مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیویدیو

بهترین برنامه ریزی برای نیمسال دوم کنکور ۱۴۰۰

شخصی سازی برنامه نیمسال دوم کنکور 1400 مطابق با سطح علمی

برنامه ریزی مناسب نیمسال دوم کنکور متناسب با سطح داوطلب

همین چند ماه پیش بود که از شروع ماه مهر همه کنکوری ها پشت خط استارت از یک نقطه شروع صفر کنکور از دی ماه (موفقیت 6 ماهه) زدند و در ماراتن رقابت از بین این همه داوطلب کنکوری عده ای که از همان آزمون های ابتدای سال با ساعت مطالعه بالا و حل تست زیاد بودند ، توانستند فاصله خوبی را نسبت به سایرین ایجاد کنند و خود را از دیگران متمایز کنند .

برنامه کنکورهای آزمایشی با سرعت به پیشروی خود ادامه داد تا رسیدیم به امروز یعنی نیمه بهمن، همان روزی که دقیقا دوره مباحث مطالعه شده نوبت اول را پشت سر گذاشته ایم و در آستانه شروع نیمسال دوم کنکور هستیم .

حالا به نظر شما آیا داوطلبانی که با درصدها و سطح تسلط بالا توانستند مباحث ترم اول را به پایان برسانند با کسانی که با ضعف و کم تسلطی به امروز رسیده اند برابر هستند ؟ پس چرا کنکورهای آزمایشی و حتی برخی مشاوران تحصیلی یک برنامه ثابت برای این دو طیف متفاوت داوطلب کنکوری در نظر میگیرند ؟

مهمترین اصل در داشتن نقشه راه مناسب کنکور

کنکور یعنی ترکیب مفاهیم و مسلما مهمترین اصل در داشتن یک نقشه راه برای درک بهتر و عمیق تر از دروس را زنجیره های مطالعاتی یا همان کلیات بودجه بندی و برنامه هر درس برای داوطلب میسازد، یکی از مهمترین مباحث مورد نظر هر داوطلب برای شروع قدرتمند کنکور  از بهمن باید موضوع شخصی سازی برنامه آزمون او باشد .

ایراد و مشکلات بودجه بندی آزمون های آزمایشی در نیمسال دوم

متاسفانه کلیه کنکورهای آزمایشی علیرغم اطلاع از تفاوت سطح علمی جامعه آماری خود در شروع نیمسال دوم یک برنامه فله ای و مشابه و از پیش تعیین شده را برای همه طیف های تراز بندی خود در نظر می گیرند که مسلما با این برنامه داوطلبان قوی که توانایی اجرای حجم کار بیشتری را دارند مجبور خواهند بود تا برای به اتمام رساندن برنامه آزمون تا اردیبهشت منتظر باشند.

همچنین این برنامه یک جانبه و بدون توجه به سطح علمی داوطلبان کنکور برای دسته ای از کنکوریها که نیمسال اول را ضعیف و کم تسلط پشت سر گذاشته اند ، مضر تر خواهد بود . برای این دسته از کنکوریها بهتر بود بودجه بندی آزمون از ماه بهمن با انتخاب و اولویت بندی مباحث ارزشمند (تست خیز و ساده تر) از هر درس سعی در به راه انداختن کنکوریهای جامانده و داوطلبان شروع از سطح صفر میکرد .

مطلب پیشنهادی: جبران عقب ماندگی از برنامه ی آزمون های آزمایشی

فرض کنید شخصی در درس ریاضی کنکور ضعیف است، او با توجه به برنامه آزمون می بایستی خود را به زودی آماده مطالعه مبحث مشتق و کاربردهای مشتق کند ؛ خود را بجای او بگذارید که اگر میخواستید برای برنامه درس ریاضی به وی پیشنهاد دهید چه فصولی را قبل از کاربرد مشتق برای او در نظر میگرفتید؟

یا فردی دیگر در درس عربی مشکل جدی دارد ؛ او با توجه به برنامه آزمون باید عربی یازدهم را در ترم دوم جمع کند ، حال آنکه او در عربی سال دهم پایه بسیار ضعیفی دارد و تقریبا شروع از صفر درس عربی است، به نظر شما آیا پیشنهاد عربی سال یازدهم برای او بهترین انتخاب است ؟

شخصی سازی برنامه ریزی کنکور در نیمسال دوم تحصیلی

بحث شخصی سازی در نیمسال دوم حتی درباره انتخاب منابع کنکور و زمان اتمام دروس و جمع بندی هم صدق می کند و باید درباره هریک از این موارد نیز حتما صلاح شرایط خود را به پیشنهادهای کلی مقدم بشمارید.

بطور مثال برای کسی که کنکور 1400 را از نیمه بهمن تمام کرده است اصلا منطقی نیست که کلیه مباحث و کتب را در عرض ۲ ماه تمام کند و بعد از عید را برای جمع بندی کنکور در نظر بگیرد، همچنین او نباید از منابع تستی تالیفی و سنگین که برخی داوطلبان قوی تر برای تکمیل و تثبیت آموخته های خود آن را استفاده می کنند ، کورکورانه استفاده کند .

همچنین تمامی داوطلبان نیز باید ایام نوروز را حدی بگیرند و در صورتی که قصد شرکت در همایش های جمع بندی را دارید بهتر است به مطلب انتخاب اردو مطالعاتی عید نوروز و همایش جمع بندی مراجعه کنید.

بهترین پیشنهاد برای داوطلبان کنکور قبل از آغاز نیمسال دوم

بهترین پیشنهاد قبل از شروع نیمسال دوم کنکور 1400 برای داوطلبان عزیز این است که با درنظر گرفتن پیشنیازهای ضروری و واجب برنامه های آینده و مطالعه زودهنگام آنها به سمت مباحث پیش رو پیشروی کنند و در این راه در صورتیکه برای بهبود شرایط علمی خود لازم بود بودجه بندی آزمون ها را عوض کنند و از مباحث ساده تر شروع کنند ، از این کار امتناع نورزند .

نتیجه آنکه برای شروع نیمسال دوم کنکور ۱۴۰۰ از پیشنهاد مشاوره ها و منابع و برنامه ریزی  های مشترک و کلی بپرهیزیم و بر مبنای توان و شرایط حال حاضر خود برنامه بریزیم و بهتر است برای گرفتن مشاوره سوال جواب و پیشنهاد در مورد چگونگی مدیریت مباحث و مدیریت زمان کنکور با ارائه اطلاعت به مشاور از او توصیه شخصی بگیریم .

ویدیو توضیحات استاد علیرضا افشار در مورد برنامه ریزی نیمسال دوم کنکور

مشاوره و برنامه ریزی شخصی کنکور متناسب با سطح درسی شما برای همه مقاطع و رشته های تحصیلی مستقیم با استاد افشار ؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق پیام در واتسآپ با شماره زیر در ارتباط باشید.WhatsApp

09358960503

 

لینک دانلود ویدیو

نوشته های مشابه

66 دیدگاه

  1. در روزهایی که خیلی از مشاوران تبلیغاتی هستند و عدد چند باید براشون پیامک کرد. ارزش داره واقعا کار خوب شما که رایگان به کنکوریها مشاوره می دهید
    امیدوارم همه کنکوریهای 99 قدر شما بدونند و با شما آشنا بشن

    1. مشاور خوب به کسی مستقل نیست
      کسی تبلیغ و نخریب نمیکنه
      برنامه ریزی و مشاور را مستقیم خودش انجام میده و به دستیار و منشی و .. واگذار نمیکنه

  2. سلام آقای افشار
    بنده دهم تجربی هستم
    روش مطالعه ادبیات چگونه است؟
    و اینکه ریاضی تنها نیاز به تست زدن است یا به فیلم آموزشی هم احتیاج دارم؟
    متشکر از مشاوره شما

  3. سلام استاد برا شروع صفری رشته انسانی در حال حاضر چکار کنه که به برنامه کانون ۲۶ دی و ۱۰ بهمن برسه چجوری جمع کنه و اینکه ریاضی و عربی و چکار کنه ؟ روزانه چند تا تنوع خوبه؟

    1. روزانه ۶ تنوع درس
      جامعه شناسی و دینی و تاریخ و جغرافیا نیاز نیست الان بخوانی
      بقیه دروس با برنامه ۱۸ مهر کانون بیا جلو ؛ به هر زیر گروهی علاقع داری از اون برای خودت بیشتر فصل قرار بده

  4. سلام استاد خسته نباشید. به نظرتون کسی که نیمسال دوم هم دانشجو باشه میتونه.همراه با دانشگاه درس کنکورشو هم پیش ببره و پزشکی قبول بشه؟ یا حتما باید مرخصی بگیره؟ میشه منو راهنمایی کنید؟🙏🙏🙏

      1. استاد خواهش میکنم جواب بدین من یازدهمم و دهمو خوب نخوندم و حتی تا الان تو یازدهمم تنبلی کردم بتظرتون چیکار کنم بشینم اول دهم پیشنیازارو بخونم بعد برم سردغ یازدهم یا فقط امتخانات ترممو خوب بدم؟

        1. تشریحی ترم اول خوب کار کن و بعد در خلال ترم دوم برو سراغ تستی کار کردن مباحقث ترم اول و یادگیری خوب ترم دوم
          حجم یازدهم و دهم مرتبط با اون خیلی زیاد نیست که به چتالش عجیب غریب بیفتی و کار کنی حتما موفق خواهی شد

  5. سلام استاد افشار
    من الان سال یازدهم تجربی هستم می خواهم بدونم چطوری میشه یک نفری را که از سال دهم خوب شروع کرده و الانم همیشه رتبه تک رقمی میاره را من بتونم اون رو جلو بزنم در حالی که الانم اگر من خوب بخونم اونم خوب درس میخونه
    خیلی ممنون

    1. تا اخر عید دروس یازدهم و دهم تستی جمعش کن
      دهم ریاضی و عربی و سپس شیمی و زیست کار تستی قوی انجام بده

  6. استاد من یازدهمم و دهمو خوب نخوندم و حتی تا الان تو یازدهمم تنبلی کردم بتظرتون چیکار کنم بشینم اول دهم پیشنیازارو بخونم بعد برم سردغ یازدهم یا فقط امتخانات ترممو خوب بدم؟

    1. امتحان های یازدهم تشریحی اما خوب و با عمق جمعش کن و وقتی رفتی ترم دوم برگرد از ترم اول کار تستی آغاز کن

  7. آقای افشار مباحث کم تسلطی و فراموش شده زیاد دارم ولی مشاورم همچنان اصرار به ادامه و پیشروی دارن ، البته مباحث کمی تا الان خوندم تقریبا دو سوم دهم ولی همونم مسلط نیستم
    چه کنم؟

    1. پیشروی در این شرایط سمه
      باید برگردی عقب و مباحث کم تسلط سابق رو با حل تست روبراه کنی
      این مهمترین مساله است و پیشروی بیشتر برات خوب نیست

  8. سلام وقت بخیر
    اگر کسی درساشو با نصف تست های منابعش قبل از عید تموم کنه میتونه نصف دیگه رو به عنوان جمع بندی بعد از عید کار کنه؟ یا اینکه باید کتابای جمع بندی رو بگیره؟

    1. همه درس ها بیار جلو
      تست های سراسری و اگر فرصت شد تالیفی بزن
      بعد از عید بیا روی تست زنی

  9. سلام استاد خواهش میکنم جواب بدین.
    من دوازده تجربی نظام جدیدم و تقریبا صفرم.. اگه از الان با برنامه ازمون پیش برم یعنی کلن یه هفته برا نیم اول دوازده و بعدش دو هفته برا کل دهم وقت دارم که حداکثر میشه متن کتابارو بدون کیفیت خوند.. الان بنظرتون من کلن ازمونو انصراف بدم خودم تا دوران جمع بندی برنامه متعادلی بچینم(طبق شروع برنامه ازمون از مهر، ولی فشرده) تا نه همچنان با برنامه ازمون پیش برم؟؟ واقعا ب جوابتون نیاز دارم، الان من چکار کنم؟؟

    1. در طرح کلاس مشاوره زمستان باش ؛ از ۶ دی برای شروع صفری ها برنامه و آزمون میذارم
      اگر مایل نبودی از برنامه ۲۸ آذر کانون عربی و ادبیات و زیست و شیمی و ریاضی و فیزیک فقط در اولویت بذار و بخوان . هر برنامه بین ۸ الی ۱۰ روز و در آخر برنامه اش هم از خودت آزمون بگیر

      ثبت نام در کلاس مشاوره زمستان

  10. سلام.من دیپلمم رو در رشته تجربی سال 96گرفتم. چند سال کنکور تجربی شرکت کردم ولی به دلایلی قبول نشدم…اهمال کاری و یه سری مشکلات شخصی…الان22سالمه…نه هنری دارم که باهاش کار کنم و درآمد داشته باشم…نه دانشگاه رفتم…تصمیم دارم کنکور انسانی شرکت کنم و همه کتاباشم گرفتم و ازمون قلمچی هم از 26دی ثبت نام کردم…و در کلاس مشاوره زمستان هم میخوام عضو بشم…هدفم فقط دانشگاه فرهنگیانه …رشته دیگه ای رو دوست ندارم…همه امکانات برام فراهمه ولی مشکل اینجاست من امید ندارم…فکر میکنم امسال نمیتونم قبول بشم…میدونم سوالم تکراریه ولی قول میدم آخرین بارم باشه همچین سوالی رو میپرسم و از فردا شروع میکنم با تموم وجود برنامه میریزم و درس میخونم…سوالم اینه : آیا من میتونم دانشگاه فرهنگیان قبول بشم؟؟من باید برای قبولی دانشگاه فرهنگیان رتبه زیر 1000بیارم..ایا از الان امکان پذیره،؟؟

    1. سلام
      شرط و شروط نذاری و فقط بخوانی اتفاق بهتری میفته برات

  11. سلام استاد خسته نباشید
    میشه بگید زدن تست های کنکور الان درسته یا نه
    مثلا وقتی تحلیل صرفی کار کردیم بریم چند تا تستای کنکور هم بزنیم
    ممنون🙏🌹🌹🌹

    1. سلام
      تا جایی تست بزن که مطلب دستت بیاد و برات تکراری بشه ایده حلش

  12. سلام اقای افشار من دوازدهم تجربی هستم و تا الان دستوپاشکسته خوندمپارسالم رتبم شد 30 هزار امیدی هست ک تو نیمسال دوم زیر 10 هزار شم؟ چجوری برنامه ریزی کنم ؟

  13. سلام خسته نباشید
    استاد من بدون مشاور و با برنامه ریزی شخصی نیم سال اول رو بستم و خداروشکر خوب هم بستم ، حالا از اول بهمن میخوام نیم سال دوم رو شروع کنم اگر میشه راهنماییم کنین تا الان بر اصل : انجامش بده چطور نداره پیش رفتم 😂

    1. سلام
      پایه ای که ترم اول خواندی رو هم در جمع بندی ترم اول بیار ؛ بعد چندتا آزمون دست نخورده داشته باش از دوازدهم و دهم که در خلال ترم دوم مباحث فراموش نشه و بتونی کار کنی
      ترم دوم هم با آزمون بیار جلو

  14. سلام ااستاد در هر تایمی که برای حلیات میذاریم چند تست باید حل کنیم واقعا تست های حلیات انرژی زیادی از ادم میگیره من نهایت برا هر درس روزانه20تست میتونم کار کنم بین شیمی ریاضی فیزیک دوتاشونو میتونم تو هر روز قرار بدم و از یکیشون عقب میفتم چیکارکنم استاد راهنماییم کنید؟

    1. تست تکراری بزن تا برسی به سرعت عمل
      از برنامه های قبلی تست و تمرین بیشتر کار کن

  15. سلام استاد ايا فيزيك نظام جدید نسبت به قدیم تغییراتی داشته از کتب نظام قدیم میتونم استفاده کنم

  16. سلام استاد وقت بخیر

    من متاسفانه از مهر ماه دست و پا شکسته خوندم و اینکه میخام طبق برنامه ی قلمچی از اول برا خودم برنامه بریزم ، مباحث آزمون ها رو تموم کنم بعد آزمون شو کار کنم ولی خب دیگه بایدسعی کنم توی کمتر از دو هفته مطالب و جمع کنم ، بنظر شما این کار خوبیه ؟
    ریاضی هم نمیخام تمام مباحث شو بخونم.
    استاد ممنون میشم اگه راهنماییم کنید 🙏🌹

  17. سلام استاد وقت به خیر
    برای کسی که مباحث رو خونده اما خیلی هاشون رو فراموش کرده و یا به اندازه ی کافی کار نکرده و عمیق نشده چه پیشنهادی دارید میشه لطفا بگید چه درسائی رو و چه جوری باید در اولویت خواندن بذاره
    ممنون

  18. سلام استاد من تا امروز خیلی جسته گرخته و نامنسجم درس میخوندم که ترجیح میدم بگم اصلا نمیخوندم و تازه با شما و سایت تون آشنا شدم. مسخواستمببینم برای من هم راهی وجود داره یا بیخیال شم وبکشم کنار؟ ینی میتون از الان خودم رو به دانشگاه های تهران منطور استان تهران و دولتی برسونم؟؟

    1. تلاشت کن . عالی بخوان و شل نکن
      حتما این موقعیت برات وجود داره که موفق باشی

  19. سلام استاد
    نزدیک یک ماهه برنامه میچینم ولی عملی نمیشه!
    تو کامنت های بالاتر بدای یکی از هم رشته ای های من نوشته بودید هر هفته یه ازمونو از ۱۸ مهر جم کنم(رشتم انسانیه پشت کنکورم)
    این کارو میتونم از الان بکنم؟
    تا قبل اردیبهشت یک دور کنم خوبه با این روش؟

    1. برنامه های کوتاه مدت و کم حجم بریز تا اجرایی بشه
      برنامه خرد و قابل اجرا بریز و کم کم بیشتر کن

      1. خیلی ممنون!
        استاد این برنامه ۱۸ مهرم جوابگو هست با همین جلو برم؟چون کم حجمم هست هفته ای؟
        اگه راجبه اینم‌راهنمایی کنید واقعا ممنون!

  20. اقای افشار عزیز سلام. من دوازدهم ریاضی نظام جدید هستم. در دروس اختصاصی پایه ضعف دارم و تازه تصمیم گرفتم که واقعا نمیتونم با برنامه قلمچی راه بیام میخوام برای خودم برنامه ریزی کنم. همیشه در یک روز معمولی ظرفیت درس خوندنم روزی 3 ساعت بود درحالیکه از من انتظار 6 7 ساعت میرفت. میخوام بدونم ایا واقعا میشه تو این 150 روز سه سالو ببندم؟ آیا باید بعضی مباحث رو حذف کنم؟ و با توجه به اینکه 5 ماه فرصت دارم چقدرشو باید برای مرور بذارم؟

    خیلی ممنون از مقاله فوق العادتون

  21. سلام استاد
    من تا الان هیچی نخوندم تغییر رشته ای هم هستم این چندسال مدرسه هم پایه ی قوی نداشتم
    این 5 ماه میخام صبح تا شب بخونم فقط پزشکی تهران میخام … با تلاش زیاد میتونم معجزه کنم؟؟؟

    1. تغییر معجزه نیست
      تغییر اراده ای هست از جنس خودت و اگر بتونی این اراده داشته باشی حتما موفق خواهی شد

  22. سلام استاد به نظرتون کار اشتباهی هست که مشاورم رو تو این بازه طلایی عوض کنم ؟؟

    1. اگر کار مشاورت غلط هست بله عوضش کن
      وگرنه اگر نیاز داری به توجیه بیشتر حتما با خودشان صحبت کن

  23. سلام استاد بین مباحث -نیرو -کار -حرکت- فشار- کدوم در بازه کم نتیجه بهتری میتونه داشته باشه

  24. سلام استاد خداقوت
    من دانشجو هستم و نظام قدیم بودم و میخوام برای کنکور تجربی در سال ۱۴۰۱ بخونم . اما بشدت نگران این مصوبه های جدید و سیاست های جدید هستم که گفتند ۶۰ درصد تاثیر مستقیم معدل و یا ۲۰ درصد دهم و ۲۰ درصد یازدهم و … . من برای اینکه در کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم میخوام انصراف بدم و میترسم از این قانون ! چقدر ممکنه عملی بشه با این تقلب های نهایی اخه و مجازی بودن ؟! ما نظام قدیما چکار کنیم اخه ؟
    ممنون میشم نظر قطعی خودتون رو بگید واقعا بلاتکلیف شدم نمیدونم چکار بکنم دارم برنامه میریزم بخونم و مصمم هستم واقعا ولی بشدت میترسم بابت این اخبار.

    1. نگران چیزی نباشید . منطق حکم میکنه که با شرایط فعلی اتفاق خاصی نمیتونه برای رشته/دانشگاه های پر متقاضی بیفته و همچنان برای آنها کنکور ملاک است

      1. خیلی سپاسگزارم استاد عزیز . خیالمو راحت کردید و حالا میتونم شروع کنم .دعاتون میکنم واقعا.

  25. با سلام استاد یه سوالی هست که خیلی وقته ذهنم رو درگیر کرده و توی مطالعه من هم تاثیر داره تو مدرسه همه جا و … میگن قبولی های تجربی کمه با این که مدرسه ما تمام 60 دانش اموز ریاضی قبول شده بودن ولی از 60 تا دانش اموز تجربی فقط 9 تا قبول شدن پس بقیه چی میشن اونا چیکار میکنن کلا سرنوشت کسی که از کنکور تجربی قبول نمیشه چیه؟
    تو هیچ کانال یا موسسه ای هم چیزی در این مورد نمی گن خواهش میکنم راهنماییم کنین

    1. پشت کنکور می مانند
      اگر خوب باشنذر رفتنی میشن
      در رشته ریاضی مشکل با ورود به رشته ندارند و برای دانشگاه می جنگند

  26. سلام استاد روزتون بخیر من دانش اموز دوازدهم تجربی هستم و از نیمسال دوم دوازدهم چیزی مطالعه نکردم اما خب یه سری از درسا رو کامل خوندم مثلا زیست ۱۰ و شیمی ۱۰ و ..که کلاا بخوام حساب کنم میشه تخصصی ها و پیام و عربی یک پایه رو خوندم و نیمسال دوم دوازدهم رو گذاشتم واسه عید الان موندم دیگه نمیدونم چیکار کنم ازمونم ثبت نام کردم اگر که میشه لطفاا راهنماییم کنید و ایکه به نظرتون زمان کم نمیارم برا مرور و خوندن باقی نخونده ها؟؟

  27. سلام استاد پایه دوازدهم مهمتره برا کنکور یا دوتا پایه اخه چندسال اخیر خیلی از سوالات تخصصی ها مربوط به دوازدهم بوده ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا