مشاوره خصوصی علیرضا افشار
معرفی رشته های دانشگاهیمعرفی رشته های دانشگاهی ریاضی

معرفی رشته فرهنگیان از طریق رشته ریاضی مزایا و معایب و درآمد

چگونه از طریق ریاضی در رشته فرهنگیان قبول شویم؟

دانشگاه فرهنگیان هرساله از بین رشته‌های پنجگانه دانشجو می‌پذیرد. گروه آزمایشی ریاضی از این قاعده مستثنی نیست. رشته تربیت معلم ریاضی در دانشگاه فرهگیان چند سالی است که جزو رشته‌های محبوب و پر طرفدار تلقی می‌شود به همین علت دانشگاه فرهنگیان هر ساله از داوطلبین آقا و خانم کنکور سراسری تعدادی را برای تحصیل در رشته فرهنگیان ریاضی پذیرش می‌کند.  افرادی که به معلمی علاقه دارند می‌توانند رشته تربیت معلم ریاضی را در فرم انتخاب رشته خود انتخاب کنند. هدف از آموزش رشته ریاضی در دانشگاه فرهنگیان این است که متخصصانی در حوزه تدریس ریاضی تربیت دهد.

مطلب پیشنهادی: از کنکور کدام رشته قبولی فرهنگیان و معلم شدن راحت تر است؟

اگر علاقه مند به تحصیل در رشته فرهنگیان ریاضی هستید پیشنهاد می‌کنیم اطلاعاتی در مورد آخرین رتبه قبولی این رشته و میزان درصدهای لازم برای قبولی در این رشته تحقیق کنید. چرا که با دریافت اطلاعات در این زمینه می‌توانید برنامه ریزی بهتری برای درس خواندن داشته باشید.

تحصیل در رشته تربیت معلم ریاضی در دانشگاه فرهنگیان چه مزایایی دارد؟

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در هر رشته‌ای مزایایی را شامل می‌شود. به همین علت داوطلبان کنکوری زیادی را جذب خود کرده است. در این قسمت قصد داریم به عمده مزیت‌های تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بپردازیم. این مزیت‌ها عبارتند از؛

استخدام در آموزش و پرورش بعد از ورود به دانشگاه فرهنگیان

داشتن حقوق و مزایای ماهیانه و همچنین منظور شدن آن برای سابقه كار در پرونده استخدامی

4 سال تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در سنوات خدمتی دانشجویان محسوب می‌‌شود. یعنی این چهار سال جزو سابقه کار آنها حساب می‌شود.

دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از ترم 4 شروع به تدریس در مدارس به صورت کاروزی‌ کنند.

معافیت از خدمت سربازی برای داوطلبان پذیرفته شده پسر در دانشگاه فرهنگیان (دانشجویان پسر قبول شده در دانشگاه فرهنگیان خدمت سربازی ندارند و فقط باید دوره آموزشی را بگذرانند).

لیست رشته های تربیت معلم ریاضی

در این قسمت به معرفی رشته‌های تربیت معلم ریاضی که داوطلبان کنکور می‌توانند در آن رشته تحصیل کنند پرداخته‌ایم.

جدول لیست رشته‌های تربیت معلم گروه آزمایشی ریاضی:

آموزش ریاضی
آموزش فیزیک
آموزش ابتدایی
آموزش و پرورش کودکان استثنایی
آموزش تربیت بدنی
مهندسی برق
مهندسی خودرو
مهندسی کامپیوتر
مهندسی معماری
مهندسی مکانیک
مهندسی عمران
مهندسی ساخت و تولید
مهندسی مواد و متالوژی

رشته‌های آموزش ریاضی و آموزش فیزیک به کنکور ریاضی اختصاص دارد. رشته‌های آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش کودکان استثنایی و آموزش تربیت بدنی و… جزو رشته‌هایی است که از گروه‌های مختلف می‌توانند در آن‌ها تحصیل کنند. همچنین رشته‌های مهندسی که در جدول آورده شده است، توسط دانشکاه شهید رجایی ارائه می‌گردد.

دروس الزامی تخصصی شاخه دبیری ریاضی

  • ریاضیات گسسته
  • نظریه اعداد
  • جبر
  • مبانی هندسه
  • آموزش ریاضی (1)
  • آموزش ریاضی (2)
  • دروس علوم تربیتی

شرایط کلی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

همانطور که در ابتدا گفتیم و در دفترچه ثبت نام کنکور و دفترچه انتخاب رشته کنکور آمده است، اولین شرط برای ورود به رشته‌های دانشگاه فرهنگیان داشتن تراز بالاتر از ۶۵۰۰ است. شرط بعدی ورود به دانشگاه فرهنگیان سن است. افراد متولد مهر ۷۶ به بعد و حداقل معدل کل آن‌ها در دوره متوسطه باید ۱۴ باشد. به طور کلی افراد بالای ۲۴ سال نمی‌توانند در انتخاب رشته فرهنگیان شرکت کنند.

شرط بعدی برای ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان داشتن سلامت کامل و همچنین نداشتن لکنت در گفتار و قدرت بینایی بالا است. سلامت بینایی باید ۱۰ از ۱۰ با عینک باشد و ۱۰ از ۲۰ بدون عینک باشد. دارای قد و وزن متناسب. حداقل قد برای مردان ۱۶۰ است و حداقل قد برای زنان ۱۵۵ است. نداشتن قطع عضو، عدم ابتلا به بیمای‌های مزمن و صعب العلاج، برخورداری از سلامت روانی، داشتن استعداد، علاقه و انگیزه. داشتن اخلاق و رقتار مناسب در شان و جایگاه معلمی. توانایی برقراری ارتباطات با دیگران، آشنایی با تعالیم دینی مخصوصا قرآن. این‌ها از شرایط کلی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان هستند. همچنین بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته و قبولی در دانشگاه‌های فرهنگیان افراد یک مرحله مصاحبه را نیز باید پشت سر بگذارند. این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبولی در دانشگاه فرهنگیان است.

شرایط لازم برای ثبت نام در رشته‌های فرهنگیان ریاضی

همانطور که در ابتدا گفته شد رشته‌های دانشگاه فرهنگیان از پرطرفداترین رشته‌ها و مجذوب‌ترین رشته‌ها در میان داوطلبان کنکوری است. در این قسمت به تشریح شرایط ثبت نام در رشته تربیت معلم ریاضی در دانشگاه فرهنگیان پرداخته‌‌ایم.

این شرایط عبارتند از:

  • اعتقاد به دین اسلام یا کی از ادیان شناخته شده
  • داشتن تابعیت ایرانی
  • التزام به قانون اساسی
  • داشتن سلامت کامل جسمانی و روانی
  • عدم سوء سابقه کیفری
  • عدم اعتیاد
  • دارا بودن رفتار متناسب با شان معلمی

شرایط اختصاصی ثبت نام در رشته تربیت معلم علوم تجربی عبارتند از:

  • دارا بودن حداقل سن 17 و حداکثر سن 24 سال تمام
  • داشتن تراز 6500 و بالاتر در کنکور سراسری
  • داشتن حداقل معدل کل 14 در سه سال دوره متوسطه دوم
  • بومی بودن
  • کسب کردن نمره قبولی در مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا