مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

آزمون مجدد سنجش و نتایج برای داوطلبان مشکوک به تقلب در کنکور 1401

اطلاعات کامل و بررسی کنکور مجدد متقلبین کنکور

شرط ادامه تحصیل داوطلبان مشکوک به تقلب

خیلی از داوطلبان کنکور به دلایل مختلف به عنوان متقلب شناسایی می‌شوند. فارغ از درست یا غلط بودن این موضوع شرایط تحصیل آن‌ها به گونه‌ای متفاوت با داوطلبان عادی متفاوت خواهد بود و همین شک و شبهه‌هایی برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

در کنکور 1401 چند نفر مشکوک به تقلب در کنکور بودند؟

در کنکور 1401 تعداد 900 نفر با تجهیزات و وسایل تقلب سرجلسه کنکور شناسایی شدند. از سوی دیگر حدود 1000 نفر نیز برای رفع شبهه به سازمان سنجش دعوت شدند که از این تعداد 777 نفر در محل مشخص شده حاضر شدند و از این تعداد 8 نفر تبرئه شدند به این علت که دانش آموز سال یازدهم بودند و نمره ی سوابق تحصیلی خود را صفر وارد کرده بودند. بقیه افراد نتوانستند نمرات حد نصاب را کسب کنند.

این افراد اگر حتی نصب درصد های آزمون سراسری خود را کسب میکردند تبرئه میشدند!

آیا داوطلبان کنکور مشکوک به تقلب می‌توانند دوباره کنکور بدهند؟

به همین دلیل ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گویی درباره شرایط ادامه تحصیل داوطلبان مشکوک کنکور گفت: به غیر موارد کنترلی حوزه‌ای سازمان سنجش با بررسی‌های انجام شده و نهاد‌های اطلاعاتی و بررسی سوابق داوطلبان در کنکور و دوره متوسطه بر اساس مصوبه سال ۸۴ هیئت بدوی در صورت احراز شبهه در آزمون داوطلبی رای به آزمون مجدد در یک یا چند درس می‌دهد و سازمان سنجش موظف به اجرای آن است.

او همچنین در ادامه خاطر نشان کرد که داوطلبان در صورتی که دچار محرومیت از تحصیل نشده باشند می‌توانند سال آینده باز در کنکور سراسری 1402 شرکت نموده و لزومی ندارد که حتما همان درصدهای کنکور قبلی را بزنند.

افرادی که تقلب آن‌ها در کنکور مشخص شده باید چه اقداماتی را انجام دهند؟

وی همچنین در مورد افرادی که تقلب آن‌ها ثابت شده گفت: آن‌ها باید طی زمان‌بندی اعلامی دوباره آزمون بدهند و اگر درصدهای دروسشان مورد تایید هیئت بدوی قرار گرفت می‌توانند در رشته‌ی مورد نظر به ادامه تحصیل بپردازند.

آزمون مجدد سازمان سنجش برای داوطلبان کنکور

گاهی اوقات سازمان سنجش به علت اینکه گزارشاتی مبنی بر تخلف در یک حوزه امتحانی توسط داوطلبان یا مراقبین به آن‌ها رسیده سعی می‌کند که پاسخ‌نامه آن حوزه را دقیق‌تر و ریزبینانه‌تر تصحیح کند. این موارد می‌تواند شامل:

  • همراه داشتن ابزار غیرمجاز که در مطلب قوانین جلسه کنکور بررسی شده است
  • باز بودن پک سوالات
  • زودتر از موعد  مقرر وارد یا خارج شدن داوطلبین
  • ارتباط مشکوک بین مراقب و داوطلب
  • جا به جایی دفترچه سوال

هر چند با توجه به اینکه سوالات در چهار دسته طرح می‌شوند، احتمال اینکه داوطلبی در دفترچه‌ی سوال خود، به سوالی پاسخ داده باشد و سعی کند آن را به دیگری برساند بعید نیست اما احتمال آن بسیار بسیار کم است.

مراقبین ممکن است چه مواردی را در حوزه کنکور گزارش دهند؟

صحبت دو داوطلب، گم یا مخدوش شدن پاسخ‌ نامه‌ای و … ممکن است باعث شود که مراقبین شماره داوطلب را هنگام ارسال پاسخ‌نامه‌ها به سازمان سنجش آن را هم گزارش دهند. در این صورت سازمان سنجش با توجه به چرک‌نویس و پاسخ‌های پاسخ‌نامه در تصحیح آن دقت بیشتری به خرج می‌دهد. همچنین ممکن است داوطلب وسیله‌ی غیر مجازی مانند تلفن همراه، هندزفری، ماشین حساب و… همراه خود برده باشد اما استفاده نکرده باشد. در این صورت هم باز دچار تخلف شده است.

چه چیزهایی ممکن است باعث شک کردن سازمان سنجش نسبت تقلب به داوطلب کنکور شود؟

  • تفاوت در رتبه ی سال گذشته و فعلی داوطلب در کنکور سراسری
  • اگر در حوزه یا شهر شما تقلب گسترده صورت گرفته باشد
  • اگر به مراقبین یا یکی از مراقبین حوزه ی شما مشکوک شوند
  • اگر متوجه عضویت شما در گروه های تقلب فضای مجازی شوند حتی اگر تقلبی نکرده باشید ( از طریق استعلام پرداختی ها و شماره اعضا و…)

البته مهمترین دلیل میتواند همان اختلاف فاحش رتبه‌ی داوطلب و نمرات کارنامه‌ی تحصیلی او باشد. اما این بدان معنا نیست که اگر کارنامه و رتبه‌ی شما اختلاف داشته باشد سازمان سنجش حتما به شما مشکوک خواهد شد. بلکه این سازمان معیارهای زیادی برای شک کردن به داوطلب دارد. پس اگر در مدرسه نمرات مناسبی نگرفته‌اید و نگران هستید که اگر رتبه‌ی عالی شما در کنکور باعث شک سازمان سنجش می‌شود باید بگویم به این مورد فکر نکنید و تمام تمرکز خود را به درس خواندن و قبولی در کنکور بگذارید.

آزمون مجدد سازمان سنجش چگونه برگزار می‌شود؟

این آزمون در دروسی خاص برای داوطلب برگزار می‌شود. البته ممکن است وقتی نامه یا پیام سازمان سنجش جهت آزمون مجدد برایتان آمد بخواهید اعتراض کنید که این کار را می‌توانید از مراجع قانونی دنبال کنید.

آیا آزمون مجدد سخت تر از کنکور سراسری است و آیا حتما باید درصدمان مطابق درصد کنکور شود؟

خیر، این آزمون در حد همان کنکور سراسری است و هیچ نیازی نیست شما درصدتان همان اندازه باشد. تنها کافی‌ست که بتوانید این آزمون را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید تا دیگر شکی برای شما نماند. داوطلبانی که این آزمون را گذرانده‌اند آن را هم سطح کنکور، در محیط و جوی مناسب ارزیابی کردند. پس اگر تقلب نکرده اید نگران محیط آزمون مجدد نباشید.

اگر خواستیم که اعتراض خود را پیگیری کنیم و در آزمون شرکت نکنیم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

ساده ترین اتفاقی که رخ می دهد دوری شما از درس  و دانشگاه است. چون تا مراحل قانونی طی شود خیلی دیر خواهد شد. به همین علت پیشنهاد می‌شود که داوطلبان کنکور بعد از رد شدن اولین اعتراض خود، با مطالعه سعی در قبولی در آزمون مجدد داشته باشند. در انتها می‌توانید نحوه‌ی اعتراض داوطلب کنکور به سازمان سنجش را بهتر و دقیق‌تر مطالعه فرمایید.

لازم به ذکر است که کنکور مجدد سازمان سنجش امسال در تاریخ های ۱۳ آبان و ۱۳ اسفند برگزار خواهد شد و در هر نوبت داوطلبان انتخاب می بایست طبق مکاتبه ای که حراست سازمان سنجش با آنان داشته است بین یک تا چهار درس را مجددا امتحان دهند.

از همراهی شما سپاس‌گزاریم برای اطلاع بیشتر از اخبار مرتبط با کنکور به صفحه ی اخبار کنکور مراجعه کنید و به داوطلبان عزیز کنکور ۱۴۰۲ توصیه اکید دارم که فریب سودجویان بازار کنکور و فضای مجازی پیرامون مسائلی مثل خرید سوالات و خرید صندلی رشته های پزشکی نخورند و وسوسه استفاده از ابزارهای جاسوس افزار و تقلب را نداشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و تخلف با حراست سازمان سنجش واقع در 02636182151 ارتباط باشید .

مشاوره پیشنهادی : آیا سوالات کنکور سراسری و امتحانات نهایی فروخته می شود ؟

مشاوره پیشنهادی : خرید و فروش صندلی دانشگاه

فایل صوتی توضیحات تکمیلی علیرضا افشار در مورد کنکور تقلب در آزمون و کنکور مجدد


نوشته های مشابه

111 دیدگاه

  1. استاد واقعا چرا ؟ منی که رتبه سال قبلم حتی سال های قبلم حتی در حد ۶۰ هزار بد بود امسال رتبه خوبی بیارم متقلب هستم ؟
    استاد واقعا من یه سری مشکلاتی داشتم که نتونستم خوب بخونم تو این دو سال
    من با تلاش خودم رتبه خوبی بیارم باید اعتبار سنجی بدم ؟

      1. سلام و عرض ادب و احترام.
        یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین🙏🏼
        بنده دانشجو ام و بهم گفتن باید کنکور مجدد بدی حال طبق آخرین خبری که ۲۶ دی منتشر شد گفتند از کسانی که دانشجو هستند و دعوت به آزمون مجدد شدن لزومی نداره در آزمون مجدد سنجش شرکت کنن،بنظرتون این واقعا صحت داره؟ و شرکت نکنم؟

      2. سلام،
        ببخشید استاد دروس هویت اجتماعی و سلامت بهداشت در کنکور ۱۴۰۱ و … تأثیر داره یا نع/؟/
        چون نمره ام در این دو درس خوب نیست میخام بدونم اگه که تأثیر دارن دوباره ثبت نام کنم؟؟

      3. سلام آقای افشار ببخشید خواستم بپرسم من رشتم انسانی ولی چون از همون اول هیچ علاقه ایی به رشتم نداشتم برای کنکور تجربی درس خوندم حالا اگه تیر کنکور تجربی بدم و رتبه خوبی بیارم بهم شک میکنن و کنکور مجدد ازم میگیرن لطفا جواب بدین🙏

        1. دیپلم تجربی بهت میگن باید بگیری وگرنه تاثیر دروس تخصصی نداری

      4. آقای افشار لطفا جواب بدین
        استرس اذیتم میکنه
        یکی مثلا چند تا درس رو خرداد میوفته ب دلایلی و معدلش میشه ۱۰ وشهریور باید دیپلم بگیره
        ولی با توجه ب پایه ی قویش رتبش حدود ۱۰۰۰ میشه رتبه ی کنکوری بدون توجه ب معدل ، کنکورشو خوب میده معدلش بد
        این فرد بهش شک میشه ؟
        البته معدل دهم و یازدهمش بالای ۱۹

        1. سلام
          مشکلی نداره
          اون درس شهریور پاس کنید فقط تا برای ورودت به دانشگاه مشکلی اتفاق نیفته

  2. سلام اقای افشار
    اگ کسیه مشمول به سربازی باشه و تاریخ اعزامش اخر شهریور باشه اونموقع چیکا باید کرد ؟ ینی تا آزمون آذر نمیزارن از دانشگاه نامه بگیریم و تو دانشگاه ثبت نام کنیم؟ اون موقع باید بریم سربازی ؟ تکلیف کلاسای مهر تا آذر چی میشه؟

    1. از پلیس به علاوه ده سوال بپرسید
      من مسايل مشاوره ای اطلاع دارم

  3. سلام استاد
    خیلی ممنون که کامل توضیح دادید💚نگرانی هایی که داشتیم برای اینکه به چه کسانی شک میکنند کامل برطرف شد🙏🙏

    ببخشید استاد یک سوال هم داشتم
    نمرات امتحان نهایی دروسی مثل هویت‌اجتماعی و سلامت‌وبهداشت، در کنکور تاثیر داره؟؟؟

  4. شاید یکی سال بعدش سرش به سنگ خورده درس خونده رتبش و بهتر کرده این چه دلیلی هستش با تقلب کننده های واقعی کاری ندارن فقط یه درگیری ذهنی جدیدی برای ما اضافه میکنن خودمون کم استرس داریم استرس مسخره بازی اینها هم اضافه شد

  5. یعنی اگه بهمون شک کنن یه سال دیگه ام عقب میوفتیم اینطوری که خیلی بده نمیشه انتخاب رشته کنیم بعد آزمون بدیم

    1. خیر عقب نمی مونید . نهایت ۱ ترم تازه اگر دانشجو بشی و سنجش بگه کنکور مجدد بدید میشه هم دانشجو باشی و هم برای اون ۲ تا درس بخوانید

    1. متاسفانه درشهرستان اقلید ودرسال 1400مشکوک به تقلب دررشته تجربی زیلد بوده که حتی مورد اعتراض دبیران ومسئولان یکی از مدارس نمونه دولتی قرار گرفته
      موارد ازطریق فضای مجازی به اطلاع عموم رساتده وسپس به سازمان سنجش اعلام گردید
      درحال حاضر افراد مشکوک که اکثرا ازدبیرستان غيرانتفاعي نگرش می باشند ومتاسفانه این پیشامد دانش اموزان راترغیب به خرید رتبه نموده تا مطالعه

      1. انشاله با تدابیر حراست سنجش مشکلات برگزاری کنکور و موارد مشکوک که باعث سلب اعتماد کنکوریها میشه از بین بره
        من اعتقاد دارم کنکور سالم عادلانه ترین اتفاق برای رسیدن به حق بچه های سخت کوش شهرستانی است

  6. حالا ثابت شد تقلب کردن چکار می کنن یعنی یک نفر رو می زارن سر جایش یا حق دیگران ضایع میشه

    1. سنجش امسال بررسی های گسترذه ای انجام داده تا افراد متقلب بازخواست بشوند

    1. اگر کسی دعوت بشه برای آزمون و امتحان مجدد نده ، شاید تصمیم گیری بدی درباره اش اتفاق بیفته

  7. با سلام .
    بنده قبولی ۹۹ دانشجو وبا شرکت در کنکور ۱۴۰۰ رتبه خوبی کسب.بخاطر گزارش مردمی سازمان برای هر دو سال بنده مشکوک شده وطی یک ماه دو نامه برای ازمون مجدد امده. باور بفرماید بنده هیچ تخلفی نکرده و نمیکنم اما سازمان مثل اینکه به امنیت برگزاری کنکور خودش شک دارد چرا که امکان ندارد یه دانش اموز بتواند دو سال متوالی تخلف کند اگر هم کند این ضعف سازمان هست و باید کل کنکور باطل علام شودچرا که با این وضع هزاران نفر هم میتوانند تخلف کنند راهنمای شما را می خواستم

    1. امتخان یک یا چند درس تخصصی که براتون در نظر گرفته شده انشااله میدهید و مشکلی برای شما به وجو د نخواهد آمد

  8. یعنی اگر کسی تنها مورد مشکوکش این باشه که سال قبل رتبش بد بوده ولی امسال خونده و رتبش خوب شده باید دوباره امتحان بده؟؟

  9. سلام استاد 🙏🏻من درس حسابان شده برام مث عذاااب؛همش فراریم ازش؛
    درسنامه رو که میخونم به نظر مشکلی نیست ولی سراغ تستا که میرم اصلا هنگ میکنم هیچی نمیتونم حل کنم🥺نمیدونمممم چیکار کنم میشه یه راه حل بدین خدا خیرتون بده💙

    1. سلام
      تستهای ساده انقدر بزن که دستت راه بیفته و بعد برو سراغ سخت تر ها

  10. سلام جناب افشار
    ببخشید ی سوال میخواستم بپرسم این هست
    مصوباتی ک برای کنکور ۱۴۰۲ تصویب شده اجرایی میشه ؟

  11. سلام خداقوت استاد خیلی ممنون از توضیحات تون ♥️🌹پس افرادی که صرفا جهش رتبه دارن نگران نباشن خیلی موارد دیگه هم بررسی میشه معدل کتبی دیپلم ۱۸ ولی نهایی پیش دانشگاهی برای اون ۴ درس حدودا ۱۴ شد چون چندان مطالعه نکردم معدل کل هم ۱۹.۲۵ خواستم ببینم سوابق تحصیلی ام چطوره 🙂

    1. سلام
      نگران پیشرفت در رتبه سال بعد نباشید و استرس الکی نگیرید

  12. با سلام خدمت استاد عزیز و گران قدر یه سوال مهم داشتم از شما میخواستم بپرسم که وقتی سنجش مشکوک میشه ینی زمانی که کارنامه میاد رتبه نداره؟ و نمیشه انتخاب رشته کرد یا اینکه انتخاب رشته میکنیم و بعد در اذر ماه ازم.ن مجدد میدیم؟ جواب پدر مادرمونو چی بدیم اخه
    اگر اینو برای من روشن کنید ممنون میشم

    1. بستگی داره
      گاهی وقت ها رتبه هم داره و انتخاب رشته هم بهت قبولی میده ولی بازم میگن باید امتحان بدی

          1. سلام استاد توی شهر ما کسی هس که همه میدونن تقلب کرده و سوال خریده تمام نمرات امتحان نهایی ش 3 و 5 و 7 بود هیچ درسی رو پاس نکرد وقتی رتبه ش اومد دوباره کنکور ازش گرفته شد اما توی کارنامه ش زده مردود اما خودشون میگن دندون پزشکی قبول شده و با پیامک بهشون خبر دادن همچین چیزی میشه؟

  13. سلام و وقت بخیر خدمت شما،امسال سنجش از بیشتر از ۵۰۰ نفر آزمون مجدد میخواد بگیره، چرا؟ مگه همه شون تقلب کردن؟ من معدلم دیپلمم پایین هست سال ۹۶ هم یه کنکور همینطوری دادم رشته تجربی رتبه ام نجومی شد😄😃😃میخوام امسال بخونم اما همش میترسم اگه رتبه ام خوب شد سنجش گیر بده، چیکار کنم ؟ خیلی استرس دارم نمیتونم بخونم😔😔😔😔😔بعد چند سال دارم میخونم، دیپلم ریاضی هستم،

    1. حدود ۸۰۰ نفر بودند در مجموع
      امسال از همه سالها بیشتر راستی آزمایی کردند

    2. استاد امتحان مجدد شون هم الکی بوده کسی که کاملا معلومه تقلب کرده و لو رفت به مدت یه هفته درخونه شون بسته بودن و از ترس جواب تلفن کسی نمیدادن و بابای دختره خودش علنأ اعتراف میکنه که 300 ملیون دادن سوال خریده اما الان آزمون برگزار کردن مجددا و همه رو قبول کردن این چه عدالتی هس چرا باید یه نفر که حتی یه سوال راهنمایی نمیتونه حل کنه الان دندونپزشکی قبولش کنن یعنی سازمان سنجش اینقدر بی قانون هس؟

    3. سلام استاد توی شهر ما کسی هس که همه میدونن تقلب کرده و سوال خریده تمام نمرات امتحان نهایی ش 3 و 5 و 7 بود هیچ درسی رو پاس نکرد وقتی رتبه ش اومد دوباره کنکور ازش گرفته شد اما توی کارنامه ش زده مردود اما خودشون میگن دندون پزشکی قبول شده و با پیامک بهشون خبر دادن همچین چیزی میشه؟

      1. سلام
        این دست مشکلات را با حراست سنجش برطرف کنید
        سرچ کنید شماره ساختمان حراست واقع در کرج پیدا میکنید

  14. مرسی که جواب دادین آقای دکتر ، ولی من ذهنم درگیر شده و اصلا نمیتونم درس بخونم تو یکی از پاراگرافها هم سنجش گفته مهمترین عامل جهش رتبه هست دیگه واضح گفته، پس یعنی افرادی مثل من شانسی نداریم ، میشه توضیح بدین؟

    1. نه عزیز من
      اینجور نیست کسی که تغییر کرده و جهش رتبه به وجود آورده بهش شک کنند و نذارند بره دانشگاه

        1. استاد میشه اینو جواب بدید امکان داره کسی که تقلب کرده و الان آزمون مجدد داده و توی کارنامه سنجش‌ ش هم براش زدن مردود خانواده ش میگن جواب آزمون مجدد با پیامک برامون اومد و از سازمان سنجش تلفنی زنگ زدن که قبول شده و الان داره دندون پزشکی میخونه این امکان هس که داخل کارنامه ش سازمان سنجش زده مردود اما قبول شده؟

        2. سلام استاد وقت بخیر چرا اونایی که واقعا تقلب کرده بودن الان بخشیده شدن و دندون پزشکی دارن میخونن نتیجه امتحان مجدد اومده امکان داره از طرف سازمان سنجش زنگ بزنن به طرف ولی نتیجه داخل سایت مردود زده باشه؟ لطف میکنی جواب بدید؟ یه نفر توی شهر ما تقلب کرد از ترس داشتن می مردن به طرز معجزه آسایی الان رفته دندون پزشکی این چه عدالتی هس؟

          1. سلام
            این دست مشکلات را با حراست سنجش برطرف کنید
            سرچ کنید شماره ساختمان حراست واقع در کرج پیدا میکنید

  15. استاد سلام همه چی کامل توضیح دادین عالی بود.
    فقط استاد نگفتین ببینم سنجش به هر اختلاف رتبه ای گیر میده یا نه فقط اختلاف رتبه ای که اومده زیر1000سهمیه؟مثلا یکی از50هزار بیاد2هزار یا 3هزار چی اینام مشکل دارن؟

  16. مغزم داره میترکه بخدا…من سه سال قبل اصلا درس نخوندم تا رتبه خوبی بیارم،ولی معدل نهاییم خیلی خوبه.امسال شروع کردم جدی خوندن، یعنی اگه رتبه خوبی بدست بیارم مثلا زیر هزار منطقه، بهم مشکوک میشن؟
    این چه عدالتیه اخه خیلی میترسم

  17. استاد امتحان مجدد شون هم الکی بوده کسی که کاملا معلومه تقلب کرده و لو رفت به مدت یه هفته درخونه شون بسته بودن و از ترس جواب تلفن کسی نمیدادن و بابای دختره خودش علنأ اعتراف میکنه که 300 ملیون دادن سوال خریده اما الان آزمون برگزار کردن مجددا و همه رو قبول کردن این چه عدالتی هس چرا باید یه نفر که حتی یه سوال راهنمایی نمیتونه حل کنه الان دندونپزشکی قبولش کنن یعنی سازمان سنجش اینقدر بی قانون هس؟

    1. سلام
      آبان و اسفند مرسوم بود که برگزار میشد .
      امسال به خیلی از اسفندی ها نامه زدند که رفع اتهام شدند

      1. سلام . ببخشید سطح سوالات آزمون مجدد چطوریه ؟ کسی بوده که سال قبل آزمون بده ؟

  18. سلام استاد خسته نباشید
    منکه رتبم پارسال ۶۰ هزار شد چون ی مشکلی برام پیش اومد کنکور رو خراب کردم ولی امسال خیلی فولم اگه رتبم خوب بشه باید کنکور مجدد بدم؟

  19. سلام استاد. من سال گذشته رتبه ام بد بود و چون مدرسه آنلاین بود مشاورم گفت در حد پاس درسهات بده و بچسب به کنکور، امسال خیلی راضی بودم ولی در کارنامه ام زده در حال بررسی فنی. این یعنی چه؟ چه کار کنم؟

    1. سلام
      فرصت پاسخگویی به عزیزان ندارم . در صورت تمایل به انتخاب رشته با شرط کسب بهترین قبولی با رتبه شما مشاوره غیرحضوری انتخاب رشته با خودم ثبت نام کنید
      در صورت نیاز در طرح آموزش انتخاب رشته عضو باشید که حدودا در قالب ۱۵ ساعت ویس و ۲ ساعت فیلم همه چیز براتون آشکارا توضیح دادم
      انتخاب رشته ۱۴۰۱ با علیرضا افشار

      ثبت نام در طرح آموزش انتخاب رشته استاد افشار

  20. سلام استاد خسته نباشید به من گفتن مشکوک به تقلب و رتبه و درصد برام نیومده الان انتخاب رشته من چی میشه اگه بعدا هم کنکور مجدد بدم برای رفع اتهام چ فایده وقتی انتخاب رشته نتونستم بکنم استاد تورو خدا جواب بدین

    1. سلام
      فرصت پاسخگویی به عزیزان ندارم . در صورت تمایل به انتخاب رشته با شرط کسب بهترین قبولی با رتبه شما مشاوره غیرحضوری انتخاب رشته با خودم ثبت نام کنید
      در صورت نیاز در طرح آموزش انتخاب رشته عضو باشید که حدودا در قالب ۱۵ ساعت ویس و ۲ ساعت فیلم همه چیز براتون آشکارا توضیح دادم
      انتخاب رشته ۱۴۰۱ با علیرضا افشار

      ثبت نام در طرح آموزش انتخاب رشته استاد افشار

    2. سلام استاد
      حالا که عمومی ها حذف شده واقعا لازمه ادبیات رو از پایه بخونیم ؟؟
      منظورم اینه که قطعا سوالات امتحانات به سختی و مفهومیه کنکور نیست و فقط از دوازدهم مطرح میشه
      اینکه کلاس شرکت کنیم یا همه چیز رو بخوایم مفصل بخونیم ارزش داره؟؟؟

  21. سلام خوبید اقای افشار ممنون میشم که پاسخ بدین
    من برای زدن تست میتونم برای درس زیست شناسی برای تک تک گزینه ها یه استثنا پیدا کنم و رد کنم گزینه رو
    یا برعکسش بعد پاسخنامه یه چیز دیگه گفته و یه گزینه رو درست زده
    دبیری که باهاش پیش میرم این نکات رو میگه تو بعضی تست ها درست هست تو بعضیا نه
    بنظرتون کسی که معلم داره باید درسنامه هم بخونه برای زیست یا خیر؟

    1. سلام
      هر وقت در دروسی مثل زیست سر در گم میشی اول پاسخ طراح سوال کنکور درست بگیر ؛ اجماع دبیران مختلف بررسی کن در کتب تستی مختلف
      ببیشتر هر نطری که بود اون رو لحاظ کن

  22. استاد من ثبت نام نکردم مرحله ۱رو اما الان پشیمونم
    به نظرتون امکان نداره دوباره تمدید بشه؟

  23. سلام استاد وقت بخیر من برای کنکور تیر 1401 و نهایی درست حسابی نخوندم بنا بر مسائل روانی …و رتبم 160 هزار و نهاییم معدل 13 شد و هم کنکور و هم نهاییم تقریبا خراب شدن . امسال برای کنکور دی تقریبا خوب پیش رفتم اما دیر شروع کردم در حدی که رتبم رو برسونم به پایین 50 هزار و برای تیر ماه بخونم و ترمیم معدل انجام بدم اگه رتبه کنکور تیر 1402 حدودا 5000 بشه و معدلم بالای 17 سازمان سنجش بهم شک میکنه؟؟ خیلی نگرانم و فکرم مشغوله کاش همون سال قبلم کمی بهتر میخوندم…

  24. سلام استاد وقت بخیر من برای کنکور تیر 1401 و نهایی درست حسابی نخوندم بنا بر مسائل روانی …و رتبم 160 هزار و نهاییم معدل 13 شد و هم کنکور و هم نهاییم تقریبا خراب شدن . امسال برای کنکور دی تقریبا خوب پیش رفتم اما دیر شروع کردم در حدی که رتبم رو برسونم به پایین 50 هزار و برای تیر ماه بخونم و ترمیم معدل انجام بدم اگه رتبه کنکور تیر 1402 حدودا 5000 بشه و معدلم بالای 17 سازمان سنجش بهم شک میکنه؟؟ خیلی نگرانم و فکرم مشغوله کاش همون سال قبلم کمی بهتر میخوندم…

    1. سلام
      سنجش بی دلیل شک نمیکنه و اینو بدون که خیلی ها هستند که هرسال پیشرفت های خیره کننده ای دارند و رفتن دانشگاه بدون مشکل
      کار خودت خوب انجام بده و کنکور خوبی بده

  25. سلام اقای افشار خدا قوت برای توضیحات خوبتون
    ببخشید من پدرم واس ازمون های ازمایشی خیلی بهم گیر میداد و متاسفانه یکی از ازمون های ازمایشی ماز رو خوب اماده نبودم و از ترس پدرم به یکی از این گروه های تلگرامی تقلب ازمون ازمایشی کلیدای اون ازمون رو ۵۰هزار تومن خریدم و الان دل تو دلم نیست که نکنه اون فردی که ازش خریدم تو کنکور هم تقلب برسونه و دستگیرشه بعد با پیگیری کارت به کارت هایی که براش شده منم الکی گیر بیفتم ایا مشکوک به تقلب شدن اینجوری امکانش زیاده؟

    1. سلام
      پیش نیازهای ترم اولش بخون و بلد باش
      بعدش شروع کن از ترم دوم با برنامه اش بیا جلو
      اون دلال فروشنده پاسخنامه ماز هست و نه کنکور
      جای نگرانی نیست

  26. سلام، یه سوال اگه کسی پشت کنکوری باشه و کنکور بده رتبش خوب دراد، ولی کنکور قبلیشو چون حالش بد بوده تقریبا سفید داده باشه، مجبور به دادن آزمون مجدد میشه؟! و اینکه برفرض مثال در ازمون مجدد که مهر یا شهریور میگیرن نمره قبولی رو بیاره، تکلیف انتخاب رشته و دانشگاهش چی میشه؟؟ رتبه قبلیش رو تایید میکنن و میزارن انتخاب رشته کنه و از بهمن (نیمسال دوم) بره دانشگاه؟؟ بعد از قبولی در ازمون مجدد چی میشه و روند انتخاب رشته و رفتن به دانشگاه چجوریه؟

  27. سلام الان مثلا کسانی که مهر دوباره امتحان دادن کی انتخاب رشته کردن و کی میتونن برن دانشگاه؟ایا باید یک سال صبر کنن چون از انتخاب رشته جا موندن

  28. سلام،من نظام قدیمم ،خیلی کنکور دادم ولی نخونده و خیلی رتبه های بد ،بهترینش ۲۶هزار ۱۴۰۱ بود، امسال دو رقمی بیارم بهم شک میکنن؟بخاطر جهش رتبم و همچنین نمرات سوبق تحصیلیم که خیلیی افتضاحن

      1. اخه مدرک اصلیشون همون سوابق و جهش رتبس،بعدم که ازمون مجدد و یک سال عقب افتادن چون انتخاب رشته نمیشه کرد

  29. سلام خسته نباشید.من امروز کنکور داشتم ولی یه داوطلب بود تقریبا کامل سوالای منو از رو دفترچه میدید و میزد.به نظرتون میشه سنجش به من شک کنه؟تورو خدا.دیگه توان تحمل استرس و درس خوندن ندارم

  30. سلام ممنون میشم بگید کجا می تونم لو بدم یکی از کانال های تلگرام را پیدا کردم که سوالات را فروخته.

  31. دوستان ممنون میشم جواب بدین. من نه معدل خوبی دارم و نه کنکور های قبلیم نتیجه خوبی داشتن همه رو یا سفید می دادم یا منفی. حتی کنکور دی ماه هم سفید دادم. این چند سال خیلی مشکلات و درگیری های خانوادگی داشتم. اگر ترمیم معدل انجام بدم و رتبه ای در حد ۷۰۰۰ منطقه کسب کنم بهم مشکوک میشن؟ این موضوع فکرمو مشغول کرده و اصلا نمی تونم درس بخونم…

    1. سلام نگران نباش
      باید مدرک داشته باشند
      کنکور تیر عالی بده و تمام توان خوودت براش بذار
      موغف میشی حتما

  32. سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم فردی که مشکوک به تقلب
    شده اگر امسال درصد بهتری کسب کنه مثلا آزمون اول ریاضی۳۰ بزنه و آزمون دوم ۶۰ درصد بزنه کدام درصد برای او فرد ثبت میشه؟

  33. سلام حداکثر اختلاف معدل با کنکور چقدر باشه مشکوک میشی ؟ من معدلم حدود 16 هست ایا اگه نتیجه ی خوبی بگیرم مشکوک شناخته میشم؟رتبه ی پارسالمم بد بوده حدود 50 هزار

    1. قرار نیست کسی بی دلیل و بدون سند و مدرک تخلف و تقلب از شما مشکوک بشه

  34. سلام خسته نباشین معدل من امسال تقریبا 18 یا 19 میشه اما در نوبت اول کنکور خیلی بد دادم ریاضی 20درصد و بقیه 2 درصد حالا اگر در نوبت دوم مثلا همه را بالای 60 بزنم مشکلی پیش میاید یعنی باید آزمون مجدد بدم؟؟

    1. سلام
      صد در صد که درصد بالا میتونه معدل پایین تا حد خیلی زیادی جبران کنه

  35. سلام اگر چند سال کنکور بدیم و رتبه خوبی نیاورده باشیم ولی یه سال خوب درس بخونیم و رتبه مون خیلی خوب بشه با معدل و سوابق خوب آیا به من هم شک میکنن و متقلب محسوب میشم؟؟

    اگر ازمون مجدد رو خوب بدیم دیگه ولمون میکنن؟
    ممنون میشم جواب بدهید کلی ذهنمو مشغول کرده.

    1. نه مشکلی نیست ؛ بخون
      برای تقلب و تخلف نیاز به سند و دلیل هست

  36. سلام
    ببخشید من پارسال پدرم گفتن کنکور امسال برات مهم نباشه رو نهاییات تمرکز کن من معدل نهاییم شد ۱۷.۳۴ و زیست۱۶.۷۵
    فیزیک۱۷
    شیمی۱۵.۷۵
    ریاضی۱۴
    دینی۱۹
    فارسی۱۹
    عربی۱۸.۵
    سلامت۱۸
    هویت۱۹.۵
    زبان۱۹.۵شدم ولی خب برای کنکور نخونده بودم وپارسال عمومی زدم و اختصاصی هر درس چن تا زدم
    رتبه ی کنکورم خیلی بد شد کشوری شدم ۱۲۰هزار
    تو منطقه ۱ یادم نیس رتبمو
    بعد از تابستون همون سال شروع کردم برای کنکور خوندن و دی ماه هم مشاورم گفت فقط برای خوابیدن استرست برو سر جلسه نمیخواد ازمون بدی استرس بگیری چون هنوز نصف۱۲ام و کل یازدهم رو نخونده بودم
    بعد دی هم همون دو سه تا سوال که جواب دادم همون چن درصد شد
    بعد الان ترمیم کردم دوتا درس شیمی ریاضی رو
    شیمی هی ریز ریز ۰.۲۵از هر جا ایراد دارم فک کنم کمتر از ۱۶پارسال شه ولی ریاضی رو بهتر دادم ۱۶ ۱۷میشم بنظرم
    الان با این شرایط کنکور رو خوب بدم راستی ازمایی میکنن؟
    مثلا بشم ۱۰۰۰ ۲۰۰۰منطقه۱
    البته این با توجه به درصدای امسالم تو قلمچی و ۴ازمون اخر سنجش که رفتم حوزه امتحانی دادمه
    الان ۲ ۳روز مونده استرسم بالا رفته بازم نمیدونم میتونم مثل ازمون ها بزنم یا نه ولی خب اگه همچین وضعی باشه مشکلی پیش میاد یا نمیاد؟
    بعد الان احتمالا نمرات نهایی نیاد پس کِی تو ورقه وارد کنیم معدلو؟بعد الان معدلی که وارد می کنیم باید با دروس ضرایب امسال باشه یا پارسال؟چون من با ضرایب امسال معدلم میشه۱۸.۰۶

    1. سلام
      بدون دلیل به کسی شک نمی کنند و کاری نمی کنند که از رتبه و رشته ای محروم بشه

  37. سلام استاد وقت بخیر من چهار سال پشت کنکور بودم هرچهار سال رتبه هام بالای ۵۰هزار بودن به دلیل افسردگی نتونستم درس بخونم امسال از فروردین شروع کردم به خوندن و کلاس رفتن و تست زدن ترازم توی ازمونا میانگین ۷هزار شده و خیلی پیشرفت کردم ایشالا برای کنکور ۱۴۰۳ دوس دارم پزشکی برم آیا اگر رتبم خوب بشه شک میکنه سازمان؟ چون هر چهار سال رتبه هام بد بودن

  38. سلام من با رتبه ۳۷۰۰دانشجو فیزیوتراپی بودم و کنکور ۴۰۱رتبه ۲۱۰۰اوردم و آزمون مجدد خوردم و اخراج شدم دیوان هم شکایت کردم ولی مراحل گرفتن تبرئه رو نمیدونم میشه بگین چیکار کنم تبرئه شم یا کلا کارم درست شه؟معدل دانشگاهم همیشه الف بودم

  39. سلام من معدلم خوبه اما امسال تو جلسه کنکور فشارم افت کرد از هر درس ۲،۳تا بیشتر نزدم بعضی درسارم اصلا نزدم و رتبه خوبی نتونستم بیارم امسال تو کنکور اگه درصدام خیلی خوب باشه بهم گیر میدن ؟ خواهش میکنم جواب بدین

    1. سلام
      مشکلی نیست عالی بخون
      تفاوت به وجود بیار مطمئن باش موفق میشی

  40. سلام وقت بخیر استاد ممنون میشم به سوالم جواب بدین و منو از فکرای بیخود نجات بدین بدجور استرس گرفتم چند سال کنکور دادم رتبم خوب نشد درواقع ۵رقمی بودن امسال از تابستون شروع کردم و خیلی پیشرفت کردم میانگین درصدام همه ۵۰ و ۶۰ شده تو ازمونا امسال رتبه حدود ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ بیارم سنجش شک نمیکنه؟؟؟بخاطر جهش رتبه و اینکه من خیلی کنکور دادم لطفا بهم جواب بدین استاد

    1. خوب ادامه بده هیچ مشکلی نیست و سنجش هر ارتقا رتبه ای رو شک نمیکنه

  41. سلام وقت بخیر اختلاف تراز کنکور و تراز امتحان نهایی باعث شبهه نمیشه؟مثلا تراز کنکور ۶۰۰۰و تراز امتحان نهایی بالای ۹۰۰۰باشه
    ممنون میشم جواب بدین
    مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا