مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

نتایج اولیه و کارنامه نهایی کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ + راهنمای سایت سنجش اعلام نتایج کنکور

دریافت کارنامه کنکور ۱۴۰۲ نوبت دوم (تیر ماه)

تغییرات کنکور ۱۴۰۲ بسیار گسترده بود. به غیر از حذف دروس عمومی و زیرگروه‌ها، معدل داوطلبان در نتیجه کنکور نیز تأثیر مستقیم دارد. داوطلبانی که در آزمون کنکور تیرماه سال ۱۴۰۲ شرکت کرده و قصد دارند در رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود قبول شوند، با کارنامه‌ی جدیدی مواجه می‌شوند که اطلاعات دقیقی درباره‌ی آن در دسترس نیست.

داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۲ با مشکلات زیادی در خصوص تغییرات کنکور روبرو شده‌اند. به همین دلیل، این مقاله نوشته شده است تا به سوالات داوطلبان درباره‌ی کارنامه‌ی کنکور تیر ماه پاسخ داده شود. اطلاعاتی از جمله زمان انتشار کارنامه، سایت‌های قابل دسترسی، تحلیل کارنامه و راهنمای دریافت کارنامه برای داوطلبان در این مقاله قرار داده شده است.

نتایج نهای کنکور نوبت دوم 1402 در تاریخ 14 شهریور منتشر گردید با مراجعه به پست تحلیل و بررسی نتایج نهایی کنکور میتوانید تحلیل اختصاصی مجموعه مشاوره تحصیلی علیرضا افشار را مطالعه کنید.

لینک مشاهده نتایج نهایی کنکور تیر ماه

کارنامه نوبت دوم (تیر ماه) کنکور ۱۴۰۲

هر سال، افراد بسیاری که به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی علاقه‌مند هستند، با شرکت در آزمون کنکور سراسری و انتخاب اولویت‌های خود، به دانشگاه وارد می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مراحل این فرآیند، تحلیل اصولی کارنامه کنکور داوطلب و انتخاب رشته کنکور براساس رتبه و تراز کسب شده ایشان است.

در ابتدا، باید درباره تغییراتی که در آزمون کنکور سراسری اعمال شده، توضیح داده شود. براساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سال 1402، تغییراتی در آزمون کنکور سراسری صورت گرفت و سازمان سنجش به عنوان مجری این آزمون، موظف به اجرایی کردن این تغییرات شد.

از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری، حذف دروس عمومی و حذف زیرگروه‌ها در کلیه گروه‌های آزمایشی، تأثیر معدل در کنکور به طور مستقیم، تغییر سوالات و مدت زمان پاسخ‌دهی و … است. تمامی این نکات، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، در کارنامه آزمون کنکور تیر ماه سال 1402، تأثیر خواهند داشت.

حال باید معنای تاثیر تغییرات در کارنامه کنکور تیر ماه را بررسی کنیم. در گذشته، تمام رشته های موجود در هر گروه آزمایشی، در زیرگروه های مختلفی قرار می گرفتند. داوطلبانی که در یک زیرگروه رتبه بهتری بدست می آوردند، فرصت بیشتری برای قبولی در رشته های مربوط به آن زیرگروه داشتند. در کارنامه ای که از سوی سازمان سنجش صادر می شد، رتبه و تراز هر داوطلب در هر زیرگروه مشخص می شد.

بهترین راه برای تحلیل تاثیر تغییرات در کارنامه کنکور تیر ماه 1402، این است که با توجه به زیر گروه هایی که در سال های گذشته وجود داشتند، تفاوت های موجود را با کارنامه فعلی مقایسه کنیم. در این سال، دسته بندی های زیرگروهی برای رشته های آزمون وجود ندارد و تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان به طور مستقیم در نمره کنکور لحاظ می شود. بنابراین، داوطلبان با معدل بالا، رتبه بهتری کسب می کنند و برعکس، نمرات پایین متقاضیان، تاثیر منفی در رتبه و تراز آزمون خواهد داشت. لذا نکته مهمی که در تحلیل کنکور تیر ماه 1402 باید مد نظر قرار داد، تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی داوطلبان در نمره کنکور است.

با توجه به اینکه سوابق تحصیلی داوطلبان پس از امتحانات نهایی خرداد ماه قطعی می‌شود، مشخص نیست که آیا تاثیر این سوابق در تراز آزمون با احتساب آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد یا خیر. به همین دلیل، برای دانستن نحوه دریافت و تحلیل کارنامه کنکور، توصیه می‌شود مقاله زیر را مطالعه کنید.

لینک مشاهده نتایج نهایی کنکور تیر ماه

زمان انتشار کارنامه کنکور تیر ماه ۱۴۰۲

نتایج قبولی داوطلبان کنکور تیر ماه ۱۴۰۲، پس از انجام دو مرحله نتایج اولیه و نهایی، برای داوطلبان قابل دسترسی قرار می‌گیرد. نتایج اولیه به عنوان کارنامه اولیه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش برای همه داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده‌اند، ارائه می‌شود. داوطلبان می‌توانند با داشتن اطلاعات و مدارک ثبت‌نامی مانند شماره پرونده و شماره داوطلبی، برای دریافت کارنامه اولیه خود اقدام کنند.

نتایج قبولی داوطلبان آزمون کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ در دو مرحله اولیه و نهایی برای آن‌ها قابل دسترسی خواهد بود. نتایج اولیه به عنوان کارنامه اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش برای تمام داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده‌اند، صادر خواهد شد. داوطلبان می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات و مدارک هنگام ثبت نام مانند شماره پرونده و شماره داوطلبی، به دریافت کارنامه کنکور تیر ماه خود اقدام کنند.

لینک مشاهده نتایج نهایی کنکور تیر ماه

انتشار نتایج اولیه کنکور نوبت دوم تیر ماه

در نوزدهم مرداد ماه سال ۱۴۰۲، نتایج اولیه شرکت‌کنندگان آزمون کنکور تیر ماه با عنوان کارنامه شامل نمرات خام و نمره کل آزمون اختصاصی، برای داوطلبان اعلام می‌شود. با مشاهده کارنامه اولیه، متقاضیان می‌توانند درصد پاسخ دهی خود به دروس و رتبه خود در آزمون را مشاهده کنند.

انتشار کارنامه نهایی کنکور نوبت دوم تیر ماه

معمولاً حدود یک ماه پس از فرایند انتخاب رشته، کارنامه نهایی داوطلبان هر ساله صادر می شود. در نظر داشته باشید که انتخاب رشته برای دو دسته شرکت کننده در کنکور دی ماه ۱۴۰۱ و تیر ماه ۱۴۰۲ به صورت همزمان در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۲ منتشر خواهد شد. پیش بینی می شود که نتایج نهایی داوطلبان نیز در نیمه اول مهر ماه ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش منتشر شود.

داوطلبانی که در دو نوبت کنکور سراسری شرکت کرده‌اند و مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و غیرروزانه هستند، باید در مهلت زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲، کد رشته‌های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات زمانی انتخاب رشته، توصیه می‌شود مقاله زیر را مطالعه کنید.

لینک مشاهده نتایج نهایی کنکور تیر ماه

از چه طریقی میتوان نتایج و کارنامه نوبت دوم تیر ماه را مشاهده کرد؟

مجری تمامی مراحل پذیرش دانشجویان، شامل ثبت نام در کنکور سراسری، دریافت کارت ورود به جلسه، انتخاب رشته، دریافت کارنامه اولیه و …، سازمان سنجش کشور است. داوطلبان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات ثبت‌نامی خود، از طریق سایت این سازمان، جهت دریافت کارنامه اولیه و نهایی کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ اقدام کنند.

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری کنکور سراسری، پس از برگزاری آزمون، به بررسی پاسخنامه داوطلبان می‌پردازد و هر دو نتیجه اولیه و نهایی شرکت‌کنندگان کنکور را از طریق سایت خود در قالب کارنامه اولیه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲، به تمامی داوطلبانی که در کنکور تیر ماه ثبت‌نام کرده‌اند، اعلام می‌کند.

مراحل دریافت کارنامه کنکور 1402 نوبت دوم تیر ماه

1) وارد سایت Sanjesh.org شوید.

2) روی سراسری کلیک کنید

3) روی مشاهده و پرینت کارنامه اولیه آزمون سراسری سال 1402 (نوبت دوم) کلیک کنید.

4) روی لینک کلیک کنید

5) اگر قبلا در سایت سنجش ثبت نام کرده اید کافیست اطلاعات خود را وارد کنید و وارد شوید.

6) اگر قبلا ثبت نام نکرده اید روی ثبت نام کنید کلیک کنید.

7) اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، روی فراموشی رمز عبور کلیک کنید.

 

8) برای نمایش نتایج اولیه روی این گزینه “کارنامه علمی اولیه” کلیک کنید.

9) اگر در دو گروه آزمایشی اصلی (تجربی، ریاضی و انسانی) امتحان داده اید از این قسمت یکی را انتخاب کنید.

10) نتایج نهایی از این قسمت قابل مشاهده است.

 

11) توجه کنید اگر در ۲ کنکور اصلی مختلف در دی ماه و تیرماه شرکت کردید باید از این بخش یک کنکور را انتخاب کنید تا بتوانید با آن انتخاب رشته کنید  تا تاریخ 1402/5/21 فرصت به انتخاب دارید.

این پست و اطلاعات آن مداوم بروز خواهد شد و تمامی اطلاعات جدید در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

9 دیدگاه

  1. سلام،استاد.ممنون از مطلب جدیدتون.یه سوال؛«تو سایت مای مدیو برام تراز سوابق تحصیلی رو داده» ولی تو کارنامه تیر سنجش نه تراز سوابق هس نه تراز کنکور!!!😲😱درعوض این پیام بالاش اومده. یعنی چی؟؟؟“سوابق تحصیلی شما در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمونهای سراسری در آموزش و پرورش در حال بررسی است.نتیجه بررسی پرونده شما به طریق مقتضی به اطلاع رسانده خواهدشد“😭😭😭😭
    مرسی از پاسختون 🙏🙏

  2. تراز کل من ۵۹۰۰ شده رشته تجربی ام منطقه ۳.
    میگن که مجاز به انتخاب رشته نمیشم درست میگن؟
    میشه رتبه ای که میارم رو حدس زد؟
    و اینکه مجاز به فرهنگیانم نمیشم؟

    1. فرهنگیان نمیاری ولی اینکه مجاز میشی یا نه در روزانه بستگی به کارنامه نهایی داره که دوره های مجاز برات نوشته باشه
      کلا تراز جالبی نداری

  3. سلام.ببخشید مزاحمتون شدم؛ظاهرا طبق مصوبه جدید، بچه های فارغ‌التحصیل امثال بنده که نظام قدیم بودیم و معدل و نمراتمون بهتر از کنکورمون بوده،برامون تراز آزمون سراسری صادر نشده و باید مجدداً راستی آزمایی بشیم😭😱😭.هم تراز کم دادن و هم دوباره امتحان میگیرن! چه اتفاقی داره میوفته ؟استاد،توروخدا یه راهنمایی کنید. ممنونم 🙏🙏🙏🙏🙏

  4. سلام.من اوایل آذرماه از دانشگاه روزانه انصراف دادم و بار اولم بود.درفرم انتخاب رشته ترم بهمن رو وارد کنم یا نه؟فرضا اگر بهمن رو قبول بشم آیا مشکلی برای سربازی پیش میاد؟؟

    1. سلام
      ترجیحا مهر انتحاب کن و همه نیمسال دوم ها بذار اخر
      توقف خدمت میدن بهت ولی بازم نیمسال اول در اولویت باشه

  5. استاد توروخدا زود جوابمو بدین 1800سهمیه 25درصد تو سه رشته شانس داره آزادو پردیس هرجا باشه

  6. سلام آقای افشار من رشته انسانی هستم و فرهنگیان مجاز شدم ولی رتبم خوب نیس ب نظرتون در کدوم دسته از این ۱۵۰ تا انتخاب ها بزارم
    ممنون میشم جواب بدین ضروریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا