل امیرکبیر و شریف رسید؟چه رتبه ای برای منطقه ۳ میخواد؟ و در کل رتبه کشوری چی بیاریم که بتونیم دانشگاه های تاپ رشته ریاضی قبول شیم؟

    1. سلام
      رشته ریاضی دستش خیلی بازه
      اعتقاد شخصی دارم که میشه رسید

      1. واقعا ممنونم استاد
        سایت شما واقعا توی مطالب مشاوره ای و اخبار کنکوری و کلا تجزیه و تحلیل مطالب فوق العادس

  246. سلام من دیپلم ریاضی ام راسال۹۸با معدل۱۸/۳۷گرفتم.برای قبولی پزشکی تهران و با توجه به تاثیر قطعی معدل شهریور۱۴۰۱اقدام به اخذ دیپلم در رشته تجربی کردم اما من بعد از اولین امتحان دچار بیماری شدم و اولین امتحان که ریاضی بود رو ۱۹ شدم و ۷ تا از امتحانات رو ۱۰ شدم و زیست و زبان را قبول نشدم حالا من زیست و زبان را برای دی۱۴۰۱ دوباره ثبت نام کردم که قبول شوم که زیست را قبول میشوم اما زبان را نه.چون من دیپلم تجربی ام را برای خرداد۱۴۰۲ نمیگیرم پس نمیتوانم در ترمیم نمره تجربی درخرداد ۱۴۰۲ و برای کنکور تیرشرکت کنم حالا سوال من این است آیا من می‌توانم طبق بخشنامه مانند تمام کسانی که دیپلم ریاصی دارند و می‌خواهند کنکور تجربی شرکت کنند خرداد ۱۴۰۲ یکسری دروس ریاضی را ترمیم بزنم و برای زیست و ریاضی ایجاد سابقه کنم طبق بخشنامه؟یا نمی‌شود چون من برای زیست و زبان نمره دارم.لطفا جواب سوال من را کامل بدهید با سپاس فراوان

    1. سلام
      زبان برابی کنکور ۱۴۰۲ ثبت نام کن و قبول شو و برای کنکور تیر ۱۴۰۲ هیچ مشکلی نداری
      درباره زیست که مشکل حله و مشکلی نیست و ریاضی اگر کم نیست بهش دست نزن

  247. سلام
    ببخشید من پشت کنکوری هستم ودوتا درسو پاس نکردم ودر طرح ترمیم معدل نمی تونم شرکت کنم.
    آیا با معدل کم میشه در کنکور ۱۴۰۲ پزشکی قبول شم

  248. سلام در دفترچه کنکور آمده کسانی که دو دیپلم دارند سوابق دیپلم مرتبط در نطر گرفته میشه.من دیپلم ریاضی دارم. برای دیپلم مجدد تجربی شرکت کردم که همه را قبول شدم به جز یه درس عمومی را.با توجه به اینکه من هنوز موفق به اخذ دیپلم تجربی نشده ام آیا من می‌توانم با دیپلم ریاضی در کنکور تجربی تیر۱۴۰۲شرکت کنم و خرداد۱۴۰۲ دروس عمومی را با دیپلم ریاضی ترمیم بزنم تا۲۶درصد رابگیرم؟یا نمیتوانم چون سوابق تجربی را دارم؟ چه قدر احتمال داره دیپلم تجربی ام را مد نظر قرار دهند.؟نمرات تجربی ام اصلا خوب نیست و حتما احتیاج به ترمیم داره که چون قبول نشدم نمیتوانم خرداد ترمیم بزنم.

    1. سلام
      بله میتونی
      سوابق تجربی هم نداشته باشی میتونی در کنکور باشی فقط اون درس هایی که اختلاف داری تاثیرش نداری

  249. سلام
    من رشتم تجربیه. دیپلم سال ۸۹ و پیش رو سال۹۰ گرفتم .چه درسایی را باید ترمیم کنم؟

    1. فقط پیش دانشگاهی ۴ درس با نمرات دوازدهم ترمیم کن
      چون نهایی نبوده پیش شما

      1. سلام استاد وقت بخیر
        بنده معدلم ۱۶/۵ و ترمیم هم رفتم ولی فکر میکنم همین حدود بشه معدلم اما باهرکه هم کلام میشی و هر کجا در مورد ترمیم میری بینی همه می‌کند معدل ۱۹ به بالا و.. می‌تونند رشته تاپ تجربی برند آیا واقعاً صحت داره ؟! و من که معدلم اینه باید چند درصد بزنم تا بتونم رشته تاپ رو بیارم ممنونم یاعلی

  250. سلام وقت بخیر.
    بنده معدلم 16/۵ و رشته تجربی هستم ترمیم رفتم بنا به دلایلی نتونستم خوب. بدم ولی با هر کس که هم کلام میشی میگه نه نمیاری رشته تاپ تجربی آیا واقعا صحت داره که فقط اونایی می‌تونند قبول شند که معلدشون خیلی خوب باش ؟ و اینکه با این معدل باید حداقل چند درصد در کنکور بزنیم تا رشته تاپ قبول شیم
    ممنونم یاعلی

    1. سلام
      درباره این مساله دیشب در کانال تلگرام صحبت کردم
      فکر میکنم هر کسی خوب بخوانه بتونه به موفقیت و قبولی برسه

      1. ممنون فقط اینکه استاد برای دانشگاه آزاد هم مثلاً دندان بخوای با این معدل ۱۶/۵ شما میتونید بگید چطور باید درصد ها باش بالای چند درصد باید بزنم ممنونم🌿🌺

  251. سلام استاد وقت بخیر
    بنده معدلم ۱۶/۵ و ترمیم هم رفتم ولی فکر میکنم همین حدود بشه معدلم اما باهرکه هم کلام میشی و هر کجا در مورد ترمیم میری بینی همه می‌کند معدل ۱۹ به بالا و.. می‌تونند رشته تاپ تجربی برند آیا واقعاً صحت داره ؟! و من که معدلم اینه باید چند درصد بزنم تا بتونم رشته تاپ رو بیارم ممنونم یاعلی

  252. با سلام و احترام
    من کد دانش آموزی پیش دانشگاهی در زمان ثبت نام درست نوشته بودم
    کد دانش آموزی دیپلم و پیش دانشگاهی دقیقا یکسان بوده و روی کارنامه های دیپلم و پیش دانشگاهی نوشته شده بود
    الان که کارت آزمون پرینت گرفتم دیدم که ۳ تا صفر اضافه در پشت شماره دانش آموزی پیش دانشگاهی گذاشته من اینکار در زمان ثبت نام انجام ندادم به نظرتون مشکلی پیش میاد یا مهم نیست آیا بعدا قبولی لغو میکنن
    ما چون پیش دانشگاهی نهایی نبوده اصلا کد سوابق پیش نداریم و فقط کد دانش آموزی پیش دانشگاهی داریم که کد دانش آموزی پیش دانشگاهی ۳ تا صفر در پشت عدد اصلی اضافه گذاشته که نمیدونم چرا اینجوری شده
    مثلا حرفی که در سری شناسنامه الف نوشته بود من هر چقدر میزدم الف و ثبت میکردم در نهایت خودش ا گذاشت
    نظام سالی واحدی هستم سال ۸۶ ۸۷

    1. سلام
      حساس نباشید سیستم هم بروز نیست الان و هم باگ زیاد داره
      بخصوص در این موارد
      تیر که سایت سوابق تحصیلی بروز شد میشه کامل در اینباره اصلاحات دید

  253. سلام،ما نظام قدیمی های بعد سال ۸۴ چون ۳۰ درصد از سومه و ۱۰ درصد از پیش و جدیدا ۴۰ درصد از دوازدهم،میخواستم بدونم تو تراز بندی عدالت رعایت میشه؟یعنی دو نفر که همه نمرات نهاییشون بیست باشه ولی نظام قدیم و جدید باشن تراز کل که برای تاثبر سوابق هستش و ۴۰ درصد کنکور برای هر دو یکی میشه این تراز؟یا جدیدا چون ۴۰ درصد از کل هستن بیشتر میشه ترازشون؟

    1. سلام
      نگران این مسائل نباش
      اگر باشی از درس و زندگی میفتی و این به ضررر خودت میشه

  254. ببخشید نظام قدیما ترمیم کنن با دروس دوازدهم ،بعد این نمرات جدید رو میتونن خودشون انتخاب کنن که جای پیش دانشگاهی باشه یا سوم یا هردو؟؟

  255. سلام اقای افشار
    امیدوارم به سوالات من جواب بدید چون کسی نیست که راهنماییم کنه
    سوال اول:این قانون که میگن یه شخص فقط میتونه یه بار ترمیم کنه منظورش واسه همیشه است یا اینکه در طول یه سال تحصیلیه؟
    مثلا من دی ماه امسال شیمی دوازدهم رو ترمیم کردم ایا خرداد یا شهرویر 1402 باز میتونم اونو ترمیم کنم؟
    سوال دوم:کمترین و حداقلی ترین معدل نهایی دوازدهم تجربی ایده ال به نظر شما چقدره؟مثلا معدلم چقدر باشه خیالم واسه کنکور 1402 راحت باشه؟
    سوال سوم:تاثیر معدل در کنکور دی ماه 1403 چقدره؟مبنا امتحانات نهایی پایه دوازدهم هست یا یازدهم؟
    ببخشید که سوالاتم زیاد شد
    واقعا کسی رو ندارم که بتونه درباره این سوالات ذهنم راهنمایی کنه /تو اینترنت هم جواب سوالاتم متاسفانه نیستش 🙁

    1. شرایط شما رو کامل مطالعه کردم
      احتمال ۹۹ درصد دیگه فرصت ترمیم نداری شما
      محکم و جدی برای درصد کنکور وقت بذاری و عالی بخون تا نتیجه بیاد
      مهم اونه نه معدل

  256. سلام استاد خسته نباشید من معدل کل دیپلمم ۱۵ هست و ترمیم معدل شرکت کردم ولی نصف درسا رو غیبت کردم الانم هر چی پیگیری میکنم میگن کاری نمیشه کرد هدفمم پزشکی مشاورا هم میگن باید حداقل میانگین ۷۰ بزنی تو کنکور من الان چه راهی دارم؟؟

    1. نمی تونم بگم باید چند درصد بزنی ولی مسلما درصد بالایی نیازه

  257. سلام من معدل کل دیپلم ام ۱۰ است من موقع امتحانات به دلیل بیماری نتونستم خوب امتحان بدهم.من در ترمیم نمره شرکت کرده ام و همه ی درس ها رو تقریباً۱۹ یا ۲۰ میشم من اگر در کنکور درصد۷۰ بزنم تقریبا آیا می‌توانم پزشکی تهران قبول شوم؟یعنی معدل کل دیپلم من در قبولی پزشکی تهران تاثیر نمی گذارد؟

    1. درصد بالا در کنکور امسال معجزه میکنه چون تا دلت بخواد درسخون کم داریم و تو حاشیه زیاد

  258. سلام وقتتون بخیر
    من واسه ۵ درسیم که داخل کنکورن حدود ۴۰۰ ساعت فیلم دارم که الان تو این ۳ هفته ای که شروع کردم ۴۴ ساعت از فیلما رو گوش دادم همراه تست و الان حدود ۳۵۰ ساعت از فیلمام مونده و چون هدفم دارو هس میخوام حتما آخر فروردین تموم کنم که بعد بتونم مرور و آزمون کافی رو داشته باشم و در ی صورت تموم میشن اینکه روزی ۵ ساعت فیلم گوش بدم و فقط جمعه ها تست بزنم حالا به نظرتون اینجوری خوبه؟ بقیه میگن حتما هر روز باید تست بزنی ولی خب فیلمامم تست دارن و اینکه اگه هرروز بخوام تست بزنم دیگه نمیرسم تموم کنم

    1. برای درس ها یا فصل هایی که شرایط خیلی هم بد نیست بجای فیلم دیدن بیشتر درسنامه بخون و تست بزن تا راه بیفتی زودتر
      فیلم دیدن بدون تست زدن فایده نداره و کمکی بهت نمیمکنه و همه چیز خیلی زود از یادت میره

  259. بعد ی مشکلی تو تست زنی دارم اینکه واسه هر تست حدودا ۵ دیقه وقتم گرفته میشه کمتر از این وق بزارم اصلا تمرکزم بهم میریزه این در صورتیه که واسه کنکور ی دیقه بیشتر وق ندارم چیکار کنم تا بتونم تو ی دیقه تستا رو بزنم؟
    اگه راه حلش زیاد تست زدنه که من فقط جمعه ها وقت تست زدن دارم

    1. تست ساده بزن
      تست تکراری هم کار کن
      تا جایی که میشه اپن بوک اول تست بزن تا دستت راه بیفته و شرایط ات بهتر بشه
      تعداد بیاد بالا مشکل حل میشه

  260. بعد واسه زیستم هم فیلم میبینم هم کتاب درسی رو میخونم ولی وقتی میرم تست بزنم بیشتر سوالا رو غلط میزنم چون کلا متن کتابو میپیچونن منم چون آدمیم که بیشتر حفظ میکنم تا اینکه بفهمم تو تستا به مشکل میخورم ولی خب اونموقه که مدرسه میرفتم یا واسه امتحان نهایی اصلا مشکلی نداشتم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. درس نامه بخوان از یک گفتار بعد برو روی تست ها و همه اش با پاسخنامه ببین
      در اخر هم تحلیل کن از روی متن کتاب درسی و تطبیق بده
      منبع ساده مثل خیلی سبز یا زیر ذره بین مهر و ماه

      https://alirezaafshar.org/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%87-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c/

  261. سلام استاد وقت بخیر
    اینکه میگن از بین کنکور دی و تیر ماه، هر کدوم رو بهتر بدی اونو برات درنظر میگیرن، منظورشون درصدایی که زدی بهتره بوده یا رتبه ای که آوردیه؟

      1. اگه اینجوریه مثلا یه نفر کنکور دی رتبه ۲۰۰ آورده بهترین رتبش بود و ی نفر دیگه کنکور تیر ۲۰۰ آورده و بهترین رتبش بوده، ینی اینجوری همزمان دوتا رتبه یجور داریم؟ :/

        1. رتبه یکی نمیشه چون هم تراز می کنند
          شرایط و تعداد داوطلب و سختی سوال یکی نیست

  262. سلام استاد وقتتون بخیر
    من از فیلمای ی موسسه استفاده میکنم و میخوام ی هفته مونده ب کنکور تیر حتما همایش درسا رو ببینم ولی خب این موسسه همایش نمیزاره میخاسم ببینم میشه از همایشای موسسات دیگه استفاده کنم یا ن چون روشا فرق دارن خوب نیس؟

  263. بعد ببخشید اینکه میگن الان بخاطر تغییر شیوه کنکور حل کردن کنکورای قبل از ۹۹ وقت تلف کردنه راسته؟
    در کل الان واسه کنکور تیر کنکورای چه سالایی رو حل کنم کمک کنندس؟ مث قدیما که میگفتن مثلا کنکور هرسالی مث کنکورای سالای قبلشه
    بعد من ی سری آزمونای جامع با پاسخنما رو واسه کنکور ۹۹ گرفته بودم حالا میخاسم ببینم میتونم واسه کنکور تیر ازشون استفاده کنم؟

  264. سلام وقتتون بخیر استاد
    با معدل ۱۷.۶۶ تجربی طبق سوالای کنکور دی حدودا چ درصدایی بزنم میتونم فرهنگیان آموزش دبستان قبول بشم؟
    منطقه ۳ هستم

  265. سلام وقتتون بخیر
    من دیپلمم سال ۹۶ گرفتم و عمومی هامو بیست شده بودم بجز ادبیات که ۱۹ شد
    دوباره لازمه ترمیم معدل کنم؟ چون نظام قدیم بودم ؟

  266. سلام وقت بخیر
    من دیپلمم سال ۹۶ گرفتم و عمومی هامو بیست شده بودم بجز ادبیات که ۱۹ شد
    دوباره لازمه ترمیم معدل کنم؟ چون نظام قدیم بودم ؟

  267. سلام ببخشید من چندتا سوال داشتم اول که هر سه تا پایرو میتونم ترمیم کنم؟
    بعدشم اگر خرداد ماه ترمیم کنم تاثیرش هم توی کنکور تیره هم کنکور دی ماه؟

    1. بله تاثیر میذاره
      مثل دوازدهمی ها که نهایی خرداد دارند و در تیر تاثیر مستقیم اش میذاره

  268. باسلام و وقت بخیر.
    دیپلم تجربی 86هستم.
    مثلا من زبان نهایی سوم رو 19شدم. زبان پیش دانشگاهی را 13. اگر امتحان ترمیم معدل بدم. نمره جدید به جای کدوم نمره میشینه؟سوال بعدیم هم اینه که دروسی مثل هویت و سلامت هم که ما نداشتم.باید امتحان بدیم؟

    1. سلام
      نیاز به ترمیم یا ایجاد سابقه برای هویت و سلامت نیست برای شما

  269. سلام استاد ترخدا جوابمو بدین دوازدهمی ها اگه خرداد نمرشون خوب نشد میتونن ترمیم بدن

    1. میتونند ولی دیگه برای کنکور ۱۴۰۲ اثر نداره و میره برای ۱۴۰۳

      1. سلام .توروخدا به این سوالم جواب بدید.
        امکان داره قانون ترمیم معدل عوض بکنن و بشه بعد کنکور ترمیم معدل کرد ؟
        مثلا خرداد کنکور بدی شهریور ترمیم کنی .

        1. خیر
          بعد از کنکور دیگه همه چی تمومه و ترمیم کنی به درد کنکور سال بعد ات میخوره

  270. با سلام و احترام
    من در ترمیم معدل در دروس عمومی ثبت نام کردم اما در دو درس نتوانستم شرکت کنم و امتحان ندادم آیا باز میتوانم ثبت نام کنم؟

  271. سلام استاد وقتتون بخیر
    من دیپلم تجربی دارم و متولد ۸۱ هستم میخواسم بدونم میتونم امسال کنکور زبان شرکت کنم و دبیری زبان قبول شم؟
    الان درسای کنکور زبان چی هستن؟ اگه فقط زبان تخصصی داخل کنکورش هس برم کلاس زبان میتونم موفق شم؟ بعد این زبان تخصصی بعد که بخوام تافل بگیرم ب دردم میخوره یا ن؟
    بعد چ درسایی رو باید ترمیم کرد براش؟
    ببخشید زیاد سوال کردم ممنون میشم جوابمو بدین

  272. سلام، وقتتون بخیر، ببخشید میخواستم بپرسم که در شهریور ماه ۱۴۰۲ هم می‌شود برای ترمیم نمرات معدل در امتحانات نهایی شرکت کرد؟

  273. سلام، خسته نباشید، آیا میشه در شهریور ۱۴۰۲هم ترمیم معدل ثبت نام کرد((برای ۱۴۰۳))
    واینکه شهریور ۱۴۰۱ هم ترمیم معدل برگزار شد؟

      1. سلام استاد وقت بخیر
        استاد کارنامه های ترمیم اومد رفتم گرفتم یکباره همه از دم پایین تر شده😵بعضی خاش رو من مسکین بودم اینقدر نمیشم مثلا برا ریاضی رفتم 17.75 رو بالا ببرم یکبار شده17 یا اینکه فیزیک دیگه بدتر از همه از 18 که پارسال گرفتم شده بود 15😐
        استاد من ترمیم رفتم من کلا تمام نمرات دروسم بالاترینش اینه زبان و بهداشتم خوندم ترمیم رفتم بالا نمیره و نرفت هم
        فیزیک و زیست و ریاضی 17.75
        شیمی17.5
        عربی18
        فارسی17
        دینی19
        سلامت 14و زبان11 🤦
        هویت 18
        معدلم شد 16.60 و بیشتر به خاطر زبان پایین که هر کاری کنمم بالا نمیره
        استاد غیر از این ها که دیگه گذشت شانس قبولی داریم لطفاً میشه بگید حداقل چند درصد در کنکور بزنیم من شانس قبولی در رشته تاپ رو دارم ؟!

        لطفاً پاسخ بدید ممنونم ازتون🌺🌺

  274. سلام، آیا آموزش و پرورش برای شهریور هرسال هم امکان ترمیم معدل رو مثل دی وخردادفراهم کرده؟ یعنی میتونم شهریور سال آينده ترمیم شرکت کنم؟

  275. سلام

    ریاضی : ۲۰

    زیست : ۲۰

    شیمی : ۲۰

    فیزیک : ۱۸.۷۵

    دینی : ۲۰

    زبان : ۱۹.۵

    عربی : ۱۹.۲۵

    فارسی : ۱۹.۲۵

    هویت اجتماعی : ۱۹

    سلامت بهداشت : ۱۹.۷۵

    خودم میخوام فقط فیزیک رو ترمیم کنم اگه شما درس دیگه ای رو هم مدنظر دارید که ترمیم کنم به من بگید

    ممنون

  276. سلام ،میشه ۳درس در خرداد ۴۰۲،۳درس در شهریور ۴۰۲ و ۲درس در دی ۴۰۲ ترمیم کرد؟
    من کنکوری تجربی ۴۰۳ هستم و میخواستم بپرسم که:
    ۱:در شهریور ۴۰۱ هم ترمیم برگزار شد یا خیر؟
    ۲:وآیا درشهریور ۴۰۲ هم ترمیم برگزار میشه؟
    چون واقعا ازاینکه ترمیم معدل در شهریور برگزار بشه یا نه اطلاعی ندارم، لطف کنید توضیحی بدید ممنون میشم.

  277. سلام

    ریاضی: ۲۰

    زیست: ۲۰

    شیمی: ۲۰

    فیزیک: ۱۸.۷۵

    دینی: ۲۰

    زبان: ۱۹.۵

    عربی: ۱۹.۲۵

    فارسی: ۱۹.۲۵

    سلامت و بهداشت: ۱۹.۷۵

    هویت اجتماعی : ۱۹

    خودم میخوام فقط درس فیزیک رو ترمیم کنم اگه درس دیگه ای رو مد نظر دارید به من بگید ممنون

  278. سلام استاد وقت بخیر
    استاد کارنامه های ترمیم اومد رفتم گرفتم یکباره همه از دم پایین تر شده😵بعضی خاش رو من مسکین بودم اینقدر نمیشم مثلا برا ریاضی رفتم 17.75 رو بالا ببرم یکبار شده17 یا اینکه فیزیک دیگه بدتر از همه از 18 که پارسال گرفتم شده بود 15😐
    استاد من ترمیم رفتم من کلا تمام نمرات دروسم بالاترینش اینه زبان و بهداشتم خوندم ترمیم رفتم بالا نمیره و نرفت هم
    فیزیک و زیست و ریاضی 17.75
    شیمی17.5
    عربی18
    فارسی17
    دینی19
    سلامت 14و زبان11 🤦
    هویت 18
    معدلم شد 16.60 و بیشتر به خاطر زبان پایین که هر کاری کنمم بالا نمیره

    استاد غیر از این ها که دیگه گذشت شانس قبولی داریم لطفاً میشه بگید حداقل چند درصد در کنکور بزنیم من شانس قبولی در رشته تاپ رو دارم ؟! و اینکه معدل تاثیر داره یا نمره هر درس هر کسی یک کدوم رو میگه

    لطفاً پاسخ بدید ممنونم ازتون🌺🌺

    1. سلام
      فقط برای کسب درصدهای بهتر بجنگ و عالی باش
      ناامید نباش

  279. با سلام و احترام
    ضریب درس جغرافی در کنکور انسانی به تنهایی ۵ هست یا خیر؟؟
    آیا در کنکور انسانی تاریخ و جغرافی هر کدام دارای ضریب ۲.۵ هستند و روی هم دارای ضریب ۵ هستن ؟
    از بین جغرافی و اقتصاد در این فرصت باقی مانده برای شخصی که تازه مطالعه را شروع کرده و چند سال از کنکور دور بوده و تغییر رشته ای هست کدام موثر تر و برای قبولی کمک کننده هست
    سپاسگزارم

    1. اقتصاد خیلی مهمتره
      تاریخ و جغرافیا هم نهایی و هم درصد آزمونت خوب باشه

      1. دقیقا در کنکور انساني ضریب درس جغرافی به تنهایی و بدون در نظر گرفتن درس تاریخ چند هست آیا ضریب این درس جغرافی به تنهایی ۵ هست یا ۲.۵؟؟؟
        ضریب جغرافی ۵ هست یا ۲.۵ در کنکور سراسری
        در کنکور سراسری از بین جغرافی و اقتصاد از کدامیک میتوان درصد خوبی گرفت و آسان تر هست و ضریب بالاتری دارد

        1. صد درصد اقتصاد راحت تره و بالا زدنش هم به صرفه تر چون تک کتابه

  280. باسلام
    آیا دیپلم مجددی ها هم حق تبصره یا تک ماده رو دارند؟(با توجه به اینکه نمره مستمر را غیر حضوری زده)

  281. باسلام
    من دیپلم ریاضی نظام جدید دارم سال قبل برای گرفتن دیپلم تجربی اقدام کردم ولی در درس فارسی قبول نشدم
    من می‌خواهم تیر ماه کنکور تجربی شرکت کنم ایا من میتوانم در خرداد۱۴۰۲برای ترمیم دیپلم ریاضی و ایجاد سابقه در درس زیست و شیمی و فیزیک ثبت نام کنم؟

    1. اگر فارغ التحصیل شدی بله وگرنه نمیتونی ایجاد سابقه کنی مدرسه بزرگسالان مگر قانون جدید بذارن
      فعلا آموزش و پرورش و مدارس بزرگسالان با این قوانینی که تشعع تاثیر معدل مستقیم کنکور شد هم درآمد زایی خوبی دارند و هم حسابی گیج و گنگ شدند و هر روز یک حرفی می زنند

  282. ببخشید درست متوجه نشدم من میخوام مثل کسانی که دیپلم شان با گروه آزمایشی شان یکی نیست شرکت کنم منظورم ترمیم دیپلم خودم و ایجاد سابقه برای دروس غیر مشترک.ایا میتوانم؟

  283. سلام من نتونستم دیپلم دومم را بگیرم آیا می‌توانم آن را حذف کنم بعد دوباره شرکت کنم؟آخه نمراتم اصلا خوب نیست.ترمیم نمره هم نمیتوانم انجام دهم.

  284. سلام خسته نباشید و قتتون بخیر
    ازتون یه سوالی داشتم در مورد اینکه من سال 91 مدرک پیش دانشگاهی رو گرفتم،و اون زمان ۴ درس ما نهایی بود!نمراتشون هم میانگین ۱۷ هست
    اگه بخوام ترمیم کنم باید اون ۴ درس ترمیم بشه فقط یا مثل نظام جدیدها باید ۱۰ تا درس رو امتحان بدم؟

    1. اگر به نظرت کم شدی میتونی ترمیم کنی با امتحان از دروس ۱۲ دبیرستان

  285. سلام خسنه نباشین
    من یه سوال داشتم
    اگر من امسال 1402 توی خرداد ماه ترمیم معدل بدم … در کنکور 1402 تیر ماه / ترمیم معدل تاثیر رو میزاره یا نه ؟

  286. سلام وقتتون بخیر باشه من دانشجوی روزانه هستم قص دارم کنکور بدم میخواستم بپرسم میتونم ترمیم معدل انجام بدم؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  287. سلام استاد وقتتون بخیر ببخشید من فارغ التحصیل نظام قدیم هستم و نمخواستم برای کنکور مبحث هندسه رو بخونم اما از اونجایی که قصد ترمیم معدل دارم و باید ریاضی 3 رو بخونم ناچارم مبحث هندسه رو هم در برنامم جا بدم فقط سوالم این هستش که در ریاضی یازدهم هم دو فصل هندسه داریم آیا این فصل ها پیش نیاز هندسه دوازدهم هستند؟من باید هر دو فصل یازدهم رو بخونم؟هیچ کدوم مجزا نیستند که من کارم سبک تر بشه؟ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      خوشبختانه هندسه ۱۲ ربطی به قبل و بعدش نداره و میشه خودش خواند و منم برای کنکور با هندسه ۱۲ موافق ترم تا هندسه پایه

      1. سلام استادمن دیپلم ریاضی ۹۴هستم میخواستم کنکور تجربی ۱۴۰۲بدم رفتم برای ترمیم فیزیک وشیمی وایحادسابقه برای زیست بم گفتن هردوشو نمیتونی توخردادانجام بدی یا ترمیم یاایجادسابقه یعنی چی این حرفشون اگه درست هست بنظرتون کدوموانجام بدم؟

  288. سلام استادمن دیپلم ریاضی ۹۴هستم میخواستم کنکور تجربی ۱۴۰۲بدم رفتم برای ترمیم فیزیک وشیمی وایحادسابقه برای زیست بم گفتن هردوشو نمیتونی توخردادانجام بدی یا ترمیم یاایجادسابقه یعنی چی این حرفشون اگه درست هست بنظرتون کدوموانجام بدم؟

  289. تو مصوبه ترمیم معدل 1402 این گونه نوشته شده:
    “تبصره 1_به متقاضیانی که قبل از این مصوبه از فرصت ترمیم(موضوع مصوبه جلسه 915 شورای عالی اموزش و پرورش تاریخ 1394/05/26)استفاده نموده اند اجازه داده میشود یک بار دیگر نمرات امتحانات نهایی دروس مورد نظر خود را ترمیم نمایند”
    سوال من اینه که منظور این تصبره ایا اینه که کسانی که قبل مصوبه سال 1394/05/26 ترمیم کرده اند میتونن باز ترمیم کنن؟
    یا این که منظور اینه که مثلا یه فردی خرداد 1401 یه بار ترمیم کرده و این مصوبه هم که تو ابان ماه 1401 اومده ایا این فرد دوباره میتونه ترمیم کنه؟
    اقای افشار منظور این مصوبه چه کسانی هستند؟

  290. سلام خسته نباشید من دیپلم تجربی 97 هستم و میخوام کنکور انسانی بدم سوالم اینه که برای ترمیم معدل باید کل دروس سه سال رو ترمیم معدل کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

  291. سلام ممنون از پاسخگویی تون .
    من درس های دینی بهداشت و هویت بالای 19شدم که نمی خواهم ترمیم کنم و درس های زیست شیمی فیزیک و ادبیات زیر 18شدم که قصد ترمیم دارم . حالا برای ترمیم ریاضی 18.75 و زبان 18.75 و عربی 18.5 شک دارم. میشه راهنمایی کنید .

    1. به نظرم نیازی به ترمیم نیست
      یعنی واجب نیست و تمرکز بذاری برای کنکوری کار کردن تخصصی ها برات بهتره

  292. سلام وقت بخیر
    من دیپلم هنرستان شاخه فنی حرفه ای هستم سال 1401 و پشت کنکور موندم. از اونجاییکه امتحانات ما نهایی نبود الان که تاثیر معدل قطعی هستش من حتما باید برای ترمیم معدل دروس عمومی شرکت کنم؟

  293. سلام استاد من دیپلم تجربی دارم میخوام کنکور هنر بدم.نمره فارسیم ۱۸/عربی۲۰/دینی۱۹.۷۵/زبان۱۹.۵وسلامت و بهداشت ۱۸.۲۵شدم .بنظرتون برای کنکور هنر فارسی ام را ترمیم کنم؟؟و اینکه اگه بخوام ترمیم کنم باید فارسی۳ رشته تجربی را ترمیم کنم یا ایجاد سابقه برای فارسی هنرستان کنم؟ممنون میشم جواب دهید

  294. سلام وقت بخیر
    من نظام قدیم تجربی هستم و لیست امتحان نهایی رو که نگاه میکردم درس زمین بینشون نیست.
    يعنی زمین امتحان نهایی نداره؟
    ما سال سوم زمین رو امتحان نهایی داشتیم همون نمره رو لحاظ میکنن؟
    و زبان فارسی۱۷.۵۰
    عربی۱۸.۲۵
    زبان خارجی۱۷.۷۵
    این درس ها رو نیازه ترمیم کنم؟
    ممنون میشم جواب بدین خیلی سردرگمم کسی هم جواب نمیده🙏🏻

    1. سلام
      هر درسی زیر ۱۸/۵ شدی ترمیم کن
      بخصوص عمومی ها

      زمین هم فعلا تکلیف ترمیم اش مشخص نیست

  295. سلام وقت بخیر
    من دیپلم تجربی نظام جدید دارم ولی الان می‌خوام کنکور ریاضی بدم آیا لازمه دروس گسسته و هندسه دوازدهم که مربوط به رشته ریاضی هست رو امتحان بدم

  296. سلام وقتتون بخیر
    من داوطلب تجربی نظام قدیمم
    خواستم بدونم برای ترمیم معدل باید دروس دوازدهم ‌تجربی نظام جدید چاپ ۱۴۰۱ رو امتحان بدم برای ترمیم؟ و اگر ترمیم کنم ۴۰٪ کنکور رو ما هم مثل نظام جدیدا داریم؟
    زمین شناسی یازدهم نظام جدید رو هم باید ترمیم کنم؟
    سلامت بهداشت و هویت اجتماعی دوازدهم هم باید ترمیم کنم؟

    خیلی ممنون میشم جوابمو بدین چون واقعا کسی جوابمو کامل و دقیق نمیده

    1. نظام قدیم باشی باید همه ترمیم کنی
      سالی واحدی و ترمی واحدی باشی سلامت و هویت نمیخواد

      زمین شناسی هم تا نهایی برگزار نشه یازدهم ترمیم نداره

  297. سلام وقتتون بخیر
    من داوطلب تجربی نظام قدیمم که دیپلمم رو ۹۵ گرفتم و پیش دانشگاهی رو هم سال ۹۶ گرفتم.
    خواستم بدونم برای ترمیم معدل باید دروس دوازدهم ‌تجربی نظام جدید چاپ ۱۴۰۱ رو امتحان بدم برای ترمیم؟ و اگر ترمیم کنم ۴۰٪ کنکور رو ما هم مثل نظام جدیدا داریم؟
    زمین شناسی یازدهم نظام جدید رو هم باید ترمیم کنم؟
    سلامت بهداشت و هویت اجتماعی دوازدهم هم باید ترمیم کنم؟
    و این حقیقت داره که ما نظام قدیما در ترمیم دوازدهم تجربی نظام جدید اگر نمره‌ای گرفتیم میشه هم برای سوم دبیرستان و هم برای پیش دانشگاهی درخواست بدیم که ثبتش کنن؟
    خیلی ممنون میشم جوابمو بدین چون واقعا کسی جوابمو کامل و دقیق نمیده

    1. نظام شما سالی واحدی هست و نه قدیم
      اگر نمره ی پایینی داری از بین ۴ درس تخصصی و ۴ درس عمومی ( زمین در ترمیم نیست) میتونی از پایه ۱۲ امتحان بدی و بهترش کنی
      نیازی به امتحان سلامت و بهداشت و هویت اجتماعی نیست

  298. سلام وقت شما بخیر . من رشته انسانی نظام قدیم هستم اگر بخوام ترمیم معدل انجام بدم میشه فقط دروس عمومی رو ترمیم کنم و چون اصلا نمره ای برای دروس اختصاصی تجربی نداشتم فقط کنکورم محاسبه بشه ؟ ممنون میشم کمکم کنید

    1. دیپلم مجدد تجربی بگیر
      همه درس ها امتحان بدی برات بهتره
      درصد کنکور بدون نمرات نهایی با وجود تاثیر مستقیم اشتباهه

  299. سلام وقتتون بخیر ببخشید میخواستم بدونم با توجه به درجه سختی و ارزشمند بودن تعداد سوالات در فیزیک یازدهم بهتره مبحث الکتریسه ساکن خونده بشه یا جاری؟کدوم اسونتره؟ممنونم

  300. سلام استاد روزبخیر من فارغ التحصیل نظام قدیم هستم میخواستم بپرسم برای ترمیم معدل در دروس ادبیات و عربی همون کتاب دوازدهم رو بخونم کفایت میکنه یا مثلا لازمه که قواعد عربی یازدهم رو هم مطالعه کنم؟ممنونم

  301. عرض سلام و ادب عذر میخوام حذف مبحث محلول از شیمی کار درستیه یا شیمی آلی؟من قصد دارم یکیش رو نخونم شیمی الی احساس میکنم ترکیبی تره از اون طرف محلول هم با اسید و باز ترکیب میشه؟بنظرتون حذف کدوم عقلانی تره؟سپاس بیکران

  302. سلام ببخشید شما جایی رو میشناسید که کتاب درسی رو با هزینه کمتری دریافت کنم؟من نظام قدیمم مدرسه و اموزش و پرورش نداشتن بقیه جاهام هر جلد بین 40 تا 60 تومن میگیرن که من تواناییشو ندارم باید به کجا مراجعه کنم؟

    1. سلام
      معلمین مدارس میتونند از سایت chap.sch.ir کتاب با تعرفه دولتی سفارش بدهند
      وگرنه قیمت آزاد چاپ خونه ها فرق میکنه و زیاد میگیرند اطراف انقلاب

      1. سلام استادخواهش میکنم سوال منوجواب بدین
        من دیپلم ریاضی سالی واحدی هستم الن میخوام کنکورتیرتجربی بدم
        نمره حسابان دیفرانسیل من ۲۰هست
        وفیزیک هم۱۹
        الان باید براکنکورتجربی هم ریاضی ایجادسابقه کنم هم فیزیک وهم زیست
        استادبرا زمین چکارکنم باید امتحان بدم زیست سال سوم رو؟؟

  303. سلام استاد خسته نباشید
    خواستم بدونم قانون ترمیم معدل برای سال کنکور ۱۴۰۳ یعنی ترمیم نمره در شهریور ۱۴۰۲، دی ۱۴۰۲ و خرداد ۱۴۰۳ هم اعمال شده ؟چون فقط یکبار فرصت ترمیم معدل هست و من آمادگی برای امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ و کنکور ۱۴۰۲ رو ندارم میخواستم بدونم ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ هم پا برجاعه؟ چون شنیدم ترمیم معدل سالهای قبلم بوده میپرسم همیشه این قانون هست یا احتمالش هست برش دارن

    1. برای کنکور ۱۴۰۳ در ۴ نوبت میشه ترمیم کرد
      ۳ تا نوبت سال ۱۴۰۲ و خرداد ۱۴۰۳

  304. سلام خسته نباشید
    ببخشید من دیپلم ریاضی سالی واحدی ام و میخام کنکور تجربی بدم
    ترمیم معدل بهتره یا دیپلم مجدد. ميگن توی ترمیم دروس زیست رو نميشه امتحان داد لطفا راهنمایی کنین کدومو شرکت کنم. کارشناسای آموزش پرورش اصلا خودشون تفاوت اينارو نمیدونن و راهنمایی نمیکنن
    ممنون

    1. زیست امتحان بده حتما
      یا با دیپلم مجدد یا با ایجاد سابقه تحصیلی

  305. سلام وقتتون بخیر
    من معدلم نزدیک به ۱۴هستش و دوستم ۱۱
    هزینه ترمیم معدل ت شهر ما برای همه دروس رشته انسانی ۸۰۰تومن
    الان واقعا شرایط پرداخت نداریم
    میشه بدون ترمیم معدل بخونیم؟
    میدونم ترمیم معدل خیلی آسون تر از کنکور ولی هزینش زیادع برا من

  306. سلام وقتتون بخیر من معدلم نزدیک به ۱۴ و دوستم۱۱
    هزینه ترمیم معدل شهر ما واسه همه دروس رشته انسانی ۸۰۰تومن هستش
    و من الان واقعا شرایط پرداخت ندارم
    میشه بدون ترمیم معدل هم قبول شد؟
    بعد عمومی بیشتر الویت داره یا اختصاصی؟

    ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام
      اگر تست زیاد زدی و کار و حجم بالا انجام دادی موفقی
      البته بازم اگر شد ترمیم کنی ارزش داره چون نهایی ساده تره

  307. سلام استاد من نمره عربیم 19 بقیه درسام همه زیر 18 عربی هم همرا بقیه ترمیم بزنم؟

  308. سلام وقتتون بخیر باشه
    ببخشید من خرداد ماه ریاضی 18.5 بردم به نظرتون نیازه این درسو ترمیم کنم یا نه؟ رشتمم تجربیه

  309. سلام وقت بخیر. من در نوبت دیماه ترمیم معدل انجام دادم اما نمراتی که مدنظرم بود نشد حتی بعضی دروس رو پایین تر از نمره قبلی خودم گرفتم .الان برام دوتا سوال پیش اومده/ 1- ایا ممکنه تا یکی دو ماه دیگه یه بخشنامه جدید بیاد و بگه اینایی که در دی ترمیم شرکت کردن میتونن مجددا در خرداد ترمییم بزنن؟ 2- اگر نمرات سوابق تحصیلی پایین باشه اما در کنکور درصدهای خوب کسب کنیم میتونیم میشه فرهنگیان یا رشته های پیراپزشکی قبول شد؟؟

    1. سلام
      فکر نکنم بیاد همچین چیزی

      اگر درصدهات خوب باشه نمرات نه چندان خوبت تا حد زیادی قابل جبران هست

  310. سلام.من فارغ التحصیل سال۹۶ استان دیگه هستم و الان قم هستم چطور میتونم ترمیم معدل رو قم انجام بدم باید چیکارکنم امکانش نیست برم اون شهر قبلی برای ترمیم معدل خواهش میکنم راهنمایی کنید.

  311. سلام استاد وقت بخیر
    با معدل ۱۷.۶۵ تجربی منطقه ۳ چه درصدا و رتبه و ترازی بیارم میتونم دبیری تربیت بدنی قبول شم؟
    بعد واسه این رشته باید خیلی لاغر باشی؟
    آزمون عملی که این رشته داره خیلی سخته؟
    بعد اینم که میگن قد حداقل ۱۶۵ باشه من قدم ۱۶۳ هست اشکال نداره؟

      1. بعد ببخشید استان کرمانم این رشته رو میگیره؟
        چون میگن ممکنه اصلا استان این رشته رو اعلام نیاز نکنه یا فقط واسه آقایون باشه
        در کل این چیزا قبل از ثبت نام واسه آزمون عملی که چند روز قبل از کنکوره مشخص میشن یا ن؟
        ممنون از پاسخگوییتون

      2. ببخشید ظرفیت دبیری تربیت بدنی واسه کنکور ۴۰۲ زیاد شده یا از قبل زیاد بوده؟
        چون میگن سالای قبل فقط ۴-۵ تا استان گرفتن هر استانم نهایت ۷-۸ تا ظرفیت داشته
        لطف میکنید جوابمو بدین

        1. سلام
          فرهنگیان و تربیت بدنی از اساس نیاز هر سال خودشون ظرفیت اعلام می کنند و نیرو جذإ می کنند ولی میدونم که از امسال کمتر نیست

  312. سلام اقای افشار عزیز
    من نظام قدیمم و قبلا ترمیم کردم بنظرم ۹۷ یا ۹۶ بوده خب اما ترمیم خوب نشده و بد معدلم ۱۱ هست
    الان میتونم‌ دوباره ترمیم کنم یا ن؟
    رفتم بزرگسالان گفتن بخشنامه نیومده برو اموزش پرورش
    رفتم اونجا بهم گفتن برو بزرگسال
    اصن پاس میدن فقط
    این بخشنامه ای ک شما ازش میگید و اون تبصره داره
    نشون دادم گفت برای این بخشنامه معتبر نیس
    اون زمان آموزش پرورش عجله ای یه چیزی گفته
    نمیتونی ت ترمیم بکنی😐
    مگه میشه خدایی اصن آقای افشار
    باید چیکار کنم.
    بهم گفت برو پرونده ترمیم انجام بده اما تعهد بده ک اگر نشد ترمیم بکنی گله ای نکنی از این بابت

    1. سلام
      احتمال زیاد چون سال های دور ترمیم کردید الان هم میشه و مشکلی نیست

  313. سلام وقت بخیراستاد. دوتا سوال دارم. 1- من شیمیم خیلی ضعیفه برای مسایل فیلم نگاه میکنم اما برای مفاهیم قصدداشتم درسنامه های کتاب مبتکران رو بخونم که خیلی روان و ساده است اما حجم درسنامه مبتکران خیلی زیاده و برای هر فصل 120 صفحه در سنامه است و اگر درسنامه خیلی سبز بخونم برای مفاهیم شیمی میتونم شیمی رو درصد بالا بزنم؟ 2- دوره های نکته و تست تاملند چطوریه اگر شرکت کنم؟ البته شنیدم این دروه ها برای کسی که شیمی ضعیفی داره خیلی مفید نیست

    1. سلام
      ۸ ماه هست که خیلی ضعیف هست
      پس بیا کلاس نکته و تست شرکت کن و خودت روبراه کن با اون
      منبعی هم که استفاپه میکنی تست های کنکور در اولویتت باشه

  314. سلام وقتتون بخیر ببخشید من امروز به مدرسه بزرگسالان جهت ثبت نام ترمیم معدل مراجعه کردم لیست دروس رو جهت ایجاد سابقه و ترمیم نمره به من نشون دادند دو درس سلامت بهداشت و روان و علوم اجتماعی رو هم داشت من نظام قدیم هستم دیپلم تجربی دارم و کنکور تجربی هم میخوام شرکت کنم ایا باید این دو تا درس رو هم امتحان بدم یا برای نظام قدیمی ها لزومی نداره؟سپاسگزارم

    1. لام
      نیاز به امتحان این دروس نیست
      اینا برای نظام ۳ ۳ ۶ هست و نه شما
      حال اگر دوستان قانون بیارن که همه باید این دو درس امتحان بدهند دیگه من اطلاع ندارم و منطق اش هم نمیدونم
      چوون طبق جداول تاثیر سهمیه و سهم هر درس ، کلیه دروس سالی واحدی مجموع ۴۰ درصد دارند و بهداشت و سلامت اصلا برای شما نیست

  315. سلام من فارغ تحصیل سال 89 هستم
    من باید همه دروس رو ترمیم بزنم؟ دیپلم تجربی دارم و می‌خوام تجربی مجدد شرکت کنم

  316. سلام … من دیماه تو ترمیم نمره تجربی همه درسا شرکت کردم ولی نمراتم خوب نشد… طبق ضرایب تاثیر سوابق تحصیلی تو کنکور ۱۴۰۲ معدلم تقریبا ۱۶ شد… به نظرتون واسه کنکور تجربی آماده بشم و امیدوار باشم که یکبار دیگه فرصت ترمیم نمره بدن یا اینکه تولید سوابق تحصیلی کنم واسه ریاضی؟ اصن با معدل ۱۶ میشه ولی درصدهای خوب میشه پزشکی قبول شد یا نه؟

    1. سلام
      تولید سابقه هم کنی برای ریاضی باز همون تجربی برات حساب می کنند و برات فرقی نمیکنه
      تلاش کن برای درصد بیشتر و بهتر

  317. سلام وقت بخیر
    من نوبت دی ماه چند درس رو ترمیم کردم اما فقط نمره ۲ درس از درسایی که ترمیم کردم تو سایت دیپکد هست ممکنه که نمره ها هنوز کامل وارد نشده باشه؟ چون میگن اگه وارد نشده باشه یعنی نمره ترمیم کمتر بوده ولی به نظر خودم نمرات بالاتری گرفته بودم ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام
      صبر کن تا تیر موقع پرینت کارت ورود به جلسه میاد حتما همه

  318. سلام وقت بخیر ببخشید من نظام قدیم هستم امروز لیست دروس ترمیم معدل رو دیدم دو درس سلامت بهداشت و روان و علوم اجتماعی رو دیدم تکلیف این دو درس برای نظام قدیم ها چیه؟لزومی به امتحان دادن نیست؟من دیپلم تجربی دارم قصد شرکت در کنکور تجربی رو هم دارم این دو تا درس لازم به ایجاد سابقه هست یا خیر؟ممنونم

  319. سلام وقت بخیر
    به نظر شما نمره ۱۸.۵زیست وفیزیک وسلامت خوبه یا بایدترمیم بشه؟

      1. اگه کسی معدلش ۱۶ باشه، باید حداقل درصداش چند باشه تا بتونه رشته های تاپ مثل پزشکی و … رو قبول شه؟

  320. سلام استاد وقتتون بخیر
    من وقتی داخل تخمین رتبه هیوا که براساس کنکور ۴۰۲ هس یعنی فقط ۵ تا درس تجربی داخلش هستن واسه هر درس ۳۰ میزنم و واسه زمین ۶۰ رتبه تو منطقه ۳ میشه ۶۵۰۰ میخواسم ببینم این درسته یعنی اگه همچین درصدایی رو تو کنکور بیاری رتبت تقریبا همین میشه؟

    1. سلام
      این نرم افزار هیچ سورس قابل اعتمادی نداره و صرفا برای جذب مخاطب در سایت ها قرار داده شده
      تا حالا کنکوری با شرایط نبود عمومی و تاثبر قطعی نداشتیم که موسسه ای بیاد و ازش نرم افزار طراحی کنهو تخمین رتبه بزنه

  321. سلام وقت بخیر. درسهایی رو که در دی ترمیم زدم خیلی فرقی نکرد و مثل قبل شد . معدلم تقریبا 16 شده. حالا با این معدل هرکدوم از درسهارو در کنکور حداقل باید چنددرصد بزنم تا فرهنگیان قبول شم یا پرساری و فیزیوتراپی روزانه بیارم؟

  322. سلام وقت بخیر من دوازدهم هستم
    از مدیر مدرسه پرسیدم گفتن اگر شهریور 402 ترمیم بزنم برای کنکور تیر لحاظ میشه
    این موضوع صحت داره یا خیر؟

    1. سلام
      به هیچ عنوان نمیشه
      شهریور دیگه باید منتظر جواب انتخاب رشته باشیم

  323. سلام وقتتون بخیر
    با معدل ۱۷.۶۶ تجربی منطقه ۳ حدودا چ درصدا و ترازی بیارم میتونم فرهنگیان آموزش دبستان قبول شم؟

  324. بعد من میخواسم ی سری مباحث رو از ریاضی و فیزیک و زیست و شیمی و زمین حذف کنم ولی خب تو کنکور میخوام هر کدومو بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بزنم حالا به نظر شما از هر درس چه مباحثی رو حذف کنم بهتره؟

  325. سلام وقت بخیر. من برای مسایل شیمی کنکور فیلم میبینم اما برای مفاهیم نمیدونم چیکارکنم؟ مفاهیم شیمی استاد شیروانی(مال حرف اخر) چطوره ؟؟خوبه؟؟ اصلا برای مفاهیم شیمی فیلم ببینم بهتره یا درسنامه بخونم؟؟ درسنامه چه کتاب کاری برای مفاهیم شیمی بهتره؟ خیلی سبز یا مبتکران؟؟

    1. سلام
      خوبه هر فیلم یا درسنامه ای که متوجه میشی ولی شیمی انقدر حفظی ندارهو مفاهیم داره
      خیلی سبز منبع خوبیه

  326. سلام استاد من خرداد 1401 امتحان نهایی دادم یه درس پاس نشده دارم که در دی ماه همین ماه امتحان دادم و پاس شدم گواهی موقت رو هم گرفتم الان دوباره تو این ماه میتونم ترمیم معدل ثبت نام کنم برای خرداد 1402

    1. اگر الان پاس نشده داشته باشه کسی
      خیر نمیتونی
      ترمیم امسال از دست دادی
      خرداد باید فقط بری همون درس پاس کنی
      شهریور سال دیگه ترمیم انشاله

      اگر همه پاس کردی برای ثبت نام ترمیم خرداد که الان ( اسفند ) هست مشکلی نداری

  327. سلام
    اگر من برای کنکور1402ترمیم معدل انجام بدم مثلا درس هویت رو. دیگه نمیتونم این درس رو برای کنکور 1403ترمیم معدل کنم وهمون نمره ای که در 1402ترمیم معدل کردم لحاظ میشه؟

  328. با سلام
    دوستان من با چند تا از مدارس بزرگسالان در مورد ایجاد سابقه تحصیلی برای دانش آموزان نظام ترمی واحدی (قبل از 84) صحبت کردم
    – عده ای عقیده داشتند که تنها یک امتحان رو شرکت کنم تا سابقه ایجاد بشه و باقی نمرات وارد سیستم می شوند. (مدارس پسران بیشتر این عقیده رو داشتند)
    – مدرسه ای که خودم ثبت نام کردم، گفت زمین شناسی رو بده و غیر از سلامت و علوم اجتماعی ، باقی دروس نهایی رو باید امتحان بدم ( 8 تا درس اصلی عمومی و اختصاصی دوازدهم)
    گویا مسوول اصلی پاسخگو ، قسمت سنجش و امتحان اداره کل منطقه است. تماس گرفتم یکی از مناطق، معاون آموزشی سنجش و امتحانات گفت که تمام دروس نهایی ( از جمله سلامت و علوم اجتماعی) و زمین شناسی رو باید امتحان بدم.
    این بخشنامه ممکنه تغییر کنه…

    1. سلامت و هویت توجیه نداره برای نظام سالی واحدی که قصد ترمیم یا ایجاد سابقه داره

  329. سلام وقتتون بخیر
    فارغ التحصیل تجربی منطقه ۳ هستم
    میخواسم ببینم تو ریاضی و فیزیک و شیمی و زیست چ مباحثی قابل حذفن که پیش نیاز چیز دیگه ای نباشن یا قابل ترکیب نباشن؟
    یعنی خیلیم نمیخوام حذف کنم چون میخوام تو کنکور حتی اگه چن تایی سوال نزدم یا غلط زدم بتونم درصدای مورد نیاز واسه قبولی فرهنگیان آموزش دبستان رو بیارم
    ممنون میشم جوابمو بدین

  330. سلام … معدلم براساس ضرایب تاثیر سوابق تحصیلی تو کنکور تجربی تقریبا ۱۶ هستش… سوالی که داشتم اینه که آیا با این معدل میشه پزشکی قبول شد و حداقل درصدی که باید بزنیم برای هردرس چقدر باشه؟

  331. سلام وقتتون بخیر
    تجربی منطقه ۳ هستم معدل کتبیمم ۱۷ و نیم هس و نمره زیستم ۱۹ شد
    من اگه بخوام کلا درس زیستو حذف کنم و فقط ریاضی و فیزیک و شیمی و زمین بخونم هر کدومو تو کنکور تقریبا چن درصد بزنم میتونم فرهنگیان آموزش دبستان قبول شم؟ اصلا امکان داره زیستو صفر زد ولی فرهنگیان قبول شد؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام
      نمی تونم بگم
      تاثیر نهایی مستقیم در سابقه نبوده تا حالا

  332. سلام استاد من دیلم ریاضی ۸۲ هستم ومیخوام کنکور تجربی ۴۰۳ بدم برا سابقه تحصیلی چه درسایی از چه پایه هایی رو باید امتحان بدم و آیا تو دو نوبت میشه

  333. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید میگم با توجه به‌ اینکه بودجه بندی شیمی دهم و یازدهم تو کنکور ۲۲ سوال هست حالا اگه فقط پایه دهم و یازدهم شیمی رو بخونم و دوازدهمو حذف کنم میتونم به اون سوالا جواب بدم منظورم اینه که ممکنه با دوازدهم ترکیب شن و نتونم جواب بدم؟

    1. سلام
      منطقی هست ولی از دوازدهم فثل ۳ حتما کار کن چون ساده اس

      1. ببخشید یعنی امکان داره که اون ۲۲ سوالی که از پایه دهم و یازدهم شیمی توی کنکور میاد با پایه دوازدهم ترکیب شه؟ چون میترسم دوازدهمو حذف کنم بعد تو کنکور هر ۳ پایه رو ترکیب کننو نتونم جواب بدم
        بعد ی سوال دیگم داشتم اینکه فصل ۳ دوازدهم که گفتین امکان ترکیبش با فصلای دیگه دوازدهم وجود داره؟ یا اینکه مثلا فصل ۱ و ۲ دوازدهم پیش نیازش باشن؟

        1. بهتره توصیفی ها و مباحث ساده و کاربردی شیمی از دوازدهم بخونی تا خیالت از سوالات صحیح و غلط حفظی راحت بشه
          فصل ۳ دوازدهم که گفتم ارزش داره بحونی چون ساده ترین فصل هست

  334. بعد چه مبحثی از شیمی دوازدهم هست که حدودا ۳ تا سوال ازش توی کنکور بیاد و پیش نیازم نداشته باشه و قابل ترکیبم نباشه؟

  335. بعد من الان دارم فقط ریاضی و فیزیک و شیمی میخونم و اینا تا دو هفته دیگه تموم میشن و بعد تو ۳ هفته میخوام زیستو ببندم یعنی اینجوری راحت ترم که اول اینا تموم شن بعد برم سراغ زیست و زمین کلا با اینجوری خوندن راحت ترم اشکال نداره؟

    1. زمین چون حفظی هست بذار اخر ولی زیست الان همزمان کار کن تا جا نمونه

  336. استاد سلام وقتتون بخیر
    بنده سال ۸۸ فارغ التحصیل شدم و قصد شرکت در کنکور تجربی رو دارم. برای ترمیم معدل مدرسه بزرگسالان مراجعه کردم ولی متاسفانه گفتن اگه امتحان شرکت کنم نمرات به صورت دستی داده میشه و وارد سیستم نمیشه و برای کنکور موثر نیست و برای همین تعهد کتبی ازم میخواستن
    خواستم بدونم چه اقدامی باید انجام داد ؟ ممنون میشم از راهنمایی تون

    1. سلام
      من متوجه مفهوم دسته ای این عزیزان نشدم
      اگر رشته تجربی داری بدون دردسر از دروس خودت (نه سلامت و هویت و …) آنهایی که به نظر کم شدی و نیاز به ترمیم دارند رو روبراه کن

  337. سلام لطفا هرچه سریعتر جواب بدید چون خیلی مهمه برام کدوم درس ارزش اینکه از وقتم بزنم و ترمیم کنم را داره ؟ هدفم پزشکیه
    ریاضی 17
    فیزیک 18
    شیمی 16
    ادبیات 19.5
    دینی 19.5
    زبان 16
    سلامت 18.25
    هویت 17.5

    1. قبلا هزار بار گفتم که هر درسی زیر ۱۸/۵ هست ترمیم لازم داره
      بالاترش ارزش نداره

  338. سلام ممنون میشم جواب سوالم بدید.من سال ۹۸ دیپلم ریاضی گرفتم الان میخوام کنکور تجربی بدم چه درسایی باید ترمیم انجام بشه؟؟

  339. سلام استاد وقتتون بخیر.من دیپلم سال ۸۸ ریاضی دارم و میخوام کنکور تجربی شرکت کنم.برای ایجاد سابقه زیست و ترمیم بقیه درسا به مدرسه بزرگسالان رفتم و گفتن نمیشه زیستو ایجاد سابقه کرد و فقط میشه خود رشته ریاضی رو ترمیم کنی و وقتی خیلی اصرار کردم گفت باید تطبیق بزنی و نمیتونی زیست امتحان بدی.باید چیکار کنم استاد؟

    1. سلام
      ایجاد سابقه برای تغییر رشته هاست و درسی مثل زیست برای شما
      اونا با قانون ترمیم معدل میگن نمیشه چون زیستت نهایی ندادی که بخوای ترمیم کنی

  340. سلام خسته نباشید,بنده سال ٩٥دیپلم گرفتم و سالی واحدی هستم, امروز رفتم برای ترمیم معدل و به بنده گفت بهتره درس زمین شناسی,هویت وسلامتو بهداشت رو هم ثبت نام کن,و منم فرم ترمیم رو پر کردم,ولی الان حرفای شماروکه خوندم گفته بودید نیازی نیست مایی که هویت و سلامت رو نداشتیم ترمیم بزنیم,الان بنظره شما میتونم برم و کنسلشون کنم,یا سره امتحانشم نرم برام نمره ای رد نمیشه?ممنون میشه راهنماییم کنید

    1. مطمئن هستم که هویت و سلامت برای شما نیازی نیست چون ۴۰ درصد تاثیر نهایی شما با درس های خودت بسته میشه و دروس نظام جدید
      زمین هم اسم بنویس شاید نهایی گرفتند از شماها

  341. سلام استاد وقت بخیر ببخشید من نظام قدیم هستم و تا الان هیچی نخوندم و میخوام از این به بعد پر قدرت شروع کنم فقط من چون باید ترمیم معدل هم انجام بدم توی دوراهی گیر کردم چون باید کل دوازدهم رو تو همه درسا بخونم و از اونجایی که وقت زیادی ندارم میخوام کنکوری بخونم که بشه یه تیر و دو نشون اما مشاور به من گفته مثلا فصل اسید و باز شیمی یا دینامیک فیزیک برای کنکور سخت تو فصلای دیگه رو بخون برای کنکور اینارو هم با سیرتا پیاز در حد نهایی بخون من نه وقتشو دارم نه جرات همچین ریسکیو به صلاحدید جنابعالی این کار درسته؟ممنون میشم جواب بدین

  342. سلام وقت بخیر ببخشید من فارغ التحصیل 95 هستم الان برای ترمیم باید زمین رو هم بردارم یا مثل سلامت و بهداشت لزومی نداره؟واینکه برای ترمیم عربی و زبان نیازی هست قواعد دهم یازدهمم مرور کنیم یا همون پایه دوازدهم کفایت میکنه؟سپاس بیکران

  343. سلام خسته نباشید ، من با توجه به این دست اون دست کردن فکر میکنیم نمره نهایی امسال که ۱۴۰۲ هستم رو از دست دادم ایا ترمیم معدل برای ۱۴۰۳ هم داریم ?

  344. درود جناب افشار…وقتتون ب نیکی
    بنده پیش دانشگاهی رشته ریاضی سال ۸۱ هستم و می خوام کنکور تجربی شرکت کنم
    اکثر کامنت ها را خوندم اما متوجه نشدم ک تکلیف دیپلمه های قبل ۸۴ چی هست!!!!
    شما در جایی فرمودید ک باید واسه شیمی و عمومی های دوازدهم ترمیم و ایجاد سوابق کنیم و در جایی تنها اکتفا کردن ب درصد کنکور را بیان کردید…

    در کل ما ک سوابق تحصیلی نداریم و در کنکور هم صفر لحاظ می شود. آیا نیاز هست که ترمیم معدل صورت بگیره و باید اقدام کنیم یا خیر؟!

  345. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید کدوم فصلا و مبحثای شیمی قابلیت ترکیب دارن باهم و کدوماشون مستقل هستن؟ زیست چطور؟
    بخش هندسه ریاضی با مباحث دیگه یا درسای دیگه مثل فیزیک میتونه ترکیب شه؟ و آیا پایه دهم و یازدهم فیزیک با پایه دوازدهم میتونن ترکیب شن؟
    بعد کسی که هدفش فرهنگیان باشه و بخواد از الان شروع کنه امکانش هست رتبه لازم واسه قبولی رو بیاره؟
    و سوال آخر اینکه تراز ۷۵۰۰ اینا حدودا چ رتبه ای میشه؟
    ممنون بابت پاسخگوییتون

  346. من نظام قدیمم تجربی و ترمیم همه دروس ثبت نام کردم واس خود دروس تجربی. میتونم کنکور ریاضی بدم چون نظرم عوض شد؟

    1. سلام
      بله میتونی موقع ثبت نام کنکور تیر رشته ریاضی بنویسی

      1. تشکر از شما. الان کدوم نمرات ترمیم به من کمک میکنه؟ من همرو اسم نوشتم. فقط عمومی + ریاضی و فیزیک و شیمی به دردم میخوره؟

  347. من منطقه ۹ دیپلم گرفتم ولی ساکن منطقه ۵ هستم … برای ثبت نام ترمیم نمره حتما باید منطقه ۹ برم؟

  348. سلام وقتتون بخیر
    فارغ التحصیل تجربی هستم
    من از فیلمای آموزشی استفاده میکنم و از همون موسسه ۱۰ آزمون جامعشو ویژه کنکور ۹۹ دارم حالا اواخر اردیبهشت درسام تموم میشن و واسه مرور و آزمون جامع کار کردن تقریبا ی ماه و نیم وق دارم میخواسم ببینم چن تا آزمون جامع باید کار کنم و چ آزمونایی رو کار کنم بهتره و اینکه کدوم کنکورا رو بزنم؟ خارجم باید کار کنم؟ بعد از بین آزمونای خودمو کنکورای داخل و خارج کدوما اولویت باشن؟
    سوال آخرمم اینکه واسه مرور کل درسا چ تایمی رو معمولا پیشنهاد میدین؟
    من خودم تقریبا ی ماه و نیم وق دارم که هم باید مرور کنم همم آزمون جامع کار کنم

    1. مهم نیست درس ها کی تموم میشه روش جمع بندی شناوراز اردیبهشت آغاز کنید و کنارش برنامه جدید هم بخوانید

      1. بعد ببخشید میگم از آزمونای جامعی که واسه کنکور ۹۹ دارم میتونم واسه کنکور امسال استفاده کنم؟
        در کل چه آزمون جامع هایی رو کار کنم بهتره؟

        1. از کنکورهای ۹۸ تا ۱۴۰۱ اول استفاده کن و بعد جامع های تالیفی موسسات

      2. بعد ببخشید از بین کتابایی که کنکورا رو دارن کنکوریوم بهتره یا چند کنکور یا دور دنیا؟

  349. سلام وقت بخیر
    من دیپلم تجربی سال ۹۶ هستم میخوام کنکور ریاضی بدم
    برای ترمیم معدل میتونم درسای تخصصی ریاضی رو شرکت کنم؟
    و اینکه تا کی وقت هست برای ثبت نام

    1. سلام
      ثبت نام ترمیم تا بعد از عید هم ادامه داره و جای نگرانی نیست
      اگر رشته دیپلم و کنکور شما فرق داره باید ایجاد سابقه تحصیلی کنی نه ترمیم

      1. ینی باید درسای تخصصی ریاضی رو امتحان بدم؟
        درسای عمومی رو هم باید بکنم ؟ چون همشون بالای ۱۹ بودن

  350. سلام آقای افشار عزیز، ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۲ در کنکوری که دی ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، موثره؟

  351. سلام و درود آقای افشار، یه سوال مهم، من دیپلم ریاضی ۸۵ هستم، کنکور تجربی میخوام شرکت کنم،میخوام ترمیم معدل ثبت نام کنم، باتوجه به اینکه ما ریاضی ها زیست نداشتیم باید زیست رو هم امتحان بدم ؟ اگر امتحان ندم نمره ی من از زیست کنکور فقط از ۶۰ درصدحساب میشه؟ ۴۰ درصد نمره زیست رو از دست میدم؟

  352. سلام وقت بخیر ثبت نام ترمیم معدل تا کی وقت داره من تجربی هستم نظام قدیم میخوام زیست و چند درس دیگه رو امتحان بدم

  353. سلام وقت بخیر. چرا برای کنکور1403 فاصله زمانی دو کنکور اینقدر کم شده؟ مرحله اول اردیبهشت1403 هست و مرحله دوم تیر؟ یعنی فقط به خاطر فاصله زمانی دوماه کنکور رو دومرحله ای کردن؟ اینجوری هم که وقت زیادی از پشت کنکوریها تلف میشه. چرا مثل امسال کنکور مرحله اول تو دی نیست؟ چرا اینقدر با اینده ما بازی میکنن؟

  354. سلام استاد
    آزمون دی رو خوب ندادم و تو این وقت می‌خوام حداکثر امتیاز از ترمیم معدل رو بگیرم جوری که وقت کنکورم رو هم زیاد از دست ندم
    دینی 19.25
    عربی 18.5
    فارسی 16
    زبان 17.75
    زیست 16
    فیزیک17.25
    شیمی 15
    ریاضی16.25
    علوم اجتماعی 17.5
    سلامت16
    پیشنهادتون چیه؟؟؟

    1. فارسی و زیست و شیمی و ریاضی و سلامت کم هستند اینا ترمیم کن و مهمتر از اینا بچسب به کسب درصد بالا

  355. سلام استاد وقت بخیر . برای ترمیم معدل تجربی نیازی هست که زمین شناسی رو هم ترمیم بزنیم؟

      1. سلام وقت بخیر
        در برنامه امتحانی اعلام شده زمین شناسی برای دوازدهم تجربی هست
        با این حال بازم برای ما نیست؟
        ممنون

        1. خیر برای بچه های نظام جدید نیست و درس جبران نظام ترمی واحدی و سالی واحدی ها هست که نهایی داشتند همیشه زمین سوم دبیرستان و برای ترمیم مایل باشند زمین شناسی یازدهم امتحان خواهند داد

  356. سلام استاد وقتتون بخیر ببخشید من نظام قدیم هستم و نمره زمین شناسیم 16.5 و قصد داشتم فقط سه فصل زمین رو برای کنکور بخونم (برای رسیدن به درصد 30 تا 40) میخواستم ببینم به صلاحدید شما و از اونجایی که زیاد نخوندم برای کنکور و همه درسا رو هم قصد ترمیم دارم همین نمره باشه ریسک یا بهتره که زمین رو هم ترمیم کنم؟برای رسیدن به فیزیو،ممنونم

    1. زمین شناسی توصیفی هست و ارزش ترمیم داره
      فقط منبع یازدهم باید بخونی

  357. سلام وقت بخیر ، من واسه ترمیم معدل خرداد امسال ثبت نام کردم و میخوام بعد از ترمیم ، کنکور تیر ۱۴۰۲ هم شرکت کنم ( پشت کنکوریم) ، سوالم اینه اگه بازم قبول نشم با ترمیم معدلی که انجام دادم میتونم کنکور ۴۰۳ هم شرکت کنم ، یا ترمیم فقط واسه امسال معتبره؟

    ممنون

      1. ممنون ، جناب افشار پس ترمیم امسال رو میشه سالای بعد هم معتبر دونست؟

        ببخشید باز میپرسم ، چون دقیق متوجه نشدم🙏

  358. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید ی سوال کسی که بومی استان کرمان باشه فقط میتونه فرهنگیان کرمان قبول شه؟ مثلا هیچ راهی نیس که بتونه فرهنگیان مازندران قبول شه؟

    1. سلام
      استان بومی خودت فقط قبول میتونی بشی و در بهترین حالت ممکن بعضی از سالها اگر ظرفیت قائل بشن شهر تهران تحصیل کنی ولی بازم محل خدمتت استان بومی خودت میشه

  359. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید ترمیم نمرات سال۱۴۰۲میتونه برای کنکور۱۴۰۳هم بشه؟

  360. سلام استاد.البته میدونم از قبل صحبت کردن درموردش جالب نیست اما برای دوران جمعبندی سه روز یکبار کنکور های 98 تا 401 دی داخل و خارج 10 تا میشه و من چون هر 10 درس رو بایدترمیم شرکت کنم فک نکنم به ازمون های جامع موسسات برسم؟الان چیکار کنم به نظرتون چون میخواستم دور دنیا رو بخرم گفتم قبلش شما بگین کدوم اولویت داره؟من برای کنکور تیر از سال 99 تا 400 رو زدم

    1. سلام
      اول کنکور های ۹۸ تا ۱۴۰۱ بزنید و بعد فرصت شد تالیفی موسسات کار کن

  361. سلام و وقت بخیر

    جناب افشار ترمیم معدل تاثیری توی رشته های بدون کنکور داره ؟ یعنی یعنی پذیرش رشته های بدون کنکور با معدل اصلی ( کتبی) سنجیده میشه یا بر اساس ترمیم معدل؟

    1. سلام
      خیر
      فقط در رشته های با ازمون تاتیر داره و عدد معدل کتبی و مدرک دیپلم شما تغییر نمیده که در انتخاب رشته بدون آزمون نیاز باشه

  362. سلام استاد وقت بخیر یه سوال داشتم از خدمتتون من نظام قدیمم نمره نهایی تمام دروسم بین 18.5 تا 19.5 بجز زمین که 17 من قصد ترمیم معدل ندارم و نمیخوام زمین رو هم ترمیم کنم اگه تمام درصدام بین پنجاه تا شصت باشه و زمینم در حد سی درصد بزنم میخواستم ببینم برای رشته فیزیوتراپی کفایت میکنه؟چون زمانم ندارم همه درسا رو عقبم نمره زمینم خیلی بده که ترمیم کنم؟چون کنکورم نهایتا سی درصد بزنم زمین رو؟ممنون

  363. الان یه دانش اموزی از تجربی، به هر دلیلی امتحان نهایی درس ریاضی شرکت نکنه خب؟
    (با علم بر اینکه نمره امتحان نهایی درس ریاضی فقط ۲.۵ درصد از ۱۴ درصد دروس اختصاصی رو به خودش اختصاص میده و بیشترین تاثیر قبولی تو این درس، از کنکور گرفته میشه)
    این درس براش صفر در نظر گرفته میشه و ۲.۵ درصد ضریب درس ریاضی رو فقط از دست میده(که تاثیر چندانی ظاهرا رو کل کنکور نداره اگه تاثیر گذاری تک تک درسا محاسبه بشه)یا اینکه صفر ریاضی وارد معدل کل امتحانات نهایش میشه و معدل رو میکشه پایین(که تاثیرش اینطوری خیلی زیاد میشه و حدود یک نمره معدل میکشه پایین و بعد به عنوان سابقه اعمال میشه؟!!)
    اگه نحوه‌ محاسبه سنوات تحصیلی کنکور آشنایی دارین بگین تا بهتر تصمیم گیری بشه
    🙏🙏

    1. درس هایی که نهایی داره براش حساب میشه و اونایی نداره از دست میده و چون هر درس ی ضریب کوچیک داره خیلی به ضررش نمیشه اگر درصدهای کنکورش بالا بزنه

    2. سلام استاد من معدل پایین 12.47 ولی میانگین درصدهای اختصاصی کنکورم 40 انسانی هستم ایا میتونم رتبه زیر 10000 بشم با تشکر

  364. سلام استاد
    من نظام قدیم بودم و سوم دبیرستان نهایی داشتم، موقع ما پیش‌دانشگاهی، تو دروس عمومی فقط دینی و زبان نهایی بود، این درسارو سوم دبیرستان نهایی ۲۰ شدم ولی پیش دانشگاهی ۱۶
    نیازه دوباره ترمیم کنم بخاطر نمره ۱۶ پیش دانشگاهی؟

    1. پیش ۱۰ درصد تاثیر داره و خیلی مهم نیست
      وقت داری ترمیم کن ولی اگر کنکورت عقب افتاده خیر

      1. سلام استاد برای امتحان نهایی گسسته و هندسه چه کتابی رو پیشنهاد میکنید؟

  365. سلام وقتتون بخیر
    فارغ التحصیل تجربی هستم با معدل ۱۷.۶۶ و نمرات: ریاضی ۱۹ زیست ۱۹ شیمی ۱۹.۷۵ فیزیک ۱۷.۲۵ ادبیات ۱۹.۵ عربی ۱۹.۵ دینی ۱۹ زبان ۱۲.۲۵ و سلامت ۱۵‌.۵ و هویت ۱۶.۷۵
    با توجه به این نمراتم و اینکه ۳ ماه بیشتر تا کنکور نمونده و منم زبانم ضعیفه آیا امیدی هس با خوندن یه منبع خوب از طریق کنکور زبان دبیری زبان قبول شم؟ بعد هرسال دبیری زبان میگیرن؟
    و ی سوال اینکه اگه دی وی دی که زبان عمومی رو توضیح میده گوش بدم و واژه های زبانو بخونم میتونم درصد مورد نیاز واسه قبولی دبیری زبانو کسب کنم؟
    اگه با دی وی دی زبان عمومی نمیشه نتیجه گرفت آیا دی وی دی هس که زبان تخصصی رو توضیح بده و آمادت کنه واسه کنکور زبان؟
    ممنون میشم جوابمو سوالامو بدین متشکرم

    1. زبان و هویت و سلامت ترمیم کن

      بعد هم برای کنکور از دهم تا دوازدهم کار کن حسابی تستی برای کنکور زبان

  366. استاد مگه ملاک اعمال ۴۰ درصد سنوات تحصیلی،”معدل” کتبی دروس امتحانات نهایی نیست؟!
    با این حساب اگه درس ریاضی که حدود ۲.۵ از ۴۰ درصد کل رو تشکیل میده شرکت نکنیم(صفرریاضی)….اگه همه دروس نهایی رو ۲۰ هم بگیریم…معدل حدود ۱۸.۷۵ رو داوطلب کسب میکنه…اینطوری خیلی افت معدل میده…درسته برداشتم یا خیر؟
    ممنون میشم راهنمایی دقیق بفرمایید
    سوال خیلی از بچه هاست که معدل نهایی مهمه یا نمره تک تک دروس نهایی
    تشکر

  367. سلام استاد زمان ما میگفتن پیش مهم نیست منم خوب نخوندم با ده پاس کردم ادبیات و زیست و فیزیک رو ولی معدل کتبی دیپلمم۱۹/۱۶هست از اواخر اسفند شروع کردم برای کنکور بخونم تایم بزارم واسه ترمیم معدل پیش یا برای کنکور بیشتر بخونم ؟

    1. اگر نمره داغون داری برای ترمیم هم کار کن
      ولی خب مهمتر درصدهای تخصصی شما در کنکوره

  368. سلام استاد وقت بخیر
    بنظرتون اگه تو کنکور ریاضی همه درسا رو حدود ۳۰ بزنم و نمره های نهاییم بالای ۱۸/۵ باشه همه، حدود رتبه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ منطقه سه میتونم بیارم؟

  369. سلام وقتتون بخیر
    فارغ التحصیل تجربی منطقه ۳ هستم
    نمرات عمومی عربی ۱۹.۵ ادبیات ۱۹.۵ دینی ۱۹ زبان ۱۲.۲۵
    من زبانم خیییییلی ضعیفه در حدی که نمره امتحان نهاییم ۱۲.۲۵ شد و دیگم نمیتونم ترمیمش کنم
    الان میخوام تو کلاسای دکتر جابری از موسسه کلاسینو شرکت کنم و کتاب تست منحصرا زبان آبی قلم چی با کتاب واژگان ضروری تافل رو بگیرم
    حالا با توجه به اینکه ۳ ماه بیشتر تا کنکور نمونده و نمره زبانمم ۱۲.۲۵ هست اگه اینا فیلمای کلاسا رو خوب گوش بدمو تست بزنم میتونم درصد مورد نیاز واسه قبولی دبیری زبان رو بیارم؟
    یا بشینم تو این ۳ ماه درسای تجربیمو بخونم که خیلیم حجمشون زیاده

    1. سلام
      زبان هر ۳ سال دبیرستانت قوی کن و از کلاس استاد جابری قواعدی که درس میده برای زبان تخصصی یاد بگیر

  370. سلام استاد، من دیپلممو سال 87 گرفتم وقتی اسفند ماه رفتم مدرسه بزرگسالان برای ترمیم معدل خرداد برای کنکور 1402 گفتن که تو نمیتونی برای کنکور 1402 ترمیم معدل کنی فقط میتونی برای کنکور 1403 ترمیم معدل رو انجام بدی، احساس کردم که خیلی غیر منطقیه حرفشون،آیا میتونم برای کنکور 1402 نمرمو ترمیم کنم؟

    1. سلام
      اگر درس هات همه پاس کردی بله که میتونی خرداد امسال ترمیم کنی و در کنکور تیر امسالت هم تاثیر بذاره

  371. سلام وقتتون بخیر
    من شنیدم صندلی فرهنگیانم مثل پزشکی و اینا میشه خرید این واقعا راسته؟

    1. مگه پزشکی رو میشه خرید؟ تو رو خدا کسی چیزی میدونه بی پرده بگین خب

  372. سوالم تکراریه ولی جوابمو نگرفتم چون بعضی ها میگن میشه بعضی ها میگن نمیشه. ایا میشه 4 تا درسو مثلا خرداد یا شهریور امتحان داد.5 تا رو دی؟
    من نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی هستم و دیپلم 94 دارم میخواستم بدونم با معدل 18/30 و در حالی که کمترین نمراتم شیمی 15/75 و زمین 16/5 و ادبیات 18 و زبان 18 و زیست 18/5 بوده ایا برای رتبه زیر هزار لازمه همه ی این دروس رو ترمیم شرکت کنم؟

    سوال بعدی به فرض اگه روز ترمیم به هر دلیلی نشه شرکت کرد و غیبت کنیم یا اینکه نمره ای کمتر از نمره قبلی دیپلم خود بگیرم همون نمره قبلی ها به قوت خودش باقی میمونه؟
    اخه من واقعا بهشون اعتماد ندارم چند ساله از فضای تشریحی امتحان دادن دورم میترسم برم ترمیم و نمره کمتر از قبلی بگیرم همونو بذارن بیچاره بشم. بهشون اعتماد ندارم که میگن هر کدوم بیشتر شد همونو میذارن.

    1. سلام
      اگر قبل از امتحان اون درس حذف کنی از مدرسه بزرگسالان میشه

  373. ایا ممکنه زمان کنکور اردیبهشت 1403 رو تغییر بدن؟ یا نه قطعی شده. نمیشه یبار دی باشه یبار اردیبشهشت باشه. شاید یه بدبختی برنامه ریزی کرده بوده. اخه چقدر اینا مزخرفن

  374. سلام و عرض احترام
    من فارغ التحصیل رشته ریاضی هستم.دیپلمم رو سال ۸۴ و پیش دانشگاهیم رو سال ۸۵ گرفتم.آیا من باید تمام یازده درس تجربی رو برای ترمیم معدل شرکت کنم؟
    برای سال ۱۴۰۴ میخوام کنکور رو شرکت کنم.گفتم امثال دوازدهم رو شرکت کنم سال بعد هم دروس یازدهم رو شرکت کنم.
    واینکه هیچ کدوم از درسهای ما ریاضیهای اون زمان! معادل سازی نمیشه؟!مثلا فیزیک و شیمی و…یا باید کامل همه درسهارو شرکت کنم؟

  375. سلام خسته نباشید اگر خرداد امسال ترمیم کردیم ولی نتیجه خوب نگرفتیم بازم برای سال دیگه میزارن دباره ترمیم کنیم یعنی برای کنکور ۱۴۰۳ امکانش هست؟

  376. سلام وقت بخیر من تو مدرسه رشتم تجربی بود الان میخوام کنکور زبان بدم آیا نیاز به ترمیم معدل دارم؟

  377. سلام وقت بخیر
    به نظر شما احتمال این هست که سال بعد ، حق ترمیم دوباره به کسایی که امسال ترمیم کردن بازم بدن؟یعنی برای بار دوم ترمیم کنن.شما احتمال میدین بازم بزارن؟

    1. اگر کفگیر دوستان ته دیگ بخوره هیچ احتمالی بعید نیست
      قانون تاثیر قطعی معدل برای آموزش و پرورش خوب نون کرد

  378. بر اساس بخشنامه آموزش و پرورش…دیپلم های قبل سال ۸۴ میتونن جدول دروسی رو انتخاب کنن که بجای سلامت بهداشت و هویت اجتماعی…زمین شناسی داره یا خیر؟
    اگر زمین شناسی رو میتونن بجای این دو درس انتخاب کنن لطفا بگین تا سرمون کلاه نره
    تشکر.

    1. من نشنیدم که گفته باشه جایی بجای فلان درس ها بهمان درس میتونی امتحان بدی

      1. سلام وقتتون بخیر
        فارغ التحصیل تجربی منطقه ۳ با معدل کتبی ۱۷ و نیم هستم میخواسم ببینم میشه از طریق کنکور تجربی رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاهی مثل باهنر کرمان رو قبول شد؟
        اگه میشه حدودا با چ رتبه ای امکان قبولی وجود داره؟

        1. خیر
          این رشته برای تجربی ها نیست
          برای انسانی هست
          البته شاید اگر ظرفیت و استقبال ازش خوب نشه شناور کنند برای انتخاب توسط همه گروه ها

  379. سلام استاد وقت بخیر ببخشید یه سوال من نظام قدیمم و ترمیم نمره برای درس عربی شرکت کردم الان برای نهایی فقط باید قواعد عربی دوازدهم رو بخونم یا لازمه عربی پایه هم بلد باشم؟جسارتا اگر پایه لازمه میشه بفرمایید چه درسایی؟ممنونم

  380. سلام وقتتون بخیر
    با معدل ۱۷.۶۶ از طریق کنکور تجربی حدودا باید چ درصدا و رتبه ای بیارم تا بتونم رشته اقتصاد یا فلسفه یا مدیرت بازرگانی یا فقه و حقوق ی دانشگاه ملی سطح متوسط رو قبول شم؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

  381. سلام وقت بخیر
    من پشت کنکوری هستم ، امسالم حوب نخوندم، میخوام برای ۱۴۰۳ بخونم ، میخواستم ببینم میشه دروس نهایی رو بین خرداد و شهریور و دی تقسیم کنم ؟ بنظرتون کدومارو خرداد بدم و کدومارو شهریور؟ خواهش میکنم بگیین

    بنظرم عمومی ها و هویت و سلامت رو خرداد بدم

    تخصصی ها هم دی ۱۴۰۲ خوبه بنظرتون؟
    چون ترمیم فقط یباره و نمیخوام این شانسو از دست بدم.

    1. فقط یکبار هر درس حق ترمیم داری و میتونی بین نوبت های مختلف امتحان پخش کنید

  382. اگه من بخوام خرداد ترمیم کنم و پشت بمونم این ترمیم برای کنکور سال بعدم لحاظ میشه؟

  383. یه سوال دیگه هم داشتم من پشت کنکور ولی میخوام سال اینده مجدد کنکور بدم میخوام ترمیم کنم میشه دروس رو پخش کرد؟ یعنی بعضی دروس رو خرداد ۱۴۰۲ و بعضی دروس رو خرداد ۱۴۰۳ و دی ۱۴۰۲ و شهریور ۱۴۰۲ ترمیم کرد ؟ میشه در چند نوبت ترمیم کرد؟ خواهش میکنم جواب بددینن

    1. سلام
      هر درس یکبار فرصت ترمیم داره
      هر زمان که ترمیم کردی برای اولین کنکور پیش رو در آینده تاثیر داره و اگر کنکور تموم بشه و بعد ترمیم کنی برای سال بعدش تاثیر میذاره

  384. سلام خسته نباشید
    من قصد دارم که چند تا از دروس نهایی رو غیبت کنم غیبت غیر موجه
    و شهریور بدمشون
    آیا نمرات شهریور من با نمرات دیگه جمع میشه و به عنوان معدل کتبی و کل دیپلم هستش یا با صفر جمع میکنن
    و اینکه نمره صفر من توی کنکور 1403 تاثیر داره یا نمره ای که شهریور گرفتم
    خواهش میکنم جواب بدید خیلی ممنون

  385. سلام وقت بخیر
    استاد ببخشید من پشت کنکوری هستم و برای ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۲ ثبت نام کردم ؛ ولی از اونجایی که نتونستم کامل اماده بشم و قراره پشت کنکور بمونم ، قبل از تایید نهایی ثبت نام که باید از کافی نت میزدم ، درخواستمو لغو کردم و قسمتی از هزینه پس داده شد.حالا سوال من اینه که ایا حق فقط یک بار ترمیم من هنوز هست؟که بخوام شهریور یا دی ۱۴۰۲ ترمیم کنم؟یا حق ترمیمم سوخت؟

      1. خیلی ممنون
        ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم،من امسال برای معافیت از سربازی تو دانشگاه ازاد ثبت نام کردم.از اونجایی که قراره بازم سال بعد پشت کنکور بمونم ، بازم میتونم برای معافیت ،دانشگاه ازادو ادامه بدم؟ یا دیگه نمیشه!؟

        1. بله ادامه بده و مهر ۱۴۰۲ انصراف بده تا مهر ۱۴۰۳ وقت داشته باشی

          1. يعني بعد از انصراف از دانشگاه ، يكسال هم معافيت داري؟!

  386. سلام جناب افشار وقت بخیر
    ترمیم معدل برای رشته های بدون کنکور اثری نداره؟
    مگه فرم انتخاب رشته آزمون و بدون ازمون ادغام نشده؟
    خب اگر ادغام شده پس از طریق فرم انتخاب رشته کنکور میشه بدون کنکور هم انتخاب کرد ، پس سابقه تحصیلی جدیدی که از طریق ترمیم برای سنجش ارسال شده توی اون فرم انتخاب رشته تاثیر داره؟

    در کل با این روش ادغامی جدید ترمیم معدل تاثیری توی بدون ازمون ها هم داره؟

    1. سلام
      رشته های بدون کنکور خیر
      چون اون با معدل کتبی نهایی میری

  387. سلام
    اقای افشار دروس نهایی من هیچ کدومشون زیر 18 نیست
    البته نمره بیست ندارم
    نمره های نهایی من از بازه 18 تا 18.25 هستش
    ایا لازمه حساسیت به خرج بدم و ترمیم کنم برای بیست شدن؟
    هدف من کنکور 1403 هستش که تاثیر معدلش 50 درصد قطعی می باشد

    1. سلام ممنون میشم جواب سوالم بدید.من سال ۹۸ دیپلم ریاضی گرفتم الان میخوام کنکور تجربی بدم چه درسایی باید ترمیم انجام بشه؟؟

  388. سلام اقای افشار
    من پشت کنکوری نظام جدید رشته تجربی هستم و هدف من کنکور خرداد 1403 میباشد
    من دی ماه 1401 همه دروس رو ترمیم کردم و همشو بیست شدم به جز شیمی و ریاضی و دینی
    دین و زندگی:17.5
    شیمی:16.25
    ریاضی:17
    بقیه دروس نهایی:20
    واقعا از این که اون سه تا درس رو خراب کردم خیلی ناراحتم
    بدتر از اون اینه که دیگه اجازه ندارم دوباره ترمیمشون کنم و این خیلی ناراحت کننده هستش
    ایا بنظرتون احتمالش هست که این قانون ظالمانه را عوض کنند و به من دوباره فرصت ترمیم بدند؟

    1. سلام
      فعلا فکر کن به کسب درصد های بهتر از کنکور
      انشاله تاثیر معدل با بررسی و تدبیر اهلش به همان مثبت برگرده که البته خودم فکر میکنم سال ۱۴۰۳ این اتفاق نیفته حداقل

  389. تو ترمیم معدل خرداد 1402 ثبت نام کردم ولی میخوام برم انصراف بدم و واسه شهریور دوباره ثبت نام کنم
    ولی تو رودرواسی شدیدی موندم
    تحت فشار شدید خانواده ام قرار دارم و اگه نروم امتحان خیلی بد میشه واسم. چون یه بار هم تو دی 1401 ثبت نام کردم و نرفتم
    ولی از طرفی هم میدونم اگه برم اونارو خراب میکنم و دیگه فرصت ترمیم نخواهم داشت و یه عمر حسرت خواهم خورد
    واقعا گیر کردم .اقای افشار به من به چشم یه برادر کوچیک نگاه کنید و بگید باید چیکار کنم؟

    1. سلام
      من نظرم اینه بخونی و بری
      فرصتش داری
      یذاری شهریور دیگه تابستان تایم کار کنکوری نداری و میسوزه

  390. سلام اقای افشار
    احتمال تصویب یه مصوبه و بخشنامه جدید در مورد ترمیم معدل به نظرتون چقدره؟

  391. سلام وققتون بخیر.
    من سال 88 دیپلم ریاضی فیزیک گرفتم، سال 89 هم پیش دانشگاهی.
    هیچ کدوم از امتحانات پیش دانشگاهی، نهایی نبودن.
    بین دروس دیپلم(سوم دبیرستان) هم فقط، دو درس حسابان و فیزیک نهایی بودن.
    میخوام برا کنکور رشته ی تجربی شرکت کنم. اینو میدونم که باید برا درس زیست، آزمون ترمیمی بدم. دروس ریاضی و فیزیک دیپلم هم معادل سازی میشن(چون نهایی برگزار شده بودن).
    پ ولی سوالم اینه که، برا دروس عمومی دیپلم، که امتحانشون نهایی نبودن، باید آزمون ترمیمی بدم؟ یا چجوری حساب میشه؟
    درضمن، برا ما فقط معدل دیپلم حساب میشه تو کنکور؟ یا معدل پیش دانشگاهی هم حساب میشه؟
    ممنون.

    1. سلام
      فقط سوم برات حساب می کنند
      اگر درسی کم شدی با امتحان پایه دوازدهم باید اکی اش کنی

  392. سلام وقت بخیر
    ببخشید شما فرمودین اگه از دانشگاه ازاد انصراف بدی ، یکسال هم معافیت داری بعد از انصراف ؛ ولی در هر مقطع فقط یکبار . منظورتون از هر مقطع رو متوجه نشدم؟

    1. یعنی اگر قبلا در کارشناسی از دانشگاه دیگه ای انصراف نداده باشی

  393. سلام وقت بخیر ببخشید هندسه دوازدهم(مقاطع مخروطی) برای ترمیم نمره امتحان نهایی پیش نیاز داره یا لزومی به خوندن هندسه پایه نیست؟ممنونم

  394. سلام اقای افشار روز بخیر ببخشید یه سوال؟مبحث نمودار های تابع به صورت مستقیم یک سوال ازش طرح میشه من اگه نخونمش فقط یه سوال از دست دادم یا ممکنه تو حل سوالای معادله و تابع بهش نیاز پیدا کنم؟یعنی یک بحث کاملا مستقل یا میتونه با سوالای دیگه هم ترکیب شه؟ بی نهایت ممنونم از پاسخ گوییتون

    1. رسم نمودار تابع جای خوبیه
      باعث میشه تا بتونی روی سایر قسمت ها هم تسلط خوبی داشته باشی

  395. سلام استاد وقت بخیر ببخشید هندسه دوازدهم(مقاطع مخروطی)برای امتحان نهایی پیش نیاز داره یا لزومی به خوندن هندسه پایه نیست؟ممنونم

  396. با سلام و احترام
    شرایط اینجانب:
    الف- دیپلم فنی و حرفه ای را سال 1379 گرفتم.
    1- بنده دارای مدرک کاردانی فنی، کارشناسی مهندسی(با شهریه) و کارشناسی ارشد مهندسی(روزانه–رایگان) هستم.
    سوالی داشتم که بنظر می رسد سوال بسیاری باشد:
    1- آیا با این شرایط اجباری از سوی سازمان سنجش و قوانین برای ترمیم معدل دارم یا خیر؟
    2-اگر جواب سوال 1 خیر است، آیا درصد دروس تخصصی مبنای ارزیابی قرارر خواهد گرفت؟
    3- و بطور کلی شرایط برای امثال چگونه است؟
    بسیار سپاسگزارم

    1. سلام
      باید از صفر برای کنکور سراسری سوابق تحصیلی دوازدهم دبیرستان رشته ای که میل هستی کنکورش بدی رو ایجاد کنید

  397. سلام استاد وقت بخیر ببخشید من فارغ التحصیل نظام قدیمم و الان خیلی اتفاقی متوجه شدم در امتحان نهایی زبان چیزی به اسم لیسنینگ وجود داره ولی عملا هیچی نفهمیدم یعنی سر جلسه امتحان نهایی یه فایل صوتی پخش میشه و از ما مفهوم میخواد یا عیننا همون جمله رو؟از بخش های مشخصی از کتاب درسی سوال لیسنینگ طرح میشه یا ممکن متن خارج از کتاب باشه؟میشه محبت کنید کلا راجع به این لیسنینگ بفرمایید که به چ شکل؟عمیقا قدردانتون میشم

  398. سلام اقای افشار من دیپلم ریاضی ام سال ۹۸با معدل ۱۹ گرفتم.دی ماه ۱۴۰۱برای گرفتن دیپلم تجربی اقدام کردم که متاسفانه دچار کرونا شدم و نتونستم امتحانات را اصلا خوب بدهم.با معدل ۱۲ قبول شدم برای همین خرداد۱۴۰۲برای ترمیم نمره شرکت کردم و مطئنم با نمرات بالا این امتحانات رو میگذرانم.
    به همین دلیل نمیتوانم برای کنکور تیر ماه اماده شوم و میخواهم کنکور۱۴۰۳ شرکت کنم.یه سوالی دارم اینکه ایا ممکنه طبق مصوبه، دانشگاه های علوم پزشکی سال۱۴۰۳ برای رشته پزشکی حدنصاب نمره یا شرط معدل بگذارند؟اگر بذارند من قطعا نمیتوانم پزشکی روزانه دانشگاه تیپ۱ قبول شوم.

  399. سلام وقتتون بخیر
    فارغ التحصیل تجربی با معدل ۱۷.۶۶ هستم
    میخواسم ببینم با دیپلم تجربی میتونم رشته آرایشگری دانشگاه علمی کاربردی رو برم؟
    بعد امکانش هس که مثلا امسال این رشته رو نگیرن یا مثلا بگن ظرفیت پر شده و منو ثبت نام نکنن؟
    کلا شرایطش چیه؟
    خواسم از خود دانشگاه بپرسم ولی خب تو سایت نوشته که دانشگاه موقتا بسته شده که متوجه اینم نشدم یعنی چی موقتا بسته شده؟یعنی دیگه دانشجو نمیگیرن؟ بعد اگه موقتا بسته شده پس دانشجوهایی که اونجا درس میخونن چیکار میکنن؟
    در کل کسی هس که بتونه در این رابطه راهنماییم کنه چون دانشگاه که بستس و شماره ایم ازش ندیدم
    ممنون میشم جوابمو بدین

  400. بعد ببخشید با دیپلم تجربی از طریق معدل میشه رشته هایی مثل زبان و ادبیات فارسی یا حسابداری یا مدیریت یا اقتصاد یا فلسفه رو قبول شد؟

  401. سلام من شرایط ترمیم ندارم معدلم حدود ۱۸.۶ شده ادبیات۱۸.۲۵ دینی و زبان ۱۹.۲۵ عربی ۱۹ زیست ۱۷.۷۵ ریاضی ۲۰ فیزیک ۱۹ شیمی ۱۹ سلامت ۱۷ هویت ۱۵ درصدای کنکور دی هم زیست ۳۶ ریاضی ۳۹ شیمی و فیزیک ۳۵ زمین ۳۳درصد ها رو برای تیر چقدر افزایش بدم تا زیر ۵هزار منطقه دو بیارم؟

    1. مشخص نیست
      کنکور با شرایط فعلی باید حداقل یکبار بزگزار بشه تا تراز معدل و کنکور در عمل ببینیم

  402. سلام وقت بخیر ببخشید من نظام قدیمم و ترمیم نمره درس ادبیات رو شرکت کردم اما نمیدونم از کتاب نگارش سوالی طرح میشه یا نه؟میخواستم ببینم کاملا مجزا از ادبیات یا ممکن سوالی ازش طرح بشه و من باید بخونم؟ممنونم

  403. سلام روز بخیر ببخشید من نظام قدیمم و برای ترمیم نمره درس ادبیات ثبت نام کردم الان فهمیدم در نظام جدید کتابی هم به اسم نگارش هست میخواستم ببینم باید نگارش رو هم برای امتحان ادبیات بخونم یا کاملا مجزا از همدیگند و لزومی به خوندنش نیست؟ممنونم

  404. سلام اقای افشار وقتتون بخیر ببخشید من تو کامنتای بالا خوندم کسی سوال پرسیده بود برای امتحان نهایی عربی چه چیزایی از قواعد پایه بخونه شما فرموده بودین اسم و فعل و مبتدا و خبر و تحلیل و اعراب کفایت میکنه اما برای اعراب و تحلیل مگه نباید نقش کلمه در جمله رو بلد باشین خب بازم میطلبیه که قواعد پایه رو بخونیم این طور نیست؟یا برای اعراب و تحلیل اصلا لزومی به خوندن قواعد پایه نیست؟ممنون میشم جواب بدین واقعا سردرگمم ممنونم

    1. بهتره از پایه تحلیل صرفی اسم و فعل و مبتدا خبر و جارو مجرور و بلد باشید

    2. بهتره از پایه تحلیل صرفی اسم و فعل و مبتدا خبر و جارو مجرور و بلد باشید…

    3. بهتره از پایه تحلیل صرفی اسم و فعل و مبتدا خبر و جارو مجرور و بلد باشید…..

  405. جسارتا استاد در تکمیل سوال قبل مثلا امتحان عربی دی ماه از قواعد اسم مکان،تفضیل و معرفه هم سوال اومده بود یعنی باید همه قواعد پایه رو بخونیم؟لطفا جواب بدین

  406. جسارتا استاد در تکمیل سوال قبل مثلا امتحان عربی دی ماه از قواعد اسم مکان،تفضیل و معرفه هم سوال اومده بود یعنی باید همه قواعد پایه رو بخونیم؟لطفا جواب بدین سپاسگزارم

  407. سلام امکان داره دانشگاه ها سال ۱۴۰۳برای پزشکی طبق مصوبه حدنصاب نمره یا معدل بگذارند؟

  408. سلام طبق مصوبه که گفته شده دانشگاه ها برای رشته های خاص و پر متقاضی میتوانند علاوه بر کنکورسراسری،حدنصاب معدل یا نمره بگذارند،برای سال ۱۴۰۳قطعا اجرا نمیشه؟فکر میکنید چه زمانی اجرا میشه؟

  409. سلام وقتتون بخیر .ببخشید من قصد دارم پشت کنکور بمونم و ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۲رو شرکت کردم ولی اماده نیستم ایا میتونم برای سال اینده بازم ترمیم معدل شرکت کنم یعنی هرسال امکان ترمیم هیت یا کلا یکبار؟

  410. سلام استاد وقتتون بخیر ببخشید میخواستم بدونم برای امتحان نهایی ریاضی دوازدهم تجربی لزومی به خوندن مباحث معادله و نامعادله،قدر مطلق و جز صحیح و لگاریتم هستش یا خیر؟قدر دانتون میشم اگر بفرمایید کدوم یک از این مباحث برای امتحان نهایی لازمه؟

  411. سلام وقتتون بخیر
    فارغ التحصیل تجربی با معدل ۱۷‌.۶۶ هستم
    میخواسم ببینم آیا میشه از رو معدل رشته زبان و ادبیات فارسی یا مدیریت رو قبول شم؟
    دفترچه پارسال رو که نگا کردم همه شهرا واسه تجربی رشته هایی مثل مهندسی کشاورزی و گیاهپزشکی و اینا رو داشتن یعنی از رو معدل فقط همین رشته ها رو میشه رفت؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

  412. سلام وقتتون بخیر من فارغ التحصیل نظام قدیم تجربی هستم و پیش دانشگاهیمو سال ۹۷ گرفتم ، در حال حاظر دانشجوی کامپیوتر دانشگاه آزادم ، من خیلی عذر میخوام چند تا سوال دارم ازتون حالا الان میخوام شهریور امسال همه ی درسارو ترمیم معدل کنم اما با توجه به دانشجو بودنم ایا امکانش هست ؟
    و اینکه من چون نظام قدیمم باید درسای سوم دبیرستان و پیش دانشگاهیمو ترمیم کنم یا درسای سال دوازدهم رو ؟
    و اینکه چه درسایی رو باید ترمیم کنم ؟

  413. سلام وقت بخیر توروخدا جواب منو بدین من رشتم تجربی بود ولی میخوام کنکور انسانی بدم ولی خب دیپلم نگرفتم اول بهم گفتن میشه الان که همه کارامو کردم به من گفتن که نمیتونی ترمیم بزنی بگید من چیکار کنم اخه سال بعدم امکانش نیست دیگه کنکور بدم 😭😭

  414. سلام وقتتون بخیر باشه ببخشید من چند تا سوال داشتم ، من فارغ التحصیل نظام قدیم تجربی هستم پیش دانشگاهیمو سال ۹۷ گرفتم و در حال حاضر دانشجوی کامپیوتر دانشگاه آزادم الان میخوام شهریور ماه همه ی درسامو ترمیم معدل کنم آیا با توجه به دانشجو بودنم میتونم ترمیم معدل شرکت کنم ؟
    و اینکه سوال بعدیم اینه که من چون نظام قدیمم ایا باید دروس پیش دانشگاهی و سوم تجربی رو بخونم و ترمیم کنم یا فقط درسای سال دوازهم رو ؟
    خیلی معذرت میخوام و اینکه چه درسایی رو باید ترمیم کنم ؟

  415. سلام خواهشا جواب سوالمو بدید ممنون میشم من شهریور پارسال ترمیم کردم واسه همه دروس ولی بعداز مدتی نمراتم(ترمیمی) از سایت دیپ کد حذف شد الانم واسه سه درس دوباره ترمیم شرکت کردم آیا همه نمراتی که شهریور بدست آوردم کلا حذف میشن؟تقریبا بعد اومدن بخشنامه نمراتم تو سایت حذف شدن

  416. سلام ببخشید پس چرا سوال منو جواب نمیدین میخواستم بدونم نیازی به خوندن مباحث معادله و نامعادله قدر مطلق و جز صحیح و لگاریتم برای امتحان نهایی دوازدهم تجربی هست یا خیر؟ممنونم

  417. سلام وقتتون بخیر
    من دیپلم سال ۱۴۰۱ دارم و در ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۲ شرکت کردم
    ولی نمی رسم که واسه ترمیم بخونم و به احتمال زیاد یه سال دیگه هم پشت کنکور میخوام بمونم
    میتونم الان که ثبت نام کردم نرم برای امتحانا
    و به جاش شهریور برم ترمیم کنم واسه کنکور۱۴۰۳
    الان چون ثبت نام کردم اون یه مهلتم سوخته
    یا نه ؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام
      اگر ترمیم ثبت نام کردی تبصره ۴ بزن قبل از برگزاری امتحان و اون درس ها حذف کن تا بتونی شهریور بری مجدد برداری و امتحان بدی

  418. سلام
    من توی دی ماه یکی از درس هایی که برای ترمیم ثبت نام کرده بودم نرفتم امتحان بدم و صفر رد شد
    خواستم بپرسم الان همون نمره ای که توی امتحان نهایی خرداد گرفتم لحاظ میشه؟
    یعنی تاثیر بدی توی نمره اصلیم نمیذاره؟

  419. سلام جناب افشار ، برای پذیرش بدون کنکور(بر اساس سوابق) ترمیم معدل تاثیر داره ؟ چون من معدلم خیلی کمه ترمیم شرکت کردم که بتونم بدون کنکور قبول بشم ، ممنون میشم راهنماییم کنید🙏

    1. با ترمیم معدل فرقی نمیکنه و فقط برای کنکور و رشته های با آزمون تاثیر داره

  420. سلام دکتر جان
    وقتتون بخیر
    ببخشید من فیزیک ۱۵ شدم ولی متاسفانه نمیتونم ترمیم بدم ولی بقیه دروس +۱۹+۱۸ شدم ، خواستم بدونم کارم رو خراب نکنه ؟ یعنی نمره ۱۵ فیزیک زیاد بد نیست؟

    1. اکی همین باشه
      بقیه دروس امتحان بده بخصوص عمومی ها اگر کم شدی چون تاثیرش بیشتر از تخصصی هست در نهایی

  421. سلام وقت بخیر ، سهمیه ۵ درصدی در پذیرش بدون کنکور تاثیر داره؟ در صورت تاثیر چقدر اثر داره؟

    ممنون

  422. سلام.من معدلم تقریبا18ونیم هست و نمرات پایینم هم فیزیک(14)،فارسی(16.5)،سلامت(14.5) و علوم اجتماعی(16)هست که الان واسشون ترمیم زدم
    حالا چون نزدیک کنکور هست فقد میخوام فیزیک رو برم و امتحان بدم (سه شنبه) و بقیه وقتم رو بزارم واسه کنکور تیر که تقریبا45روز دیگس
    میخواستم بدونم اگه سر جلسه حاضر نشم واسه اینا مشکلی پیش نمیاد واسه معدلم و تاثیر معدل؟؟؟؟
    و اینکه بنظرتون این کار درسته؟

    1. سلام
      اگر سر جلسه حاضر نشی و سابقه تحصیلی داشته باشی برای اون درس خب همان نمره قبلی برات ملاک قرار می دهند
      اگر ترمیم نمره یا ایجاد سابقه هم باشی یا قبل از امتحان بهتره اون درس بری تبصره ۴ بزنی و کتبی فرمش پر کنی در مدرسه بزرگسالان و اگر سر جلسه نباشی و گواهی ببری تا غیبت موجه بشه و اون ۱ بار حق ترمیم خودت از دست ندی

  423. سلام استاد با معدل ۱۸ رشته انسانی میشه حسابداری دانشگاه دولتی بیاریم ؟ تهران یا شیراز و اصفهانینا قبول میشیم بنظرتون
    اخه برا کنکور به خاطر شرایط کاریم نتوستم بخونم فقط دوازدهم رو خوندم

  424. سلام من همه دروس نهاییم چه تخصصی و چه عمومی 19 یا 20 شد به جیز فیزیکم که 16 شد .خواستم بدونم با توجه به اینکه دروس اختصاصی تاثیر کمتری روی کنکور داره لازمه که ترمیم بزنم ؟

    1. عمومی ها مهمتر هستند در هر صورت اگر تخصصی هم پایین هست بهتر ترمیم اش کنید

  425. سلام خسته نباشید
    من معدلم ۱۶ هست و ترمیم نکردم درصدام تو کنکور باید حدودا چند باشه تا تو فرهنگیان منطقه دو قبول بشم

      1. ببخشید اگه درصدام بالای ۳۰ باشه یعنی حدود ۴۰ یا ۵۰ باشه حتما قبول میشم؟

  426. سلام تکلیف ما چیه . امتحان ادبیات امسال یعنی خرداد 402 خیلی از پارسال سخت تر بود . چرا ما باید امتحان سخت بدیم ولی اونی که پارسال امتحان داده باید راحت نمره 20 بگیره. این انصافه اخه؟ خواستم بدون ایا نمره های ما باهم همتراز میشه یعنی ممکنه 20 اون در حد 18 ما حساب بشه ؟ اینجوری حق ماهم خورده نمیشه .تورو خدا جواب بدید.

    1. سلام
      نه اینجوری نیست
      همه نمره ها باهم هم تراز می کنند وگرنه باید برای هر سال و هر دوره امتحان نهایی سطح سختی و تراز جداگانه حساب کنند

  427. سلام من بین دروس عمومیم ادبیات رو خیلی بد دادم در حد 11.5 ترمیم هم بودم .دینی 18.5 و زبان هم 17 و عربی رو هم هنوز ندادم ولی همه میگن ادبیات بد دادی دیگه قید کنکور بزن .خیلی بی انگیزه و غمگین شدم این همه تلاش کردم برای کنکور …بنظورتون قصد ندارن که محدودیت یکبار ترمیم رو بردارن؟اگر ادبیتم اینقدر بد باشه ودرصد کنکورم در حد 30درصد باشه باید قید رشته های تاپ یا حتی پرستاری رو بزنم؟

    1. سلام
      بچه های دیگه هم در شرایط تقریبا مشابه هستند
      قید کنکور نزن
      کار خودت انجام بده

      1. قصد برداشتن محدودیت یکبار ترمیم رو ندارن ؟یعنی صحبتس راجبش شده؟میشه برای کنکور 403 بعضی از درسهارو الان امتحان بدم بعضی رو دی سال بعد ؟مدیرمدرسه ما گفته میشه

  428. ببخشید
    یعنی من اگه بالای ۳۰ بزنم یعنی حدود ۴۰ یا ۵۰ حتما قبول میشم؟

    1. سلام جناب افشار وقتتون بخیر ببخشید من با معدل ۱۶.۴۰ و درصد های فیزیک ۴۵ ریاضی ۵۰ شیمی ۶۰ زیست ۷۰ زمین ۲۵ میتونم به رشته فیزیوتراپی روزانه امیدوار باشم؟(منطقه سه هستم) ممنونتون میشم اگر جواب بدین

  429. میشه چندتا از درس هارو الان یعنی خرداد402 ترمیم کرد چندتا رو هم دی ماه سال بعد یعنی تو دو مرحله امتحانتو بدم؟برای کنکور 403 .البتع 402 هم شرکت میکنم

    1. سلام
      هر درس یکبار کلا میشه امتحان داد
      زمانش هم با خودت هست

  430. سلام من امسال دوازدهمم و دارم امتحان نهایی میدم اگر بخوام پشت کنکور بمونم میتونم برای 1403ترمیم معدل کنم؟
    فکر کنم یه نفر میگفت فارغ التحصیلای۱۴۰۲ به بعد نمیتونن ترمیم معدل کنن و اخرین فرصتشون همون امتحان نهایبه این درسته؟
    و ترمیم معدل برای چند درس میشه امجام داد؟
    لطفا جواب بدین

  431. سلام شبتون بخیر، من سال 95 دیپلم تجربی گرفتم، الان در حال حاضر لیسانس مهندسی شیمی دارم، میخوام کنکور 1403 انسانی شرکت کنم، باید دیپلم انسانی داشته باشم؟؟؟ چه درسایی لازم امتحان بدم 🌷🌷🌷

  432. سلام تو رو خدا جواب من رو بدین
    سوالم اینه که معدل مان را باید با ضریب های جدید حساب کنیم ؟؟مثلا ضریب ادبیات۲۱/۶۳است.
    من تمام نمرات تخصصی ام ۲۰ هستند و عمومی ها ۱۲ و معدل کتبی ام ۱۸.حالا اگه معدلم رو با این ضرایب جدید حساب کنم میشه۱۵.یعنی من باید به خاطر این معدل قید رتبه سه رقمی را در کنکور تجربی بزنم؟؟
    دیگر حق ترمیم معدل هم ندارم..

    1. شما چیزی نیاز نیست حساب کنی
      فقط درس بخوان
      تاثیر نهایی هم درس به درس هست و نه معدلی

  433. سلام دکتر
    وقتتون بخیر
    یه سوالی داشتم
    من راستش دروس عمومی ۱۸ یا ۱۹ شدم و از طرفی دروس تخصصی خوب نتونستم ترمیم کنم و حدود ۱۵-۱۶ شدم
    آیا بازم میتونم شهر و رشته خوب قبول شم ؟ چه میانگینی بزنم خوبه ؟
    راستش خیلی بهم ریختم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. میانگین بالا بزنی حتما جبران میشه
      نمی تونم بگم چقدر
      هر چقدر بالا بزنی برات بهتره

        1. سلام وقت بخیر. بنده دیپلم ریاضی سال ۸۹ با معدل ۱۸.۵رو دارم میخوام در کنکور تجربی۱۴۰۳ شرکت کنم. از مدرسه بزرگسالان پرسیدم گفتند دیپلم مجدد تجربی بهتر از ترمیم معدل هست. به نظر شما چیکار کنم که واسه پزشکی قبول شدن بهتر باشه؟

          1. سلام
            ریاضی خوندی برو زیست سابقه ایجاد کن
            الکی هم به مدرسه بزرگسالان برای دیپلم مجدد هزینه گزاف نده

  434. یعنی اگرمن میانگین ۷۰ بزنم امکان داره زیر ۲۰۰۰تجربی بشم منطقه ۳هستم؟
    ببخشید یعنی ممکنه جبران بشه؟؟

  435. سلام اقای افشار امکان داره سال دیگه اون حدنصاب معدل یا نمره که توی مصوبه شورا اومده بود اجرا بشه؟؟ اخه مگه نباید حداقل یه چند وقتی قبلش اعلام کنند؟؟
    مثلابرای پزشکی علاوه بررتبه کنکور حد نصاب نمره هم باشه مثل فرهنگیان که حداقل معدل داره؟؟

  436. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید کسی که زبانش صفره میتونه رشته آموزش زبان انگلیسی یا مترجمی زبان انگلیسی رو بره؟ یعنی به مشکل بر نمیخوره؟ بعد مترجمی زبان بهتره یا آموزش زبان؟ بازارکارشون چطوره؟ کجا ها میشه مشغول به کار شد؟
    واینکه دانشگاه آزاد بهتره یا موسسه آموزش عالی یا پیام نور؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

  437. کسیی که معدلش 15 به بالا بشه نصف 20 ذرصد امتحان نهایی رو میگیره و افراد پایین 15 درصد کمتری ار اونو میگیرن و افراد معدل 20 همشو میگیره. با این اوصاف کسی کهه معدلش حدقل 15 بشه 20 درصد کنکورو گرفته و بقیه شو باید تو کنکور بگیره

    1. سلام
      نسبت بندی نیست که اگر ۱۵ بشه چقدر میگیره
      هر درس سختی خودش داشته و این مساله تراز بندی میشه

  438. سلام چقدر امکان داره یه بار دیگه حق ترمیم نمره واسه۱۴۰۳بدن؟؟؟چون واقعا امتحانات سخت بود

  439. سلام من الان دانشجوی روزانه هستم و میخوام شهریور ترمیم نمره شرکت کنم برای کنکور۱۴۰۳.ایا درسته که باید از دانشگاه انصراف بدهم؟؟؟؟؟

    1. سلام
      وقتی انصراف بده که برای یکسال فرجه بعدش به مشکل برنخوری

  440. سلام استاد وقت بخیر
    استاد من درس سلامت بهداشتو ۱۶.۵ شدم میخاستم بدونم نیاز به ترمیم هس چون حجم کتاب واقعا زیاده

    1. اگر کنکور و کار جمع بندی و جامع روی زمین مونده نیازی نیست اینکار کنی

  441. سلام وقت بخیر
    من دیپلم ریاضی دارم برای تغییر رشته ب تجربی اقدام کردم و بعضی از دروس را امتحان ندادن ک گواهی پزشکی دارم و میخواستم بدونم درسی مثل زیست ک در امتحان نهاییش شرکت نکردم صفر رد میشه اما این باعث هم میشه ک نتونم تو کنکور شرکت کنم؟از مدیر مدرسه ک پرسیدم گفتن ک چون زیست نمره ای نداری پس سوابق تحصیلی ناقصه و اصلا نمیتونی تو کنکور شرکت کنی ایا واقعا نمیتوانم شرکت کنم؟

    1. سلام
      فرقی نداره غیبت شما موجه یا غیر موجه باشه
      اگر سابقه نداشتته باشی و برای ایجاد بودی برات صفر رد می کند ولی برای شرکت در کنکور مشکلی نداری و فقط سهم اون درس از دست دادی
      ضمنا شهریور هم باید حتما بری و اون درس پاس کنی تا مدرک در رشته جدید داشته باشی و برای ثبت نام دانشگاه مشکلی نداشته باشی

  442. سلام اقای افشار یعنی دانشجو های روزانه برای کنکور۱۴۰۳نمی توانند ترمیم نمره شرکت کنند؟؟؟؟

  443. سلام آقای دکتر. اگر ترمیم معدل در دی انجام بدم، در صورت شرکت در کنکور ۱۴۰۳ و عدم قبولی، آیا میتوان از تاثیر ترمیم معدل انجام شده برای کنکورهای بعدی مثل۱۴۰۴ نیز استفاده کرد؟

  444. اگه معدل 14 باشه و درصدای کنکور همه 60 باشه واسه کنکور تجربی. میتونم رتبه زیر 5000 منطقه 3 بیارم؟

  445. با توجه بهاینکه امسال سطح سوالات نهایی خیلی سخت شده احتمالش هست میانگین نمرات و میانگین معدل همه نسبت به سال های قبل پایین تر بیاد یا مثل پارسال همه 20 میشن؟

    1. میانگین نهایی کم شده و باید منتظر این بود که درصد های سر جلسه کنکور تعیین کننده خواهد بود

  446. سلام دکتر من دیپلم نظام قدیم دارم امتحانات هویت و سلامت شرکت کردم ولی گفتن نظام قدیم لازم به ایجاد سابقه این دو درس نیست من هم غایب شدم حالا برام صفر رد میکنن؟اگه صفر رد کنن تاثیر منفی میزاره رو رتبه کنکورم؟

    1. قدیم باشی باید امتحان بدی وگرنه صفر رد می کنند برات
      سالی واحدی ترمی واحدی باشی نیاز نیست

  447. سلام استاد من ۴ درس ترمیم داشتم که قبلا سال ۱۴۰۱بالا ۱۹گرفتم دو تخصصی دو عمومی بعد من که ترمیم زدم برای الان خرداد هیچ کدوم از این چهار درس سر جلسه امتحان نرفتم و کلا حاضر نشدم خود مدیر اونجا بهم گفتن میتونم شهریور برگردم و اون ۴ در رو دوباره شرکت کنم چون اصلا امتحان ندادم و حاضر نشدم میتونم من شهریور دوباره امتحان بدم برای این ۴ درس؟

    1. سلام
      دو قسمت از حرفای شما ربطی به هم ندارند
      اگر ۱۹ شدی چرا امسال رفتی برای ترمیم و اگر این نمره ۱۹ برای این درس های ترمیمی نیست چرا اصلا مطرحش کردی
      ضمنا شهریور هر چیزی بگیری برای کنکور ۱۴۰۲ دیگه موثیر نخواهد بود

  448. سلام آقای افشار وقتتون بخیر. ممنون میشم راهنماییم کنید. من دوازدهم هستم و امتحانات خرداد رو اصلا خوب ندادم، هدفم کنکور ۱۴۰۳ هست. به احتمال زیاد ادبیات و زبان رو بالای نوزده میشم، عربی بالای ۱۸، سلامت ۱۶ و اختصاصی ها ۱۵ ۱۶. ۱-به نظر شما همه رو باید ترمیم کنم؟ ۲-اگر قرار باشه همه رو ترمیم کنم حس میکنم زیاد هستن حجم درس ها. پس بهتر نیست پخش کنم بین نوبت های مختلف؟ ۳-شما پیشنهاد میکنید چطور پخششون کنم؟ کدوما شهریور کدوما دی

    یه سوال دیگه هم داشتم. اگه بخوام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ رو بدم و ترمیم عمومی ها رو مثلا خرداد ۱۴۰۳ انجام بدم، نمرات ترمیمی برای کنکور اردیبهشت حساب میشن یا تیر؟

    خیلی خیلی ممنونم و ببخشید طولانی شد

  449. سلام آقای افشار وقتتون بخیر. ممنون میشم راهنماییم کنید. من دوازدهم تجربی هستم و امتحانات خرداد رو اصلا خوب ندادم، هدفم کنکور ۱۴۰۳ هست. به احتمال زیاد ادبیات و زبان رو بالای نوزده میشم، عربی بالای ۱۸، دینی ۱۷، سلامت ۱۶ و اختصاصی ها ۱۵ ۱۶. ۱-به نظر شما همه رو باید ترمیم کنم؟ ۲-اگر قرار باشه همه رو ترمیم کنم حس میکنم زیاد هستن حجم درس ها. پس بهتر نیست پخش کنم بین نوبت های مختلف؟ ۳-شما پیشنهاد میکنید چطور پخششون کنم؟ کدوما شهریور کدوما دی؟

    یه سوال دیگه هم داشتم. اگه بخوام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ رو بدم و ترمیم عمومی ها رو مثلا خرداد ۱۴۰۳ انجام بدم، نمرات ترمیمی برای کنکور اردیبهشت حساب میشن یا تیر؟ پیشنهاد میکنید از این روش استفاده بشه یا سوالات خرداد خیلی سخت تر ممکنه باشن؟

    خیلی خیلی ممنونم و ببخشید طولانی شد

    1. سلام
      هر موقع ترمیم کلی در سال ۱۴۰۲ و یا خرداد ۱۴۰۳ برای کنکور سال دیگه تاثیر داره
      هر درسی زیر ۱۸ داری ترمیمش کن

      1. سلام استاد وقت بخیر، ببخشید اگر در چند امتحان ترمیم معدل شرکت نکنیم مطابق تبصره 4 ماده 3 بخشنامه ترمیم و ایجاد سوابق تحصیلی امکان حذف دروس رو داریم که فرصت ترمیم حفظ بشه یا این تبصره برای قبل از شروع ایام امتحانات هستش. چون در متن بخشنامه قید نشده لزوما قبل امتحانات اقدام به حذف کنیم. ممنون میشم پاسخ بدید

        1. غیبت غیر موجه باشه و یا اینکه اون درس حذف نکنی دیگه نمیشه امتحانش داد

  450. سلام دکتر وقتتون بخیر
    ببخشید رتبه مجاز انتخاب رشته چیه ؟ و چه رتبه ای است ؟
    و اینکه استاد برای دانشگاه آزاد رتبه مجاز انتخاب رشته چنده ؟ و همینطور سراسری ؟

    1. امسال رتبه با تاثیر نمرات نهایی هست بصورت قطعی هست و نمیشه به اطلاعات سال های قبل اعتماد کرد

  451. سلام استاد
    ببخشید یه سوالی داشتم
    من تجربی ام
    من نهایی دروس عمومی 18 یا 19 شدم و تخصصی ها 15 شدم و درصد کنکور دی هم : ریاضی ۴٪ بقیه ۱۰٪ خواستم بدونم رشته ای میتونم واسه سراسری بخونم؟

    1. سلام
      با این شرایط هم میشه سراسری رفت ولی نه رشته ای که ارزش داشته باشه

        1. سوال تون کامل بپرسید . لطفا نگید از الان بخونم چی قبول میشم
          اگر واقعا اهل خوندن هستی کار تموم کن

  452. سلام استاد
    من فارغ‌التحصیل قبل ۸۴ هستم، میخوام شهریور ایجاد سابقه کنم برا ۱۴۰۳. سلامت و هویت برام سخت هستن، اگه این دو درس رو حذف کنم، نمیتونم رتبه خوب بیارم؟
    مرسی که برای ما وقت میذارید

  453. سلام دکتر وقتتون بخیر
    ببخشید آخرین رتبه مجاز انتخاب رشته در سهمیه یعنی چی؟پارسال ۳۳ هزار بود در سهمیه اول تجربی ، یعنی ۳۵ هزار رتبمون بود نمی‌توانستیم هیچ دانشگاهی بریم ؟

    و رتبه های اون حوالی چه رشته های سراسری در میاد؟

    1. سلام استادمن میخوام 1402 پشت بمونم والان شروع کردم دارم برای 1403 تجربی می خونم نمرات کتبی نهاییم خوب نشده می خواستم بدونم که شهریور ترمیم کنم یا دی ؟کدوم بهتره؟

    2. سلام استاد من میخوام پشت کنکور تجربی 1402 بمونم والان شروع کردم برا 1403 میخونم امتحان نهاییو خوب ندادم به نظرتون دی ترمیم معدل کنم یا شهریور ؟ کدوم بهتره؟

    3. سلام استاد من میخوام پشت کنکور تجربی 1402 بمونم واز الان استارت زدم برا 1403 میخونم نهایی هارو خوب ندادم به نظرتو شهریور ترمیم کنم یادی یا خرداد؟

  454. سلام استاد من میخوام پشت کنکور تجربی 1402 بمونم والان شروع کردم برا 1403 میخونم امتحان نهاییو خوب ندادم به نظرتون دی ترمیم معدل کنم یا شهریور ؟

  455. سلام،وقت بخیر.من سال ۹۶ انسانی رو تموم کردم و کارشناسی هم گرفتم و الان میخوام کنکور تجربی۱۴۰۳ شرکت کنم،و الان تنها دروس تخصصی رو ایجاد سابقه می‌کنم..
    اما نمرات دروس عمومی سال سوم و‌چهارم دبیرستانم زمین تا اسمون متفاوتن.
    سوم دبیرستان درسی مثل دینی گرفتم ۱۹.۵ و پیش دانشگاهی امتحان نهاییم شدم ۱۲. الان دقیقا چی باید ترمیم بشه!
    در کل سال چهارم بد بوده نمراتم.

    1. سلام
      چون چهارم دبیرستان هم تاثیر داره در کنکور پس امتحان بده و نمراتت بهتر کن

  456. سلام دکتر وقتتون بخیر
    ببخشید یه سوالی داشتم
    من یکی از دوستانم رشتش تجربیه کنکور تیر رو نخونده ولی دیماه ریاضی ۴٪ و بقیه ۱۰٪ زده و نمراتش هم اختصاصی ها ۱۶ و عمومی ها ۱۸ شده
    آیا میتونی چیزی قبول بشه ؟ یعنی مجاز میشه برای انتخاب رشته سراسری روزانه و شبانه و پیام نور؟مثلا چه رشته هایی؟

    ممنون از زحماتتون

    1. سلام
      رتبه های امسال به عوامل متعددی بستگی داره و باید دید در عمل چه کارنامه هایی خواهیم داشت

  457. سلام استاد وقتتون بخیر
    ببخشید من شنیدم میشه به صورت قانونی مدرک لیسانس رشته هایی مثل ادبیات رو از دانشگاه آزاد خرید که قابل استعلام هستو معتبره میخواسم ببینم راسته؟
    اگه راسته واسه این کار باید به خود دانشگاه آزاد مراجعه کرد؟

      1. سلام استاد اگه دوتادرس نهایی رو تبصره بزنیم میتونیم ترمیمش کنیم؟

  458. سلام من یک باز تبر ۱۴۰۲ ترمیم زدم
    اگر بخوام مجددا ۱۴۰۳ آزمون بدم آیا امکان ترمیم هست؟؟ میتونم مجدد ترمیم بزنم یا نه؟؟؟؟

      1. سلام من فارغ‌التحصیلم بعد زبان تک ماده قبول شدم بعد میتونم ترمیم معدل شرکت کنم برای درسای دیگه بجز زبان

  459. سلام وقتتون بخیر،من قصد شرکت تو کنکور اردیبهشت 1403 رو دارم و چون دانشجوعم شرکت کردن تو ترمیم معدل دی برام مشکله.ایا شهریور امسال هم امکان شرکت دارم؟و اینکه همه درسارو باید تو یه نوبت ترمیم کنم درسته؟

    1. شهریور و دی و خر داد
      در یکی از این ۳ دوره میتونی شرکت کنی یا درس هات پخش کنی و خرد خرد امتحان بدی

  460. سلام استاد لطفا پاسخ سوال من را بدهید
    ایا من میتوانم با معدل کتبی رشته ریاضی فیزیک۱۴/۶۸بر اساس سوابق دانشگاه دولتی قبول بشوم؟
    ایا دانشگاه ها برای الویت خوابگاه بین رشته روزانه با ازمون یا براساس سوابق فرق میگذارند؟منظورم اینه که الویت با روزانه با ازمون است؟؟

    1. سلام
      فرقی نیست با چه رتبه یا معدلی قبول شدی
      اولویت اونا محل زندگی و اینجور چیزاست که بهت خوابگاه بدن

  461. سلام دو تا سوال داشتم
    یک اینکه آیا میشه جداگانه ترمیم معدل کرد
    یعنی مثلا ۵ تا درس رو در شهریور و ۵ تای باقی مانده رو در دی و اینکه آیا میشه در دروسی که تبصره زدیم هم ترمیم کنیم یا اون حساب نمیشه ؟
    در آخر اینکه نمره نهایی من در هویت شده ۱۷.۵ نیازی به ترمیم معدل هست یا نه ؟

    1. سلام
      بله میشه جداگانه ترمیم کرد
      میشه درس های تبصره ای هم ترمیم کرد

      فقط ملاک قبولی و فارغ التحصیلی شماست

  462. سلام، ببخشيد ديپلمه هاى ٨٤ به بعد براى ترميم معدل به راى كميسيون نياز دارند ؟ و ايا ترميم معدل رو نميتونن به راحتى انجام بدن ؟

    1. سلام
      مشکلی برای ایجاد سابقه ندارند
      به مدارس بزرگسالان مراجعه کنید

  463. سلام روزتون بخیر
    من در سال 89 کنکور سراسری ریاضی شرکت کردم و الان دوباره میخوام در کنکور سراسری تجربی شرکت کنم. آیا لازم هست در امتحان نهایی دروس تجربی مانند زیست شناسی شرکت کنم یا نه لزومی ندارد؟ بعد سوابق تحصیلی برای ما که در سال 88 مدرک دیپلم ریاضی گرفتیم چطوری هست؟

    1. سلام
      بله باید سوابق تحصیلی بسازی وگرنه برای درس های غیر مشترک مثل زیست که سابقه تحصیلی نداری تاثیر مستقیم نمره نهایی از دست خواهی داد

      1. برای ما دانش آموزان رشته ریاضی باید در چه درسهایی از رشته تجربی برای امتحان نهایی شرکت کنیم.

  464. سلام من امسال ترمیم کردم اما راضی نبودم از نمره‌هام سال بعد اکر بخوام کنکور بدم باز میتونم ترمیم کنم؟

  465. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید جوابای کنکور تیر ماه کی میان؟
    بعد کدوم دانشگاه میشه غیر حضوری درس خوند و موقع امتحانام جزوه بدن یعنی نیاز نباشه کل کتابو بخونی؟

    1. سنجش میگه آموزش و پرورش نمرات و سوابق تحصیلی دیر به دستش رسونده و دلیل تاخیر اینه

  466. سلام . من نظام قدیم تجربی ( سال 93) محسوب میشم. در خرداد ماه پیش دانشگاهی را در سال 1393 امتحان دادم و چهار درس آن زمان به صورت نهایی بود. الان اگه خواسته باشم کنکور بدم ، نمرات پیش دانشگاهی برای اون چهار درس به صورت مستقیم اعمال میشه ؟ ؟ حالا اگه خواسته باشم نمرات اون چهار درس پیش دانشگاهی رو ترمیم معدل کنم باید چیکار کنم و پایه ی چندم رو امتحان بدم؟ چون الان که دیگه پیش دانشگاهی وجود نداره !! ممنون میشم راهنماییم کنید

  467. سلام استاد وقت بخیر
    الان که اعلام کردن مصوبه لغو نمیشه و فقط یکسری تغییرات جزئی داره و در نتیجه تاثیر معدل قطعیه و عمومیا بر نمیگرده، برای ۴۰۴ هم همین روند ادامه پیدا میکنه یا ممکنه تغییر کنه؟ کسی که ۴۰۴ کنکور داره همچنان تمرکزش روی تخصصی باشه یا عمومی ها رو هم تستی کار کنه؟

    1. مشخص نیست
      من به دانش آموزان خودم فعلا عمومی نمیدم تستی تا اخر شهریور ببینیم چی میشه

  468. سلام من سال ۹۸ دیپلم ریاضی گرفتم و دی۱۴۰۱دیپلم مجدد تجربی گرفتم و دی۱۴۰۱ و تیر۱۴۰۲کنکور تجربی شرکت کردم که متاسفانه مجاز نشدم ایا میشود امسال من بر اساس دیپلم ریاضی ام که معدل خوبی دارد بر اساس سوابق انتخاب رشته کنم برای دانشگاه سراسری؟؟؟؟؟؟؟؟
    بعضی ها میگویند من چون کنکور تجربی شرکت کردم نمیتوانم بر اساس سوابق دیپلم ریاضی دانشگاه سراسری شرکت کنم؟
    اگر میشود من باید چکار کنم؟؟؟

    1. سلام
      سوابق تحصیلی ربطی به عنوان دیپلم شما نداره و از هر رشته ای میتونی آنها برداری

  469. سلام استاد لطفا جواب سوال من رو بدهید ایا من میتوانم با معدل کتبی۱۴رشته ریاضی رشته های علوم پایه مثل فیزیک زیست جانوری در دانشگاه هایی مثل قم همدان اردبیل و استان های شمالی قبول بشوم؟؟؟؟

  470. سلام استاد لطفا جواب سوال من رو بدهید ایا من میتوانم با معدل کتبی۱۴رشته ریاضی رشته های علوم پایه بر اساس سوابق مثل فیزیک زیست جانوری در دانشگاه هایی مثل قم همدان اردبیل و استان های شمالی قبول بشوم؟؟؟؟

    1. سلام
      بله علوم پایه ها خیلی هاشون حتی در روزانه بدون آزمون هستند

  471. سلام وقت بخیر ، من دانشجوی پرستاری ترم ۳ هستم میخواستم برای دندان ترمیم معدل کنم اولویت بندی برام خیلی مهم بود با توجه به اینکه یکبار در حسابداری انصراف دادم پس نمیتونم از پرستاری انصراف بدم باید تموم کنم بعدش برم دانشگاه دندان پس تا کارشناسیم که تموم بشه در دو بخش ترمیم کنم ، سه تا کتاب ،چهار تا کتاب در این دوسال
    ، تموم مطالب هاتون رو خوندم درسته که در ترمیم معدل عمومی بهتر تاثیر میزاره در اونی که رقابت سنگینه ، مثلا زبان به ریاضی خاصه ، ولی معلومه معدل در ریاضی بهتر از دینی تاثیر میزاره خب پارامتر های خودشون رو دارن

    ((اما اگه منو راهنمایی کنین برای این نمرات که اولویت بندی کنم از یک تا ۷ کدام ها باشند خیلی ممنون میشم))

    زبان ۱۳/۱۳
    ریاضی ۱۴/۲۵
    شیمی ۱۵
    ادبیات ۱۵
    عربی ۱۶/۵
    فیزیک ۱۵
    دینی ۱۸

    از بین این هفت ها ، کدام ها به ترتیب لازم هست ؟؟ در دو بخش سه تایی چهار تایی میخوام ترمیم معدل کنم تا وقتی که کارشناسیم تموم بشه مثلا سه تا برای شهریور ۱۴۰۳ و چهارتا برای خرداد یا شهریور ۱۴۰۴
    میخوام برنامه ریزی کنم فقط ترتیب مهمه برام

    این پایینی ها هم فک کنم وسواس ترمیم نمیخواد باز هم مینویسم ببینید ؛

    زیست ۱۹/۲۵
    علوم اجتماعی ۱۷/۵
    سلامت و بهداشت ۱۵/۷۵

    1. سلام
      پرستاری تموم کنی اگر مشکل سربازی داری نمیتونی کنکور بدی و یا ارشد یا سربازی
      کنکور مجدد با وجود داشتن مدرک کارشناسی منوط به گذراندن دوران سربازی هست

  472. سلام دکتر وقتتون بخیر
    دکتر اگه ما دانشجوی روزانه باشیم و مرخصی بگیریم از دانشگاه میتونیم در امتحانات ترمیم معدل و کنکور شرکت کنیم

  473. سلام استاد من میتونم بر اساس سوابق هم انتحاب رشته کاردانی پیوسته دانشگاه ازاد و هم کارشناسی پیوسته دانشگاه ازاد و هم انتخاب رشته سراسری دولتی را انجام بدهم بعد هر کدام از این سه تا را قبول شدم بروم دانشگاه یا فقط یک در یکی از این مراحل میتوانم انتخاب رشته انجام دهم؟؟؟؟؟

    1. سلام
      از آزاد ی قبولی و از غیر آزادها نیز ی قبولی میگیری و بعدهر کدام خواستی میری

  474. سلام من کنکور تجربی شرکت کردم و مجاز نشدم و معدل دیپلم تجربی ام ۱۳ است.من یک دیپلم ریاضی با معدل ۱۵ هم دارم ایا من میتوانم رشته های بر سر اساس سوابق را انتخاب کنم ولی با دیپلم ریاضی ام؟؟؟؟منظورم این است ایا من میتوانم با دیپلم ریاضی ام انتخاب رشته انجام دهم بر اساس سوابقم و کنکورم را نادیده بگیرم ؟؟؟؟؟چون معدل دیپلم ریاضی ام بیشتر است.

  475. سلام استاد وقتتون بخیر
    برای کنکور زبان تخصصی آلمانی سطح b1 خوبه؟
    چه منابعی استفاده بشه بهتره؟

  476. سلام من سال 91پیش دانشگاهی رو پاس کردم.و سال 95ترمبم معدل شرکت کردم .دیگه نمیشه ترمیم معدل شرکت کرد؟

  477. سلام استاد وقتتون بخیر بنظر شما سازمان سنجش این امکان رو برامون میده اگه مثلا سال 99 دیپلم گرفته باشیم و داوطلب کنکور 1403 باشیم تراز معدلمون رو بدونیم (و اگه خیلی پایین بود تو ترمیم معدل شرکت کنیم )

  478. سلام استاد وقتتون بخیر
    با تراز ۵۴۴۱ و رتبه ۸۱۲۹۷ تجربی منطقه ۳ میتونم پرستاری یا مامایی آزاد رو قبول شم؟ چون آخرین قبولی پارسالو که نگا کردم رتبش ۸۴۰۰۰ بود میخواسم ببینم منم میتونم قبول شم یا نه؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

  479. سلام
    ایادرکنکور ۱۴۰۳ کتاب های عمومی به کنکور برمیگرده؟
    دی هم میتوانیم نمرات خودرا ترمیم کنیم یا فقط خرداد میشود؟

    1. خیر
      تاثیر معدل نهایی هم ۵۰٪ هست
      در مورد ترمیم هم فعلا گفتند شهریور نمیشه اینکه دی و خرداد باقی مونده یعنی مشکلی نیست ولی بازم باید صبر کرد تا پاییز

      1. سلام
        اگر نمرات خود را در خردادترمیم کنیم در کنکور اردیبهشت تاثیر میگذارد یا نه؟

  480. سلام استاد وقتتون بخیر بنظر شما سازمان سنجش این امکان رو برامون میده اگه مثلا سال 99 دیپلم گرفته باشیم و داوطلب کنکور 1403 باشیم تراز معدلمون رو بدونیم (و اگه خیلی پایین بود تو ترمیم معدل شرکت کنیم ).

    1. میدونم منظورتون چیه و به چه خاطری اینو میگی ولی قبل از کنکور به کسی نشون نمیده

  481. سلام ببخشید من الان دانشجوام میتونم توی ترمیم معدل و کنکور 1403 شرکت کنم؟

  482. سلام وقت بخیر
    استاد من هر چقدر که سرچ میکنم باز هم تعداد شرکت کننده های آزمونای زبان تخصصی برای هر زبان به صورت تفکیک شده نیست و فقط تعداد کل شرکت کننده ها نوشته شده. امسال حدودا چند نفر ازمون به غیر از زبان انگلیسی دادن؟
    به نظر شما بازار کار مترجمی زبان آلمانی بهتره یا انگلیسی؟

    1. سلام
      چند نفر خالص کنکور به قصد رشته زبان دادند نمی دونم چون اغلب بچه های سایر رشته ها هستند و دست گرمی سر کنکور هنر و زبان هستند

      اما قبولی هر زبان غیر انگلیسی راحت تره در دانشگاه های تاپ

      1. سلام وقتتون بخیر
        من نظام ترمی واحدی بودم معدل نهایی دیپلمم ۱۹.۶۵ بود ولی معدل پیش دانشگاهیم اصن خوب نیس ترمیم معدلم رفتم ولی سرسری گرفتم و نمرم باز خوب نشدزیستم ۱۲فیزیک ۱۶دینی ۱۷و ادبیاتم ۱۵ برای رشته پزشکی ب نظرتون شانس قبولی دارم یا نه🤦‍♀️
        اگ درصدامو ببرم بالا میشه قبول شد یا ب کل بدبخت شدم😭
        ممنون میشم راهنماییم کنین🙏🏻

  483. سلام وقتتون بخیر
    من نظام ترمی واحدی بودم معدل کتبی دیپلمم ۱۹.۶۵ولی معدل پیش دانشگاهیم خوب نبود ترمیم معدلم شرکت کردم ولی باز سرسری گرفتم و نمره هام خوب نشد زیست ۱۲فیزیک۱۶دینی ۱۵و ادبیات ۱۷ب نظرتون درصدامو ببرم بالا امکان قبولیم تو رشته پزشکی هس یا ب کل بدبخت شدم😭
    ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏻
    و ترمیم معدل ب نظرتون دوباره امکانش هس ی بار دیگ بتونیم شرکت کنیم🤦‍♀️

    1. سلام
      اگر فرصت یمبار ترمیم نمره داری ازش استفاده کن بهت کمک میکنه

  484. سلام
    من فارغ التحصیل رشته تجربی سال ۹۴ هستم برا ترمیم دچار ابهام شدم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
    واسه کنکور ۱۴۰۳ میخوام شرکت کنم و نمرات پیش دانشگاهی و دیپلمم خوب نیست چه در دروس عمومی و چه تخصصی.
    آیا واسه ترمیم معدل باید کل دروس دوازدهم و پیش دانشگاهی رو امتحان بدم یعنی هم تخصصی و هم عمومی؟

    1. هر درسی از نهایی ها خوب نیست ترمیم کن
      چه سوم باشه چه پیش دانشگاهی
      تاثیر نمرات نهایی ۵۰ ٪ کارت سخت میکنه اگر ترمیم نکنی

  485. سلام استاد میگن میخواد تاثیر قطعی معدل لغو بشه و کنکور مثل سالهای قبل برگذار بشه این حقیقت دارد

  486. سلام استاد میگن میخواد تاثیر قطعی معدل لغو بشه حقیقت داره؟
    کی مشخص میشه؟

  487. سلام استاد روزتون بخیر ،
    ببخشید بنده سال ۹۳ فارغ التحصیل رشته ریاضی فیزیک شدم ، و میخواهم کنکور تجربی بدم،
    الان بنده نظام سالی واحدی هستم ؟
    و برای ترمیم دیپلم و پیش دانشگاهی و ایجاد سابقه درس زیست،  باید فقط دروس دوازدهم تجربی را امتحان بدهم؟
    یا مثلاً باید دیپلم تطبیقی بگیرم؟
    و جسارتا خواستم بدونم از بین دروس زمین شناسی یا علوم اجتماعی و سلامت و بهداشت باید کدوم ها را ایجاد سابقه کنم ؟
    و بنده تا مقطع ارشد دانشگاه بودم و الان سربازیم ،برای ترمیم الان فقط کپی گواهی موقت و ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی رو دارم ،آیا همین‌ها کافیه یا اصل خود مدرک هم باید باشه ؟
    چون اصل مدرک و ریز نمرات و گواهی موقت دست دانشگاه هست .
    و امکان ترمیم معدل حین خدمت سربازی  هست؟
    ببخشید سوالام زیاد شد ،
    خیلی ممنونم بابت راهنماییتون استاد 🙏🌹

    1. سلام
      سالی واحدی هستی
      برای ترمیم فقط دروس پایه ۱۲ امتحان باید بدی

  488. سلام استاد میگن امروز توی مجلس تصویب شده که تاثیر قطعی معدل لغو و عمومی ها به کنکور برگشته این حقیقت داره؟

    1. مجلس تصویب کرده تا اینکه اجرایی بشه چند گام مونده
      شورای نگهبان و حق وتو شورای عالی انقلاب فرهنگی

  489. باوجود مثبت شدن تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ ترمیم معدل انجام بدیم بهتر هس یا نه؟

  490. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید جواب قبولی های بدون کنکور(با سوابق) حدودا کی میاد؟ چون دیدم جواب نهایی کنکور اواسط مهر میاد میخاسم ببینم اونام همون موقه میان یا ن زودتر یا دیر تر میان جواباشون
    ممنون میشم جوابمو بدین

    1. همه باهم میان در یکروز و دانشگاه آزاد هم همون محدوده با چند ساعت اختلاف

  491. سلام استاد وقت بخیر
    من با معدل کتبی ۱۷.۶۶ تجربی براساس سوابق به ترتیب این رشته ها رو از دانشگاه باهنر کرمان انتخاب کردم شیمی کاربردی شبانه با ظرفیت ۳۰ نفر ، شیمی محض شبانه با ظرفیت ۳۰ ، آمار روزانه با ظرفیت ۵۰ ، ریاضی روزانه با ظرفیت ۶۰ ، علوم قرآن و حدیث شبانه با ظرفیت ۳۰ و فیزیک شبانه با ظرفیت ۸ نفر
    حالا به نظرتون ممکنه هیچکدومو نرسونم؟ واگه احتمال داره قبول شم کدوم رشته احتمالش بیشتره؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

      1. سلام استاد

        برای ثبت نام ترمیم معدل باید اصل دیپلمو اراعه بدیم یا گواهی موقت ؟
        واینک من که گواهی موقتودارم اص دیپلمو از کجا بگیرم واینکع تا کی میتونم بگیرمش

        1. از مدرسه یا آموزش و پرورش میتونی هر دو بگیری
          تزمیم به مدرک فارغ التحصیلی شما نیاز داره

  492. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید راهی وجود داره که شبانه رو به روزانه انتقال داد؟

    1. خیر / نیازی هم نیست اینکار کنی چون شهریه اش خیلی بالا نیست و مدرک و امکاناتش ارزش داره

  493. سلام
    من فارغ التحصیل شدم دیپلم هم گرفتم اما میخوام تو کنکور ۱۴۰۳ دوباره شرکت کنم نیازه ترمیم معدل کنم ؟؟یعنی دوباره امتحان نهایی بدم یا فقط کنکور و بخونم؟؟

    1. یلام
      اگر زیر ۱۹ عمومی و زیر ۱۸/۵ تخصصی داری برای ترمیم اقدام کن

  494. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من شبانه قبول شدم اگه بخوام دوباره کنکور بدم باید انصراف بدم یا ۲ ترم مرخصی بگیرم؟

    1. نیاز به انصراف نیست
      قبولی اومد و همه چی اگی شد بعد اقدام به انصراف کن

  495. بعد ببخشید من زبانم خیلی ضعیفه اگه از الان برم کلاس زبان و بعد تو کنکور زبان شرکت کنم شانس دارم که فرهنگیان زبان قبول شم؟
    بعد حالا اگه امسال شهر ما دبیر زبان نخواد میشه شهرای دیگه رو بزنمو اونجا قبول شم؟
    بعد امسال کنکور زبان فقط زبان تخصصی و زبان عمومیه؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

    1. فرهنگیان هیچ رشته ای هیچ سالی مطمئن ۱۰۰ درصد نیست
      باید رشته های دیگه رو هم در کنارش انتخاب کنی

  496. سلام خسته نباشید لطفا پاسخ من رو هم بدین
    من خرداد دوازدهمم رو تموم کردم ولی چند درس پاس نشده دارم که نمیخوام دی امتحان بدم و میخوام خرداد امتحان بدم و پاس شون کنم
    آیا غیر از پاس کردن این دروس باز هم باید ترمیم معدل کنم؟
    چون من میخوام کنکور تیر ۴۰۳ رو شرکت کنم اونوقت اگه قبول بشم میتونم از مهر برم دانشگاه؟
    لطفا من رو راهنمایی کنید که چیکار کنم

    1. غیر پاس کردن نمیشه ترمیم داد
      برای ترمیم باید فارغ التحصیل باشی
      دی افتاده هات پاس کن که خرداد بتونی ترمیمش کنی

      1. اونوقت اگه دی پاس کنم و نمره بالا باشه بازم باید خرداد ترمیم کنم یا نیازی نیست؟

        و اگه خرداد پاس کنم چطور؟ اگه نمره هاش بالا باشه بازم ترمیم میخواد؟

        و سوال آخرم اینکه چه درس هایی رو لازمه ترمیم کرد؟ یعنی حداقل چه نمره ای گرفته باشیم که لازم باشه ترمیمش کنیم؟؟؟؟؟؟

          1. ممنون استاد اونوقت اگه همین کار رو کنم (یعنی خرداد امتحان بدم نمره م خوب شه) واسه تیر که بخوام کنکور بدم اگه رتبه خوب بیارم میتونم از مهر برم دانشگاه؟
            مشکلی ایجاد نمیکنه؟

          2. استاد اگر من مثلا زیستم پاس نشده باشه خرداد امتحان بدم قبول شم که دیگه بعدش نیاز به ترمیم زیست نباشه، چند روز بعدش میتونم فقط واسه درس شیمی ترمیم بزنم؟ (شیمی نمره قبولی گرفتم ولی بالا نیست(
            خللی ایجاد نمیکنه همزمان بودنش؟؟؟؟

          3. خرداد باید زیست برداری و پاس کنی
            نمیتونی همزمان ترمیم برای شیمی هم بزنی
            شرط ترمیم کردن اینه که اول فارغ التحصیل شده باشی

      2. سلام وقتتون بخیر
        من دیپلم مجدد انسانی گرفتم ، درس سلامت رو امتحان ندادم .

        ولی درس ادبیاتو دوبار امتحان دادم.
        ۱-بنظرتون من معدلم ثبت شده با اینکه سلامت رو امتحان ندادم ،

        ۲- ادبیاتی ک دادم ترمیم حساب میشه ، نمیشه دوباره امتحان داد ؟

        1. سلام
          درس های مشترک همان قبلی ها حساب میشه
          اگر تا حالا ترمیمش نکردی میتونی اینکار انجام بدی

  497. سلام میگم من که معدل کتبیم بشدت پایینه ومیخوام ۴ درس خرداد امسال ترمیم بزنم نمره نسبت خوبی بگیرم میتونم برای ترمیم واسه کنکور ۴۰۴بعد اونایی که ترمیم نکردم رو ترمیم کنم؟مثلاخرداد امسال ریاضی وفیزیک ودینی وفارسی ترمیم میکنم واسه دی ماه سال بعدزبان وجغرافی وعربی رو ترمیم کنم یا باید اینم خرداد ماه باشه؟

  498. سلام استاد وقت بخیر
    بابت توضیح بسیار خوبتون سپاس گزارم و خیلی ممنون میشم یه راهنمایی کنید و پاسخ سوالم رو بدید … مرسی …

    من دیپلم تجربی ۹۸ نظام جدید هستم و مجدد برای کنکور ۱۴۰۳ قصد شرکت دارم و هدفم رشته پزشکی و دندانپزشکیه … آیا با توجه به سالی که دیپلم گرفتم و نمراتی که در ادامه خدمتتون میگم ، برای شرکت در کنکور ۱۴۰۳ به ترمیم معدل نیاز دارم؟ و اینکه چه دروسی نیازه که ترمیم بشه؟ و اینکه این معدل نهایی من در سال ۹۸ واقعا ارزشش در مقایسه با بچه هایی که امسال سال دوازدهم هستن کمتره؟ اگه کمتره ، معادل چقدر میشه؟ (حدودی هم اوکیه اگه بفرمایید)

    فارسی ۲۰
    عربی ۲۰
    دینی ۱۹.۵
    شیمی ۱۸.۷۵
    سلامت ۱۸.۵
    زیست ۲۰
    ریاضی ۲۰
    اجتماعی ۱۹
    *** معدل نهایی: ۱۹.۳۲

    استاد خیلی ممنون میشم یه توضیح بدید

    1. سلام
      از من میشنوی فقط برای درصد هات بخون و دروس تخصصی کنکورت

  499. سلام. وقت بخیر.
    من در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در امتحانات پایه‌ی دوازدهم رشته‌ی علوم تجربی شرکت کرده و در دروس فارسی، تعلیمات دینی، زبان عربی، ریاضی و فیزیک نمره‌ی ۲۰ اخذ کردم. به نظر شما با توجه به تفاوت سطح سختی امتحانات نهایی در سال‌های مختلف و در نتیجه تفاوت ارزش نمره‌ی ۲۰ در سال‌های مختلف، آیا برای شرکت در کنکور علوم تجربی سال ۱۴۰۴ با هدف رتبه‌ی زیر ۱۰۰، نیاز به ترمیم دروس مذکور وجود دارد؟

  500. حداقل باید چه نمره ای داشته باشیم که لازم به ترمیمش باشه؟
    اگه اختصاصی ها بالای ۱۹ باشن و عمومی ها هم متوسط خوبه؟

  501. سلام ببخشید یه سوال داشتم اگر کسی امسال دانش اموز دوازدهم است و اگر بخواد سال بعد یعنی 1404 هم پشت کنکور بمونه باید یازدهم هم نهایی بده یا نه فقط همون دوازدهمش برای کنکور های بعدی تاثیر گذاره چون سال بعد سابقه تحصیلی به میزان 60 درصد هم یازدهم و هم دوازدهم هستش این سوالو کردم؟

    1. سلام
      شاید برای پشت کنکوریها تمام تاثیر بدن به درووس ۱۲ و شاید گفتند که تاثیر ۱۱ مجزا هست و اگر ۱۰ درصد یازدهم میخوایید باید امتحان جداگانه بدهید

  502. سلام وقت بخیر.
    جناب برای پاس کردن دروسی در خرداد ماه لازمه کِی و به کجا مراجعه کنیم؟؟!
    در کل شرایط لازم چیست؟

    ممنون میشم پاسخگو باشید.

    1. مدارس بزرگسالان همین الان
      برای ثبت نام امتحان جبرانی دی ماه

      اگر برای تاثیر در کنکور ۱۴۰۳ به نمره نیاز داری اسفند برو و در ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۳ ثبت نام کن

      1. استاد یعنی اسفند ماه برم مدرسه بزرگسالان و برای خرداد ثبت نام کنم؟
        بعد من میخوام خرداد پاس کنم چرا باید بگم ترمیم معدل؟
        من واقعا گیج شدم میشه درست راهنمایی کنید

  503. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم خدمتتون،
    من سال ۱۴۰۱ دیپلم گرفتم، پارسال(خرداد ۱۴۰۲) هم همه‌ی درسامو ترمیم کردم، امسال میخوام باز ترمیم کنم همه‌ی درسامو، آیا من میتونم امسال خرداد 1403 واسه ترمیم ثبت‌نام کنم؟!

      1. وای توروخداااا نمیتونم استاد!! من از معاون مدرسمون پرسیدم فرمودند میتونم، شما هم می فرمایید نمیتونم، بنظرتون چیکار کنم من الان استاد؟؟ چون اگه بتونم ترمیم کنم این خرداد میخوام از الان بخونم، خیلی ذهنم درگیرشه بخدا ممنون میشم راهنماییم کنید استاد افشار عزیز.

        1. تخصصی ها برای کار تستی کنکور بخوان الان \ دو تا درس عمومی که بیشتر مشکل داری و برات اساسی هست بذار از الان با فرممول بیست گاج یا سیر تا پیاز کار کنی

          1. بله بله حتما چشم همین کارو میکنم استاد جان، خیلی خیلی ممنونم از لطف بی کران و راهنمایی عالیتون استاد افشار عزیز.
            خیلی کمکم کردید سپاسگزارم ازتون.❤️🙏

  504. آقای افشار من میخواهم خرداد یک درس رو پاس کنم (دی نمیخوام؛ خرداد میخوام امتحان بدم)
    الان میتونم واسه کنکور اردیبهشت ثبت نام کنم یا نمیشه؟
    بعد من برای امتحان دادن در خرداد چه زمانی باید برم ثبت نام کنم؟ (ترمیم معدل نمیخوام بکنم میخوام فقط همون یه درس رو پاس کنم)

  505. سلام وقت بخیر
    من از روی معدل قبول شدم شیمی کاربردی شبانه دانشگاه دولتی حالا میخواسم ببینم میشه تغییر رشته بدم به رشته نقاشی همون دانشگاه؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام
      اگر این رشته که میخوای رو دانشکاه داشته باشه احتمالا قبول می کنند
      اگر هم نکرد دیماه انتخاب رشته بدون آزمون کن مجدد

  506. سلام ببخشید کسایی که دوازدهم رو نهایی دادن و دهم و یازدهم رو نهایی ندادن بازم باید وقتی دهم و یازدهم نهایی شده امتحان بدن باید چیکار کنن برای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴

    1. خیر
      برای کنکور ۱۴۰۳ فقط همان نهایی دوازدهم کافیه
      پشت کنکور سال های بعد هم بمونید بستگی داره چه قانونی به فارغ التحصیل ها بگن

  507. سلام وقت بخیر بنده دیپلم سال 1391 هستم و پیش دانشگاهی 1392 معدل نهایم شد 13.75 فکر میکنم یبار هم دولتی پرستاری خوندم الانم ارشدم میخوام دوباره کنکور شرکت کنم میشه ترمیم معدل انجام ندم مستقیم کنکور بدم ممنونم

    1. سلام
      ترمیم نمره اجباری نیست و میتونی ترمیم امتحان ندی و بری سراغ کنکور و انتخاب رشته
      اگر چیزی که قبول شدی بهتر از ارشد رشته خودت بود بعد انصراف بده و اینجا ثبت نام کن
      اما با معدلی که داری احساس نیاز هست صد در صد که برای کسب قبولی خوب و رتبه حداب حتما ترمیم نمره هم بزنی

  508. سلام خسته نباشید میخواستم من از نهایی خرداد ۱۴۰۲ یه درس زیست رو غایب بودم تا الان پاس نکردم خرداد ۱۴۰۳ میشه هم اون رو پاس کرد هم ترمیم معدل رو شرکت کرد؟

      1. سلام استاد ببخشید نظام قدیمم اگر ما ترمیم کنیم و نظراتمان خوب بشه ولی تو کنکور ۴۰۳ رتبه مورد نظر و کسب نکنیم برای کنکور سال بعد تاثیر ترمیم پارسال بازم لحاظ میشه یا خیر؟

  509. من دانش آموز نظام قبلی هستم و دیپلم تجربی نظام قبلی رو دارم و سال پیش در ترمیم معدل شرکت کردم که نمره های دروس عمومیم جالب نشد
    آیا امسال میتونم دیپلم ریاضی بگیرم و از نمره های عمومی دیپلم ریاضی نظام جدیدم در سابقه ی معدلم برای کنکور استفاده کنم
    و برای این کار باید کد دانش آموزی جدیدی برای ثبت نام کنکورم بگیرم یا همون کد قبلی رو استفاده کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام خیر دیپلم مجدد ریاضی بگیری فقط در کنکور ریاضی تاثیر میذاره
      اجازه ترمیم دوباره که داده شده ؛ بیا شما هم ترمیم کن خرداد همین هایی که میگی پارسال خراب کردی

  510. سلام استاد
    با توجه به حرف هاتون ، کسی که یک بار ترمیم کرده ، باز هم می‌تونه ترمیم کنه!
    و قبلا یه کلیپ از وزیر دیدم که اونم همین رو گفت داخلش
    اما الان چرا هرجا سرچ کنم دفعات ترمیم معدل می‌نویسه فقط یک بار امکانش هست
    الان تکلیف ما چیه
    بریم بخونیم برای ترمیم معدل مجدد
    بعد اگه گفتن نه دیگه نمیشه دو بار ترمیم کنی چی/::

    1. مدرسه بزرگسالان برو اخر اسفند تا متوجه بشی میتونی ترمیم کنی

  511. سلام وقت شما بخیر
    ببخشید یک سوال داشتم از خدمتتون طبق اطلاعیه جدید برای کنکور 403 گفته شده که دیگ نوبت امتحانی شهریور و دی ماه جز سابقه تحصیلی لحاظ نمیشود بنابراین افرادی که پارسال دی ماه ترمیم نمره انجام داده اند و اون نمراتی که با امتحانات دی ماه پارسال ترمیم کرده اند دیگ لحاظ نخواهد شد؟یا این اطلاعیه برای افرادی هست که از این به بعد قرار باشه ترمیم کنن؟

    1. قبل از اومدن بخشنامه هر ترمیم نمره ای داشتید مشکلی نداره و محترم هست

  512. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من میخواسم برم رشته نقاشی دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه علمی کاربردی این رشته رو داره ولی خب داخل دفترچه نیس میخواسم بپرسم با اینکه رشته داخل دفترچه نیس میتونم ثبت نام کنم یا ن؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

  513. سلام وقتتون بخیر
    من کاردانی دامپزشکی آزاد میخونم خواسم بپرسم بعد از اینکه تموم کردم کجا میتونم مشغول به کار شم؟
    من اینو شنیدم که از کاردانی دامپزشکی دیگه به هیچ طریقی نمیشه کارشناسی رفت خواسم ببینم اگه بخوام واسه ادامه هر رشته ای از دانشگاه آزاد مثلا روانشناسی رو برم دوسال باید درس بخونم؟
    ممنون بابت پاسخگوییتون

    1. سلام عمدتا نه و بازار کار نداره مگر آشنا اشته باشی
      درباره تغییر رشته اش هم به هر رشتته ای نمیتونی تغییرش بدی

  514. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من میخواستم بپرسم میشه بدون کنکور ریاضی رشته مهندسی کامپیوتر بخونیم؟ینی با دیپلم تجربی میشه ؟

  515. سلام وقتتون بخیر ببخشید من با کارشناسی شیمی کاربردی میتونم برای ارشد رشته مهندسی شیمی اپلای کنم
    یا در کل چه رشته ای از تجربی بخونم تو ایران برای ارشد مهندسی شیمی در خارج

  516. سلام اقای افشار وقت بخیر
    من فارغ التحصیل سال 97 نظام قدیم هستم ونمرات دیپلمم 19 یا 20 هستن.
    من شنیدم معدل قدیمی حتی اگه بالا باشه هم تراز چندانی نمیده و برای کنکور خیلی ارزش نداره و اگه تراز خوب میخوام حتما باید ترمیم معدل شرکت کنم خرداد امسال.
    خواستم ببینم به نظر شما کار عاقلانه ای هستش که امسال یک ماه وقت بذارم برای ترمیم معدل؟ ممنون میشم کمکم کنید 🙏

  517. سلام استاد
    بنده میخوام خرداد دروسی رو پاس کنم
    به کجا مراجعه کنم برای ثبت نام؟
    و تا چه زمانی مهلت ثبت نام وجود دارد؟
    متشکرم از پاسخ گویی تان 🌹🌹🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا