مشاوره خصوصی علیرضا افشار
دوران جمع بندیدوران جمع بندیویدیو

در کلاس های نکته و تست شرکت کنیم یا نه؟

اهمیت شرکت در کلاس های نکته و تست ماه پایانی

سوالی که تو ماه های آخر کنکور خیلی از ما پرسیده میشه اینه که آیا با کلاس های نکته و تست و منابع جمع بندی موافق هستید؟

بخاطر همین دغدغه مهم تو این پست به این سوال از جوانب مختلف پاسخ دادیم که کلاس نکته و تست 1401 برای چه کسایی خوبه و برای چه کسایی توصیه نمیشه.

بررسی کامل کلاس های نکته و تست کنکور

در کلاس های نکته و تست، تمامی سرفصل ها به صورت سطحی و مروری تدریس خواهند شد. زیرا پیش فرض استاد این است که داوطلب، تمامی فصول را با تست زنی اصولی فراوان در طول سال مطالعه کرده است.

بهترین منابع جمع بندی کنکور هم فقط به نکات مهم و پر تکرار اشاره می کنند و درسنامه کاملی برای مسلط شدن در اختیار فرد نمی گذارند و ممکن است سطح سوالات بالایی هم داشته باشند.

دانش آموزان قوی یا ضعیف کدام یک باید در کلاس نکته و تست شرکت کنند؟

حال پاسخ این سوال را برای هر 2 گروه داوطلبان قوی و داوطلبان ضعیف بررسی می کنیم که برای کدام دسته کلاس های نکته و تست بهتر است.

کلاس های نکته و تست برای داوطلبان ضعیف

این داوطلب بهتر است به صورت گزینشی تعدادی از فصول را از صفر تا صد مطالعه کند چون حتی اگر 50% مطالب را با عمق 100% بخواند اوضاعش خیلی بهتر از حالتی خواهد بود که 100% مطالب را با عمق 10% مطالعه کند اگر در انتخاب مباحث به مشکل خوردید میتوانید از مطلب  برنامه 50 روزه کنکور کمک بگیرید.

نکته آموزشی مهم برای داوطبیان ضعیف و حتی شروع صفر کنکور ۱۴۰۱ اینه که سعی کنند ناامید نباشد و تا اخرین لحظه کنکور ۱۴۰۱ تلاش کنید ؛ اما اگر در کلاس های جمع بندی شرکت کردید حتما حتما روی معدود قسمت های تست خیز و روان کنکور تمرکز کنید و همه مباحث را در کلاس با دید اینکه یک ، دو ، سه یاد خواهید گرفت و مسلط خواهید شد نخوانید اگر رویکرد شما یادگیری همه مباحث باشه با زمان خیلی خیلی کمی که در کلاس ها صرف تدریس میشه و با سرعت بالایی که مباحث آموزش داده میشه با حضور در این کلاس ها کل کتاب به صورت سطحی به او آموزش داده خواهد شد و این باعث افزایش کم تسلطی ها و افزایش احتمال پاسخ غلط به سوالات در کنکور می شود.

کلاس های نکته و تست برای داوطلبان قوی

این داوطب به بیشتر مطالب کتاب درسی تسلط کافی دارد و به جای حضور در کلاس، می تواند با حل تست های و تمرین تکنیک های تست زنی کنکور بیشتر بر تسلط خود اضافه کند و این کلاس ها وقت فرد را برای تمرین نکات مهم آزمون های جامع کنکور و زمان دار کم می کنند. پس در مجموع برای داوطبیان قوی تر کنکور خیلی موافق شرکت آنها در کلاس های همایش و نکته و تست نیستم و فکر میکنم اگر وقت بیشتر دست خودشان برای حل جامع های بیشتر باشه منطقی تره

نکات مهمی که قبل از شرکت در کلاس های جمع بندی نکته وتست باید به آن دقت کنید

حال اگر فردی قصد شرکت در این کلاس ها را داشت بهتر است قبل از حضور در کلاس این نکات را رعایت کند :

1) قبل از کلاس مطالعه کافی داشته باشد تا کلاس برای او جنبه مرور، جمع بندی و رفع اشکال داشته باشد.

2) بعد از کلاس از مطالعه مجدد درسنامه یا جزوه خودداری کند و به حل تست های بیشتر بپردازد.

3) به نکات غیر استاندارد و خارج از حیطه کنکور که در کلاس مطرح می شود توجه نکند و به مرور نکات پرتکرار بپردازد.

4) روی مطالب پرتکرار مثل شب های امتحان تمرکز کند و از پرداختن به مطالب و تست هایی که احتمال مطرح شدن آن ها در کنکور بسیار پایین است خودداری کند شب کنکور را شبیه سازی کند.

5) از زدن تست های ترکیبی و آزمون های جامع غافل نشود چون کنکور به صورت جامع و ترکیبی است اما این کلاس ها مطالب را درس به درس پیش می برند و ممکن است در صورت حل نکردن تست ترکیبی دچار خستگی سر جلسه آزمون شوید.

6) اگر به هر دلیل شرایط رفتن به کلاس های جمع بندی کنکور1401 را ندارید می توانید از کتاب های جمع بندی کنکور که درسنامه محور هست ، مثل انتشارات مهر و ماه استفاده کنید . مهر و ماه برای کلیه رشته ها و تک تک دروس عمومی و تخصصی منابع جمعبندی خوبی در قالب درسنامه های کوتاه و مختصر در کنار تست های نرمال کنکورهای اخیر و تالیفی همراه با پاسخنامه خوب و قابل فهم را به شما ارائه خواهد کرد .

مشاوره پیشنهادی : تخمین رتبه کنکور ۱۴۰۱

ویدیو توضیحات کامل استاد علیرضا فشار در مورد کلاس های جمع بندی و نکته و تست

دانلود ویدیو


نوشته های مشابه

13 دیدگاه

  1. سلام استاد
    اگر درسی در حد ۳۰ درصد هست همایش جمع بندی۱۲ساعته(نه نکته و تست)براش مفیده؟
    اینکه تاریخ همایش در تیر ماه هست و زمان کمی تا کنکور مونده بعد از کلاس مرور تستهای کنکور را انجام بدیم؟

    1. بله خوبه
      ولی همه جا حساب نکن که بتونی کامل مسلط بشی و سعی کن ۳۰ درصد ارتقا بدی خودت رو و روی چند مبحث یاد بگیری و به تسلط برسی

  2. سلام استاد درسی مثل زیست برای کسی ک درصدی حدود 40تا50داره لازمه؟!
    یا اینکه خودش میتونه جمع کنه؟
    ممنون از شما

    1. خیر نیاز نیست
      تست متنوع و ازمون های مختلف و دوره متن کتاب درسی دوره داشته باشه حتما موفق میشه

  3. سلام برای کسی که همایش 30 ساعته درس ریاضی رو داره. میتونه از صفر صفر و بدون هیچ اطلاعات تستی(تشریحی رو بلد بودم) میتونه به درصد خوبی برسونه در ریاضیو یا باید نکته تست 70 80 ساعته ببینه؟(در رشته تجربی)/ریاضیو حذف کرده بودم اما الان پشیمونم از این کارم و میخوام تازه شروع کنم ولی نمیخوامم زیاد براش وقت بزارم.

  4. سلام استاد افشار عزیز. خدا قوت. من شروع صفری ام و پشت کنکوری ۱۴۰۰. یکسری مشکلات خانوادگی توی زندگی مون بوجود اومده که تمرکز من رو بهم میزنه. منی که تا الان خوب نخوندم و حالا ی چند روزی هست خوب میخونم ، باز این مشکلاتِ تازه بودجود اومده داره مانع ش میشه. برام اصلا مقدور نیست که برم کتابخونه.توی اتاقم هستم ولی سر و صدا ها رو میشنوم. چطور تمرکزم رو از دست ندم ؟ 🤦🏻‍♂️ ممنونم میشم کمکم کنید

    1. سلام
      تایم هایی که دروس حساس و سنگین تر داری وقت هایی باشه که خونه همه خوابند یا آرامش بیشتری داره

  5. سلام استاد وقتتون بخیر
    منی که شروع از صفرم بنظرتون سالیانه باید نکاه کنم یعنی کلاس های سالیانه ای که ثبت نام کردم و آفلاین شونو دارم نگاه کنم یا نکته و تست یا همایش؟!

  6. سلام من کلاس نهم هستم یعنی می‌خوام برم دهم آیا بنظرتون خوبه که از الان برم کلاس کنکور؟

  7. سلام استاد
    من زیست پایه ضعیفم،بخوام کلاس برم باید بگم فقط باهام تست کارکنه؟یا هم درس بده و هم تست؟ ممکنه ک با کلاس سرعتم بیشتر بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا