مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

قوانین برخورد با متخلفان کنکور و آزمون سراسری ۱۴۰۲ | چه مواردی تخلف است؟

بررسی موارد تخلف و تقلب در کنکور سراسری 1402 + بررسی قوانین برخورد با متقلبین

قوانین برخورد با متخلفان آزمون سراسری ۱۴۰۲

دکتر حاجیلو معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان سنجش و آموزش کشور بیان کرد:

سیاست سازمان سنجش و آموزش کشور در سال های اخیر اصلاح ساختار و تشکیلات خود در جهت هوشمند سازی و امنیت شبکه و فضای مجازی می باشد.

وی افزود: تمام توجه و تمرکز سازمان سنجش و آموزش کشور در سال های آتی معطوف به برگزاری آزمون ها به شکل هوشمند و الکترونیکی با کمک مراکز آموزش عالی می باشد. حاجیلو درباره مواردی چون کشف تجهیزات مربوط به تقلب در آزمون سراسری و به روزترین ابزار و تجهیزات الکترونیکی تقلب و همچنین راه های پیشگیری از تقلب متذکر شد:

کمیته حفاظت از آزمون ها مدت زیادی است که در سازمان سنجش تشکیل شده و دستورالعمل های این کمیته در نهادهای وابسته به سازمان سنجش تحت پیگیری است.

چه مواردی در کنکور سراسری 1402 ممنوع و نشانه ی تقلب است؟

دکتر جلیلی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان سنجش و آموزش کشور، به همراه داشتن وسایل و تجهیزات زیر را با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، توسط داوطلبان مصداق تقلب در آزمون سراسری برشمرد:

  • تجهیزات تصویر برداری
  • هندزفری نامرئی و امکانات آن
  • تجهیزات انتقال اطلاعات مبدل ها و مولدها
  • هندزفری های الکتریسیته ، مغناطیس و الکترومغناطیس
  • انواع تجهیزات سیم کارت خوان

داوطلبانی که بدون اطلاع از قوانین، مجرم و متقلب شناخته می شوند!

دکتر حاجیلو در مورد داوطلبانی که بدلیل عدم اطلاع از قوانین آزمون، مرتکب جرم میشوند ، برای پیشگیری از بردن تجهیزات تقلب در جلسه کنکور چند پیشنهاد را ارائه نمود:

  • افزایش کارایی عوامل بازدید بدنی با آموزش آن ها
  • تمامی دست اندر کاران اجرای آزمون با انواع تجهیزات و فناوری به روز تقلب آگاه شوند
  • طراحی و ساخت و استفاده از تجهیزات آشکار ساز جاذب با کمک مهندسی معکوس

وی در ادامه افزود: قطعا سازمان سنجش و آموزش کشور به دنبال عدالت آموزشی می باشد ، به همین دلیل تمام فضای مجازی رصد می شود و با افراد و گروه هایی که از داوطلبان در برابر ارائه تجهیزات تقلب و یا فروش سوالات به عنوان تست های لو رفته آزمون سراسری اخاذی می کنند ، توسط ضابطان قضایی و پلیس فتا و پلیس امنیت مورد شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار میگیرند و قاطعانه با آن ها برخورد قانونی صورت میگیرد.

دکتر حاجیلو معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان سنجش و آموزش کشور ضمن تشکر از پلیس فتا و پلیس امنیت و همچنین ضابطان قضایی ، به جهت تحقق عدالت آموزشی در راستای ایجاد فضای امن و رقابت سالم برای داوطلبان، متذکر شد:

بهتر است داوطلبان بر دانش و آموخته های خود جهت شرکت در آزمون سراسری تکیه کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبان فریب تبلیغات دروغین را نخورید و سرنوشت خود را با دست کسانی که به دنبال منافع شخصی خود هستند و درصدد بر هم زدن نظم با سواستفاده و کلاهبرداری می باشند، نابود نکنید.

در پایان دکتر حاجیلو گفت: سازمان سنجش به عنوان خدمتگزار برای فرزندان خانواده های ایرانی ، به دنبال فضای امن و آرام جهت برگزاری آزمون سراسری در بستر رقابت های سالم می باشد.

به داوطلبان اطمینان می دهیم که از منافع آن ها دفاع میکنیم و با به کارگیری همه ظرفیت های قانونی و کمک مسئولان اجرایی و قضایی و قانون گذاری ، اجازه نمی دهیم احدی متضرر شود.

مشاوره پیشنهادی : آیا سوالات امتحان نهایی دوازدهم دبیرستان لو می روند ؟

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا