مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیویدیو

اهمیت پایه درسی برای موفقیت در کنکور

داوطلبان با پایه درسی ضعیف یا قوی چگونه میتوانند در کنکور موفق شوند؟

برخی از داوطلبان از سالهای قبل تر از کنکور شروع به تست زنی کنکور و شرکت در آزمون های مختلف می کنند؛ اما برخی از داوطلبان نیز هستند که هم اکنون که در سال کنکور خود می باشند هنوز شروع به مطالعه برای کنکور نکرده اند و یا از تراز و نمودارهای پایینی برخوردارند و به دنبال افزایش تراز هستند.

سوالی که پیش می آید آن است که آیا این داوطلبان کنکوری که هنوز شروع به درس خواندن نکرده اند نیز فرصتی برای جبران کم کاری خود دارند؟

تفاوت ها میان کسانی که از سالهای قبل درس خوانده اند و کسانی که نخوانده اند

داوطلبان کنکوری که از سالهای قبل تر از کنکور آغاز به مطالعه برای کنکور کرده اند قطعا جز بهترین ها هستند در حالیکه داوطلبان کنکوری که هنوز شروع به شروع مطالعه کنکور نکرده اند جز ضعیف ترین ها هستند و باید با کار و تلاش مضاعف سطح علمی خود را بالا ببرند.

داوطلبان با پایه درسی قوی برای کنکور

چند نکته در خصوص داوطلبان کنکوری که به بهترین نحو درس می خوانند:

داوطلبان کنکوری که در پایه های دهم و یازدهم بیشتر و بهتر درس خوانده اند، تست زده اند و …. در واقع پایه خود را قوی تر نموده اند و در واقع راهی آسانتر نسبت به سایر داوطلبان کنکوری خواهند داشتند چرا که از سالهای قبل خود را برای آزمون کنکور آماده نموده اند و قطعا از آمادگی بیشتر و حجم کاری کمتری در مقایسه با سایر داوطلبان کنکور برخوردار خواهند بود.

تفاوت سال دوزادهم با سال دهم و یازدهم کنکور

کاری که برخی از داوطلبان کنکوری در سالهای قبل تر از کنکور انجام داده اند مشابه کاری نیست که در سال کنکور باید انجام دهند و روش مطالعه سال دوزادهم متفاوت است.

برای روشن شدن این موضوع کشوری را در نظر بگیرید که مانور جنگی با دشمن فرضی انجام می دهد حال آیا شرایط جنگ با مانور جنگی مشابه است؟ خیر، زیرا مانور جنگی در آرامش تقریبی انجام می شود اما جنگ واقعی قابل قیاس با مانور جنگی نیست و در جنگ واقعی شرایط بحرانی و پراسترس است.

حال با الهام از این مثال داوطلب کنکوری هر قدر هم که در سالهای قبل تر خود را برای کنکور آماده کرده باشد باز هم با آرامشی نسبی خود را آماده کرده و به سمت کنکور حرکت نموده است.

مهمترین و اصلی ترین سال برای داوطلبان کنکوری سال کنکور است. خوب درس خواندن بسیار مهم است اگر داوطلب کنکوری در سال کنکور خوب درس نخواند یا یک روز خوب درس بخواند و یک روز خوب درس نخواند در کنکور موفق نخواهد شد.

داوطلبان با پایه درسی ضعیف برای کنکور

برخی از داوطلبان کنکوری پایه درسی ضعیفی دارند. باید ابتدا پایه درسی خود را قوی نمایند که این ممکن است در ابتدا دشوار باشد اما به مرور زمان راه ساده تری را پیش رو خواهند داشت.

در نیمسال اول دروسی را که به تحلیل بیشتری نیاز دارند مطالعه نمایید و از پیش نیاز هر درسی که در آن ضعف دارید آغاز نمایید برای تشخیص این دروس به میتوانید مطلب روش برخورد با دروس مختلف کنکور را مطالعه کنید، سپس به برنامه ریزی برای نیمسال دوم کنکور بپردازید.

برخی از داوطلبان کنکوری فکر می کنند با منابع سنگینتر موفق خواهند شد در حالیکه این یک تفکر اشتباه است؛ منابع ساده و روان در حد درک و فهم خود انتخاب کنید و مطالعه نمایید. این را بدانید که داوطلبانی بوده اند که علی رغم مطالعه کمتر و ضعف درسی بیشتر اما با سعی و تلاش بسیار از نتیجه بهتری برخورار شده اند.

نا امید نباشید اگر اکنون که در پاییز 99 هستید آغاز نمایید و تلاش کنید برای کنکور 1400 موفق خواهید شد که در پست نکات مهم شروع مطالعه ی کنکور از فصل پاییز به طور مفصل به بررسی مطالعه در فصل پاییز پرداختیم.

مشاوره پیشنهادی : راز قبولی رتبه های برتر کنکور

ویدیو  استاد علیرضا افشار در مورد اهمیت پایه درسی کنکور

دانلود ویدیو آموزشی

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. سلام
    آقای افشار بنده پشتم
    انگیزه مو کلا از دست دادم ، روحیم یه روز بالاس یه روز زیر صفر
    برنامه هایی که میریزمو عشقی می خونم ، یه روز نصفشو می خونم ، یه روز نمی خونم ، یه روزم همشو می خونم
    افسردگی شدید گرفتم برا خاطر وضعیتم
    پایه ی درسیمم خرابه
    هیشکسم حامیم نیس برا درس خوندن
    با این شرایط به نظرتون باید با مشاور کار کنم؟

    1. سلام. منم همینم. با ترسوندن خودم درسام رو میخونم. مثلا این که اگه نخونم کار دیگه ای نمیشه کرد. تنها راه پیشرفت و رفتن از این کشور درس خوندنه. ارزوی موفقیت میکنم برات❤️

      1. این کشور هم موقعیت های زیادی برای رشد داره
        فقط توازن امکانات و ظرفیت برقرار نیست و این یعنی باید خیلی بدویی تا برسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا