مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

[رسمی] شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان لغو شد

ابطال شرط سنی حداکثر ۲۴ سال تمام از دفترچه آزمون دانشگاه فرهنگیان

شرایط اختصاصی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان هر ساله در دفترچه سازمان سنجش اعلام میشود. که یکی از مهم ترین شرایط مذکور شرط سنی دانشگاه فرهنگیان است، که در سال های گذشته شرط سنی حداکثر ۲۴ سال تمام بود.

به موجب شکایت آقای هامون گل محمدی از وزارت آموزش و پرورش در خصوص ابطال شرط سنی استخدام رسمی آزمایشی وزارت آموزش و پرورش، این شرط در آخرین اطلاعیه پذیرش دانشگاه تربیت معلم، ابطال شد.

در این اطلاعیه شرط سنی لازم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تا ۴۰ سال تمام در بدو ورود در نظر گرفته شده است.

وظیفه دانشگاه فرهنگیان چیست؟

برای تامین نیروی انسانی با استعداد در وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان اقدام به پذیرش دانشجو در رشته محل های مختلف و همچنین تربیت آنها برای شغل دبیری میکند.

داوطلبان نیز به منظور تضمین شغلی و استخدام دائمی در دانشگاه تربیت معلم میتوانند از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در کنکور سراسری شرکت نمایند و در زمان انتخاب رشته برای ورود به مقطع کارشناسی، دانشگاه فرهنگیان را انتخاب نمایند.

شرایط پذیرش برای متقاضیان دانشگاه فرهنگیان چیست؟

شرایط لازم و جزئیات پذیرش در دانشگاه فرهنگیان شامل مواردی مانند دارا بودن شرط معدل، میزان تراز آزمون کتبی، بومی بودن و همچنین شرط سنی میباشد که اکنون این شرط سنی دچار تغییراتی شده است.

با توجه به شرایط مورد نیاز برای استخدام در دانشگاه فرهنگیان، ممکن است برخی متقاضیان از شرایط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان اطلاعات کافی نداشته باشند، بنابراین در ادامه مقاله به توضیحاتی در مورد جزئیات افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ میپردازیم.

جزئیات ابطال شرط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه فرهنگیان را دارند، علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی از جمله شرط بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان، باید واجد شرایط سنی برای ورود به این دانشگاه نیز باشند.

در سالهای اخیر شرط سنی برای پذیرفته شدن در دانشگاه فرهنگیان دچار تغییر و تحولاتی شده است.

مثلا تا سال ۱۳۹۱ شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال تمام بود، به یکباره در سال ۹۲ شرط سنی به ۲۲ کاهش یافت.

در سال ۹۶ نیز این دانشگاه قصد داشت شرط سنی را از ۲۲ به ۲۰ سال کاهش دهد اما به دلیل اعتراضات داوطلبان به این تغییر ناگهانی و بدون برنامه، دانشگاه فرهنگیان همان ۲۲ سال تمام را در نظر گرفت.

طبق اعلام دانشگاه فرهنگیان در سال جاری ابتدا شرط سنی ورود به این دانشگاه ۲۴ سال تمام در نظر گرفته شد.

اما در پی شکایت شخصی به نام هامون گل محمدی از وزارت آموزش و پرورش و با ارائه دادخواستی ابطال شرط سنی استخدام رسمی وزارت آموزش و پرورش ذیل بند ۴ قسمت (ج)، شرایط اختصاصی از دفترچه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه فرهنگیان را خواستار شد.

در انتها با رای دیوان عدالت اداری، شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ابطال شد و داوطلبان تا سن ۴۰ سال نیز میتوانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

پس از اطلاع کامل از شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، متقاضیان میتوانند ابتدا در کنکور سراسری شرکت نمایند سپس با به دست آوردن حد نصاب تراز لازم برای قبولی در رشته محل های این دانشگاه، اقدام به ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان کنند.

جمع بندی پایانی در مورد قبولی و شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

افرادی که رتبه و شرایط عمومی و اختصاصی مورد نظر دانشگاه فرهنگیان را داشته باشند، برای انجام مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به هسته های گزینش دانشگاه های فرهنگیان دعوت میشوند.

در این مصاحبه ها برخی توانایی ها مورد سنجش قرار میگیرد مانند: فن بیان و قدرت گفتار و همچنین قدرت بینایی و شنوایی و…

بنابراین داوطلبانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند ابتدا باید تمام شرایط لازم برای پذیرش در این دانشگاه را در دفترچه سازمان سنجش مطالعه کنند و با توجه به شرط حداکثر سن که ۴۰ سال در نظر گرفته شده است، اقدام به برنامه ریزی برای شرکت در کنکور و انتخاب رشته محل های این دانشگاه نمایند.

مشاوره پیشنهادی : پکیج سوالات مصاحبه فرهنگیان

یکی دیگر از سوالات داولبین کنکور این است که از کنکور کدام رشته قبولی فرهنگیان و معلم شدن راحت تر است؟ برای پاسخ به این سوال میتوانید سه مطلب زیر را نیز مطالعه کنید:


مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

89 دیدگاه

  1. به دفترچه امسال و کنکور امسال میرسه یا از سال بعد اجرایی میشه؟؟

    1. سلام استادد منی که با این سیاست های اشتباهشون و کم کاری خودم رفتم رشته مشاوره تو روزانه خوندم بهترین کار این استخدامی ماده ۲۸ بدم یا کنکور مجدد؟

  2. الحمدلله خیلی خوشحال شدم هرچند عمروجوانی وارزوهای مابربادرفت و رسمی نشدیم وسالها درغیرانتفاعی درس دادیم ….اما الحمدلله راه برای خیلی ها برای ورود به این عرصه هموارشد…ای کاش سنوات خدمت معلمین غیرانتفاعی را ازسنمان کم میکردند تاماهم کنکورمیدادیم ورسمی می شدیم

    1. سلام من لیسانس حسابداری دارم از دانشگاه دولتی فنی و حرفه ای،
      اگه امسال ارشد شرکت کنم میتونم ق،فرهنگیان شرکت کنم؟؟
      بعد اینکه میشه ابتدایی یا راهنمایی بزنم؟؟

      1. حسابداری رشته ای نیست که رو زمین بمونه همه حسابدار میخوان ، تازه میتونی هنر آموز حسابداری هم بشی

  3. ببخشید استاد ، تا چه اندازه می تونیم به این قانون مطمین باشیم و شروع کنیم درس خوندن برای فرهنگیان😥… ممکنه مجلس این قانون رو تصویب نکنه یا لغو کنه و قانون جدید بده؟ چقد باید منتظر باشیم که ببینیم مجلس تاییدش میکنه یا لغوش میکنه

    1. به مجلس مربوط نیس که ببینید یه قانون قبل بوده یکی رفته اعتراض کرده قانون باطل شده کار دیوان لغو قانون هس نه قانون گذاری

  4. ✅ببینید در قانون همچین ماده ای وجو داشته که برمبنای این ماده ، موضوع #سقف_سنی رو باطل کردن .

    ✅در رای جدید دیوان عدالت #نیامده که اون ماده قانونی (کف ۲۰ سال و سقف ۴۰ سال) برای فرهنگیان هم اعمال و تصویب شده !!!

    ❇️بلکه به استناد اون ماده ، سقف سنی حذف شده.

    ✅بنابراین بعد از این تنها اتفاقی که افتاده اینه که سقف سنی ۲۴ سال حذف شده فقط.

    ✅در این ابطال رای نه کف ۲۰ سال مبنا خواهد بود و نه سقف ۴۰ سال!

    ⛔️بلکه فقط محدودیت ۲۴ سال حذف شده و به احتمال زیاد دانشگاه فرهنگیان در قرار دادن سقف سنی جدید برمبنای شرایط ویژه خودش مخیّر گردد.

    ✅مثلا ممکنه سقف رو ۲۶ یا ۲۸ یا ۳۰ سال قرار بده و به کف سنی ۱۸ سال کاری نداشته باشه.

    1. اگه بهش اختیار بدن که میزنه میکنه اصلا بیست سال
      اگه بخواد بازم اختیار با آ.پ باشه که باز همون آشه و همون کاسه رسما کاری انجام نشده
      پس دیوان عدالت اداری کلا جمع بشه بهتره

  5. کار در کلاس درس ,نیروی جوان و پرانرژی ,وبه روز می خواهد ،خوب حداقل ۳۰ سال شود ،که ۳۰ سال هم تا بازنشستگی کار کند ،انوقت ۶۰ سال باشد ،خانمی ۴۰ ساله واردکلاس درس می شود, تفاوت سنی اش با بچه ها و ان نسل چقدر است ؟خوب بعد ۳۰ سال ،یعنی سال اخر بازنشستگی ۷۰ ساله است ،انوقت انرژی و اعصاب برای کلاسهای ۴۰ نفره و نسل الان دارد؟ کارهایی می کنید عجیب؟! .من در ۱۹ سالگی دبیری دانشگاه ،وارد اموزش و پرورش شدم ،۴ سال دانشگاه، ۶ سال هم منطقه محروم، خوب الان ۴۷ ساله ،نزدیک بازنشستگی ،دیگر توان ندارم .
    مگر شما چقدر ساعت هنر وکاروفناوری و معاونت لازم دارید ؟که به این نیروهای پیر بدهید .کار با بچه دبستان، هم که جای خود دارد. .۲۴سال سن واقعا کم هست‌، اما ۴۰ هم واقعا زیاد هست ،اصولی و علمی فکر کنید ،چون بعضی دلشان می خواهد شغلی داشته باشند ،تربیت معلم و دبیری را خراب می کنید ؟!. مدارس واز همه مهمتر ، دانش اموزان اسیب می بینند .۳۰ سال تدریس ریاضی ،فیزیک ،۳۰ سال کاربا بچه کلاس اول از یک ادم ۷۰ساله یا ۵۰ ساله یا ۶۰ بر می اید ؟شما به فکر فرزندان این سرزمین باشید .

    1. مگر قراره معلم با سن دانش آموز یکی باشه والا ما که مدرسه می رفتیم اینجور نبود قرار نی کسی جای دیگرو بگیره

      1. شما اول برید ب جذب نیروهای سرایداری ک نزدیک بازنشستگیشون هست و گذاشتنشون بال سر بچه های مردم ک بهشون درس بدن نه سوادشو دارن و نه خیلی چیزای دیگه به اون اعتراض کنید بعد بگید چهل ساله پیره

    2. به نظرم سن خیلی ملاک نیست، مثالش رابطه خوب مادربزرگ و پدربزرگ با نوه هاشون…به نظرم سن ملاک نیست…اخلاق خوب…صبوری…تجربه…دلسوزی و وجدان کاری مهمتره

      1. ای بنازم کسانی که مهاجرت کردن دمشون گرم
        تلنگری زدن به مسئولین
        کنکور کاردانی به کارشناسی فنی حرفه ای ول شد
        واحد آزاد بجنورد ۳۰ تا دانشجو بدون کنکور گرفت
        لیسانس به پزشکی شرط معدل و سن برداشته شد

    3. کسی که عاشق کارش باشه ۸۰ سالش هم باشه به نحو احسنت انجامش میده اما اگر کسی فقط برای درآمد زایی شغل انتخاب کنه تو سن پایین هم دمار از روزگار بچه های مملکتش درمیاره…البته کاش ۳۰ سال کار رو به ۲۰ یا ۱۵ تقلیل بدن برای کسانی که توان جسمیشون افت میکنه. به هرحال نباید فرصت معلم شدن رو از اونایی بگیریم که عاشقشن وبه دلایلی نتونستن تو سن کمترمعلم بشن فقط به خاطر سنشون. فکر می‌کنم باید سخت گیری ها تو نحوه رفتار معلم ها با دانش آموزان باشه و خیلی چیزای دیگه که خودتون بهتر در جریانی…

    4. دوست عزیز تعامل با کودکان به پختگی نیاز داره که همون زن میانسال 40ساله آرام تر و صبورتر از دخترهای نوجوان 24ساله هست و قطعا با توجه به رشد شناختی عقلانی و گذر از دوران پر استرس و اضطراب جوانی آمادگی و درک بهتر داشتن نسبت به زندگی می‌تونه معلمی بهتر باشه تجربه فرزند پروری رو هم بهش اضافه کنید

  6. فک کنم عوضش سوالات ازمونش شبیه دکتری باشه درکل ممکن لیسانس معلمی دارم میگیرم از دانشگاه پرهزینه آزاد و امیدوارم هیچ وقت هیچ کجا شرط سنی برا سرکار رفتن نباشه

  7. آموزش و پرورش و پر کردن از معلمای بیسواد نهضتی جایی برای بقیه نذاشتن

  8. سلام من متولد اسفند ۷۶ هستم ، میتونم برای کنکور ۴۰۳ کنکور دانشگاه فرهنگیان اقدام کنم ؟ شانس قبولی دارم ؟ سنم برای سال بعد مشکلی نداره ؟

    1. سلام
      امروز گفتن که مشکلی نیست
      البته قوانین فرهنگیان خیلی تغییر پذیره

  9. سلام استاد,ببخشید.منی که موقع کنکور 1403 هجده سالمه نمیتونم کنکور بدم؟باید حداقل بیست سالم باشه؟!

  10. چقدر مسخره و‌مضحک‌‌چرا‌چهل سال حالا اخه ادم‌چهل ساله‌چرا باید‌کنکور‌بده نیروی‌های‌جوان باید‌جذب‌بکنن‌واقعا‌مدیریتشون‌صفر‌هست..این ظلم درحق‌نیروهای جوان‌هست.به‌جای اینکه فکر‌جوونا باشند انشالله که‌خذف بشه قانون به این‌مزخرفی .حداقل بکنن بیست و‌شش دیگه بالای بیست شش چراباید کنکور‌بدن‌.اینحوری‌ظلم درحق‌کنکوری ها هست..هیچ وقت اینطور نبوده برای‌چی‌کنکوری‌ها باید این‌همه ادم‌رقابت‌کنند اونا زمان‌خودشون‌وقت داشتن. برای چی نیروی های چهل ساله حذب میکنه اموزش پرورش اخه‌چهل ساله تکلیف‌همه‌چیش‌مشخص‌شده خدا شاهده خانمه نوه داشت ازمون‌فرهنگیان داده بود متاسفم برای عقلشون

    1. چه ربطی به سن داره، وقتی تو استخدامی دارن با این سن معلم جذب می کنن یا نهضتی جذب می کنن چرا نباید حداقل فردی با دیدن کمی دوره بیشتر جذب کنند. وقته استخدامی همه شادن سقف سنی برداشته شه.

  11. از طریق ازمون‌ استخدامی‌دارن‌چهل ساله ها‌جذب‌میکنند که دیگه‌کنکور چرا؟ این ظلم محض هست به‌کنکوری ها هر سال باید با این‌همه ادم‌رقابت‌کنند.شاید طرف دکترا لیسانس یا فوق لیسانس داشته باشه .دوباره برگرده کنکور بده با یه دیپلم؟

  12. اقا‌میشه‌توضیح بدید طبق این‌قانون‌یعنی‌طرف که لیسانس یا‌مدارک بالاتر داره‌میتونه بیاد‌کنکور بده با داشن اموزان؟اینطوری‌هست؟ شما فکر‌کنید لیسانس ریاضی با سن سال میخواد بیاد‌بشه رقیب.دانش اموزان‌کنکوری هجده ساله.اگر اینظورباشه‌ظلم‌خییلی بزرگی هست به دانش‌اموزان .خوب ازمون‌استخدامی بوود که .این‌چه‌کاری‌هست.هییچ وقت اینجوری‌نبوده.

  13. با سلام با لیسانس حسابداری نمیشه مثلا ابتدایی آزمون داد ؟ آیا قانون تغییر میکنه ؟؟؟

    1. کنکور باید بدی و بعد انتخاب رشته فرهنگیان که دردسر زیاد داره بخصوص سر ایحاد سوابق تحصیلی یا آزمون استخدامی شرکت کنید

      1. سلام یعنی کسی که چهل سال سن داره باید بره دوباره چهارسال دانشگاه فرهنگیان درس بخونه یا کسی که قبلا ارشد را در یه دانشگاه دیگه گرفته بعد از قبولی میره تدریس؟

  14. ببخشید استاد.من تو خبر ها خونده بودم نوشته بود برای کنکور فرهنگیان باید حداقل بیست سال سن داشته باشی و حداکثر چهل سال,با این حساب بیشتر ما دانشجو ها هجده سال سن داریم خب پس یعنی نمیشه بریم دانشگاه فرهنگیان؟؟

    1. سلام
      بله منم دیدم ولی منطقی نیست از ۲۰ سال کف سنی قرار بدهند چون اغلب کنکوریها خواهان این رشته ها هستند و اکثرا دوازدهمی

  15. سلام قانون خیلی خوبیه دانش آموزای این زمونه خیلی تنبل شدن اگه با بزرگا که زرنگترن رقابت کنن یه خورده زرنگ میشن.این عادلانست چون من ۹۳کنکور دادم ۳هزاراوردم سنم۲۲بود فقط۲نفر پذیرش داشت و رد شم اگه شرایط سنی ام میخورد سال بعد میخوندم رتبم خیلی بهتر میشدو قبول میشدم بنظرم باید قانون بزارن اونایی که ۴۰ سالن بیست سال خدمت میکنن و حقوق بازنشتگی۲۰ سال بهشون تعلق میگیره اگه قبول کردن ثبتنام کنن

  16. منی که رشتم تجربیه اگه کنکور انسانی بدم و رتبه تربیت معلم بیارم چطور سوابق تحصیلی برام لحاظ میشه؟اصلا چنین امکانی هست؟خواهش میکنم جواب بدید

    1. باید ایجاد سابقه انسانی کنی وگرنه با تاثیر مستقیم سوابق شانسی نداری

          1. بسیار ممنون از پاسخوگوییتون استاد…بنظرتون چقد احتمال داره این رای دیوان ثابت بمونه و دوباره تغیر نکنه؟کی تکلیف ما که سنمون سی و بالاتره مشخص میشه تا آماده بشیم برا کنکور؟

  17. سلام چطور ماده ۲۸تاسن ۴۰سالگی استخدام می کنه حتی ۴۱وپارتی برای این ماده میشه پیر از منطق شما

  18. سلام ، من رشته کارودانش برق صنعتی خوندم میتونم وارد این دانشگاه بشم؟

  19. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی کارشناسی دانشگاه سراسری هستم،اگر لیسانس رو بگیرم برای کنکور فرهنگیان سال بعد که شرط سنی برداشته شده میتونم شرکت کنم یا بخاطر تحصیل در دانشگاه سراسری نمیتونم؟

    1. سلام
      اگر شرط سنی برداشته باشه و شما مشکل سربازی نداشته باشه بله میشه

  20. با سلام و درود فراوان ، من دکتری شیمی هستم و متولد ۷۲، همیشه ب معلمی علاقه داشتم ، امکان شرکت برای بنده هم هست ؟

    1. اگر سقف سنی برداشته بشه بله
      دفترچه انتخاب رشته سنجش اینو دقیق مشخص میکنه

    2. نه چون اگه علاقت واقعی بود تا الان با آزمون استخدامی جذب شده بودی پس فاز علاقه ی الکی بر ندارین

  21. سلام. ما که دانشگاه روزانه ارشدشم خوندیم میتونیم دوباره واس دانشگاه تربیت معلم فرهنگیان شرکت کنیم؟

  22. سلام وقت بخیر. من تحصیلاتم کارشناسی آموزش ابتدایی هست و ۹سال سابقه تدریس پیش دبستانی دارم در آموزش وپرورش ۲ سال مدیر پیش دبستانی بودم الان ۳۷ ساله هستم شرایط برای من در مورد این آزمون چطوره ؟

    1. سلام
      اگر شرایط سنی برداشته بشه میتونی دوباره فرهنگیان انتخاب رشته کنید ولی شما فرهنگی هستید چرا دوباره این رشته ها میخوایید !!!!

      1. چون دلشون میخواد شرایط رقابت برا بقیه سخت بشه
        کاش این دانشگاه فرهنگیان کلا لغو بشه و معلم ها همه با آزمون ماده بیست و هشت جذب بشن یا حقوق معلمی نصف بشه ببینیم دیگه کی کشته مرده ی معلمیه
        طرف پرستاره میخواد رها کنه بیاد معلمی از بس بی عدالتی هست چرا یه معلم که سههه مااااه تابستون تعطیل تا ظهر بیشتر سرکار نیست پنجشنبه تعطیل هوا سرد تعطیا آلوده تعطیل سیزده روز عید تعطیل چرا حقوقش اندازه ی یه پرستاره که اون همه سختی کار و شیفت شب داره وقتی متقاضی برا یه رشته زیاده کسی بقیه رشته ها رو تحویل نمیگیره باااااید یه تجدید نظری تو رشته ها و استخداما کرد

  23. سلام وقت بخیر من ۲۵ سالمه کارشناسی ارشد معماری دارم میتونم کنکور فرهنگیان شرکت کنم؟ زمان ثبت نام کنکور کی هستش

    1. اگر سقف سنی در عمل برداشته بشه و در دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲ قید کنند ، بله

  24. با سلام قابل توجه کسانیکه با شرایط سنی حداکثر ۴۰ سال مخالفند:کسی که با سن ۲۴ سالگی در دانشگاه فرهنگیان قبول شده پس بعد از ۲۰ سال از رده خارج میشه،عزیزان کسیکه ۴۰ سالشه یعنی کوله باری از تجربه،تربیت فرزند و گرم و سرد روزگار چشیده هست،عشق به شغل سن و سال نمیشناسه نمونه بارز پروفسور سمیعی والسلام

  25. خیلی مسخره است، یعنی طرف باید تا سن 70 سال کار کنه تا 30 سالش تمام بشه، کارایی نداره و ضررش برا بچه های مردمه

    1. ۷۰سال که چیزی نیس الان تمام سران مملکت ما بالای۸۰سال سنشونه و دارن مملکت رو اداره میکنن

  26. سلام استاد وقت بخیر،من فارغ التحصیل سال ۹۶ هستم با معدل نهایی ۱۹.۰۱،
    به نظرتون برای کنکور ۴۰۳ برا همه درس ها لازمه که مجددا امتحان نهایی شرکت کنم یا فقط درس هایی که نمره کمتر گرفتم رو ترمیم کنم؟

    چون بچه های فارغ التحصیلی که امسال کنکور دادند،ظاهرا میگن که ترمیم فایده نداره و تاثیرش نمیدن …

    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام
      کلیت معدل شما خوبه وو اگر هم شرکت کنید برای درس های کمتر از ۱۸/۵ چ بهتر

  27. سلام استاد خبری از شرایط سنی فرهنگیان نشد آیا سقف ۴۰سال تایید میشه یا نه؟

  28. سلام استاد تو دفترچه کنکور۱۴۰۲شرط سنی دانشگاه فرهنگیان۲۴سال درج شده بنظرتون چقد مطمین باشیم برای کنکور۱۴۰۳ تغیر میکنه و ۴۰ سال میشه؟کی شرط سنی برای کنکور۱۴۰۳ قطعی میشه؟

  29. درود ، من کارشناسی را رشته ابتدایی در فرهنگیان خوندم . برای ارشد چه رشته ای بخونم که بتونم فیزیوتراپ بشم و در این زمینه کار کنم. راهی داره؟

  30. سلام . معلم ابتدایی هستم برای ارشد رشته روان شناسی تربیتی بخونم می تونم در زمینه مشاورخانواده هم فعالیت کنم یا فقط مشاور تحصیلی؟

  31. سلام خسته نباشید.
    ببخشید ماجرای شرط سنی فرهنگیان به کجا رسید؟؟؟
    تشکر…

    1. فعلا چیزی که در عمل دیدیم همان ۲۴ سال سن بود که در اتنخاب رشته ۱۴۰۲ اعمال شد

  32. سلام خسته نباشید حالا که دروس عمومی به کنکور برگشته و قراره کنکور مثل سالهای قبل انجام بگیره در اینصورت شرط سنی دانشگاه فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۳ ۲۴ هست یا ۴۰؟؟؟؟

  33. سلام شورای نگهبان این طرح رو رد کرد و کنکور مثل سال قبل یعنی۴۰۲ میشه دو مرحله و بدون دروس عمومی و تاثیر معدل

  34. سلام امید داشته باشیم به اینکه امسال تا ۴۰ سال میتونن شرکت کنند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا