مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیویدیو

دانش آموز داوطلب کنکور در تابستان چه درس هایی را باید بخواند؟

درس هایی که در تابستان کنکور 1401 چه درس هایی را باید بخوانیم

تابستان سال یازدهم به دوازدهم چه درس هایی بخوانیم؟

در ابتدای مسیر کنکور 1401 بسیاری از دانش آموزان سوال می پرسند که در تابستان کنکور چه درسی را بخوانیم؟ چجوری درس ها را در تابستان شروع کنیم؟ آیا درس ها ترتیب و یا الویت خاصی دارند؟

بنده به عنوان مشاور، مهم ترین نکته در جواب همه ی این سوال ها را تنوع درس در تابستان می دانم.به طور مثال اگر دانش آموز داوطلبی برای شروع در تابستان ماه اول را فقط به یک سری از دروس خاص اختصاص دهد و بعد در ماه بعدی دروس دیگری را انتخاب کند و همین طور ماه سوم نیز به این صورت پیش برود، خیلی طبیعی است که دیگر درس هایی که در ماه اول و دوم خوانده را فراموش خواهد کرد.این روش برای کنکور، کاملا اشتباه و نادرست است.

روش مطالعه دروس در تابستان کنکور برای دانش آموزان قوی، متوسط و ضعیف

پیشنهاد میکنیم دانش اموزان قوی با حداکثر توان خود و تنوع درس بالا شروع کنند که بهترین نتیجه را بگیرن. این دانش آموزان روش برنامه ریزی متناسب با خود را دارند.

ام ممکن است دانش آموزی بسیار ضعیف باشد و به من مشاور رجوع کند و مشاور خصوصی کنکور و برنامه ی مطالعاتی از من بخواهد. خب اگر بنده یک دفعه هشت یا نه تا درس را برای خواندن توصیه کنم قطعا برایش بسیار سخت می شود و وقت خود را بخاطر گیر کردن در درس های ضعیف از دست خواهد داد.

پس بنده به دانش آموزی که ضعیف است توصیه خواهم کرد دو تا سه درس سخت را برای شروع انتخاب کرده و بعد از گذشت ماه اول، درس های سبک تر را نیز در کنارشان شروع کند. پیشنهاد بنده و سایر مشاوران عزیز این است که، هر دانش آموز داوطلب باید از نقاط ضعف خود شروع کند یعنی درس هایی را که برای او سخت است و علاقه مند به آن ها نیست را ماه اول برای شروع انتخاب کند و بعد با گذشت ماه اول، درس های آسان تر و روان تر را در کنار آن ها به دایره ی مطالعه ی خود اضافه کند.

در تابستان کنکور از درس سخت شروع کنید

در این باره با مثالی برایتان توضیح بدم:فرض کنید اگر آشپزی در حین آشپزی خود موادی که پخت دیرتر دارند را دیر به قابلمه اضافه کند هرگز غذایش کامل آماده و پخته نخواهد نشد.

پس دانش آموزی کنکوری هم باید با درسی که به نظر او سخت تر است شروع کند و برای ابتدای کار نباید فقط درصد درس ها در کنکور برایش مهم باشد بلکه تنها ضعف خود را باید بشناسد و انتخاب کند.

نکته:دانش آموز داوطلب باید برای تابستان درس های سخت تر را بخواند تا در پاییز برای شرکت در آزمون های آزمایشی، آمادگی کامل تری داشته باشد.

3 نکته مهم برای مطالعه کنکور در تابستان

دانش آموز کنکوری به سه نکته ی مهم برای خواندن و شروع درس در تابستان باید توجه کند:

نکته اول) درس های تحلیلی را برای شروع در تابستان انتخاب کنید

همانطور که در مطلب روش مطالعه دروس مختلف کنکور به آن پرداختیم درس های تحلیلی به درس هایی می گویند که نیاز به حل تست و تمرین بیشتر دارند. این دروس می توانند عمومی و یا تخصصی باشند.به طور مثال درس عربی که برای رشته ی ریاضی یا تجربی عمومی به حساب میاد، اما درس تحلیلی است و قواعد عربی نیاز به تحلیل دارند؛

پس دانش آموز باید درس عربی را نیز در تابستان بخواند.یا به طور مثال درس جغرافیا و تاریخ برای رشته ی انسانی دروس تخصصی هستند اما درس تحلیلی نیستند پس دانش آموز کنکوری نباید این درس ها را برای تابستان انتخاب کرده و بخواند.

توجه: درس های تحلیلی که بسیار به تمرین نیازمند هستند، در تابستان باید خوانده شوند.

نکته دوم) رعایت پیش نیازهای هر درس تحلیلی

در روش مطالعه دروس تحلیلی باید به پش نیاز ها توجه کنیم به طور مثال دانش آموز داوطلب برای خواندن تابع در ریاضی حتما باید پیش نیاز های آن که در سال قبل آموزش داده شده اند مثل حل معادله، تعیین علامت ها و مجموعه جواب ها را بلد باشد؛ اگر در سال قبل خود درست این مسائل را یاد نگرفته است پس اول باید این پیش نیازها را بخواند و بعد به سراغ آموختن تابع برود.

توجه: در آزمون های آزمایشی درس های زنجیره ای و پیش نیاز ها رعایت نمی شوند پس خود دانش آموز باید حتما به این نکات توجه کند و آن ها را خودش مستقل از آزمون یاد بگیرد.

نکته سوم) درس ها را هرگز به صورت سال به سال نخوانید

همان طور که خواندن درس به درس مباحث اشتباه است یعنی مثلا دانش آموزی بگوید اول کتاب زیست شناسی را کامل بخوانم و بعد سراغ خواندن کتاب زمین شناسی بروم و این روش کاملا نادرست است و باعث فراموشی درس اول خواهد شد.

خواندن سال به سال دروس نیز به همان میزان اشتباه است. یعنی دانش آموزی مثلا درس های سال یازدهم را فصل به فصل بخواند و تمام کند و بعد سال داوزدهم را به همان صورت بخواند.

بنده به عنوان مشاور توصیه می کنم حتما درس ها را زنجیره ای و مکمل دنبال کنید و بخوانید یعنی مطالب و مباحث مرتبط و مکمل این سال ها در کنار هم دیگر خوانده شوند.

به طور مثال تابع باید در این سه سال کنار هم تکمیل شود و یا تحلیل عربی نیز باید در این سال ها با هم دیگر کار شوند؛ یا مثلا در آزمون های آزمایشی درتجربی، بحث ژنتیک که در سال یازدهم هست را قرار می دهند اما به این که این مبحث پیش نیاز ژنتیک در سال داوزدهم نیز هست توجه نکرده و فقط از پایه ی یازدهم سوال می آید، در این شرایط دانش آموز خودش باید مستقل از آزمون مباحث سال داوزدهم را نیز کار کند.

توجه: در تابستان، همه ی درس ها را به صورت زنجیره ای بخوانید و به زنجیره دروس کنکور توجه کنید. آموزش زنجیره ای و مکمل دروس در کتاب جامع موجود است.

نکته چهارم) پشتیبانی با حل تست در تابستان

این نکته بسیار مهم هست که در کنار خواندن حتما باید دانش آموز کنکوری حل تست و تمرین داشته باشد.حتی اگر دانش آموزی کمتر بخواند ولی بیشتر تست بزند هم مفید است تست زنی کنکور مهم ترین عامل موفقیت داوطلبان است.

بنده همواره توصیه می کنم حتی اگر مقدار کمی ولی جامع و کامل همراه با تمرین و حل تست مطالعه کرده اید بسیار نتیجه بخش تر از زمانی است که حجم بیشتری مطالعه کرده اما سطحی و با حل تست کمتر!

کنکور برعکس امتحان های پایه است و در آن کیفیت مهم تر از حجم مطالعه است پس اولویت شما باید کیفیت مطالعه باشد.

بنده هرگز در برنامه ریزی کنکور به دانش آموزی داوطلب که برنامه ی مطالعاتی قبلی خود را کامل مسلط نشده، برنامه جدید نخواهم داد زیرا بیشتر از سرعت، یادگیری داوطلبان اولویت دارد.

نتیجه گیری پایانی مطالعه دروس در تابستان

هر دانش آموز داوطلب کنکوری برای تابستان باید درس های تحلیلی را به صورت زنجیره ای و با رعایت پیش نیاز ها (Basic) و هم چنان با رعایت دروس مکمل و با انجام حل تست و تمرین انتخاب نماید.

آموزش مشاوره تحصیلی : برنامه ریزی کنکور 1401

مشاوره پیشنهادی : چگونه از رقبای کنکور ۱۴۰۱ جلو بزنیم ؟

ویدیو استاد علیرضا افشار در مورد دروسی که باید در تابستان خوانده شود

دانلود ویدیو آموزشی

نوشته های مشابه

76 دیدگاه

  1. من خیلی خوش حالم که با آقای افشار آشنا شدم ،و اینو یه محبت و معجزه از طرف خدا میدونم …و همیشه هم از خدا بخاطر این محبت تشکر میکنم …براتون بهترین هارو آرزو میکنم …میدونم که شما مسیر و برام هموار تر میکنید.‌..ممنون از این همه انرژی و حال خوب …حال دلتون همیشه خوش ..😍

  2. استاد من دارم شیمی و فیزیک دهم رو تو تابستون میخونم ولی بین فیزیک یازدهم و شیمی یازدهم فقط یکی رو میتونم تو برنامه ام قرار بدم (قبلا هم تو فیزیک یازدهم و هم شیمی یازدهم فصل یکشونو خوب کار کردم و در کل شیمی ام از فیزیکم قوی تره)
    به نظرتون کار کردن کدومشون تو تابستون مفید تره برای ادامه سال؟

  3. سلام و خسته نباشید استاد من هنوز به طور جدی برای کنکور 1400شروع به خوندن نکردم.خانواده همش میان رتبه های برتر کانون رو نشون میدن و میگن با وجود این طور افراد قبولی من به حداقل میرسه میخواستم نظر شما رو بدونم و اینکه برای رسیدن به حد بالا تو تابستون کدوم درسا رو بیشتر کار کنم و کدوم پایه رو و چن ساعت نیاز به مطالعه هس تا بتونم به حد بالا برسم و خودمم زده نشم؟
    ممنون

    1. سلام . برای شروع حدود ۵۰ ساعت مطالعه در هفته + ۷۰۰ تست و تمرین کار بشه

  4. سلام اقای افشار نظرتون درمورد کلاس های انلاین تام لند چیه؟
    من تازه اشنا شدم با این نوع کلاسا و اصلا درمورد کیفیت اموزشیشون اطلاعی ندارم

  5. سلام خسته نباشید
    یازدهم انسانی هستم استاد افشار ما تو چه ازمونی سبت نام کنیم؟؟

    1. قلمچی یا گزینه دو
      متناسب با برنامه مدرسه و مشاورت و کلاس ها

  6. سلام استاد …داداش من امسال انتخاب رشته داره…میگه میخوام تربیت بدنی بخونم…از طریق فنی حرفه ای میشه تربیت بدنی فرهنگیان قبول شد؟

      1. از نظر آینده شغلی به نظر شما رشته تربیت بدنی خوبه برای کسی که قراره در آینده منبع درآمد یک خانواده باشه؟ما بهش میگیم در کنار تربیت بدنی یه حرفه یاد بگیر ولی برادرم میگه دوست ندارم…الآنم نظرش برگشته میگه میخوام از طریق فنی ،برق بخونم…کشتی کاره و الان چندساله کشتی میره…استانی چندبار مقام آورده و کشوری یک بار سوم شده

  7. استاد خیلی بی انگیزه شدم یه حس بی ارزشی و اینکه دنیا مگه ارزش زندگی کردن رو داره حس و حال بد غور غور های دیگران داد زدن پدر و مادر از سر آدم و …کنکور
    انگار فک می کنن که کنکور کلید موفق های زندگی آدمه
    بعضی وقتا آدم به این حس می رسه که ای کاش اصلا به دنیا نیومده بودم 😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪
    چی کار کنم………………….

  8. سلام استاد روزتون بخیر..من یه مشکل دارم…اونم اینه که موقع درس خوندن خیلی خوابم میگیره…همیشه در حال خمیازه کشیدنم…نمیدونم چکار کنم…شروع صفری ام…

    1. زود به زود درس عوض کن و حجم های کم بخوان
      حل تست در خلال مطالعه داشته باش

  9. سلام استاد…من شروع صفری ام …امسال کنکور انسانی نظام جدید ثبت نام کردم…برای خلاصه نویسی الان دیره؟برای مرور باید چکار کنم؟خصوصا درسای ما که حفظیه…

  10. سلام…شما میگید بلند خوندن از آفات مطالعه هستش…من وقتی با حرکت چشم میخونم چیز زیادی متوجه نمیشم …خصوصا موقع درس خوندن که همش خوابالودم…با اینکه خوابم تکمیله…من کلا با درسای حفظی مشکل دارم …دیر یاد میگیرم …نمیدونم چکار کنم…شروع صفری ام و دیپلم تجربی دارم….امسال کنکور انسانی نظام جدید ثبت نام کردم…چند وقت پیش ریاضی خارج 98رو از خودم ازمون گرفتم 80%زدم…ولی بقیه درسارو تازه شروع کردم به خوندن…ببخشید طولانی شد…

      1. چون من خودمم همینطوریش خیلی کندخوان هستم به نظرتون با این شیوه بلند خوندن پیش برم موفق میشم؟درصد موفقیتم نمیاد پایین؟

  11. درسا رو چجوری مرور کنم؟اگه از الان خلاصه نویسی رو شروع کنم خوبه؟؟

  12. سلام استاد، خسته نباشید.
    ببخشید خواهرم دوازدهم تجربی هست و از تابستان خیلی عالی برای کنکور درس میخوند تا اینکه از عید افت کرد و الان هم از اول امتحانات نهایی کلا کنکور امسال رو کنار گذاشته و میگه نمیشه با امتحانات برای کنکور درس خوند و..سال ۱۴۰۰ باز کنکور میدم. من خیلی ناراحتم چون اگر به تلاشش ادامه بده مطمئنم امسال به هدفش می رسه و نمیخوام الکی یک سال زحمت و تلاشش رو از دست بده اما اون به حرف من گوش نمیده چون تفکراتش تحت تاثیر صحبت دختر عموم قرار گرفته که امسال کلا برای کنکور درس نمیخونه و گذاشته سال دیگه..یه مدت بهش بی توجه شدم تا به قول خودتون سرش به سنگ بخوره و با خودش کنار بیاد که اوایل چقدر عالی درس میخوند اما تفاوتی نکرده..به نظر شما من چیکار میتونم انجام بدم؟ سپاس فراوان از شما.

    1. سلام
      همه تمرکز خودش بذاره برای موفقیت کنکور امسال و دل بده به کار
      اگر موفق شد بخواند در این ۲ ماه مطمئن هستم که رتبه قابل قبولی میاره که بره دانشگاه حتی
      اگر خواند این ۲ ماه و خواست برای ۱۴۰۰ مجدد کنکور پهپ مانع ندارد
      اما بدترین کار اینه الان کنکور ۹۹ رها کنه و دل ببنده به کنکور ۱۴۰۰ که مسلما اینکار ریسک بزرگی هست و خیلی از پشت کنکوریها تغییر نمی کنند

  13. سلام برای لغت و املا تا الان چیزی نخوندم به نظرتون از اخر کتاب بخونم یا از روی کتاب مبحثی الگو که دارمش؟؟

      1. الان میتونم از روی لغاتو از روی نشرالگو بخونم؟؟چون تا الان لغات چیزی نخوندم

  14. سلام استاااااد خسته نباشید خداقوت ❤
    استاد دو تا سوال دارم من کلاس ثبت نام کردم اما مرداد شروع میشه فقط برای ریاضی و شیمی و فیزیک خب حالا من این یه ماهو چیکار کنم؟درسته که فقط زیست بخونم؟
    سوال دومم اینه که همه میگن اگه من خوب بخونم میتونم یه سه رقمی خوب بیارم اما خودم خودمو باور ندارم و همش میترسم اگه این همه هزینه کنم رتبه نیارم چی؟با این ترسه چ کنم؟
    خدا الگوی منو خیلیای دیگه از دوستان شمایین قهرمان ❤❤❤😍

    1. کانال کلاس مشاوره بهار باش
      آنجا برای عزیزان طرح درس قرار خواهم داد که کنکور ۱۴۰۰ را چگونه آغاز کنند

  15. سلام استاد وقتتون بخیر
    من یه دانش آموز دهم تجربی ام.تصمیم قطعی دارم که امسال حتما پایه دهم رو جمعبندی کنم از طرفی تو دروس اختصاصی زیستم بدک نیست ولی شیمیم از فیزیکم ضعیفتره ولی فیزیکم رو خوب میزنم اکثراً و ریاضی هم وقت کم میارم ولی میزنم تا جایی که بتونم..تو دروس عمومی هم زبانو دینی اوکین ولی تو ادبیات و عربی مشکل دارم …میشه برا همه مشکلاتی که ذکر شد راه حل بگید و اینکه تو جمعبندی چکار کنم موفق ترم ساعت مطالعمم هم میانگین روزی ۹ساعت است و میانگین تست ۱۵۰ تا در روز.

    لطف بزرگی میکنید بهم کمک کنید
    پیشایپش سپاسگذارم از پاسخگوعیتون …خسته نباشید♡

    1. سلام . برای دروسی از دهم وقت بذار که به یازدم ات هم کمک کنه
      هم میتونی پایه دهم تستی کار کنی و هم مباحث مشترک در درس های ریاضی و عربی و زیست با منابع جامع پایه مشترک یازدهم هم کار کنی تا خبالت راحت تر باشه انشاله

      عربی و تخصصی ها + آرایه از ادبیات فارسی مهمترین اولویت های سال دهمی هست . فیزیک دهم به یازدهم ربطی ندارد و میشه هر وقا آن را کار کرد

      تابع و مثلثات از ریاضی

      تحلیل صرفی اسم و فعل از عربی

      گیاهی از زیست

      این ۳ مورد بالا که عرض کردم هم مهمترین مشترک های دهم به یازدهم هست که باید حتما باهم بسته بشه

  16. سلام استاد افشار چطور به ذهنمان افکار مثبت بدهیم و از افکار منفی دور نگه داریم
    یعنی توی این بازه ی زمانی همیشه فکرمون مثبت باشه مثلا من امسال می ترکونم و این فکر منفی که می گه بذار واسه ساله دیگه رو دور کنیم؟
    ممنون

    1. امسال برای امسال بجنگ و بهترین خودت باش
      اگر باشی یا امسال میری دانشگاه با رضایت و یا بهترین ۱۴۰۰ میشی

      1. ممنون استاد که پاسخم را دادید و فایل های که براتون رو فرستادم روی کانالاتون گذاشتید
        ممنون
        سپاس

  17. سلام استاد من یازدهم تجربی هستم
    و تا الان خوب کارنکردم دروس رو اما تصمیم دارم که تابستون رو سال 10 و 11 رو جمع بندی خلاصه کنم و اگهبشه ی مقدار 12 ام
    مدرسه نمونه درس میخونم و ملم ها خیلی امتحانات سختی میگیرن و باید پایه قوی داشته باشیم تا نمره خوبی بگیری و رقابت و تنش خیلی زیاده ب نظرتون مدرسه رو عوض کنم برم مدرسه معمولی؟؟؟؟

    میشه با یکسال خوندن {شروع صفر} یک نمره برتر اورد؟؟؟؟؟یا دندان تهران قبول شد؟؟؟؟

  18. استاد من توانایی مالی گرفتن مشاورو دارم اما از یه طرفی یه حسی بهم میگه خودت تنهایی هم میتونی از طرف دیگه اصلا نمیخوام ریسک کنم به نظرتون چ کنم؟

  19. سلام
    استاد بنده یه پشت کنکوری هستم ینی الان دارم دیپلم می گیرم ولی رشته و دتنشگاهی که می خوام رو امسال بهش نمی رسم ، شروع هم کردم نه که ول کنم ولی تازه شروع کردم ، امتحاناتم رو هم دارم می رم و گند می زنمهمه رو ، معدلم قراره پایین باشه ، هرچند دانش آموز تیزهوشانم هستم
    همش وسط درس خوندن افکار مزاحم میاد سراغم که نکنه سال بعد تاثیر قطعی بشه ، نکنه اصلا کنکور حذف بشه یا مبحث حذف کنن یهو بگن کل دوازدهم حذف میشه، چون شرایطمم جوریه که اگه بخوام برم ترمیم معدل باید خودم راه بیوفتم و برم دنبال کاراش و خانواده اصلا همکاری ندارن باهام ، واقعا خیلی عذاب آوره که آدم خوش تنهایی همه ی کارهای زندگی به دوشش باشه
    ممکن هست اصلا یه همچین چیزایی بخواد اتفاق بیوفته به خاطر کرونا؟

    1. منطقی نیست که تاثیر معدل جور دیگه ای جز مثبت بشه چون مشکلات تاثیر معدل بجای پذیرش دانشگاه با آزمون حل و فصل نشده هنوز

  20. سلام
    استاد من دانش آموز دوازدهمم،یه مدت شروع کرده بودم و عالی می خوندم ولی یهویی دی کلا جمع کردم گذاشتم کنار پروسه ی کنکور امسالو که ناشی از حال بد اون موقع هام بود،الان تازه شروع کردم و دارم می خونم برا سال بعد ، امسالم برای کنکورش می خوام رتبه ی بالای ۸۰۰۰ بیارم،خودم واقعا عاشق درس خوندنم و به قدری حالمو خوب میکنه، اصلا واقعا از درس خوندن لذت می برم ، ولی عالم و آدم و کل خانوادم بخاطر ضعفی که از دهم برام پیش اومد ،تقصیرم گردن خانوادم بود هرچند می تونستم خودمو باهاش وقف بدم ولی تقصیر اونا بود، اصلا روم حساب نمی کنن و کلن خیلی تضعیفم میکنن،چه پیش بقیه ، چه تو جمع ،چه اصلا حال و احوال پرسی تلفنی بقیه، چه تو خونمون،دیگه کار به جایی رسیده که دیگرانم هر چی می خوان میگم ، من وافعا ناراحت میشم و تا یکی دو روز انگیزمو از دست میدم بعدشم تا خودمو جمع کنم و دوباره برگردم به خوندن باز دوباره!!!
    چه کنم؟
    دور بشم از همه ی آدما؟

    1. توجه نکن که چی میگن و کی هستند و فقط کار خودت پیاده کن و عالی ترین تلاشت نشون بده و ارائه کن

  21. باتشکر از زحمات شما و اقا مهدی عزیز و ….
    و تشکری ویژه از شما که واقعیت ها را بدون جهت گیری به بچه ها میگویید. واقعا خدا را شاکرم که با فضل خود بر من باعث تغییر من طی 3 سال به طور کامل شد.
    و به عنوان یک دانش اموز کنکوری 1400 به بقیه بچه ها توصیه میکنم که اقای افشار راست میگویند و من این جملات را که طی 15 دقیقه برای شما بیان کردند برای من 3 سال زمان برد که با آزمایش ها ی خودم کسب کنم و چقدر بهتر که همه دانش اموزان از این علم بتوانند استفاده کنند .
    با تشکر
    محمد رضا هستم
    نفر اول کنکور تجربی 1400
    ان شا الله و با فضل خدا .

  22. سلام آقای افشار
    من فیلم شما رو در ارتباط با رتبه برتر های کنکور دیدم شما گفتین که اکثرا از یک منبع استفاده میکنند
    سوال من اینه که من برای هر درس یک منبع بیشتر ندارم و بارها سوالات آنها را حل کرده ام نیاز است منابع ام را عوض کنم؟
    بخوصوص برای زیست؟

    1. اگر منابع قبلی خیلی کار کردی و فول مسلط شدی از منابع جدید استفاده کن
      وگرنه نیاز نیست

  23. سلام دکتر عزیز
    کنکوری تجربی نظام قدیمم هستم .دوسال واقعا حالم اینقدر بد بود اصلا نمیشد بخونم … امسال هم تاالانش هیچی نخوندم
    به احتمال، بتونم 1400 هم آخرین کنکورمو بدم بنظرشما باتوجه به اینکه من نظام قدییم و اگه بتونم واسه کنکور 99(ویرایش سنجش )تغییر نظام ،به نظام جدید بدم یا اینکه 99همین نظام قدیم کنکور بدم؟؟
    بنظرشما از الان نظام جدید بخونم یا اینکه با نظام قدیم برم جلو بعد کنکور99 نظام جدید بخونم
    خیلییی گممم مرسیییی کمکم کنید

    1. سلام
      دیگه ویرایش مجدد در کار نیست که بتونی نظام آموزشی خودت تغییر بدی
      همان نظام خودت باید کنکور بدی

  24. سلام اقای افشار کنکوری 1400 هستم. پایم ضعیفه کلاس های جامع کلاسینو و تام لند دارم مخصوص 99 وای میخوام بر 1400 استفاده کنم جامع هست صفر تا صد ریاضی حیدری و … بهترینا میخواستم بدونم تو این تابستون برای دروس تخصصی و عمومی کدوم مباحثا ویدیو هاشو کامل تموم کنم که بعدش فقط مرور و تست بزنم؟ و ماکسیمم فیلم ها چه زمانی دیدنش تموم بشه برم سراغ فقط مرور و خوندن و تست؟ عمومی چه زمانی تخصصی چه زمانی و این تابستون از الان چجوری فایلارو ببینم کنار برنامه مطالعاتی هفتگی که مدرسمون بهم میده؟ ممنونم

  25. سلام اقای افشار کنکوری 1400 هستم. پایم ضعیفه کلاس های جامع کلاسینو و تام لند دارم مخصوص 99 ولی میخوام بر 1400 استفاده کنم جامع هست صفر تا صد ریاضی حیدری و … بهترینا میخواستم بدونم تو این تابستون برای دروس تخصصی و عمومی کدوم مباحثا ویدیو هاشو کامل تموم کنم که بعدش فقط مرور و تست بزنم؟ و ماکسیمم فیلم ها چه زمانی دیدنش تموم بشه برم سراغ فقط مرور و خوندن و تست؟ عمومی چه زمانی تخصصی چه زمانی و این تابستون از الان چجوری فایلارو ببینم کنار برنامه مطالعاتی هفتگی که مدرسمون بهم میده؟ ممنونم

    1. عربی و دروس تخصصی از پایه تمام کن
      البته با ترتیب خودشان هم میتونی جلو بری

  26. سلام استاد تو رو خدا جواب بدید
    میخوام کلاس ریاضی اقای حیدری شرکت کنم ولی ۲ جلسه ۴ ساعته در هفته اس به نظر شما زمانش زیاد نیست؟

  27. سلام خسته نباشید من امسال یازدهمی میشم و از اردیبهشت تصمیم جدی برای کنکوری خوندن گرفتم و وسواس مطالعاتی هم دارم بعد امتحانات درس خوندن رو کنار نزاشتم تا الان دهم رو میخوندم و به نظرم دهمم خیلی کار داره البته کل سال تحصیلی دهمو در حد مدرسه خوندم ولی کنکوری نبود و اصلا تست نزدم و از یه طرف نگران تابستونم که داره تموم میشه و من تا الان نه دهمم اونجوری که میخوام شده نه یازدهمو خوندم چیکار کنم دهمو ادامه بدم یا یازدهمو شروع کنم ؟ ممنون میشم کمکم کنید

    1. کنکور به سال به سال خواندن نیست که بگی اول دهم کار می کنم بعدش میام یازدهم و ..
      باید مباحث مرتبط و زتجیره مطالعاتی اصولی پیش ببری تا موفق بشی

  28. با سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد گرامی
    بنده کارشناس ارشد فلسفه هستم، متأسفانه موفق نشدم سر کار برم، به همین خاطر می خواهم دوباره کنکور تجربی شرکت کنم، به نظر شما می تونم موفق به قبولی در رشته های پزشکی بشم؟مطلب بعدی اینکه آیا شاخه های تجربی شرط سنی دارن؟ با تشکر

    1. کار سختی پیش رو داری اما هرکسی بخوانه امکان موففقیت رو داره

  29. سلام استاد.خداقوت
    من درحال حاضر یازرهمی هستم.
    بنظرتون با یک ماه مشاوره ی شما میتونم تمام نیاز هامو رفع کنم و تاآخر تابستان نیازی به مشاور نداشته باشم؟
    چون در حال حاضر در شرایطی هستم که نیاز به مشاور دارم اما نمیتونم بیشتر از یک ماه مشاور بگیرم.

    1. سلام
      بله حدودا با دو سه ماه مشاوره رو قلتک میفتی
      نمی تونستی هم هزینه کنی برو فیلم های سایت و ویس های کانال سوال و جواب گوش کن

  30. سلام استاد ببخشید واسه یه دانش آموز متوسط از روزی چند ساعت مطالعه خوبه و از چه درسی شروع کنه؟

    1. برای کنکور امسال هر چی بیشتر بهتر
      برای کنکور سال آینده هم هر چقدر قوی تر کار بشه ارزشمند تره

  31. سلام استاد خواهش میکنم به من کمک کنید من سال ۹۹و۱۴۰۰کنکور دادم سال اول خیلی افتضاح بود رتبم بعضی درسارو منفی زدم امسال فقط تودرس ریاضی منفی داشتم به نظرتون برای کنکور۱۴۰۱میتونم رتبه خوبی بیارم ورشته هایی مثل پزشکی وداروسازی قبول بشم خانوادم توصیه میکنن برم دانشگاه آزاد ثبت نام کنم بارتبه بدی که آوردم میتونم قبول بشم امیدی هست پشت کنکور بمونم خواهش میکنم جواب بدید

  32. سلام استاد من دوازدهمی ام به مشاوره نیاز دارم
    ولی نمیدونم چطور باهاتون تماس بگیرم ، میشه
    راهنماییم کنید. کارم خیلی گیره لطفا کمکم کنید

    1. سلام
      واتساپ منشی ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳
      بهتون وقت مشاوره کنکور تلفنی می دهند

  33. سلام استاد وقت بخیر
    کنکوری ۴۰۲ هستم ، میخوام فیزیک ۳ رو توی تابستون بخونم بنظر شما دیگه چه دروسی از پایه ۱۲ نیاز به مطالعه توی تابستون داره؟
    پیش خوانی فیزیک پیشنهاد دبیرم بود.

  34. سلام خسته نباشید من کارشناسی مدیریت دارم میخواستم بپرسم میتونم تو کنکور تجربی شرکت کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا