مشاوره خصوصی علیرضا افشار
تست زنی و دورهتست زنی و دورهتست زنی و دورهدوران جمع بندیدوران جمع بندیدوران جمع بندیمقالاتویدیو

نکات طلایی جمع بندی فیزیک کنکور در دو ماه پایانی

همایش فیزیک کنکور 99

بهترین راهکار پیشرفت در فیزیک کنکور

فیزیک برای کنکور ۹۹ درس حساسی است به این دلیل که اگر مباحث کمی انتخاب کنید نمی توانید به سوالات ترکیبی و زنجیره وار فیزیک کنکور پاسخ دهید و اگر مباحث زیادی در مدت زمان باقی مانده انتخاب کنید ممکن است به دلیل کم تسلطی نتوانید نتیجه ی قابل قبولی کسب کرد.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که با وجود پوشش صد در صدی بودجه بندی آزمون آزمایش افت تراز داشته اید در صورتی که با تمرکز بر روی قسمت کوچکتری از بودجه بندی نتیجه ی بهتری می گرفتید.

بخش های مهم درس فیزیک کنکور مشترک بین نظام قدیم و جدید

در فیزیک پایه بخش مغناطیس و القا و بخش گرما بسیار پر اهمیت است و توصیه می شود حتما با وقت مناسب پوشش داده شود.

الکتریسیته ساکن تا سر خازن نیز بخش مناسبی است البته برخی با خازن ارتباط بهتری برقرار می کنند پس بررسی خازن برای این افراد ایرادی ندارد.

در بخش الکتریسیته ی جاری نیز به جز مدار باقی قسمت ها روان و قابل بررسی است.

آینه ها و عدسی در نظام قدیم که در فصل 4 و 5 فیزیک سال اول مطرح شده است هم می تواند انتخاب خوبی باشد به خصوص فصل 4 که راحت تر است.

در فیزیک سال اخر فصل های 3 تا 8 که تحت عنوان حرکت نوسانی، موج های مکانیکی، صوت و امواج الکترو مغناطیسی و فیزیک اتمی و فیزیک حالت جامد و ساختار هسته عنوان شده است در نظام قدیم و فصل 3 و 4 سال دوازدهم در نظام جدید مطالب روان و پر اهمیتی است.

فیزیک رشته ریاضی

اختلاف فیزیک در رشته ریاضی و تجربی مباحث سقوط آزاد،حرکت دایره ای،تداخل امواج ،شکافت و گداخت هسته ای است که از بین این مباحث شکاف و گداخت بسیار راحت است و داخل امواج نیز پیچیدگی خاصی ندارد، اما حرکت دایره ای و سقوط آزاد برای دانش آموزان ضعیف توصیه نمی شود.

در فیزیک پایه نیز فصل ترمودینامیک که دواطلبان نظام قدیم در فصل اول سال سوم و دانش آموزان نظام جدید دارند در فصل اخر سال دهم با آن رو به رو می شوند بسیار پر اهمیت و روان است.

بهترین منبع جمع بندی درس فیزیک

معمولا برای جمع بندی دروس عمومی پیشنهاد ما انتشارات مهر و ماه و برای دروس تخصصی و محاسباتی کتاب های خط ویژه انتشارات گاج است.

سخن اخر

برای درس فیزیک باید سعی کنیم در هر سه الی چهار روز تنها یک تست را پوشش دهیم،برای مثال قسمتی مانند گرما که دو تست دارد قابلیت یک هفته مطالعه را دارد و حتی این تعداد تست برای فصل گرما به دلیل حذفیات صورت گرفته و کاهش قسمت های فیزیک در نظام جدید بیشتر هم خواهد شد.

به این نکته نیز توجه کنید که بهترین راهکار پیشرفت در فیزیک کنکور در مدت زمان باقی مانده تا کنکور برای دانش آموزان سطح صفر، ضعیف و حتی متوسط جمع بندی شناور است.

مشاوره کنکور مرتبط : آموزش جمع بندی کنکور99

مشاوره تحصیلی دوران جمعبندی : منابع جمعبندی کنکور۹۹

مشاوره کنکور دوران جمع بندی : بهترین روش مدیریت زمان در آزمون

ویدیو استاد افشار در مورد جمع بندی درس فیزیک کنکور99 از دست ندید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا