مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیمشاوره صوتیمقالات

مطالعه برای کنکور 1400 (ویژه تابستان دهم به یازدهم)

برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۰

چگونه از سال یازدهم برای موفقیت در کنکور درس بخوانیم؟

 

امروز قراره در مورد مطالعه برای کنکور 1400 صحبت کنیم! مخاطبان اصلی این پست دانش آموزان ورودی به سال یازدهم هستند که در حال گذراندن تابستان دهم به یازدهم اند.

خیلی از شماها سوال دارید که استاد افشار بهترین کاری که ما می توانیم برای تقویت پایه درسی خود در سال یازدهم انجام بدهیم چییست ؟ در سال یازدهم تستی بخوانیم یا تشریحی ؟ کنکوری های سال های گذشته در سال یازدهم چه کارهایی می کردند ؟

ضعف های خود را در سال یازدهم برای کنکور 1400 برطرف کنید

از دید کارشناسی اولین کاری که شما باید در تابستان سال دهم به یازدهم انجام دهید این است که بتوانید همه ی ضعف های خودتان روی کتب سال دهم جبران کنید و سپس به فکر شرکت در آزمون و مساله حل تست باشید.

به هر حال شما اولین سالی بوده که در رشته اصلی خود ورود پیدا کردید و بهتر است حتی کوچکترین ضعف های پایه ای شما تقویت بشود تا با علاقه و دید مثبت وارد سال آینده و پایه ی یازدهم شوید .

پس فرض کنید برای جبران امتحانات نهایی به شما در مجموع ۱۰ روز الی ۲ هفته فرصت دادند ، تا روی هر درسی که احساس ضعف دارید تشریحی کار کنید .

نتیجه ی خوب کنکور 1400 از زحمات شما در این سال های حاصل میگردد.

تستی کار کردن کتب سال دهم برای کنکور 1400

از بین درس های مختلف اهمیت تستی کار کردن ریاضی ، زیست ، شیمی ، عربی و آرایه های ادبی از بقیه بیشتر است .

در کتاب فیزیک دهم مباحث مختلفی وجود دارد اما به دلیل عدم ارتباط این مباحث به فصول سال یازدهم تستی کار کردن این کتاب اهمیت کمتری دارد .

اگر فرصت داشتید تنها ۲ فصل آخر فیزیک دهم را در تابستان با تست جمع کنید .

در تابستان دهم چه دروسی را از سال یازدهم پیش خوانی کنیم ؟

تابستان علاوه بر جبران ضعف های گذشته فرصت خوبی برای پیش خوانی کتب سال آینده نیز هست .

اگر در تابستان به کلاس های پیشخوانی سال یازدهم می روید همراه با کلاس به یادگیری مطالب بپردازید . سرعت پیشروی کلاس های تابستان زیاد نیست و با توجه به اینکه اکثر این کلاس ها تا نیمه شهریور ادامه دارند ، فرصت خوبی برای دوره مباحث تدریس شده دارید .

اما اگر خودتان در منزل با کتاب های خودآموز کار می کنید بهترین پیشنهاد برای پیش مطالعه درس ریاضی ، زیست و عربی است .

دروس فیزیک و شیمی یازدهم در فصول ۱ و ۲ خود مطالب ساده ای ندارند و احتمال دارد بعضی دانش آموزان بدون تدریس دبیر با مشکل روبرو شوند . پیشخوانی بقیه دروس سال یازدهم نیز اهمیت کمتری دارد.

دانش آموزان سال یازدهم از چه منابعی برای کنکور استفاده کنند ؟

یکی از سوالات متداول دانش آموزان یازدهم دبیرستان که کنکوری های ۱۴۰۰ بحساب می آیند در مورد منابع مطالعاتی است .

پیشنهاد ما برای سال یازدهم استفاده از کتاب های گاج یا خیلی سبز از مدل جامع پایه می باشد .البته برای اطلاع از جزئیات بیشتر بهترین منابع آموزشی کنکور برای هر رشته می توانید به مقاله بهترین منابع کنکور 99 مراجعه کنید.

علت استفاده از منابع جامع پایه یکی از اصول مهم روش مطالعه به سبک کنکوری است . یعنی مطالب و مباحث مشابه از کتاب های مختلف باید در کنار هم کار شوند .

بطور مثال اگر شما در ریاضی سال دهم مبحث معادلات و توابع را دارید ، و همچنین این مبحث بطور کامل تر در سال یازدهم نیز بیان شده است ؛ بهترین کار برای مطالعه تابع داشتن نگاه مبحثی به این سرفصل مهم ریاضی کنکور است.

یعنی تابع دهم و بلافاصله تابع یازدهم را مطالعه کنید و کل مبحث را باهم جمع کنید. همچنین اینگونه مبحثی مطالعه کردن باعث افزایش تراز شما در آزمون های آزمایشی می شود .

همچنین در عربی و زیست سال دهم و یازدهم مثال های زیادی مبنی بر ارتباط آشکار و پنهان مباحث و فصول مختلف وجود دارد و دانش آموز دور اندیش با کشف این ارتباط ها و حل تست خوب از آنها سعی در ایجاد ارتباط (مفهومی خوانی) بین مطالب مختلف را دارد و منابع جامع پایه به ویژه در دروس اختصاصی و عربی تا حد قابل قبولی شما را در پیدا کردن این زنجیره ها کمک کرده اند .

برای کنکور 1400 اصولی برنامه ریزی کنید و درس بخوانید

برنامه ریزی را از تابستان سال دهم جدی بگیرید و حتی اگر ساعت مطالعه ی بالایی ندارید درس خواندن را اصولی و با کیفیت انجام دهید. برای اشنایی با اصول برنامه ریزی کنکور می توانید از مطلب برنامه ریزی کنکور 99 استفاده کنید.

امیدوارم با سایت مرکز مشاوره علیرضا افشار همراه باشید . در آینده نزدیک با مباحث جذاب و کاربردی دیگری در خدمت شما هستیم . به امید موفقیت شما در کنکور ۱۴۰۰

دو پادکست توسط استاد افشار در مورد کنکور 1400 برای شما عزیزان تهیه شده است. پادکست اول در زمانی کوتاه به مقدمات مورد نیاز دانش آموزانی که سال دهم را تمام کرده اند پرداخته است و پادکست دوم مربوط به همایش کنکور ۱۴۰۰ است که موارد بسیاری مربوط به دانش آموزان سال یازدهم با جزئیات آن بررسی شده است.


نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا