مشاوره خصوصی علیرضا افشار
انتخاب رشتهمقالاتویدیو

تحلیل ، ارزیابی و خواندن صحیح کارنامه

تحلیل کارنامه کنکور سراسری

مشاهده ، تحلیل و ارزیابی کارنامه کنکور سراسری

در این ویدو به بررسی کارنامه ی کنکور شما همراهان عزیز می پردازیم.همینطور در مطلب اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه نیز می توانید با اطلاعات مندرج کارنامه ی خود آشنا شوید.

یکی از بخش های مهم کارنامه ی کنکور سراسری بخش سهمیه است که در آن سهمیه مناطق شما درج شده است و  به سه منطقه ی 1 ، 2 و 3 تقسیم بندی می شود.

سهمیه ی مناطق چگونه تعیین می شود؟

منطقه ای که سه سال اخر تحصیل خود را در آن گذراندید سهمیه ی منطقه ی شما را مشخص می کند. اما اگر در این سه سال منطقه ی خود را تغییر داده باشید منطقه ای که مرغوب تر باشد در اولویت است.

برای مثال اگر دو سال از تحصیل خود را در منطقه ی 2 به مدرسه بروید و یکسال را در منطقه ی 1 بگذرانید سهمیه مناطق شما در کنکور منطقه ی 1 است.

سهمیه ی مناطق چه تاثیری در قبولی کنکور دارد؟

سهمیه ی منطقه در کنکور به این معنا نیست که منطقه ای نسبت به دیگری ارجحیت داشته باشد و قبولی در آن راحت تر باشد.

منطقه بندی در نتایج کنکور به این منظور است که داوطلبان هر منطقه با سایر دانش آموزان در آن منطقه مقایسه و رتبه بندی شوند و امکانات تحصیلی متفاوت باعث ایجاد تبعیض در نتایج نگردد.

آیا تعداد قبولی کنکور در هر منطقه یکسان است؟

قبولی کنکور در مناطق یکسان نیست بلکه تعداد قبولی هر منطقه به نسبت تعداد شرکت کنندگان آن منطقه تعیین می شود.

برای مثال اگر قرار به قبولی 100 نفر در رشته ای خاص باشد و تعداد شرکت کنندگان منطقه ی 2 از مناطق دیگر بیشتر باشد، منطقه ی 2 سهم بیشتری از این 100 نفر قبولی دارد.

سهمیه ایثارگران و شهدا در نتایج کنکور

اگر از سهمیه ی 5 درصد و یا سهمیه ی 25 درصد استفاده کرده اید در کارنامه ی کنکور خود در کنار سهمیه ی مناطق بخشی به نام سهمیه ی نهایی مشاهده می کنید.

در بخش سهمیه ی نهایی نتیجه ی بررسی سازمان سنجش قرار داده شده است که شما از نظر این سازمان در در کدام دسته بندی قرار دارید و از چه سهمیه ای استفاده می کنید.

اگر تا کنون اقدام به استفاده از سهمیه ی خود نکرده اید تا قبل از پایان مهلت انتخاب رشته ی کنکور سراسری مهلت دارید و همچنین در هنگام ثبت انتخاب رشته می توانید کد مربوط به ایثارگری یا خانواده ی معظم شهدا خود را درج کنید.

توضیحات تکمیلی استاد افشار در مودر تحلیل و بررسی کارنامه ی کنکور و بحث تاثیر سهمیه در نتایج کنکور

دانلود نسخه ی کم حجم

انتخاب رشته کنکور 98 استاد افشار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا