مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیمقالات

نکات مهم شروع مطالعه ی کنکور از فصل پاییز

اشتباه رایج دربرای بالا بردن تراز آزمون

نکات مهم برای کسانی که از اواخر پاییز برای کنکور مطالعه می کنند

پیش از این در رابطه با برنامه ­ریزی ، تست زنی ، کیفیت مطالعه ، مدیریت آزمون ، خلاصه­ نویسی ، بحث­ های انگیزشی کنکور و نحوه مطالعه دروس و جبران عقب ماندگی آزمون به طور مفصل بحث کردیم در این مقاله قصد داریم نکات بیشتری را برای تکمیل مطالب قبلی به شما ارائه دهیم .

کم آوردن وقت در جلسه آزمون آزمایشی

بسیاری از داوطلبان کنکور مشکل کم آوردن زمان در جلسه آزمون را تجربه کرده ­اند. برای حل این مشکل باید چندین آزمون را در تایم کمتر از استاندارد از خودشان بگیرند یعنی به جای اینکه برای پاسخگویی 4 ساعت و ربع زمان داشته باشند آزمون را در 3 ساعت و 45 دقیقه تمام کنند.

ممکن است با این کار درصدهایشان پایین بیاید ولی به مرور این مشکل حل می­شود و فرد قدرت انتخاب و تصمیم گیری پیدا می­کند که به عنوان مثال به جای زدن یک تست وقت گیر زبان فارسی ، 2 تست ساده دینی را پاسخ دهد و به راحتی از تست­های سخت بگذرد.

آزمون های تالیفی کنکور در این زمینه می تواند به کمک شما بیاید.

استفاده از زمان­ های مرده در سال کنکور

بعضی از کارها مثل زدن تست قرابت و آرایه ، حفظ لغات ، تاریخ ادبیات و …. را می­توان در زمان­های مرده مثل مطب دکتر ، در مسیر خانه داخل اتوبوس یا ماشین ، فاصله بین دو کلاس در مدرسه و… انجام داد.

چنین کارهایی انگیزه فرد را بالا می­برند و همچین فردی وقتی از مدرسه به منزل می­آید سریعاً به سراغ درس­ها می­رود و احتمال اتلاف وقت در این افراد بسیار پایین است.

اهمیت خلاصه نویسی در کنکور

اهمیت خلاصه نویسی زمانی مشخص می­شود که در آذر ماه آزمون­ه ایی مثل گاج و قلم چی ضمن پیشروی ، برنامه دوره گذاشته ­اند. اگر فرد در طی سال اهمال کاری کرده باشد و مباحث نخوانده زیادی داشته باشد و یا خلاصه نویسی خوبی نداشته باشد در این آزمون­ها به مشکل بر می­خورد .

اگر خلاصه­ های خوبی در طی سال برای خود نوشته باشد با صرف کمترین زمان این مباحث را مرور کرده و نتیجه خوبی می­گیرد و دچار افت راندمان مطالعه نخواهید شد .

بعضی از موسسات در این شرایط از فرصت استفاده کرده و سعی در فروش جزوات یا DVD های خود دارند و چون فرد به شدت دچار استرس و نگرانی می­باشد ممکن است گول این افراد سودجو را بخورد.

در صورتی که خلاصه­ های هر فرد مختص همان فرد است و تا زمانی که فرد به تعداد 200 تست در روز نرسیده نباید خلاصه نویسی کند چون خلاصه نویسی باید بعد از چند مرحله تست زنی و خلاصه نویسی باشد.

مطلب پیشنهادی: خلاصه نویسی کارگاه 9 آذر تهران

شرطی نکردن ساعت مطالعه کنکور

در سال کنکور بهتر است فرد ساعت دیواری یا هر نوع ساعتی را از خود دور کند و برای شمارش ساعت مطالعه از کرنومتر استفاده کند چون خیلی وقت­ها فرد انگیزه و توانایی ادامه مطالعه را دارد اما چون همیشه در آن ساعت خواب بوده ناخودآگاه دچار خواب آلودگی می­شود که این خواب از سر نیاز نیست بلکه از روی عادت و شرطی شدن می­باشد.

حل سوالات ساده در اوایل صبح و آخر شب

در این ساعت­ها چون پرش ذهن و افت دقت داریم بهتر است چند سوال ساده یا محاسبات ساده ریاضی حل کنیم مثل جمع و تفریق­ های ساده.

ساعت مطالعه بالا در کنکور

در سال کنکور داشتن ساعت مطالعه بالا بسیار اهمیت دارد اما باید دقت داشت این ساعت مطالعه بالا باید با کیفیت بالا همراه باشد یعنی حجم کار زیادی را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم و سپس به فکر افزایش ساعت مطالعه باشیم.

چون در این صورت حتی اضافه کردن یک ساعت به ساعت مطالعه باعث می­شود مطالب زیادی را مطالعه کنیم و تأثیر زیادی در پیشبرد برنامه ­های ما داشته باشد.

کامل خواندن دروس کنکور

چون سوالات کنکور قابل پیش­بینی نیستند فرد باید موقع مطالعه به همه مباحث به یک اندازه بپردازد و هیچ تیپ تستی را تا حد امکان حذف نکند. چون در این صورت ممکن است به جواب تست نرسد یا آن را اشتباه جواب دهد.

مطالعه همراه با تعهد

در سال کنکور مطالب زیادی باید مطالعه شوند و فرد زمان زیادی برای دوباره خوانی یا چندباره خوانی ندارد پس با وعده دادن به خود که آزمون دوباره به این قسمت بر می­گردد ، نباید کم­ کاری کند و مرورهای به موقع و زدن تست­های پوششی را فراموش کند.

نحوه جبران عقب افتادن از بخشی از برنامه روزانه

برای این که احتمال عقب افتادن از برنامه را پایین بیاوریم از برنامه ساعتی به هیچ عنوان استفاده نمی ­کنیم چون ممکن است در آن ساعت برای فرد اتفاقی بیفتد و از برنامه جا بماند. اگر از بخشی از برنامه به هر علتی جا ماندیم آن قسمت را به آخر شب بعد از انجام بقیه برنامه آن روز موکول می­کنیم.

اما اگر دیدیم زمان کافی برای این کار نداریم بهترین کار این است که کم اهمیت ترین برنامه آن روز را حذف کنیم و آن را فردا انجام دهیم تا تایم برای بقیه برنامه باشد. یک روش دیگر که خیلی هم مورد پسند ما می­باشد این است که تایم را فشرده کنیم و به همه برنامه آن روز برسیم. اگر باز هم نشد آن قسمت را به 2 روز قبل از آزمون که برنامه ما کاملاً خالی می­باشد موکول می­کنیم.

مطلب پیشنهادی: جبران عقب ماندگی از برنامه ی آزمون های آزمایشی

اهمیت خوب گوش دادن به تدریس معلم از همان ابتدای سال

وقتی فرد در مدرسه یا کلاس تمام حواسش به تدریس معلم باشد 2 حالت پیش می­ آید اگر تدریس معلم کافی و عالی باشد بحث آموزشی آن مبحث در مدرسه یا کلاس انجام می­شود و فرد وقتی در منزل است فقط کافی است با تست زیاد تسلط خود را افزایش دهد اما اگر تدریس معلم خوب هم نباشد باز هم فرد در کلاس به یک پیش زمینه ­ای از آن مبحث دست پیدا می­کند و در منزل با صرف کمترین زمان با درسنامه ، آموزش خود را کامل می­کند .

سرعت کم آزمون­های آزمایشی در ابتدای سال

در ابتدای سال برای جذب دانش آموزان بیشتر ، سرعت پیشروی در آزمون­ها کم است. اما در نیمه دوم سال سرعت پیشروی آزمون­ها به شدت بالا می­رود.

در واقع ما برای یک پایه + نصف دوازدهم در ابتدای سال تا دی ماه چیزی حدود 7 و نیم ماه زمان داریم اما برای نصف دیگر دوازدهم + پایه دیگر که در ترم 2 باید مطالعه شوند فقط و فقط 2 و نیم ماه وقت داریم. پس بهترین کار این است که زوج درسی را که در آن مشکل بیشتری داریم را در ترم اول برداریم .

توجه به پیش نیازها از همان ابتدای سال

چون دروس تحلیلی را باید طبق زنجیره مشخصی مطالعه کرد و پیش­ نیازها را رعایت کرد پس از همان ابتدای سال که سرعت آزمون­ها پایین است باید توجه کافی به این قضیه داشته باشیم و سعی کنیم از برنامه عقب نمانیم بلکه در صورت مسلط بودن به برنامه آزمون بهتر است کمی هم از آن جلو بزنیم چون در ترم 2 سرعت پیش­روی آزمون­ها بالاست .

معلم ­ها هم با سرعت بیشتری تدریس می­کنند اگر عقب افتادگی از ترم 1 مانده باشد به شدت به مشکل بر میخوریم.

موازی پیش بردن هر 2 زوج درس در برنامه

اگر فردی در آزمون­ ها تراز بالایی دارد و وقت کافی هم برای مطالعه بیشتر از برنامه آزمون را دارد می­تواند هر 2 زوج درس را با هم به صورت موازی پیش ببرد.

البته این کار تا زمانی که به برنامه اصلی شخص خللی وارد نکند مجاز است اما اگر افت تراز اتفاق افتاد باید فقط یک زوج درس را از آن به بعد مطالعه کند.

اشتباه رایج در رو آوردن به دروس توصیفی برای بالا بردن تراز

بعضی از داوطلبان برای بالا بردن تراز خود ترجیح می­ دهند تایم بیشتری را به دروس توصیفی اختصاص دهند چون مسلط شدن در این دروس به سرعت اتفاق می­افتد اما فرد باید به این نکته توجه داشته باشد که هدف نهایی ما کنکور می­باشد نه انتخاب بهترین آزمون آزمایشی .

پس با این کار نباید خودش را گول بزند و باید به دروس توصیفی و تحلیلی به اندازه کافی بپردازد.

نوشته های مشابه

59 دیدگاه

  1. سلام . بیخشید میخواستم بپرسم برای کسی که زبانش صفره از الان میتونه شروع کنه یا کلا بذاره کنار؟اگه اره چه مبحثایی رو کار کنه ؟ و کلوز و ریدینگ روزی سه تا کار کنه و روزی سه ساعت برای زبان وقت بذاره کافیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. سلام اقای افشار
    میشه بگین عاقلانه ترین کار واسه منی که نظام قدیم بودم و میخام دوباره کنکور بدم چیه با این اوضاع که معلوم نیست نظام قدیمی هست یا نه بخدا که خسته شدیم از بلاتکلیفی حاشیه نیست واقعا بلاتکلیفیم
    تورو خدا جواب بدید

    1. زمان از دست نده
      از مباحث مشترک هر دو نظام شروع کن به مطالعه

  3. سلام آقای افشار
    برای برنامه حجمی اولویتی زماندار باید چه جوری هم پیشروی کنم هم تست پوششی بزنم برای درسی مثل ریاضی و فیزیک مثلا در هفته سه تایم دو ساعته فیزیک تو برنامم هست ولی من هنوز کلی از مباحث فیزیک رو نخوندم و تایم کم آمده برای ریاضی هم همین طور هر بار حدودا بین 30 تا 40 تست برای هر کدام میزنم.
    ولی در درس زیست شناسی زودتر مباحث را با تست هایش تمام کردم .آیا باید زیست را برای ادامه برنامه متوقف کنم و ریاضی و فیزیک بخوانم یا چه کاری باید انجام بدم.

    و یک سوال دیگر آیا امکان داره من تو خونه آزمون دو هفته یکبار را برگزار کنم ؟ چه کاری انجام بدم تا بتونم تو خونه آزمون بدم چون نمیتونم هزینه آزمون هارو بپردازم.
    لطفا جواب بدین ممنون🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    1. سلام
      هربار که قراره مطالعه و تست مبحثی جدید را آغاز کنید حتما قبلش چند تست و تمرین پوششی از برنامه های قبلی بزن
      آزمون هم به هر طریقی هم به عنوان گرفتن بازخورد از عملکرد درسی خودتان داشته باشید

  4. سلام استاد وقتتون بخیر
    استاد من یازدهم میخونم الان بیشتر درس های یازدهم را را تمام کردم مثلا شیمی دارم دوازدهم را میخونم. میخواستم امسال (یکسال زودتر در ۱۴۰۰) کنکور بدم . میخواستم بدونم اگر در یکسال زودتر کنکو را به صورت آزمایشی بدم مشکلی برایم پیش نیاید؟

    1. سلام
      کنکورهای آزمایشی همان پایه یازدهم دبیرستان خودت کار کنی خیلی خیلی هم میتونه برات خوب تر باشه

  5. سلام استاد
    من یازدهم تجربییم و دهمو اصلا خوب نخوندم و میخواستم شروع کنم فقط نمیدونم چیکار کنم میشه راهنماییم کنین و ازمونم شرکت نکردم چون فک میکنم الان ب دردم نمیخوره
    و میخواستم تو کانال پاییزتون ثبت نام کنم بنظرتون بدردم میخوره؟

    1. کانال کلاس مشاوره پاییز برات خوبه
      اما خوب تر از اون اینه که شما عربی و ریاضی دهم دقیقا و موشکافانه بلد باشی و بععدش هم فصل ۱ شیمی کامل و فصل ۲ شیمی تا آخر پاستگی جرم
      این همان پیش نیازهای ضرروری است برای پایه یازدهم

      1. استاد یعنی الان فقط اینارو بخونیم و یازدهمو بزاریم برا بعد این ک اینارو تموم کردیم؟

        1. سلام
          تخصصی و عربی از دهم مهمتره که بلد باشی
          یازدهم هم فول تستی کار کنید

  6. سلام . استاد خواهشا پاسخ بدین لطفا 🙏
    استاد برا دروس فنون . عربی . فلسفه و منطق . ریاضی و آمار . دینی . فارسی .و.. شیوه مطالعه که براتون میگم کدوم درسته :-
    1 : مثلا :-شنبه فنون و… .دوشنبه ؛ مرور ّّّّّ چهارشنبه : تست
    2: شنبه : فنون ّّ. دوشنبه : تست ّّ..چهارشنبه : تست
    چه اشتباهی وجود داره تو اینا من شما رو دنبال میکنم که همیشه رو تست تاکید می کنید ولی خواهشا 10 دقیقه لطفا وقت واسه ما انسنی ها بزارید خواهش میکنم تو اپلیکیشن بزارید لطفا

  7. استاد خواهشا یه ده دقیقه بیست دقیقه خواهش میکنم تمنا
    وقت بزاریدواسه ما انسانی ها یه چیزای کلی مثل اینکه کی بخونیم کی مرور کی تست فقط همینو بگین لطفا

  8. سلام آقای افشار خوب هستین اگه کسی بخواد از الان خوب شروع کنه میتونه ب پزشکی فک کنه

    1. پزشکی فکر کردنی نیست
      مثل اونی که لایق رسیدن به پزشکی هست این ۲۰۰ روز آخر زندگی کن تا بتونی بهش برسی
      صرفا انگیزه نمیده
      عالی باشی حتما میشه و باید بشه

  9. استاد افشار سلام
    خداقوت
    ببخشید بنده دانشجوی سال آخر پرستاری هستم
    سوالم اینه که آیا من میتونم امسال آزمون لیسانس به پزشکی دانشگاه تهران را شرکت کنم؟
    میشه راجع به شرایطش توضیح بدید یکم
    این که کی میتونم شرکت کنم؟
    محدودیت سن داره آیا؟
    و یه سوال دیگه این که اگر پرستاری را کامل بخونم و مدرک رو بگیرم
    اگر بعدش مجدد کنکور سراسری شرکت کنم برای پزشکی ؛ اگه قبول شدم ، چقدر کاهش میده طول مدت تحصیلم را؟؟
    پیشاپیش ممنونم از پاسخگوییتون استاد

  10. سلام شبتون خوش.من امسال دوازدهمم. تو پایه بعضی درسارو بلدم بعضی هارونه .سر تابستونم مریض شدم جز یکم جلو بردن 12 کار دیگه ای نکردم.بعد بنظرتون اگه موقعی که از مباحثی که واردترم آزمون هس برم سراغ ضعفام مشکلی ایجاد نمیشه؟مثلا آزمون اول فصل 1 شیمیه من در حد مرور بزنم بعد برم سراغ فصل 3 که توش مشکل دارم ازش تمرین حل کنم تا به تسلط برسم.ترس اینو دارم که هرچی به آاخر سال نزدیک میشم حجم کارا سختتر میشه و منم مشکلات پایه تقریبا همه درسام مال نصفه دوم کتاباس

    1. اگر مباحث روان و اکی تر آزمون رو با موفقیت پشت سر گذاشتی سراغ مباحث سخت تر هم برو

  11. سلام،استاد.وقتتون بخیر.ورودی۹۷ روزانه(نظام قدیم) دانشگاهی بودم و برای ثبت نام در دانشگاه،تاییدیه تحصیلی هم گرفتم و مدارک ثبت نامم کامل بود.منتهی ۹۸ انصراف دادم، و دانشگاه هیچ یک از مدارک و پرونده را پس نداد. و امسال 1400, همون دانشگاه اما رشته دیگری،شبانه،قبول شدم.آیا باید دوباره تاییدیه تحصیلی گرفته شود؟باتشکر از زحماتتون

  12. با عرض سلام و خسته نباشید.استاد،اینکه میگن فقط یکبار حق انصراف از روزانه را داریم،درسته؟من یکبار انصراف از روزانه دادم و الان برای رفتن به رشته شبانه یا روزانه در دانشگاه با توجه به این قانون مرددم.خیلی ممنون از پاسختون

    1. سلام
      بله فقط یکبار
      دانشگاه دوم ثبت نام کردید دیگه تا اخر باید همون جا بمونی و مدرک بگیرید

  13. سلام علیکم.عزاداریهاتون قبول و ممنون از زحماتتون.استاد،من برای گروه زبان دعوت به مصاحبه فرهنگیان شدم؛ترازم نه هزار و خورده ای بود و رتبه ام تو زیرگروه یک،که زبان انگلیسی هس،سه رقمی.مصاحبه عمومی و تخصصی خوب بود و خودشون هم راضی بودند.اما در نتیجه نهایی، پذیرفته نشدم.آیا امکان داره اشتباه شده باشه؟آخه میگفتن چون ۱.۵برابرظرفیت دعوت شدن،احتمال قبولی زیاد هست.

    1. کارنامه سبز فردا ۸ مهر میاد چک کنید اختلاف تون ببینید تا خیال تون راحت باشه

  14. سلام،استاد.آیا امکانش هست اگه کسی شبانه قبول شده باشه، هم نیمسال اول و هم نیمسال دوم یا حداقل “نیمسال دوم” رو مرخصی بگیره؟

    1. نیمسال اول رو حداقل ۱۲ واحد پاس خواهید کرد و نیمسال دوم مرخصی می دهند

  15. سلام،وقتتون بخیر.خسته نباشید و ممنون از زحماتتون.استاد،اگه کسی قبلا دانشجوی روزانه تا اواسط ترم سه بوده باشه،بعد انصراف بده و بعد از دوسال شبانه قبول بشه؛باید جریمه پرداخت کنه؟تشکر

    1. سلام
      هزینه جزیی واحدهایی که روزانه خواندی ازتون فقط گرفته میشه

  16. سلام استاد خسته نباشید من یه سوال داشتم که اصلا مناسبه تاپیک نیست ولی خیلی نگران و دو دلم. من مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و هنر یزد که دانشگاه غیر انتفاعی هست ، قبول شدم . راستش خیلی دو دلم سر رفتن یا نرفتن و یک سال موندن برای دانشگاه های تاپ به نظر خودم میتونم چون امسال اصلا نخوندم. به نظر شما منی که هدفم اپلای هست می ارزه که یک سال بمونم؟

  17. سلام استاد افشار خسته نباشید اگر کسی دانشگاه ملی قبول شده باشد هیچ راهی دارد که سال آینده در رشته های تاپ تجربی روزانه قبول شود و برای این ممکن در حال حاضر چه باید کرد
    ؟؟؟

    1. سلام
      به سنجش الان درخواست بدی برای لغو محرومیت انتخاب رشته روزانه ۱۴۰۱ احتمال زیاد قبول خواهند کرد

  18. سلام استاد خسته نباشید
    من مهندسی پزشکی آزاد شهرکرد قبول شدم(8ساعت با ما فاصله داره) و روانشناسی شهرستان خودمون
    میخواستم بپرسم به نظر شما کدوم بهتره ؟؟؟لطفا جواب بدید🙏🌼🌼🌼

  19. سلام آقای افشار وقت بخیر …
    استاد شهریه انتقالی (میهمان یا دائمی ) از دانشگاه روزانه به روزانه چقدر هستش؟ و منظور از شهریه اینه که باید هر ماه پول پرداخت کنیم و یا هر ترم؟
    سوال دیگه اینکه من امسال مهندسی کامپیوتر دانشگاه آیت الله بروجردی پذیرش شدم به نظرتون از دانشگاه آیت الله بروجردی به دانشگاه شهید چمران اهواز درخواست انتقالی بدم یا خیر(از این نظر که سطح علمی کدوم دانشگاه بهتر هستش ) ؟
    با تشکر از شما

    1. هزینه انتقالی از روزانه به روزانه دیگر به ازای هر ترم معادل شبانه مشابه خود آن است

  20. سلام و احترام
    ببخشید استاد امسال کنکوری ۱۴۰۰بودم و میخوام برا ۱۴۰۱تلاش کنم
    اکثرا میگن باید منابع زیست و شیمی دهم رو عوض کرد.استاد ممنون میشم منبع خوبی رو بهم معرفی کنید.فقط اینکه زیست و شیمی دهم کنکور ۱۴۰۱ باید متعلق به چاپ ۹۸باشه که الان این چاپ وجود نداره.من باید چیکار کنم ؟؟یعنی جامع بگیرم تا قسمت پایه دهم اون برا سال ۹۸باشه؟یا اینکه تکی‌ بگیرم و چاپ الان

    در ضمن زیست‌ وشیمی یازدهم و دوازدهم رو خیلی سبز دارم به صورت جدا جدا نه جامع

    1. سختت هست منبع اول عوض نکن
      منبع دومی که برای حل تست بیشتر میگیرید رو تغییر بدید

  21. سلام،استاد افشار.وقتتون بخیر.خواهش میکنم سوالمو ثبت کنید. من،ورودی ۹۷بودم و دو ترم روزانه دانشگاه دولتی خواندم؛بعد انصراف دادم و امسال،شبانه همان دانشگاه قبول شدم؛ آیا باید تاییدیه تحصیلی دوباره بگیرم و جریمه پرداخت کنم؟؟باتشکر فراوان از زحمات شما و مجموعه تون

    1. سلام
      مبلغ کمی به ارای تحصیل رایگان روزانه واحدهایی که خواندید از شما دریافت خواهند کرد

  22. سام وقت بخیر من برای مرور می خوام از روش ابینگهاوس استفاده کنم به نظر شما خوبه یا نه اگ نه به چه روشی مرور کنم ؟! لطفا جواب بدین ممنون !

    1. روش علمی خوبی هست ولی نه برای کنکور با این همه تفاوت عمق مطالب و تنوع درس

  23. سلام استاد وقت بخیر، خیلی سردرگمم لطفا جواب بدین.. من کنکور امسال مردود شدم، الان منتظر تکمیل ظرفیتم.. میخاستم بدونم به نظرتون امسال چیا تکمیل ظرفیت دارن؟! ازاد_سراسری_پزشکی دارن؟ فرهنگیان چطور؟ و اینکه چه تاریخی هستن؟؟ خیلی ممنون میشم بگین

  24. سلام استاد خداقوت، امیدوارم حالتون عالی باشه
    لطف میکنید بفرمایید فصل ۳ شیمی دهم برای شیمی یازدهم پیش نیازه یا خیر؟ فصل ۱و۲ کار شده. درمورد یه یازدهمی دارم صحبت میکنم، نه کنکوری

  25. سلام استاد وقت بخیر
    ممنون از زحماتتون و مطالب مفیدی که در اختیار ما قرار میدید
    راستش من امسال یازدهم تجربی هستم و دروس سال قبل رو خوندم ولی بیشترشون رو تست کار نکردم و اکثر مطالب از یادم رفتن میشه لطفا راهنمایی کنید که چجوری علاوه بر پیش بردن یازدهم دهم رو هم بخونم؟

    1. یازدهم قوی و تشریحی و در اولویت کار کن
      در کنارش بیا روی پایه دهم دبیرستان از دروس عربی و ریاضی و دو فصل اول شیمی

  26. سلام استاد وقتتون بخیر
    ممنون از مطالب مفید و با ارزشی که در اختیار ما میزارید
    من امسال یازدهم تجربی هستم و دروس سال دهم رو خوندم اما بیشترشون یادم رفته و از طرفی تستی هم کار نکردم.میشه لطفا راهنمایی کنید که چطور علاوه بر پیش بردن یازدهم دروس دهم رو هم کامل بخونم و تست بزنم؟

    1. یازدهم قوی و تشریحی و در اولویت کار کن
      در کنارش بیا روی پایه دهم دبیرستان از دروس عربی و ریاضی و دو فصل اول شیمی

  27. سلام استاد ببخشید در دوهفته ای که بازه مطالعاتی تا آزمون آزمایشی ها هست بنظرتون برای هردرس چند تا تست بزنیم بطور میانگین؟ممنون میشم بگین چون واقعا حس میکنم کم میزنم خیلی نگرانم..

    1. قدری تست بزنید که تسلط نسبی داشته باشی
      یعنی از هر ۱۰ تست بتونی بیشتر از ۷تاش درست جواب بدید

  28. سلام استاد
    من پشت کنکورم رشته انسانی
    تا الان نخوندم الان نمی‌دونم چطوری بخونم؟
    از کجا شروع کنم
    از اول پایه بخونم یا فقط دوازدهم را بخونم؟
    میشه لطفاً کمکم کنید
    می‌خوام آزمون قلمچی شرکت کنم

    1. سلام
      ناریخ و جغرافیا و دینی و جامعه بذار کنار
      از بقیه سال دهم شروع کن
      ریاضی گزینشی بخوان و نه همه جا
      عربی و علوم و فنون رو هم مبحثی کار کن (یعنی مشترکات هر ۳ سال باهم بیار جلو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا