مشاوره خصوصی علیرضا افشار
تست زنی و دورهتست زنی و دورهتست زنی و دورهمقالاتویدیو

تست زدن و شرایط آن

شرایط تست زنی

 

تست زدن و شرایط آن

یکی از موارد مهم برای موفقیت بیشتر و بهتر در کنکور های سراسری تست زدن می باشد. تست زدن می تواند نکات مثبت بسیار زیادی برای افراد داوطلب کنکور داشته باشد و کار ان ها را برای یاد گیری درس ها و موضوعات مختلف اسان تر کند.

در این مقاله قصد داریم تا موارد مهم و کاربردی را در مورد تست زدن و این که چطور این کار را انجام دهیم برای شما بیان کنیم.

زمان تست زدن

اولین نکته و شاید مهم ترین نکته در مورد تست زدن این است که زمان ان چه وقت باشد. بسیاری از افراد در این فکر هستند که بهتر است تا بعد از خواندن یک فصل یا کتاب به صورت کامل و یا حتی چند دور به سراغ تست زدن بروند که این طرز فکر کاملا اشتباه و غلط می باشد.

بهترین زمان برای تست زدن زمانی است که داوطلب مبحثی را شروع نموده و مقداری از ان را خوانده است. در این روش همزمان با خواندن درس نامه ها تست زدن می تواند کمک بسیار زیادی در یادگیری ان مبحث بکند و باعث شود فرد علاوه بر یادگیری سریع ان قسمت به تست زنی و حل مسایل ان قسمت نیز مسلط شود.

در این روش به طور مثال اگر شما به مدت بیست دقیقه درس و یا مبحثی را مطالعه کردید می بایست تست ان را نیز بزنید تا هم با تست های ان بخش اشنا شوید و هم درس را بهتر فرا بگیرید. این مورد حتی برای درس های حفظی و به نظر شما راحت نیز می بایست حتما انجام شود.

البته مد نظر داشته باشید که از یک موضوع و یا فرمول بیشتر از ده تست در همان روز نزنید و تعدادی از ان ها را نیز برای روز های بعد نگه داشته باشید تا همزمان با پیشرفت درس و خواندن مابقی درس نامه ها ان ها را نیز حل کنید.

در صورتی که تست های اولیه برای شما سخت می باشد می توانید از جزوه و یا کتاب درسی نیز در کنار کار خود استفاده کنید و بعد از روان شدن و یاد گرفتن ان به تنهایی به تست زدن بپردازید. اگر بعضی از تست ها نیز بسیار سخت بود می توانید جواب را نگاه کرده و ان را تحلیل کنید ولی حتما تست ها را بزنید.

نوع سوالات در تست زدن

یکی دیگر از موارد مهم در تست زنی این است که چه نوع تست هایی را بزنیم. برای این موضوع بهتر است تا در ابتدا به سراغ تست های اسان تر بروید و کم کم به سمت تست های سخت تر حرکت کنید. برای این کار می توانید در ابتدا به سراغ تست های اموزش بروید که بسیار راحت تر می باشند و یا تست های کنکور سراسری دهه هشتاد که مرتبط با موضوع شما هستند و راحت تر می باشند بروید و سپس به سراغ تست های دهه نود کنکور بروید که سخت تر می باشند.

البته کتاب های تست معمولا این موضوع که تست ها از ساده به سمت متوسط و سخت می روند را در منابع خود رعایت می کنند و کار برای شما اسان تر می باشد.

تعداد تست ها در تست زدن

تعداد تست ها نیز برای تست زدن بسیار مهم می باشد و هر چه تعداد تست هایی که حل می کنید بیشتر باشد قطعا برای شما مفید تر است. حداقل تست هایی که بایست در یک روز زده شود حدودا 150 تست می باشد و هر چه این تعداد بالاتر رود بهتر است.

البته امکان دارد در شروع تعداد تست ها کمتر باشد ولی بهتر است سعی کنید به مرور تعداد ان ها را بیشتر کنید تا یادگیرتان بیشتر و به اصطلاح دست تان نیز روان تر شود.

نحوه تست زدن

در هنگام تست زنی بهتر است تا بعد از حل هر کدام از تست ها جواب ان را نگاه کرده و در صورت نیاز ان را رفع اشکال کنید و اصلا سعی نکنید تا تمامی تست ها را بزنید و بعد رفع اشکال کنید. در بسیاری از موارد تست ها به هم مرتبط می باشند و شما با رفع اشکال یکی از ان ها به راحتی جواب سوال بعدی را بدست خواهید اورد.

ویدیو نحوه تست زدن و شرایط آن که توسط استاد علیرضا افشار بطور کامل توضیح داده شده است:

نوشته های مشابه

8 دیدگاه

    1. برای گرفتن وقت مشاوره تلفنی یا حضوری با منشی در واتسآپ در ارتباط باشید
      09358960503
      وقت های مشاوره بصورت تک جلسه (سوال و جواب) یا برنامه ریزی (بصورت ۸ جلسه تلفنی برنامه ریزی ماهانه و ۱۲ کوییز) هستند

  1. سلام.ویدیویی که برای این بخش با زحمات استاد افشار اماده شده بود رو سایت نشون نمیده.امیدوارم رسیدگی کنید و زحمات ایشون بی ثمر نباشه

  2. ببخشید استاد من داخل سایتتون قبلا خوندم که موقع تست پوششی اول تست ها رو حل کنیم بعد پاسخ ببینیم ولی اینجا نوشتین بعد هر تست.کدوم درسته؟

    1. تست برای اولین بار زدی بعد برو سراغ پاسخنامه اش همون جا و همون لحظه ولی برای تست پوششی میشه ی دسته تست زد و بعدش رفت سراغ پاسخنامه های همگی شون باهم

      این فیلم حتما ببین

      https://alirezaafshar.org/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d8%b2%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1/

  3. سلام آقای افشار . اگه یک مبحثی مثلا ۵۰۰ تا تست داشته باشه و اگه بیایم بر تعداد روز هایی که تا آزمون آزمایشی بعدی مونده این رو تقسیم کنیم و مثلا ۳۰ تا تست هر روز جلو بریم درسته این روش؟

    1. ۵۰۰ تا برای یک فصل هست و نه لزوما یک آزمون
      پس خیلی حواست جمع کن که وسواس کامل خواندن یکجا نگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا