مشاوره خصوصی علیرضا افشار
تست زنی و دورهتست زنی و دورهروش مطالعه و خلاصه نویسیروش مطالعه و خلاصه نویسیروش مطالعه و خلاصه نویسیمقالاتویدیو

نکات طلایی جمعبندی دین و زندگی در دو ماه

صد زدن دینی کنکور ۹۹

هر چه زمان بیشتر میگذرد و به کنکور۹۹ نزدیک تر میشویم سوالات و ابهامات داوطلبان در مورد جمعبندی و همچنین اولویت مباحث بیشتر میگردد.

در این مطلب گلچین مهمترین مباحث درس دین و زندگی کنکور برای نظام قدیم و جدید معرفی شده است،همچنین بهترین منابع دین و زندگی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

منابع خوب دین و زندگی

برای درس دینی منابع خوب زیادی وجود دارد از قبیل خط ویژه گاج، انتشارات مهر و ماه و همچنین کتاب زیپ اندیش فائق و بر حسب سلیقه میتوان از آنها استفاده کرد.

اما قبل از هر چیز در درس دین و زندگی باید به سراغ سوالات کنکور های سال های اخیر رفت و به تسلط بر روی آنها پرداخت و برای این هدف فرقی ندارد چه کتابی و از چه انتشاراتی تهیه کنید.

دین و زندگی نظام قدیم

دین و زندگی در نظام قدیم شامل 42 درس میشود.پیشنهاد این است که تمامی این دروس را کار کنید اما اگر محدودیت زمانی بالا و مشکلات دیگری دارید کلچین مباحث دین و زندگی در نظام قدیم به صورت زیر است:

  • از دین و زندگی پیش دانشگاهی دروس 1 تا 5 پیش یک را مطالعه کنید که مباحثی مانند توحید،اخلاص و …
  • از کتب دین و زندگی پایه،سال سوم اهمیت بیشتری دارد به خصوص درس 13 و بعد از آن که مباحثی مانند قران،هدایت،پیامبر،امامت و ولیه فقیه به صورت سلسله وار به هم متصل شده اند.

دین و زندگی نظام جدید

در دین و زندگی نظام جدید شامل 12 درس سال دهم،12 درس در سال یازدهم و 10 درس در سال دوازدهم است که در مجموع 34 درس میشود.

پس در نظام جدید داوطلبان 8 درس کمتر نسبت به نظام قدیم دارند که باید از آن به عنوان فرصت ویژه استفاده کنند زیرا سهم هر درس از سوالات نسبت به نظام قدیم بیشتر است.گلچین مباحث دینی در نظام جدید به صورت زیر است:

  • ترم اول سال دوازدهم
  • دینی سال یازدهم اهمیت بالایی دارد
  • دروس 5 تا 10 دروس سال دهم که مباحث برزخ تا قیامت را در بر میگیرد نیز پر اهمیت است

مشکل فراموشی آیات دین و زندگی

درست است بهترین روش مطالعه آیات دین و زندگی اختصاص دادن وقت مناسب به آن و حفظ کردن آیات است اما در صورتی که مشکل زمانی دارید بهترین راهکار انتخاب کلید واژه هایی از هر آیه و بخاطر سپردن آن است.

باید با هر کلید واژه مفهوم آیه را به یاد آورید مفاهیمی از قبیل مخاطب و گوینده ی آیه،تیتر های مرتبط با آن آیه در کتاب درسی و…

مفاهیم متن دروس دین و زندگی

برای مفاهیم دینی میتوان از کتاب های جمعبندی که در اول مقاله ذکر شد استفاده کرد، اکثر کتب جمعبندی مطالب پراهمیت و مهم دین و زندگی را پوشش داده اند.

در درس دین و زندگی کنکور حدود 16 تست از آیات و حدود 9 تست از متن دروس مطرح میگردد

در سوالات دینی که به صورت جای خالی مطرح میشوند بهتر است به جای نگاه کردن به گزینه ها از ذهن خودمان برای پر کردن جای خالی استفاده کنیم تا به شک نیوفتیم.

سخن پایانی

درس دین و زندگی جزو دروسی از است که میانگین کل بالایی در داوطلبان دارد و معمولا میانگین درصدهای این درس از سایر دروس بیشتر است.

در این درس برنامه ریزی مناسب و روش مطالعه ی هدفمند و اصولی میتوان در دو ماه باقیمانده از سطح صفر دین و زندگی به نتایج خوبی دست یافت.

ویدیو استاد علیرضا افشار در مورد نکات،منابع و مباحث مهم دین و زندگی کنکور99

مطالب مرتبط : چگونه کنکور۹۹ را جمع بندی کنیم ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا